Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Welmari, 21.10.2016.

  1. Canttu

    Canttu

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Jos vanha osa vielä tallella niin koita sastko sitä paikalleen. Jos se menee niin sitten uudessa osassa eroa vanhaan.
     
  2. DonX

    DonX Tukijäsen Team Retro Köyhä

    Viestejä:
    189
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ohessa oleva osa, joka oli tulipellissä kiinni.
    Se otettiin irti, kunnolla matto syrjään, upposi uusi moottori romppeineen paikalle.
    Nyt Toimii !
    Kiitos kaikille virtuaali avustajille!
    20190519_144612.jpg
     
  3. atobee

    atobee

    Viestejä:
    345
    Rekisteröitynyt:
    24.11.2016
    Itsellä Chrysler Neon:in vastaavan ongelman aiheuttaja oli jarruletkun tuen/kiinnikkeen ruostuminen, ruosteinen kiinnike siis puristi letkua littanaan jolloin neste ei virrannut.

    Edit. Letku(t) voivat myös turvota sisältäpäin jolloin jarrut heikkenee.
     
    Viimeksi muokattu: 19.05.2019
    Bapsu ja spacecat tykkäävät tästä.
  4. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    1 248
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Hmm, Corsicassa on letkua ainostaan korin ja taka akselin välillä, muutoin tietääkseni putkea.

    Tippuiko sulla tehot molemmilta puolilta vai ainoastaan toiselta puolelta?

    Käsittääkseni tukos esim. vasemman pyörän luona ei pitäisi laskea oikean pyörän paineita?
     
  5. atobee

    atobee

    Viestejä:
    345
    Rekisteröitynyt:
    24.11.2016
    Neoni on etuvetoinen ja takana molemman puolen jarruletkut tukossa kun ruoste oli turvottanut kannakkeet.

    Vaihda se takaletku, on noita letkuja turvonnut tukkoon ja oireet sopii ongelmaan.
     
    spacecat tykkää tästä.
  6. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    1 248
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Nojoo... ei ne letkut kyllä montaa euroa maksa. Jännä vaan jos olisi molemmin puolin turvonnut samaan aikaan tukkoon nuo.
     
  7. atobee

    atobee

    Viestejä:
    345
    Rekisteröitynyt:
    24.11.2016
    Siullahan oli vain yksi letku taka-akselille joten vaikuttaa molempiin pyöriin.
     
  8. BHN

    BHN

    Viestejä:
    49
    Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    onko jarrukengät säädetty lähelle rumpua? Onko jarrusylinterit varmasti samalta valmistajalta?
    (näissä eroa)
     
  9. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    178
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Kehinnät kävi minullakin ekana mielessä...itselläni jokainen auto jossa jarruletkut ovat olleet turvonneet ovat myös jääneet laahaamaan joksikin aikaa jarrutuksen jälkeen.
     
  10. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    1 248
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mun käsittääkseni tulee erilliset putket pääsylinteriltä taakse molemmille pyörille. Korin takaosassa molemmilla puolilla liitoskohdat mistä lähtee letkut pyörille.

    Käsittääkseni sanoin siksi kun pääsylkältä lähtee 4 putkea eli joka pyörälle omansa, eikai ne voi matkalla taakse yhdistyäkkään?

    On, siten säädetty että ensin ei mene rumpu paikalleen, muutama raksu sisemmäs ja rumpu paikalleen. Kässäri puree kunnolla.

    Jarrusylkät on samalta valmistajalta joo ja tuoreet.

    Poljin ei missään tilanteessa painu pohjaan, mutta pääsylinteriä ja siihen liittyviä venttiileitä epäilen tässä.

    Ainoa painetta säätävä vena tuolla on ilmeisesti ns. Proportioning valve joka ei vissiin voi vähentää takapään jarrupaineita jumiessaan?
     
  11. atobee

    atobee

    Viestejä:
    345
    Rekisteröitynyt:
    24.11.2016
    Proportioning valve sulkeutuu vain jos jossain putkistossa on vuoto, toimii siis on/off.
     
  12. SandWiz

    SandWiz

    Viestejä:
    321
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos siellä on manuaalisäätö niin säätöhän tehdään sitten vasta kun rumpu on paikallaan, ei ennen rummun asennusta. Yleensä se säätö onnistuu joko pyöränpultin reikien kautta tai sitten jarrukilvissä on säätöä varten reiät. Uudella rummulla voi noinkin onnistua, mutta vanhalla missä on vähänkin pykälää niin liian kauas jää kengät tuolla tyylillä.
     
  13. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    1 248
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Näin minäkin olen käsittänyt.

    Jarrukilvissi ei reikiä kuten myöskään rummussa. Eli joutuu säätämään ilman rumpua.

    Ihan selkeästi kahnaa kengät rumpua vasten eli ei pitäisi olla ongelmaa, että ei ulotu rummulle palat.
     
  14. Monologi

    Monologi

    Viestejä:
    2 622
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kova rahina kuului auton takaa ja sitten vielä jäi päällekin takana jarrut ilman jarruttelua. Sitten helpotti, kun jarrupala irtosi kokonaan pois, mutta sillä seurauksella, että jarruista tuli jatkuvasti pumpattavat. Kyllä ne jarrunesteetkin katosi jarrunestesäiliöstä ja huoltoon päätyi. Onneksi ei ollut oma auto.

    Hyvä, että oli erillinen käsijarru, että pääsi vielä ajamaan huoltoon.
     
  15. Manne

    Manne

    Viestejä:
    1 534
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tulipa hommattua kesärutkuksi tuommoinen muutaman satasen mk3 V6 Mondeo joka pätki ajossa ja vilkutteli ihan vikavaloakin mutta mitään vikakoodia ei antanut.
    Tulipa sitten laitettua uudet tulpat ja puola tilaukseen, kun moiset saattavat kuulemma aiheuttaa ongelman ja eivät aiheuta vikakoodeja.
    Etummaiset tulpat nyt ei vielä ihan täysin järkyttävät olleet, mutta takimmaiset tulpat kyllä ihan kiitettävän loppuun käytyt kun kärkikin saatu kulumaan ihan kuopalle.
    Olisi kiva tietää onko olleet autossa ihan alusta asti.
    No nyt pääsee taas nauttimaan kutvosen tasaisesta käynnistä.

    tulppa.jpg
     
    H0rna tykkää tästä.
  16. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kannattaa katsoa (esim. pimeässä) ne tulpan johdot samalla, ei nekään anna koodeja yleensä ja pätkii menoa reippaasti varsinkin kierroksilla. Yleensä halkeilevat antaa kipinöintiä jonka huomaa pimeällä parhaiten.


    Asiasta kolmanteenkymmenenteen; onko joku vaihdellut N75:sta VAGeihin, mitkä ovat olleet oireet?
     
  17. Manne

    Manne

    Viestejä:
    1 534
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Pätkiminen hävisi kun sai nuo takatulpat vaihdettua.
    Olivat varmaan niin "vaikeassa paikassa" että ei oltu viitsitty vaihtaa.
     
  18. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 474
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Onko jotain oiretta omassa VAGinassa sitten jolla päätyisit tuohon N75 venttiiliin? Pakko kysyä kun ei ole turbovehkeitä ollut ikinä.... :confused2:
     
  19. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    6kk aikana tehnyt muutaman kerran niin ettei ahtopaineita ollenkaan kun lähtee liikkelle. Restart ja 99% tapauksista samantein toimii täysin normaalisti.

    Mikään yliahto ei siis ole kyseessä koska ei ikinä mene ajossa päälle vaikka miten polkisi, eli veikkaus menisi jonnekin "sähköaivon" suuntaan; N75 ei lähde tulille tai sitten VNT-lapoja ohjaava yksikkö (J724?) alkaa olemaan tiensä päässä.

    Autolla kuitenkin ajettu >200tkm ja ikää pian 13v, joten en ihmettelisi...
     
  20. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 474
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Toi ois kyllä hyvä logittaa VCDSllä joka kerta kun auton starttaa... Onko jotain vikakoodeja jäänyt muistiin?
     
  21. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Luetutin tuon viime syksynä kun ekan kerran törmäsin ja mielestäni ainoa koodi joka oli viittasi tuohon lapojen ohjaajaan. Mitään kummempaa ei löytynyt eikä VCDS:ää ole itsellä eikä vika kuitenkaan koko ajan (edes joka viikko) päällä.

    N75 yleensä tosiaan yliahtaa tai sitten paineet heittelee miten sattuu - joka tapauksessa menee vikatilaan. Tässä omassa ei tule minkään näköistäkään vikavaloa, tms mittaristoon, auto on vain "SDI" kunnes starttaa uusiksi. :D
     
  22. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 474
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Huono akkukin tekee vaikka mitä temppujaan. Pääseekö tuohon ohjausyksikköön fyysisesti helposti käsiksi? Jos pääsee, niin vois ihan koittaa irroitella kaapelia ja vähän puhdistusspraytä väliin ja vähän "runkata" sitä liitintä eestaas :)

    edit. Myös akun maadoituspisteet on hyvä tarkistaa.
     
  23. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 474
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ja mikä kulkine olikaan kyseessä?
     
  24. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    2006 A6 3.0 TDI

    Samat vermeet löytyy pitkälti kaikista VNT-ahtimilla varustetuista VAGinoista, käsittääkseni.
     
  25. Bauer

    Bauer

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Itsellä samanlainen kulkine tällä hetkellä niin käsittääkseni yleisempi vika on VNT-ahtimen liikkuvien siipien karstoittuminen jumiin. Niitä siipiä pystyy itse liikuttamaan turbon kyljessä olevasta vivusta. Oletko kokeillut? Jos ne on jumissa niin siipiä voi putsa ottamalla downpipen irti ja ruiskuttamalla mr muscle uuninpuhdistaajaa ahtimen pakopesän täyteen. Downpipen irrotus on muuten hankalaa näissä kulkineissa :(
     
  26. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Silloin kun siivet on jumissa niin ei käsittääkseni auto toimi normaalisti oikein missään kohdassa, olen käsittänyt?

    Tämä siis joko toimii 95% ajasta täysin kuten ennen, tai sitten ei ole ollenkaan ahtoja ennen "resettiä". :D
     
  27. Bauer

    Bauer

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    No ei se joo toimi oikein mitenkään, jos ne on kokonaan jumissa. Välillä ne jumittaa jossain kohta ja tekee erikoisia oireita. Se vaan on niin helppo tarkistaa, että sen katsoisin ekaksi. Audifinssiä, kun luin niin sopisi nuo oireet n75:n venttiilin huonoksi menemiseen. Yleensä vaan tuntuu nuo sähköiset osat antavan niin herkästi vikakoodia, ettei ne aina tunnu edes uskottavilta :D
     
  28. Josef

    Josef Ебать с Америкой, Россия снова велика.

    Viestejä:
    196
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    N75, MAF, vuotavat alipaineletkut tai sit se juuttuvasiipinen, mikä tahansa noista tai useampikin.
     
  29. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 012
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    MAF pitäisi kai pystyä sulkemaan pois nappaamalla johto irti? Paineet on silloin jollain default-käyrällä ja vain osa normaalista?

    Tai siis pystyy ja pystyy, sitten joskus kun se alkaa tekemään tuota joka käynnistyksessä. :p
     
  30. Ponsu

    Ponsu

    Viestejä:
    1 193
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Tänään joutuu itse jumpalle. Takajouset, kallistuksenvakaajat ja sisempi pusla a4 b7:aan. Huomenna viimeinen katsastus... :D Luottokorjaaja, jonka kanssa oli asiat sovittu, joutuikin perumaan, joten nyt sitten joutuu itse sorvin ääreen. Vettäkin näyttäisi satavan, eikä ole tallia/nosturia :itku:
     
    Shalashaska tykkää tästä.
  31. Shalashaska

    Shalashaska

    Viestejä:
    32
    Rekisteröitynyt:
    19.12.2018
    Tuttu tunne kun viimeinen katsastus päivä on nurkan takana ja pitäisi auton pohjaa hitsata 20 asteen pakkasessa. Nykyään olen pyrkinyt huoltamaan autot paremmilla keleillä ja välttämään autoa jonka katsastus ajankohta on talvella.
     
    Starglazer tykkää tästä.
  32. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 864
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Autonhan voit katsastaa ihan koska haluat
     
  33. Shalashaska

    Shalashaska

    Viestejä:
    32
    Rekisteröitynyt:
    19.12.2018
    Nykyään kyllä mutta ei vielä muutama vuosi sitten.
     
  34. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    745
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Pystyi aiemminkin katsastamaan etukäteen, mutta silloin oli se tietty aikaväli minä sen pystyi tekemään ja tuollahan pystyi saamaan pidemmän leiman mikä ei enään edes onnistu.
     
  35. jm82

    jm82

    Viestejä:
    5 571
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Aiemmin oli 0-4 kk aikaväli ja nyt on vain 0-1 kk.

    Silti ihan näppärä nykyisin, jos menee katsastamaan vasta myöhässä, niin tulee täydet 12 kk uutta leimaa.

    En ole vielä itse säätänyt noita katsastuksia, kun taitaa olla jo sopivasti 17.4. katsastus. Toisessa taas mahtaa olla noin 24.11. Ei osu aivan pahimmille keleille.
     
    SR50La ja Ihmemies tykkäävät tästä.
  36. TTohveli

    TTohveli

    Viestejä:
    246
    Rekisteröitynyt:
    13.03.2017
    Pitäisi tilata 09 Passattiin uusi ECU posahtaneen tilalle. Kellään kokemuksia sellaisesta sivustosta kuin Srotas24. Tuolta löytyi vähän päälle 200€ + 90€ posteilla sopiva yksikkö. Ainakin mm. HTTPS protokolla löytyy mikä herättää luottoa ja tarjoaa myös paypalin, niin voi sitten riitauttaa jos ei ikinä tulekaan. Ei kuitenkaan pahemmin löydy minkäänlaisia kokemuksia tuosta sivustosta. Saa ehdottaa myös muita kansainvälisiä sivustoja mistä mahdollisesti löytyisi laajasti ECUja eri merkeille.
     
  37. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA

    Viestejä:
    695
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Oma mitsu lancer 2004 4g18 heittää vikakoodia P0125 - Jäähdytinnesteen lämpö liian alhainen - closed loop moodi ei käytössä tms.

    Kummallinen koodi tuo - tuntuu että auton tehot alentuneet selvästi.

    Moottorin jäähdytinnesteen lämpö katottu ecun kautta softalla ja 97 astetta matka ajossa, termari on 88 asteen avautumislämmöillä.
    Lämpiääkin kohtalaisen nopiaa eli siinä ei häikkää. En tajua kun jossain lukisi että lambda voisi tota jotenkin sotkea jos on menossa pimeeksi.

    Vaihteluväli lambda arvolla on se 0,2 - 0,8v..kun runttaa kaasua niin menee rikkaalle eli 0,7-0,8.
    Tyhjäkäynnill'ä on vähän laiskempi eikä seilaa tasaisesti vaan saattaa junnata 0,5-0,6 V yläarvoilla.

    Onko teillä ollut tuota vikakoodia?

    Tilasin lämpöanturin uuden ja asennan ja josko sillä poistuu, tuskin. Se lähtöongelma saattaa olla jossaini han muualla.
     
  38. Luukkonen

    Luukkonen

    Viestejä:
    2 624
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikö lambda pitäis olla tyhjäkäynnillä 1 tai hyvin lähellä sitä?
     
  39. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 864
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ilmeisesti tuossa on seurattu jännitettä eikä lambda arvoa. Jännitteen pitäisi tyhjäköynnillä olla n. 0,45 V osoittaakseen lambdan arvoa 1.
     
  40. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    790
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tyhjäkäynnillä ~0,45v, mutta kyllä se saa kaasua runtatessa hypätä rikkaalle, ihan normaalia. Ainakaan toistaiseksi päästöjä ei mitata bensakoneista ryntäytyksen aikana, vaan autot on tehty niin että silloin saadaan parhaat tehot ulos moottorista, jollon ei käy järkeen että kattia pitäisi pitää toiminnassa myös täyskaasupoljennassa.


    Torquellako tuollanen tuli? Itellä sen kanssa se ilmoittaa open loop / closed loop vaihtelut jotenkin liittyen jäähdytinnesteeseen vaikka se ei mitenkään asiaan liittyisi edes.

    Aina kun kaasua painaa = open loop
    Tyhjäkäynti ja tasainen ajo = closed loop

    noin sen pitäisi olla..
     
    Viimeksi muokattu: 28.05.2019
  41. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA

    Viestejä:
    695
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Torquella tuli jooh. Tuo vikakoodi on yleismallinen, eli tarkistin huollosta tuon vikakoodin ja pitää paikkaansa.

    Normaaliajossa moottorin lämpötila pyörii siellä 95-97 asteen hujakoilla ja tuo lukema on katsottu torquen kanssa. Myös muut softat antaa samaa lukemaa. Termostaatti aukeaa 88 asteessa ja flektit tyhjäkäynnillä pyörähtää asianmukaisesti. Käykö moottorin sitten liian lämpösenä?

    Nyt vaihdettu tuo lämpötila anturi tuon termarin kylestä, mutta pahoin pelkään, ettei tuo puutuneisuus sillä lähde. En tiedä, mistä sitä seuraavaksi lähtisi hakemaan vikaa.

    Sytytyspuoli on käyty läpi - puolat vaihdettu ja puolan johdot, tulpat vaihdettu uusiin.

    Päästöt mitattu ja niissä ei mitään sanomista. Lambda arvo tasan 1

    Ja siis tuo closed loop vs open loop viittaa nimenomaan polttoaineen järjestelmään, seokseen yms jota myös moottorin lämpö ohjaa tietenkin. Mitä torquesta katoin, niin ihan asiallisesti vaihtaa noiden kahden välillä riippuen kaasun käytöstä. Voisiko kyse olla siitä, että seos on perseellään jos moottorin lämpötila väärä? Mutta mystistä, että valittaa alhaista lämpötilaa.

    Open loop tilassa sitä seosta ohjataan lambdan hajun perusteella.

    Eilen ennen anturin vaihtoa vikavalo hävisi taas eikä ole tullut sen jälkeen takaisin.
     
  42. Hammu

    Hammu

    Viestejä:
    612
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikös se ole juurikin toisinpäin, eli closed loopissa seos pyritään lambda-anturin avulla pitämään mahdollisimman lähellä stoikkaa ja open loopissa sitten mennään puhtaasti ecun karttojen perusteella eikä lambda-arvo vaikuta millään lailla?
     
    M3TAL_L0RD ja TeknoR tykkäävät tästä.
  43. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    790
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Näin se on.
     
  44. Ihmemies

    Ihmemies

    Viestejä:
    422
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Ei kai 97 mitenkään erityisen korkea jäähdytysnesteen lämpötila ole. Mulla Audin V6 käy 90C, V8 99-100C. Jotain reilu 120C ne kestää ennen kun rupeaa keittämään, koska paineistetussa järjestelmässä neste ei kiehu niin helposti. Sama efekti on esim. himassa kun tekee painekattilalla ruokaa.
     
  45. TeknoR

    TeknoR

    Viestejä:
    790
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ei ole.

    karttaohjatun sähköisen termostaatin lämpötilakaavio:
    [​IMG]
    tosta voi lukea lisää: https://www.mediafire.com/?vax201sk3k0lpy9



    Eesim omassa 1.6 (race :D) skoda octaviassa on tollanen termostaatti, normaalilämpö maantieajelussa on obd:n mukaan 108c.. Kun koneelle antaa kunnolla kuormaa niin lämpö tipahtaa silmissä.

    Asia sit erikseen jos on jotai vikaa, ainaki A6 C4 V6 mallin jäähdytin on kyllä sellainen että se vanhetessaan tukkeutuu ja ei enää riitä jäähdyttämään kunnolla..
     
    Viimeksi muokattu: 28.05.2019
  46. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA

    Viestejä:
    695
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ajatusvirhe paholainen.

    No täytyy tutkia lisää kuitenkin. Välillä tuntuu että vetoja on mutta välillä taas tuntuu että ei. Joka kerta kun kaasun runttaa pohjaan niin moottorista tulee sellainen kurina/muriseva ääni, jollaista aiemmin ei ole tullut. Täytyy kait vielä tarkastaa ettei vaan ole se perinteinen pakoputken vuoto jossain etupäässä.

    Mutta tuon moottorin kuormituksen alainen ääni ja nuo oireet alkoi samaan aikaan. kulutus on tasaisesti hieman noussut. Ennen pääsi helposti siihen 5,6-5,7 nyt aina yli 6,5. Viime tankkauksella taisi olla 7,8L /100km
     
  47. Marti77

    Marti77 Team H2O

    Viestejä:
    1 048
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Oleto katsonut imusarjasta ettei löydy jotain vuotoja,vaikka on epätodennäköistä jos lamda arvo on hyvä.
    Voi olla että rasituksessa tulee se vuoto vasta esille ja voi olla hieman hankala löytää.
     
  48. Pow_82

    Pow_82

    Viestejä:
    279
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vähän sivusta voi mennä, mutta mites huohotinjärjestelmä. Onko dieseleissä samallalailla kuin bensamoottoreissa? Eli moottorin huohotus kytketty imupuolelle jostain kohtaa ja mikäs venttiili sitä taas ohjasikaan N?? Että kun menee ahdolle, niin virtaus kääntyisi väärään suuntaan (turbo paineistaisi moottorin) ilman sitä venttiiliä. Bensavehkeissä ne huohotinletkut murkkeentuvat vanhetessaan ja rupeavat vuotamaan + palojakin irtoaa ja voi mennä ties mihin. Eli voi aiheuttaa käytännössä imuvuotoa.
     
  49. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA

    Viestejä:
    695
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Imusarjassa ei vuotoa. Se paineanturi on kiinni kiinteässä alumiinisessa imukanavassa ja ennen sitä ei ole kuin putsari. Sitä perinteistä MAF-anturia ei tuossa ole ollenkaan.

    Kaasuläpän asentotunnistin sekä kaasuläppä on putsattu.

    Alipaineletut on tarkastettu.
     
  50. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA

    Viestejä:
    695
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    PCV-venttiili. Tuossa mallissa se on venttilikopan päällä. Voisihan tuon tarkastaa, mutta mitä viimeeksi sitä katsoin niin se venttiili hölskää ihan hyvin eli ei olisi jumissa. Miten tuonkin voisi testata kätevästi? Irroittamalla sen? Tällöin vaan kierrokset karkaa tyhjäkäynnillä....