Itsellä ei edellisessä Golfissa (V variant 1.9tdi) kestänyt tuo 5v laatikko kuin 240t km.1.9TDI T5 Portterista laatikko moroksi n. 340tkm kohdalla. Jollottanut jo jonkun aikaa 4. ja 5. vaihteella, nyt rahisee jo paikallaankin ja esim. 3 kuuluu pientä kolinaa.
Olihan se tiedossa, että noissa 5v askeissa on ollut tätä vaivaa. Ehjät kiven alla, kai se on ryhdyttävä laakeriremppaan.
Tätähän se on, että nykyään ei tartte itseään ilmiantaa eli on tuo itsekriminointisuoja käytössä.Eli auto tuli toivottavasti kuntoon. Mutta seuraavana päivänä tästä joku törmäili autosta parkkipaikalla koko perän lyttyyn ja luonnollisesti jättämättä yhteystietoja. Korjaukseen menee puskuri, kolme valoa ja takakontti, joka otti isoimmat vahingot. On sentään kasko.
Jep, ei mua muuten kiinnosta mutta en maksa siitä 60e että siellä on joku koulun käynyt kloppi jonka työn joku asiaanperehtymätön osaa tehdä kuten minä.Itse käytin w124 mersun joskus leimalla, inssi aikansa heilutteli rengasta ja sanoi että jossain on ehken väljää. Ei kuitenkaan löytänyt vikaa mistään niin sanoi että vaihda vaikka raidetangon sisäpää
(En vaihtanut, käänsin vain raidetangon toisinpäin)
Minulle sanoi asentaja että vain se vika katsotaan uusinnassa mikä on merkattu lapulle. Sen mukaan voisit viedä takaisin tekemättä mitään. Tosin vaihtaisin kyllä ne alapallot jo itseni vuoksi. Voivat kulua nopeastikin alun saatuaan.Voi vittujen vittu taas.
Käytin auton leimalla. Tulos oikean puolen rt pää väljä. Hain jo osankin porukoilta varastosta valmiiks kun sattu olemaan varalla.
Tänään pyörä irti, rauta käteen ja 30s myöhemmin diagnoosi että alapallossa pari milliä klappia, rtpää kunnossa.
Mistä vitusta mä noille maksan kun käytän autoa leimalla?
Mulla joskus entisessä autossa eli Renault Laguna 1 farmarissa inssi laittoi toisen puolen umpion lasista, että samea. Korjaamolla vaihdettiin viimeinen vaimentaja, viittä vaille tipahtaako vai ei. Ei mennyt päästöistä läpi muuten ja en tehnyt umpion laseille yhtään mitään 1kk sisään eli kummatkin kirkkaat -> eri inssi ja hyväksytty lappu katsastuksesta.Itse käytin w124 mersun joskus leimalla, inssi aikansa heilutteli rengasta ja sanoi että jossain on ehken väljää. Ei kuitenkaan löytänyt vikaa mistään niin sanoi että vaihda vaikka raidetangon sisäpää
(En vaihtanut, käänsin vain raidetangon toisinpäin)
Juu totta helvetissä molemmat vaihtoon, ihme ettei ajossa jo tunnu. Syksyn renkaanvaihdossa vielä mitään vikaa ollut noissa.Minulle sanoi asentaja että vain se vika katsotaan uusinnassa mikä on merkattu lapulle. Sen mukaan voisit viedä takaisin tekemättä mitään. Tosin vaihtaisin kyllä ne alapallot jo itseni vuoksi. Voivat kulua nopeastikin alun saatuaan.
Mistä ja millä nostat autosi renkaiden vaihdossa?Syksyn renkaanvaihdossa vielä mitään vikaa ollut noissa.
Tuskin kuitenkaan tukivarresta? Tai mistäs minä tiedän mistä ihmiset autojaan nostelee.Mistä ja millä nostat autosi renkaiden vaihdossa?
Helmasta yleensä tunkilla, ei ole paras tapa väljien etsintään mutta kyllä ne kummasti rengasraudalla sieltä löytyy, tässä 9-5 saapissakin saa raudan hyvin olkavarren ja tukivarren väliin. Ei siinä paljoa jännitteet haittaa kun rautaa käyttää.Mistä ja millä nostat autosi renkaiden vaihdossa?
Joskus sieltäkin, riippuu vähän autosta ja tunkista. Ei kaikkia uskalla helmoista tunkkailla...Tuskin kuitenkaan tukivarresta? Tai mistäs minä tiedän mistä ihmiset autojaan nostelee.
Ei kannata, ellei tyyppivikana ole jousien katkeaminen kyseisessä autossa.Tulipa mieleen etta kannattaakohan samalla vaihtaa jouset eteen?
Tähän alan kallistumaan, en ole muutenkaan havainnut juttuja katkenneista jousista. Joku satunnainen tapaus toki on.Ei kannata, ellei tyyppivikana ole jousien katkeaminen kyseisessä autossa.
Jos homman joutuu teettämään, niin vaihtaisin jouset samalla, ei ne ikuisia ole.Ei kannata, ellei tyyppivikana ole jousien katkeaminen kyseisessä autossa.
Mihinkään yleismerkkihuoltoon ei mitään järkeä viedä. Saat jonkun geneerisen koodin mistä ei yleensä selviä mitään. En osaa sanoa kuka helsingissä on erikoistunut mersuihin, mutta jos ajelet hämeenlinnassa päin, niin Tähtihuolto on ykkönen.Hei ajattelin kysyä neuvoa/vinkkiä täältä, kun en ole kovin kauaa Helsingin seudulla asunut, että tietääkö joku täältä päin järkevää paikkaa (muuta kuin vehoa) missä vois käyttää vanhaa marsua vikakoodinlukemisessa (syttyi moottorin vikavalo tänään). Auto: w212 250 vm 2010. Nopean googlettamisen jälkeen bongasin motonetin testauspalvelun. Muita paikkoja saa myös ehdottaa
Kiitos vinkistä. Saa ehdottaa muualtakin kuin Hki, mutta mieluiten kuitenkin suhkot läheltä.Mihinkään yleismerkkihuoltoon ei mitään järkeä viedä. Saat jonkun geneerisen koodin mistä ei yleensä selviä mitään. En osaa sanoa kuka helsingissä on erikoistunut mersuihin, mutta jos ajelet hämeenlinnassa päin, niin Tähtihuolto on ykkönen.
Ehdotan jotakuta tuolta: Täältä löytyy star:it - Mersuforum.netHei ajattelin kysyä neuvoa/vinkkiä täältä, kun en ole kovin kauaa Helsingin seudulla asunut, että tietääkö joku täältä päin järkevää paikkaa (muuta kuin vehoa) missä vois käyttää vanhaa marsua vikakoodinlukemisessa (syttyi moottorin vikavalo tänään). Auto: w212 250 vm 2010. Nopean googlettamisen jälkeen bongasin motonetin testauspalvelun. Muita paikkoja saa myös ehdottaa
Onko Borassa monivarsituenta, yhdystukiakseli vai jopa jäykkä taka-akseli? Rakenteen tunteminen auttaisi veikkauksessa. Monivarsituenta tarkoittaa ihan oikeaa pyöränripustusta, joka mahdollistaa suunnitteluvaiheessa geometrian monipuolisen optimoinnin. Yhdystukiakseli on käytännössä leveä takahaarukka, jossa on yhden keskellä olevan pyörän sijaan kaksi pyörää haarukan ulkopuolella. Rakenne mahdollistaa halvat valmistuskustannukset.Mikäköhän tuossa Boran takapäässä on vialla tai irti, kun kuopissa ja yksittäisissä epätasaisuuksissa auton takapää tavallaan liikahtaa toiselle puolelle? Eikä ole mikään karkea kolaus tai nytkähdys, vaan pehmeä, nopea siirtyminen. Mitä enemmän vauhtia, sitä selvemmin sen huomaa ja sitä hirveämmältä se ratissa tuntuu.
Iskarit ja tuennat kunnossa katsastuksenkin mielestä, mitään näkyvää ei ole irti tai rikki, eikä paikallaan liikuttamalla saa mitään ylimääräistä liikettä aikaan. Renkaiden paineilla ei vaikutusta.
Olen aika hämmentynyt että mikä tuon mahtaa aiheuttaa?
Jos etuveto niin taka-akselin puslat loppu.Mikäköhän tuossa Boran takapäässä on vialla tai irti, kun kuopissa ja yksittäisissä epätasaisuuksissa auton takapää tavallaan liikahtaa toiselle puolelle? Eikä ole mikään karkea kolaus tai nytkähdys, vaan pehmeä, nopea siirtyminen. Mitä enemmän vauhtia, sitä selvemmin sen huomaa ja sitä hirveämmältä se ratissa tuntuu.
Iskarit ja tuennat kunnossa katsastuksenkin mielestä, mitään näkyvää ei ole irti tai rikki, eikä paikallaan liikuttamalla saa mitään ylimääräistä liikettä aikaan. Renkaiden paineilla ei vaikutusta.
Olen aika hämmentynyt että mikä tuon mahtaa aiheuttaa?
Kyllä tuo yhdystukiakseli on lähimpänä totuutta.Onko Borassa monivarsituenta, yhdystukiakseli vai jopa jäykkä taka-akseli? Rakenteen tunteminen auttaisi veikkauksessa. Monivarsituenta tarkoittaa ihan oikeaa pyöränripustusta, joka mahdollistaa suunnitteluvaiheessa geometrian monipuolisen optimoinnin. Yhdystukiakseli on käytännössä leveä takahaarukka, jossa on yhden keskellä olevan pyörän sijaan kaksi pyörää haarukan ulkopuolella. Rakenne mahdollistaa halvat valmistuskustannukset.
Ei taida renkaista olla kiinni, kun teki samaa parilla edellisillä kesärenkaillakin. Takapäässä on kyllä jostain syystä renkailla aika hurja A-asento (/ - \), mutta on nelipyöräsuuntauksen jäljiltä ja mukamas "ammattilaisen" mukaan sellainen kuin kuuluukin. Täytyy kesärenkaiden vaihdon yhteydessä vilkaista jos hiukan saisi järkevämmän näköiseksi.Voisikohan olla runkovikaa renkaassa? Liian löysät kyljet. Pitäisi saada testattua käyttämällä toisia renkaita alla. Voi olla myös ihan renkaan pintakuviosta ja ominaisuuksista kiinni. Oletko kuinka kauan ajanut noilla samoilla renkailla? tekikö jo joskus aikaisemmin samaa? Myös karhun urat tekevät tuota nuljuamista.
Väljät puslat, nivelet, huonot iskarit ja pielessä olevat pyöränkulmat yleisin syy, borissa myös ruostuu takakelkat puhki mutta olisivat huomanneet katsastuksessa.
Itselle ostin joskus aiemmista autoista hyväksi tietämäni hankook i-pike rs2 renkaat ässä mersuun ja ajettavuus meni aivan karmeaksi, kesärenkailla auto oli vakaa kuin mikä mutta noilla hankookeilla tuntui kuin olisi hyytelöpatjalla mennyt.
Tuo kävisi kyllä järkeen. En ole niitä tainnut edes koittaa väännellä, kun ei mitään kolinoita ole kuulunut. Pitää ihan ensiksi tuo kokeilla.Jos etuveto niin taka-akselin puslat loppu.
Vein sitten ton mersu expertille jolla kunnon laitteet ja mitään varsinaista vikakoodia ei ollu tohon liittyen mutta se kävi ajamassa ennen testeriä ja silläkin hyyty kun löi kierroksia....sen jälkeen se ohjelmoi kaasuläpän oletusarvoille ja uus testiajo ja toimi täydellisesti....olisko jotenkin alkutalven akun hyytyminen sekottanu jotain systeemiä mutta nyt näköjään korjaantu sitten 60 eurolla toi vika230 kompressori mersuun tuli joku mystinen vika tossa muutama päivä sitten kun pakkaset lauhtu.
seiso muutaman päivän kovimmat pakkaset ajamatta ja sitten kun lauhtu niin pyöritin pihalla lämpimäks ennenkun lähdin ajamaan ja kuutisen kilsaa kerkesin ajaa niin alko nykimään ja meinas hyytyä välillä....pääsin cittarin parkkikselle niin kokeilin siinä ja vähän kun kaasua polkas niin hyyty ja sammu.
sit illalla kävin kokeilemassa kun kone jäähty ja tuntu pelittävän taas ja ajoin muutaman kilsan takas kotiin päin abc:n parkkipaikalle ennenkun kone kerkes lämmetä täysin ja pääsin ilman ongelmia siihen....jätin sitten yöks sesiomaan että jäähty kone taas ja seuraavana päivänä ajoin pihaan mutta loppumatkasta alko lämmetä kone jo normilämpöihin ja just ennen pihaa polkasin kaasua vähän reilummin niin sammu siihen mutta rullaamalla meni sit parkkiruutuun asti.
Tänään sitten vaihdoin tulpat, ilmansuodattimen ja putsasin ilmamassamittaria semmosella spray pullolla joka on tarkotettu noihin ja löin käyntiin kylmänä...30 sekkaa ehkä pyöritin kylmänä ja sitten polkasin vähän kaasua ja hyyty ja sammu. sen jälkeen starttasin ja annoin pyöriä tyhjäkäynnillä ihan lämpimäks ja pelas kun unelma kun pikkusen lähitiellä kurvailin...
moottorin vikavaloa ei oo sytyttäny ja tossa on semmonen mersun pyöree liitin eli ei voi normi obd testerillä kattoo onko koodeja muistissa.
kokeilen nyt kuiteskin varuiks vaihtaa ton ilmamassamittarin vielä ja jos ei oo vaikutusta niin olisko sitten bensansyöttöpuolella häikkää`?
Suhauta ensi alkuun vaikka wd-40 sinne hihnalle, jos hiljenee niin vika on hihnassa/hihnapyörän urissa. Jos ei hiljene niin ohjainrullien laakereissa.
Miksei sinne ensin kokeiltu vaihtaa ohjaustehostimen nesteitä? Huonot ja vanhat nesteet aika usein aiheuttaa tehostimen ääntelyä. Olisi voinut saada muutamalla kympillä kuntoon.Tännää rupes kovemmin kuulummaa, ja ei auttanu tuo öljy mitee. Korjaamolla käytin näyttämässä, tutkivat jonkun aikoo kun ei johtunut hihnasta / laturista ja yleisimmistä paikoista (laturi yms) se rahnaus / ininä ääni. Löyty syy kun rattia käänneltiin, ohjaustehostimen pumppu sitä ääntä piti.
Eivät tukkureiltansa löytäneet tuollaista osaa, ja suomesta tuntu wetteriltä löytyvän ainut sopiva osa. Uuden hinnaksi sanoivat siellä 759€... päätettiin sitten purkaamolta saman vm autosta tilata osa siihen.
Näytti olevan kunnossa ja oikeassa pintoo ne. Epäilivät että laakerissa se vika oli, koska sellasta ääntä piti. Keskiviikko 23:s päivä sai huollon, joilloi vaihtaa sen osan.. Sanoivat ettei mikkee kovin yleinen vaiva tämä ole, tuo on tuuri peliä miten kauan nyt kestää. Kestääkö vuosia mutta ääntää, vai pari päivää.Miksei sinne ensin kokeiltu vaihtaa ohjaustehostimen nesteitä? Huonot ja vanhat nesteet aika usein aiheuttaa tehostimen ääntelyä. Olisi voinut saada muutamalla kympillä kuntoon.
Oventiiviste tai ikkuna vähän raollaan?Ajon aikana joskus tulee tollaista hyrinää. Ääni tulee oikeanpuolelta. Veikkauksia mistä johtuisi? Kyseessä kia picanto -04
Tulpat vaihdettu noin 40k km sitten huolto-ohjelman mukaisesti merkkihuollossa (4 vuotta tai 60k km välein). Ajettu 137k km.Mites tulpat, onko minkä verran ajettu? @helppo92
Viittaisi sytytyskatkoksiin. Vika voi olla myös polttoainepuolella. Koska pa-suodatin uusittu? Pumppu ei jaksa nostaa tarpeeksi painetta? Voisihan sinne lorauttaa tankkiin polttoainejärjestelmän puhdistusainetta, joskus on auttanutkin.Kokeillaan nyt ensin täällä kysyä vinkkiä ennen auton valohoitoon vientiä. Autona BMW F20 116i 2011/11 manuaali (N13B16 moottori).
Muutaman kerran aiemmin on tässä kolmen vuoden aikana ilmennyt selvää pätkimistä kiihdytyksessä erityisesti 1500 - 2000 kierrosten väliltä kiihdyttäessä. Vaatinut tuolla kierrosvälillä kaasun pohjaan painamisen (tai ainakin melkein) ja tullut muutama selvä nykäisy. Uudestaan kokeillessa ei ole ilmennyt samalla kertaa.
Eilen ongelma kuitenkin muuttui jatkuvaksi ja nyt nykimistä tapahtuu kiihdytyksessä myös korkeammilla kierroksilla. Pienemmillä kaasupolkimen asennoilla ongelmaa ei esiinny ja esimerkiksi vakkari päällä ei nykimisä tapahtunut hieman mäkisellä maantiellä. Tuntui vaativan kyseisen kierrosluvun lähes maksimitehon käyttöä, että nykimistä alkoi tapahtua. Nykäykset ovat hyvin teräviä ja tuntuisi kun kaasua tavallaan pätkittäisiin kesken kiihdytyksen. Nykäyksiä voi tulla peräkkäin nopeasti useitakin tavallaan purskeena ja välillä on ehkä sekunnin tauko. Ongelman saa myös esiin vakkarilla kiihdytyksen tekemällä, joten kaasupolkimesta ei voi olla kyse. Voimakkaimpia nykäykset ovat tuolla 1500 - 2000 kierroksen väliltä kiihdyttäessä ja tuntuvat mietonevan kierrosluvun kasvaessa. En ainakaan yhdellä kokeilulla saanut ongelmaa ilmi 1000 - 1500 kierroksen välillä. Auton moottori oli lämmin kun nämä nykimiset eilen esiintyivät. Kokeiltu myös eri luistoneston ym. tilat läpi ja sama lopputulos. Moottorin tehojen en ole huomannut heikentyneen, vaikkakin talven liukkailla sitä ei aivan samalla tavalla tule testattua kuin kesällä.
Voisiko polttoaineen syötön tai turbon ongelmat aiheuttaa tällaista käytöstä?
Polttoainesuodattimen uusimisesta en osaa sanoa, jollei kuulu huolto-ohjelmaan. Voikos tuollainen polttoainejärjestelmän puhdistusaine olla myös haitaksi jollain tavalla, ettei kannattaisi ihan huvikseen kokeilla?Viittaisi sytytyskatkoksiin. Vika voi olla myös polttoainepuolella. Koska pa-suodatin uusittu? Pumppu ei jaksa nostaa tarpeeksi painetta? Voisihan sinne lorauttaa tankkiin polttoainejärjestelmän puhdistusainetta, joskus on auttanutkin.
Jos nykii vain lämpimällä koneella, niin voisikos tämä viitata sytytyspuola ongelmiin.Äsken kävin kaupassa ja nyt sitten ei ainakaan kylmällä moottorilla (oli säteilylämmittimellä lämpiämässä ennen ajoa) saanut ongelmaa esiin. Yhtään nykäystä ei tullut, vaikka varta vasten yrtin saada noita esiin.
Omakohtaisella kokemuksessa sanoisin, että voisi viitata. Olen kahteen autoon joutunut puolia vaihtamaan ja toinen oireili nimenomaan lämpimänä. Kummassakin silti syttyi vikavalo ennen, kuin ehdin itse huomata käynnissä vikaa. Saksalaisen auton anturitekniikan voin silti arvata sen verran verkkaisemmaksi, että valo syttyy vasta, kun katti on pimeänä 10tkm:n kylmällä puolalla ajon jälkeen.Jos nykii vain lämpimällä koneella, niin voisikos tämä viitata sytytyspuola ongelmiin.
Tätä kuvittelisin itsekkin kun kaikesta muusta mahdollisesta kyllä vikailmoitus tulee esiin. Jopa istuimen piuhan irttoitus virrat päällä jättää vikakoodin, jota ei voi kuitata kuin kunnon laitteilla pois. Samoin turbon joku jäähdytyspumppu antoi vikaantuessaan ilmoituksen.Luulisi, että 2011 vuoden auto jättää OBD-virhekoodin, jos sytytyksessä vikaa. Tai aika monessa muussakin virhetilanteessa. Ei välttämättä sytytä vikavaloa mutta historia näkyy merkkilukijalla. Kokemusta on, että kiinan halpislukijat voivat näyttää puhdasta lokia, vaikka vikaa on tai on ollut.
Kun vikakoodien luku on muutaman kympin juttu, niin en paljon miettisi korjauksia ennen sitä.
Ilmamassaanturi saattaa oireilla myös vähän tuohon tapaan, mutta pitäisi sytyttää moottorin vikavalon jossain vaiheessa. Oma kokemus ei siis koske tuota kyseistä moottoria, mutta saman valmistajan kuitenkin.Kokeillaan nyt ensin täällä kysyä vinkkiä ennen auton valohoitoon vientiä. Autona BMW F20 116i 2011/11 manuaali (N13B16 moottori).
Muutaman kerran aiemmin on tässä kolmen vuoden aikana ilmennyt selvää pätkimistä kiihdytyksessä erityisesti 1500 - 2000 kierrosten väliltä kiihdyttäessä. Vaatinut tuolla kierrosvälillä kaasun pohjaan painamisen (tai ainakin melkein) ja tullut muutama selvä nykäisy. Uudestaan kokeillessa ei ole ilmennyt samalla kertaa.
Eilen ongelma kuitenkin muuttui jatkuvaksi ja nyt nykimistä tapahtuu kiihdytyksessä myös korkeammilla kierroksilla. Pienemmillä kaasupolkimen asennoilla ongelmaa ei esiinny ja esimerkiksi vakkari päällä ei nykimisä tapahtunut hieman mäkisellä maantiellä. Tuntui vaativan kyseisen kierrosluvun lähes maksimitehon käyttöä, että nykimistä alkoi tapahtua. Nykäykset ovat hyvin teräviä ja tuntuisi kun kaasua tavallaan pätkittäisiin kesken kiihdytyksen. Nykäyksiä voi tulla peräkkäin nopeasti useitakin tavallaan purskeena ja välillä on ehkä sekunnin tauko. Ongelman saa myös esiin vakkarilla kiihdytyksen tekemällä, joten kaasupolkimesta ei voi olla kyse. Voimakkaimpia nykäykset ovat tuolla 1500 - 2000 kierroksen väliltä kiihdyttäessä ja tuntuvat mietonevan kierrosluvun kasvaessa. En ainakaan yhdellä kokeilulla saanut ongelmaa ilmi 1000 - 1500 kierroksen välillä. Auton moottori oli lämmin kun nämä nykimiset eilen esiintyivät. Kokeiltu myös eri luistoneston ym. tilat läpi ja sama lopputulos. Moottorin tehojen en ole huomannut heikentyneen, vaikkakin talven liukkailla sitä ei aivan samalla tavalla tule testattua kuin kesällä.
Voisiko polttoaineen syötön tai turbon ongelmat aiheuttaa tällaista käytöstä?