Kaiser Soze
Johtaja
- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 961
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaa, tänne tuli varmaan tilaa takseille. Aika moni pisti hanskat tiskiin. Kela kyytilöihinkin sais varmaan soppareita, kun ei ole autoja, mutta kuulemma niistä jää käteen työn ilo. Hienosti kilpailutettu!
E: siis täällä päin kela kyydit voitti jostain toisesta läänistä tullu firma, jolla ei ole autoja. Ny saivat sitten paikalliset sellaiset alihankinta tarjoukset, jossa ei jää palkkaa kuskeille, samalla pitäs vielä vuokrata uudet laitteet entisten lisäksi, jotka taas maksaa aika hitosti. Tästä johtuen taisi pari autoa lähteä mukaan, jotka ei riitä mihinkään.
Mahtaako kyse olla Pro-keskus Oy:stä? Joka taitaa toimia Savo + P-karjala alueella?
Nimittäin muutamia viikkoja sitten eräs taksia ajava tuttavani avautui tästä kyseisestä firmasta. Voittivat tuon Kelakyyti kilpailutuksen ja koittavat nyt epätoivoisesti saada hommaa pyörimään. Sähköpostia kuulemma tullut tiuhasti, jossa on pyydetty ottamaan tämän kerran elämässä-tarjous vastaan ja samalla mustamaalattu kuljettajia "kapinan" lietsomisesta. Eli käytännössä siitä, että kuljettajat ovat valinneet jonkun muun firman, jossa inhimillisemmät kulut.
Kevyt on tällä Pro-keskuksella kustannukset kuljettajalle: 10 % tuotosta + 4300 € / vuosi laitteistovuokra (ei mahdollisuutta ostaa pois).
Ei jokainen uusi firma ole vielä ehtinyt aloittaa. Mut Uber on kaupunkien appi Uber-kaupungit ympäri maailmaa | UberMeinasin pistää Uberille kuskihakemuksen, mutta eihän se täällä perähikiällä toimi kuin hesessä edelleenkään?
Vuoden verran ollut aikaa tehdä (=ostaa) Android-appi työnjakoa varten ja antaa kuskille satasen puhelin vaikka tonnin vuosivuokralla, mutta ei. Hienosti.
- Kinnulassa omataksia ei saanut autistiselle lapselle. Taksin tulo 45 minuuttia, ennen 5 minuuttia. Tulomatkalla sama juttu, taksi ei saanut odottaa joten tyhjänä takaisin. Käymme vuodessa Jyväskylässä 30-50 kertaa, joten tyhjänä ajoa tulee 15 000-20 000 kilometriä vuodessa. Aika hurjaa ilmaston lämmittämistä.
Kela asiakkaat ei kovin riemuissaan.
Siis meneekö nuo omasta pussista vai kustantaako Kela tuommoisenkin lystin?
Siis meneekö nuo omasta pussista vai kustantaako Kela tuommoisenkin lystin?
Kyllähän valtio jakaa "tietyille ryhmille" rahaa paljon hövelimminkin, niin miksipä ei maksaisi tuollaistakin?
No johan nyt on, jos ei yhtä matkapuhelinta saa taskuun tai hanskalokeroon. Eihän sitä nyt tarvii mihinkään kojelautaan liimata, vaan se on pelkkä työnohjaus.
Muutenkin ainoa syy miksi noita vekottimia kiinnitellään pitkin poikin kojelautoja on se, kun ei ymmärretä tehdä toisenlaisiakaan laitteita.
No jos taksin hinta on se 1.5€ per km ja suhaa sen 20 000km per vuosi niin tuolla summalla maksaisi varmaan kolmen kaksion vuokrat Jyväskylästä.
Jos annettaisiin taksiseteleiden sijaan vaan vaan se 5000€ kouraan käteistä ja käskettäisiin selviytymään itse sinne sädehoitoon, niin onnistuisiko naapuriavulla tai kylille muuttamalla? Miksi sen avun pitää nimenomaan olla taksin takapenkkiä?Kinnula - Jyväskylä välimatka on 130 kilometriä ja käyntejä 30-50 vuodessa.
Itse saan tuosta 3900-6500 kilometriä yhdensuuntaista matkaa vuodessa.
En tiedä sitten mitä maisemareittejä ajelevat takaisin Kelan piikkiin tai ennen ajelleet kun "tyhjänä ajoa tulee 15 000-20 000 kilometriä vuodessa".
Toki jos ihminen on sairastunut syöpään niin eihän tuo nyt niin paha ole jos tuollainen 4000-6000 euroa maksetaan vuodessa sen 1-2 vuotta taksimatkoja mitä ne sädehoidot ja sytostaatti kuurit ehkä kestävät ajallisesti. Sen jälkeen alkaa olla maksimiannos molempia annettu ja ihminen on joko parantunut syövästä tai syöpä on remissiossa ja eteneminen on pysähtynut (väliaikaisesti) tai ihminen on kuollut tai saattohoidossa.
Jos annettaisiin taksiseteleiden sijaan vaan vaan se 5000€ kouraan käteistä ja käskettäisiin selviytymään itse sinne sädehoitoon, niin onnistuisiko naapuriavulla tai kylille muuttamalla? Miksi sen avun pitää nimenomaan olla taksin takapenkkiä?
Kuinkahan moni pistäisi sen 5000€ haisemaan ja sitten yhteiskunta kuitenkin hoitaisi potilaan sinne hoitoon? Nykyisessä pumpuliyhteiskunnassa ei mitään voi jättää yksilön vastuulle, kun monet kuitenkin ulkoistaa ajattelun yhteiskunnalle.Jos annettaisiin taksiseteleiden sijaan vaan vaan se 5000€ kouraan käteistä ja käskettäisiin selviytymään itse sinne sädehoitoon, niin onnistuisiko naapuriavulla tai kylille muuttamalla? Miksi sen avun pitää nimenomaan olla taksin takapenkkiä?
Sanopa muuta. Nämä organisaatiot hoitavat muutenkin helvetin hienosti, kuten kyytien kusemisesta näkee. Ehkä nyt muutkin ymmärtävät, mistä alalla on valitettu.Vuoden verran ollut aikaa tehdä (=ostaa) Android-appi työnjakoa varten ja antaa kuskille satasen puhelin vaikka tonnin vuosivuokralla, mutta ei. Hienosti.
Jos ei kyetä yhtenäisyyteen, vaan paskalafkojen pitää päästä tekemään rent-seeking-"liiketoiminnallaan" voittoa toisten selkänahasta myymällä kaikenlaista paskarojua, niin kyllä ne vaan pitää laittaa "kojelaudalle".Niin se on, mutta ei tarvis olla.
Ne romut on kojelaudalla vain ja ainoastaan siksi, kun siihen ne on aina laitettu. Mikään ei estä tunkemasta niitä vaikka mihin.
Ei tosiaan ole kiitollinen homma, vaikka pääsisi markkinahintaan ajamaan "hyviä kyytejä", joiden välitys on Pärnerin hienon lain ja esivallan velttouden takia kustu. Käytännössä voi olla siinä ja siinä, saadaanko joku ajoissa hoitoon, jos vähän ottaa vapauksia liikenteessä ja vaarantaa toimeentulonsa. Hienosti järjestelmä syö ihmiset. Vastaanotolta myöhästynyt saattaa kuolla sen takia, koska seuraavaksi joutuu muutamaksi kuukaudeksi toimistotätien pompoteltavaksi.Vantaalta erikoiskirurgian kautta Turkuun maksoi Kelan omavastuusta 15 euroa. Loput maksaa valtio. Siinä matkan aikana kuski hurjasteli reilua vauhtia.
Ihmettelin moista vauhtia, kun itse vein kaverini sinne tarkastukseen ja tapaamaan sen kirurginsa. En millään olisi voinut alittaa aikaa roimasti.
Jos kerta Kelan systeemi levisi käteen ja joudutaan paikkailemaan, rahaa kyllä paloi ja paljon. Osasin ennustaa tuollaista tulevaa katastrofia.
Ei tosiaan ole kiitollinen homma, vaikka pääsisi markkinahintaan ajamaan "hyviä kyytejä", joiden välitys on Pärnerin hienon lain ja esivallan velttouden takia kustu. Käytännössä voi olla siinä ja siinä, saadaanko joku ajoissa hoitoon, jos vähän ottaa vapauksia liikenteessä ja vaarantaa toimeentulonsa. Hienosti järjestelmä syö ihmiset. Vastaanotolta myöhästynyt saattaa kuolla sen takia, koska seuraavaksi joutuu muutamaksi kuukaudeksi toimistotätien pompoteltavaksi.
Taisin jo aikaa sitten sanoa, että tässä ollaan romuttamassa yhteiskunnan ydintoimintoa. Nämä kokoomusnuoret naureskelivat minulle, koska taksi on vain paskaduuni kuten Kotipizzan myyjä. Naureskelevat jatkossakin, koska eivät ikinä opi ymmärtämään arjen realiteetteja.
Yhteiskunnan ydintoimintojen ja toisen ammatin tuhoamisessa ei ole mitään "hauskaa". Muistutan, että minähän en periaatetasolla vastusta taksitoiminnan vapauttamista eli taksasäännöstelystä ja tarveharkinnasta luopumista. Nyt vaan on kustu pahasti omiin muroihin. Ei, minun ansiotasoni ei toistaiseksi ole kärsinyt tämän "uudistuksen" takia. Toki välittäjien mafiakartellin takia on, kuten myös kuluttajapalvelujen taantuman takia. Tämä pärnerin kokoomusnuorten unelma ei juuri auta siihen, että välittäjä kusee palvelua tuottavan päälle.No ihan miten vaan. Noi ylläolevat perustelut on vaan hauskoja. Kojelaudalla on yleensä: navigaattori, joku välityskeskuksen pääte, mittari, maksupääte ja vielä joku oma hupitabletti. Ilmankos on ahdasta.
Tosta voi heti raapia huitsiin navigaattorin, maksupäätteen ja sen oman hupitabletin ja johan on tilaa.
Edit: niin ja pahimmassa tapauksessa kuittiprintterikin on kojelaudalla, jösses...
Se taksiauto on jo nykyisellään aika täynnä paskaa. Ei kannata näkemättä sanoa, että ne kamat sopisivat jonnekin hyvin. Henkilöautojen ohjaamot ovat yhä huonompia vuosi toisensa jälkeen.Niin siis sille laitehelvetille tossa just nauran kun puolet noista voi jemmata niin ettei kojelaudalle jää kun se sikahintainen pääte, taksamittari ja matkapuhelin. Että jos se nyt oli joku ongelma että yhden puhelimen takia muka ois kojelauta täys, niin se on vaan kädettömyyttä se.
Antiikkinavia ei tosiaan kannata käyttää ainakaan vakituisesti, ja yleensä siinä sikahintaisessa päätteessä on ollut noin yhden laitepaikan vieden parempi vastine sille, sellainen järkevä ammattikäytön kartasto joka ei neuvo reittiä.Eli se turha antiikkinavi pois, puhelin tilalle.
Eivät yleensä sovi.Maksupääte ja tulostin käsinojan säilytystilaan.
Ei se hyvin pelaa. Jatkuvaa stressiä ja työtehon alenemista se aiheuttaa, työ kuin työ. Ei mikään uusi juttu tosin. Ei sitä silti pidä väheksyä.Usko tai älä mutta tolleen aika monet tekee nytkin ja hyvin pelaa...
Eh, mitä mahdat tarkoittaa? Kovin heikosti ne sinne sopivat, oli auto sitten mersu, tojota tai volkkari. Nykyajan henkilöautot eivät ole mitään 240-Volvoja, joihin voi ohjaamoon rakentaa vaikka mitä lisävarusteita salkku-NMTstä tai ARPsta lähtien, ja jemmata kymmenen kiloa oheistarpeistoa. Ongelma on ihan todellinen.Kummasti noi kaikki luettelemani on sinne e-mersuun sopineet.
No turha tästä on enempää väitellä, kun selvästikään et usko mitä sanon.
Valopilkun hautajaisia vietetään. Valopilkku-tilauksissa käytetään uuden yllättäen saapuneen taksiyrittäjän omaa hinnastoa, eikä tästä selvästikään ole sovelluksen käyttäjille ilmoitettu. Maailman paskinta palvelua.Mikäköhän näistä appivälittäjistä ensimmäisenä rantautuu Ouluun - jos mikään. Ja milloin. Näin kesäaikaan nyt ei niin justiinsa, kun jaksaa fillaroida. Mutta jahka talvi koittaa, olisi mukava että joku fiksu vaihtoehto olisi Valopilkulle. Ei niin, etteikö silläkin ole kyydin saanut mutta eihän se ihan kehityksen keihäänkärkeä ole. Riittääkö väestöpohjaa missään muualla kuin pääkaupunkiseudulla näille markkinahämmentäjille.
Sitä pitää kysyä niiltä, jotka Suomessa sotekäytäntöjä ovat rakentaneet. Monesta muustakin köyhäinavun muodosta voidaan kyllä käydä kriittistä keskustelua.Jos annettaisiin taksiseteleiden sijaan vaan vaan se 5000€ kouraan käteistä ja käskettäisiin selviytymään itse sinne sädehoitoon, niin onnistuisiko naapuriavulla tai kylille muuttamalla? Miksi sen avun pitää nimenomaan olla taksin takapenkkiä?
KL: Ensimmäinen taksiraivo havaittu – hämmennystä Helsinki-Vantaalla
Kuski kertoi hinnaksi 15 euroa. Kun miehet päättivät kokeilla kepillä jäätä ja ehdottivat hinnaksi kymmentä euroa, kuski suuttui ja toisti hinnan olevan 15 euroa. Kun miehet sanoivat suostuvansa maksamaan 15 euron hinnan, taksikuski oli jo niin ärtynyt, ettei enää ottanut miehiä kyytiin vaan käski heitä painumaan muualle.
Hinnastahan ei neuvotella.
Siellä on vielä niitä vanhoja jermuja ajossa jotka ovat tottuneet siihen että aikaisemmin ei ollut kilpailua hinnoista.Markkinataloudessa asiakkaalle vittuilu tietää huonoa, varsinkin jos on kilpailua. Kaikki kuskit eivät selvästikään ole vielä päivittäneet asennetta tähän päivään.
Ahah.. vois läpällä käydä kyselee jotai ihan älyttömiä hintoja vaikkei mihinkää olis menossakaa.Siellä on vielä niitä vanhoja jermuja ajossa jotka ovat tottuneet siihen että aikaisemmin ei ollut kilpailua hinnoista.
Mikä tekee asiakkaasta "vitsiniekan" jos tinkii? Miten taksi eroaa muusta asiasta josta maksetaan? Kuka menee vaikka ostamaan auton tai asunnon tinkimättä? Tuskin kukaan niin miksi ei saisi tinkiä taksista? Hyvinhän kuski voi vaan sanoa että hinta on tämä enkä tingi yhtään. Mutta suuttuminen on aika typerää ainakin omaa liiketoimintaa ajatellen, tuskin kauaa tarvitsee ajellessa jos suuttuu kaikille asiakkaille.On se kuski ennenkin saanut halvemmalla myydä jos haluaa. Vitsiniekat sitten käy laki"muutoksen" jälkeen tinkaamassa, kun eivät mitään muutakaan tekemistä keksi.
Mikä tekee asiakkaasta "vitsiniekan" jos tinkii?
Lentokentällä kun on nyt varsin erihintaisia takseja niin itse ainakin voisin ekalta kysyä että myytkö kyydin samaan hintaan kun viereisessä jonossa oleva halvempi myy.
Leppävaaran asemalla klo 2.30 pe-la yöllä kuultua:
- Mennään stadiin steissille, tossa vitonen, avaa ovi!
- ??? Ei tohon hintaan kuule onnis..
- Vitun rasisti! Homo! Toi toinen varmaan lähtee ja sulta jää rahat saamatta!
En lähtenyt.
Miksei saisi käyttäytyä yhtä mulkusti kuin asiakas? Totta kai saa. Asiakas sitten päättää keneltä palvelun ostaa, jos joku sitä suostuu myymään enää.Epäkohteliaita asiakkaita on joka alalla. Ei kuitenkaan oikeuta asiakaspalvelijaa heittäytymään mulkuksi.
Ei tuossa tolpalla ykkösenä ollut ehtinyt edes aloittaa hintaneuvotteluja kun kaverit tulivat kakkosen luo. Sanoin heille, että lähtötaksa on jo siihen aikaan xx,yy euroa eikä mittariin voi syöttää sitä alempaa kyydin hintaa edes koodilla. Eikä muuten voikaan, tuloksena on ERR.
Miksei saisi käyttäytyä yhtä mulkusti kuin asiakas? Totta kai saa. Asiakas sitten päättää keneltä palvelun ostaa, jos joku sitä suostuu myymään enää.
Missä kohtaa sanoin ettei niistä saa neuvotella? Hohhoijaa.
Voisin mutuilla (eli ei ole faktaa) että asiakas mennyt lällättelemään että saadaanks me nyt höhö vähän halvemmalla kun taksiliikenne on vapautettu, kelpaaks kymppi hehe.
Ja sitten taksikuskilla on leikannut kiinni.
Aika paha sun on varmaan sanoa kuin pienestä on leikannut kiinni kun et tiedä sitä todellista tilannetta vaan oot lukenut jonkun klikkimediaotsikonAika pienestä leikkaa kiinni. Palveluammattiin kuuluu se, että mulkkuja asiakkaita on. Jos jokaisen mulkun ja ei-edes-niin-mulkun kohdalla leikkaa kiinni, niin se ei välttämättä tee hyvää bisnekselle. Aina kannattaa katsoa peiliin. Omaa asennoitumistaan on kuitenkin aina helpompi muuttaa kuin muiden (koettua) mulkkuutta.
No tuossa tapauksessa olisi mennyt jo tappiolle ihan raskaasti. Tämä tapahtui vanhan lain aikaan ja olisi joutunut lähtemään oman alueen tolpalta ykkös- tai kakkospaikalta vieraan alueen maisemiin kohtuullisen tuottoisaan aikaan persnetolla. Ehkä olisi kattanut nipin napin polttoainekustannukset mutta jos palkkaakin pitäisi saada niin kävelkööt. Nollapalkan saa ajamattakin. Ja korostan vielä, että tässä asiakas ei ollut halukas neuvottelemaan hinnasta eikä kuuntelemaan perusteluja oven avaamattomuudelle. Kyllä Lepuskista kyydin saa tuohon aikaan. Vitosella keskustaan olisi ollut 20 minuuttia ajoa ja päätyminen ihan väärään paikkaan. Eli tuntipalkka olisi ollut tuosta _bruttona_ jonkun vitosen verran (ei se kyytimaksu 5e bruttona paljoa renkiä lämmitä) ja kaupan päälle negatiivinen vaikutus tulevaisuuden kyydeille kun ollaan missä sattuu huitsin kuikassa syrjässä. Mieluummin viisi minuuttia ilman palkkaa ja siitä eteenpäin asialliset jatkot omalla alueella.Varmaan jossain vaiheessa tulee sitten toimijoita, joilla on toimivat mittarit, jos sellainen tuottaa asiakkaalle lisäarvoa.
Ei, vaan jos sellainen tuottaa yhtiölle lisäarvoa. Kannattamaton kauppa ei kannata, vaikka olisi asiakkaalle miten kiva, eikä tappiollista toimintaa voi kauan jatkaa.Varmaan jossain vaiheessa tulee sitten toimijoita, joilla on toimivat mittarit, jos sellainen tuottaa asiakkaalle lisäarvoa.
Ei paljastu vaan tiedetään.”Uber tyhjentää vielä pajatson” – Näin taksien hinnat putosivat heti
Toivottavasti Uber hoitaa tällä kertaa velvoitteensa. Syksyllä vielä muutama uusi yrittäjä tulossa markkinoille. Markkinatalous toimii niin kuin pitää. Ainut miinus näille KELA -kyytien hoidolle. Vai paljastuuko tästä se, että joku vetää välistä ja taksiyrittäjälle jää känsät?
Ei paljastu vaan tiedetään.
Nimenomaan näin. Jos asiakkaantekele olisi kuunnellut niin oltaisiin ehkä päästy yhteisymmärrykseen kun olisin saanut kaverin tajuamaan että se on suoraan minulta pois jos siihen hintaan vien. Ei mun selkä taivu niin alas kumartamaan asiakasta oli väri mikä tahansa. Enkä tossa ehtinyt edes olla vittumainen, eivät kuunnelleet niin kauaaEi, vaan jos sellainen tuottaa yhtiölle lisäarvoa. Kannattamaton kauppa ei kannata, vaikka olisi asiakkaalle miten kiva, eikä tappiollista toimintaa voi kauan jatkaa.
Meillä päin laitteet kyllä ottavat minkä tahansa sopimushinnan. Harvoin kuitenkaan on mitään tarvetta tehdä sopimusta alle perusmaksun. Sanoisin jopa, että normaalissa taksitoiminnassa ei ikinä. Joku "vitosella pari kilsaa lennosta" tms sitten erikseen. Jos kysyntää olisi, mikä ettei.