Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja.

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Welmari, 21.10.2016.

  1. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    956
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tjaa, mahtoikohan MAP-anturi hajota Audista ku työpaikan pihalta ei startannu ekalla yrityksellä lainkaan, toisella sitten lähti käymään mutta tehot tyystin kateissa...:confused: -05 3.2 FSI quattro kyseessä siis...

    edit.

    Symptoms of a Bad or Failing Manifold Absolute Pressure Sensor (MAP Sensor)
    • Excessive fuel consumption. A MAP sensor that measures high intake manifold pressure indicates high engine load to the PCM. ...
    • Lack of power. ...
    • Failed emissions test.
    1. Excessive fuel consumption
    A MAP sensor that measures high intake manifold pressure indicates high engine load to the PCM. This results in an increase of fuel being injected into the engine. This, in turn, decreases your overall fuel economy. It also increases the amount of hydrocarbon and carbon monoxide emissions from your vehicle to the surrounding atmosphere. Hydrocarbons and carbon monoxide are some of the chemical components of smog.

    2. Lack of power
    A MAP sensor that measures low intake manifold pressure indicates low engine load to the PCM. The PCM responds by reducing the amount of fuel being injected into the engine. While you may notice an increase in fuel economy, you will also notice that your engine isn’t as powerful as it was before. By reducing the fuel into the engine, combustion chamber temperatures are increased. This increases the amount of NOx (oxides of nitrogen) production within the engine. NOx is also a chemical component of smog.
     
  2. iGMAS

    iGMAS

    Viestejä:
    135
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikö pitäs tulla vika valo jos on rikki.
     
  3. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    928
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei välttämättä. Esimerkiksi MAF monesti antaa vikakoodin vain liian rikkaasta tai köyhästä seoksesta (trim limit exceeded), joka ei sytytä valoa sillä ecu korjaa virheen. Saattaa myös antaa lambda vian vaikkei sellaista olisikaan, kun se luulee vian olevan väärässä päässä seos ketjua. Jos taas laite täysin kuolee eikä anna arvoja niin sitten sytyttää valon, muulloin auto vain luulee niiden virheellisten arvojen pitävän paikkansa.

    E:lisätty selventävä termi tekstiin sulkuihin

    Esimerkki koodit yhdestä MAF vikaisesta Audista, jonka korjasin reilu vuosi takaperin:
    Koodi:
    2 Faults Found:
    16891 - Idle Control System RPM
                P0507 - 001 - Higher than Expected.
    17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
                P1136 - 001 - System too Lean
    
     
    Viimeksi muokattu: 04.06.2018
  4. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    326
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Näppärä kokeilla kun nyppää MAFin irti ja katsoo miten fuel trimmit reagoi siihen :)
     
  5. demo69

    demo69

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Peugeot 207:ssa ei välillä meinaa saadaa viitosvaihdetta kevyesti pois vaan jää jumittamaan. Pitää vähän vatkata edestakaisin, että saa vapaalle. Mikähän voisi olla vikana? Reilu 200 tkm ajettu eikä laatikkoöljyjä ole vaihdettu eli ne voisi kyllä ensimmäisenä vaihtaa.
     
  6. Jyrmo

    Jyrmo

    Viestejä:
    116
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kuulostaisi että jokin siirtäjän holkki voisi olla väljä
     
    H0rna tykkää tästä.
  7. demo69

    demo69

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Eli siis pitäisi tutkia tuota vaihteensiirtäjää. Onkohan vaikea homma?
     
  8. Jyrmo

    Jyrmo

    Viestejä:
    116
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En tunne ko. ajoneuvoa mutta vastaava vika ollut suoraan vaihdekepin alla. Pussi pois ja kurkkimaan mitä se on syönyt.
     
  9. demo69

    demo69

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kiitos.
     
  10. Habazon

    Habazon

    Viestejä:
    916
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    En myöskää tuota autoa tunne mutta kerran kaverin astrassa oli jokin vaihteensiirtäjän pultti löysällä jolloin ei meinannu vaihteet mennä sisälle. Tämä oli moottoritilan puolella juuri ennen vaihteistoa.
     
  11. iGmole

    iGmole

    Viestejä:
    57
    Rekisteröitynyt:
    17.07.2017
    Ei muutakun reklamoimaan PP-autoon: apurunkohan se on varmasti vinossa, kuten täällä tiedettiinkin. Ei sieltä nyt löydy väljää, risaa, löysää tai muutakaan selittävää tekijää camber-kulman heitolle. "Alusta on kyllä ihmeellisen hyvässä kunnossa", totesi mekaanikko, kun huihaitani hameen alta raudalla väänteli.

    Siis, reklamoimaan PP-autoon. Taas.
     
  12. null

    null

    Viestejä:
    326
    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Onko tuosta suuntausraportista kuvaa jossain?
     
  13. iGmole

    iGmole

    Viestejä:
    57
    Rekisteröitynyt:
    17.07.2017
    PP-autosta en sillon raporttia saanut. Olin tyhmä enkä älynnyt vaatia. Haiskahtaa siltä, että ongelmaa on siellä piiloteltu!

    Tämän alustan osien hyvän kunnon totesi siis tänään toinen huoltamo. Tämän tuossa äsken muotoilin täysin epäselvästi. Tuosta myöhemmin Euromasterilla teettämästäni suuntauksen rapsasta (jossa camberin heitto siis selvisi) kyllä saan kuvan... eiss. Mennyt niin sekavaksi, kun painaa kellon ympäri duunia ja joutuu yks asia kerrallaan selvittään, korjaan, selvittään, korjaan. Kyllä se tästä.
     
  14. HTK12

    HTK12

    Viestejä:
    271
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2016
    Katsastus läpi ilman mitään huomautuksia saate sanoilla "vuoden päästä sitten taas" ja kotimatkalla jarrupoljin pohjaan. :facepalm: Ei ollut oma auto, niin empä ole jarruputkia auton alla tarkemmin katsellut. Noh kävin katsomassa nosturilla ja jos inssi olisi vaivautunut katsomaan, niin aivan varmasti olisi jotain sanonut. Aika rapsakan näköiset.
     
  15. HujaudeR

    HujaudeR

    Viestejä:
    46
    Rekisteröitynyt:
    08.08.2017
    Tuttua, joskus leimattiin useamman vuoden seissyt auto ja saatiin muutaman käynnin jälkeen puhtain paperein läpi. Ensimäisenä viikonloppuna molemmat takatukivarret katkesivat kun joku edellinen omistaja oli suuressa viisaudessaan korjannut ruosteiset ja vähän revenneet takatukivarret hitsaamalla. Kyllä nauratti kun molemmilta puolilta pamahti poikki.
     
  16. bypass

    bypass

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mulla alkoi Sevelin pakusta muhinut jarruputki vuotamaan dynamossa. Otti sen verran kiinni vielä takapäätä mitatessa, että leima tuli, mutta konttorilta lähtiessä painui jarrupoljin eka liittymässä pohjaan. Pumppaamalla sai painetta aikaan ja ajoin auton takaisin parkkiin katsastusaseman pihalle. Asiasta mainitessa sanoi inssi polkimen kyllä tuntuneen vähän oudolta, mutta mittarit näytti vielä tarpeeksi. Ei ollut huomannut myöskään vuotoa pohjaa tutkiessa. (Reilusti märkä, mutta vähän piilossa) Olisi silti luullut huomaavan autoa pihalle siirtäessä. Siinä parkissakin oli reilusti kostea lammikko maassa.
    Tämän jälkeen olen ottanut osaksi auton katsastustarkistusta reilua kovemman polkaisun ihan putkia testatakseni.
     
  17. HTK12

    HTK12

    Viestejä:
    271
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2016
    Eikös tuo ole yksi hylkäysperuste, että poljin painuun pohjaan? Pl., jotkut hydroboostilla varustetut, joissa tuo kuuluu ihan noin toimiakkin. Ei ole ensimmäisen kerta kun katsastuksen jälkeen häviää autosta jarrut.. Vuosi sitten omasta autosta alkuperäinen konehuoneessa oleva kumiletku päätti irrota liittimestään ja poljin pohjaan. Omassa autossa on kyllä letku aika piilossa konehuoneessa, eikä inssit sieltä kyllä koskaan taida jarruputkia/letkuja katsoa. Tämän jälkeen vaihtui kaikki jarruletkut ja taakse putket. :D

    Tuossa tämän päiväisessä putki oli ihan hyvin auton alta näkyvältä paikalta muhinut. Ja poljin meni melko nopeasti pohjaan, eikä tarvinnut edes seisoa polkimen päällä.

    On muuten mukava kun valmistajat laittaa nuo jarruputket kulkemaan bensatankin/apurungon jne. ja korin välissä. Sieltä kukaan ikinä niitä tule tarkastaneeksi, niin voi olla melkoisia pommeja liikkeellä.. Useammasta alle 10v autosta on takajarruputkia jouduttu vaihtamaan vuotamisen takia.
     
  18. null

    null

    Viestejä:
    326
    Rekisteröitynyt:
    06.11.2016
    Paremmassa suojassa ne siellä tankin/apurungon päällä on kuin alla. Tätäkin asiaa on nyt hivenen paisuteltu.
    Vaihtakaa ne jarruputket niihin 10v pommeihin, jos niin jännittää.

    edit. jos joku katsuri alkaisi hylkäämään huonolta näyttävät jarruputket, niin siitä vasta itkua tulisikin.
     
    Viimeksi muokattu: 08.06.2018
  19. HTK12

    HTK12

    Viestejä:
    271
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2016
    Monessa autossa ne putket on huonommassa kunnossa siellä tankin päällä kun näkyvällä paikalla.. En tiedä mistä johtuu, mutta näin se vaan on monien autojen kohdalla. Vähän huonon näköiset ja hapantuneet on "hieman" eriasia. Tuossakin tämän päivän casessa oli kyllä niin hyvin yhdestä kohdasta muhinut, että kyllä sen nyt puoli sokeakin näkee ettei putki enää ole kunnossa. Pinta ruoste ei haittaa mitään, mutta kun putki alkaa selvästi jo muuttumaan muhkuraiseksi ja hilseilee muutakin kun pinnoitetta, niin silloin voisi kyllä jo alkaa korjauskehotusta antamaan.

    Joo onhan autoissa jarrut kahdessa piirissä, mutta omassa ainakin ei kyllä jarrutehoa ollut juurikaan kun konehuoneen letku antaunut täydellisesti kerralla. Poljin meni todella nopeasti pohjaan, jolloin ei enää jarrutettukaan. Auton sai pysähtymään vain pumppaamalla jarruja. 100km/h vauhdissa ei kyllä toivoakaan millään järjellisellä ajalla pysähtyä, vaikka autossa muuten onkin tehokkaat jarrut. Tämän päiväinen pysähtyi kyllä vielä hyvin normaali liikenteessä, kun putki vasta tihkuu, ei vielä ole kokonaan pettänyt.
     
  20. dude86

    dude86

    Viestejä:
    250
    Rekisteröitynyt:
    14.06.2017
    Eilen hävisi sähköt kesken ajon, onneksi paloi vihreät ja oli bussipysäkki heti risteyksen jälkeen. Jos olisi joku ajanut perässä niin sekin olisi ollut aika mielenkiintoista, kun vilkut ei toimineet. Melkein poltin näpit pakosarjaan, kun räpläsin johtoja. Erittäin kiva niitä kahta piuhaa on myös laittaa takaisin, kun se on ihan tuurista kiinni, että osuuko paikalleen, kun ei siihen näe kunnolla edes peilillä, tais mennä viimeeksi 20min, joten kiva ottaa piuhaa irti ja hieman muokata liitintä.
     
  21. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    956
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Moottorin vikavalo paloi jo entuudestaan, joten ei tässä tapauksessa syttynyt lisävaloja :D

    Tänään tuli grillailun lomassa sitten vihdoinkin aukaistua kuskinpuolen takavalo kun on sieltä herjaillut jarruvalovikaa ja takasumuvalo-vikaa aina välillä. Ja yks liitinhän sieltä oli ruostunut aika pahasti.. Tuntui hyvin pelittävän kun laitoin rost-offia likoamaan sinne tunniks molempiin liittimiin ja sitten ihan mekaanista hankausta hiomapaperilla ja pienellä talttapää meisselillä :) Eli ei ainakaan seuraavalla startilla herjaillut mitään... Nähtäväksi jää sitten uusiiko esim. aamulla kun on kylmää ja kosteaa...

    Edit. Uusi MAP-anturi on tulossa ensiviikolla... Eli silloin sen vaihto ja samalla sitten uudet öljyt koneeseen kun nykyinen runsas polttoaineensyönti johtaa väkisinkin siihen, että sitä menee öljyn joukkoon...:shifty:
     
  22. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    718
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    2010 Skoda Octaviassa moniurahihna pitää tyhjäkäynnillä pientä ääntä ja kylmällä koneella ensimmäisen parin minuutin ajan ajaessa kuuluu tuon hihnan suunnalta vikinää, joka muuttuu kierrosten mukaan. Ilmeisesti joko hihna, kiristin tai joku laakeri sieltä menossa? Jakoketju ja sen kiristin juuri uusittu, eli tuskin se pitää ääntä.
     
  23. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    956
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Uusi hihna ja automaattikiristin tilalle niin johan on hiljainen taas :)
     
  24. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    956
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tai jopa uusi hihna vain.. Sillä menee sen oman aikansa kunnes automaattikiristin sanoo moro :D

    Edit.

    Koko helahoidon kuvittelis olevan alle 200e, eli moniurahihna ja automaattikiristin... saatan tietty olla väärässäkin.

    editedit. siis mikäli löytyy työkaluja ja ne pysyvät lapasessa :tup:
     
  25. HTK12

    HTK12

    Viestejä:
    271
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2016
    Tuon ikäisessähän voi olla jo veny hihna, jolloin ei ole kiristintä olleenkaan. Oli miten oli, hihna pois ja tarkistamaan, että kaikki hihnalla pyörivä on kunnossa. Jos ei löydy mitään selvää vikaa, niin uusi hihna paikalleen.
     
  26. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    956
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Koska ei ole varaa noin uuteen ikänä, niin onko noin? Että ovat vaan venyvällä hihnalla ilman kiristintä?
     
  27. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    718
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    12€ maksaa uusi hihna tuohon. 144 tkm tosiaan ajettu ja en nyt äkkiseltään muista nähneeni huoltokirjasta mainintaa, että onko aiemmin vaihdettu. 1.2 TSI kyseessä.

    Hiljattain ihan liikkeestä ostettu auto, eli myyjällä on vielä tuo oma 6kk vastuunsa. Tosin itselläni kyllä pysyy työkalut kädessä ja mielellään opettelisin korjaamaan omaa autoa. Aika ahtaalta tosin näytti hihnan ympärillä.

    Aika satunnaista tuo vikinä. Yleensä vikisee kerran liikkeelle lähtiessä ja sitten on hiljaa seuraavaan koneen jäähtymiseen saakka. Välillä ei pidä mitään ääntä, eli tuskin tuo aivan heti leviää.
     
  28. HTK12

    HTK12

    Viestejä:
    271
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2016
    Tietämättä millä koneella auto on, niin mahdoton sanoa. Ainakin saman ikäisissä golffeissa on tuota venyhihnaa.
     
  29. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    956
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    No jo on taas ehkä saksalainen insinööri keksinyt virityksen... Vanhemmissa sentään jousella varustettu automaagi-kiristin..

    Eikä sillä, tuohan on helppo ja kätevä vaihtaa jos kone on pois konehuoneesta..:facepalm:
     
  30. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    718
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Aiemmin jo mainitsinkin, että 1.2 TSI on kyseessä.

    Suihkautin silikonispraylla hihnaan ja "tsik tsik tsik" -ääni hiljeni välittömästi tyhjäkäynnillä. Hihnaspray taas pahensi tuota ääntä. Startin jälkeen ajamaan lähtemisessä tuolla silikonilla ei kuitenkaan ollut vaikutusta. Esimerkiksi nyt lähdin ajamaan ja ekan kiihdytyksen aikana kuului vikinä/sirinä hihnan suunnalta ja sitten oli hiljaista. 60km ajon jälkeen auto oli noin 10 minuuttia pois päältä ja lähdin ajamaan uudestaan moottori vielä lämpöisenä ja taas kuului hetken tuo kierroksia mukaileva sirinä.

    Kyllä se hihnalta tai joltain osalta siellä kuulostaa. Pitää varmaan kysäistä, paljonko autokauppa tulee kuluissa vastaan. Hihna tosiaan näyttää olevan sen 12€ ja tuskin kovin valtava homma yksi hihna vaihtaa ja tarkastaa samalla rullien kunto.
     
  31. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    872
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jos sulla on 150tkm ajettu auto ja hihna vikisee & ei tietoa vaihdosta niin autokaupassa taitaavat lähinnä nauraa jos menee takuuseen vetoamaan.
     
    Ihmemies ja H0rna tykkäävät tästä.
  32. HTK12

    HTK12

    Viestejä:
    271
    Rekisteröitynyt:
    27.10.2016
    No ei tuo sen vaikeampi ole kun se kiristimellä oleva hihnakaan, kun hankkii/tekee siihen työkalun.

    Joo ei tule autoliike kyllä osallistumaan, jos vaihto ei ole tiedossa. Kuluva osa, sama kun valittaisi renkaiden olevan kulunneet..
     
  33. Ihmemies

    Ihmemies

    Viestejä:
    182
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Ihmettelin omassa autossa miksi kampikammion huohotinletku on öljyssä. Aattelin että letku/o-rengas paskana, kun huohotin muuten pelaa ja on auki. Noh selvisi että imuilman putken ja kaasuläppäkotelon välinen tiiviste vuotaa huohotusöljyjä siihen letkun päälle. Huohotusventtiili siis on kiinni imuilman putken päässä ennen kaasuläppää. Ei ollut enää ihan parhaassa iskussa tiivistee, ja likainen kaasuläppä varmaan syynä vähän vaeltavaan tyhjäkäyntiin.

    Taitaa olla yli 300tkm ajettu kone jo sen verran väljä, että huohottaa enemmän kuin tiiviimpi kone. Löin osat kiinni ja kovaa ajoa. Joku "suction jet pump"in sivuhaara, joka tulee huohotinventtiililtä, oli tukossa. Vaihdoin sen pumpun myös sitten uuteen ja avoimeen, saa nähdä vaikuttaako mihinkään.
     
  34. iGMAS

    iGMAS

    Viestejä:
    135
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kauanko on ollu toi öljy + liikaa bensa on ollut? Katit ei tykää vaan kennot menevät tukkoon.
     
  35. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    956
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Öljyt olleet koneessa kaks viikkoa, nyt viikon ilman kunnollista MAPin toimintaa..
     
  36. Tembba

    Tembba

    Viestejä:
    7
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tuli mittailtua ja testailtua vielä kaikki sulakkeet (ehjiä oli edelleen) ja ihmeteltyä vikaa, uusi rele tuli vaihdettua 6,1e ford liikkeestä ja viiksi Saksasta 56e ja vika korjaantui tuolla viiksen vaihdolla!
     
    Persojet ja Starglazer tykkäävät tästä.
  37. heyrst

    heyrst

    Viestejä:
    1 489
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eihän se haittaa näkyvyyttä eihän. Oli joku joskus jättänyt lukituslevyn laittamatta nostimen tappiin. Lasi tipahti tapilta alas ja niin alas että irtosi kiskoltaan (lasissa olevien omien kiinnikkeiden avulla kiskolla). Ylös tulles tappi tarttu sen verran et väänsi lasin etukulman kiinnikkeestä etukulmasta lasista hajalle. Tänään kävi hakees toisen lasin. Tarvis vaan alkaa askarteleen paikalleen.
    [​IMG]
     
    Aliipa ja H0rna tykkäävät tästä.
  38. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    956
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Halvemmassa menopelissä olis varmaan koko lasi räjähtänyt sinne oven sisään.. :beye:

    edit. Halvemman luokan menopelissä siis :D
     
  39. heyrst

    heyrst

    Viestejä:
    1 489
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No joo se tuosta 2 kerroksisesta laminoidusta oli iloa että kun sai paikalleen takaisin toimii se edelleen yhtä hyvin kuin ehjä. Uusien lasien hintaa en vielä kysynyt kun toisesta autosta tuli nyt molemmille puolille et sävytykset täsmää. Takalasit on normaalistikin tummemma,t joten ei tarvinnut niitäkin. Voin kuvitella ettei ihan edulliset lasit noi uutena hommata.
     
  40. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    956
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    No ei varmasti juu :D
     
  41. turboahdin

    turboahdin

    Viestejä:
    3 440
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tai sitten olisi pysynyt ehjänä. Ei laminoiduissa laseissa kyllä sivuilla ole järkeä. Onnettomuustilanteessa karkaistusta pääsee pihalle, mutta laminoidun kanssa on ihmeissään.
     
    Ragnarök- tykkää tästä.
  42. heyrst

    heyrst

    Viestejä:
    1 489
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Rikkoutuminen oli lähinnä sen lasin kiinnike tapin syytä joka lasin läpi ja joka urassa. On lähellä lasin reunaa ja nyt siihen tuli iso vääntävä kuorma kunnei ollut paikallaan tarttuen johonkin. Sellainen 2cm läpyskällä lasin läpi.
    [​IMG]
     
  43. David ":DA" Imodium

    David ":DA" Imodium

    Viestejä:
    965
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jarrukilpien vaihto ja vuosihuolto yhteensä 154 €. Kyllä olen tyytyväinen. Merkkihuollossa olisivat veloittaneet 250€ pelkästä kilpien vaihdosta ja vuosihuollotkin kulkee siinä 300 - 600 € pintaan.
     
    H0rna tykkää tästä.
  44. atomi

    atomi tieteen hypoteesi Tukijäsen

    Viestejä:
    373
    Rekisteröitynyt:
    11.07.2017
    [​IMG]
    volvoo vähä putkenrakentelua ku alkuperänen alkoiolee melko mätä, kuvassa vaiheessa. putki tuli ylemmäs ja kiinnikkeiden päistä turhat tökit veks.
     
    Kidov tykkää tästä.
  45. heyrst

    heyrst

    Viestejä:
    1 489
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noniiin. Ikkuna vaiheettu. Tuli samalla huomattua että oven välistä puuttu jos mitäkin osaa äänieristeineen. Keräten varaosavehkeestä puuttuvat ja ovi kasaan kuten kuuluu. Tosin kiskojen päässä kuuluisi olla kumit mitkä estää tippumisen vaikka irtoisi telineeltään niin niitä en löytänyt mihin olin varaosa-autosta ne säilöön laittanut. Mutta eipä enää pitäisi päästä tippumaankaan kun kerran tapin lukitusosat paikallaan.
     
  46. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    703
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jaahas, "kesä"autolla tuli ajeltua pikku pätkä. Mukavasti kävi kolmella. Kotona nykin tulpanjohtoja niin yhden irrottaminen ei vaikuttanut käyntiin eli vika paikallistui. Kumma kun välillä sai kipinää kun veti johdon melkein irti.
    Tuossa ei taida olla vaihtoehtoja kuin tuo johto rikki?
    Kumma kun tulpanjohdoilla ajettu max 2000 km ja parin vuoden aikana niin nyt jo rikki, Boschin johdot vielä.
     
  47. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    703
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei ollut johdossa vikaa vaan tulpassa:
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
    spacecat tykkää tästä.
  48. aon

    aon

    Viestejä:
    7
    Rekisteröitynyt:
    14.02.2017
    Olisko arvauksia mistä kuuluu laturin hihnan tienoilta rohiseva/sirisevä ääni ? Taajuus muuttuu moottorin kierrosten mukana, eikä kytkimen painaminen vaikuta. Kärry on -00 Corolla vvti 1,6 3zzfe koneella, ajettu 230 Mm.

    [​IMG]

    Paikallistuu ehkä eniten etupuolelle missä on vierekkäin laturi ja vesipumppu. Kun kokeilee ilman hihnaa käsin pyörittää, kumpikin tuntuu kuitenkin pyörivän normaalisti vaikka samalla koittaa vähän laittaa voimaa suuntaan johon hihnakin painaisi. Entäs laturin hiilet ?

    Kiristinpyöräkin olisi kai mahdollinen, siinä on pieni välys. Ilman kuormaa jää pyörimään melkein loputtomasti, eli jos on vierintälaakeri, niin se on kyllä täysin kuiva.

    Video:
    Dropbox - 2018-06-17 16.52.33.mp4
     
  49. Miixxx

    Miixxx

    Viestejä:
    209
    Rekisteröitynyt:
    03.11.2016
    Mittaa ensin latausjännite, jos ok niin kokeile laturin vapaapyörä.
     
  50. aapelih

    aapelih

    Viestejä:
    89
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuossa laturissa näyttäisi kyllä olevan ihan kiinteä hihnapyörä, että siinä ei hirveästi kokeiltavaa ole :bored:

    Mutta @aon, tuollainen rohina voisi hyvin kuulua kiristimen laakerista, varsinkin jos se on jo käpistelemällä todettu kehnoksi. Se on myös oletettavasti edullisin osa uusia?

    Jos haluaa varmistua siitä, että ääni kuuluu hihnalta, niin voihan sitä konetta käyttää hetken ilman tuota remmiä (tuo käyttää vissiin vain laturia, vesi- ja ohjaustehostimen pumppua?).