Sulake ei kestä rigikamoja ja ei tullut manuaalia mukana!

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
290
Moikka,

Elikkä tämmöinen on ongelmana; Sulake ei kestä rigikamojen kuormitusta, turvasulake aktivoituu ja tuossa ei tullut yhtään mitään manuaalia mukana, kun tilasin yhdeltä miljonääriltä.

Silloin se turvasulake aktivoituu, kun lähtee täydellä teholla louhimaan, nousee siihen 100 Terhashiin per/sekunti + varianssi.
 
Minkälainen ja missä oleva "turvasulake"? Pistäppä siitä vaikka muutama kuva. Tuo "turvasulake" ei kerro ongelmasta juuri mitään.
Jos itse laitteessa oleva "turvasulake" "aktivoituu, niin laite on rikki tai ympäristössä, jossa se ei pysty toimimaan (esim liian lämpimässä). Tai joku muu syy. Onhan virransyöttö riittävä, eikä tuuletusaukkoja ole tukossa? Toki laite voi olla myös rikki (Esim kuljetusvaurio tai myyjällä on ollut sama ongelma ja kusetti ostajaa).

Yleensä laitteiden ominaisuudet tietää laitteiden valmistaja? Oletko jo kysellyt sieltä?
 
Viimeksi muokattu:
Minkälainen ja missä oleva "turvasulake"? Pistäppä siitä vaikka muutama kuva. Tuo "turvasulake" ei kerro ongelmasta juuri mitään.
Jos itse laitteessa oleva "turvasulake" "aktivoituu, niin laite on rikki tai ympäristössä, jossa se ei pysty toimimaan (esim liian lämpimässä). Tai joku muu syy. Onhan virransyöttö riittävä, eikä tuuletusaukkoja ole tukossa? Toki laite voi olla myös rikki (Esim kuljetusvaurio tai myyjällä on ollut sama ongelma ja kusetti ostajaa).

Yleensä laitteiden ominaisuudet tietää laitteiden valmistaja? Oletko jo kysellyt sieltä?

Oli kyllä tosi hyvin pakattu laite, ei ollut mitään sen suhteen ongelmia. Ne oli laittanut sen EU -powerin siihen kylkeen ei ollut vieraan maan sähkösysteemin poweri. Ei ollut laiteessa turvasulake, vaan mun asunnossa olevassa sähköpääkeskuksessa. Sittenkuin se alkaa oikein täysillä pyörimään, niin menee osasta asuntoa sähköt, ei se laite "temppuile" mitenkään, jostain farmista ruuvattu irti, yksittäinen louhinta yksikkö.
 
Viimeksi muokattu:
Oli kyllä tosi hyvin pakattu laite, ei ollut mitään sen suhteen ongelmia. Ne oli laittanut sen EU -powerin siihen kylkeen ei ollut vieraan maan sähkösysteemin poweri. Ei ollut laiteessa turvasulake, vaan mun asunnossa olevassa sähköpääkeskuksessa.
"turvasulake" Voi tarkoittaa ns vikavirtasuojaa, joka laukeaa, kun ja jos laite yrittää vuotaza virtaa runkoon. Tällöin laitteessa on vikaa.
Ihan vain sulake taas laukeaa, kun sulakkeen maksimivirta ylitetään.

1. !!!Kun sulake laukeaa, sammuuko MITÄÄN muuta, kuin kyseinen laite!!!
2. Onko se sellainen "vipu", joka kääntyy vai nappi vai minkälainen?
3. Mitä siinä sulakkeessa lukee? Yleensä sen virta-arvo ja nopeuskäyrän tyyppi on ihan näkyvillä, vaikka keskus on kiinni (jos on nykyaikainen "vipu" sulake.
4. Mitä siinä laitteen virtalähteessä lukee jännite ja maksimi teho / virta?
------------
Suosittelesin edelleen: Ota kuvat!
a) Siitä sulakkeesta, siten, että teksteistä saa selvän
b) Laitteen virtalähteen arvokilvestä.
Tarkista myös kohta 1 huollellisesti!
 
Ei ollut laiteessa turvasulake, vaan mun asunnossa olevassa sähköpääkeskuksessa. Sittenkuin se alkaa oikein täysillä pyörimään, niin menee osasta asuntoa sähköt, ei se laite "temppuile" mitenkään, jostain farmista ruuvattu irti, yksittäinen louhinta yksikkö.
Eli sulla on mitä ilmeisemmin liian pieni sulake. Etsippä sieltä sähkökaapista isompi sulakepaikka ja kytke sen takana olevaan pistorasiaan. 10A ei ilmeisesti riittänyt, vaan tarviit 16A.n, jonka läpit voit ottaa yli 3500 wattia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 660
Viestejä
4 448 232
Jäsenet
73 565
Uusin jäsen
Joensuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom