(Siirretty NVIDIA ketjusta tänne kun koskee enemmän virtalähteitä kun näytönohjaimia)
Eihän tuota ole kenenkään pakko ostaa. Tarkoittaa vain ettei ihan heti saa virtalähdettä. Varmasti Corsairilla menee kuukausia vielä, että uudet pahvilaatikot kaapeleineen valuu kauppoihin. Minulle itselle riittää tietä ATX 3.0 standardin täyttymisestä.
Mä peruin muut virtalähdeiden tilaukseni mitä oli, ja tilasin suoraan Corsairilta HX1500i, noiden perusteella mitä tänne kirjoitit ja redditissä on, niin HXi (2022) on tosiaan ATX 3.0 sertifioitu, tuotepaketista puuttuu nyt kaapeli ja natiivia 12VHPWR ei ole virtalähteessä, vaan 2x PCIe, mutta muuten pitäisi olla virtalähdettä seuraavaksi 10v taas.
Virtalähde on yksi niistä osista joiden kanssa ei halua tehdä kompromissia, viimeiset 10v+ mennyt virtalähteellä jossa 2x PCIe ja aina ollut kauhea kikkailu, esim. MSIn näytönohjaimia ei ole voinut ostaa kun ovat 3x PCIe. Sitten tulee seuraavaksi SATA-kaapelien vähyys tai sitten ne on niin, että kaikki liitännät samassa kaapelissa ja taas vähentää mahdollisuuksia. Vakausongelmat on usein myös liittyväisiä virtalähteiisin joten ei halua niitäkään. Äänestä puhumattakaan.
Mulla oli SilverStonen 850R HELA mielessä, mutta 600W 12VHPWR liitäntä on yleisesti ottaen vain 1200W+ malleissa.
850-1000W = 450W
ja <750W = 300W.
Joten HELAn kanssa olisi tullut heti 450W kompromissi. Tarvitseeko 600W koskaan? Ehkä ei, mutta onpahan sitten valmius kaikkeen tulevaisuudessa ja 320€ kotiinkuljetuksen kanssa vs ~250€ HELA, jossa 5v takuu niin valinta kallistui kyllä Corsairiin kun on 10v takuu. Plussaa tietysti myös monitorointi iCuen kautta.
On muuten toistaiseksi vielä yksi harvinaisista tuotteista, joissa euro-hinta on kilpailukykyisin: dollarin suositushinta $399 ja £330, mutta suoraan Corsaisilta kotiinkuljetuksen kanssa 319,90€.