Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hiljaista on ollut taksikeskustelu. Onko kokemuksia pikkujoulu -kyydeistä tai uudesta Yango -taksista..? Tolpilla stadissa näkyy enenemissä määrin yksityistakseja. Huomenna pikkujoulut ja kotiinpaluun tilaan appilla, en lähde tolpille jonottelemaan.
Onko Uber nykyään kalliimpi kuin muut? Mulle näyttää nyt eli iltaisin 1,98/km ja 0,54/min lähtömaksu 5,4
lähitaksin sivuilla hinnat 1/km(1-4hlö) 1,45/km (5-8hlö) ja 0,75min/km lähtöhinta 7,9
Voisiko Sampsa tehdä sivun taksien kilpalutusta varten![]()
Minulla päinvastaiset kokemukset. Yhdeltä ainoalta olen tilannut kyytini ja kaikki toimineet hyvin. Perjantaina sain keskustassa odottaa noin 20min mutta pj -kausi ja ruuhka-aika. Kyydit olen maksanut etukäteen sovelluksessa.Niin ja näin. Kehäkolmosen nurkilla ainakin paskaa ja perseestä: ihan yhtä lottoa että mistä sovelluksesta sen taksin saa tilattua.
Niin, kyllä se toimii kunhan vaan saat jonkun auton tosta softaruletista.
Tähän asti olen käyttänyt FixuTaxia. Kesällä vielä appi vähän tökki ja taksin tulo kesti arkena päivällä 15min. Sen jälkeen toiminut moiteetta ja kiinteä hinta ennakkoon tilatessa/maksaessa.Mitä te käytätte helsingissä? Uber on halvin kun surge on pois päältä mutta sitä tapahtuu paljon ja sit se hinta on yhtäkkiä kalliin kaikista. Joten varmaan hyvä olla backup, muutenkin noissa on joskus odotus aika pitkä.
Nyt kun kartotin appeja niin niitä oli 9 erillaista mitä nopeesti katoin. Niihin pitäisi kaikkiin rekisteröidä että näkee hinnat. Katoin netistä menevän hinnat ja vaikuttivat kohtuullisilta jos ne ovat oikeat ja odotus on lyhyt. Sit löysin jonkun vertailusivun mutta sitä ei ole päivitetty kuukausiin ja hinnat oli ihan väärät.
Mikä on go-to uberin jälkeen?
Mahdollisia typeriäkin syitä on monia. Ehkä se tajusi että vaihtorahat on loppu ja toivoi, että mikäli asiakas maksaa käteisellä, maksuvälineenä on alle kahteen kymppiin sininen eikä se tavallinen ruskea.Kertokaas kuskit, miksi kuski saattaa pysäyttää mittarin kesken matkan? Kuski ei ollut eksynyt, ajoi suorinta reittiä, matka sujui normaalisti, ei ollut poikkeuksellista ruuhkaa, ja loppusumma oli alle 20e. En keksinyt mitään selitystä. Taksi Helsinki, lyhyehkö matka puolilta päivin.
Kertokaas kuskit, miksi kuski saattaa pysäyttää mittarin kesken matkan? Kuski ei ollut eksynyt, ajoi suorinta reittiä, matka sujui normaalisti, ei ollut poikkeuksellista ruuhkaa, ja loppusumma oli alle 20e. En keksinyt mitään selitystä. Taksi Helsinki, lyhyehkö matka puolilta päivin.
Mahdollisia typeriäkin syitä on monia. Ehkä se tajusi että vaihtorahat on loppu ja toivoi, että mikäli asiakas maksaa käteisellä, maksuvälineenä on alle kahteen kymppiin sininen eikä se tavallinen ruskea.
Voi myös olla että vanhan liiton kuskia häiritsi, jos matka maksoi enemmän kuin aiemmalla hinnastolla yleensä. Ei siksi ettei raha kelpaisi vaan siksi, ettei asiakas pasko alleen.
Pysäyttikö kuljettaja varmasti mittarin vai pysähtyikö se muuten? Mittarit ovat bugisempia laitteita kuin moni uskoisi.
Yksi mahdollinen syy on myös se, että kuski oli valinnut väärän taksan, mutta ihan vahingossa ja huomasi sen. Mitenkäs tällaista selittäisi asiakkaalle varsinkaan nyt kun ajat ja asenteet ovat mitä ovat? Todennäköisesti kuski tällöin korjaa asiaa siitä asiakkaalle mainitsematta.
Kertokaas kuskit, miksi kuski saattaa pysäyttää mittarin kesken matkan? Kuski ei ollut eksynyt, ajoi suorinta reittiä, matka sujui normaalisti, ei ollut poikkeuksellista ruuhkaa, ja loppusumma oli alle 20e. En keksinyt mitään selitystä. Taksi Helsinki, lyhyehkö matka puolilta päivin.
Samoin olen nähnyt toimittavan kiinteähintaisissa kyydeissä muissakin maissa. Jokin tekninen tai sääntösyy voi moiseen olla. Meillä päin tietenkin normaalijärjellä kirjattaisiin ajo ns. sopimuksena mittariin, ihan jo asiakkaan hämmentämisen välttämiseksi. Jos siis mittariauton mittarikassan kautta tehtäisiin muuta kautta sovittua kiinteähintaista ajoa.Olen kerran ajanut FixuTaxilla, ja sovelluksella tilatessa matkalle sai kiinteän hinnan. Taksihan oli ihan ns. normaali taksi, joka vain otti tilauksen tuota kautta, ja pysäytti käsin mittarin kilahtaessa sovittuun hintaan. Matkaa oli vielä pari kilometriä, eli perinteisesti soittamalla keskukseen oli maksanut enemmän.
Mitähän haittaa siitä olisi että joku tietää onko kortti voimassa vai ei? Ihan hyvä esim autokaupoilla kun näkisi jo etukäteen onko ostajaehdokkaalla korttia tulla koeajamaan. Toki tuo tarkistus voisi maksaa vaikka 2€/haku niin ei turhia haettaisi.Ihan hullua on tämä. En oo taksia ajamassa mutta silti korttitietoni kuuluu kaikille. Trafi julkaisi kaikkien ajokorttitiedot – sitten nousi meteli ja palvelu suljettiin – ”Suhtaudumme erittäin vakavasti”
Ihan hullua on tämä. En oo taksia ajamassa mutta silti korttitietoni kuuluu kaikille. Trafi julkaisi kaikkien ajokorttitiedot – sitten nousi meteli ja palvelu suljettiin – ”Suhtaudumme erittäin vakavasti”
Mitähän haittaa siitä olisi että joku tietää onko kortti voimassa vai ei? Ihan hyvä esim autokaupoilla kun näkisi jo etukäteen onko ostajaehdokkaalla korttia tulla koeajamaan. Toki tuo tarkistus voisi maksaa vaikka 2€/haku niin ei turhia haettaisi.
Mutta mihinkä ihmeeseen tarvitaan fyysisiä ajokortteja (pl. ulkomaat), kun viranomaiset voivat tarkistaa ajo-oikeuden näppärästi henkilötiedoilla. Kortin uusimismaksu toki myös pois, kun kyseessä on vain sähköisen bitin kääntäminen.
Jos on tuollainen palvelu, niin sieltä on jo jollain boteilla ladattu koko tietosisältö ja myyty edelleen moneen kertaan ja eiköhän niille tiedoille rikolliset keksi käyttöä. Ei noita kannata mitenkään naiivisti ajetella että "kuka nyt minun tietojani mihinkään tarvitsisi" kun kyllä jo pelkkä 2 miljoonan ihmisen henkilötietojen julkaisu on itsessään amatöörimäistä puuhaa.
Sen sotunhan pystyy tuolta arvaamaan, asiaa käsiteltiin jossain toisessa ketjussa.
Koko nimeä ei tarvitse tietää.
Ite laitoin jo keväällä trafin toimista tietosuoja valtuutedulle mailia. Rekisterinumerolla näkee auton haltijan nimen, jos vero ei ole maksettu. Siihen facebookki ja google haku niin jo tietää aika paljon vieraasta henkilöstä. Ei enää puutu kuin kanta.fi tiedot. Mutta kaipa se ei muita niin haittaa. Siihen vielä ajokorttitiedot päälle.
Siis yksityisten verotiedoista? Ne ei ole massana netissä.
Kyllä sitä tarvii. Ei se navigaattori tiedä, että missä on Teron pub tai Tuiran Terveysasema ilman osoitetta.
Joo ja vähän tyhmästi. Ei sen paikan nimi välttämättä ole tai ole koskaan ollut Teron Pub, eikä asiakas välttämättä edes tiedä, missä on Google Mapsin tuntema firma.Et oo koskaan Google Mapsia tai vastaavaa käyttänyt?
Edit: Oho vähän vanhaan vastasin.
Joo ja vähän tyhmästi. Ei sen paikan nimi välttämättä ole tai ole koskaan ollut Teron Pub, eikä asiakas välttämättä edes tiedä, missä on Google Mapsin tuntema firma.
Tietenkin se on eri juttu, mitkä milloinkin ovat asiakkaan odotukset ja tietääkö asiakas, onko nyt menossa perustaksilla, chauffeur-palvelulla vai pakoputkivikaisella Uberilla, joka käy kesken kyydin tankilla eikä osaa sanaakaan suomea.
Tolpalta "en uskalla" autoa ottaa, aina tilaan appilla. Tietää mitä saa ja mitä maksaa. Perjantaina ytimestä kotiin, normi hinnalla 26 euroa, matka abaut 14km.
Voi kysyä. Appilla tiedän suoraan mitä saan ja mitä maksan. Eikä tarvi jonotella ulkona.Sitä ei voi kuskilta kysyä?
pistää robotin käymään kaikki sotut läpi numerojärjestyksessä ja aina kun loppuosa kasvaa suuremmaksi kuin sinä päivänä syntyneitten määrä eli ei enää löydy nimeä sotun omistajalle niin kasvatetaan syntymäpäivää yhdellä ja käydään tänä toisena päivänä syntyneet läpi numerojärjestyksessä. Jokaisella tällätavoin generoidulla sotulla käydään kysymässä minkäniminen kaveri on sotun omistajana. Käytännössä jokainen kysely tuo jonkun ihmisen tiedot. Jokusen päivän kun tätä robottia pyörittää niin on saanut tietokantaan ladattua kaikkien kansalaisten sotut omistajan nimen kanssa paritettuna.
Vielä kun selvennät miten tämä liittyy taksialaan? Ja tarkoittanet henkilötunnusta. Sosiaaliturvatunnuksesta luovuttiin 70-luvulla.
Ainakin ennen kuljettajan ajolupa tuli olla autossa näkyvillä. Yleensä telineessä niin, että toisella puolella oleva kuva, sekä etu- ja sukunimi olivat asiakkaan nähtävissä. Kääntöpuolella sitten hetut ja muut tarkemmat tiedot, joita asiakas ei näe kynsimättä korttia irti lovestaan. Siihen toimenpiteeseen saattaa kuski ehtiä jo väliin estelemään....Kuljettaja, kuten muukaan yössä känniläisten keskellä hustlaava siakasrajapinnan henkilö ei luonnollisesti jaa henkilötietojaan asiakkaalle etunimeä enempää jos ei siltä tunnu, ja etunimikin voi olla ja usein on keksitty. Johan työnantajakin näin määrää, ellei hessu itse ymmärrä.
Joo, kyllähän se on teoriassa kuulunut pitää esillä 2010 uudistuksesta alkaen, kun se muovikortti tuli käyttöön. Tästä ei vaan ihan kaikki viranomaiset olleet samaa mieltä noin kuljettajan turvallisuuden kannalta, asiaa ei liene koskaan koeponnistettu oikeudessa eikä kortin esillä pidosta koskaan tullut ainakaan yksittäisiä yhtiöitä laajempaa käytäntöä.Ainakin ennen kuljettajan ajolupa tuli olla autossa näkyvillä. Yleensä telineessä niin, että toisella puolella oleva kuva, sekä etu- ja sukunimi olivat asiakkaan nähtävissä. Kääntöpuolella sitten hetut ja muut tarkemmat tiedot, joita asiakas ei näe kynsimättä korttia irti lovestaan. Siihen toimenpiteeseen saattaa kuski ehtiä jo väliin estelemään.
En tosin tiedä, vaatiiko uusi laki enää ajoluvan näkyvillä pitoa.
On sillä appilla joskus paikkansa, mutta oli tuo kätevää ponkaista bussista ulos ja suoraan taksiin. Koputus vain ikkunaan: "Onko tämä semmonen normaalihintainen taksi?" Hintaakin tuli sopivasti sentilleen 20 euroa eikä kuskin tarvinnut edes pysäyttää mittaria kesken ajon.Voi kysyä. Appilla tiedän suoraan mitä saan ja mitä maksan. Eikä tarvi jonotella ulkona.
Asiakkaita kauniita naisia ja sangen mukavia
ja
Ekassa asiakkaat oli totaalimulkkuja mutta toisessa tapauksessa olisi kuskillakin voinut olla ns. pelisilmää. Asiakas on voinut itsekkin "sekoilla" eikä tästä ehkä näin suurta numeroa olisi tarvinnut tehdä.
Työkaveri tuossa kertoi, että ainakaan Lohjalta ei päässyt taksilla baarista pois, kun ei ole takseja. Tämä oli siis joku näitä normiviikonloppuja lähiaikoina.
Työkaveri tuossa kertoi, että ainakaan Lohjalta ei päässyt taksilla baarista pois, kun ei ole takseja. Tämä oli siis joku näitä normiviikonloppuja lähiaikoina.
Hyvähän se vaan on. Alkoholi on myrkkyä. Juopot menkööt sitten isompiin kyliin, voin tulla viemään kunnon korvauksella (aloitus 20€ + 3€/km).Harmi jos pikkukylissä yöelämä kuolee lopullisesti tämän uudistuksen myötä.