Taksiala vapautui 1.7.2018 Mikä muuttui?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Yksi syy tuohon liian paljon yksilöimiseen on se että taksin perässä tai sen aiheuttamassa jonossa ei nyt niin 100 varmasti pysty yhtiötä sanomaan. En halua väärääkään yhtiötä osoitella liikaa sormella jos en ole aivan varma että juuri kyseinen joka tapauksessa ollut.

Seurailee tuota ja jos alkaa muitakin huhuja kuuluun asiasta. Tai jos omalle kohdalle sattuu tuollainen älyttömän hidas liikkeis oleva taksi niin huomauttaa kuskia sen verkkaisuudesta.
Tuostakaan ei saanut kovin paljon selvää.

Kuitenkin edellä tiesit kertoa, että "näillä takseilla" on aika- sekä matkaveloitus, ja kontekstin perusteella tietenkin nimenomaan samanaikainen, joka siis selittää tahallisen hidastelun. Nyt ei olekaan näköyhteyttä, jotta voisi tunnistaa. Ja vielä kiusallisesti tuli sellaistakin lisätietoa, että päälle päin ei välttämättä tunnista tai voi tunnistaa väärin. Oijoi, voivoi.

Kuitenkin jo kaukaa näkee, että "nämä taksit" hidastelevat tahallaan. Sittenhän se on just niin. Olisiko siellä sittenkin ihan vain osaamaton tampio, kuten monissa murroksen kourissa olevissa paskaduuneissa on usein ongelmana? Kenties kieli- ja lukutaidoton hädin tuskin ajotaitoinen tulokas, jolla ei ole mitään käsitystä kartasta?

Kerrotaan nyt vielä sellaistakin lisätietoa, että jos nyt joku ulkopuolinen alihankkija niitä toisen yhtiön hinnoittelemia kyytejä ajaa, niin käytännössähän hyvin todennäköisesti kyseessä on ennakkohinnoiteltu kyyti. Siis perustuen toki siihen samanaikaiseen matka- ja aikaveloitukseen, mutta primitiivisesti simuloiden määritetyllä kiinteällä hinnalla, jonka asiakas tilatessa hyväksyy. Siispä mitään syytä hidastella ei olisi.

Kiinnostuin koko letkautuksesta ihan vaan sillä, että en kovin äkkiä keksi, millainen taksinkuljettaja kehtaisi rahastusmielessä tahallaan hidastella. Siis ainakaan paikallinen kuljettaja. Jutusta pitäisi kuulla lisää, muutakin kuin kiertelyä, kaartelua ja epämääräistä vihjailua. Muuten suhtaudun varauksella. Tai oikeastaan tarkennuksen puuttuessa joudun olettamaan, että juttu on keksitty ja kyseessä informaatiovaikuttaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
639
Tuostakaan ei saanut kovin paljon selvää.

Kuitenkin edellä tiesit kertoa, että "näillä takseilla" on aika- sekä matkaveloitus, ja kontekstin perusteella tietenkin nimenomaan samanaikainen, joka siis selittää tahallisen hidastelun. Nyt ei olekaan näköyhteyttä, jotta voisi tunnistaa. Ja vielä kiusallisesti tuli sellaistakin lisätietoa, että päälle päin ei välttämättä tunnista tai voi tunnistaa väärin. Oijoi, voivoi.

Kuitenkin jo kaukaa näkee, että "nämä taksit" hidastelevat tahallaan. Sittenhän se on just niin. Olisiko siellä sittenkin ihan vain osaamaton tampio, kuten monissa murroksen kourissa olevissa paskaduuneissa on usein ongelmana? Kenties kieli- ja lukutaidoton hädin tuskin ajotaitoinen tulokas, jolla ei ole mitään käsitystä kartasta?

Kerrotaan nyt vielä sellaistakin lisätietoa, että jos nyt joku ulkopuolinen alihankkija niitä toisen yhtiön hinnoittelemia kyytejä ajaa, niin käytännössähän hyvin todennäköisesti kyseessä on ennakkohinnoiteltu kyyti. Siis perustuen toki siihen samanaikaiseen matka- ja aikaveloitukseen, mutta primitiivisesti simuloiden määritetyllä kiinteällä hinnalla, jonka asiakas tilatessa hyväksyy. Siispä mitään syytä hidastella ei olisi.

Kiinnostuin koko letkautuksesta ihan vaan sillä, että en kovin äkkiä keksi, millainen taksinkuljettaja kehtaisi rahastusmielessä tahallaan hidastella. Siis ainakaan paikallinen kuljettaja. Jutusta pitäisi kuulla lisää, muutakin kuin kiertelyä, kaartelua ja epämääräistä vihjailua. Muuten suhtaudun varauksella. Tai oikeastaan tarkennuksen puuttuessa joudun olettamaan, että juttu on keksitty ja kyseessä informaatiovaikuttaminen.
Voi ny.. en pysty täysin 100 varma oleen ja puhumattakaan todistamaan. Joten jos lauon yrityksestä että se on tämä jotain niin yrityksellä on mahdollisuus haastaa liiketoiminnan haittaamisena. Onko se liian vaikea ymmärtää.

Tarvin taksia todella harvoin niin asias nyppii vain se edessä hidastelu kuin joka risteykseen ja ympyrään olisi stop merkki tullut tyhjän risteyksen ja kolmion sijaan. Tilanteesta riippuen ohittamaan joutuminen jolloin sen hidastelijan sivuikkunankin näkee. Kojelauta kamera ei niin laajasti näytä että sivuikkunan hinnasto ja toimija tekstit selviää. Enkä rupea tän takia asentaa auton kylkeen kameraa että voin foorumilla kertoa mikä yritys todisteiden ollen "takataskussa". Tuohon kun ei riitä edes muutama kerta vaan ongelma on näyttää että hidastelu on tarkoituksellista.

Onhan toi täysin amatöörikuskitkin yksi skenaario. Kovin monia niitä nimenomaan hidastelijoita tullut aikoihin jolloin taksiliikenne on vähän hiljaista muutenkin. Sinällään lopputulos on asiakkaalle sama oli amatööri tai tahallinen hidastelu.

Mut ihan miten vaan. Asia on puolestani käsitelty..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 871
Onhan toi täysin amatöörikuskitkin yksi skenaario. Kovin monia niitä nimenomaan hidastelijoita tullut aikoihin jolloin taksiliikenne on vähän hiljaista muutenkin. Sinällään lopputulos on asiakkaalle sama oli amatööri tai tahallinen hidastelu.

Mut ihan miten vaan. Asia on puolestani käsitelty..
Melkoisia suhareita ne taksikuskit aina ovat olleet. Aiemman lainsäädännön mukaan ainakin taksien piti ajaa ilman erillisiä ohjeita antamatta lyhintä reittiä määränpäähänsä minne asiakas halusi. Siitä huolimatta esimerkiksi yöaikaan viikonloppuyönä ajoivat moottoritien kautta 15 kilometrin päähän sijaitsevaan osoitteeseen jos ei asiasta erikseen sanonut vaikka sitä kautta matkaa on varmaan 4-5 kilometriä enemmän ja ajoaika suunnilleen sama. Asiakas maksoi sitten siitä sen jonkun 7 euroa ylihintaa.

En edes epäile etteikö nykyään osa taksikuskeista sitten olisi keksinyt hidastella ajoa jos hidastelemalla saa nyhdettyä asiakkaalta enemmän rahaa omaan taskuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Voi ny.. en pysty täysin 100 varma oleen ja puhumattakaan todistamaan. Joten jos lauon yrityksestä että se on tämä jotain niin yrityksellä on mahdollisuus haastaa liiketoiminnan haittaamisena. Onko se liian vaikea ymmärtää.

Tarvin taksia todella harvoin niin asias nyppii vain se edessä hidastelu kuin joka risteykseen ja ympyrään olisi stop merkki tullut tyhjän risteyksen ja kolmion sijaan. Tilanteesta riippuen ohittamaan joutuminen jolloin sen hidastelijan sivuikkunankin näkee. Kojelauta kamera ei niin laajasti näytä että sivuikkunan hinnasto ja toimija tekstit selviää. Enkä rupea tän takia asentaa auton kylkeen kameraa että voin foorumilla kertoa mikä yritys todisteiden ollen "takataskussa". Tuohon kun ei riitä edes muutama kerta vaan ongelma on näyttää että hidastelu on tarkoituksellista.

Onhan toi täysin amatöörikuskitkin yksi skenaario. Kovin monia niitä nimenomaan hidastelijoita tullut aikoihin jolloin taksiliikenne on vähän hiljaista muutenkin. Sinällään lopputulos on asiakkaalle sama oli amatööri tai tahallinen hidastelu.

Mut ihan miten vaan. Asia on puolestani käsitelty..
No ei toki voi haastaa. Suomi ei toistaiseksi ole niin amerikkalainen paikka. Anteeksi jankkaaminen joka tapauksessa, väliäkö sillä kuka se oli.

Yksi selitys hidastelulle on muuten myös se, että asiakas ei osaa päättää tai ei ihan tiedä mihin on menossa. Se ei ole aivan tavatonta.
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
639
Sehän oli niin kaukanakin ettei edes tunnistanut.

Olen tottunut odottamaan aika vähän näissä keskusteluissa ja ihan syystä. Sori siitä.
Nyt väännellään kyllä sanomisia ja sanomattomia rankasti omiin olettamuksiin jotka lähtee heti perseelleen. Eli otetaampa sieltä alkuperäisestä lainaus.
Tuli taas tänään ajettua..
Uskon ettei tarvitse selittää tarkemmin mitä boldattu, kursivoitu ja alleviivattu tarkoittaa kuin ettei ole yksittäinen kerta kun hidastelija kohdalle sattunut. Tuosta pitäisi jo viimeisenkin tajuta että osa todellakin jää kauas, osaan annetaan melkein puskurilla vauhtia ja osan ohi menty. Jollei mennyt perille niin mene trollaan muualle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
107
Asun korvessa, takseja on nykyisin vähemmän mutta hinnat laskeneet. Hinnasta voi myös tinkiä kuskin kanssa. Hyvä oli tämä taksilakiuudistus.
 

henkilöllisyyS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
137
Tuli taas tänään ajettua hienosta kelistä huolimatta alinopeutta köröttötelevän taksin perässä taksi keräten jonoa taaksee. Ihmetelles asiaa niin ihmekös kun näillä takseilla on aika ja matkaveloitus. Muutenkin kaikki toimet risteyksissä oli kuin hidastetusta filmistä. Pahimmillaan mentiin 12 km alle nopeusrajoituksen. (Tarkka gps nopeus kun näkyy näytöllä). Eli hyvä kerätä ylimääräisiä euroja kun tuollakin matkalla mitä perässä olin otti noin 17% kauemmin matka kuin sen olisi vienyt rajoitusten mukaan ilman viivyttelyä ajaessa.

Näitä tapauksia osunut useita silmiin liikenteessä tietyillä takseilla.
Uberissa saa sähköpostiin kuitin missä näkee ajan/km/hinnan/matkan kartalla.
Ja appissä voi tehdä "reklamaation" jos kuski esim ajanut liian hitaasti ja siitä koitunut lisäkustannuksia. Ainakin tähän asti ovat maksaneet virheet.
Uberissa on myös mahdollista antaa arvosana kuskille, ja samalla kuski voi antaa sinulle arvosanan. Siihen päälle voit tilata puhelimella netin kautta ja seurata missä auto ja saada live estimaatit miten kauan kestää että saapuu.

Kaikki tämä on hyvin tervetullutta, jos vertaa taksiin 5v sitten niin tilaus maksoi 3€ piti seistä rapussa tai ulkona odottamassa ilman mitään tietoa siitä missä auto oli. Mut jos se oli saapunut niin mittari oli aivan varmasti heti päällä. Tähän päälle matkan hinta oli korkeampi kuin nyt ja kuski yleensä ei osannut navigoida edes tomtomilla. Tästä ei tietenkään voinut valittaa mitenkään.

Huonompi juttu on kuitenkin että Uber ei enään ole yhtä halpa kuin aikaisemmin. Ovat nykyään muiden kanssa lähes samoilla hinnoilla ilman surgea.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
81
Uberissa saa sähköpostiin kuitin missä näkee ajan/km/hinnan/matkan kartalla.
Ja appissä voi tehdä "reklamaation" jos kuski esim ajanut liian hitaasti ja siitä koitunut lisäkustannuksia. Ainakin tähän asti ovat maksaneet virheet.
Uberissa on myös mahdollista antaa arvosana kuskille, ja samalla kuski voi antaa sinulle arvosanan. Siihen päälle voit tilata puhelimella netin kautta ja seurata missä auto ja saada live estimaatit miten kauan kestää että saapuu.
Sehän tuossa vähän on että Uuber kyllä on selkeästi edellä muita taksiyhtiössä tuon softansa ansiosta, mutta sitä ei ole kaikkialla tarjolla. On vain tietyn alueen juttu. Esim. täällä Jyväskylässä on vain JYTAKSI melkeinpä ainut isompi välitys ja sitten pienempiä muutaman auton välityksiä. Täällä otettiin uusi hinnoittelu käytäntöön joka on tuohon aikaan perustuva. Viimeksi kun menin tuolla niin taisi olla elämäni halvimmasta päästä taksikyyti kun yöaikaan ei ollut liikennettä ja kuski ajoi normaalia vauhtia, mutta jos ei olisi heti liikkunut ja jossakin kohti hidastellut olisikin ollut jo heti kalliimpi kun vanhalla hinnoittelulla.

Sovellus näytti olevan aika yksinkertaisesti toteutettu, näkyi kyllä missä lähin taksi ja missä liikkui, mutta siinäpä se melkeinpä, arvosanan pystyy antamaan kyllä kuskille mutta se ei tainnut olla näkyvissä montako tähteä kuski on saanut kuluttajalle ja ajosta ei pysty tekemään vaikkapa reklamaatiota suoraan sovelluksesta tai vaikka jos kuski hukassa ei pysty suoraan soittamaan taksiin tai jos unohtaa tavaransa ym.. mitä nyt Uuberissa taisikin olla. Aika alkukantaisia vielä taksikeskuksilla.
 

henkilöllisyyS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
137
Sehän tuossa vähän on että Uuber kyllä on selkeästi edellä muita taksiyhtiössä tuon softansa ansiosta, mutta sitä ei ole kaikkialla tarjolla. On vain tietyn alueen juttu. Esim. täällä Jyväskylässä on vain JYTAKSI melkeinpä ainut isompi välitys ja sitten pienempiä muutaman auton välityksiä. Täällä otettiin uusi hinnoittelu käytäntöön joka on tuohon aikaan perustuva. Viimeksi kun menin tuolla niin taisi olla elämäni halvimmasta päästä taksikyyti kun yöaikaan ei ollut liikennettä ja kuski ajoi normaalia vauhtia, mutta jos ei olisi heti liikkunut ja jossakin kohti hidastellut olisikin ollut jo heti kalliimpi kun vanhalla hinnoittelulla.

Sovellus näytti olevan aika yksinkertaisesti toteutettu, näkyi kyllä missä lähin taksi ja missä liikkui, mutta siinäpä se melkeinpä, arvosanan pystyy antamaan kyllä kuskille mutta se ei tainnut olla näkyvissä montako tähteä kuski on saanut kuluttajalle ja ajosta ei pysty tekemään vaikkapa reklamaatiota suoraan sovelluksesta tai vaikka jos kuski hukassa ei pysty suoraan soittamaan taksiin tai jos unohtaa tavaransa ym.. mitä nyt Uuberissa taisikin olla. Aika alkukantaisia vielä taksikeskuksilla.
Markkinatalous paras talous, jos Jyväskylässä on tarpeaksi ihmisiä jotka käyttävät takseja niin se myös tuo kilpailua. Tässä voi tietenkin mennä aina vähän aikaa ennekuin joku hoksaa. Jos taas ei ole tarpeeksi asiakkaita niin yrityksiä ja kuskeja ei oikein kiinnosta ajaa katkarapujen perään. Jolloin kilpailu edelleen mahdollista mutta silloin pienet yrittäjät jotka asuvat näissä kaupungeissa kilpailevat asiakkaista.

Eli pitää itse valita jos haluaa muuttaa isompaan kaupunkiin tai hyväksyä olosuhteet ja nauttia hiljaisuudesta ja halvemmista asunnoista.

helsingissä oli 2017 jo 4.6 kertaa enemmän asukkaita, ja siihen päälle turistit niin ollan eri markkinoissa kun jyväskylä. More money to be made, more interest in the game.

Aikaisemmin kaikkialla oli päivystäjät jotka pakotettiin päivystämään ja hintoja ei kilpailtu samalla tavalla kosk toimijoita vähän ja punaista teippiä paljon. Tämän lystin maksoi kela korvaukset/verorahat.. Joten kallista ja epätaloudellista. Tämä on yksi syy miksi suomessa niin sairaat verot. Ihan oikeasti ei ne politikot osaa bisnestä, ja ei suomalaiset selvästi ymmärrä miten maailma toimii kun äänestävät sdp:n vasemmiston ja vihreät tekemään valintoja, samalla kun kokoomus saa vähemmän ääniä.. (paskat 4v tulossa)

Eikö olisi mukavampaa että kaikki voisivat tehdä omat ostonsa, eikä kaikkea tarvitsi maksaa veroilla ja epätaloudellisesti ilman omia valintoja. Ja markkinatalous tuottaisi parhaat palvelut kuten Uber. Aina voi unelmoida.. Paljon saatiin kyllä aikaisesksi viimeisen 4v aikana, nyt näyttäisi menevän niin että palvelut huononevat, verot kiristyvät ja laina lihoaa..

Kyllähän reklamaatioita on voinut tehdä ennen lakimuutostakin. On vaatinut enemmän vaivaa kuin appi ja nappi, mutta silti.
Jos kynnys liian korkea niin silloin teknisesti ehkä mahdollista mutta turhaa joten periatteesa ei.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
81
Joo lähinnä yritin kai tuossa edellisessä mun viestissä lyhyesti sanoa että teoriassa pääkaupunkiseudulla kyllä taksin saa aika helposti määriteltyä minne haluaa ja hinnan etukäteen mutta muualla nuo apsitkin on niin alkeelisia että tuo pätee käytännössä vaan siellä alueella jossa Uuber toimii. kenties jatkossa noita uuberin ominaisuuksia muihinkin välityskeskuksiin tulee.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
519
Älä nyt viitsi täysin idioottina pitää..
Vähän vanha jo, mutta ei olisi harvinaista eikä ainutkertaista. Eräskin leidi vääntäytyi jousille ja sanoi varmalla äänellä osoitteen. Kurvasin pihaan ja hän alkoi isoon ääneen ihmetellä että mihinkäs sitä on tultu kun on ihan vieras piha eikä hän ihan varmasti asunut siellä päinkään. No eipä niin, oikea osoite oli aivan eriniminen katu lähimaastossa. Alkuperäisestä paikasta parin sadan metrin päässä. Vartti meni kierrellessä ja pihoja katsellessa. Jupisten suostui maksamaan koko kyydin kun en tajunnut hänen olevan menossa aivan eri paikkaan kuin mihin kertoi olevansa matkalla. Useammin tuollaista kyllä sattuu päiväsaikaan kun lähdetään liikkeelle tyyliin "aja sinnejasinne, siellä on semmonenjatämmönen paikka mihin oon menossa, näytän sitte", eikä sitä semmostajatämmöstä sitten sieltäjasieltä löydykään vaan se onkin sielläjatäällä. Enkä ihmettele että potentiaalisen asiakkaan sopertaessa baarin nimen naapurikaupungissa muutamat kollegat sanovat että "osoite tai ulos". Ei hirveästi nappaa etsiä vieraalta paikkakunnalta baaria toissavuotisella nimellä ja viimevuotisella summittaisella sijainnilla.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
519
Täällä on ainakin muuttunut se, että ennen Töölön tullin taksiasemalla oli parikymmentä taksia, joiden kuskit tupakalla tai juoruamassa. Nyt sinne ei montaa mahdukkaan, mutta tyhjänä on asema melkein aina.
Ne ovat kaikki lentoasemalla vuolemassa kultaa tai sitten lentoasemalla tupakoimassa tai juoruamassa. Lähitaksit eivät taas mene Töölöntullin asemalle koska siitä saa vain lyhyitä nykäyksiä. Uudet yrittäjät eivät mene Töölöntullin asemalle koska siitä saa vain lyhyitä nykäyksiä ja pitäisi melkein heti tietää minne päin kammeta rattia.
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
639
Vähän vanha jo, mutta ei olisi harvinaista eikä ainutkertaista. Eräskin leidi vääntäytyi jousille ja sanoi varmalla äänellä osoitteen. Kurvasin pihaan ja hän alkoi isoon ääneen ihmetellä että mihinkäs sitä on tultu kun on ihan vieras piha eikä hän ihan varmasti asunut siellä päinkään. No eipä niin, oikea osoite oli aivan eriniminen katu lähimaastossa. Alkuperäisestä paikasta parin sadan metrin päässä. Vartti meni kierrellessä ja pihoja katsellessa. Jupisten suostui maksamaan koko kyydin kun en tajunnut hänen olevan menossa aivan eri paikkaan kuin mihin kertoi olevansa matkalla. Useammin tuollaista kyllä sattuu päiväsaikaan kun lähdetään liikkeelle tyyliin "aja sinnejasinne, siellä on semmonenjatämmönen paikka mihin oon menossa, näytän sitte", eikä sitä semmostajatämmöstä sitten sieltäjasieltä löydykään vaan se onkin sielläjatäällä. Enkä ihmettele että potentiaalisen asiakkaan sopertaessa baarin nimen naapurikaupungissa muutamat kollegat sanovat että "osoite tai ulos". Ei hirveästi nappaa etsiä vieraalta paikkakunnalta baaria toissavuotisella nimellä ja viimevuotisella summittaisella sijainnilla.
Eli maanteillä missä ei voi edes kääntyä etsiskellään juu osoitteita kilometrejä joskus kymmenenkin. Pidät siis vuorostas idioottina. Kiitos samoin.

Älä irroittele omiis olkihevosiisi ja huomioi se taas sana eli monikkomuoto viittaa useampiin tapauksiin. Jos vähänkään järkeilet enempi tajuat myös ettei taksillekaan yöllä baarien purkautumis aikaan kovin monessa paikaan jonoa perässä vedettäväksi löydy. Ja jonoa ylensä vedetään maantiellä eikä taajamassa. Eikä toi aika taida taksien hiljaista aikaa olla joka sekin mainittu.

Muutos ylinopeutta ja sen rajoilla olevista reippasliikkeisistä taksi suhareista ollut huomatta ja osa kyllä meneekin entiseen tahtiin. Näitä matelijoita vaan tullut joukkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
519
Eli maanteillä missä ei voi edes kääntyä etsiskellään juu osoitteita kilometrejä joskus kymmenenkin. Pidät siis vuorostas idioottina. Kiitos samoin.

Älä irroittele omiis olkihevosiisi ja huomioi se taas sana eli monikkomuoto viittaa useampiin tapauksiin. Jos vähänkään järkeilet enempi tajuat myös ettei taksillekaan yöllä baarien purkautumis aikaan kovin monessa paikaan jonoa perässä vedettäväksi löydy. Ja jonoa ylensä vedetään maantiellä eikä taajamassa. Eikä toi aika taida taksien hiljaista aikaa olla joka sekin mainittu.

Muutos ylinopeutta ja sen rajoilla olevista reippasliikkeisistä taksi suhareista ollut huomatta ja osa kyllä meneekin entiseen tahtiin. Näitä matelijoita vaan tullut joukkoon.
Kyllä niitä paikkoja etsitään myös taajamien ulkopuolella. Osoitteet saattavat olla hyvinkin viitteellisiä vaikka periaatteessa joka mökillä on omansa. Tien nimi ja numero ja homman pitäisi olla selvä. Vaan kun ei ole. Luin varmaan alkuperäisen viestin huonosti kun en tajunnut sinun kiinnittäneet huomiota jossain hevon kuusessa hitaasti etenevään taksiin. Eikä ylinopeutta yleensä kannata ajaa, suharin kortti on yhtä löysässä kuin muidenkin. Harha syntyy siitä, että yleensä taksikuski tietää työvälineensä mittarivirheen. Muuta selitystä en ole keksinyt jatkuville jupinoille nopeuksista. Totta kai poikkeuksiakin on, mutta kahdeksan viikon ansionmenetyksen ja sakkojen jälkeen yleensä kaasujalka kevenee.
 
Liittynyt
06.09.2018
Viestejä
639
Kyllä niitä paikkoja etsitään myös taajamien ulkopuolella. Osoitteet saattavat olla hyvinkin viitteellisiä vaikka periaatteessa joka mökillä on omansa. Tien nimi ja numero ja homman pitäisi olla selvä. Vaan kun ei ole. Luin varmaan alkuperäisen viestin huonosti kun en tajunnut sinun kiinnittäneet huomiota jossain hevon kuusessa hitaasti etenevään taksiin. Eikä ylinopeutta yleensä kannata ajaa, suharin kortti on yhtä löysässä kuin muidenkin. Harha syntyy siitä, että yleensä taksikuski tietää työvälineensä mittarivirheen. Muuta selitystä en ole keksinyt jatkuville jupinoille nopeuksista. Totta kai poikkeuksiakin on, mutta kahdeksan viikon ansionmenetyksen ja sakkojen jälkeen yleensä kaasujalka kevenee.
Ylinopeutta se 3km tutkavähennyksenkin rajoissa ajaminen on kuten myös huomautusrajalla ajaminen.

Poliisin sivuilta ja luulis ammattikuskien tietävän. Eli käytännössä alle 6km/h yli nopeurajoituksen menee huomautuksetta -3kmh mittalaitevirhe vähennyksen jälkeen. Huomautuksella selviää vielä 9km/h nopeusrajoituksen. Ja huomautukset ei käy kortille.
Mikä on sakotuskäytännön raja ylinopeuksissa?

3-6 kilometrin ylinopeudesta seurauksena on kaikilla nopeusrajoitusalueilla huomautus. Rikesakko seuraa kaikilla nopeusrajoitusalueilla 7 kilometrin ylinopeudesta.

Käytännössä poliisi vähentää mitatusta nopeudesta mahdolliseen mittausvirheeseen perustuen 3km/h, jolloin sakkoon merkitty nopeus on mitattua nopeutta pienempi.

Ja vielä varmuuden vuoksi sanon etten itse nopeuksia mittarista perusta vaan auton näytölle tulevasta gps-nopeudesta. Joka noin 3km ero auton viisarilukemaan. Ja kyllä tässä tapauksessa toi infonäytöllä on nimenomaan gps eikä ajotietokoneen kun siten olen sen laittanut omalla palikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
78
Hienoo kun kantaväestöltä vietii järkevä duuni pois ja laitetaan sitten matut tekemään samat hommat paskemmalla palkalla.
Jokanen normaaliälyllä varustettu suomalainen voi hakea uberille ilman mitään koulutusta. Itseä ei ainakaan kiinnostaisi käydä mitään diipadaapa-kursseja kun sen kokeen voi suorittaa ilman kurssiakin. Ja eiköhän siitä appista saatava raha ole ihan sama ihonväristä riippuen. Luulisi että hinnat menee markkina-alueen eikä ihonvärin mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Vitun matut kun eivät tee töitä vaan loisivat verorahoilla. Ja vittu vievät meidän työt! :hmm:
Mene KR-ketjuun baittaamaan.

Taksialaa koskien on kyllä ongelma, jos työstä saatava ansio entisestään huonontuu. Se tarkoittaa, että kuskit eivät useinkaan oikeasti elä palkkatulolla vaan sosiaalituella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 160
Hyviä pointteja toimittajalta.
Pääkirjoitus: Tappelevista taksikuskeista ei voi syyttää Berneriä, vaan tappelevia taksikuskeja itseään

" Taksikuskien käsittämättömän ala-arvoisella käytöksellä ei ole mitään tekemistä taksilain tai sen uudistuksen kanssa. Syy löytyy itse taksiautoilijoista.Markkinataloudessa kenelläkään ei ole omia asiakkaita. Taksi voittaa asiakkaansa paremmalla ja nopeammalla palvelulla, edullisemmalla hinnalla, mukavammalla autolla tai vaikka sitten asiallisella käytöksellä.

Syrjäseutujen ja pikkupaikkakuntien taksipula on todellinen ongelma, mutta se ei johdu kilpailun avaamisesta, vaan kysynnän puutteesta. Kun asiakkaita ei riitä järkevään liiketoimintaan, ei taksikaan liiku."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Hyviä pointteja toimittajalta.
Pääkirjoitus: Tappelevista taksikuskeista ei voi syyttää Berneriä, vaan tappelevia taksikuskeja itseään

" Taksikuskien käsittämättömän ala-arvoisella käytöksellä ei ole mitään tekemistä taksilain tai sen uudistuksen kanssa. Syy löytyy itse taksiautoilijoista.Markkinataloudessa kenelläkään ei ole omia asiakkaita. Taksi voittaa asiakkaansa paremmalla ja nopeammalla palvelulla, edullisemmalla hinnalla, mukavammalla autolla tai vaikka sitten asiallisella käytöksellä.

Syrjäseutujen ja pikkupaikkakuntien taksipula on todellinen ongelma, mutta se ei johdu kilpailun avaamisesta, vaan kysynnän puutteesta. Kun asiakkaita ei riitä järkevään liiketoimintaan, ei taksikaan liiku."
Toisaalta: huonosti käyttäytyviä taksikuskeja olen nähnyt aiemmin molemmissa niistä paikoista, joissa oli avoin kilpailu, Tukholmassa ja eräällä ulkomaisella lentokentällä. Eli jos uudistus toteutettiin jokseenkin yhtä pöljästi kuin Ruotsissa aikoinaan, niin oliko jokin syy olettaa, että täällä ei käy samoin?

Ja aiemmin syrjäseutujen taksitilanne oli parempi, eli taksipula on nimenomaan seuraus kilpailun avaamisesta. Toki pohjimmainen syy on sitten kysynnän puute, mutta toimittajan kommentti on oikeastaan sanahelinää. Eikä huononeminen rajoitu edes pieniin paikkakuntiin, muutama viikko sitten tulin junalla Ouluun vähän puolenyön jälkeen. Takseja oli juna-asemalla odottamassa kokonaista kaksi kappaletta, jotka menivät heti. Soittamalla sai taksin, mutta siihen meni reilu vartti. Aiemmin tämä järjestyi keskustan alueella muutamassa minuutissa vastaavaan vuorokauden aikaan. Ja hintatasokin on täällä palannut uudistusta edeltäneelle tasolle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
302
Pari viikkoa takana kiinassa ja paikallisella uberilla, eli DiDillä matkustaneena, n. 50 kertaa, ei voi kuin kehua kun homma hoidetaan kunnolla. Täkäläiset taksit on aivan järkyttävän vaikeita, vittumaisia, kaikkea muuta (paskaisia) napata lennosta joten tuo paikallinen uber toimi kuin junan vessa.

Avaat applikaation, näet missä lähimmät vapaat pyörivät kartalla (saat osviittaa kestosta), kirjoitat osoitteen, näet hinnan, valitsen kolmen tason väliltä (taxzi-normaali-black).
Sanaakaan ei tarvitse kuskin kanssa osata vaihtaa mutta tiedät jo etukäteen hinnan matkalle ainakin tietyllä haarukalla, maksu ei mene kuskille, voit käytännössä appsilla käskeä kuljettajan tietylle reitille ja tietysti arvostella kuskin. Varsinkin tuo paikallinen "black" toimii todella hyvin eli tilauksen saamisesta on minuutti-pari aikaa perua se jos tähdet ei miellytä ja vaihtaa parempi kuski tilalle.

Suomeenkin sopisi tälläinen oikeasti toimiva kännykkä systeemi missä näet missä auto on reaaliajassa eikä tarvitsisi arpoa tuolla ulkona odottelemassa, hinnan näet jo ennen tilausta ja tarpeen vaatiessa voit maksaa siitä paremmasta palvelusta ja hienommasta autosta sitä premiumia.
Pidin erityisesti siitä että nuo 2-15km taksipyörittelyt olivat hintaluokassa 1-4e :) Mutta pointti oli se että tuolla pystyi käytännössä kuskiksi ryhtymään kuka vain ja koska vain. Yleensähän se nyt on yksi lysti millä sen pienen 15km matkan taittaa kunhan auto vastaa edes normaalia autokantaa. Tälläistä sovellusta toivoisin itse, että kuka vaan voisi heittäytyä kuskiksi ja sovelluksesta suoraan näet että millainen auto ja kuski sieltä olisi tulossa ja mahdollisuus vaihtaa ilman sanktioita. Käytännössä huomattavasti vapaampi toimintamalli kuin uberilla on, tähän ei tosin lakiuudistus ihan antanut eväitä.

Veikkaan siis että mahdollisimman toimivan softan tekijä on tässä uudistuksessa ykkönen, sen verran positiiviset kokemukset jäi softasta jota käytin kuitenkin useamman kerran päivässä vaikken käytännössä small-talkkia parempaa mandariinia lausunutkaan.

Suomessa eniten vituttaa se että maksat käytännössä saman hinnan siitä että hinutat itsesi jonkun shalamin toyjota mark 1 hybridin penkillä kuin sen kajunin 5-bimmerin penkillä paikasta a paikkaan b, maksan mieluusti premiumia. Ja jumankauta kun erehdyt taksijonossa hyppäämään siihen fiksuun autoon niin taas on iltalehti pullollaan kuinka taksijono ei toimi ja nyrkit heiluu
 

Ukko Ylijumala

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.07.2019
Viestejä
201
On se nyt perkele kun ei aikuiset ihmiset osaa taksia käyttää ilman että valtio paapoo. Ei ihme että Suomessa ei saa edes Buranaa myydä marketeissa.

Tullut käytettyä takseja kymmenissä eri maissa. Kumma kyllä ei ole raiskattu eikä ryöstetty. Hinnasta päässyt aina yhteisymmärrykseen. Onhan se paapominen tietysti mukavaa, kun ei itse tarvitse aivojaan käyttää.
 

henkilöllisyyS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
137
Huomautus - omien reffikoodien jakaminen on säännöissä kielletty
Tulin matkalta, voin suositella lentokentälle Yangoa, ja kentältä pois Uberia jos ei saa Yangon kautta taksia.
Hinnat lentokentältä keskustaan Yango 29€ ilman kampanjaa, ja Uberilla pois maksoi 35.19€ ilman kampanjaa.

Molemmat toimivat samalla tavalla. (kuitit = ajomatka,kesto,hinta) appiin ja sähköpostiin. Yangolla etu että voi myös maksaa käteiselle, en ole vielä kokeillut miten se toimii. Uberia ajoi taksi ja Yango puhdas Chevrolet. Molemmat saapuivat paikalle nopeasti ja pääsin turvallisesti sekä nopeasti perille.

Tämä ei olisi mahdollista ilman tätä uudistusta. Lentokentän tolpilla oli valmiina takseja jonossa ja siinä taisi lukea halvin hinta 42€. nykyään siellä on myös oma jono appin kautta tilanneita varten.

Kyllä nämä taksiliiton vertailut siitä miten hinnat ovat nousseet jota käytetään kaikissa lööpeissä ovat hyvin harhaan johtavia (niissä puuttuu aina uber ja yango). Katsokaa miten taksiliiton vertailussa olevien hinnat putoavat kun massat tajuvat että uber ja yango ovat muita halvempia ja muut taksit eivät saa enään tarpeeksi asiakkaita.

Ennen uudistusta en muista päässeeni pois tai lentokentälle alle 55€ + 2€ soitto taksin tilaamisesta. Ja niitä piti odottaa ulkona koska ei tietänyt milloin saapuvat, joskus piti soittaa uudestaan 2€+ soitto kun se ei ikinä saapunut. Nykyään näkee appistä missä auto, eikä virheitä pystynyt hyvittämään samalla tavalla. Jos joku ajaa väärin niin nämä yritykset kyllä hyvittävät kun ottaa appin kautta yhteyyttä, eli netin kautta eikä se maksa 2€+ euroa ottaa yhteyyttä. Virheet kuitenkin vaikeata tehdä kun on nykyään navi joka ohjaa.

Who knew?! kilpailu polkee hintoja alas siellä missä asiakkaita riittää ja parantaa palvelua samalla..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 408
Tulin matkalta, voin suositella lentokentälle Yangoa, ja kentältä pois Uberia jos ei saa Yangon kautta taksia.
Hinnat lentokentältä keskustaan Yango 29€ ilman kampanjaa, ja Uberilla pois maksoi 35.19€ ilman kampanjaa.

Molemmat toimivat samalla tavalla. (kuitit = ajomatka,kesto,hinta) appiin ja sähköpostiin. Yangolla etu että voi myös maksaa käteiselle, en ole vielä kokeillut miten se toimii. Uberia ajoi taksi ja Yango puhdas Chevrolet. Molemmat saapuivat paikalle nopeasti ja pääsin turvallisesti sekä nopeasti perille.

Tämä ei olisi mahdollista ilman tätä uudistusta. Lentokentän tolpilla oli valmiina takseja jonossa ja siinä taisi lukea halvin hinta 42€. nykyään siellä on myös oma jono appin kautta tilanneita varten.

Kyllä nämä taksiliiton vertailut siitä miten hinnat ovat nousseet jota käytetään kaikissa lööpeissä ovat hyvin harhaan johtavia (niissä puuttuu aina uber ja yango). Katsokaa miten taksiliiton vertailussa olevien hinnat putoavat kun massat tajuvat että uber ja yango ovat muita halvempia ja muut taksit eivät saa enään tarpeeksi asiakkaita.

Ennen uudistusta en muista päässeeni pois tai lentokentälle alle 55€ + 2€ soitto taksin tilaamisesta. Ja niitä piti odottaa ulkona koska ei tietänyt milloin saapuvat, joskus piti soittaa uudestaan 2€+ soitto kun se ei ikinä saapunut. Nykyään näkee appistä missä auto, eikä virheitä pystynyt hyvittämään samalla tavalla. Jos joku ajaa väärin niin nämä yritykset kyllä hyvittävät kun ottaa appin kautta yhteyyttä, eli netin kautta eikä se maksa 2€+ euroa ottaa yhteyyttä. Virheet kuitenkin vaikeata tehdä kun on nykyään navi joka ohjaa.

Who knew?! kilpailu polkee hintoja alas siellä missä asiakkaita riittää ja parantaa palvelua samalla..
Itsellä ihan eri kokemukset, Uber tuntuu olevan ihan saman hintainen kuin muutkin taksit, erotuksena vaan että sieltä saa välillä jonkun vanhan Toyotan autoksi.

Yandexin takseja en suostu käyttämään.

Lentokentältä varmasti jees kun on valinnanvaraa varsinkin ruuhkien ulkopuolella, mutta jos ruuhkaa jossain Helsingin keskustassa niin eipä siinä hirveästi aleta autoja etsimään vaan otetaan se ensimmäinen ja hinta onkin sitten jotain ihan arvailua (tähän mennessä ollut kalliimpaa kuin ennen uudistusta).

Ärsyttää kun ennen sai hyvän auton hintaan minkä tiesi edeltä, nyt saa olla asennettuna 14 eri appia kännykkään josta sitten etsitään sopivaa autoa jos ei halua maksaa potentiaalisesti 2x hintaa jollekin villille kuskille joka sattuu olemaan tolpalla.

Ja jos ei aja taksilla jotain 200€/kk niin säästöt jää aika marginaalisiksi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

henkilöllisyyS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
137
Itsellä ihan eri kokemukset, Uber tuntuu olevan ihan saman hintainen kuin muutkin taksit, erotuksena vaan että sieltä saa välillä jonkun vanhan Toyotan autoksi.

Yandexin takseja en suostu käyttämään.

Lentokentältä varmasti jees kun on valinnanvaraa varsinkin ruuhkien ulkopuolella, mutta jos ruuhkaa jossain Helsingin keskustassa niin eipä siinä hirveästi aleta autoja etsimään vaan otetaan se ensimmäinen ja hinta onkin sitten jotain ihan arvailua (tähän mennessä ollut kalliimpaa kuin ennen uudistusta).
Logiikka pettää tässä pahasti! Ostin vuosia sitten bose kuulokkeet ja sain ne satasen halvemalla amazonin kautta joten ostin sieltä. Sinä et vertaile hintoja ja sitten valitat että taksi oli kalliimpi?? Vähän että minä valittaisin että kuulokkeni oli 100€ kalliimmat koska ostin ne ensimmäisestä kaupasta koska olin laiska..

Ärsyttää kun ennen sai hyvän auton hintaan minkä tiesi edeltä, nyt saa olla asennettuna 14 eri appia kännykkään josta sitten etsitään sopivaa autoa jos ei halua maksaa potentiaalisesti 2x hintaa jollekin villille kuskille joka sattuu olemaan tolpalla.

Ja jos ei aja taksilla jotain 200€/kk niin säästöt jää aika marginaalisiksi.
Itse säästin äsken kahdella taksilla noin 65€ ja palvelu oli parempi kuin ikinä kiitos taksiuudistuksen"

Ajan myötä ei ole niin monta kilpailijaa kun huonot putoavat pois tai yhdistetään kuten esim puhelinliittymillä suomessa tänään.

Ja mitä nopeasti seuraillut niin tarvii vaan pari appia kun loput ovat huonoja hinnan/palvelun takia.

Oletko itse vanha taksikusi, koska siltä kuullostat, ja tietenkin vanhoja kuskeja harmittaa kun annettiin uusille toimijolle vihreetä valoa jolloin hinnat putoavat missä asiakkaat ovat ja palvelu samalla paranee. Samalla sun palkka ei pysy samana ja siihen pitää sopeutua eikä vaan olla laiska ja tarjota samaa huonompaa palvelua.

Tulin matkalta, voin suositella lentokentälle Yangoa, ja kentältä pois Uberia jos ei saa Yangon kautta taksia.
Hinnat lentokentältä keskustaan Yango 29€ ilman kampanjaa, ja Uberilla pois maksoi 35.19€ ilman kampanjaa.
Uber bsfhwz ensimmäinen kyyti 5€ ilmaiseksi
Yango jy3hisyp ensimmäinen kyyti 7€ ilmaiseksi
Sain siis näistä vielä pois 5€ uberin kautta eli hinta 30.12€ ja 7€ yangon kautta joten hinta oli 22€, eivät ottaneet mitään ekstraa laukuista ym..
Sain taksit alle 5minuutissa molemmat kerrat, ja tulin takaisin yöllä kello 4..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 073
Logiikka pettää tässä pahasti! Ostin vuosia sitten bose kuulokkeet ja sain ne satasen halvemalla amazonin kautta joten ostin sieltä. Sinä et vertaile hintoja ja sitten valitat että taksi oli kalliimpi?? Vähän että minä valittaisin että kuulokkeni oli 100€ kalliimmat koska ostin ne ensimmäisestä kaupasta koska olin laiska..
Kyllä se on sinun logiikka joka tässä pettää. Jos sinun pitää saada joku tuote mahdollisimman pikaisesti, niin siinä ei ruveta odottamaan sen halvemman tuotteen postitusta jostain Amazonista. Joskus se halvinkin vaihtoehto saattaa olla saatavilla, mutta ruuhka-aikaan useimmiten ei. Jos itse joutuisin puoli tuntia odottelemaan sitä halvinta vaihtoehtoa, niin se on sitten ihan sama mennä julkisilla ja säästää vielä enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb

henkilöllisyyS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
137
Kyllä se on sinun logiikka joka tässä pettää. Jos sinun pitää saada joku tuote mahdollisimman pikaisesti, niin siinä ei ruveta odottamaan sen halvemman tuotteen postitusta jostain Amazonista. Joskus se halvinkin vaihtoehto saattaa olla saatavilla, mutta ruuhka-aikaan useimmiten ei. Jos itse joutuisin puoli tuntia odottelemaan sitä halvinta vaihtoehtoa, niin se on sitten ihan sama mennä julkisilla ja säästää vielä enemmän.
Valoja päälle, jos on hirveä kysyntä takseista niin tietenkin se on fiksua että ne ottavat ne asiakkaat jotka maksavat eniten ensin.. Olen muuten tilannut uutenavuotena taksin ennen uudistusta ja se kesti monta tuntia että se saatiin.. Olisin mielelläni maksanut enemmän että saisin sen heti, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta.

Oppikaa hyvät ihmiset supply and demand.. tämä on noloa!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
1 073
Valoja päälle, jos on hirveä kysyntä takseista niin tietenkin se on fiksua että ne ottavat ne asiakkaat jotka maksavat eniten ensin.. Olen muuten tilannut uutenavuotena taksin ennen uudistusta ja se kesti monta tuntia että se saatiin.. Olisin mielelläni maksanut enemmän että saisin sen heti, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta.

Oppikaa hyvät ihmiset supply and demand.. tämä on noloa!
Laitapa ne omat valot päälle. Nyt ei keskusteltu siitä, että mistä se johtuu. Se lienee kaikille päivänselvää.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 408
Oletko itse vanha taksikusi, koska siltä kuullostat, ja tietenkin vanhoja kuskeja harmittaa kun annettiin uusille toimijolle vihreetä valoa jolloin hinnat putoavat missä asiakkaat ovat ja palvelu samalla paranee. Samalla sun palkka ei pysy samana ja siihen pitää sopeutua eikä vaan olla laiska ja tarjota samaa huonompaa palvelua.
En ole taksikuski, olen siinä ryhmässä jolle pienet säästöt ei meinaa mitään vaan se auto olisi hyvä saada nopeasti ja sen tulisi olla hyvä ja uusi auto. En kuitenkaan halua maksaa 25€ ylimääräistä vaan sen takia että en jaksa vertailla hintoja.

Ei kiinnosta niinku pätkääkään selailla jotain appeja ja etsiä uudempaa autoa. Etsin aina uudempaa autoa koska niillä vaan on mukavampi matkustaa ja ne on turvallisempia. Aikaisemmin pystyi kävelemään tolpalle, ottamaan taksin ja tiesi että kuski osaa ajaa kohteeseen ja hinta on suunnilleen sama joka kerta.

Nyt ei puhuta suomea, osata ajaa mihinkään ja autot sekä kuskin habitus on mitä on.

Hyvä että olet säästänyt rahaa, mulla on varsinkin kiireessä maksanut vaan enemmän, kuskit varmaan haistaneet että nyt on kiire eikä kiinnosta vääntää hinnasta ni laitetaan mitä sattuu.
 

henkilöllisyyS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
137
En ole taksikuski, olen siinä ryhmässä jolle pienet säästöt ei meinaa mitään vaan se auto olisi hyvä saada nopeasti ja sen tulisi olla hyvä ja uusi auto. En kuitenkaan halua maksaa 25€ ylimääräistä vaan sen takia että en jaksa vertailla hintoja.
Tässä komentissa ei ole mitään järkeä, jos pienet säästöt ei meinaa mitään (65€ tuli mulle kahdesta matkasta) niin miten se päästäsi heitetty 25€ säästö kuitenkin meinaa jotain?


Ei kiinnosta niinku pätkääkään selailla jotain appeja ja etsiä uudempaa autoa. Etsin aina uudempaa autoa koska niillä vaan on mukavampi matkustaa ja ne on turvallisempia.
Uberin appista voi valita jos haluaa hienomman auton "uber black" vai halvemman mutta ei yhtä hienon "uberx"

Hauskaa kun ollaan valmiina mielipiteiden kanssa ilman että tiedetään mitään, ja se muiden syyttäminen on aina mukavinta?

Nyt ei puhuta suomea, osata ajaa mihinkään ja autot sekä kuskin habitus on mitä on.
Aikaisemmin pystyi kävelemään tolpalle, ottamaan taksin ja tiesi että kuski osaa ajaa kohteeseen ja hinta on suunnilleen sama joka kerta.

En tiedä missa maassa asutte vai käytittekö ollenkaan takseja ennen uudistusta, koska 8/10 kuskeista ennen uudistusta käytti navia eikö osannut tunnistaa montaa katua.

Aikaisemmin pystyi kävelemään tolpalle, ottamaan taksin ja tiesi että kuski osaa ajaa kohteeseen ja hinta on suunnilleen sama joka kerta.

Hyvä että olet säästänyt rahaa, mulla on varsinkin kiireessä maksanut vaan enemmän, kuskit varmaan haistaneet että nyt on kiire eikä kiinnosta vääntää hinnasta ni laitetaan mitä sattuu.
se että avaa yhen tai kaksi appia ja katsoo hinnat kestää noin minuutin, en ole koskaan ollut tilanteessa missä on minuuteista kiinni ja satun olmaan taksitolpan vieressä. Pari kertaa ollut kiire (nämä ennen uudistusta) jolloin soitin vain taksin ja odotin sitä, sekin kesti monta minuuttia saada, mutta sun argumentti että on niin kiire eikä ehdi katsoa hintaa on kyllä täyttä paskaa 98% ajasta.

tähän voi vielä lisätä että niillä on pakko olla ikkunoissa hinnat joten ei niitä hintoja voi laittaa miten sattuu.. isosti epäilen että et ole kertakaan käyttänyt taksia itse.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 824
En tiedä missa maassa asutte vai käytittekö ollenkaan takseja ennen uudistusta, koska 8/10 kuskeista ennen uudistusta käytti navia eikö osannut tunnistaa montaa katua.
Tätä naviargumenttia en ole koskaan ymmärtänyt. Siis omalta kohdaltani kun nyt kännissäkin osaan kirjoittaa appsiin sen osoitteen tai mongertaa sen kuskille, joka osaa sanoa suomeksi lähinnä "Moi!". Nykyään sen kohteen saa kuskille ihan itse kartalta osoitettua, joten en näe kyllä mitään rahanarvoista lisäarvoa sille, että kuski osaa Helsingin kadut etu- ja takaperin ulkoa. En keksi syytä maksaa siitä senttiäkään lisähintaa.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 408
Tässä komentissa ei ole mitään järkeä, jos pienet säästöt ei meinaa mitään (65€ tuli mulle kahdesta matkasta) niin miten se päästäsi heitetty 25€ säästö kuitenkin meinaa jotain?

Uberin appista voi valita jos haluaa hienomman auton "uber black" vai halvemman mutta ei yhtä hienon "uberx"

Hauskaa kun ollaan valmiina mielipiteiden kanssa ilman että tiedetään mitään, ja se muiden syyttäminen on aina mukavinta?

En tiedä missa maassa asutte vai käytittekö ollenkaan takseja ennen uudistusta, koska 8/10 kuskeista ennen uudistusta käytti navia eikö osannut tunnistaa montaa katua.

se että avaa yhen tai kaksi appia ja katsoo hinnat kestää noin minuutin, en ole koskaan ollut tilanteessa missä on minuuteista kiinni ja satun olmaan taksitolpan vieressä. Pari kertaa ollut kiire (nämä ennen uudistusta) jolloin soitin vain taksin ja odotin sitä, sekin kesti monta minuuttia saada, mutta sun argumentti että on niin kiire eikä ehdi katsoa hintaa on kyllä täyttä paskaa 98% ajasta.

tähän voi vielä lisätä että niillä on pakko olla ikkunoissa hinnat joten ei niitä hintoja voi laittaa miten sattuu.. isosti epäilen että et ole kertakaan käyttänyt taksia itse.
Tästä kun vertailen Uberin hintoja niin käytännössä samoja hintoja kuin Taksi Helsingillä. Rautatieasemalta lentokentälle maksaa about tasan saman verran kaikilla toimijoilla.

Miten sulla on voinut maksaa 55€ keskustasta kentälle? Jos katsoo enimmäistaksoja ennen uudistusta niin olet kyllä 55€ edestä ajanut ihan pahimmassa ruuhkassa. Tai sitten suurentelet asiaa. Ja jos katsotaan keskiarvoja niin taksithan ovat kallistuneet.

Yango onkin sitten halvempi, mutta Yandex on sellainen firma mihin kenenkään ei kannattaisi rahojaan laittaa. Aika nihkeää jos ainoa selkeästi halvempi on Venäläisten rahanpesuyritys joka ajaa normaalisti niin halvalla että toiminnan kannattavuutta ja tarkoitusperiä voi ihan oikeasti epäillä.

Kuka alkaa tilaamaan Helsingin keskustassa apilla taksia Mannerheimintiellä tai aseman läheisyydessä? Jos tolppa on 100m päässä niin ei mitään järkeä alkaa katselemaan appeja läpi ja etsimään paikkaa mistä kuski saisi napattua kyytiin. Tai pitäähän se nykyään tehdä niin koska tolpalta ei tiedä minkä hintaisen auton sieltä saa.

Heh "Et ole käyttänyt taksia itse". Ehkä, mut mun iskä on parempi kun sun iskä! Noh, voin kertoa että käytän paljon taksia ja perustan kokemukset muuhunkin kuin muutamaan lentokenttäkyytiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 292
Tästä kun vertailen Uberin hintoja niin käytännössä samoja hintoja kuin Taksi Helsingillä. Rautatieasemalta lentokentälle maksaa about tasan saman verran kaikilla toimijoilla.
Siinähän se taika onkin. Alin mahdollinen keskilaskutus määräytyy kulujen mukaan ja kulut ovat samaa suuruusluokkaa kaikilla laillisesti toimivilla, koska suurin kulu on palkka tai yrittäjätulo. Sitä taas rajoittaa se, että juuri normaalia taksinkuljettajan ansiota(tai lue vaikka "2017 taksapäätöstä") halvemmalla ei kukaan viitsi tai pysty.

Uberinkin toiminta(keskimäärin maailmalla) perustuu siihen, että sijoittajien rahalla subventoidaan kannattamatonta hommaa parempien aikojen ja uuden paradigman toivossa brändin hiillosta tekohengittäen. Uber kannattaa heikommin kuin hikinen persutaksi, koska toiminta on tuotannon tasolla surkeaa amatöörien puuhastelua, eksyneiden kokeilua ja pikavippiä.
 

henkilöllisyyS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
137
Tästä kun vertailen Uberin hintoja niin käytännössä samoja hintoja kuin Taksi Helsingillä. Rautatieasemalta lentokentälle maksaa about tasan saman verran kaikilla toimijoilla.

Miten sulla on voinut maksaa 55€ keskustasta kentälle? Jos katsoo enimmäistaksoja ennen uudistusta niin olet kyllä 55€ edestä ajanut ihan pahimmassa ruuhkassa. Tai sitten suurentelet asiaa. Ja jos katsotaan keskiarvoja niin taksithan ovat kallistuneet.

Yango onkin sitten halvempi, mutta Yandex on sellainen firma mihin kenenkään ei kannattaisi rahojaan laittaa. Aika nihkeää jos ainoa selkeästi halvempi on Venäläisten rahanpesuyritys joka ajaa normaalisti niin halvalla että toiminnan kannattavuutta ja tarkoitusperiä voi ihan oikeasti epäillä.

Kuka alkaa tilaamaan Helsingin keskustassa apilla taksia Mannerheimintiellä tai aseman läheisyydessä? Jos tolppa on 100m päässä niin ei mitään järkeä alkaa katselemaan appeja läpi ja etsimään paikkaa mistä kuski saisi napattua kyytiin. Tai pitäähän se nykyään tehdä niin koska tolpalta ei tiedä minkä hintaisen auton sieltä saa.

Heh "Et ole käyttänyt taksia itse". Ehkä, mut mun iskä on parempi kun sun iskä! Noh, voin kertoa että käytän paljon taksia ja perustan kokemukset muuhunkin kuin muutamaan lentokenttäkyytiin.

Viimeinen vastaus jonka saat minulta, vaikutat siltä porukalta joka "trollaa" tai siis haet huomiota argumentoimalla vaikka et tiedä mistään mitään koska haluat kontaktia ja tämä on iso osa sitä sinulle.

Tulin eilen taksilla maksoi vähän päälle 30€

tässä sinun taksi helsinkisi



eli uudistuksen jälkeen tänään 47€ olisi maksanut.

onhan siinä 56% hintaero... uberiin tänään


Puhut niin paljon paskaa että huhhuh. Ennen uudistusta se maksoi aina yli 50€ siinä tuli lisähintaa laukuista ym. Sulla ei ole kokemusta eikä tieto oikeasti keskustella tästä aiheesta.

Yangon kautta maksetaan yleensä kortilla ja siitä saa laskun sähköpostiin ja appiin, aika tyhmää jos tarkoitus olisi rahanpesu..

tilasin muuten taksin uberin kautta lentokentälle siellä lentoasman tolpalla ja se tuli paikalle alle 4minuutissa. Ja kyllähän se hirveä minuutin vaiva kannatta sillä säästin helpot 17€..

Se kuuluisa keskiarvo jota käytetään mediassa on taksiliiton tekemä josta tarkoituksella ollaan jätetty uber ja yango esim pois.

Mutta hei eihän ne faktojen puutteet ole sua ennenkään estänyt antamasta mielipiteesi ja esittämällä ne faktoina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 926
se että avaa yhen tai kaksi appia ja katsoo hinnat kestää noin minuutin, en ole koskaan ollut tilanteessa missä on minuuteista kiinni ja satun olmaan taksitolpan vieressä. Pari kertaa ollut kiire (nämä ennen uudistusta) jolloin soitin vain taksin ja odotin sitä, sekin kesti monta minuuttia saada, mutta sun argumentti että on niin kiire eikä ehdi katsoa hintaa on kyllä täyttä paskaa 98% ajasta.
Apeista puheenollen, joskus kyllä mietityttää kun näitä appeja pitää nykyään olla hitosti joka lähtöön että kuinka ne vuotaa, tarkoituksella tai tarkoituksettomasti, käyttäjien tietoa ja mikä niiden tietoturvan taso yleensä edes on. Tuollaisesta taksi sovelluksestakin on kuitenkin saatavissa maksu ja paikannustietoja.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 408
Viimeinen vastaus jonka saat minulta, vaikutat siltä porukalta joka "trollaa" tai siis haet huomiota argumentoimalla vaikka et tiedä mistään mitään koska haluat kontaktia ja tämä on iso osa sitä sinulle.

Tulin eilen taksilla maksoi vähän päälle 30€

tässä sinun taksi helsinkisi



eli uudistuksen jälkeen tänään 47€ olisi maksanut.

onhan siinä 56% hintaero... uberiin tänään


Puhut niin paljon paskaa että huhhuh. Ennen uudistusta se maksoi aina yli 50€ siinä tuli lisähintaa laukuista ym. Sulla ei ole kokemusta eikä tieto oikeasti keskustella tästä aiheesta.

Yangon kautta maksetaan yleensä kortilla ja siitä saa laskun sähköpostiin ja appiin, aika tyhmää jos tarkoitus olisi rahanpesu..

Se kuuluisa keskiarvo jota käytetään mediassa on taksiliiton tekemä josta tarkoituksella ollaan jätetty uber ja yango esim pois.

Mutta hei eihän ne faktojen puutteet ole sua ennenkään estänyt antamasta mielipiteesi ja esittämällä ne faktoina.
Jos mä katon tästä mun osoitteesta Uberia ihan mihin tahansa, niin se antaa about samaa hintaa kuin Taksi Helsingin hinnastoilla. En tiedä miten oot päässy 30€ Uberilla kun mulla antaa samalle matkalle aivan hitokseen isompaa hintaa ja jos katson toteutuneita matkoja niin yhdelläkään ei ole kyllä 30€ päässyt keskustasta lentokentälle (asuin ihan kentän vieressä). Sen myönnän että halvemmalla on päässyt joinain kertoina kun ei ole osunut surgea, mutta eipä ole erot kun 4-9 euroa (Surgen totta kai kätevästi unohdit kun se nostaa hinnan 1,5 -2,5 kertaiseksi).

Yango on Venäläisen poliittisesti orientoituneen lafkan Yandexin palvelu, en käytä sitä samasta syystä mistä en osta Venäläistä viirustentorjuntaa koneelle tai lennä Aeroflotilla.

Lisäksi jos ajaisi Blackilla, eli saisi (ehkä) yhtä hyvän auton, niin saa maksaakin sitten jo reilusti enemmän kun Taksi Helsingillä (ja kaikilla muilla isoilla toimijoilla). Jos ei laita mitään arvoa matkan mukavuudelle niin varmasti Uber on hyvä.

Vittuilevasta ja henkilöön hyökkäävästä tyylistä päätellen suurentelet asioita ja puhut paskaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 442
Viestejä
4 218 685
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom