TechBBS Folding@Home -tiimi (SARS-CoV-2 laskenta)

Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 648
Heh, eiköhän laskuvehkeetkin siinä välissä jo vaihdu, että kenties hyväntekeväisyysbudjetti sallii tehokkaamman näyttiksen ja saan stu kiinni nopeamminkin :D

Mutta hienosti nousee tiimin kertymä, nyt pamahti jo poikki 40 M viimeisen 24h aikana!
Piti pistää myllyyn vauhtia ku meinasit alkaa saavuttamaan ^_^
 
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
95
Taas on TechBBS sijoitus noussut yhdellä :D Mikäs se oli keväällä paras sija? Täällä oli emäntä laittanut tietokoneen kiinni kun oli kuulemma ollut liikaa hurinaa ja heti tuli pudotusta omissa tilastoissa :rolleyes:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Taas on TechBBS sijoitus noussut yhdellä :D Mikäs se oli keväällä paras sija? Täällä oli emäntä laittanut tietokoneen kiinni kun oli kuulemma ollut liikaa hurinaa ja heti tuli pudotusta omissa tilastoissa :rolleyes:
Ei hurina mitään, mutta lämpö. Alkoi yläkerrassa olla 30 astetta, niin laitoin foldaukset tauolle alkukesästä. Nyt näytti pari aamua sitten mittari 20 C, niin laitoin taas päälle. Jos tämän hetkinen vauhti mulla pitää, niin olen techin top20:ssä sijoilla 13-15 muutaman päivän päästä.

...paitsi jos moni muukin on käynnistänyt koneensa nyt samaan aikaan.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Taas on TechBBS sijoitus noussut yhdellä :D Mikäs se oli keväällä paras sija? Täällä oli emäntä laittanut tietokoneen kiinni kun oli kuulemma ollut liikaa hurinaa ja heti tuli pudotusta omissa tilastoissa :rolleyes:
Muistaakseni ei olla alle 130 oltu, eli mielestäni 129 on paras sijoitus. Ja ilmeisesti noususuhdanteessa ollaan taas vaihteeksi...

Taitaa olla omakin sijoitus parasta vähään aikaan, alkaa noita suurteholaskijoita ilmestyä, jotka pyyhkii mulla pöytää. Mutta ei se mitään, tässä sitä jauhetaan omaan tahtiin :) On muuten Moonshot-pakettien creditit tippuneet ja sitä myöten PPD-lukemat. Olin parhaimmillaan jossain 900...1000K PPD vauhdissa, mutta nyt ollaan taas jossain 800K huitteilla...
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 648
Itellä näemmä nyt sija 8, ylemmäs ei enää taideta nousta tästä enää, takana kaukana luvassa on ohittelijoita :/
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Itellä näemmä nyt sija 8, ylemmäs ei enää taideta nousta tästä enää, takana kaukana luvassa on ohittelijoita :/
Minä taisin tosiaan jässähtää tähän. Samat Moonshot-paketit, joista ennen tuli n. 170K ovat nyt 130K paketteja. Siitä se tiputus taitaa tulla, mitä puhelin, että viikko sitten PPD 900...1000 on nyt 150K alempi...
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Taas on noustu, sijoitus nyt 128 :cool: Mennäänkö vielä tänään HP:n ohi :hmm:
Ja kyllähän mentiin. Edessä on vielä muutamia hitaampia, takaa tulee laskijoita, mutta piste-eroa on sen verran, että ohitusaika on vielä kuukausia. Samassa ajassa pitäisi pyyhkäistä 5 tiimin ohi. Toivottavasti laskijoita heräilee mukaan ja tulee uusiakin. Se, että ylläpito osallistuisi tähän hommaan taitaa olla aika kaukaa haettua, valitettavasti. Mikähän SER-vehje tuo TechBBS-kone on?

1599200997448.png
 

Zesti

RGB OFF
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
36
Itellä näemmä nyt sija 8, ylemmäs ei enää taideta nousta tästä enää, takana kaukana luvassa on ohittelijoita :/
Vähän sama itsellä siinä sijalla 7. Eteenpäin ei ole asiaa, mutta ei voi himmailla ettei kukaan tule ohi. Oispa enemmän vääntöä koneessa. :)
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Vähän sama itsellä siinä sijalla 7. Eteenpäin ei ole asiaa, mutta ei voi himmailla ettei kukaan tule ohi. Oispa enemmän vääntöä koneessa. :)
Joo, itselläni erityisesti tuo perhanan @ruuskil ahdistelee, kun menin mammanpoikana laittamaan koneen kiinni yhdeksi yöksi viime viikonloppuna, niin heti tultiin taas miljoonan verran lähemmäs kärkkymään. Yritin puhella täällä tulipaloriskeistä yms. niin siellä vaan kerrottiin, että serverit pyörii 24/7 eli ei ole varmaan armoa tulossa lähiaikoinakaan :D

Pitänee katsoa, josko joku jonne laittaisi kiertoon jotain 2000-sarjalaisia RTX-kortteja sopuhintaan nyt kun uusia pukkaa. Hommaan saakeli semmosen sitten, kun ei vääntö kerran riitä.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Nyt olen taas auttamassa meitä ylöspäin.
Perhana, kun rupesi kuumottamaan tollanen 5700 XT. Sillä saisi lisää voimaa, eikä olisi mahdoton investointi, jos myisi tämän nykyisen 1660 Ti:n pois. Sullahan @Skutah hiljattain hankittuna sellainen on, niin paljonko iskee PPD-lukemia?

Oheisen taulukon mukaan lähtisi 1,35 M, joka olisi ihan OK parannus tähän nykyiseen. Jos ostohinta olisi esim. 250...300 € ja saisin nykyisestä reilun satasen, niin enköhän mä nyt 150 € pystyisi sijoittamaan lisää foldaukseen. Minä en osta Porschea kuten eräät, laitan hyvän kiertämään :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 828
Perhana, kun rupesi kuumottamaan tollanen 5700 XT. Sillä saisi lisää voimaa, eikä olisi mahdoton investointi, jos myisi tämän nykyisen 1660 Ti:n pois. Sullahan @Skutah hiljattain hankittuna sellainen on, niin paljonko iskee PPD-lukemia?

Oheisen taulukon mukaan lähtisi 1,35 M, joka olisi ihan OK parannus tähän nykyiseen. Jos ostohinta olisi esim. 250...300 € ja saisin nykyisestä reilun satasen, niin enköhän mä nyt 150 € pystyisi sijoittamaan lisää foldaukseen. Minä en osta Porschea kuten eräät, laitan hyvän kiertämään :D
No, mulla on 60% Powerlimit niin en ajele maksimi tehoilla. Nyt pyörii PPD 800-900k tietämillä. Voishan kokeilla maksimilla, mut äänentaso vaan nousee..
 
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
95
Perhana, kun rupesi kuumottamaan tollanen 5700 XT. Sillä saisi lisää voimaa, eikä olisi mahdoton investointi, jos myisi tämän nykyisen 1660 Ti:n pois. Sullahan @Skutah hiljattain hankittuna sellainen on, niin paljonko iskee PPD-lukemia?

Oheisen taulukon mukaan lähtisi 1,35 M, joka olisi ihan OK parannus tähän nykyiseen. Jos ostohinta olisi esim. 250...300 € ja saisin nykyisestä reilun satasen, niin enköhän mä nyt 150 € pystyisi sijoittamaan lisää foldaukseen. Minä en osta Porschea kuten eräät, laitan hyvän kiertämään :D
Ehkä sun pitää ostaa tuo 5700xt ja jättää entinen kortti johonkin toiseen koneeseen ;)
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
No, mulla on 60% Powerlimit niin en ajele maksimi tehoilla. Nyt pyörii PPD 800-900k tietämillä. Voishan kokeilla maksimilla, mut äänentaso vaan nousee..
Luultavasti siis pitänee aika hyvin kutinsa. Jokuhan tutkaili sitä täällä aiemmin ja omakohtainen kokemus tukee sitä, että johonkin 80 %:iin asti nousee vielä, mutta sen jälkeen alkaa mennän lämpötehoksi. Tuosta suoraan laskien olisi joku 1,1 M 80 % teholla ja varmaan se loput 20 % nostaa sen sinne 1,3 M lukemiin.

Kyllähän ääntä maailmaan mahtuu, täällä tämä työhuoneessa suhisee nyttenkin :D Kannattaisiko tässä foldauksessa suosia 3xpuhaltimen näyttiksiä, varmaan jäähdytysteho on parempi kuin 2 puhaltimen vehkeissä?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 828
Luultavasti siis pitänee aika hyvin kutinsa. Jokuhan tutkaili sitä täällä aiemmin ja omakohtainen kokemus tukee sitä, että johonkin 80 %:iin asti nousee vielä, mutta sen jälkeen alkaa mennän lämpötehoksi. Tuosta suoraan laskien olisi joku 1,1 M 80 % teholla ja varmaan se loput 20 % nostaa sen sinne 1,3 M lukemiin.

Kyllähän ääntä maailmaan mahtuu, täällä tämä työhuoneessa suhisee nyttenkin :D Kannattaisiko tässä foldauksessa suosia 3xpuhaltimen näyttiksiä, varmaan jäähdytysteho on parempi kuin 2 puhaltimen vehkeissä?
Gigabyte Radeon RX 5700 Gaming OC -näytönohjain, 8GB GDDR6 - 419,00€

Tää on mulla.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Ehkä sun pitää ostaa tuo 5700xt ja jättää entinen kortti johonkin toiseen koneeseen ;)
Joo, mut sit pitäis kasata toinen kokoonpanokin, mitä mulla ei ole. Kyllä tällä yhdellä vehkeellä mennään, myin sen aiemman pienen kopankin pois :) Ja pysyy investoinnitkin kohtuullisempana, jos korttia vaan vaihtaa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Mulla riittää täpärästi powerikin tohon, kun on 620 W Seasonic. Ei prkl, täytyypä ruveta tinkaamaan tuolla myyntifoorumilla. Siellähän on melkoisia tinki-joonaksia liikkeellä, niin sinne vaan heittelemään kylmiä vetoja :)

NVidian korteissa on hinta sen verran kohdallaan ainakin toistaiseksi, että menee vähän tyyriiksi semmonen sijoitus. Tuo 5700 xt vastaa kuitenkin teholtaan jo 2070 suurin piirtein, mutta hinta ainakin käytettynä selvästi edullisempi.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 648
@Jalmos mulla on siis 5700xt, 70-80 limitillä se kyllä ruksuttaa reilusti yli miljoonaa, 1,1-1,2. Yöt pidän kans ton 60% ettei tartte kuunnella suhinaa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
@Jalmos mulla on siis 5700xt, 70-80 limitillä se kyllä ruksuttaa reilusti yli miljoonaa, 1,1-1,2.
Minkäs merkkisiä suosittelette? ASUS, MSI? Onko ollut jotain black screen -ongelmaa, kuten pikaisesti löysin rutinoita?

Mieluummin olisi hiljaisemmat tuulettimet kuin tässä halpis KFA:ssa. Vähän aikaa sitten suunnittelin jotain lisäjäähyjä yms. mutta tosiaan korttiakin pystyy vaihtamaan melkein samalla rahalla, niin ehkä panostan lisätehoon ja miellyttävämpään äänimaailmaan uudella näyttiksellä. Pelikäytössähän tällä ei ole merkitstä, muta foldaamisessa pitää olla robustit vehkeet. Laadukkaat tuulettimet ja mielellään 3 kpl. Sekä sitten sellanen rakenne, että se puhaltaa lämpönsä kunnolla ulos, eikä koteloon.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 828
Minkäs merkkisiä suosittelette? ASUS, MSI? Onko ollut jotain black screen -ongelmaa, kuten pikaisesti löysin rutinoita?

Mieluummin olisi hiljaisemmat tuulettimet kuin tässä halpis KFA:ssa. Vähän aikaa sitten suunnittelin jotain lisäjäähyjä yms. mutta tosiaan korttiakin pystyy vaihtamaan melkein samalla rahalla, niin ehkä panostan lisätehoon ja miellyttävämpään äänimaailmaan uudella näyttiksellä. Pelikäytössähän tällä ei ole merkitstä, muta foldaamisessa pitää olla robustit vehkeet. Laadukkaat tuulettimet ja mielellään 3 kpl. Sekä sitten sellanen rakenne, että se puhaltaa lämpönsä kunnolla ulos, eikä koteloon.
Mustat ruudut on jo menneen talven lumia. Kyllä sun kohdalla kannattaisi päivittää viel poweri varmuuden vuoksi, koska kun kortti välillä ottaa virtapiikkejä joka saattaa tehdä mustaa ruutua. Mulla oli yksi poweri, mut meni takuuseen ja sain astetta paremman powerin Seasonicilta. Tää tapahtui Vega 56 kanssa.

Tasokas 750W olis suositeltavaa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Mustat ruudut on jo menneen talven lumia. Kyllä sun kohdalla kannattaisi päivittää viel poweri varmuuden vuoksi, koska kun kortti välillä ottaa virtapiikkejä joka saattaa tehdä mustaa ruutua. Mulla oli yksi poweri, mut meni takuuseen ja sain astetta paremman powerin Seasonicilta. Tää tapahtui Vega 56 kanssa.

Tasokas 750W olis suositeltavaa.
No, voisihan sitä kokeilla tällä powerilla ja jos ilmenee ongelmaa, niin vaihtaa senkin sitten.

Onko mitään älyä vaihtaa pykälää vanhempaan 1080 Ti-korttiin? Niitäkin olisi myynnissä hyvin tuolla ja tällainen mielenkiintoinen hybridi osui silmään, jos siis myyjä suostuisi tinkaamaan kunnolla. Voisi olla eduksi foldauksessa, kun olisi tollanen hybridijäähdytys ja pysyisi kortti viileämpänä, vai onko vain markkinahumua?
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Niin että rautaa rajalle meinas Jalmos, no eihän siinä sitten kun ottaa vastaan ja pataan häneltäki kohta. =)
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Niin että rautaa rajalle meinas Jalmos, no eihän siinä sitten kun ottaa vastaan ja pataan häneltäki kohta. =)
Heh, nälkä kasvaa syödessä. Ja tosiaan, alkuun meinasin noita 5700 XT-kortteja, mutta onhan tuolla kaikenlaista RTX2000-sarjalaistakin hyvään hintaan myynnissä. Ei muuta kuin verkkoja veteen ja katsotaan, tärppääkö. Monelle voi olla kylmä totuus, että noiden korttien hinnat laski just aika lailla. Viikko sitten, en olisi kuvitellut edes tämmöstä miettiväni, mutta nyt kun pistää nuo hiljaisuustavoitteet, jäähdytystehon ja bonuksena vielä laskutehon yhteen, niin miksei sitä nyt alle parisataa pysty tuohon sijoittamaan. Takuunalaisia vehkeitä vielä.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
383
Onko mitään älyä vaihtaa pykälää vanhempaan 1080 Ti-korttiin? Niitäkin olisi myynnissä hyvin tuolla ja tällainen mielenkiintoinen hybridi osui silmään, jos siis myyjä suostuisi tinkaamaan kunnolla. Voisi olla eduksi foldauksessa, kun olisi tollanen hybridijäähdytys ja pysyisi kortti viileämpänä, vai onko vain markkinahumua?
Itse ehdottomasti hankkisin 1080ti:n eikä mitään 5700xt:tä jos siis about samoissa hinnoissa saisi.

Jatkossa nyt eletään mielenkiintoisia aikoja kun Nvidia julkisti nuo uudet näytönohjaimet niin markkinapuheiden mukaanhan se uus tuleva "halpis" 3070 mallikin alkaisi olee jo nykyisten RTX 2080Ti mallien tehoissa ja hinnat silti tuolla 3070 mallilla ehkä tulee olee jotain 500-600e ja siitä ylöspäin. Toki ei tuo teho välttämättä suoraan siirry folding tehoihin jos käyttää jotain eri tekniikoita foldaus ja pelit esim... en siis tiiä tästä... Mut siis kuitenkin tuo jo tavallaan uutena niin halpa ja tehokas että luulisi käytettyjenkin hinnat väkisin laskevan huomattavasti.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Itse ehdottomasti hankkisin 1080ti:n eikä mitään 5700xt:tä jos siis about samoissa hinnoissa saisi.

Jatkossa nyt eletään mielenkiintoisia aikoja kun Nvidia julkisti nuo uudet näytönohjaimet niin markkinapuheiden mukaanhan se uus tuleva "halpis" 3070 mallikin alkaisi olee jo nykyisten RTX 2080Ti mallien tehoissa ja hinnat silti tuolla 3070 mallilla ehkä tulee olee jotain 500-600e ja siitä ylöspäin. Toki ei tuo teho välttämättä suoraan siirry folding tehoihin jos käyttää jotain eri tekniikoita foldaus ja pelit esim... en siis tiiä tästä... Mut siis kuitenkin tuo jo tavallaan uutena niin halpa ja tehokas että luulisi käytettyjenkin hinnat väkisin laskevan huomattavasti.
OK, löytyi 2070-sarjalaisia kiinnostavia ilmoituksia, pitänee selvittää tuleeko niistä mitään...:) Kyllä silläkin laskee, tehot pitäisi olla hieman 5700-sarjalaista kovemmat.
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
36
5700 on muiden amd-korttien tapaan tässä hommassa vaatimaton. Jos pääkäyttö peliä niin eri asia.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
5700 on muiden amd-korttien tapaan tässä hommassa vaatimaton. Jos pääkäyttö peliä niin eri asia.
Speksien mukaan pitäisi kuitenkin olla lähes samaa luokkaa RTX2070 kanssa?

Mitä ollaan mieltä tuulettimien määrästä, olisi yksi kiintoisa RTX2070 dual kiikarissa, mutta onko se sitten taas möykän lähde, pitäisikö olla ROG 3 fanilla?
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
36
Speksien mukaan pitäisi kuitenkin olla lähes samaa luokkaa RTX2070 kanssa?

Mitä ollaan mieltä tuulettimien määrästä, olisi yksi kiintoisa RTX2070 dual kiikarissa, mutta onko se sitten taas möykän lähde, pitäisikö olla ROG 3 fanilla?
Peleissä ollaan lähellä, mutta foldauksessa 2060 jo vie 5700.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
687
RTX 2070 paukuttaa noin 1.5-2.2M PPD noin 80% powerilla rippuu silti paljon millanen projekti tulee. Itsellä on TDP limit nostettu 125% mutta silti pääsääntösesti 80% tuntumassa pysyy foldatessa. Joskus harvoin jollain projekteilla TDP noussut 100% mutta PPD pysyy suunnilleen sama siitä huolimatta.

Nyt näkyy olevan vähän suvanto vaihe pisteiden tuoton kannalta kun kaikilla näkyy tipahtaneen tuotto samanaikaisesti. Ehkä Sprint nelosessa sitten tulee taas paremmin.
 

Jani_ik

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
662
Jos AMD-kortin saa edullisesti niin mikä ettei, esim. parilla sadalla niin liennyttää vähäsen sitä että välillä ei mee mihkään. Ei mun parin sadan vegasta sillai kuitenkaan ole valittamista kun muilla on niin paljon enemmän mätetty rahaa näihin.
 
Liittynyt
09.05.2020
Viestejä
36
Viittaan vain tähän listaan :) Entä kommenttia tuulettimista? Tuo vaatii sitten myös 8+6 pin sähkön, näkyy olevan 6 pin piuha taitettu nippusiteellä viereen, että käynkö hakemassa tuon 2070 Dualin pois kuljeksimasta?

Ei ole tietoa rtx-asioista jäähyjen suhteen. Sen verran sanottava että näillä tiedoilla tuleva 3060 vastaa 2080ti foldauksessa, joten kääntelisin katseita sinne päin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
RTX 2070 paukuttaa noin 1.5-2.2M PPD noin 80% powerilla rippuu silti paljon millanen projekti tulee. Itsellä on TDP limit nostettu 125% mutta silti pääsääntösesti 80% tuntumassa pysyy foldatessa. Joskus harvoin jollain projekteilla TDP noussut 100% mutta PPD pysyy suunnilleen sama siitä huolimatta.

Nyt näkyy olevan vähän suvanto vaihe pisteiden tuoton kannalta kun kaikilla näkyy tipahtaneen tuotto samanaikaisesti. Ehkä Sprint nelosessa sitten tulee taas paremmin.
OK, aika mukavasti siis. Tossa listassa oli mun mielestä vaan jotain alle 1,5 M. Ja siis ainahan olisi parempi, mitä enemmän voimaa, mutta ehkäpä tuo sopuhintaa saatavissa oleva RTX2070 riittää nyt hyväntekeväisyyteen tällä kertaa :)

Kaipa se kahdellakin fläktillä jäähtyy...
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Jos AMD-kortin saa edullisesti niin mikä ettei, esim. parilla sadalla niin liennyttää vähäsen sitä että välillä ei mee mihkään. Ei mun parin sadan vegasta sillai kuitenkaan ole valittamista kun muilla on niin paljon enemmän mätetty rahaa näihin.
Nyt näyttää myös RTX20-sarjalaisia irtoavan 200...300 € välillä, että ehkäpä otan sitten kuitenkin sellaisen.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
@Pörkyle lupasi kovia ppd-lukemia asuksen rtx2070, katsotaan onko siitä mihinkään. Kortti han on n. 30...40 % tehokkaampi kuin gtx 1660, creditit tietenkin kasvaa paremmin kuin suora laskuteho antaisi ymmärtää. Ainakin koe kuuntelu myyjän luona oli lupaava, että on selvästi hiljaisempi kuin nykyinen. Turha siis tosiaan pelata millään jäähdyttimillä tms. kun parempaa rautaa kehiin.
 
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
95
@Pörkyle lupasi kovia ppd-lukemia asuksen rtx2070, katsotaan onko siitä mihinkään. Kortti han on n. 30...40 % tehokkaampi kuin gtx 1660, creditit tietenkin kasvaa paremmin kuin suora laskuteho antaisi ymmärtää. Ainakin koe kuuntelu myyjän luona oli lupaava, että on selvästi hiljaisempi kuin nykyinen. Turha siis tosiaan pelata millään jäähdyttimillä tms. kun parempaa rautaa kehiin.
Myytkö vanhan vai lahjoitatko TechBBS ylläpidolle :lol: :p :rofl:
 

Zesti

RGB OFF
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
36
Jaahas, kilpavarustelu taas kiihtyy. Pitänee hakea lisää rautaa ullakolta ja yrittää kitkuttaa näillä vanhoilla romuilla vielä pari viikkoa. :p
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Jaahas, kilpavarustelu taas kiihtyy. Pitänee hakea lisää rautaa ullakolta ja yrittää kitkuttaa näillä vanhoilla romuilla vielä pari viikkoa. :p
Joo, ei tiedä myynkö sittenkään vanhaa GTX1660 pois, pitääkö tässä tosiaan laittaa kovat piippuun, hommata täys-ATX-emo, jossa 2xnäyttispaikka, 1 kW power ja 2 GPU:n voimalla lähteä viemään tätä hommaa eteenpäin :rofl:

Nyt on RTX2070 kumminkin tulilla ja kyllä kelpaa! Paljon hiljaisempi kuin vanha ja lämpötilat pysyy alle 60 °C vaikka on kahvat pohjassa. Nyt mennään!

1599303207272.png
 
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
95
Joo, ei tiedä myynkö sittenkään vanhaa GTX1660 pois, pitääkö tässä tosiaan laittaa kovat piippuun, hommata täys-ATX-emo, jossa 2xnäyttispaikka, 1 kW power ja 2 GPU:n voimalla lähteä viemään tätä hommaa eteenpäin :rofl:

Nyt on RTX2070 kumminkin tulilla ja kyllä kelpaa! Paljon hiljaisempi kuin vanha ja lämpötilat pysyy alle 60 °C vaikka on kahvat pohjassa. Nyt mennään!

Ehdottomasti nyt foldaamaan kahden GPU:n voimin :cool:
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Ehdottomasti nyt foldaamaan kahden GPU:n voimin :cool:
Pitää taas venyttää budjettia ja sitten tulee asennustyötäkin, jos emo pitää laittaa vaihtoon, hommata tehopoweri, asentaa prossu uudelle emolle ja tota prossun stock cooleriakaan en enää laittaisi takaisin. Homma eskaloituu täysin :D
 
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
95
Pitää taas venyttää budjettia ja sitten tulee asennustyötäkin, jos emo pitää laittaa vaihtoon, hommata tehopoweri, asentaa prossu uudelle emolle ja tota prossun stock cooleriakaan en enää laittaisi takaisin. Homma eskaloituu täysin :D
Niihän tuossa saattaa käydä mutta alkaa PPD:tä tulemaan ja TechBBS nousemaan :cool:

Hmm... mullahan olis emossa paikka toiselle GPU:lle... :hmm::lol:
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 648
Pitää taas venyttää budjettia ja sitten tulee asennustyötäkin, jos emo pitää laittaa vaihtoon, hommata tehopoweri, asentaa prossu uudelle emolle ja tota prossun stock cooleriakaan en enää laittaisi takaisin. Homma eskaloituu täysin :D
Jos sulla on yhtään säädyllinen vaikka 750w poweri, niin molemmista korteista powerlimittiä vähän alas ja sillä pyörittelee. Noin varmaan ite tekisin.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Jos sulla on yhtään säädyllinen vaikka 750w poweri, niin molemmista korteista powerlimittiä vähän alas ja sillä pyörittelee. Noin varmaan ite tekisin.
Ei ole kuin 620 W power, joka sinällään on kyllä säädyllinen Seasonic. On kyllä isompi homma tuo tuplanäyttisprojekti, mutta ehkä se silti voisi olla seuraava step. Nyt kyllä tuntuu, että alkaa työhuone lämpiämään erilailla myös. Täytyy katsellakin, että onko mahdollista kuumottaa kahdella GPU:lla tätä huonetta :D

Voisihan sitä yrittää SER-kamasta pistää jonkun 2-koneen kasaan ja sen veisi ulkovarastoon. Voi olla, että pistäis vaikka tästä 1. koneesta kamaa kiertoonkin osittain. Ulkovarastossa jäähdytyskään ei ole talviaikaan ongelma, päinvastoin olisi hyvä, kun olisi ns. hyötylämpöä sinnekin eikä pelkästään sähköpatteri.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Ei hurina mitään, mutta lämpö. Alkoi yläkerrassa olla 30 astetta, niin laitoin foldaukset tauolle alkukesästä. Nyt näytti pari aamua sitten mittari 20 C, niin laitoin taas päälle. Jos tämän hetkinen vauhti mulla pitää, niin olen techin top20:ssä sijoilla 13-15 muutaman päivän päästä.

...paitsi jos moni muukin on käynnistänyt koneensa nyt samaan aikaan.
Kolme päivää meni ja nyt jo sijalla 18 tuossa viikon keskiarvossa. Päivätahti edelleen noin miljoonaa, niin vähän nousua vielä luvassa.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
104
Vai ei @Jalmos kestänyt hiillostusta vaan piti käydä hakemassa tuollainen jumalkortti ;)

Ehkä tässä täytyy itse keskittyä seuraamaan vain oman sijoituksen tippumista, kun taakse jääneet kesälomalaiset saa nuo tehomyllynsä käyntiin.

Onko muuten pakettien sisällössä tapahtunut viime päivinä jotain muutoksia kun nyt on tasaisesti 800k PPD ja vielä vähän aika sitten sain 1M PPD? Kone ja asetukset on pysyneet samana niin ei tule mieleen muuta kuin että paketeissa on muuttunut jotain.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 354
Viestejä
4 192 779
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
Zukis

Hinta.fi

Ylös Bottom