Kunham uber ymmärtää vaihtaa sääntönsä sellaisiksi, että auton pesutarpeesta tarvitaan todisteet, niin ongelmaa ei enää oke.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käsittääkseni siellä vaaditaan jo nyt kuvat, jotka nämä huijarit olivat toimittaneet kun olivat ensin itse sotkeneet kyydin jälkeen autonsa oksennukselta näyttävillä, mutta helposti puhdistettavilla kikkareilla. Noissa tilanteissa meni pieleen vain siinä, että asiakas oli selvinpäin ja muutenkin hereillä tilanteesta. Tosin vaikka luottokorttiyhtiö palauttikin rahat, niin Uber bannasi ko. käyttäjät.Kunham uber ymmärtää vaihtaa sääntönsä sellaisiksi, että auton pesutarpeesta tarvitaan todisteet, niin ongelmaa ei enää oke.
Vaikka en ihan täysin uskokaan vapauttamisen tuomiin hyötyihin, niin en tuota kyllä laittaisi sinänsä vapauttamisen piikkiin. On ne kusetukset olleet mahdollisia vanhassakin systeemissä. Monesti ne oksurahat on peritty jo siinä paikan päällä ja tarpeeksi kännisen asiakkaan kanssa kusettaminenkin on ainakin teoriassa ollut mahdollista. En siis sano, että näin olisi käynyt, mutta periaatteessa mahdollista.Käsittääkseni siellä vaaditaan jo nyt kuvat, jotka nämä huijarit olivat toimittaneet kun olivat ensin itse sotkeneet kyydin jälkeen autonsa oksennukselta näyttävillä, mutta helposti puhdistettavilla kikkareilla. Noissa tilanteissa meni pieleen vain siinä, että asiakas oli selvinpäin ja muutenkin hereillä tilanteesta. Tosin vaikka luottokorttiyhtiö palauttikin rahat, niin Uber bannasi ko. käyttäjät.
Kilpailun vapauttaminen on ok, mutta tällaisia lieveilmiöitä sieltä sitten myös pukkaa ja niihin on syytä varautua.
Meinaatko tuolla, ettei näistä mahdollista väärinkäytöksista saa edes keskustella ennen kuin täällä sattuu jotain?Asiaan voinee palata sitten kun ensimmäinen suomalainen Uber kuski tekee jotain vastaavaa.
Väitinkö niin?Meinaatko tuolla, ettei näistä mahdollista väärinkäytöksista saa edes keskustella ennen kuin täällä sattuu jotain?
Käsittääkseni siellä vaaditaan jo nyt kuvat, jotka nämä huijarit olivat toimittaneet kun olivat ensin itse sotkeneet kyydin jälkeen autonsa oksennukselta näyttävillä, mutta helposti puhdistettavilla kikkareilla. Noissa tilanteissa meni pieleen vain siinä, että asiakas oli selvinpäin ja muutenkin hereillä tilanteesta. Tosin vaikka luottokorttiyhtiö palauttikin rahat, niin Uber bannasi ko. käyttäjät.
Ei ne jenkit tollasta tajuaSitten kyseessä on petos. Uberin on paras vaatia tarkempia todisteita ja tarvittaessa auttaa kuljetettavaa viemään asia oikeuteen. Muuten joku parempi taksinvälittäjä vie asiakkaat.
Vaikka kukaan ei väittänyt näin niin itseasiassa voisi olla keskustelematta kuten kaikesta muustakin offtopicista. Tällaisilla "oksennushuijauksilla" ei ole _mitään_ tekemistä taksimarkkinoiden tai ylipäätään minkään markkinoiden vapauttamisen kanssa. Ihmiset ovat olleet epärehellisiä aina eikä tämä mitenkään liity asiaan vai kuinka moni alkaisi kaivata valtion elintarvikekauppa monopolia korvaamaan nykyiset yritykset jos kassatäti laskuttaa jossain peräkylän lähikaupassa tuplahinnan maidosta?Meinaatko tuolla, ettei näistä mahdollista väärinkäytöksista saa edes keskustella ennen kuin täällä sattuu jotain?
Typerää ettei kerro hintaa etukäteen suomessa.Joo, ei Uber tullut tällä kertaa takaisin alehinnoin. Uberin plusst täällä on asiakkaan kannalta erinomainen appi ja satunnaiselle kuskille helppous liittyä Uberiin. Uber ehkä edullisin lyhyillä matkoilla.
Antaahan see Sen arvion kuten muutkin sovellukset.Typerää ettei kerro hintaa etukäteen suomessa.
>Joo, tästä iso miinus.Typerää ettei kerro hintaa etukäteen suomessa.
Antaa arvion mutta ei taida saada kiinteää hintaa?Antaahan see Sen arvion kuten muutkin sovellukset.
Helppo hankkia se on tsekata just Uber ja vaikka FT niin näkee kumpi on noista se halvempi
Aika paska arvio jos hinta voi heittää 30% Miten tuokin on niin vaikeaa täällä.Antaahan see Sen arvion kuten muutkin sovellukset.
Helppo hankkia se on tsekata just Uber ja vaikka FT niin näkee kumpi on noista se halvempi
Ilmeisesti käsitin väärin, mutta minä ymmärsin että tarkoitit kommentillasi juuri sitä, että asiasta ei saa keskustella ennen kuin täällä tapahtuu vastaavaa.Väitinkö niin?
Mielestäni ei ole offtopicia keskustella kilpailun vapauttamisen mahdollisesti mukanaan tuomista ongelmista. Huijareita on aina ja kaikkialla, mutta olisi naiivia väittää, etteikö yksityistäminen edellyttäisi aiempaa enemmän tarkkuutta asiakkaiden puolelta. Se jää nähtäväksi minkä verran ongelmia ilmenee ja millaisia ne ovat. Kauppavertauksesi oli niin typerä, että ei siitä sen enempää.Vaikka kukaan ei väittänyt näin niin itseasiassa voisi olla keskustelematta kuten kaikesta muustakin offtopicista. Tällaisilla "oksennushuijauksilla" ei ole _mitään_ tekemistä taksimarkkinoiden tai ylipäätään minkään markkinoiden vapauttamisen kanssa. Ihmiset ovat olleet epärehellisiä aina eikä tämä mitenkään liity asiaan vai kuinka moni alkaisi kaivata valtion elintarvikekauppa monopolia korvaamaan nykyiset yritykset jos kassatäti laskuttaa jossain peräkylän lähikaupassa tuplahinnan maidosta?
Itseasiassa allekirjoittaneelta joskus 3-5v sitten Oulussa taksikuski yritti laskuttaa auton sotkemisesta mainitsematta asiasta lisäämällä taksan päälle 50e kun oksensin auton pysähdyttyä tienlaitaan, mutta tippaakaan ei osunut autoon vaan kerkesin ulos. Kuski luuli että olin niin naamat etten tajua tätä.
Ei minustakaan tämä vain ei mitenkään liity kilpailun vapauttamisen tuomiin ongelmiin. "Mahdollisesti" tuomiin ongelmiin taas voi laittaa vaikka asteroidin putoamisen takapihalle.Mielestäni ei ole offtopicia keskustella kilpailun vapauttamisen mahdollisesti mukanaan tuomista ongelmista.
Tarkkuutta kyllä normaalina kuluttajana eli kykyä ymmärtää eri tarjoukset ja eri toimijat ja niistä paras kombinaatio. Ei mitään tarkkuutta vältellä asioita, jotka ovat kiistattattomia rikoksia Suomen laissa vai onko jossain saatavilla tieteellinen tutkimus kuinka Suomen valtion regulaariot ja markkinarajoitteet laukaisevat ihmisten aivoissa jonkin erikoisen moraalibuustin?Huijareita on aina ja kaikkialla, mutta olisi naiivia väittää, etteikö yksityistäminen edellyttäisi aiempaa enemmän tarkkuutta asiakkaiden puolelta.
Varmaan sen takia "typerä" kun se kumosi pointtisi täysin. Nykyisillä kauppamarkkinoilla on aivan kaikki samat riskit sen suhteen, että joutuu huijauksen uhriksi oli sitten täysin vapaa kilpailu tai vain "valtion reguloinnin/valinnan" kautta pääsisi markkinoille. Mitään tällaista ei suomessa toki tarvitse pääsäntöisesti stressata, koska tällaiset temput siinä missä oksennuskusetukset ja vastaavat liittyvät enemmän kulttuuriin, kansaan ja elintasoon, oikeusjärjestelmän luotettavuuteen ko. asioissa jne. kuin yksittäisen alan kilpailun rajoittamiseen.Kauppavertauksesi oli niin typerä, että ei siitä sen enempää.
Ole tai älä. Ei se tähän liity.Ja ei, en siltikään ole vapauttamista vastaan.
En asu Suomessa joten en tiedä miten tuo nykyään toimii siellä, mutta ainakin perinteisesti Uberillä on ollut ns. surge pricing eli kovan kysynnän aikana hintoja vedetään korkeammalle. (Perjantai/lauantai-ilta, juhlatpyhät/tapahtumat. kaatosade jne.) Toki nyt kun Uber mentiin ahdistelemaan ulos halvemman hinnoittelun aikana 2017, he saivat nyt lain muuttuessa uuden tilaisuuden tulla markkinoille ja määrätä uuden hintatason helposti korkeammalle. Muistaakseni kuitenkin kuun alussa jotkut suomalaiset postailivat twitteriin 5-10e Uber kuitteja vanhan lain aikaisista 20-30e matkoista joten lienee ainakin jonkinlaista kilpailua ilmassa.Oliko Uberin tarkoitus kilpailla hinnalla? Taksimatka x maksoi 29e, ja uber tarjoaa kyytiä 32-40e hinnalla.
Niinhän se ohjelmakin sanoo kysynnän nostavan hintoja. Tuo ohjelman antama arvio maksusta ei täsmää hinnaston kanssa edesEn asu Suomessa joten en tiedä miten tuo nykyään toimii siellä, mutta ainakin perinteisesti Uberillä on ollut ns. surge pricing eli kovan kysynnän aikana hintoja vedetään korkeammalle. (Perjantai/lauantai-ilta, juhlatpyhät/tapahtumat. kaatosade jne.) Toki nyt kun Uber mentiin ahdistelemaan ulos halvemman hinnoittelun aikana 2017, he saivat nyt lain muuttuessa uuden tilaisuuden tulla markkinoille ja määrätä uuden hintatason helposti korkeammalle. Muistaakseni kuitenkin kuun alussa jotkut suomalaiset postailivat twitteriin 5-10e Uber kuitteja vanhan lain aikaisista 20-30e matkoista joten lienee ainakin jonkinlaista kilpailua ilmassa.
Oikeasti, tippiä on kiva saada.
...vaan joutuu jonosta ottamaan esnsimmäisen.
keskus jakaa kyytejä, ei voi mennä ohi jos muita jo jonottaa
Jos taksina on jokin muu kuin halvin mahdollinen tojotahiase, avensis, jokin rellu tai 10v vanha pösö jne. ja kuski osaa olla ammattitaitoinen,Niin, kelleppä se ei raha kelpaisi.
Itse vain olen sitä mieltä että amerikkalaistyylinen tippauskulttuuri on aivan perseestä. Siis se mikä on käytössä ravintoloissa yms siellä, jossa kaikkien asiakkaiden odotetaan antavan tippiä x-määrä laskun loppusummasta.
Tippiä voi antaa, jos palvelu on ollut erityisen hyvää. Mutta minusta sen ei pitäisi olla mikään pakko tai itsestäänselvyys.
Jos taksina on jokin muu kuin halvin mahdollinen tojotahiase, avensis, jokin rellu tai 10v vanha pösö jne. ja kuski osaa olla ammattitaitoinen,
ystävällinen mutta ei tuttavallinen niin kyllä minä annan tippiä.
Tuo muuten on joo hyvä pointti, kyllä kyydin hinnassa pitää näkyä se onko alla huyndai vai jagulaari.
Eihän sellaisen halvan Avensiksen rattiin edes tahtonut saada vakikuskeja, päivän kun sellaista ajoi niin kyllä oli selkä kipeänä.
Tuota, joo, eipä mulla kyllä ole suuria odotuksia siitäkään jos menen Hesburgeriin hampurilaiselle.Miksi pitäisi maksaa ekstraa siitä jos joku tekee työnsä niinkuin kuuluu? Onko tässä joku oletus että taksikuskin on yleisesti ottaen surkeita ja palvelu poikkeuksetta paskaa?
Silloin toki ymmärrän jos taksikuski tekee jotain ylimääräistä kuten kantaa muorin ostokset sisälle tai muuta extraa joka ei varsinaisesti kuulu "normaaliin palveluun", silloin toki voi hyvillä mielin antaa tippiä.
Eipä niitä autoja ole tainnut vieläkään valua lisää liikenteeseen. Pahin ruuhkahuippu taas vkloppuna eikä edes saa varattua taksia välitysfirman sovelluksella. Ymmärtäähän sen että odottaa joutuu, mutta kun ei edes saa varattua jotta vois rauhassa venailla. On se surkeaa.
Jakautuuhan ne toki hieman ympäri suomea, mutta ei ainakaan vielä ole havaittavissa muutosta autojen määrässä ruuhka-aikaanKumma juttu kun lupia haettiin kuulemma toista tuhatta. Varmaan vanhat rengit sitten vaan hakeneet.
En asu Suomessa joten en tiedä miten tuo nykyään toimii siellä, mutta ainakin perinteisesti Uberillä on ollut ns. surge pricing eli kovan kysynnän aikana hintoja vedetään korkeammalle. (Perjantai/lauantai-ilta, juhlatpyhät/tapahtumat. kaatosade jne.) Toki nyt kun Uber mentiin ahdistelemaan ulos halvemman hinnoittelun aikana 2017, he saivat nyt lain muuttuessa uuden tilaisuuden tulla markkinoille ja määrätä uuden hintatason helposti korkeammalle. Muistaakseni kuitenkin kuun alussa jotkut suomalaiset postailivat twitteriin 5-10e Uber kuitteja vanhan lain aikaisista 20-30e matkoista joten lienee ainakin jonkinlaista kilpailua ilmassa.
Tästä ei saanut paljoa selvää, mutta tarkoittanet, että muualta tulleita takseja on näkynyt kaupungeissa, joissa on menossa iso tapahtuma. Olen myös nähnyt samaa, joskin hyvin vähäisessä määrin. Jokin syy näihin oli, vähintään markkinatutkimus. Eräs yrittäjä oli käynyt vieraassa kaupungissa yksityisasialla(verrattain kallis ajo pirssillä) ja majoittunut sukulaisten luona. Poistumispäivänään kokeili mielenkiinnosta liikennöidä ensin vieraalla alueella ja häipyi vasta sitten.Porissa SuomiAreena, Jazzit, asuntomessut. Takseja tullut kymmeniä muualta Suomesta, jotka kiertävät jatkossa kaikkia isoja tapahtumia pitkin Suomea? Tätä me täällä tarjoamme.
Miksi iso miinus? Onko se aikuiselle ihmiselle elämän ja kuoleman kysymys, maksaako vitosen enemmän tai vähemmän? Minua ei tuollainen kiinnosta yhtään. Minua kiinnostaa - sikäli kun hinnoittelu kiinnostaa - hinnoittelun yhdenmukaisuus ja ennakoitavuus.>Joo, tästä iso miinus.
Lisää kilpailua ja Uber toimintaan joka kylässä. Kyllä siitä äkkiä karsiutuu ylihintaiset ja palveluhaluttomat toimijat pois.
Niin minullakin pisti silmään, joskin eri syystä. Tuo on HS:n toimittajan näkemys eikä mikään paljastunut salaisuus.Taksinkuljettajat tukkivat suurkaupunkien pääkadut Espanjassa protestina Uberia ja muita kyytipalveluita vastaan
En tunne espanjan taksialaa mutta käsittääkseni se on siellä edelleen säännösteltyä. Näköjään paikalliset vanhan liiton kuskit peloissaan kun markkinoille tulee liiton ulkopuolisia yrittäjiä uusine palveluineen. Erityisesti tämä lause pisti silmään.
"Kuten kollegansa monissa Euroopan maissa, espanjalaiset taksinkuljettajat ovat ilmoittaneet, että sovellusten avulla toimivat kyytipalvelut ovat tuhonneet heidän elinkeinonsa."
Hetkinen. Meinaatko, että jos hakijat ovat "vanhoja renkejä", tulee uusia autoja jotenkin hirveän vähän liikenteeseen? Toki on olemassa lopettavia senioriyrittäjiä joiden "vanhat" l. kokeneet työntekijät saattavat ostaa puulaakin kaluston pois, mutta tuskin kovin suurissa määrin juuri nyt. Kyllähän niin on ennenkin toimittu, ja usein kuvun vaihtaessa yhtiön nimeä on kuskilla ollut "expaa" jo yli tarpeen. En odota mitään piikkiä tällaisiin juuri nyt.Kumma juttu kun lupia haettiin kuulemma toista tuhatta. Varmaan vanhat rengit sitten vaan hakeneet.
Ihan mutulla ja taksialan kokemuksella saan tiedon, enkä anna lähteitä vaan olen lähde. Kaikki kannattaa ottaa varauksella ja YMMV. Olen käsittänyt että harkitset alan yrittäjyyttä osa-aikaisesti. Kaikin mokomin kannattaa harkita ja arvioida homman kannattavuutta. Ei välttämättä yhtään huono suunnitelma, joskaan ongelmaa niiden kaikkien rahojen käyttämisen kanssa ei ole tulossa.Mistä sä saat kaiken ton tiedon? Annatko lähteitä.
Kusetus siinä mielessä että matka oli hieman lyhyempi mutta kuski otti siitä lisähintaa. TaksiHelsingin toimitusjohtaja ilmoitti että näin ei saa toimia,Eise mikään kusetus ollu. Asiakas oli ensin halunnut keskustaan, mutta sitten jäänytkin pois ennen keskustaa. Silloin ei voi muuta ku ottaa mittarihinnan periaatteessa. Itse oisin ottanut tuon kiinteän hinnan kuitenkin.
Maksavat nykyään verot ja muut semmoset pikkujutut niin ei voi enää myydä kovin halvalla.Oliko Uberin tarkoitus kilpailla hinnalla? Taksimatka x maksoi 29e, ja uber tarjoaa kyytiä 32-40e hinnalla.
Juuri sitähän tämä markkinatalous ja jippohinnoiteluun siirtyminen tarkoittaa, että lyhyempi matka voi maksaa enemmän kuin pidempi. Tätä kuluttajat eli äänestäjät vaativat, ja taksiala vastusti. Tietenkin ison firman PR on damage controllia.Kusetus siinä mielessä että matka oli hieman lyhyempi mutta kuski otti siitä lisähintaa. TaksiHelsingin toimitusjohtaja ilmoitti että näin ei saa toimia,
"– Asia korjataan. Hyvä, että asiakkaat ovat näin aktiivisia. Lyhyempi taksimatka ei voi maksaa enemmän kuin pidempi, hän sanoo."
Onhan se varmaan vaikeaa myydä halvemmalla jos välityspalkkio on 1/4 hinnasta. Kate kun ei ole ollut ihan rautakauppatasoa alunperinkään.Maksavat nykyään verot ja muut semmoset pikkujutut niin ei voi enää myydä kovin halvalla.
Samaa mietin itsekin. Melkoinen ero TaksiHelsingin ja Menevän hinnassa. TH saa pitää tunkkinsa.Alkaa näyttää siltä, että Menevä tulee korjaamaan meikäläisen roposet, jos hinnoittelu vaan pysyy samana. Ajelin Espoosta Kehä II lähettyviltä lentoasemalle kesäkuun alussa päiväsaikaan, hinta oli vajaa viiskymppiä- nyt näyttäis olevan apilla tilattuna alle 25 e samana aikana joten hurraa!