Tämähän ei ole pelkästään hallituksen asia, kaupungilta ja museolta pitää kysyä lupa ja riippuen rakennuksesta voi olla helposti mahdotonta saada lupaa tehdä pienintäkään muutosta julkisivuun.Minun caseni on lyhykäisyydessään seuraava:
Olen taloyhtiön hallituksen pj, haluan ILP:n. Meillä ei ole parvekkeita (jotka mielestäni tuo oikeusjuttu vaatii).
Hallituksen yksi jäsen on ehdottomasti vastaan. Hän asuu kokonaan niin, että hänen ulkopuolella on pelkkää tielle näkyvää julkisivua. Itse asun niin, että on monta vaihtoehtoa piilottaa se ILP.
Hallituksen toinen jäsen vuokraa asuntoaan ja ei asu täällä enää. Hänen kämppäänsä saa myös ILP:n asennettua helposti takapihan puoleiselle seinälle, mutta hän ei halua sitä vuokralaiselleen kustantaa ja ainakin tällä hetkellä miettii melunäkökulmaa ja niitä kondenssivesiä. Niistä saan kuulla joka kerta. Meillä on rännit kuitenkin..
Yhtiökokous menee niin, että nämä ihmiset on enemmistössä ja siellä on lisäksi pari vuokranantajaa (olemme hyvällä paikalla, meillä on varmaan puolet vuokra-asuntoja). Ainakin korona-aikana.
Nyt pitäisi saada se hallitus taivuteltua ja olen vähän eri mieltä @jad kanssa siitä, koskeeko tuo oikeusjuttu meidän taloyhtiötä. Lisäksi meillä on ihan demokratia, niin yritän nyt ajan kanssa ja järkiargumentein tätä ajaa eteenpäin - enhän tarvitse kuin toisen jäsenistä asettumaan puolelleni. Täytyy katsoa, jos ensi kesänä toisin ihan ILP-firman edustajan hallituksen kokoukseen; kertomaan, että osa noista teidän tekosyistä on ihan mutua ja aiheetonta pelkoa.
Toki jos hallitus on jo lähtökohtaisesti vastaan niin hankala tuota lupaakaan on kysyä koska lausunto varmaan maksaa jotain.