Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi ny.. en pysty täysin 100 varma oleen ja puhumattakaan todistamaan. Joten jos lauon yrityksestä että se on tämä jotain niin yrityksellä on mahdollisuus haastaa liiketoiminnan haittaamisena. Onko se liian vaikea ymmärtää.Tuostakaan ei saanut kovin paljon selvää.
Kuitenkin edellä tiesit kertoa, että "näillä takseilla" on aika- sekä matkaveloitus, ja kontekstin perusteella tietenkin nimenomaan samanaikainen, joka siis selittää tahallisen hidastelun. Nyt ei olekaan näköyhteyttä, jotta voisi tunnistaa. Ja vielä kiusallisesti tuli sellaistakin lisätietoa, että päälle päin ei välttämättä tunnista tai voi tunnistaa väärin. Oijoi, voivoi.
Kuitenkin jo kaukaa näkee, että "nämä taksit" hidastelevat tahallaan. Sittenhän se on just niin. Olisiko siellä sittenkin ihan vain osaamaton tampio, kuten monissa murroksen kourissa olevissa paskaduuneissa on usein ongelmana? Kenties kieli- ja lukutaidoton hädin tuskin ajotaitoinen tulokas, jolla ei ole mitään käsitystä kartasta?
Kerrotaan nyt vielä sellaistakin lisätietoa, että jos nyt joku ulkopuolinen alihankkija niitä toisen yhtiön hinnoittelemia kyytejä ajaa, niin käytännössähän hyvin todennäköisesti kyseessä on ennakkohinnoiteltu kyyti. Siis perustuen toki siihen samanaikaiseen matka- ja aikaveloitukseen, mutta primitiivisesti simuloiden määritetyllä kiinteällä hinnalla, jonka asiakas tilatessa hyväksyy. Siispä mitään syytä hidastella ei olisi.
Kiinnostuin koko letkautuksesta ihan vaan sillä, että en kovin äkkiä keksi, millainen taksinkuljettaja kehtaisi rahastusmielessä tahallaan hidastella. Siis ainakaan paikallinen kuljettaja. Jutusta pitäisi kuulla lisää, muutakin kuin kiertelyä, kaartelua ja epämääräistä vihjailua. Muuten suhtaudun varauksella. Tai oikeastaan tarkennuksen puuttuessa joudun olettamaan, että juttu on keksitty ja kyseessä informaatiovaikuttaminen.
Onhan toi täysin amatöörikuskitkin yksi skenaario. Kovin monia niitä nimenomaan hidastelijoita tullut aikoihin jolloin taksiliikenne on vähän hiljaista muutenkin. Sinällään lopputulos on asiakkaalle sama oli amatööri tai tahallinen hidastelu.
Mut ihan miten vaan. Asia on puolestani käsitelty..
No ei toki voi haastaa. Suomi ei toistaiseksi ole niin amerikkalainen paikka. Anteeksi jankkaaminen joka tapauksessa, väliäkö sillä kuka se oli.Voi ny.. en pysty täysin 100 varma oleen ja puhumattakaan todistamaan. Joten jos lauon yrityksestä että se on tämä jotain niin yrityksellä on mahdollisuus haastaa liiketoiminnan haittaamisena. Onko se liian vaikea ymmärtää.
Tarvin taksia todella harvoin niin asias nyppii vain se edessä hidastelu kuin joka risteykseen ja ympyrään olisi stop merkki tullut tyhjän risteyksen ja kolmion sijaan. Tilanteesta riippuen ohittamaan joutuminen jolloin sen hidastelijan sivuikkunankin näkee. Kojelauta kamera ei niin laajasti näytä että sivuikkunan hinnasto ja toimija tekstit selviää. Enkä rupea tän takia asentaa auton kylkeen kameraa että voin foorumilla kertoa mikä yritys todisteiden ollen "takataskussa". Tuohon kun ei riitä edes muutama kerta vaan ongelma on näyttää että hidastelu on tarkoituksellista.
Onhan toi täysin amatöörikuskitkin yksi skenaario. Kovin monia niitä nimenomaan hidastelijoita tullut aikoihin jolloin taksiliikenne on vähän hiljaista muutenkin. Sinällään lopputulos on asiakkaalle sama oli amatööri tai tahallinen hidastelu.
Mut ihan miten vaan. Asia on puolestani käsitelty..
Älä nyt viitsi täysin idioottina pitää....Yksi selitys hidastelulle on muuten myös se, että asiakas ei osaa päättää tai ei ihan tiedä mihin on menossa. Se ei ole aivan tavatonta.
Sehän oli niin kaukanakin ettei edes tunnistanut.Älä nyt viitsi täysin idioottina pitää..
Nyt väännellään kyllä sanomisia ja sanomattomia rankasti omiin olettamuksiin jotka lähtee heti perseelleen. Eli otetaampa sieltä alkuperäisestä lainaus.Sehän oli niin kaukanakin ettei edes tunnistanut.
Olen tottunut odottamaan aika vähän näissä keskusteluissa ja ihan syystä. Sori siitä.
Tuli taas tänään ajettua..
Tuli taas tänään ajettua hienosta kelistä huolimatta alinopeutta köröttötelevän taksin perässä taksi keräten jonoa taaksee. Ihmetelles asiaa niin ihmekös kun näillä takseilla on aika ja matkaveloitus. Muutenkin kaikki toimet risteyksissä oli kuin hidastetusta filmistä. Pahimmillaan mentiin 12 km alle nopeusrajoituksen. (Tarkka gps nopeus kun näkyy näytöllä). Eli hyvä kerätä ylimääräisiä euroja kun tuollakin matkalla mitä perässä olin otti noin 17% kauemmin matka kuin sen olisi vienyt rajoitusten mukaan ilman viivyttelyä ajaessa.
Näitä tapauksia osunut useita silmiin liikenteessä tietyillä takseilla.
Kyllähän reklamaatioita on voinut tehdä ennen lakimuutostakin. On vaatinut enemmän vaivaa kuin appi ja nappi, mutta silti.Tästä ei tietenkään voinut valittaa mitenkään.
Uberissa saa sähköpostiin kuitin missä näkee ajan/km/hinnan/matkan kartalla.
Ja appissä voi tehdä "reklamaation" jos kuski esim ajanut liian hitaasti ja siitä koitunut lisäkustannuksia. Ainakin tähän asti ovat maksaneet virheet.
Uberissa on myös mahdollista antaa arvosana kuskille, ja samalla kuski voi antaa sinulle arvosanan. Siihen päälle voit tilata puhelimella netin kautta ja seurata missä auto ja saada live estimaatit miten kauan kestää että saapuu.
Sehän tuossa vähän on että Uuber kyllä on selkeästi edellä muita taksiyhtiössä tuon softansa ansiosta, mutta sitä ei ole kaikkialla tarjolla. On vain tietyn alueen juttu. Esim. täällä Jyväskylässä on vain JYTAKSI melkeinpä ainut isompi välitys ja sitten pienempiä muutaman auton välityksiä. Täällä otettiin uusi hinnoittelu käytäntöön joka on tuohon aikaan perustuva. Viimeksi kun menin tuolla niin taisi olla elämäni halvimmasta päästä taksikyyti kun yöaikaan ei ollut liikennettä ja kuski ajoi normaalia vauhtia, mutta jos ei olisi heti liikkunut ja jossakin kohti hidastellut olisikin ollut jo heti kalliimpi kun vanhalla hinnoittelulla.
Sovellus näytti olevan aika yksinkertaisesti toteutettu, näkyi kyllä missä lähin taksi ja missä liikkui, mutta siinäpä se melkeinpä, arvosanan pystyy antamaan kyllä kuskille mutta se ei tainnut olla näkyvissä montako tähteä kuski on saanut kuluttajalle ja ajosta ei pysty tekemään vaikkapa reklamaatiota suoraan sovelluksesta tai vaikka jos kuski hukassa ei pysty suoraan soittamaan taksiin tai jos unohtaa tavaransa ym.. mitä nyt Uuberissa taisikin olla. Aika alkukantaisia vielä taksikeskuksilla.
Kyllähän reklamaatioita on voinut tehdä ennen lakimuutostakin. On vaatinut enemmän vaivaa kuin appi ja nappi, mutta silti.
Vähän vanha jo, mutta ei olisi harvinaista eikä ainutkertaista. Eräskin leidi vääntäytyi jousille ja sanoi varmalla äänellä osoitteen. Kurvasin pihaan ja hän alkoi isoon ääneen ihmetellä että mihinkäs sitä on tultu kun on ihan vieras piha eikä hän ihan varmasti asunut siellä päinkään. No eipä niin, oikea osoite oli aivan eriniminen katu lähimaastossa. Alkuperäisestä paikasta parin sadan metrin päässä. Vartti meni kierrellessä ja pihoja katsellessa. Jupisten suostui maksamaan koko kyydin kun en tajunnut hänen olevan menossa aivan eri paikkaan kuin mihin kertoi olevansa matkalla. Useammin tuollaista kyllä sattuu päiväsaikaan kun lähdetään liikkeelle tyyliin "aja sinnejasinne, siellä on semmonenjatämmönen paikka mihin oon menossa, näytän sitte", eikä sitä semmostajatämmöstä sitten sieltäjasieltä löydykään vaan se onkin sielläjatäällä. Enkä ihmettele että potentiaalisen asiakkaan sopertaessa baarin nimen naapurikaupungissa muutamat kollegat sanovat että "osoite tai ulos". Ei hirveästi nappaa etsiä vieraalta paikkakunnalta baaria toissavuotisella nimellä ja viimevuotisella summittaisella sijainnilla.Älä nyt viitsi täysin idioottina pitää..
Ne ovat kaikki lentoasemalla vuolemassa kultaa tai sitten lentoasemalla tupakoimassa tai juoruamassa. Lähitaksit eivät taas mene Töölöntullin asemalle koska siitä saa vain lyhyitä nykäyksiä. Uudet yrittäjät eivät mene Töölöntullin asemalle koska siitä saa vain lyhyitä nykäyksiä ja pitäisi melkein heti tietää minne päin kammeta rattia.Täällä on ainakin muuttunut se, että ennen Töölön tullin taksiasemalla oli parikymmentä taksia, joiden kuskit tupakalla tai juoruamassa. Nyt sinne ei montaa mahdukkaan, mutta tyhjänä on asema melkein aina.
Eli maanteillä missä ei voi edes kääntyä etsiskellään juu osoitteita kilometrejä joskus kymmenenkin. Pidät siis vuorostas idioottina. Kiitos samoin.Vähän vanha jo, mutta ei olisi harvinaista eikä ainutkertaista. Eräskin leidi vääntäytyi jousille ja sanoi varmalla äänellä osoitteen. Kurvasin pihaan ja hän alkoi isoon ääneen ihmetellä että mihinkäs sitä on tultu kun on ihan vieras piha eikä hän ihan varmasti asunut siellä päinkään. No eipä niin, oikea osoite oli aivan eriniminen katu lähimaastossa. Alkuperäisestä paikasta parin sadan metrin päässä. Vartti meni kierrellessä ja pihoja katsellessa. Jupisten suostui maksamaan koko kyydin kun en tajunnut hänen olevan menossa aivan eri paikkaan kuin mihin kertoi olevansa matkalla. Useammin tuollaista kyllä sattuu päiväsaikaan kun lähdetään liikkeelle tyyliin "aja sinnejasinne, siellä on semmonenjatämmönen paikka mihin oon menossa, näytän sitte", eikä sitä semmostajatämmöstä sitten sieltäjasieltä löydykään vaan se onkin sielläjatäällä. Enkä ihmettele että potentiaalisen asiakkaan sopertaessa baarin nimen naapurikaupungissa muutamat kollegat sanovat että "osoite tai ulos". Ei hirveästi nappaa etsiä vieraalta paikkakunnalta baaria toissavuotisella nimellä ja viimevuotisella summittaisella sijainnilla.
Kyllä niitä paikkoja etsitään myös taajamien ulkopuolella. Osoitteet saattavat olla hyvinkin viitteellisiä vaikka periaatteessa joka mökillä on omansa. Tien nimi ja numero ja homman pitäisi olla selvä. Vaan kun ei ole. Luin varmaan alkuperäisen viestin huonosti kun en tajunnut sinun kiinnittäneet huomiota jossain hevon kuusessa hitaasti etenevään taksiin. Eikä ylinopeutta yleensä kannata ajaa, suharin kortti on yhtä löysässä kuin muidenkin. Harha syntyy siitä, että yleensä taksikuski tietää työvälineensä mittarivirheen. Muuta selitystä en ole keksinyt jatkuville jupinoille nopeuksista. Totta kai poikkeuksiakin on, mutta kahdeksan viikon ansionmenetyksen ja sakkojen jälkeen yleensä kaasujalka kevenee.Eli maanteillä missä ei voi edes kääntyä etsiskellään juu osoitteita kilometrejä joskus kymmenenkin. Pidät siis vuorostas idioottina. Kiitos samoin.
Älä irroittele omiis olkihevosiisi ja huomioi se taas sana eli monikkomuoto viittaa useampiin tapauksiin. Jos vähänkään järkeilet enempi tajuat myös ettei taksillekaan yöllä baarien purkautumis aikaan kovin monessa paikaan jonoa perässä vedettäväksi löydy. Ja jonoa ylensä vedetään maantiellä eikä taajamassa. Eikä toi aika taida taksien hiljaista aikaa olla joka sekin mainittu.
Muutos ylinopeutta ja sen rajoilla olevista reippasliikkeisistä taksi suhareista ollut huomatta ja osa kyllä meneekin entiseen tahtiin. Näitä matelijoita vaan tullut joukkoon.
Hienoo kun kantaväestöltä vietii järkevä duuni pois ja laitetaan sitten matut tekemään samat hommat paskemmalla palkalla.
Kyllä niitä paikkoja etsitään myös taajamien ulkopuolella. Osoitteet saattavat olla hyvinkin viitteellisiä vaikka periaatteessa joka mökillä on omansa. Tien nimi ja numero ja homman pitäisi olla selvä. Vaan kun ei ole. Luin varmaan alkuperäisen viestin huonosti kun en tajunnut sinun kiinnittäneet huomiota jossain hevon kuusessa hitaasti etenevään taksiin. Eikä ylinopeutta yleensä kannata ajaa, suharin kortti on yhtä löysässä kuin muidenkin. Harha syntyy siitä, että yleensä taksikuski tietää työvälineensä mittarivirheen. Muuta selitystä en ole keksinyt jatkuville jupinoille nopeuksista. Totta kai poikkeuksiakin on, mutta kahdeksan viikon ansionmenetyksen ja sakkojen jälkeen yleensä kaasujalka kevenee.
Mikä on sakotuskäytännön raja ylinopeuksissa?
3-6 kilometrin ylinopeudesta seurauksena on kaikilla nopeusrajoitusalueilla huomautus. Rikesakko seuraa kaikilla nopeusrajoitusalueilla 7 kilometrin ylinopeudesta.
Käytännössä poliisi vähentää mitatusta nopeudesta mahdolliseen mittausvirheeseen perustuen 3km/h, jolloin sakkoon merkitty nopeus on mitattua nopeutta pienempi.
Hienoo kun kantaväestöltä vietii järkevä duuni pois ja laitetaan sitten matut tekemään samat hommat paskemmalla palkalla.
Jokanen normaaliälyllä varustettu suomalainen voi hakea uberille ilman mitään koulutusta. Itseä ei ainakaan kiinnostaisi käydä mitään diipadaapa-kursseja kun sen kokeen voi suorittaa ilman kurssiakin. Ja eiköhän siitä appista saatava raha ole ihan sama ihonväristä riippuen. Luulisi että hinnat menee markkina-alueen eikä ihonvärin mukaan.Hienoo kun kantaväestöltä vietii järkevä duuni pois ja laitetaan sitten matut tekemään samat hommat paskemmalla palkalla.
Hienoo kun kantaväestöltä vietii järkevä duuni pois ja laitetaan sitten matut tekemään samat hommat paskemmalla palkalla.
Mene KR-ketjuun baittaamaan.Vitun matut kun eivät tee töitä vaan loisivat verorahoilla. Ja vittu vievät meidän työt!![]()
Hyviä pointteja toimittajalta.
Pääkirjoitus: Tappelevista taksikuskeista ei voi syyttää Berneriä, vaan tappelevia taksikuskeja itseään
" Taksikuskien käsittämättömän ala-arvoisella käytöksellä ei ole mitään tekemistä taksilain tai sen uudistuksen kanssa. Syy löytyy itse taksiautoilijoista.Markkinataloudessa kenelläkään ei ole omia asiakkaita. Taksi voittaa asiakkaansa paremmalla ja nopeammalla palvelulla, edullisemmalla hinnalla, mukavammalla autolla tai vaikka sitten asiallisella käytöksellä.
Syrjäseutujen ja pikkupaikkakuntien taksipula on todellinen ongelma, mutta se ei johdu kilpailun avaamisesta, vaan kysynnän puutteesta. Kun asiakkaita ei riitä järkevään liiketoimintaan, ei taksikaan liiku."
Tulin matkalta, voin suositella lentokentälle Yangoa, ja kentältä pois Uberia jos ei saa Yangon kautta taksia.
Hinnat lentokentältä keskustaan Yango 29€ ilman kampanjaa, ja Uberilla pois maksoi 35.19€ ilman kampanjaa.
Molemmat toimivat samalla tavalla. (kuitit = ajomatka,kesto,hinta) appiin ja sähköpostiin. Yangolla etu että voi myös maksaa käteiselle, en ole vielä kokeillut miten se toimii. Uberia ajoi taksi ja Yango puhdas Chevrolet. Molemmat saapuivat paikalle nopeasti ja pääsin turvallisesti sekä nopeasti perille.
Tämä ei olisi mahdollista ilman tätä uudistusta. Lentokentän tolpilla oli valmiina takseja jonossa ja siinä taisi lukea halvin hinta 42€. nykyään siellä on myös oma jono appin kautta tilanneita varten.
Kyllä nämä taksiliiton vertailut siitä miten hinnat ovat nousseet jota käytetään kaikissa lööpeissä ovat hyvin harhaan johtavia (niissä puuttuu aina uber ja yango). Katsokaa miten taksiliiton vertailussa olevien hinnat putoavat kun massat tajuvat että uber ja yango ovat muita halvempia ja muut taksit eivät saa enään tarpeeksi asiakkaita.
Ennen uudistusta en muista päässeeni pois tai lentokentälle alle 55€ + 2€ soitto taksin tilaamisesta. Ja niitä piti odottaa ulkona koska ei tietänyt milloin saapuvat, joskus piti soittaa uudestaan 2€+ soitto kun se ei ikinä saapunut. Nykyään näkee appistä missä auto, eikä virheitä pystynyt hyvittämään samalla tavalla. Jos joku ajaa väärin niin nämä yritykset kyllä hyvittävät kun ottaa appin kautta yhteyyttä, eli netin kautta eikä se maksa 2€+ euroa ottaa yhteyyttä. Virheet kuitenkin vaikeata tehdä kun on nykyään navi joka ohjaa.
Who knew?! kilpailu polkee hintoja alas siellä missä asiakkaita riittää ja parantaa palvelua samalla..
Itsellä ihan eri kokemukset, Uber tuntuu olevan ihan saman hintainen kuin muutkin taksit, erotuksena vaan että sieltä saa välillä jonkun vanhan Toyotan autoksi.
Yandexin takseja en suostu käyttämään.
Lentokentältä varmasti jees kun on valinnanvaraa varsinkin ruuhkien ulkopuolella, mutta jos ruuhkaa jossain Helsingin keskustassa niin eipä siinä hirveästi aleta autoja etsimään vaan otetaan se ensimmäinen ja hinta onkin sitten jotain ihan arvailua (tähän mennessä ollut kalliimpaa kuin ennen uudistusta).
Ärsyttää kun ennen sai hyvän auton hintaan minkä tiesi edeltä, nyt saa olla asennettuna 14 eri appia kännykkään josta sitten etsitään sopivaa autoa jos ei halua maksaa potentiaalisesti 2x hintaa jollekin villille kuskille joka sattuu olemaan tolpalla.
Ja jos ei aja taksilla jotain 200€/kk niin säästöt jää aika marginaalisiksi.
Tulin matkalta, voin suositella lentokentälle Yangoa, ja kentältä pois Uberia jos ei saa Yangon kautta taksia.
Hinnat lentokentältä keskustaan Yango 29€ ilman kampanjaa, ja Uberilla pois maksoi 35.19€ ilman kampanjaa.
Uber bsfhwz ensimmäinen kyyti 5€ ilmaiseksi
Yango jy3hisyp ensimmäinen kyyti 7€ ilmaiseksi
Kyllä se on sinun logiikka joka tässä pettää. Jos sinun pitää saada joku tuote mahdollisimman pikaisesti, niin siinä ei ruveta odottamaan sen halvemman tuotteen postitusta jostain Amazonista. Joskus se halvinkin vaihtoehto saattaa olla saatavilla, mutta ruuhka-aikaan useimmiten ei. Jos itse joutuisin puoli tuntia odottelemaan sitä halvinta vaihtoehtoa, niin se on sitten ihan sama mennä julkisilla ja säästää vielä enemmän.Logiikka pettää tässä pahasti! Ostin vuosia sitten bose kuulokkeet ja sain ne satasen halvemalla amazonin kautta joten ostin sieltä. Sinä et vertaile hintoja ja sitten valitat että taksi oli kalliimpi?? Vähän että minä valittaisin että kuulokkeni oli 100€ kalliimmat koska ostin ne ensimmäisestä kaupasta koska olin laiska..
Kyllä se on sinun logiikka joka tässä pettää. Jos sinun pitää saada joku tuote mahdollisimman pikaisesti, niin siinä ei ruveta odottamaan sen halvemman tuotteen postitusta jostain Amazonista. Joskus se halvinkin vaihtoehto saattaa olla saatavilla, mutta ruuhka-aikaan useimmiten ei. Jos itse joutuisin puoli tuntia odottelemaan sitä halvinta vaihtoehtoa, niin se on sitten ihan sama mennä julkisilla ja säästää vielä enemmän.
Laitapa ne omat valot päälle. Nyt ei keskusteltu siitä, että mistä se johtuu. Se lienee kaikille päivänselvää.Valoja päälle, jos on hirveä kysyntä takseista niin tietenkin se on fiksua että ne ottavat ne asiakkaat jotka maksavat eniten ensin.. Olen muuten tilannut uutenavuotena taksin ennen uudistusta ja se kesti monta tuntia että se saatiin.. Olisin mielelläni maksanut enemmän että saisin sen heti, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta.
Oppikaa hyvät ihmiset supply and demand.. tämä on noloa!
Tuli eilen kuunneltua Radio Rockia, sai taksiuudistus ja Berner kuulla kunniansa 6:30 alkaenToki aika juppi jätkä toi Jussi69 jos päivittäin ajelee taksilla.
Jonen päivävuoro - Jone ja Kesäpojat 3.7.2019 - Maailman söpöin eläin
Oletko itse vanha taksikusi, koska siltä kuullostat, ja tietenkin vanhoja kuskeja harmittaa kun annettiin uusille toimijolle vihreetä valoa jolloin hinnat putoavat missä asiakkaat ovat ja palvelu samalla paranee. Samalla sun palkka ei pysy samana ja siihen pitää sopeutua eikä vaan olla laiska ja tarjota samaa huonompaa palvelua.
En ole taksikuski, olen siinä ryhmässä jolle pienet säästöt ei meinaa mitään vaan se auto olisi hyvä saada nopeasti ja sen tulisi olla hyvä ja uusi auto. En kuitenkaan halua maksaa 25€ ylimääräistä vaan sen takia että en jaksa vertailla hintoja.
Ei kiinnosta niinku pätkääkään selailla jotain appeja ja etsiä uudempaa autoa. Etsin aina uudempaa autoa koska niillä vaan on mukavampi matkustaa ja ne on turvallisempia.
Nyt ei puhuta suomea, osata ajaa mihinkään ja autot sekä kuskin habitus on mitä on.
Aikaisemmin pystyi kävelemään tolpalle, ottamaan taksin ja tiesi että kuski osaa ajaa kohteeseen ja hinta on suunnilleen sama joka kerta.
Aikaisemmin pystyi kävelemään tolpalle, ottamaan taksin ja tiesi että kuski osaa ajaa kohteeseen ja hinta on suunnilleen sama joka kerta.
Hyvä että olet säästänyt rahaa, mulla on varsinkin kiireessä maksanut vaan enemmän, kuskit varmaan haistaneet että nyt on kiire eikä kiinnosta vääntää hinnasta ni laitetaan mitä sattuu.
En tiedä missa maassa asutte vai käytittekö ollenkaan takseja ennen uudistusta, koska 8/10 kuskeista ennen uudistusta käytti navia eikö osannut tunnistaa montaa katua.
Tässä komentissa ei ole mitään järkeä, jos pienet säästöt ei meinaa mitään (65€ tuli mulle kahdesta matkasta) niin miten se päästäsi heitetty 25€ säästö kuitenkin meinaa jotain?
Uberin appista voi valita jos haluaa hienomman auton "uber black" vai halvemman mutta ei yhtä hienon "uberx"
Hauskaa kun ollaan valmiina mielipiteiden kanssa ilman että tiedetään mitään, ja se muiden syyttäminen on aina mukavinta?
En tiedä missa maassa asutte vai käytittekö ollenkaan takseja ennen uudistusta, koska 8/10 kuskeista ennen uudistusta käytti navia eikö osannut tunnistaa montaa katua.
se että avaa yhen tai kaksi appia ja katsoo hinnat kestää noin minuutin, en ole koskaan ollut tilanteessa missä on minuuteista kiinni ja satun olmaan taksitolpan vieressä. Pari kertaa ollut kiire (nämä ennen uudistusta) jolloin soitin vain taksin ja odotin sitä, sekin kesti monta minuuttia saada, mutta sun argumentti että on niin kiire eikä ehdi katsoa hintaa on kyllä täyttä paskaa 98% ajasta.
tähän voi vielä lisätä että niillä on pakko olla ikkunoissa hinnat joten ei niitä hintoja voi laittaa miten sattuu.. isosti epäilen että et ole kertakaan käyttänyt taksia itse.
Siinähän se taika onkin. Alin mahdollinen keskilaskutus määräytyy kulujen mukaan ja kulut ovat samaa suuruusluokkaa kaikilla laillisesti toimivilla, koska suurin kulu on palkka tai yrittäjätulo. Sitä taas rajoittaa se, että juuri normaalia taksinkuljettajan ansiota(tai lue vaikka "2017 taksapäätöstä") halvemmalla ei kukaan viitsi tai pysty.Tästä kun vertailen Uberin hintoja niin käytännössä samoja hintoja kuin Taksi Helsingillä. Rautatieasemalta lentokentälle maksaa about tasan saman verran kaikilla toimijoilla.
Tästä kun vertailen Uberin hintoja niin käytännössä samoja hintoja kuin Taksi Helsingillä. Rautatieasemalta lentokentälle maksaa about tasan saman verran kaikilla toimijoilla.
Miten sulla on voinut maksaa 55€ keskustasta kentälle? Jos katsoo enimmäistaksoja ennen uudistusta niin olet kyllä 55€ edestä ajanut ihan pahimmassa ruuhkassa. Tai sitten suurentelet asiaa. Ja jos katsotaan keskiarvoja niin taksithan ovat kallistuneet.
Yango onkin sitten halvempi, mutta Yandex on sellainen firma mihin kenenkään ei kannattaisi rahojaan laittaa. Aika nihkeää jos ainoa selkeästi halvempi on Venäläisten rahanpesuyritys joka ajaa normaalisti niin halvalla että toiminnan kannattavuutta ja tarkoitusperiä voi ihan oikeasti epäillä.
Kuka alkaa tilaamaan Helsingin keskustassa apilla taksia Mannerheimintiellä tai aseman läheisyydessä? Jos tolppa on 100m päässä niin ei mitään järkeä alkaa katselemaan appeja läpi ja etsimään paikkaa mistä kuski saisi napattua kyytiin. Tai pitäähän se nykyään tehdä niin koska tolpalta ei tiedä minkä hintaisen auton sieltä saa.
Heh "Et ole käyttänyt taksia itse". Ehkä, mut mun iskä on parempi kun sun iskä! Noh, voin kertoa että käytän paljon taksia ja perustan kokemukset muuhunkin kuin muutamaan lentokenttäkyytiin.
Apeista puheenollen, joskus kyllä mietityttää kun näitä appeja pitää nykyään olla hitosti joka lähtöön että kuinka ne vuotaa, tarkoituksella tai tarkoituksettomasti, käyttäjien tietoa ja mikä niiden tietoturvan taso yleensä edes on. Tuollaisesta taksi sovelluksestakin on kuitenkin saatavissa maksu ja paikannustietoja.se että avaa yhen tai kaksi appia ja katsoo hinnat kestää noin minuutin, en ole koskaan ollut tilanteessa missä on minuuteista kiinni ja satun olmaan taksitolpan vieressä. Pari kertaa ollut kiire (nämä ennen uudistusta) jolloin soitin vain taksin ja odotin sitä, sekin kesti monta minuuttia saada, mutta sun argumentti että on niin kiire eikä ehdi katsoa hintaa on kyllä täyttä paskaa 98% ajasta.
Viimeinen vastaus jonka saat minulta, vaikutat siltä porukalta joka "trollaa" tai siis haet huomiota argumentoimalla vaikka et tiedä mistään mitään koska haluat kontaktia ja tämä on iso osa sitä sinulle.
Tulin eilen taksilla maksoi vähän päälle 30€
tässä sinun taksi helsinkisi
![]()
eli uudistuksen jälkeen tänään 47€ olisi maksanut.
onhan siinä 56% hintaero... uberiin tänään
Puhut niin paljon paskaa että huhhuh. Ennen uudistusta se maksoi aina yli 50€ siinä tuli lisähintaa laukuista ym. Sulla ei ole kokemusta eikä tieto oikeasti keskustella tästä aiheesta.
Yangon kautta maksetaan yleensä kortilla ja siitä saa laskun sähköpostiin ja appiin, aika tyhmää jos tarkoitus olisi rahanpesu..
Se kuuluisa keskiarvo jota käytetään mediassa on taksiliiton tekemä josta tarkoituksella ollaan jätetty uber ja yango esim pois.
Mutta hei eihän ne faktojen puutteet ole sua ennenkään estänyt antamasta mielipiteesi ja esittämällä ne faktoina.
Huippukysyntä - se ihan oikea huippukysyntä, joka ylittää tarjonnan kymmenkertaisesti - on heikkoinakin talouden kausina niin kova, että niitä paljon maksavia on kyllä riittävästi. Mikään suuri taksiyhtiö tai -välittäjä ei halua sitä PR-tappiota, minkä saa perimällä esimerkiksi 8-kertaista hintaa kaksi kertaa vuodessa. Eikä järjestelmää muutenkaan kannata suunnitella parin kiukuttelijan ehdoilla, jotka eivät huippukysynnän ulkopuolella käytä palvelua kuin toiset 2 kertaa vuodessa.Valoja päälle, jos on hirveä kysyntä takseista niin tietenkin se on fiksua että ne ottavat ne asiakkaat jotka maksavat eniten ensin.. Olen muuten tilannut uutenavuotena taksin ennen uudistusta ja se kesti monta tuntia että se saatiin.. Olisin mielelläni maksanut enemmän että saisin sen heti, mutta siihen ei ollut mahdollisuutta.
Oppikaa hyvät ihmiset supply and demand.. tämä on noloa!
Koko yöhötyksestä päätellen olemme törmänneet informaatiovaikuttamiseen. Ei tätä näennäistä typeryyttä mikään muu selitä.Vittuilevasta ja henkilöön hyökkäävästä tyylistä päätellen suurentelet asioita ja puhut paskaa.