Starfield (PC, XBX)

Et sitten vaivautunut linkkaamaan yhtään niistä videoista joissa esineet liikkuvat ja paukkuvat itsekseen kuin paikassa olisi räyhähenki kun fysiikkaengine ei osaa päättää missä asennossa niiden pitäisi olla. Ja oli muuten kieltämättä komean näköistä kun kerran losautin haulikolla yhtä bandiittia vierestä ja tyypin ruumis lensi komeassa kaaressa jonnekin horisontin toiselle puolelle. Toimiva fysiikka? Älä naurata...
heh joo tollasta se on ollu kaikissa bethesdan peleissä joihin tuotiin fysiikka morrowindin jälkeen.
r/oblivion redditissä kans paljon tuollaisia videoita, ei ne itteä haittaa, lähinnä huvittavaa.
Muutenkin monessakin pelissä fysiikat omanlaisia ja hassuja, eikä kovinkaan realistisia.

Tuo SF engine kuten edelläkin todettu kuitenkin ainutlaatuinen, koska voi kerralla luoda niin valtavan määrä erilaisia itsestään erillisiä objekteja, joilla "lähes" kaikilla fysikka, ominaisuudet ja muutenkin valtava määrä pikkutauhkaa pelissä, samaa oli jo FO4. Ja siten periaatteesa exploring omanlaatuisensa, mutta loppujen lopuksi toteutettu huonosti SF.
Ja siten helposti modattava engine, mutta toki ite siten peli, tarina ja muu vähän huonommin toteutettu.

Pari pv sitten katoin steam SF 3800 pelaajaa , skyrimissä noin 24k, joten modaaminenkin varmaan hiljasempaa SF:ssä kun peli ei niin kiinnosta. toki game pass vie osan pelaajista.
 
heh joo tollasta se on ollu kaikissa bethesdan peleissä joihin tuotiin fysiikka morrowindin jälkeen.
r/oblivion redditissä kans paljon tuollaisia videoita, ei ne itteä haittaa, lähinnä huvittavaa.
Muutenkin monessakin pelissä fysiikat omanlaisia ja hassuja, eikä kovinkaan realistisia.

Tuo SF engine kuten edelläkin todettu kuitenkin ainutlaatuinen, koska voi kerralla luoda niin valtavan määrä erilaisia itsestään erillisiä objekteja, joilla "lähes" kaikilla fysikka, ominaisuudet ja muutenkin valtava määrä pikkutauhkaa pelissä, samaa oli jo FO4. Ja siten periaatteesa exploring omanlaatuisensa, mutta loppujen lopuksi toteutettu huonosti SF.
Ja siten helposti modattava engine, mutta toki ite siten peli, tarina ja muu vähän huonommin toteutettu.

Pari pv sitten katoin steam SF 3800 pelaajaa , skyrimissä noin 24k, joten modaaminenkin varmaan hiljasempaa SF:ssä kun peli ei niin kiinnosta. toki game pass vie osan pelaajista.
Latausruudut eivät oikeasti ole tätä päivää. Otetaan vaikka Enshrouded: pikkufirman koodaama mukava early access peli omalla enginelle. Pelissä taitaa olla suunnilleen 10km x 10km temmellyskenttää. Ainoat lataukset tulevat kun käynnistät pelin tai teleporttaat pelialueella jonnekin. Muuten koko alue on saumaton. Ja siellä muuten pystyy myös pistämään niin halutessaan paskaksi lähes mitä tahansa. Melkein kaikki on hajotettavissa tuossa pelissä. Rakennussysteemi hakkaa SF:n suunnilleen 100-0 yms. Ja nyt siis on pikkufirma pienillä resursseilla. Bethesdan pitäisi oikeasti pystyä paljon parempaan kuin SF:n tapainen haalea veto
 
Ei Bethesdalla ole mitään insentiiviä parantaa pelimoottoriaan tai tekemisen malliaan koska ihmiset ostaa joka tapauksessa heidän pelit vaikka ne on kerta toisensa jälkeen vanhentunutta ripulia rajatuissa ympäristössä ja äärimmäisen vähällä suunnittelutyöllä toteutettua paskaa. Tuohan on bisnes näkökulmasta ihan helvetin hyvin toteutettua toimintaa tuommoinen että vähällä sijoituksella paljon rahaa.
 
Latausruudut eivät oikeasti ole tätä päivää. Otetaan vaikka Enshrouded: pikkufirman koodaama mukava early access peli omalla enginelle. Pelissä taitaa olla suunnilleen 10km x 10km temmellyskenttää. Ainoat lataukset tulevat kun käynnistät pelin tai teleporttaat pelialueella jonnekin. Muuten koko alue on saumaton. Ja siellä muuten pystyy myös pistämään niin halutessaan paskaksi lähes mitä tahansa. Melkein kaikki on hajotettavissa tuossa pelissä. Rakennussysteemi hakkaa SF:n suunnilleen 100-0 yms. Ja nyt siis on pikkufirma pienillä resursseilla. Bethesdan pitäisi oikeasti pystyä paljon parempaan kuin SF:n tapainen haalea veto

Skyrim tyyppi väittää että SF latausruudut ovat pakollisia että he voivat tallentaa kaiken roskan sijainnin pelaajan tallennus tiedostoihin, ja että se on helpompaa rajoittaa huoneet latausruuduilla jotta peli ei stutteroi.
Itse vaan poistaisin kaikki roskat ja en tallentaisi niiden paikkaa pelaajan ikuisesti kasvavaan tallennuksiin jos sillä pääsisi eroon latausruuduista. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi etsiä hyödylliset tavarat huoneesta mikä on täynnä turhaa roskaa, melkoista ajanhaaskausta.
 
Et sitten vaivautunut linkkaamaan yhtään niistä videoista joissa esineet liikkuvat ja paukkuvat itsekseen kuin paikassa olisi räyhähenki kun fysiikkaengine ei osaa päättää missä asennossa niiden pitäisi olla. Ja oli muuten kieltämättä komean näköistä kun kerran losautin haulikolla yhtä bandiittia vierestä ja tyypin ruumis lensi komeassa kaaressa jonnekin horisontin toiselle puolelle. Toimiva fysiikka? Älä naurata...
Noh voisit itse linkata. En tiedä mitään tuollaista, muuta kuin jos ammut boost packing paskaksi, ja/tai matalassa painovoimassa, mitkä on by design. Itseasiassa tuo aikasempi video näytti ne kaikki kolme asiaa missä CE on vielä kunkku.

Tämä on sellainen mikä voi oikeasti jarruttaa pelin kehitystä,.

e61zvp56no2f1.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Noh voisit itse linkata. En tiedä mitään tuollaista, muuta kuin jos ammut boost packing paskaksi, ja/tai matalassa painovoimassa, mitkä on by design. Itseasiassa tuo aikasempi video näytti ne kaikki kolme asiaa missä CE on vielä kunkku.

Tämä on sellainen mikä voi oikeasti jarruttaa pelin kehitystä,.

e61zvp56no2f1.jpeg
Hyvin nopealla gooletuksella:

Tuossa on ainakin useampi lentävä ruumis ja pomppivat laatikot. Noita on helppo löytää jos vaan viitsii edes hiukan kuukkelia käyttää
 
Hyvin nopealla gooletuksella:

Tuossa on ainakin useampi lentävä ruumis ja pomppivat laatikot. Noita on helppo löytää jos vaan viitsii edes hiukan kuukkelia käyttää

Joka ainoassa pelissä on bugeja, en nyt tiedä mitä tuo video kertoo fysiikkaenginen huonoudesta.
 
Joka ainoassa pelissä on bugeja, en nyt tiedä mitä tuo video kertoo fysiikkaenginen huonoudesta.
Sekoilevat esineet ja lentävät ruumiit ovat olleet bugeina jo ainakin Skyrimista lähtien. Se kertoo siitä, että kyseinen fysiikkaengine ei ole suuremmin edistynyt vaikka tarvetta selvästi olisi
 
Starfieldin kohdalla ei voi välttyä ajatukselta, että se on osittain jäänyt omien kunnianhimoisten tavoitteidensa uhriksi. Peli yrittää tehdä niin monta erityyppistä asiaa rinnakkain, että niiden yksityiskohtien toteutukseen on jäänyt erilaisia puutteita, sellaisiakin joita on jo vanhemmissa Bethesdan peleissä ratkaistu.

Henkilökohtainen fiilis Starfieldin pelimaailmasta on, että se tuntuu jotenkin enemmän kliiniseltä/steriililtä verrattuna Bethesdan Fallout- ja Elder Scrolls peleihin, jotka olivat toteutukseltaan hieman rosoisempia silleen hyvällä tavalla.

Toisaalta Starfieldissä on sitten myös ominaisuuksia, jota vastaavia en muista muissa peleissä nähneeni, kuten omien avaruusalusten vapaamuotoinen modulaarinen rakentelu, ihan oman mielikuvituksen mukaan, ja nykyään myös niiden sisätilojen muokkaus. Vertailukohtana vaikka Elite Dangerous (joka äskettäin täytti 10 vuotta), jossa kyllä alusten suorituskykyä voi tuunata hyvinkin monipuolisesti, mutta vieläkään näy mitään merkkejä, että minkäänlaista "Ship Interiors" kehityssuuntaa olisi näkyvissä.

Kaikesta huolimatta: aika paljon on pelitunteja Starfieldin kanssa saanut kuitenkin kulumaan. Pitäisikin nyt aktivoitua ja suorittaa Shattered Space pääjuoni loppuun, kun se jäi aikoinaan sivuraiteelle, kun muut pelit varastivat huomion.

Toinen asia jota pitäisi kokeilla, on käydä säätämässä julkaisun jälkeen paljon laajennettuja vaikeustason asetuksia mahdollisimman samanlaisiksi kuin Fallout 4:n Survival Mode tila - onko vaikutus yhtä dramaattinen kuin Fallout 4:ssa?

Tekstijaarittelun vastapainoksi tässä vielä klassinen poseerauskuva.

IMG_0071.PNG
 
Toinen asia jota pitäisi kokeilla, on käydä säätämässä julkaisun jälkeen paljon laajennettuja vaikeustason asetuksia mahdollisimman samanlaisiksi kuin Fallout 4:n Survival Mode tila - onko vaikutus yhtä dramaattinen kuin Fallout 4:ssa?
Ehdottomasti suurin post release parannus peliin ajoneuvon jälkeen. Planeetat ovat oikeasti erillaisempia, koska avaruuspuvun suojauksilla on oikeasti merkitystä, kylmät planeetat vaativat lämmityksen, lämpimät viilennyksen jne. Viimeksi kun pelasin niin siinä oli vielä sellainen bugi, että joissain pitkissä quest luolastoissa vaivasi maanpinnan säteily, niin siinä oli kiva lähteä kiiruhtamaan taikaisin alukseen kun suojaukset loppui. Voi olla jo korjattu. Itse olen alusta saakka toivonut enemmän extreme planeettoja ja oikeaan suuntaan ollaan menty, mutta tarvitaan vieläkin enemmän vaikeutta/monimuotoisuutta.
 

Planeettojen välinen reaaliaikainen matkustus tulossa? Tuohan on ollut Astrogate modilla jo mahdollista, mutta nativiivi implementaatio käy järkeen, koska planeetat kerran ovat samassa cellissä. Seamless Grav Jump modilla voi tähtien välisten hyppyjen latausruudut piilottaa animaatioon, jonka jäljelle jäisi enään planeettojen sisäiset latausruudut.
 

Planeettojen välinen reaaliaikainen matkustus tulossa? Tuohan on ollut Astrogate modilla jo mahdollista, mutta nativiivi implementaatio käy järkeen, koska planeetat kerran ovat samassa cellissä. Seamless Grav Jump modilla voi tähtien välisten hyppyjen latausruudut piilottaa animaatioon, jonka jäljelle jäisi enään planeettojen sisäiset latausruudut.
Kaatumisia odotellessa. Noiden planeettojen pinnat on tehty ruuduista. Jos juokset riittävän kauan ympäriinsä tiput työpöydälle kun peli kaatuu. Sama tullee tapahtumaan tuon matkustuksen kanssa. Se alla oleva engine on buginen paska jonka perusongelmat tuntuvat olevan kuolemattomia
 
Kaatumisia odotellessa. Noiden planeettojen pinnat on tehty ruuduista. Jos juokset riittävän kauan ympäriinsä tiput työpöydälle kun peli kaatuu. Sama tullee tapahtumaan tuon matkustuksen kanssa. Se alla oleva engine on buginen paska jonka perusongelmat tuntuvat olevan kuolemattomia

On varmaan aika raskasta kun aina pitää se nega pitää vain mielessä.
 

Planeettojen välinen reaaliaikainen matkustus tulossa? Tuohan on ollut Astrogate modilla jo mahdollista, mutta nativiivi implementaatio käy järkeen, koska planeetat kerran ovat samassa cellissä. Seamless Grav Jump modilla voi tähtien välisten hyppyjen latausruudut piilottaa animaatioon, jonka jäljelle jäisi enään planeettojen sisäiset latausruudut.
Modet poistanut postauksen, kommentit näkyy, tätä ei oo vissiin ole kuitenkaan tulossa "huhu"? just luin itekkin ton. Ei tämä kyllä pelasta keskinkertaisen tylsää peliä, ehkä joskus jos tulis 1 hyvä dlc niin vois pelata uudestaan ja vähän korjaisivat peliä.
 
Modet poistanut postauksen, kommentit näkyy, tätä ei oo vissiin ole kuitenkaan tulossa "huhu"? just luin itekkin ton. Ei tämä kyllä pelasta keskinkertaisen tylsää peliä, ehkä joskus jos tulis 1 hyvä dlc niin vois pelata uudestaan ja vähän korjaisivat peliä.
SF päivittyi juuri pelkästään näiden scriptien osalta, ja poistivat kaikki referenssit näihin. Vahingossakohan julkaisivat? Noh jokatapauksessa hyvä nähdä että ainakin testailevat uusia ominaisuuksia. Starbornia odotellessa...

image.webp
 
On varmaan aika raskasta kun aina pitää se nega pitää vain mielessä.
Kunnes pelintekijät toisin todistavat. Sitä ei ole tapahtunut tähän mennessä. Joka ainoassa kyseistä engineä käyttävässä pelissä tuntuu olevan samat ongelmat vuosikymmenestä toiseen, niin siinä on usko kovalla koetuksella
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 325
Viestejä
4 865 319
Jäsenet
78 641
Uusin jäsen
Fintukani

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom