Saisko tästä lyhennelmän mitkä on parempaa kun verrokkina on esim. Polarin Vantage V2?
Ihan järkyttävä hinta jo joku 500e (saati tonni) kellosta joka saattaa milloin tahansa urheillessa kolahtaa johonkin ja mennä romuksi.
Tuossa jo
@masaf2 ja
@Tukkeuma listasivatkin featureja. Osa toki vähemmän tärkeitä kuin toiset. Itse voisin listata esim:
- Loistava akunkesto
- Hyvä ja riittävän kookas näyttö, mikä mahdollistaa monipuoliset lajinäytöt
- Navigointi ja kartat (Polar meinasi jättää ihan simppelin navigoinninkin pois ekasta Vantagesta, kunnes asiakkaat älähtivät
- Karttojen kirjo on laaja, koska itse ladattavissa. MTK + Trailmapin polut on aika jees fillarointiin
- Todellinen moniajo. Urheilulaji, useita eri countereita, yms voi rullata yhtaikaa ja niiden välillä voi hyppiä miten haluaa
- Näkymien muokkaus suoraa kellosta ja kesken suorituksen
- Navigoinnin tai reitin seurannan starttaus kesken suorituksen
- Jos aloitat reitin kun et vielä ole reitillä, kello ohjaa koko ajan lähimpään reotiile pääsy pisteeseen dynaamisesti. Polar fiksaantuu startti hetken lähimpään
- Musiikit
Polar on varmasti parempi urheilussa ja palautumisen yms. seurannassa treenatessa. Itse kun en tosissaan mitään treenaa, niin oma fiilis sanoo lähdenkö liikkumaan vai en, ihan sama mitä kello sanoo palautumisesta. Sama homma unenseurannasta, kello voi väittää mitä hyvänsä 9h unien jälkeen, mutta jos väsyttää niin väsyttää, en juuri anna arvoa minkään laitteen unen seurannoille.
Aika yksilöllistä mitä pitää kalliina (en itsekään väitä halvoiksi), itsellä kädessä 24/7/365. Toki saa halvemmallakin, mutta puuttuisi niitä ominaisuuksia, mitä tulee tulee käytettyä. Joku hassa tuhansia oikeisiin kelloihin, mitkä sitten (kärjistettynä) jätättää yms. eikä tee muuta kuin näyttää aikaa. Kelloharrastus on kyllä mielenkiintoinen ja kyllä niitä tulee kadehtien katseltua, mutta itse ostan mieluummin monipuolisen laitteen, onkoonkin että näistä ei parin vuoden päästä ole kuin SERriksi.