Klikkaa statistiikasta sun work unitin kohdalta, joka itse asiassa on linkki. Se lataa sit tollasen kuvatiedoston.Mistä tuollaisen sertifikaatin saa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Klikkaa statistiikasta sun work unitin kohdalta, joka itse asiassa on linkki. Se lataa sit tollasen kuvatiedoston.Mistä tuollaisen sertifikaatin saa?
Mahtavaa, se on lähdettävä kehysten ostoon.Klikkaa statistiikasta sun work unitin kohdalta, joka itse asiassa on linkki. Se lataa sit tollasen kuvatiedoston.
No käväisi se itselläkin mielessä, että joku hieno ja iso tasaluku voisi työhuoneen seinää kehystääMahtavaa, se on lähdettävä kehysten ostoon.
Mä pidin pari päivää taukoa. Alakerrassa alkoi olla viileä, niin vaihdoin ilmanvaihtokoneen talviasentoon (lämmön talteenotto käyntiin) ja sen seurauksena tietokoneen ympärillä lämpötila taas kasvoi lähelle 30 astetta. Nyt taas käyntiin, kun lupailee viileämpiä päiviä.Nonniin Poijjaat! Olen palannut! Kelit alkoi olemaan sitä luokaa, että asuntoon piti saada lämmitystä. Eli foldaus oli ensimmäinen lämmön tuoton ratkaisu. Näköjään kesän aikana on painellut moni ohitse, mutta täältä aletaan taas tulemaan!
Mä pidin pari päivää taukoa. Alakerrassa alkoi olla viileä, niin vaihdoin ilmanvaihtokoneen talviasentoon (lämmön talteenotto käyntiin) ja sen seurauksena tietokoneen ympärillä lämpötila taas kasvoi lähelle 30 astetta. Nyt taas käyntiin, kun lupailee viileämpiä päiviä.
Ei muuten ole CPU:lla mitään tekemistä nyt. Onko tällainen ollut yleistäkin? Keväällä ei meinannut aina GPU-paketteja riittää, mutta CPU oli jatkuvasti työllistetty.
No siitähän se johtui. Rookie mistake. Viime viikolla toimi vielä, niin en tullut ajatelleeksikaan.Joskus tullu lyhyitä taukoja, tyyliin ehkä max 10min ettei ole cpu pakettei löytynyt. Varmista että sulla on uusin client ja näin päin pois?
Välillä tuli jopa aika hyviä CPU-paketteja, sain yli 100k PPD-lukemia. Nyt taas "back to normal" ja vaatimattomia lukemia. Pidän sen kumminkin pelissä mukana ja välillä lämmitän konttorilla koppia tällä työläppärillä Se on kyllä melkoisen turhaa hommaa pisteiden valossa, mutta tuleepa harrasteltua.No siitähän se johtui. Rookie mistake. Viime viikolla toimi vielä, niin en tullut ajatelleeksikaan.
Sen verran kovia lukemia vetelee 2070 strix-miehet, että piti oikein googlettaa teholukemia: minä kun kuvittelin, että Dualin ja Strixin ero on vain jäähdytystehossa ja perus core-kellotaajuudessa. Mutta onko kuitenkin jotain muutakin? Specseistä ei tahdo löytyä eroja ja tehovertailutkin lienee tehty vain vertailemalla peruskelloilla: Dual pitäisi kellottaa samaan 1915 MHz kuin Strix, jos haluaisi tehoja vertailla sisuskalujen suhteen.
No höh, eikö mikään riitä Olisi pitänyt säästää se GTX1660 ja kyhätä SER-kokoonpano rinnalle, olisi ollut tuottolistoilla korkealla.Monilla on varmasti useampi rauta tulessa. Esim mulla on GTX 960 linuxilla foldaamassa 200k-300k PPD ja tuon RTX:n lisäksi tällä koneella Riisenin 3700X 100k-200k PPD, nämä siis arvioita mitä tuo client antaa. Saldo riippuu sitten paljolti siitä millasia work unitteja sattuu tulemaan ja joutuuko uusia odottamaan kauankin.
No höh, eikö mikään riitä Olisi pitänyt säästää se GTX1660 ja kyhätä SER-kokoonpano rinnalle, olisi ollut tuottolistoilla korkealla.
Aika kovia lukemia tykittää tollanen 3700X sitten jo. Sulla tulee siis 300...500k RTX:n lisäksi apuja muualta, mulla tulee vain 60...80k tästä mopo-riisenistä. Nebloparuda painaa menemään RTX2070+GTX1060 ja sillä irtoaa aika mukavasti pitkälti kolmatta miljoonaa, vaikkei aja edes urku auki. Hän ei aja CPU:lla lainkaan.
Day | Points | WUs |
---|---|---|
09.08.20 | 1,544,334 | 67 |
09.07.20 | 2,703,650 | 61 |
Osa menee tietenkin myös sen piikkiin, miten paketit kerkiää laskuihin, jos Overclockersilta noita katsot. Nyt varsinkin, kun tulee noita vajaa 400k paketteja, niin saattaa mennä ohi ja seuraavalle vuorokaudelle. Mut sit tulee puolestaan positiivinen hyppäysKaikki koneet vaan töihin.
Alkuun oli myös linux koneen AMD FX8350 lämmittämässä kämppää mutta sillä meni melkeen vuorokausi yhteen työhön ja pisteitä ehkä joku 20k päivässä hyvällä tuurilla, jos en ihan väärin muista. Virtaa vei reilusti enemmän ku GTX960 niin ei oikein ollu järkeä siinä touhussa.
Ihan kivasti tulee kyllä pojoja jos tähden sattuu sopivasti, joskus taas ei niinkään vaikka kuin tulis töitä.
Day Points WUs 09.08.20 1,544,334 6709.07.20 2,703,650 61
Osa menee tietenkin myös sen piikkiin, miten paketit kerkiää laskuihin, jos Overclockersilta noita katsot. Nyt varsinkin, kun tulee noita vajaa 400k paketteja, niin saattaa mennä ohi ja seuraavalle vuorokaudelle. Mut sit tulee puolestaan positiivinen hyppäys
Mulla oli nyt piikki 1,832,263 pointsia, mut nyt pelattiin taas koneella Fortnitea välissä, niin tuotto laskee. Olisi kiva katsoa, mihin pystytään, jos kone saisi rauhassa jauhaa. Viime viikonloppuna oli kellottamattomana jotain 1,7 M luokkaa. Ajattelin, että voisin melko turvallisesti kellottaa tämän strixin tasolle ja ruveta ajamaan vakiosti sillä. Sitten välillä extreme ajoa 1980 MHz ja 120 % power limit
Nyt oli pohjat 1,93 M, siinä varmaan osui paketit kohdilleen ja pelaaminen "häiritsi" vain vähän laskemista. Ajoin kovilla kelloilla osan päivää, kun oli paketteja, jotka otti huonosti tehoa. Ja melkein kaikki ajat muuten "strix"-kelloja, eli 1920 MHz. Laskeskelin takaperin, että sulla oli 1915 MHz jo ihan peruskellot, kun muistaakseni sanoit laittaneesi +65 MHz eli 1980 MHz. Mulla se on +115 MHz.Se on kyllä totta että osa saattaa siirtyä toiselle päivää. Mutta joskus tuo clientin laskuri on näyttänyt 2.7M lukuja yhteis arvioksi, ei tosin viime aikoina enää.
Karkuun yritetään, minkä ehtiiJaahas +8 sijaa viikkoon =) Kohta alkaa poijaat päänahkoja tippumaan!
Semmosta en ole huomannut, mutta perhanan kloppi pelannut koko viikonlopun ja pilannut pistekertymän Itse asiassa hyvä vahti tuo, että tietää mitä koneella tehdään, kun ei pisteitä kerry.Muutaman aamun oon huomannut et CPU on välillä tauolla..
Välillä niitä tulee joo ja silloin kannattaa laittaa kahvat pohjaan, niin pisteitä ropiseeOho. Nyt tuleekin paketteja isoilla pisteillä. Viime viikonloppuna pidin vielä taukoa kun talo lämpesi liikaa, mutta nyt kuudetta päivää 24h foldausta ja 7d keskiarvo huitelee jo miljoonassa. Yhtenä päivänä meni jopa 1,4M rikki. Pääsisinköhän hetkeksi noiden 1,1M sankareiden ohi?
Ihan koko päivältä nuo vai sammutatko osaksi aikaa?Vähän outoja paketteja tullut. Välillä GTX 1080 painaa menemään 950k PPD:llä ja samalla GTX 1080 Ti taas rämpii 900k PPD:ssä. Tosin jälkimmäisellä näyttää boostikellot putoavan todella alas ~1400MHz paikkeille uusilla paketeilla. Tänään on vuorossa muutenkin huonekalujen siirtelyä ja upeaa sisustamista, niin vaihdan samalla koneet eri huoneisiin. Sitten voi vääntää Ti:n asetuksia vähän kireämmälle, eikä lämpö tai melukaan niin haittaa.
Joskus aiemminkin täällä tullut mainittua että chromium pohjaiset selaimet joskus pudottaa kellot ja tehot. Sama tapahtuu myös jos esim. GOG Galaxyn aukaisee, joskus myös tuo uusi XBOX sovellus tekee sen. Olen huomannut että monet muutkin sovellukset jostain syystä windowssilla pudottaa kelloja jos foldaus käynnissä mutta eivät aina tee sitä tai sitten se tapahtuu viiveellä. Kellot palautuu aina kun kyseisen sovelluksen sammuttaa.Vähän outoja paketteja tullut. Välillä GTX 1080 painaa menemään 950k PPD:llä ja samalla GTX 1080 Ti taas rämpii 900k PPD:ssä. Tosin jälkimmäisellä näyttää boostikellot putoavan todella alas ~1400MHz paikkeille uusilla paketeilla. Tänään on vuorossa muutenkin huonekalujen siirtelyä ja upeaa sisustamista, niin vaihdan samalla koneet eri huoneisiin. Sitten voi vääntää Ti:n asetuksia vähän kireämmälle, eikä lämpö tai melukaan niin haittaa.
Ihan koko päivältä nuo vai sammutatko osaksi aikaa?
Ihmettelen vaan kun mun 1,1M tulee R5700:llä. Ei edes XT. Kaikissa testeissä 1080ti kuitenkin vie jopa 20% erolla. Onko foldaus jotenkin Radeonille sopivampaa kuormaa?
Itsekin olin varovainen aiemmin ajamaan ylikelloilla, mutta Moonshot-paketit ovat koko ajan olleet sellaisia, että eivät ota täysiä tehoja irti. Alkuunhan niissä oli tosi olemattomia tehoja, nykyisin ehkä yleisemmin jotain 90 % luokkaa. Sitten kun ajelee ylikelloilla, voi saada tehot nousemaan 100...105 % luokkaan.Koneet on 24/7 päällä. Ja ajan korttia 60% powerlimitillä, joka vaikuttaa uusille paketeille liian alhaiselta kun boostikellot putoaa todella alas. Mutta täydelläkin teholla jäädään päivätuloksessa johonkin 1,1M-1,3M paikkeille. Ei tää 1080 Ti enää ole mitenkään erityisen nopea.
Itselläni on Afterburnerissa tosiaan "turbo" profiili, jossa max. stability ylikellot @Pörkyle tapaan ja power limit 120 %. Sitten on "strix" profiili, jossa RTX 2070 strix peruskellot ja power limit 110 %. Periaatteessa pitkän päälle järkevän ajotavan saisi niinkin, että heittäisi tähän "strix" profiilin power limitiksi esim. 80...90 %Viimeisen vuorokauden on ollut täällä käytössä ainoastaan 1080 Ti. Boostikellot on nyt aika tasaisesti ~1845MHz ja powerlimit 80%, jota vasten kortti painaa koko ajan. Ja silti vuorokauden tulos oli 1,3M. Ei kulje mitenkään ihmeellisesti.
Onkos kukaan nähnyt millaista tulosta RTX 3080 tekee foldauksessa?
Eipä ole foorumin ylläpitoa paljon kiinnostanut foldaaminen, rigien kasaaminen tai kokoonpanot ainakaan tähän asti. Jos tuo TechBBS nimellä jauhava kone on tosiaan foorumin masiina, niin ei ole ihmeellinen jauhinmylly.Ei tuo yllämainittu database voi pitää paikkaansa tai siis se varmaan perustuu johonkin laskennalliseen arvoon, kun eihän noita RTX 3700 ja RTX 3900 kortteja edes ole vielä kuluttajilla niin ei niiden tuloksia siksi pitäisi tuolla olla edes.
FAHBench niminen jonkun tekemä virallinen testausohjelma on olemassa että pitäisi saada Sampsa tai joku noista forumin käyttäjistä jotka onnistunut saamaan kortin Nvidialta tilattua koittaa tuolla softalla mitä pojoja se antaa.
Tai lataus linkit suoraan tuosta:GitHub - fahbench/fahbench: Folding@home GPU benchmark
Folding@home GPU benchmark. Contribute to fahbench/fahbench development by creating an account on GitHub.github.com
FAHBench
fahbench.github.io
Äsken kävi just niin... Aiemmin oli GPU-paketeista pulaa.Muutaman aamun oon huomannut et CPU on välillä tauolla..
Viimeisen vuorokauden on ollut täällä käytössä ainoastaan 1080 Ti. Boostikellot on nyt aika tasaisesti ~1845MHz ja powerlimit 80%, jota vasten kortti painaa koko ajan. Ja silti vuorokauden tulos oli 1,3M. Ei kulje mitenkään ihmeellisesti.
Onkos kukaan nähnyt millaista tulosta RTX 3080 tekee foldauksessa?
Mulla on NH-U12A. Kokoonsa nähden kyllä tehokas. On hiljainen, kun tekee sopivan tuuletinprofiilin. Jos on enemmän kotelossa tilaa niin jotain D15 kannattaa miettiä.Äsken kävi just niin... Aiemmin oli GPU-paketeista pulaa.
Huomaan nyt, että RTX 2070 on nostanut lämpöjä kopassa ja tarvitaan tehokkaampi prossucooleri. Tämä AMD:n vakkari huutaa kuolemaa siellä. Onko tuo Noctuan malli tehokas ja hiljainen, mikä sulla on?
Totta, ei taida hinnassakaan olla eroa ja kotelossa tosiaan on tilaa, kun on iso Define S. Harmillinen juttu vain, kun on mATX-emo, joka on ahdas. Ei kai se ahdas emo sentään isohkon coolerin asentamisen tielle astu?Mulla on NH-U12A. Kokoonsa nähden kyllä tehokas. On hiljainen, kun tekee sopivan tuuletinprofiilin. Jos on enemmän kotelossa tilaa niin jotain D15 kannattaa miettiä.
Ei sitten tarvii pitkään aikaan vaihtaa jäähyä vaikka kokoonpano vaihtuu.
Totta, ei taida hinnassakaan olla eroa ja kotelossa tosiaan on tilaa, kun on iso Define S. Harmillinen juttu vain, kun on mATX-emo, joka on ahdas. Ei kai se ahdas emo sentään isohkon coolerin asentamisen tielle astu?
Nytkin, kun siihen löi vantteran RTX 2070-kortin, niin osa SATA-paikoista menee piiloon eikä sinne mitään piuhaa saa alle survottua. Mutta sen kanssa on pärjättävä, joskus, kun upgreidaa, ostan kunnon ATX-emon.
Ajatko muuten tota R7:aa kellotettuna myös foldatessa? Paraneeko PPD oleellisesti? Eli onko V8-cooleri perusteltu foldaamisen näkökulmasta Nythän tosiaan tiputin puolet säikeistä pois, jotta lämmöt pysyy kurissa.
Eipä ole foorumin ylläpitoa paljon kiinnostanut foldaaminen, rigien kasaaminen tai kokoonpanot ainakaan tähän asti. Jos tuo TechBBS nimellä jauhava kone on tosiaan foorumin masiina, niin ei ole ihmeellinen jauhinmylly.
Minä en itse asiassa olettanut, ettei pätkääkään kiinnostaisi. On se ehkä yleisön aliarviointiakin, että pelijonneilu kiinnostaa ainoastaan. Ulkomaisissa foorumeissa on kyllä pistetty kaikenlaisia masiinoita pystyyn myös ylläpidon toimesta ja varsinkin johonkin SER-pelikone -teemaan olisi sopinut SER-osista foldausrigi.Jep en odottanutkaan että forumin ylläpitoo kiinnostaisi foldaus mutta yksittäisen lyhyen testiohjelman voisivat pyynnöstä ajaa koneellaan (ainakin joskus ovat näin tehneetkin), jos siis joku forumin käyttäjä sattuisi kysymään tai pyytämään noissa RTX 30xx revikka viestiketjuissa.
Tämmönenkin on siis mahdollista. Ei muuta sitten kuin kovaa ajoa, pisteitä kaivataan!Itse juuri hieman kiihdytin folding home käyttö kun sain lämpöongelmat ratkaistu.
Ongelma oli että 9900k alkoi käymään turhan korkeillä lämpötiloilla täydellä rasituksellä kun aikasemmi oli pysynyt alle 80c.
Tyhjensin custom loopin ja avasin cpu blokin mutta sieltä ei 8 vuoden käytön jälkeen pahemmin mitään löytynyt.
Aloin etsimään ongelman muualta ja vika löytyi bios päivityksen jälkeen voltit on rasituksessa auto tilassa ihan naurettavan korkeat ja joudun pari päivää tuossa säätämään ja tällä hetkellä täydessä rasituksessa lämpö pysyy n66c.
Samalla virrankulutuis tippui 40w.
Tässähän saa pelätä nahkaansa itse kukin. Pahvilaatikkosetuppi hyppää keskiviikkona jousille, ei tässä jouda mitään koteloita odottelemaan.Tämmönenkin on siis mahdollista. Ei muuta sitten kuin kovaa ajoa, pisteitä kaivataan!
Itselläni seuraavaksi kiikarissa @debiloinen, ellei yllättäen löydy taas jostain takataskusta turboruuvia, kun ahdistellaan
Vielä aikoihin ei ole Top10 uhattuna ainakaan minun toimestani. Mutta sen verran tullaan, mitä pystytään. Tuohon n. 1,6 M PPD tasolle tuotto on keskimäärin asettunut. Sahaa sen molemmin puolin sen mukaan, miten paketit tulee kirjattua.Jaa jaa on Top10 joukossa oleminen uhattuna siis. Puita uuniin laitettava.