Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Welmari, 21.10.2016.

  1. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    466
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joo katsotaan minkä tarjouksen vakuutusyhtiö heittää pöytään. Pitäisi maanantaina viedä tuo näytille Pörhölle.

    Mitä äkikseltään itse tutkin niin uusiksi menee

    - konepelti
    - lukkopelti
    - lampun pesuri
    - jäähdytin
    - keulan ritilät
    - lisävalot

    Että ei tosiaan paha rasti, olen korjannut paljon huonommastakin vielä auton.
     
  2. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    568
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Taitaa Kizmon auto olla menossa lunastukseen, mutta onneksi lunastuksen ja kertakorvauksen erotus voi olla yllättävän pieni. Varaosia golfiin saa onneksi hyvin.
     
  3. jarppi83

    jarppi83

    Viestejä:
    346
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En luulisi olevan mahdoton ajatus löytää ajokunnossa olevaa raatoa, jonka voi ostaa varaosiksi
     
  4. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    466
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joo lunastuspäätös ei yllättäisi ja 2000 luvun volkkarin laaduttomuuden tankia se ei olisi ikävin lopputulema :D
     
  5. Sade

    Sade

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    14.03.2018
    Kysäistäänpäs täältä puolelta apua. Auto on mallia Nissan Almera N16 -00, jossa on nyt pidemmän aikaa ilmennyt isomman kertaluokan nykimistä pienissä vauhdeissa ja kierrosalueella 1000-2500rpm. Ketjun olen käynyt korjaamolla tarkistuttamassa ja vaihdettu tunnistimet nokka-ja kampiakseliin. Vikakoodeja ei korjaamolla tullut,tosin tästä käynnistä on aikaa jo jokunen viikko. Katin tai lambdan luulisi olevan vielä ehjänä, kun katsastuksessa romu meni kuitenkin vielä päästöistä läpi.
     
    Stail tykkää tästä.
  6. atomi

    atomi tieteen hypoteesi

    Viestejä:
    495
    Rekisteröitynyt:
    11.07.2017
    tul pohja raaputeltua , dinitrol koteloaineet suihkautettua, yön yli kuivu ja aamulla sit alustamassaus ruiskulla. tarvii jokuseen vuotee miettiä onko ruoste ongelmia

    ruostesuojausta.jpg
     
    Pete, H0rna ja Ragnarök- tykkäävät tästä.
  7. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA Tukijäsen

    Viestejä:
    510
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Nykiikö kun antaa soppaa enemmän?

    Se, että lähdetään nokka ja kampiakselin tunnistimet ekana vaihtamaan niin tuntuu amatöörimäiseltä. Ihan ensiksi kaikki muu kuntoon. Bensapaineet? Puristukset? EGR venttiili?
    Imuilma? (Pienikin vuoto ohi niin tuota nykimistä tapahtuu), sytytys?

    Vikakoodia ei välttämätt anna edes varsinkaan noissa mystisissä imuilman vuodoissa. Jos se ei vaikka osu toleransseihin tai jotain. Itselleni on käynyt näin.

    Kierrosalue viittaa myös egr:ään? Osakaasullahan nuo egr venttilit aktivoituu.

    Käyt läpi systemaattisesti moottorin perustoiminnot. Joku fiksumpi vielä kertokoot lisää.
     
    atomi tykkää tästä.
  8. Sade

    Sade

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    14.03.2018
    Kyllä tuo paremmin liikkui motarilla, vähän tuntui että ei ihan kaikki tehot ole tallella kun ei meinannut päästä hitaammista autoista ohi vaikka onhan tuo jo valmiiksi melkoinen nuhapumppu. Nuo tunnistimet vaihdettiin, koska auto kerran sammui tien varteen ja ilmeisesti toinen niistä oli hajonnut,pahoittelut unohdin tarkentaa tästä. Itse olen tosiaan melko tumpelo käytännössä näiden asioiden kanssa.

    Lähinnä lähdin yrittämään jos täältä saisi hieman rajattua, että mikähän mahtaisi olla vialla. Mainitsitkin tuossa vaihtoehtoja, itselläni ei tosiaan ole tarvittavia työkaluja kaikkien näiden tarkistukseen eikä kyllä pahemmin taitoakaan. Mietin tuota sytytyspuolta, että olisiko miten tyhmää lähteä liikkeelle tulpista ja puolista? Tuossa ei taida perinteisiä virranjakajia ollakaan. Pitää myös tutkiskella tuota imuilmaa, jos jotakin selviäisi siitäkin.
     
  9. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA Tukijäsen

    Viestejä:
    510
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    No siis huoltohistoria olisi hyvä tietää tosiaan. Milloin esim viimeeksi tulpat vaihdettu? Vanhat tulpat voi aiheuttaa jo tuota.

    Kuinkas paljon tuolla on rullailtu? Mikä kone kyseessä?

    Jännä ettei ne korjaamolla rajanneet vika sen enempää.
     
  10. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 116
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tulpat vois olla eka vaihtokohde kyllä mikäli ei ole tietoa koska vaihdettu. Myöskin tukkeentunut bensansuodatin voi vaikuttaa samalla tavalla...
     
  11. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA Tukijäsen

    Viestejä:
    510
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Juuri meinasin pa suodinta ehdottaa, mutta jos suodatin osittain tukkeessa, niin korkeammilla kierroksilla kun tarvitaan lisää soppaa niin tukehtuu entisestään sekä kiihdytettäessä.
    Kun suodin on tukossa ts. bensaa ei tule tarpeeksi vs. bensapaine alhainen, niin moottori ei sitä voi kompenmsoida, koska bensapaineen määrä linjastossa tukkiin asti on vakio. Vain määrää säädetään. Lisäksi bensavehkeissä harvemmin suodin tukossa niin paljon ettäkö vaikuttaa dramaattisesti. Menikö oikein?
     
  12. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 116
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Varmaankin :D Mutta kovemmilla kierroksilla käsittääkseni kone luo imua sinne, niin kuvittelisin, siis kuvittelisin että sais polttoainetta paremmin...

    Edit. Ja eikös polttoainepumppu kovemmilla kierroksilla yrittäis lykätä enemmän soppaa = lisää painetta?
     
  13. Sade

    Sade

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    14.03.2018
    Auton moottori mallia 1.5 eli QG15DE ja korjaamolla tarkistettu myös ketjun ajoitus, joten jakopää pitäisi olla ok. Tulpat vaihdettu edellisen omistajan toimesta hieman vajaa 20tkm sitten pari vuotta takaperin.
    Tuossa ei taida perinteistä bensansuodatinta olla. Suodatin sijaitsee tankin sisällä, jonka pitäisi kestää auton eliniän. Bensapumppu tarkistettiin korjaamolla auton jätettyä tiensivuun, jolloin bensa tuli käsittääkseni normaalisti.
     
    H0rna tykkää tästä.
  14. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA Tukijäsen

    Viestejä:
    510
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Okei- taikasana - omistajan toimesta. Lähde siitä aina liikkeelle että edellinen omistaja on sössinyt jotain. Tarkasta ne tulpat- ne ei kalliita ole joten ne uusiin.
    Sitten tietty ihan imuilman suodtain vaihtoon jos ei ole jo tehty. MAF (ilmamassamittarin) toimintahäiriö voi olla mahdollinen.
     
  15. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 116
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Sitten alkaa mennä mystisemmäksi, koska ei vikakoodiakaan anna... Ehkäpä tuo lievä imuilman ohivuoto vois olla hyvä tsekata.. Tai likainen imuläppä?
     
  16. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 116
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ja tietty, voihan olla että edellinen omistaja on ostanut ne kaikista halvimmat tulpat mitä on löytänyt ja ne ei ehkä olekkaan enää ihan iskussa vaikka on ajettu vain 20tkm...
     
  17. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA Tukijäsen

    Viestejä:
    510
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Vahva tämä tosiaan.

    Katso se imukanavan rakenne - jossain kohtaan on joku sellainen lieriö tötterö, johon menee piuha kiinni tai vastaava rakenne. se on suodattimen jälkeen ennen imukanavia, jotka menee moottoriin. Tarkista ne klipsit, kiinnitykset, tiukkaa ne tarkasti kiinni.

    Toinen hyvä konsti - irroita se MAF anturin piuha -> se kone vaihtaa vara ohjelmalle ja ajele sillä, jos vika korjaantui niin jossain siellä se vika on.

    [​IMG]

    Onko tuollainen?
     
    H0rna tykkää tästä.
  18. Sade

    Sade

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    14.03.2018
    Kyllä se aikalailla tuon näköinen muistaakseni oli. En pääse tällä hetkellä asiaa tarkistamaan. En tiedä auttaako tämä tieto yhtään vian löytämisessä, mutta nykimistä on tapahtunut tosiaan vajaan vuoden verran, joka on pahentunut huomattavasti viimeisen 3-4kk sisään. Alussa nykiminen ei juuri haitannut ajoa.

    Tuosta ilmamäärämittarista sen verran, että eikös sen pitäisi jotain ilmoitella vikakoodissa jos häikkää olisi?
     
  19. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA Tukijäsen

    Viestejä:
    510
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Riippuu, ei välttämättä jää muistiin tms.
     
  20. Sade

    Sade

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    14.03.2018
    Aivan. Tilaa ja työkaluja ei hirvittäviin purkuihin ole ahtaalla parkkipaikalla, mutta nuo liittimet ja johdot pitää vilkaista läpi.
     
  21. Gize

    Gize

    Viestejä:
    916
    Rekisteröitynyt:
    18.12.2016
    Monellako teistä on oikeasti autossa viallinen tulppa/tulpat ollut se ainoa syypää käyntiongelmiin? Siis sellainen vika että se ratkeaa pelkästään tulppien vaihdolla? Itsellä kun ei kertaakaan... Tulpanjohtoja kyllä, puolia ja antureita, imuvuotoja ja mitä vaan mutta ei kyllä koskaan viallista tulppasatsia.
     
    rovamarkku tykkää tästä.
  22. Sade

    Sade

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    14.03.2018
    Tämä olis kyllä ihan mielenkiintoinen tietää. Ei taida tuossakaan omassa purtilossa olla perinteisiä tulpanjohtoja vaan suorasytytys. Ei kehtaisi alkaa vaihtamaan tulppia, sitten puolia ja jos vika ei ole korjaantunutkaan vielä. Mutta sellaistahan se toisaalta on, että ei sitä voi suoraan tietää mikä on vialla.
     
  23. qettyz

    qettyz

    Viestejä:
    90
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Mulla olla oli joskus -01 ajossa 2.0 bensa Camry mikä alko oireilemaan niin, että aina liikkeelle lähtiessä / pienistä vauheista kiihdyttäessä auto meinasi sammua/kävi huonosti. Syyksi paljastuikin sitten vuoto tuollaisessa haitariputkessa mikä MAFin jälkeen meni imusarjaan. Sieltä vähän happea sekaan niin seokset laihoiksi..
     
    Gize tykkää tästä.
  24. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 122
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joskus oli katkennu tulpan "pää". Ei yllättäen sytyttänyt. Ei mitään tietoa kauanko nekin siellä oli olleet.

    Kaverilla oli myös aikoinaan joku 400e ostettu auto joka oli seissytkin aikansa. Se meinas pätkiä heti kaasulla jne kun sitä alettiin herättelemään mutta parani sitten ihan tulpat suodattimet öljyt huollolla.
     
  25. James

    James

    Viestejä:
    430
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itsellä tullut viime aikoina yllättävän paljon vastaan parikytvuotisissa autoissa sytkyjohtoja jotka ovat enää tuurilla lähes onnistuneet hommissaan, melkein koko ajan. Johtojen vaihdon jälkeen häiriöt ovat sitten kaikonneet. Mittauksissa tavallisella yleismittarilla on tehnyt tiukkaa saada johtavuutta vanhoissa edes asteikolla näkyviin. Ihmeen huonoissa johdossa se virta vielä kulkee, tosin huonosti.

    Toinen yleinen vikapaikka 1-25-vuotiaissa vekottimissa on ollut puolapaketti.

    Sytytystulpat toimivat kyllä yleensä hämmästyttävän pahan näköisiksi saakka mutta jotkut automallit ovat kumman nirsoja tulpan versiolle ja voivat käydä vajaasti jo uusilla "väärillä" tulpilla.
     
    rane58 tykkää tästä.
  26. Pow_82

    Pow_82

    Viestejä:
    169
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olikoha se jo tässäkin ketjussa läpikäyty: 90 luvun tojotat eivät toimineet NGK tulpilla. Vahva essonbaarikertomus, mikä olikin yllättäen totta. Aika monta NGK settiä vaihtui Densoihin..
     
    rane58 tykkää tästä.
  27. bonggoo

    bonggoo

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    25.03.2017
    Lauantaina alkoi audissa (A4, 2004, 1.6l bensa) pakokaasujärjestelmän merkkivalo palamaan, ja mototesti anto seitsemän "16804 Katalysaattorijärjestelmän tehokkuus alle rajan (Lohko 1)"-vikakoodia ja yhden "01317 Yhdistelmälaite katkonainen"-vikakoodin. Vika varmaan takinmaisessa lambda-anturissa tai sitten katti rikki, jota kyllä epäilen (200tkm ajettu auto mutta eihän sitä koskaan tiedä).

    Pitää viikonloppuna tarkistaa kaikki pakoputken liitokset ja tiivisteet, ettei ole vuotoja missään ja käyttää lambdat sekä katti irti. Ajamisessa en huomannut eroa kun merkkivalo syttyi niin autolla pysty kuitenkin ajamaan, ainoastaan päästöt eivät välttämättä ole kohdillaan.

    Perjantaina tuli käytettyä autoa ilmastointihuollossa ja seuraavana päivänä alkoi merkkivalo palaa mutta eipä pitäis olla noilla kahdella tekemistä toistensa kanssa.
     
  28. demo69

    demo69

    Viestejä:
    218
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Peugeot 207 tuntuu puhaltavan ilmaa sisälle melko huonosti. Tuntuu kuin suurin puhallusteho puuttuisi. Missähän vika voisi olla? Puhaltimen etuvastus on sökö?
     
  29. JiiVee92

    JiiVee92

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2017
    Raitisilmasuodatin vaihdettu milloin?
     
  30. James

    James

    Viestejä:
    430
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Yleensä ne pienemmät nopeudet jäävät uupumaan vastuksen kärähtämisen takia. Onko ilmansuodatin tukkoinen?
     
  31. neoadec

    neoadec

    Viestejä:
    6
    Rekisteröitynyt:
    13.08.2017
    Koska on vaihdettu suodattimet? Voi olla roskaa suodattimessa ja suodattimet voi olla tukossa jolloin ei tule sisälle ilmaa. Niin jos tuo etuvastus olis rikki niin puhallin huutais täysillä.
     
  32. Corex

    Corex

    Viestejä:
    494
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noniin ruoste-episodien jälkeen laturi sanoi sopparin irti :rofl: Uusi 235€ + parikymppiä hihnaan. Parin tunnin homma oli äheltää se sieltä irti...ahdasta. Huomenna saapuu uusi. Autollahan voi hyvin ajaa ilman laturia muutaman tunnin :smoke:

    Bonarina huomasin etuperän yhden kiinnitys/vaimennuskumin olevan heikossa hapessa. Asennus näytti siltä että pitää irrottaa kardaani, vetarit ja nostaa mahdollisesti moottoria. Huh huh...taitaa jäädä odottamaan motivaatiota.
     
  33. Canttu

    Canttu

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Itsellä juurikin Almerassa, joka tosin oli N15, mallia 1.6l koneella. Ajattelin vaihtaa tulpat kun ei ollut tietoa, että milloin aikaisemmin vaihdettu. Hain motonetistä kilvellä tulpat ja rokkasi kuukauden/kaksi ihan normaalisti. Kunnes alkoi ensiksi satunnaisesti pätkimään, joka paheni ja paheni. Tuli pidempään tutkailtua, että missä vika kunnes selailin taas motonetin varaosia, jolloin huomasin, että väärät tulpat kyseessä. Uudet oikeat koneeseen ja juuri tuollainen ärsyttävä nykiminen/pätkiminen katosi.

    Tulpat olivat ehjät, joten tavallaan niissä ei ollut vikaa. Olivat vain väärään koneeseen.
     
  34. jarppi83

    jarppi83

    Viestejä:
    346
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jahas, iskarin yläkääntölaakerin vaihtoprojekti meni vituiksi: kuusiokolo iskarin yläpäähän kiinni ja pulttiin vääntöä ja naps(iskarin päästä mutterin yläpuolelta koko hoito paskaksi, iskarin tanko kierteineen -> oli aineet laitettu vaikuttamaan jo yli vrk sitten. Nippu kasaan ja uutta tilaukseen/ sekä proggis uusiksi :cigar2:
     
  35. Henriquez

    Henriquez SER OMISTAJA Tukijäsen

    Viestejä:
    510
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tulppien vaihto itsellä ei mennyt oikein putkeen. Vaihdoin tulpat ja auto heijasi tämän jälkeen kierroksia edestkaisin 1600-2200rpm. Nyt yöllä kun tuli asennettua niin vähän väsymys painoi. Aprikoin sitten siinä, että miten hemmetissä uudet tulpat voi aiheuttaa tuommoista. No eihän ne aiheuttanetkaan, vaan olin irroittanut vaihon ajaksi yhden alipaineletkun, joka menee kaasuläppäkotelosta venttiilikopan kanteen.

    Täytyisi pirteenä nämäkin hommat tehdä...
     
    rane58 tykkää tästä.
  36. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    758
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tätä on nyt sitten liikkeellä muillakin.. Alatukivarren vaihto jäi tekemättä. Alapallo kiinni tukivarressa ja viime vuonna katsuri sanoi että alkavaa väljyyttä.
    Homma alkoi kun irrotin renkaan. Jarrusatula ja -levy irti ongelmitta. Alapallo lähti irti hämmästyttävän hyvin olkavarresta. Myös iskari irtosi alatukivarresta kohtuudella. Siihen vaihto sitten tyssäsikin. Koiranluu piti irrottaa 18 mm avaimella ja pitämällä vastaan 6 mm kuusikololla. No pyöreäksihän kuusiokolo se meni, eikä saanut edes takaisin kiristettyä. Kokeilin hitsata 6 mm pultin josta pidin kiinni mutta eihän se kestänyt ollenkaan. Siinäpä nyt kolisee kunnes uudet luut tulevat. Onneksi nuo ei maksa juuri mitään ja on muutenkin ollut vähän kolinaa autossa eli olisin kuitenkin nuo jossain välissä vaihtanut.
     
  37. demo69

    demo69

    Viestejä:
    218
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Keväällä taisin vaihtaa raitisilmasuodattimen. Tänään taas puhalsi normaalisti.
     
  38. James

    James

    Viestejä:
    430
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ainakin 307:koissa on yleisenä ongelmana yhden puhaltimen johtosarjalle tulevan erikoisen liittimen kuumeneminen ja sulaminen, saattaa olla samantapaista vaivaa pienemmässäkin sisaruksessa?
     
  39. demo69

    demo69

    Viestejä:
    218
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kiitos. Pitääpä tutkia tuulettimen johtoja.
     
  40. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 116
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    No nyt tuli audiin mielenkiintoinen "ongelma". Eli kyseessä -05 A6 3.2 FSI Quattro. Kävin tänään duunissa availemassa ikkunoita ku on vähän lämmin tuolla pihalla ettei ihan pätsi ole ku töistä lähti. Niin tein sen ekaa kertaa kaukosäätimellä, eli pitkään painamalla kaukosäätimestä avausnappia ikkunat aukeaa ja toisinpäin... Mut havaitsin, että myös kattoluukku aukeaa takaosastaan.. Autosta sisältähän en pysty kattoluukulle tekee muuta kuin ajamaan sen taaksepäin... Eli oisko tuohon mahdollista saada ns. kaksitoiminen kytkin kattoluukulle sisään, jotta sen sais sisältäkin tilttaamaan peräosan ylös vain???
     
  41. Corle

    Corle

    Viestejä:
    76
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Täähän ei auta välttämättä sun ongelmaan, mutta ainakin ranskiksissa se kattoluukku toimii noin eli ensin pysähtyy takareunan noustessa ja sitten jos sen haluu kokonaan auki niin pitää uudestaan painaa (ilman kaksiosaista kytkintä) pelkällä logiikalla.

    Ettei audissakin sais piuhalla muuteltua käyttäytymistä?
     
  42. Tembba

    Tembba

    Viestejä:
    10
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Huomasinpa äsken kaupungilla ajaessa, että jäähdytinnesteen lämpömittari sujahti sen vakio puolenvälin yli melkein tappiin asti. Ajelu koostui puoli 4 ruuhkassa pysähtelystä ja nopeus tuskin nousi 30km/h yli missään vaiheessa. Kun huomasin tuon mittarin olevan tukevasti punaisella, pistin ilmastoinnin heti kiinni ja pääsin liikennevaloista eteenpäin, mittari palasi takaisin puoliväliin varmaan 2 sekunnissa ja pysyi siinä ajelun loppuun asti. Kotipihassa laitoin auton taas käyntiin ja ilmastoinnin päälle ja lämpötila lähti taas nousemaan yli puolenvälin. Diagnoosina itse ajattelin, että a) on liian kuuma ilma yksinkertaisesti b)vesipumppu on menossa rikki c) kennon tuuletin ei toimi (testasin että se kyllä pyörii eikä siis ole jumissa fyysisesti). Onko ehdotuksia?
     
  43. Laim

    Laim

    Viestejä:
    31
    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016


    Onko tuon kytkimen toiminta tuttu? Toimii siis muuhunkin suuntaan kuin vain pyörittämällä.
     
    rane58 ja Corle tykkäävät tästä.
  44. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 122
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kokeilw lähteekö kuumana se flekti (tuuletin) pyörimään. Jos ei --> luultavasti flektiä ohjaava lämpöanturi sökö. Senkin voi kokeilla tarjoamalla flektille suoraan akulta virtaa ja maata. Anturi on yleensä syylärin kyljessä.
     
  45. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 116
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jumalauta, joka päivä oppii jotain uutta!:D Kiitos :lol:
     
    Laim ja Ragnarök- tykkäävät tästä.
  46. heyrst

    heyrst

    Viestejä:
    1 780
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei sinällään käyntiongelmia mutta uusi tulppa just viime vaihdossa napsahti poikki ennenkuin sain edes momenttiavaimella niitä minimi momenttiin. Kerta se ensimmäinenkin. Muutama tunti ylimääräistä työtä teetti ja just viimeisen tulpan kohdalla. Momenttiavaimella just sen takia vielä laitoin ettei kävisi näin kun tulppa syvällä kolossaan.

    Uudet tulpat oli 0.2mm liian isolla kärkivälillä, joten siinä voisi olla yksi syy jos jotain ongelmia tulee tulppien vaihdossa tai eri merkkisillä tulpilla. Ne vastaavuudet kun ei mee aina ihan jämptisti ja eivät tiskillä huomaa sanoa tai edes tiedä. Eli kannattaa edelleen tänä päivänkin entiseen malliin mitata kärkiväli.
     
  47. Gize

    Gize

    Viestejä:
    916
    Rekisteröitynyt:
    18.12.2016
    Jep, kuten ylläkin niin vääriä tulppia on ollut, mutta tulpassa itsessään harvemmin on mitään vikaa. Tuo sinun poikkimennyt tulppasikin olisi varmaan toiminut, jos ei olisi katkennut. Eka kerta kyllä kun olen tuollaisen valmistusvian kuullut.
     
  48. Tembba

    Tembba

    Viestejä:
    10
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Testasin eilen taas tuota propelia pihalla. Puhdistin liittimet ja työnsin 12v suoraan liittimiin ja flekti pyöri. Auton ollessa käynnissä ja ilmastoinnin päällä tuulettimen pitäisi ilmeisesti aina lähteä pyörimään, mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Kauppareissu kuitenkin onnistui ilman mitään ongelmia, lämmöt pysyivät karvan alle puolenvälin koko matkan, myöskään pihassa en saanut lämpöjä nousemaan yli normaalin. Tästä voinee päätellä että tosiaan se anturi tai signaalijohto on rikki. Ongelmaa tästä ei pitäisi nyt päästä syntymään kuin erittäin kuumalla ilmalla. Johdon tarkistamiseen pitäisi auto nostaa kulmasta ylös ja irrottaa rengas ja sisälokari kuskin puolelta joten se jää myöhemmäksi.
     
  49. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 122
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Yleensä noi anturit on puoli-ilmaisia niin kannattaa miettiä vaihtaako sen samontein jos purkamaan joutuu. Nesteethän se valututtaa jos/kun se anturi on syylärin kylessä. Kannattaa tutustua jo valmiiksi myös miten helppo/vaikea systeemi on ilmata kunnolla.
     
  50. dude86

    dude86

    Viestejä:
    275
    Rekisteröitynyt:
    14.06.2017
    Ainahan niitä saa hakata pöytää vasten, miulla ei yksikään ole samalla kärkivälillä, vaikka samoja ovat.