Suositeltavia koteloita

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
@Alppis

Kysele Phanteksilta tai Jimmsiltä uusia saranoita.
Ööö.. jos saranat narisee, niin vaihdetaan saranat? :facepalm:

Lähi-Prismasta WD-40, löytyy auto-osastolta.

Tai sitten Biltemasta tuollaista:

Teillä sitten kotona ovet narisee tai valuu tummaa ketjurasvaa?

--

Oikeasti, ei ole paha nakki ja jokaisella pitäisi olla pullo WD-40 kotona.. En omista autoa, mutta minulla on molemmat em. pullot siivouskaapissa.
 
Liittynyt
09.01.2020
Viestejä
344
Onpajan lian li koteloissa laatu pudonnu aika rajusti siitä mitä olivat aikanaan. Joskus 15v sitten olivat ihan huippulaadukkaita täysalumiinikoteloita ja maksoivat mansikoita. Kaikki ruuvvit kannet ym meni paikoilleen kuin kassakaapin ovet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Onpajan lian li koteloissa laatu pudonnu aika rajusti siitä mitä olivat aikanaan. Joskus 15v sitten olivat ihan huippulaadukkaita täysalumiinikoteloita ja maksoivat mansikoita. Kaikki ruuvvit kannet ym meni paikoilleen kuin kassakaapin ovet.
Mistä kotelosta puhut? Olen miettinyt Lancool II:sta, mutta en ole vielä saanut ostopäätöstä tehtyä..
 
Liittynyt
09.01.2020
Viestejä
344
Mistä kotelosta puhut? Olen miettinyt Lancool II:sta, mutta en ole vielä saanut ostopäätöstä tehtyä..
Itse kasailin o11 dynamikin. Ei se siis huono ollu en sitä sano mutta kun edelline kokemus lian listä oli 15 vuodeb takaa sillon kun lian li oli ns koteloiden rolsroyse niin siihen verrattuna on pudotusta rajusti. Toki silloin lian li hinnalla sai 3 4 hyvää perus koteloa. Ja sillon lian li oli täys alumiininen. Ja kaikki ruuvit oli konekierteillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Mikä ois mahdollisimman halpa kotelo, johon mahtuu ATX ja NH-D15 ja jossa ilmankierto on mahdollisimman hyvä. Ulkonäkö, pölysuodatus tai hiljaisuus ei kiinnosta. Kotelon tulee toimia vain suojana komponenteille ja saa olla mallia reikäjuusto.

EDIT: Master MasterBox Q500L näyttäs olevan sitä mitä haen, kooltaan vain liiian pieni
Q500L on aivan sysipaska ilmankierto suhteessa tuulettimien märään, vastaa kuudella tuulettimella noin kahden tuulettimen normikoteloa...


Tuo on se mitä haet ja nimeomaan siis tuo malli EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA M-MALLI

Varmista nyt vielä että prossujäähy mahtuu, NH-D14 mahtuu ainakin heittämällä, tosin pelkät 12cm tuulettimet käytössä
 
Liittynyt
09.01.2020
Viestejä
344
Juu, Lian Li kyllä pudonnut sieltä premiumista melkolailla kuluttajahintaisten koteloiden puolelle, mutta ihan päteviä tuntuisivat olevan edelleen.
Juu kyllä ne edelleen on ihan perus hyviä koteloita kuluttajahinnoissa. Mutta ei sellaista premiumia mitä ne oli silloin joskus. Toki ei hintakaan ole enää premiumia. Ilmeisesti ollu pakko siirtyä tekemään kuluttaja koteloita rahan takia.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Siis keskimmäinen 140-millinen tuuletin mahtuu kyllä tuohon 160 milliin, mutta reunimmainen ei, kun muistit tulevat tielle. Näin ainakin vanhassa P182-kotelossani.
Aivan juu, no tämäkin ratkaistavissa 120mm tuulettimella tai jos on matalat muistit. Itselläni siis tosiaan linkittämässäni kotelossa NH-D14 120mm tuulettimilla ja mahtuu vaikka alla on Trident Z muistit, eli melko korkeat kammat
 
Liittynyt
09.01.2020
Viestejä
344
Aivan juu, no tämäkin ratkaistavissa 120mm tuulettimella tai jos on matalat muistit. Itselläni siis tosiaan linkittämässäni kotelossa NH-D14 120mm tuulettimilla ja mahtuu vaikka alla on Trident Z muistit, eli melko korkeat kammat
Noktuat ym puskaan ja vesijäähy tilalle niin mahtuu korkemmatkin muistit
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Hei!
Ostin Jonsbon G3 htpc kotelon. Kotelon etupaneelista lähtee 4-pin kaapeli jossa lukee usb (taitaa olla äänenvoimaakkuuden säätöä varten). Sopiiko tuo 4-pin usb kaapeli tavalliseen usb 2 paikkaan jossa on 9(?) pinniä?
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Oliko nuo Lian Li:t silloin aikaisemmin huomattavati kalliimpia? Mielestäni tuo Dynamic on sen verran halpa, mutta silti monipuolinen ja hieno, että jossain on ollut pakko tehdä kompromisseja.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Oliko nuo Lian Li:t silloin aikaisemmin huomattavati kalliimpia? Mielestäni tuo Dynamic on sen verran halpa, mutta silti monipuolinen ja hieno, että jossain on ollut pakko tehdä kompromisseja.
Joo, hinnat alkoivat 200€ paikkeilta ennen. Kompromissejä tuskin on tarvinnut tehdä: ovat vaan päättäneet hakea katteen volyymista katemarginaalin sijaan. Voi helposti joku alumiini/lasiesineen tuotantokustannukset laskea kolmasosaan per yksikkö, jos tehdään sadantuhannen erä linjastolla sen sijaan että tehdään käsityönä.

Sitten kun tuotantolinjaston pystytyskulu on kuoletettu kirjanpidossa, mutta laitteet ovat yhä ehjät niin voidaan tuottaa tavaraa pelkällä materiaalikustannuksella. Tämän vuoksi kaikki kiinankotelot perustuvat samaan runkoon ja näyttävät epäilyttävästi 2015 vuoden laatubrändeiltä: ne tuotantolinjat ovat yhä olemassa ja kotelotehtaat eivät laskuta niiden käytöstä lähes mitään.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 477
Mikä olisi mahdollisimman halpa ATX-kotelo, jossa on riittävä ilmanvaihto LGA2011-prossulle ilman kellotusta? Lisäksi olisi hyvä olla vähintään yksi 5.25" -paikka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Mikä olisi mahdollisimman halpa ATX-kotelo, jossa on riittävä ilmanvaihto LGA2011-prossulle ilman kellotusta? Lisäksi olisi hyvä olla vähintään yksi 5.25" -paikka.

Ei se prosessori sitä ilmanvaihtoa tarvitse, vaan se näytönohjain.. Jos luovut siitä 5.25" asemapaikasta, niin tämä:
 
Liittynyt
09.01.2020
Viestejä
344
Oliko nuo Lian Li:t silloin aikaisemmin huomattavati kalliimpia? Mielestäni tuo Dynamic on sen verran halpa, mutta silti monipuolinen ja hieno, että jossain on ollut pakko tehdä kompromisseja.
Sillon 15 20v sitten kun noista itsellä on edellinen kokemus niin lian li kotelon hinnalla sai vähintään 4 perus hyvälaatusita koteloa sen verran kalliimpia oli. Mutta oli esimerkiksi kokonkotelon runko koottu kone kierre ruuveilla joka ikinen pala oli irroitettavissa yhtäkään niittiliitosta ei löytyny kotelosta. Kaveri josku kiillotti oman alumiinikotelonsa peilipintaiseksi. En tiedä sitten nyky koteloista laadullisesti millaisia saa jos pöytään latoo sen 500-600e
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 477

Ei se prosessori sitä ilmanvaihtoa tarvitse, vaan se näytönohjain.. Jos luovut siitä 5.25" asemapaikasta, niin tämä:
Pelkkä 80mm tuuletin takana on silti aika vähän, varsinkin kun myös se näyttis olisi tarkoitus laittaa koneeseen. Tai ainakin näin voisi kuvitella?

Varmaan jompi kumpi noista voisi olla järkevämpi...


 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
Pelkkä 80mm tuuletin takana on silti aika vähän, varsinkin kun myös se näyttis olisi tarkoitus laittaa koneeseen. Tai ainakin näin voisi kuvitella?

Varmaan jompi kumpi noista voisi olla järkevämpi...


Entäs: SilentiumPC Regnum RG4, ATX-miditornikotelo, musta - 40,90€

Ei halvin mahdollinen mutta halpa.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
Mikä ettei, tuossa ainakin pitäisi olla ilmanvaihtoa...
Miettinyt tuollaista itsekin, ainoa mikä tökkää noissa halvoissa silentiumeissa on powerin filsu joka on silti parempi kuin TT MS-I Commanderissa. Tiedä sitten jos modais tuon käyttämään jotain magneettifilsua.
 

Eitietoo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
206
Liekkö oikea ketju tälle kysymykselle, mutta kysynpä silti..

Eli kotelon valmistaja ilmoittaa cpu-jäähyttimen maksimi korkeuden olevan 160mm Phanteks P400A - Jimms
Noctuan NH-D15 on 160mm korkea yhdellä tuulettimella, joten tuon pitäisi mahtua tuohon koteloon juuri ja juuri, ilman toista tuuletinta?
MUOKS: Noctua kertoo kyseisen jäähyn sopivan P400 koteloon omilla sivuillaan.

Kellään risuja tai ruusuja antaa kyseiselle kopalle?

Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Liekkö oikea ketju tälle kysymykselle, mutta kysynpä silti..

Eli kotelon valmistaja ilmoittaa cpu-jäähyttimen maksimi korkeuden olevan 160mm Phanteks P400A - Jimms
Noctuan NH-D15 on 160mm korkea yhdellä tuulettimella, joten tuon pitäisi mahtua tuohon koteloon juuri ja juuri, ilman toista tuuletinta?
MUOKS: Noctua kertoo kyseisen jäähyn sopivan P400 koteloon omilla sivuillaan.

Kellään risuja tai ruusuja antaa kyseiselle kopalle?

Kiitos!
Itse vasta ostin P400A itselle, muutamien Fractal Design Meshify/R malli buildien jälkeen.
Vaihtelun vuoksi jotain samantyylistä kuitenkin halusin ja tämä miellytti omaa silmää.
Olen ollut varsin tyytyväinen, hinta-laatu kohdallaan, itse ostin tuon ei-rbg mallin jolloin hinta oli Jimmsillä vähän vajaa 65€. Tuohon 90+ euroon ostaisin ehkä kuitenkin vielä Meshify C TG mallin, joka on hieman laadukkaamman oloinen. Itsellä niitä nyt 3 kiertänyt mutta tuli halu kokeilla jotain muuta välillä. :)

Itsellä on tämä ARCTIC Freezer 34 eSports DUO - White -prosessorijäähdytin - 39,90€ kiinni, ja hyvin sopii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Kiinnostaisi kuulla vähän mielipiteitä Fractal Designin Meshify C:stä, kun sitä tässä olen katsellut tämän nykyisen Antec P280:n tilalle. Vai onko tässä tullut jokin toinen noin 100 euron kotelo joka olisi vielä kiinnostavampi?

Nykyinen rauta siirtyy tulevaan uuteen koteloon eli R5 2600, GTX 1660 Super, X470 ATX koon emolevy, täysmodu virtalähde, coolerina prosessorilla on Arcticin Freezer 34 eSports versio. Ei tarvetta kiintolevy paikoille, emolevyllä on pari M.2 SSD:tä, eikä ainakaan hetkeen ole tulossa mitään muita levyjä koneeseen. Budjetti aiemmin mainittu 100 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2020
Viestejä
344
Kiinnostaisi kuulla vähän mielipiteitä Fractal Designin Meshify C:stä, kun sitä tässä olen katsellut tämän nykyisen Antec P280:n tilalle. Vai onko tässä tullut jokin toinen noin 100 euron kotelo joka olisi vielä kiinnostavampi?

Nykyinen rauta siirtyy tulevaan uuteen koteloon eli R5 2600, GTX 1660 Super, X470 ATX koon emolevy, täysmodu virtalähde, coolerina prosessorilla on Arcticin Freezer 34 eSports versio. Ei tarvetta kiintolevy paikoille, emolevyllä on pari M.2 SSD:tä, eikä ainakaan hetkeen ole tulossa mitään muita levyjä koneeseen. Budjetti aiemmin mainittu 100 euroa.
Gigantissa oli tyrkyssä fractalin s2 mustana tg. Riippuu tietysti mitä hakkee kotelolta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Kiinnostaisi kuulla vähän mielipiteitä Fractal Designin Meshify C:stä, kun sitä tässä olen katsellut tämän nykyisen Antec P280:n tilalle. Vai onko tässä tullut jokin toinen noin 100 euron kotelo joka olisi vielä kiinnostavampi?

Nykyinen rauta siirtyy tulevaan uuteen koteloon eli R5 2600, GTX 1660 Super, X470 ATX koon emolevy, täysmodu virtalähde, coolerina prosessorilla on Arcticin Freezer 34 eSports versio. Ei tarvetta kiintolevy paikoille, emolevyllä on pari M.2 SSD:tä, eikä ainakaan hetkeen ole tulossa mitään muita levyjä koneeseen. Budjetti aiemmin mainittu 100 euroa.
Minulla oli Meshify C. Kaikin puolin ihan hyvä. Oikeastaan aika tylsä kotelo, kun ei ole mitään huomautettavaa ja toimii niinkuin pitää. Näytti vielä dark tg malli ihan kivalta.

Itse pidän Define C:stä hieman enemmän. Siinä on sama pohja, edessä toki ahtaampaa ilmankierron suhteen, mutta siinä on äänieristystä.

Ei nuo sinun osat tarvitse noin tehokasta koteloa. Minun GTX 1080, joka tuolla oli, kävi kuumana muissa koteloissa.

--

Pure Base 500, Lancool II , P400A, noita voit katsella samassa hintaluokassa.
 

Eitietoo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
206
Itse vasta ostin P400A itselle, muutamien Fractal Design Meshify/R malli buildien jälkeen.
Vaihtelun vuoksi jotain samantyylistä kuitenkin halusin ja tämä miellytti omaa silmää.
Olen ollut varsin tyytyväinen, hinta-laatu kohdallaan, itse ostin tuon ei-rbg mallin jolloin hinta oli Jimmsillä vähän vajaa 65€. Tuohon 90+ euroon ostaisin ehkä kuitenkin vielä Meshify C TG mallin, joka on hieman laadukkaamman oloinen. Itsellä niitä nyt 3 kiertänyt mutta tuli halu kokeilla jotain muuta välillä. :)

Itsellä on tämä ARCTIC Freezer 34 eSports DUO - White -prosessorijäähdytin - 39,90€ kiinni, ja hyvin sopii.
Kiitos tästä.
Aiempi koteloni oli Corsairin 540 Air, jonka pojalle jouduin luovuttamaan. väliaikaisesti kamppeet on kasattu Fractalin R3 lootaan joten en ehkä seuraavaksi FD:tä haluaisi.. Tarvii etsiä jokunen arvostelu tuosta P400A:sta jouduttamaan päätöstä, kun tätä valintaa oon jankannut jo viikkoja:mad:
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
50
MUOKS: Noctua kertoo kyseisen jäähyn sopivan P400 koteloon omilla sivuillaan.

Kellään risuja tai ruusuja antaa kyseiselle kopalle?

Kiitos!
Itsellä D15 kyseisessä lootassa, mahtuu vain jos sulla on low profile ramit (olettaen, että haluat eteen toisen tuulettimista). Helppo kasata, ja kaapelimanagoida. Näyttää ihan nätiltä. Mahtuu 5700XT Nitro+ kepeästi. Ei muuta valittamista, paitsi se ruuvejen määrä jonka tarvitsee ruuvata pois, jos haluaa caseen kasata ilman kattopaneelia. Suosittelen ostamaan halvemman version, ja korvaamaan itse 2-3x Noctuaa eteen, 1 taakse ja 1 katto-exhaust.
 

Eitietoo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
206
Itsellä D15 kyseisessä lootassa, mahtuu vain jos sulla on low profile ramit (olettaen, että haluat eteen toisen tuulettimista). Helppo kasata, ja kaapelimanagoida. Näyttää ihan nätiltä. Mahtuu 5700XT Nitro+ kepeästi. Ei muuta valittamista, paitsi se ruuvejen määrä jonka tarvitsee ruuvata pois, jos haluaa caseen kasata ilman kattopaneelia. Suosittelen ostamaan halvemman version, ja korvaamaan itse 2-3x Noctuaa eteen, 1 taakse ja 1 katto-exhaust.
Tiistaina kasasin tämän ja D15 upposi sisään kyllä yhdellä tuulettimella. Toinen tuskin ainakaan eteen mahtuu Kingstonin Fury kampojen kanssa, vaikka eivät hyvin korkeita olekkaan.

Tuuletin profiilien säätö vielä kesken. Edessä vakiot rgb:llä ja takana Arctikin P12 poistona. Varmaan nuo etummaiset vaihtuu noihin P12 kanssa kunhan taas innostun ruuvaamaan.

En edes tajunnut katon aukeavan kuin vasta kasauksen jälkeen..
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
50
Toinen tuskin ainakaan eteen mahtuu Kingstonin Fury kampojen kanssa, vaikka eivät hyvin korkeita olekkaan.
Corsair LPX ja sen kokoisilla mahtuu (erikseen low profile). Laskin jotain 5 finniä olevan näkyvillä tuulettimen reunoilta, että meni lasi kiinni etutuulettimen kanssa.

EDIT: Sanoja puuttui
EDIT 2: Noissa Furyissa menee nähtävästi juuri sentin liian korkea ramppi, joten ei mahdu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
212
Tässä voisi muistuttaa, että NH-D15 pelittää vallan mainiosti yhdelläkin tuulettimella. Sen toisen voi laittaa vaikka kotelotuulettimeksi, jos mahtuu. :tup:
 

Eitietoo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
206
Corsair LPX ja sen kokoisilla mahtuu (erikseen low profile). Laskin jotain 5 finniä olevan näkyvillä tuulettimen reunoilta, että meni lasi kiinni etutuulettimen kanssa.

EDIT: Sanoja puuttui
EDIT 2: Noissa Furyissa menee nähtävästi juuri sentin liian korkea ramppi, joten ei mahdu
Tässä voisi muistuttaa, että NH-D15 pelittää vallan mainiosti yhdelläkin tuulettimella. Sen toisen voi laittaa vaikka kotelotuulettimeksi, jos mahtuu. :tup:
Joo 1 tuulettimella mennään kun tippui lämmöt prossulla vajaa 10 astetta verrattuna FD R3 / Cryorig H7. Nää lukemat siis saatu cinebech R20 ja RDR2. Kivihän oli 3800X.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Kiinnostaisi kuulla vähän mielipiteitä Fractal Designin Meshify C:stä, kun sitä tässä olen katsellut tämän nykyisen Antec P280:n tilalle. Vai onko tässä tullut jokin toinen noin 100 euron kotelo joka olisi vielä kiinnostavampi?

Nykyinen rauta siirtyy tulevaan uuteen koteloon eli R5 2600, GTX 1660 Super, X470 ATX koon emolevy, täysmodu virtalähde, coolerina prosessorilla on Arcticin Freezer 34 eSports versio. Ei tarvetta kiintolevy paikoille, emolevyllä on pari M.2 SSD:tä, eikä ainakaan hetkeen ole tulossa mitään muita levyjä koneeseen. Budjetti aiemmin mainittu 100 euroa.
Tuli tämä Meshify C hankittua, kun se eniten silmää miellytti näistä täälläkin ehdotetuista muista vaihtoehdoista. Lisäksi pistin eteen 2 kpl Noctuan NF-A14 tuuletinta. Mitä tulee Meshifyn laatuun, niin vähän jäi huono maku kun yksi emolevyruuvi puuttui sekä kiintolevykehikon yläpuolisen luukun yksi ruuvinrei'istä pyörii tyhjää. En ehkä 100 euron kotelossa olisi odottanut tuota, toki aina on maanantai malleja, mutta miksi ne yleensä osuu minulle. :hmm:
EDIT: Vanha kotelo ja uusi kotelo vierekkäin, on niissä ehkä pientä kokoeroa. :D
fractal-plus-antec-kokoero.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Hyvin tehty nuo fractalin koppien reiät etupaneelin sivuilla, saapi helposti tehtyä kuuloketelineen siihen :rofl2:

Valitettavasti sopivaa pulttia ei ollut mustana.. mutta parempi tuokin kuin ison telineen pitäminen ahtaalla pöydällä.

rsz_img_20200413_081951_8.jpg


rsz_img_20200413_082007_6.jpg


Edit: koppana siis Fractal Design Define C TG ATX
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
209
Tulipa pitkästä aikaa ostettua ATX koppa, niin ajattelin tulla hehkuttamaan sitä tänne. Haukkukaa jos ei kelpaa :)

Eli itx kopasta (dancase a4) kosahti poweri + jäähy lähes samaan aikaan, niin totesin että vapautetaas pöytätilaa ja hankin myös heille jonkun halvan pöytäkopan. Itsellä omana koppana Silverstone RL06 meshikoppa mistä olen tykännyt, joskin kiinnitykset ovat aika spartalaiset. Meinasin saman hankkia, mutta hinta oli jotain päälle satasen, niin en niin paljoa ajatellut sijoittaa kuitenkaan.

Pienen googlettelun pohjalta ostin sitten täysin arpana Silentiumpc Regnum RG6V TG:n karvan päälle 50€ posteineen. Ja on muuten varsin mainio jos haluaa vain perus siistin meshi kopan ilman mitään sen ihmeellisempiä. Ilma liikkuu, velcroa ja kiinnityksiä löytyy, vertailuna todella paljon mielekkäämpi rakentaa kuin mitä oma Silverstone RL06.


Mitään erityistä pahaa sanottavaa ei tule mieleen. Vesileikkien näkökulmasta en osaa kommentoida kun en semmoisia harrasta.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250

Itse valitsin tuon, tulee vain yhdellä tuulettimella niin niiden kanssa hinta sitten lopulta hyvinkin sama. Halusin ilman ikkunaa ja pidän hillitymmästä etupanelin muotoilusta, muutenhan nuo näyttävät olevan melkolailla identtiset.
Hieman rimpula koppa ja ei ihan mukavin koota konetta, mutta toisaalta se 50€ säästö siitä että kokoamisessa ja kaapeleiden siististi vetämisessä meni puolisen tuntia enemmän on ihan ok palkka... Vastaa täysin tunnettujen brändien n. 75€ koppia, siinä 100€ tienoolla olevat on vähän laadukkaamman tuntuisia, mutta ei käytännössä vaikuta koneen käyttöön mitenkään esim lämpöjen tai pitkäikäisyyden osalta.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
209

Itse valitsin tuon, tulee vain yhdellä tuulettimella niin niiden kanssa hinta sitten lopulta hyvinkin sama. Halusin ilman ikkunaa ja pidän hillitymmästä etupanelin muotoilusta, muutenhan nuo näyttävät olevan melkolailla identtiset.
Hieman rimpula koppa ja ei ihan mukavin koota konetta, mutta toisaalta se 50€ säästö siitä että kokoamisessa ja kaapeleiden siististi vetämisessä meni puolisen tuntia enemmän on ihan ok palkka... Vastaa täysin tunnettujen brändien n. 75€ koppia, siinä 100€ tienoolla olevat on vähän laadukkaamman tuntuisia, mutta ei käytännössä vaikuta koneen käyttöön mitenkään esim lämpöjen tai pitkäikäisyyden osalta.
Silentiumpc:llä on tosiaan nykyään aika kasa noita samantyyppisiä koteloita, mutta erilaisella etupaneelilla.

Lämpöjen puolesta nuo tuskin häviää millekään, kun on reikää joka puolella, niin eipä sitä kuumaa ilmaa saisi sinne jumiin vaikka haluaisi. Itse kuulun siihen kuppikuntaan että kone on myös hiljaisempi kun ilma kulkee mahdollisimman helpolla, eli pienillä tuulettimien kierrolla vs joku virallinen "hiljennyskoppa", mitkä on sitten helposti aikas saunoja.

Bequietin "parempia" koppia katselin aikanaan, niihin kun saisi semmoisen meshi-etupaneelin niin ai ai kelpaisi.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 833
Eli itx kopasta (dancase a4) kosahti poweri + jäähy lähes samaan aikaan, niin totesin että vapautetaas pöytätilaa ja hankin myös heille jonkun halvan pöytäkopan
Miten Dan casesta siirtyminen yli 6 kertaa isompaan vapauttaa pöytätilaa vai oliko lauseessa jotain mitä olis pitänyt ymmärtää rivien välistä? Vaikuttaa kyllä ihan asialliselta noi Silentiumin kopat, muttei ehkä Danin laatuun verrattavissa ;)

Tuollainen olisi varmaan ollut huomattavasti parempi vaihtoehto kuin tuo Kolink Observatory RGB-hirvitys johon vähän aikaa sitten kasasin juniorille ekan koneen (koska juuri siihen oli itse säästänyt rahaa ja oli nopeimmin saatavilla) ja sitä EN voi kotelona suositella!

Tiesin, ettei kiinakotelolta voi kovin hyvää laatua odottaa, mutta tuo peräti alitti odotukseni. Vakioflektit pitää hirveetä meteliä, eikä niitä saa mitenkään säädettyä muuten kuin valoefekteiltään. Muita ei onneksi tunnu ääni haittaavan. Emolevyn standoffit oli asennettu valmiiksi mATX-emolevyä varten, mikä on mielestäni hieman outoa ATX-kotelossa. Hetken yritin ruuvipussista etsiä työkalua niiden irrottamiseen, kun ei käsin tai ensimmäiseksi käsiin löytyneillä pihdeillä lähtenyt. Onneksi sitten löysin sellaisen jostain laatikoiden pohjalta ja pääsin emolevyä asentamaan. Kotelo tuntui vielä emon viimeistä ruuvia asentaessa antavan periksi sen verran, että emolevyä pystyi liikuttamaan paremmin standoffin kohdalle. Lisäksi pcie-peitelevyt oli tietysti kertakäyttöiset ja mukana tuli yksi muovinen(!!) peitelevy, jolla sitten sai sentään ylimmän slotin peitettyä, kun tuossa emossa näyttis tulee hieman alemmas, mutta noita kertakäyttöisiä peltisiä irrottaessa vääntyi melkein koko kotelon takapelti mutkalle niiden mukana. Aivan järkyttävää kuraa siis!
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Miten Dan casesta siirtyminen yli 6 kertaa isompaan vapauttaa pöytätilaa vai oliko lauseessa jotain mitä olis pitänyt ymmärtää rivien välistä? Vaikuttaa kyllä ihan asialliselta noi Silentiumin kopat, muttei ehkä Danin laatuun verrattavissa ;)

Tuollainen olisi varmaan ollut huomattavasti parempi vaihtoehto kuin tuo Kolink Observatory RGB-hirvitys johon vähän aikaa sitten kasasin juniorille ekan koneen (koska juuri siihen oli itse säästänyt rahaa ja oli nopeimmin saatavilla) ja sitä EN voi kotelona suositella!

Tiesin, ettei kiinakotelolta voi kovin hyvää laatua odottaa, mutta tuo peräti alitti odotukseni. Vakioflektit pitää hirveetä meteliä, eikä niitä saa mitenkään säädettyä muuten kuin valoefekteiltään. Muita ei onneksi tunnu ääni haittaavan. Emolevyn standoffit oli asennettu valmiiksi mATX-emolevyä varten, mikä on mielestäni hieman outoa ATX-kotelossa. Hetken yritin ruuvipussista etsiä työkalua niiden irrottamiseen, kun ei käsin tai ensimmäiseksi käsiin löytyneillä pihdeillä lähtenyt. Onneksi sitten löysin sellaisen jostain laatikoiden pohjalta ja pääsin emolevyä asentamaan. Kotelo tuntui vielä emon viimeistä ruuvia asentaessa antavan periksi sen verran, että emolevyä pystyi liikuttamaan paremmin standoffin kohdalle. Lisäksi pcie-peitelevyt oli tietysti kertakäyttöiset ja mukana tuli yksi muovinen(!!) peitelevy, jolla sitten sai sentään ylimmän slotin peitettyä, kun tuossa emossa näyttis tulee hieman alemmas, mutta noita kertakäyttöisiä peltisiä irrottaessa vääntyi melkein koko kotelon takapelti mutkalle niiden mukana. Aivan järkyttävää kuraa siis!
Joo en itse tuon hintaiselta kotelolta tuota enempää odottaisikaan. Löytyy kuitenkin valoja paljon ja jopa ikkunaa jos jonkinlaista, niin pakko karsia sitten lähes kaikesta muusta.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
209
Miten Dan casesta siirtyminen yli 6 kertaa isompaan vapauttaa pöytätilaa vai oliko lauseessa jotain mitä olis pitänyt ymmärtää rivien välistä? Vaikuttaa kyllä ihan asialliselta noi Silentiumin kopat, muttei ehkä Danin laatuun verrattavissa ;)

Tuollainen olisi varmaan ollut huomattavasti parempi vaihtoehto kuin tuo Kolink Observatory RGB-hirvitys johon vähän aikaa sitten kasasin juniorille ekan koneen (koska juuri siihen oli itse säästänyt rahaa ja oli nopeimmin saatavilla) ja sitä EN voi kotelona suositella!

Tiesin, ettei kiinakotelolta voi kovin hyvää laatua odottaa, mutta tuo peräti alitti odotukseni. Vakioflektit pitää hirveetä meteliä, eikä niitä saa mitenkään säädettyä muuten kuin valoefekteiltään. Muita ei onneksi tunnu ääni haittaavan. Emolevyn standoffit oli asennettu valmiiksi mATX-emolevyä varten, mikä on mielestäni hieman outoa ATX-kotelossa. Hetken yritin ruuvipussista etsiä työkalua niiden irrottamiseen, kun ei käsin tai ensimmäiseksi käsiin löytyneillä pihdeillä lähtenyt. Onneksi sitten löysin sellaisen jostain laatikoiden pohjalta ja pääsin emolevyä asentamaan. Kotelo tuntui vielä emon viimeistä ruuvia asentaessa antavan periksi sen verran, että emolevyä pystyi liikuttamaan paremmin standoffin kohdalle. Lisäksi pcie-peitelevyt oli tietysti kertakäyttöiset ja mukana tuli yksi muovinen(!!) peitelevy, jolla sitten sai sentään ylimmän slotin peitettyä, kun tuossa emossa näyttis tulee hieman alemmas, mutta noita kertakäyttöisiä peltisiä irrottaessa vääntyi melkein koko kotelon takapelti mutkalle niiden mukana. Aivan järkyttävää kuraa siis!
Iso koppa menee tietysti pöydän alle, jolloin saan itx:n pois näytön takaa ja tuupattua sitä etemmäs. Tämä sitten taas tuo lisää tilaa nuorimmaisen piirtopöydälle (XP-Pen Artist 15.7 Pro, Artist 15.6 Pro professional drawing tablet with screen | euXP-Pen Official Store)

Tuossa kopassa minkä minä ostin ei ole valoja ja vakio puhaltimista ei kuulu ääntä. Eivät ole pwm, kierrokset on jtoain, ehkä heillä kotisivulla, en ole ole etsinyt. Arctic PWM:t löytyisi kaapista, mutta en ole suoran sanottuna jaksanut asentaa kuin ei noistakaan ääntä kuulu ja ilma liikkuu.

Itsehän olen kone historiani aikana omistanut kaikkea mahdollista Amigoista, harmaista vanhoista pöytä pc:eistä isoihin torneihin, sitten Prodigy matx:iin, kalliisiin itx:iin (Dancase, Ncase +joku Silverstone) ja nyt taas takas ATX:iin (Silverstone RL06 + tämä SIlentium RG06). Jokaisella on ollut aikansa ja paikkansa, nyt taas aika palata normi ATX:ään: Helposti kamat sisälle, ei ole liian ronkelia koon suhteen, ei tarvitse liikaa hifistellä piuhoja, johtojen adaptereita, miettiä mikä jäähy menee milläkin tuulettimella koppaan ja mikä taas mahtuu mutta resonoi jne jne

ITX:t on ihan hauskoja ja niillä on paikkansa, mutta just nyt en itse vaan ehdi ehdi enkä jaksa säätää näitä, eikä tällä ole mitään tekemistä koteloiden laadun kanssa. Ncase ja Dancase on molemmat hiton hyviä ja laadukkaita koteloita, jos noin pienen haluaa. Itse varmaan myyn ainakin toisen pois ja ehkä jätän toisen olohuonekoneeksi.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
219
Joo, hinnat alkoivat 200€ paikkeilta ennen. Kompromissejä tuskin on tarvinnut tehdä: ovat vaan päättäneet hakea katteen volyymista katemarginaalin sijaan. Voi helposti joku alumiini/lasiesineen tuotantokustannukset laskea kolmasosaan per yksikkö, jos tehdään sadantuhannen erä linjastolla sen sijaan että tehdään käsityönä.

Sitten kun tuotantolinjaston pystytyskulu on kuoletettu kirjanpidossa, mutta laitteet ovat yhä ehjät niin voidaan tuottaa tavaraa pelkällä materiaalikustannuksella. Tämän vuoksi kaikki kiinankotelot perustuvat samaan runkoon ja näyttävät epäilyttävästi 2015 vuoden laatubrändeiltä: ne tuotantolinjat ovat yhä olemassa ja kotelotehtaat eivät laskuta niiden käytöstä lähes mitään.
Eipä LianLi kotelot ole enää mitään entisiin verrattuna. Ennen laadukkaasti paksusta alumiinista, nykyisin massana teräs- alumiiniseoksia. Eikä koske vain sarjatuotettuja koteloita
 

KiriGai

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
302
Hei! Suositelkaapas mulle nyt sitten hyvän ilmavirran omaavaa koppaa, max 100€ Hinta. Allekirjoituksessa oleva MSI:n näyttis joka on 328mm pitkä pitäisi mahtua etutuulettimien kanssa koteloon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 483
Viestejä
4 163 825
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom