Talvi tulee, Miten lämmität autosi?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja teoriassa, 23.10.2016.

Tagit:
  1. teoriassa

    teoriassa

    Viestejä:
    6
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Kylmät ilmat on taas tullut.
    Kuten otsiokosasa kysytään, "Miten lämmität autosi?"
     
    manni tykkää tästä.
  2. Vesiperä

    Vesiperä

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Omassa Volvossa viimeisiään vetelevä Ardic lämmitin kellolla. Eberiköhän se tuossa työautossa oli, kännykkä ohjaus Remuc ohjelmalla.
     
  3. JKAVS

    JKAVS

    Viestejä:
    84
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Iskutilavuudella
     
    A6jarvi tykkää tästä.
  4. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja Make ATK Great Again Team AMD

    Viestejä:
    600
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Säteilylämmitin vastaa virrankulutuksesta ja Defan termini hoitaa sisätilan lämpimäksi ja lasit sulaksi. Ohessa myös Defan akkulaturi, koska lyhyet siirtymät ja "pakkasia odotellessa". Jälkikäteen kun rupesi asiaa kattelee, esim. TT-thermon asennus olisi ollut fiksumpaa näin moottorin näkökulmasta, mutta mennään nyt näillä.
     
  5. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    1 184
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Webastolla. Ehkä yksi parhaita keksintöjä talviautoilun suhteen.
     
    plati tykkää tästä.
  6. Tina Silta

    Tina Silta BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Kestää tallissa lämpimänä itsestään.
     
  7. lnaukkar

    lnaukkar

    Viestejä:
    301
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sähköllä. Sähkövastukset ilmanvaihdon kanavissa, penkissä ja ratissa. Ja sähköä tuotetaan tietysti dieselillä.
     
  8. JesseR

    JesseR

    Viestejä:
    62
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Webasto kaukosäätimellä (diesel auto)
     
  9. supermies

    supermies

    Viestejä:
    307
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pieremällä.
     
  10. M3TAL_L0RD

    M3TAL_L0RD

    Viestejä:
    67
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Lohkolämppärillä jos yli 20 astetta pakkasta.
     
  11. laoz

    laoz

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tehdasasenteisella Webaston valmistamalla polttoainekäyttöisellä bensiini-lisälämmittimellä.
     
  12. 猫の日

    猫の日

    Viestejä:
    95
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    [​IMG]

    Tämmöset puikot löytyy palotilasta. Kahesti kun hehkuttaa niin OM601 mylly hoitaa loput.
     
  13. Stanley H. Tweedle

    Stanley H. Tweedle

    Viestejä:
    756
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ruumiit pitää polttaa tai ne käy päälle...
     
  14. GuntherPrien

    GuntherPrien

    Viestejä:
    392
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Taisi olla 5kW Webaston lämmitysteho. Ja kun kellon muistaa illalla laittaa lämmitykselle on, tai ainakin pitäisi auton olla lämmin lähtiessä liikkeelle.

    Tosin luokseni viime talvena juuri kovimpien pakkasten aikoihin päätti Webaston vesipumppu päätti lakata toimimasta. Sillä seurauksella, että hehkutulppa otti siinä samalla osumaa ja meni vaihtoon ennakoivasti.E i naurattanut kun hieman aiemmin oli akullakin tullut tunnit täyteen.
     
  15. Mawerick

    Mawerick

    Viestejä:
    208
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Työauto lämpiää kauko-ohjattavalla polttoainelämmittimellä, käyttis taas lohkis+sisälämppäri -yhdistelmällä.
     
  16. Jims

    Jims

    Viestejä:
    59
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Käyttö Volvo lämpiää Ardic:in voimalla ja Hiacen lämmityksestä huolehtii Defan letkulämppäri ja sisätiloista Defan 2100 Termini.
     
  17. mRkukov

    mRkukov Hrrrr...

    Viestejä:
    2 070
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Moottorin nesteet lämpiää tänä syksynä vaihdetulla 550w putkivastuksella. Sisätiloihin puhkuu 1200w defa ja akun herättää laturi. Nämä siis silloin kun on laittanut johdon seinään. Muuten lämpeää ruumiinlämmöllä ja 95E10:llä.

    Lämpöeristävä tuulilasi on myös jees.
     
    Viimeksi muokattu: 07.11.2016
  18. Chekkit

    Chekkit

    Viestejä:
    260
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tässäpä hyvä aasinsilta kysymykseen miksi Suomessa ei ole kaukokäynnistystä. Niin olisi mukava hampaita pestessä laittaa auto päälle ja kävellä suoraan lämpimään autoon istuskelemaan. Ulkomailla arkipäivää mutta...

    [​IMG]
     
    Myrkky tykkää tästä.
  19. manni

    manni Tukijäsen Team SER

    Viestejä:
    77
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Škoda Roomsterini 1.2 TSI lämpeää säteilylämmittimellä, sisätilat Defan sisätilalämmittimellä. Käynnistyksen jälkeen PTC-vastukset lämmittävät ilmaa ennen moottorin lämmettyä kunnolla. :kahvi:
     
    datahiiri tykkää tästä.
  20. whooShooo

    whooShooo

    Viestejä:
    3
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Diesel farkku lämpiää Eberillä ja kaukosäätimellä.
    Tulipahan sitten myös tuhlattua, kun ensin eberin vesipumppu sökähti ja sitten akku tuli tiensä päähän. Toki mukavammin nyt ennen kuin lasissa -30 astetta.
     
  21. jm82

    jm82

    Viestejä:
    2 843
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kello webasto ja toisessa autossa lohkolämmitin ja sisätilalämmitin.
     
  22. akir0

    akir0

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Toyotassa ja Hondassa letkulämppäri ja sisäpistoke. Pihalla itseviritelty "sähkötolppa" parilla ajastinpistorasialla.
     
  23. sl06bhytmar

    sl06bhytmar ♻ SER-Ylikorjaaja ♻ Tukijäsen

    Viestejä:
    579
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Kamiina auton takapenkillä tietenkin
     
  24. Chekkit

    Chekkit

    Viestejä:
    260
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    [​IMG]
     
  25. sl06bhytmar

    sl06bhytmar ♻ SER-Ylikorjaaja ♻ Tukijäsen

    Viestejä:
    579
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Joskus kaverin kanssa laitettiin inttiaikoina kuva menemään ruotuväkeen, jossa oltiin laitettu kamiina roikkumaan IT-ampujan aukosta, että hytti pysyisi lämpimänä... Ei koskaan julkaistu ja itsellä ei ole alkuperäistä kuvaa :(
     
  26. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    2 543
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Lohkolämppäriä tuli testattua, jotta pelaako. Ja toimihan se, vielä kun jaksaisi katsoa repsikan puolelle josko siellä olisi sisähaaroituus, niin sitten harasoo. Ihmeen nopeasti lämpenee tämä bensavehje, kun on tottunut dieseleihin ja lämpöä myös riittää ihan hyvin.
     
  27. Slayer

    Slayer

    Viestejä:
    157
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hybridi lämpiää sähköllä; auton ollessa latauksessa tai jos akussa on virtaa riittävästi, voi sille sanoa ajotietokoneen tai älypuhelinappiksen kautta milloin haluaa auton olevan lämpimänä. Saapa nähdä miten tämä toimii kun oikeat pakkaset tulee.
     
  28. tth78

    tth78

    Viestejä:
    28
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mikä hybridi on noin hi-tek?
     
  29. sf78

    sf78

    Viestejä:
    107
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Näin se vaan menee. Toki on lohko/sisälämppäri, mutta kyllä sen huomasi miten kauan 2 litranen bensakin lämpiää kun lyhyttä työmatkaa ajaa. Kolmesta litrasta ylöspäin ei tätä ongelmaa enää ole. :cigar:
     
  30. Incredible Buff

    Incredible Buff

    Viestejä:
    482
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Volvon saa käsittääkseni VOC:lla käynnistettyä kännykästä.
     
  31. lnaukkar

    lnaukkar

    Viestejä:
    301
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Keskieuroopassa, varsinkin saksassa, ollaan todella tarkkoja tyhjäkäynnin kanssa. Amerikassa tuo etäkäynnistys avaimesta on se lähes normaali tapa lämmittää auto.
     
  32. Slayer

    Slayer

    Viestejä:
    157
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    BMW 330e, eli plug-in hybrid 2l bensaturbolla...
     
  33. jake styles

    jake styles

    Viestejä:
    137
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eberillä yleensä. Kovimmilla pakkasilla saatan kytkeä myös lohkolämppärin (lohkolla pari tuntia ja Eberillä vähän ennen lähtöä sisätilat lämpimäksi).
     
  34. Miguel

    Miguel genderfluid sapiosexual demisexual questioning Make ATK Great Again

    Viestejä:
    110
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Paljonhan on sopiva määrä watteja sisätilanlämppäriin, nyt pöhissyt Octaviassa 1kW, mutta puhaltimesta laakeri porsi, ja jonku uusi pitäisi saada tilalle, niin onko oikea ratkaisu Maximit, vai riittääkö joku 1700kW sulattamaan kovemmillakin pakkasilla ikkunat?
     
  35. Slayer

    Slayer

    Viestejä:
    157
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Riittää, kirjaimellisesti :D.

    Itsellä oli edellisessä autossa 600/1200W lämppäri, se oli kätevä kun saattoi pienemmänkin sulakkeen takana sulatella lasit.
     
  36. itarumaa

    itarumaa

    Viestejä:
    394
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    4l iskutilavuus ei ainakaan auttanut yhtään mitään, kun oli kovat pakkaset. Sen verran oli kylmää ajamista, nyt on säteilylämmitin+sisätilalämppäri, katsotaan miten nyt käy.
     
  37. Nerkoon

    Nerkoon Se ainoa oikea Platinum-jäsen Team AMD

    Viestejä:
    2 400
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tolpalla kotona ja kylmänä käyntiin töistä kun tolppia ei ole. Ihmeen vaikeaa tuntuu olevan saada firman parkkialueelle tolppia. Kuvittelisi sen olevan jo vetovoimaa lisäävä etu talon omistajallekin vuokraamista ajatellen, mutta kun ei niin ei.
     
  38. Svaiski

    Svaiski

    Viestejä:
    250
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Säteilylämmitin + sisätilanlämppäri. Ajon aikana iso iskutilavuus pitää huolen, että lämpöä riittää ilman maskin peittämistä, vaikka diisselillä mennään. Alkua helpottaa myös sähkövastukset jos sisälämppäriä ei saa käyttää. Webasto/eber sitten seuraavaan autoon, mikäli työmatka pysyy riittävän pitkänä.
     
  39. Zerrod

    Zerrod

    Viestejä:
    427
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    0.8 litranen bensa ei kyllä hirveästi lämmitä :D Jos en ennen pakkasia uutta autoa hanki niin voisi peittää alemmankin ilmanotonaukon. Sentään lohkon saa lämpimäksi ja sisällekkin on johto mutta syystä tai toisesta ei hirveämmin lämpene vaikka on pieni auto, liekkö lämppäri vetämässä viimesiään tai lämmöt karkaavat.
     
  40. KpaL

    KpaL

    Viestejä:
    28
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joku surkea säteilylämmitin koittaa skodan tdi:tä lämmittää. 20 asteen pakkasella tuntuu siltä ettei koko palikkaa siellä konehuoneessa edes olis. Sisätila lämpenee mukavasti 1300w defalla. MUkana menossa myös ylläpitolaturi joka koittaa pakkasilla ruokkia edes vähän virtaa akkuraukalle.
     
  41. Turbo diisseli

    Turbo diisseli Tukijäsen

    Viestejä:
    139
    Rekisteröitynyt:
    26.10.2016
    Ensi paloöljyä astiaan ja roihu koneen alle ja lopuksi hehkuilla.
     
  42. GuntherPrien

    GuntherPrien

    Viestejä:
    392
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Edellisessä autossani oli alunperin tuollainen säteilylämmitin. Ensimmäinen talvi taisi mennä kokonaan huomaamatta, ettei koko vehes edes toimi. Auto lähti aina ensimmäisellä käyntiin ja tärkein eli sisätilalämmitin toimi se riitti. Huollossa tarkkasilmäinen huoltomies oli havainnut, että vastus oli palanut. TIlalle tuli laitettua letkulämmitin. Sen jälkeen alkoi moottorikin lämmetä nopeammin.
     
  43. Freeze

    Freeze Elitisti

    Viestejä:
    161
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    säteilylämmitin + ihanan litteä Defa Termini 1400.
     
  44. Freeze

    Freeze Elitisti

    Viestejä:
    161
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kannattaa huomioida se, että startisa Ocu TDi tykkää lämpimästä. Itsellä on ollut kahden sukupolven Octavia TDI:t, ja molemmissa kyllä huomasi jos pannu ei ollut lämmittänyt öljypohjaa. Lämmitysaika vain sai olla pitkä, kovilla pakkasilla hohkautin 3h ennen starttia.
     
  45. Artsi_

    Artsi_

    Viestejä:
    225
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Webastolla. Kätevä kun 15min riittää niin auto on sisältä ja konehuoneesta lämmin, kellolla vielä jos laiskottaa aamulla käydä erikseen laittamassa päälle ja on lasit aina sulana. Harmi ettei löydy lohkolämmitintä ollenkaan niin kätevämpi olisi töissä ajastaa milloin lähtiä lämmittämään.
     
  46. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    300
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Lohkolämppärillä ja alelaarista puoli-ilmaiseksi ostetulla mukavan litteällä 1400W sisätilanlämmittimellä. Bensa-auto ei sen kummempia vaadi kunhan on lämmitystolppa käytettävissä.
     
  47. petepas

    petepas

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ajamalla
     
  48. Blaitteri

    Blaitteri

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    300W säteilylämmitin ja 1400W Termini II sisälämmitin hoitavat auton lämpimäksi.
     
  49. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja Make ATK Great Again Team AMD

    Viestejä:
    600
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Manni! Sun blogi on mahtava. Lisää päivityksiä Roomsterin kuvioista mikäli näitä tulee :)
     
    manni tykkää tästä.
  50. manni

    manni Tukijäsen Team SER

    Viestejä:
    77
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kiitos palautteesta. Pidän blogiani aina ajan tasalla. Noiden tapahtumien jälkeen on suoritettu vain tankkaus ja renkaiden vaihto (Nokian Hakkapeliitta 8 -nastarenkaat, jotka olleet jo aiemminkin). Tällä viikolla vietiin myös vene talvisäilytykseen, mutta tätäkin tapahtunut aikaisemmin jo. :kahvi: