- Liittynyt
- 03.05.2018
- Viestejä
- 3 257
Drakan kärrykaapelia sujautin sinne paikalleen. 1.5 tais olla johdinvahvuus. Miksei se kelpaisi?
Draka tekee hyvää piuhaa. Nykyäänhän myydään valmiita uusia valosettejä mitkä ei montaa kymppiä maksa eli askartelu ei aina kannata.Drakan kärrykaapelia sujautin sinne paikalleen. 1.5 tais olla johdinvahvuus. Miksei se kelpaisi?
No ainakin autoissa on joskus valoille vedetty aivan ohutta johtoa.Drakan kärrykaapelia sujautin sinne paikalleen. 1.5 tais olla johdinvahvuus. Miksei se kelpaisi?
Tämän viestin pointti ei nyt oikein auennut. Virtapiiri on nimensä mukaisesti virtaPIIRI eli silmukka. Jos osa siitä on liian ohutta tai muuten huonoa johtoa, ei sitä enää pelasta paksumpi johto jossain muualla.Tämmönen tunarisähkärin info: välissä voi olla bashkaakin johtoa, kunhan kokomatkalta loppu on kunnollista. Tai tarkennetaan; pitkänkin vedon voi tehdä kunhan se on lopusta tukevaa.
Juu, muutamia autoja tullut kyllä katseltua omaa mielenterveyttä vahvasti epäillen, kun tuleva virta laitetaan 2-neliöisellä ja maadoitus 1-neliöisellä. Järkevä olisi tehnyt tuon mielestäni toisinpäin.
Laitat kunnolliset ledivalot ja uudet johdot niin hyvä tulee.Kärryn valot 100% pimeänä talven jäljiltä. Sellanen juttu että nyt menee pistokkeesta valoihin asti kaikki uusiksi. Nyt.
Onkos sun tarkoitus hitsailla paremmin turbosta lähtevää putkea vai jättää tuollaiseksi?Vähän tota Satellitee vihdoin etiäpäin vauhilla. Jos pääsis tässä kuussa jo ajelee.
Niin tuossahan ei turbosta lähde yhtään putkea vaan ainoastaan tulee pakosarjalta putki, ja tietenkin se pitää hitsata ympäri asti, eihän se pidä pakokaasuja yhtään noin kun se on vain täppäilty kasaanOnkos sun tarkoitus hitsailla paremmin turbosta lähtevää putkea vai jättää tuollaiseksi?
Mutta kuitenkinNiin tuossahan ei turbosta lähde yhtään putkea vaan ainoastaan tulee pakosarjalta putki, ja tietenkin se pitää hitsata ympäri asti, eihän se pidä pakokaasuja yhtään noin kun se on vain täppäilty kasaan
Aih mä luulin et sen vois jättää noinki.Onkos sun tarkoitus hitsailla paremmin turbosta lähtevää putkea vai jättää tuollaiseksi?
Kato eka hahmotellaan ja hepataan kiinni, jos pitää muuttaa on se vielä helppoa.Onkos sun tarkoitus hitsailla paremmin turbosta lähtevää putkea vai jättää tuollaiseksi?
En oo mikään asiantuntija, mutta maalasin ja lakkasin kerran koko auton ulkona taivasalla joskus syyskuussa, eikä silloinkaan kummoinen lämpötila ollut. Tosin toin sen sisälle halliin kuivumaan. Onnistu ihan hyvin. Sitten kerran maalasin osia ovista ja kaarista ulkona sateen uhan alla ja silloin pinnasta tuli matta. Oli vissiin liian kosteaa. Uskoisin et onnistuu jos ilman suhteellinen kosteus ei ole liian korkea.Mulla on ollut menossa kesäaluvanteiden maalaus- ja lakkausprojekti.
Sopii varmaan tähän threadiin, kyseessähän on maalipinnan korjausta.
Homma on siinä vaiheessa että vanteet on maalattu ja lakkaaminen olisi edessä.
Ensi viikolla olisi luvassa kotiseudulle +9-11 astetta ulkolämpötila.
Sisällä en voi lakata vanteita.
Onnistuuko lakkaus tuossa mainitussa lämpötilassa?
Lakkapullossa ei ole merkintää minimilämpötilasta. +20 asteessa kuivumisaika on mainittu.
Kyllä sen pitäisi onnistua, varsinkin jos vanteet saa sisälle lämpimään kuivumaan lakkauksen jälkeen.Mulla on ollut menossa kesäaluvanteiden maalaus- ja lakkausprojekti.
Sopii varmaan tähän threadiin, kyseessähän on maalipinnan korjausta.
Homma on siinä vaiheessa että vanteet on maalattu ja lakkaaminen olisi edessä.
Ensi viikolla olisi luvassa kotiseudulle +9-11 astetta ulkolämpötila.
Sisällä en voi lakata vanteita.
Onnistuuko lakkaus tuossa mainitussa lämpötilassa?
Lakkapullossa ei ole merkintää minimilämpötilasta. +20 asteessa kuivumisaika on mainittu.
Jarrusatulan pultit löysällä? Ei tarvitse paljoa olla löysällä niin paukkaa.Yläpäässä oli nuoli, kolme pulttia ja se on oikein, mikään nivel en usko että on, kun tunkkasin ylös ja rykisin sitä koslaa ihan kunnolla. alkoi myöskin ihan yhtäkkiä ihan kuin jousi olisi kahdesta kohtaa poikki, (ei ole)
Oletko varma, ettei vetarin nivel pauku, kun ajelee? Jos on mennyt, pahimmassa tapauksessa koko vetari vaihtoonYläpäässä oli nuoli, kolme pulttia ja se on oikein, mikään nivel en usko että on, kun tunkkasin ylös ja rykisin sitä koslaa ihan kunnolla. alkoi myöskin ihan yhtäkkiä ihan kuin jousi olisi kahdesta kohtaa poikki, (ei ole)
Myllytä se kohta. Toki käsinkin hätätapauksessa voi saada hoidettua jos jaksaa hinkata.Lapsi kolhaisi autoa "ajamalla" pyörällä auton kylkeä pitkin ja lakkapintaan tuli n.30cm pitkä ja n.2cm leveä "vaalea viiru" (väri: musta/näkyy ainakin nyt kun auto pesty). Ei siis ole syvä/maalinpintaan ulottuva naarmu.
Mitähän kannattaisi tehdä, jotta saisi piilotettua näkyvistä?
Olen ihan tietämätön myllytyksestä, joten mitä aineita/tavaroita kannattaa hommata jos käsin yrittäisi hinkata. Kiitos.Myllytä se kohta. Toki käsinkin hätätapauksessa voi saada hoidettua jos jaksaa hinkata.
Tuolta voi lukea myllytyksestä.Olen ihan tietämätön myllytyksestä, joten mitä aineita/tavaroita kannattaa hommata jos käsin yrittäisi hinkata. Kiitos.
Muutamalla kympillä sain paikallisessa liikkeessä jäljen pois, kun joku oli "hakannut" ovella. Vie näytille ja kysyy arviota, jos helpolla haluaa päästä.Olen ihan tietämätön myllytyksestä, joten mitä aineita/tavaroita kannattaa hommata jos käsin yrittäisi hinkata. Kiitos.
Ne menee iänmyötä rikki ne kumit. Mullakin ollut varmaan jo 3v ainakin kummatkin edessä olevat rikki.Nissan Almera N15 vm. 1999. Etuiskarin suojakumi on tipahtanut ja jäänyt alas jumiin.
Mikähän on voinut moisen aiheuttaa?
Se on myös hyvä, että pesit auton itse, koska muuten siitäkin laskutettaisiin. Sanoi että riittävän puhdas ja aloitti homman suoraan ilman pesua. Onhan siitä muutama vuosi aikaa, mutta 50€:a taisin köyhtyä kolauttajan takia.Tämä ehkä helpoin tapa. Pitääpä kysellä liikkeistä. Kiitos!
Kyseessä lienee DSG? DSGhän ei ole oikea automaatti, vaan robotisoitu manuaalivaihteisto missä on kaksi kytkintä.Minkälainen osa ja missä on automaattivaihteiston kytkinakseli?
Autossa takuu ja sen piikkiin menee korjaus, mutta semmoinen on mennyt rikki ja korjaus kestää jopa kolme viikkoa, kun osat tulevat saksasta. Audi kyseessä ja eivät osanneet kertoa mistä tällainen hajoaminen olisi voinut tapahtua.
Heräsi mielenkiinto, että minkälainen osa tämä on jo mihin vaikuttaa, kuulemma aika kallis operaatio.
Jep, DSG. Audilla se kulkee nimellä S tronic.Kyseessä lienee DSG? DSGhän ei ole oikea automaatti, vaan robotisoitu manuaalivaihteisto missä on kaksi kytkintä.
Eiköhän sillä tarkoiteta vaihteiston keskeltä moottorille menevää akselia. Joutuvat purkamaan ja kasaamaan laatikon.Jep, DSG. Audilla se kulkee nimellä S tronic.
Mutta mikä tuossa DSG:ssä on se kytkinakseli? Vai onko tämä juttu se kuuluisa kaksoismassan "laukeaminen" ?
Maadoitukset. liitokset (lamppujen kannat yms tarkistus) ja lopuksi BSI boxi voi olla rikki. BSI boxin rikkoutuminen johtaa tuohon valosirkukseen / pimeyteen. BSI vaihdolla voi tulla lisää km auton mittariin riippuen osan luovuttajasta ja tätä ei pystytä palauttamaan takaisin alkuperäiseksi. Voi olla että muistan väärin, koska siitä on aika 6v kun samanlaista vikaa korjattiin eräästä Peugeotista.Lancia Phedra (Peugeot 807, Citroen C8) vilkut vilkuttaa nopeasti kuin olisi polttimot menny ja ajotietokoneen logi näyttää kaksi instanssia samaa, mutta kaikki vilkut kuitenkin toimii. Missähän olisi mahdollinen vika?
Miten helvetissä tuokin voidaan saada katki normaalikäytöllä?Eiköhän sillä tarkoiteta vaihteiston keskeltä moottorille menevää akselia. Joutuvat purkamaan ja kasaamaan laatikon.
No sitä en tiedä ja ihmettelivät itsekin audi centerillä. Aiemmin omistin VW:n jossa DSG ja ajelin 350tkm ilman mitään ongelmia.Miten helvetissä tuokin voidaan saada katki normaalikäytöllä?
Melkoiseksi on vaginkin laatu mennyt vaikka tiedossa on aina ollut että ostamalla dsg:n saat kasan paskaa.
Luulisi jos kyseessä tuo akseli, että tulisi kaikille halvemmaksi vaihtaa koko laatikko. Jo työmääränkin takia? Mutta Audihan nuo päätökset tekee.Eiköhän sillä tarkoiteta vaihteiston keskeltä moottorille menevää akselia. Joutuvat purkamaan ja kasaamaan laatikon.
Tämäkin voisi auttaa, jos ei ole syvät naarmut QUIXX Paint Scratch Remover | Motonet OyLapsi kolhaisi autoa "ajamalla" pyörällä auton kylkeä pitkin ja lakkapintaan tuli n.30cm pitkä ja n.2cm leveä "vaalea viiru" (väri: musta/näkyy ainakin nyt kun auto pesty). Ei siis ole syvä/maalinpintaan ulottuva naarmu.
Mitähän kannattaisi tehdä, jotta saisi piilotettua näkyvistä?
Nissan Almera N15 vm. 1999. Etuiskarin suojakumi on tipahtanut ja jäänyt alas jumiin.
Mikähän on voinut moisen aiheuttaa?
Ajattelin, että olisinko voinut vaikka koota sen jotenkin väärin ja kumi siksi tippunut... jos vaikka puuttuu prikka tai jotain?Ne menee iänmyötä rikki ne kumit. Mullakin ollut varmaan jo 3v ainakin kummatkin edessä olevat rikki.
Uudessa autossa ensimmäinen toimenpide on repiä takalasin pyyhin pois, ei sillä tee yhtään mitään.Toiset täällä vaihtelee auton moottoreita "ensi maanantaiksi" ja minä kädetin takalasin pyyhkimen varren vaihdon. Aloin innolla irroittaa Volvon pyyhkimen vartta pitelevää pulttia ja raks, katkesi koko akseli. Varsi on vielä paikoillaan mutta mitään uloketta mihin pultin laittaisi ei enää ole. Varsi on paikoillaan pelkän jumin voimin, kun vaihdan uuden niin se löpsähtää ekassa kiihdytyksessä maahan. No onhan tässä aikaa alkaa purkuhommiin.