- Liittynyt
- 15.11.2016
- Viestejä
- 1 086
Minkä ihmeen seulan? T: ex-kovanenKovanen, ainakin väittää, että FTn kuskit menisi sen saman tiukan seulan läpi kuin Kovasen muutkin kuskit, mutta tuota nyt ei tietenkään voi mistään todentaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkä ihmeen seulan? T: ex-kovanenKovanen, ainakin väittää, että FTn kuskit menisi sen saman tiukan seulan läpi kuin Kovasen muutkin kuskit, mutta tuota nyt ei tietenkään voi mistään todentaa.
Sitä en tiedä. Kai niille joku taustatarkistus tehdään. Kerro sinäMinkä ihmeen seulan? T: ex-kovanen
Itse en ainakaan tule käyttämään muuta kuin uberia suomessa jatkossa. Luotettavin tapa käyttää taksia. Kuskin kanssa nyt en juttele muutenkaan puhui sitten suomea englantia tai on puhumatta mitään.
Ne samat kuin kaikille muillekin taksikuskeille. Itse kävin viiden minuutin haastattelussa ja sain paikan. Pulaa niilläkin on kuskeista, joten ei voi olla liian nirso. Toki tuosta on jo vuosia aikaa, mutta ihan samaa laatubrändiä silloinkin myytiin.Sitä en tiedä. Kai niille joku taustatarkistus tehdään. Kerro sinä![]()
Lähinnä näin.Lähinnä se että töihin ei kait saa mennä ihan missä tahansa vaatteissa ja palvelukuvaus on teroitettu kuskien päähän. Teoriassa.
Mutta huhuja liikkuu edelleen virolaisen TaxiFy:n aloituksesta syyskuussa. Tarkemmin en tiedä, tieto on peräisin taksikuskien tietotoimistosta...Paljonko se provikka on? Näky Taxifyssäkin olevan vissiin 20 pinnaa eli tossahan on ihan saumaa, etenkin kun jos Yandexin kanssa kilpailevat niin ei tarvii arvata kumman valkkais näillä pohjatiedoilla.
Paljonko se provikka on? Näky Taxifyssäkin olevan vissiin 20 pinnaa eli tossahan on ihan saumaa, etenkin kun jos Yandexin kanssa kilpailevat niin ei tarvii arvata kumman valkkais näillä pohjatiedoilla.
Noh, minä uskon verotietoja eikä kenellekään liene epäselvää, että taxi tuottaa vain ajossa.Kuinka niin? Tuossa tapauksessa renki ajaa kun ajaa ja silloin kun ei aja, ajaa isäntä itse. Auto on varmaan suurin piirtein 24/7/365 radalla lukuun ottamatta niitä hetkiä kun on tiedossa että kyytiä ei ole todennäköisesti tarjolla tai auto on huollossa eikä ole vuorolistan mukaista vuoroa päällä. Johan ne lakisääteiset (vanhan lain mukaiset) päivystykset ja vuorot ovat enemmän kuin mitä yksi renki ehtisi tai lain puitteissa saisikaan ajaa. Ei kuulosta mitenkään rahahommalta. Ei taksia kannata seisottaa pihassa tyhjän panttina, se tienaa vain silloin kun renkaat pyörivät.
Kyllä siitä nyt tuli ihanan halpaa.. https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/43e0bc3db7e04a3abead70fc0ff79b51.jpg
Tohon taksi helsingin hinnastoon on varmaan sisällytetty lentokenttämaksu.
Kyllä lentokenttä maksu sisältyy kaikilla firmoilla paitsi jonossa 4 olevilla suoraan hintaan. Tuo 23€ on minimi veloitus. Eli vaikka menet kilometrin päähän niin se on vähintään tuon.Eihän tuossa kilometri- ja lähtöhinnassa taulussa lue mitään lentokenttämaksusta, joten sitä ei voi periä tai se sisältyy siihen lähtöhintaan.
Kyllä lentokenttä maksu sisältyy kaikilla firmoilla paitsi jonossa 4 olevilla suoraan hintaan. Tuo 23€ on minimi veloitus. Eli vaikka menet kilometrin päähän niin se on vähintään tuon.
Minimiveloitus alle 5km matkalta 23€ mutta 6km matka maksaa 16,90€...ei tuossakaan nyt mitään järkeä.
Pidetäänpäs nämä maahanmuuttohenkiset keskustelut siellä omassa ketjussaan. Ei liity oikeastaan mitenkään tämän ketjun aiheeseen varsinkaan tämän sinun viestisi yhteydessä, koska vapautuminen ei ole käsittääkseni vielä ehtinyt vaikuttaa kuljettajien palkkaamiseen ja lupiin.Frendille käyny kylmät jo viime yönä. Taksi ei oo osannu Stadista muutaman kilometrin matkaa vaa kyselly ohjeita. Navigaattorin avaamisesta se suuttu ja pysäytti auton keskelle tietä.. Kivaa! Arvaako joku kaverin etnisen taustan![]()
"Minkäs teet" Mitäs jos vaikka tilaat sen taksin etukäteen ja se odottaa pihalla valmiina? Joo.. on perseestä.Pitäisi päästä sunnuntaina aamuyöstä Helsinki-Vantaalle, mutta en tiedä, että uskallanko taksilla mennä, jos tuolla on joku ihan älytön kaaos. DriveNow on vähän epävarma ja juna ei kulje niin aikaisin. Pitää varmaan mennä yöksi lentoasemalle. Aika perseestä, mutta minkäs teet. Junakin saisi kulkea muutaman kerran yössä, kun lentokoneita kuitenkin tulee pitkin yötä, mutta ei näköjään sitten...
"Minkäs teet" Mitäs jos vaikka tilaat sen taksin etukäteen ja se odottaa pihalla valmiina? Joo.. on perseestä.
Mutta onko tällainen mahdollista, nyt kun on alkuhässäkkä meneillään? Voisi myös kuvitella, että hinta on tähtitieteellinen, kun yöllä on keikkaa muutenkin, vai?
Mutta onko tällainen mahdollista, nyt kun on alkuhässäkkä meneillään? Voisi myös kuvitella, että hinta on tähtitieteellinen, kun yöllä on keikkaa muutenkin, vai?
Mikähän siitä nyt olisi mahdotonta tehnyt yhdessä viikonloppussa? Aivan kuin taksien määrä olisi yhtäkkiä puolittunut tai tuplaantunut... Hinnatkaan ei varmaan ole tähtitieteellisesti muuttuneet. Ilmeisesti ainakin kovanen ajaa ihan samoilla vanhoilla hinnoilla toistaiseksi.Mutta onko tällainen mahdollista, nyt kun on alkuhässäkkä meneillään? Voisi myös kuvitella, että hinta on tähtitieteellinen, kun yöllä on keikkaa muutenkin, vai?
Totta kai on mahdollista. Oletko menossa Helsingistä kentälle? Tilaa taksi ennakkoon Taksi Helsingiltä (soita 0100 0700 tai Taksi Helsinki app). Hinnat on tasan samat kuin aiemminkin. Auto saapuu paikalle just niin kuin aiemminkin. Ennakkotilauksesta tulee +7,10€ lisämaksua, kuten ennenkin, ja sillä varmistat että joku nappaa kyytisi jos siellä tosiaan lauantai-sunnuntai yönä on keikkakaaos meneillään. Ja muista ilmoittaa myös tilatessa kyydin kohde, eli lentoasema. Kuskit näkee keikkatarjouksessa kyydin pituuden ja vähänkin pidempi ja lentoasemalle suuntautuva keikka (=siisti, fiksu, ei kännissä oleva asiakas) kuitataan aina mielellään vaikka muutakin (känni) kyytiä olisi yöllä tarjolla.
Jos olet menossa Espoon tai Vantaan perukoilta tai ympäristökunnista kentälle voit kokeilla Lähitaksia, samoin ennakkotilauksella. Vaikka asemapaikkavelvoite onkin poistunut niin vielä tässä alkuvaiheessa kuskit tykkäävät ajaa siellä missä aina ennenkin ovat ajaneet, ja siten Taksi Helsingin autojen saatavuus kauempana keskustasta voi olla sattumanvaraista (kuten myös Lähitaksin autojen saatavuus Helsingin alueella).
Mitä ihmettä, joko Uber aloitti täällä Helsingisä? Sivut on ainakin pystyssä.
Aja tai matkusta Uberilla kaupungissa Helsinki | Uber
Sairaalan pihalla tässä katselin takseja joutessani; yhdessä viidestä oli hintatiedot ikkunassa asiakkaan nähtävillä. Valitse siinä sitten...
Varmasti ellei osaa kysellä kuskilta (ja saa muutakin kuin sen klassisen haistapaskahintaonmittarissa vastauksen).Eli ylläriä voi tulla, kun maksun aika koittaa?
Ne ei voi koska meidän keskus onnistui samaan myös paluu kyydit. Kaikissa matkoissa jotka on sairaanhoito piirin ulkopuolelle paluu laitetaan samalle autolle. Tarkoittaa lähinnä Helsinkiä ja lappeenrantaa. Toiset keskukset ei mennyt lupailemaan liikaa kelalle.Varmasti ellei osaa kysellä kuskilta (ja saa muutakin kuin sen klassisen haistapaskahintaonmittarissa vastauksen).
Toisin kuin klo 4 tammikuisessa 100 hlön taksijonossa, täällä ehkä noita hintoja voi kyselläkin.
Noh, positiivisin ’uudistus’ lienee että yksityinen parkkifirma saa 6 paikkaa lisää kun nuo ’ulkopaikkakuntalaiset taksit’ -paikat voi ottaa tuosta käyttöön KELA-muutosten takia...![]()
Ne ei voi koska meidän keskus onnistui samaan myös paluu kyydit. Kaikissa matkoissa jotka on sairaanhoito piirin ulkopuolelle paluu laitetaan samalle autolle. Tarkoittaa lähinnä Helsinkiä ja lappeenrantaa. Toiset keskukset ei mennyt lupailemaan liikaa kelalle.
Kuljettajan on kuitenkin ilmoitettava kyydin hinta ennen kuin matkaan lähdetään. Ei sitä ikkunassa ole pakko näyttää. Tosin uskon, että pidemmällä tähtäimellä eniten asiakkaita saavat ne kyytipalvelut, jotka kaikkein selkeimmin tuovat hinnoittelunsa esille.Sairaalan pihalla tässä katselin takseja joutessani; yhdessä viidestä oli hintatiedot ikkunassa asiakkaan nähtävillä. Valitse siinä sitten...
On pystyssä. Rupes tuleen mainoksia, että tuuhan käymään toimistolle nyt kun saisit haettua luvat.Ei varmaan mene kauaa että on kuskeja liikenteessä.
Tossa lentokenttätaksin hinnastossa se 5 kilsan säde osuu aika täsmälleen tohon Pakkalan hotellikeskittymään, joten oisko siinä syy hinnoittelulle.
Tänään aamulla menin taksilla yhteen tapaamiseen ja taksi ilmoitti että ei ole vielä uusia taksoja kerinnyt päivittämään koneelle. Pyysin taksin numeroa että pääsisin samalla taksilla takaisin. No iltapäivällä sitten takaisin samasta osoitteesta ja mitäs vittua. Oli näköjään kerennyt päivittämään uudet taksat kun hinta oli 4,7€ kalliimpi mitä mennessä.
Mikä firma?
Tai oliko ruuhkaa enempi? Noissahan veloitus vaihtelee.
Otit siis tolpalta auton?Ei mitään käryä.
Otit siis tolpalta auton?
Mikäköhän näistä appivälittäjistä ensimmäisenä rantautuu Ouluun - jos mikään. Ja milloin. Näin kesäaikaan nyt ei niin justiinsa, kun jaksaa fillaroida. Mutta jahka talvi koittaa, olisi mukava että joku fiksu vaihtoehto olisi Valopilkulle. Ei niin, etteikö silläkin ole kyydin saanut mutta eihän se ihan kehityksen keihäänkärkeä ole. Riittääkö väestöpohjaa missään muualla kuin pääkaupunkiseudulla näille markkinahämmentäjille.
Joo, jos asuu kävelymatkassa keskustaan, ilmeisesti. Mulle se tarjoaa kotoa torinrantaan käyttämään fillaria. Joka toki on mun ja ympäristön kannalta parempi ratkaisuOnhan siellä Kyyti
Joo, jos asuu kävelymatkassa keskustaan, ilmeisesti. Mulle se tarjoaa kotoa torinrantaan käyttämään fillaria. Joka toki on mun ja ympäristön kannalta parempi ratkaisu![]()
Toihan on siis oikeesti kimppa(taksi)kyytipalvelu, eli vähän niinkuin paikallisbussi, jonka reittejä generoidaan lennosta. Kyydissä voi olla 0-x vierasta jotka on menossa about samaan suuntaan. Ihan fiksua pitää alkuunsa se alue aika pienenä. Tästä on about 20 kilsaa sinne torille - ollaan jo vahvasti kuntaliitosalueella Kanta-Oulun ulkopuolella.Kuulostaa hauskalta taksisovellukselta. Yrittää taksia tilata sovelluksella niin käskee ajamaan fillarilla.![]()