- Liittynyt
- 26.03.2020
- Viestejä
- 28
Asiaton käytös
En. Tykkään vain kun autistit ulisevat.Mietitkö ikinä, että miksi se Yango aiheuttaa peppukipeyttä?
En. Tykkään vain kun autistit ulisevat.Mietitkö ikinä, että miksi se Yango aiheuttaa peppukipeyttä?
Ok, perversionsa kullakin.En. Tykkään vain kun autistit ulisevat.
Kunhan autistit ulisee ja taksikyydit on pari euroa halvempia, niin tämmöiset pienet ongelmat ei ole kuule mitään. Harmaa talouskin on vaan pieni kupru kun on saatu pussihousumafia selätettyä.Se on kyllä erikoista että toi Taxi Helsinki saa toimia vapaasti ja paskoa tunnetun Taksi Helsinki imagon.
Niin tämä on sitä kapitalismia, johon kuuluu tyhmyysvero. Fiksut osaavat hommata edullisen taksin ja tyhmiä kusetetaan. Sama homma kaikissa muissakin palveluissa. Kaikki pitäisi kieltää ja dorkien takia kaikkien pitäisi maksaa sama kallis taksa. Ei tule tapahtumaan enää. Kannattaa vaan opetella fiksut ja edulliset tavat käyttää palveluja ja antaa dorkien maksaa preemio niistä sun edullisista palveluista.Se on kyllä erikoista että toi Taxi Helsinki saa toimia vapaasti ja paskoa tunnetun Taksi Helsinki imagon.
Huomaa että se Tampereen hinnasto vuodelta 2018 on myös uudistuksen aikaista hinnastoa. Laki tuli voimaan samana päivänä eikä silloin Tampereella tainnut hinta laskea.Tampereen 2018 hinnastolla 182,88€. Kun katsotaa tilastokeskuksen taksien kustannusindeksiä 2018-2022 niin 15% tulee jo siitä + päälle muut kustannustenkasvu.
Minusta samassa linjassa mennään kuin muuallakin talouselämässä.
Päivittäin tulee kohdalle osoitteita, joita ei automaattisesti ajava kosla löytäisi. Pari esimerkkiä: auto tilataan automaattipaikannuksella osoitteeseen, jota ei ole. Ei automaattivehje ymmärrä että se paikka onkin viereisellä kadulla 100 metrin päässä. Tai jos tilaat taksin omalla, virallisella osoitteella niin lähin paikka mihin mikään karttaohjelma ohjaa, on 250 metrin päässä viereisellä kadulla ja tietysti reitti on auraamaton. Sinne tulevaa taksia ei rollaattorimummo talvella oikein arvosta. Asia vielä erikseen on osoitteiden tarkkuus kaava-alueiden ulkopuolella.Tuo hinta voi olla jo 2030-luvulla tai viimeistään 2040-luvulla avain yläkanttiinkin, kun tekniikka kehittyy ja itsenäisesti ajavat autot yleistyvät. Silloin sitä ei tarvi maksaa latin latia kuskille kun auto kulkee ilman kuskia.
Ei suoraan mutta välillisesti. Alustataloushypessä ja taustakeskustelussa pöhisi kovasti liikenteen automaatio ja taas yhden ammattikunnan katoaminen teknologian tieltä. Mitään lähitulevaisuuden realismia se ei tietenkään ole ja vielä kaukaisempaa oli Bernerin aikaan.Taksialan vapautuminen ei nyt ihan vielä itsenäisesti ajaviin autoihin liity.
Sellainenhan on lähinnä glorifioitu hissi.yksinkertaiset lentokenttien lähinnä kahden pisteen välillä kulkevat metronvastineet.
Jos ei kiire ollut, olisit sanonut, että kiitti tyhjästä. Katson jos seuraava kuski osaisi oikeaan osoitteeseen. Kyllähän tuo edelleen palveluammatti on. Jos ei osaa asiakaspalvelua, pitäisi mennä töihin vaikka varastoon. Sinällään näiden uberien ja muiden tapa toimia on parempi. Henkilökohtaiset arvostelut tuo hommaan rotia.Pari viikkoa sitten tilasin taksin Taksi Tampere -sovelluksen kautta explisiittisesti osoitteeseen "Esimerkkikatu 5". Taksia ei alkanut kuulua. Tsekkasin applikaation gps-näytöltä ja huomasin, että ko. auto seisoo "Esimerkkikatu 7:n" pihassa. No, ei siinä, kävelin sinne ja naurahten totesin, että sori, en heti tajunnut että olit täällä kun tilasin vitoseen ja tää on seiska.
*Ainoa* vastaus jonka tähän sain oli "No mä meinasin jo soittaa ku ei sua kuulunut".
Meen saatana kävellen tästä lähtien.
En yhtään ihmettelisi että kuskin käyttämä navigointisovellus vaan olisi ajattanut väärään paikkaan. Itsekin olen pistänyt korjauspyyntöjä GoogleMapsiin useammastakin osoitteesta jotka ovat olleet juurikin talon tai pari pielessä. Noissa vaan tuli opittua että kahta saman kadun osoitetta ei pidä korjata kerralla, menee takuulla pieleen. Nyt sentään on oma osoite ja työpaikan osoite sekä muutamat muut siinä ympärillä edes suunnilleen kohdallaan, aiemmin olivat parin talon verran pielessä ja aiheutti taksin tilaamisessa sekä asiakkaiden firmalle tulossa hämmennystä.Jos ei kiire ollut, olisit sanonut, että kiitti tyhjästä. Katson jos seuraava kuski osaisi oikeaan osoitteeseen. Kyllähän tuo edelleen palveluammatti on. Jos ei osaa asiakaspalvelua, pitäisi mennä töihin vaikka varastoon. Sinällään näiden uberien ja muiden tapa toimia on parempi. Henkilökohtaiset arvostelut tuo hommaan rotia.
Aika moni käyttää työssään navigointia, mutta kyllähän talojen kulmissa on edelleen numerot, kerros/rivitaloissa rappuopasteet ja vaikka homma menisikin vituiksi, yleensä paras tapa korjata asia on lievä pahoittelu eikä ylimielisyys.En yhtään ihmettelisi että kuskin käyttämä navigointisovellus vaan olisi ajattanut väärään paikkaan.
En ihmettele että normi suomitaksitkaan eivät väliin löydä oikeaa taloa. Suomessa talojen numerointi on tehty siten että autolla ajaessa niitä ei helposti näy.Aika moni käyttää työssään navigointia, mutta kyllähän talojen kulmissa on edelleen numerot, kerros/rivitaloissa rappuopasteet ja vaikka homma menisikin vituiksi, yleensä paras tapa korjata asia on lievä pahoittelu eikä ylimielisyys.
Jep. Esim. Kööpenhaminassa käymällä voi todeta, että kyllä ne metrot kulkevat ihan hyvin ilman kuljettajaa. Helsingin metron automatisaatiotahan yritettiin muutama vuosi takaperin, mutta se meni pieleen muista kuin teknisistä syistä.Metron automaatio ei ole amerikantemppu. Tai siis eihän se edes ole merkittävä porras automaatioasteen lisääntymisessä, että metrojunan ohjaamon rutiininomaisesta miehittämisestä luovutaan. Enemmän se on jopa työvoimapoliittinen asia.
Jep. Se on typerää, että tilaajan sovelluksen tiedossa oleva tarkka paikkatieto eli koordinaatit muutetaan ensin epätarkaksi osoitteeksi ja sen jälkeen taksissa takaisin koordinaateiksi. Moni ongelma ratkeaisi, jos tilausvälitysjärjestelmä osaisi välittää koordinaatit ilman turhaa edes takaisin osoitteeksi muuntelua.Kiinassa ei pelata ollenkaan osoittella autoa tilatessa. Kartassa on noin viidenkymmenne metrin valein pisteita joihinka auton voi tilata. Sanoisin etta ihan suomalainen ongelma tama etta auto ei tule osotteeseen.
Jeesus tama oli ongelma kun mulla auto hajosi. Taksi keskus intti osoitetta jota oli paha antaa kun oli moottoritien ylikulussa. Se on varmaan 2030 ennempaa kuin suomessa toimittajalle menee tilaajan sijanti gps koordinaattena.Sama ongelma koskee monia muitakin vastaavia järjestelmiä, esim. hinausautoa et saa välttämättä tilattua katujen risteykseen, missä kolari on tapahtunut, vaan hinausautolle välittyy jonkun lähimmän talon osoite, joka saattaa olla kaukanakin.
Tuon tyylinen palvelu "what3words" on olemassa jota voi kuka tahansa hyödyntää. Voisi olla jossain tilanteissa ihan toimiva ratkaisu taksin tilaukseenkin. En ole nähnyt että suomessa mikään palvelu tuota tällä hetkellä hyödyntäisi. Eli koko maapallo jaettu 3x3m neliöihin joilla jokaisella on tunnuksena 3 sanaa.Kiinassa ei pelata ollenkaan osoittella autoa tilatessa. Kartassa on noin viidenkymmenne metrin valein pisteita joihinka auton voi tilata. Sanoisin etta ihan suomalainen ongelma tama etta auto ei tule osotteeseen.
Silti ihan eri. tuossa 3 pistetta minun ulko-oven edesta.Tuon tyylinen palvelu "what3words" on olemassa jota voi kuka tahansa hyödyntää.
Tuo auttaa joissakin tapauksissa. Jos taas porukka känniläisiä haluaa - tietysti vielä rakennuksen sisällä - taksin ja nimenomaan tilata sen mobiilisovelluksen yhdellä painalluksella, se lähetetään tämän jälkeen johonkin noista pisteistä. Tämä ongelma ei ratkea sillä, että käytössä onkin "kiinalaiset pisteet" -tyyppinen rinnakkainen osoitteisto.Silti ihan eri. tuossa 3 pistetta minun ulko-oven edesta.
Tämä on itsessään vika, ja paikannuksen rajoissa tarkka paikkatieto olisi hyödyllistä välittää tilauksen ohessa visuaalisesti.Jep. Se on typerää, että tilaajan sovelluksen tiedossa oleva tarkka paikkatieto eli koordinaatit muutetaan ensin epätarkaksi osoitteeksi ja sen jälkeen taksissa takaisin koordinaateiksi. Moni ongelma ratkeaisi, jos tilausvälitysjärjestelmä osaisi välittää koordinaatit ilman turhaa edes takaisin osoitteeksi muuntelua.
Tätä en kiistä enkä kiistänyt. Tuo on yksi helppo tapa tilata. Käsittelinkin ongelmaa laajemmin enkä ihan ensimmäistä kertaa. Tämä yksi kätevä idea ei poista tätä noutokohteen yksilöimisen ongelmaa, joka on laajempi. Se toimii vain, kun nouto tapahtuu ennalta määrätystä pisteestä ja asiakas on halukas tai pakotettu tekemään tilaus juuri tällä tavalla.Ma en ymmarra nyt alkuunkaan. Nuo pisteet ovat todella helppo tapa tilata vaikka olisit maan alla. Samalla tapaa toimii toiseen suuntaan etta saan valokuvan kartasta tai kartta linkin missa paikka on merkittyna ja sitten apilla suunnistan samaan kohtaan ja valitsen pisteen mika on lahella kohdetta.
Ainakin täällä maaseutukaupungissa nuo messinkiset talonumerot on yksiä **ttuja pimeellä verrattuna perinteiseen mustavalkokylttiin. Ne heijastelee ja häikäisee, pitää tunkea lähemmäksi katsomaan mikä se siinä onkaan ja kenties herätettyä koiratalous & aiheutettua epämiellyttävää oloa jos joku onkin hereillä kun vieras auto käy pihatiellä kääntämässä.En ihmettele että normi suomitaksitkaan eivät väliin löydä oikeaa taloa. Suomessa talojen numerointi on tehty siten että autolla ajaessa niitä ei helposti näy.
See oli sitä aikaa kun kenttä oli Vantaan taksin aluetta ja muut saivat keikkaa ainoastaan kaikkein kiireimpään aikaanHyvänä esimerkkinä Hki-Vantaan lentoasemalta kotiin pääseminen, nyt uudistuksen jälkeen olen noin 10 kertaa tullut taksilla kotiin ja 8/10 kerroista on joutunut kuskia opastamaan minne se ajaa. Ennen uudistusta joka ikinen kerta pääsi suorinta reittiä kotiin ilman mitään interaktiota lähdön jälkeen.
Mites tuo toimii Pasilan omituisella 3D-kartalla? Katutason yläpuolella kulkee lisää katuja/pyöräteitä/jalkakäytäviä eri suuntiin eikä pääsyä tasolta toiselle välttämättä helposti löydä. Ainakin Googlen kartat sekoilevat siellä joskus oikein huolella, tyyliin "käänny 360 astetta alas portaisiin ja sitten jyrkästi oikeaan".Ma en ymmarra nyt alkuunkaan. Nuo pisteet ovat todella helppo tapa tilata vaikka olisit maan alla. Samalla tapaa toimii toiseen suuntaan etta saan valokuvan kartasta tai kartta linkin missa paikka on merkittyna ja sitten apilla suunnistan samaan kohtaan ja valitsen pisteen mika on lahella kohdetta.
Taiteeksi tämä jalostuu vasta kun kuljettaja nöyrästi tottelee. Siinä taksiauto juuttuu irvokkaaksi tilataideteokseksi joka kerta erilaisen, parhaimmillaanjopa lennokkaan performanssin kautta. Jälkeenpäin saadaan hienoja kollaaseja, meemuja ja anekdootteja kansanperinteeseen.Ainakin Googlen kartat sekoilevat siellä joskus oikein huolella, tyyliin "käänny 360 astetta alas portaisiin ja sitten jyrkästi oikeaan".
Mikä on paljon? Katso sama matka useammasta paikasta ja vertaa hintoja ja mieti onko se paljon vai vähän.Onks noi Yango ja Bolt paljonki edullisempia verrattuna tavallisiin??
Eiku yks kaveri suositteli noita..kuulemma edullisempia..käyttää kai ite Bolttia!Mikä on paljon? Katso sama matka useammasta paikasta ja vertaa hintoja ja mieti onko se paljon vai vähän.
Ovat toki keskimäärin halvempia kuin hyvämaineiset brändit. Edullinen on väärä sana. Halpa taas on oikein sopiva koska se ilmaisee myös huonoutta.Eiku yks kaveri suositteli noita..kuulemma edullisempia..käyttää kai ite Bolttia!
Mites tämä nyt taksi- ketjuun liittyy vai onko Lidl- takseja olemassa?Lidl on Halpa!
Tampereella otettiin Bolt kännikyydiksi, toimi ihan hyvin. Hinta oli vähän reilu puolet normitaksista käsittääkseni. Ei siinä montaa euroa jäänyt rengille kyllä. Ihan hieno BMW 5-sarjalainen taksina, ei siis mikään 20v vanha raato. Kaveri hoiti tilaamisen ja maksut, itse en takseja ole tilaillut aikoihin.Onks noi Yango ja Bolt paljonki edullisempia verrattuna tavallisiin??
Onhan tuossa vielä tuo sairaala vieressä, jos innostuvat oikein vaikka astalon, puukon tai mutkan kanssa keppostelemaan.Savolaiset ja raumalaiset, kulttuurieroja pojilla.