Kai sinä nyt sen ymmärrät, että jos firma myy palveluaan joissain tapauksissa tappiolla (tässä ruuhka-aikana, jos pitää olla samat hinnat aina), niin vahinko otetaan takaisin muilta asiakkailta?
Itseäni ei ainakaan huvittaisi maksella toisten kyytejä jos otan hiljaisempaan aikaan taksin alle, enkä kyllä toisaalta odota muiden maksavan sitä erotusta, mikäli jostain syystä joudun ruuhka-aikaan pirssin ottamaan. Jostain syystä koet ilmeisesti itse eri tavalla?
Aika monella alalla laskutus perustuu toteutuneeseen ajankäyttöön, vai kuvitteletko, että tilintarkastusfirma laskuttaa 10k€ liikevaihtoa vuodessa pyörittävältä asiakkaalta saman köntän kuin 10m€, jos toisen hommiin menee 10 henkilötyötuntia ja toisen 1000? Tullee melko kalliiksi pikkufirmoille..
Tai jos viet auton jarruremonttiin ja vm. -98 Renault meganeen vääntää uudet pysäyttimet paikalleen kolmeen tuntiin, niin vm. 2018 BMW 510:n jonka jarruja saa hieroa ja ohjelmoida kohdilleen 8 h pyydetään sama hinta kun "samasta työstä" on kuitenkin kyse?
Miksi taksikyydin kohdalla tuo hinnoittelu on väärin?
Toisaalta, jos ruuhka-aikaan ei tee muuta kuin persnettoa, niin miksi ne kuskit/yrittäjät silloin töihin edes lähtisi? Sitten, kun työstä jää jotain tekijällekin, luultavasti saatavuuskin paranee. Eikö tämä juuri ole markkinatalouden perusteita?