Starfield (PC, XBX)

Et sitten vaivautunut linkkaamaan yhtään niistä videoista joissa esineet liikkuvat ja paukkuvat itsekseen kuin paikassa olisi räyhähenki kun fysiikkaengine ei osaa päättää missä asennossa niiden pitäisi olla. Ja oli muuten kieltämättä komean näköistä kun kerran losautin haulikolla yhtä bandiittia vierestä ja tyypin ruumis lensi komeassa kaaressa jonnekin horisontin toiselle puolelle. Toimiva fysiikka? Älä naurata...
heh joo tollasta se on ollu kaikissa bethesdan peleissä joihin tuotiin fysiikka morrowindin jälkeen.
r/oblivion redditissä kans paljon tuollaisia videoita, ei ne itteä haittaa, lähinnä huvittavaa.
Muutenkin monessakin pelissä fysiikat omanlaisia ja hassuja, eikä kovinkaan realistisia.

Tuo SF engine kuten edelläkin todettu kuitenkin ainutlaatuinen, koska voi kerralla luoda niin valtavan määrä erilaisia itsestään erillisiä objekteja, joilla "lähes" kaikilla fysikka, ominaisuudet ja muutenkin valtava määrä pikkutauhkaa pelissä, samaa oli jo FO4. Ja siten periaatteesa exploring omanlaatuisensa, mutta loppujen lopuksi toteutettu huonosti SF.
Ja siten helposti modattava engine, mutta toki ite siten peli, tarina ja muu vähän huonommin toteutettu.

Pari pv sitten katoin steam SF 3800 pelaajaa , skyrimissä noin 24k, joten modaaminenkin varmaan hiljasempaa SF:ssä kun peli ei niin kiinnosta. toki game pass vie osan pelaajista.
 
heh joo tollasta se on ollu kaikissa bethesdan peleissä joihin tuotiin fysiikka morrowindin jälkeen.
r/oblivion redditissä kans paljon tuollaisia videoita, ei ne itteä haittaa, lähinnä huvittavaa.
Muutenkin monessakin pelissä fysiikat omanlaisia ja hassuja, eikä kovinkaan realistisia.

Tuo SF engine kuten edelläkin todettu kuitenkin ainutlaatuinen, koska voi kerralla luoda niin valtavan määrä erilaisia itsestään erillisiä objekteja, joilla "lähes" kaikilla fysikka, ominaisuudet ja muutenkin valtava määrä pikkutauhkaa pelissä, samaa oli jo FO4. Ja siten periaatteesa exploring omanlaatuisensa, mutta loppujen lopuksi toteutettu huonosti SF.
Ja siten helposti modattava engine, mutta toki ite siten peli, tarina ja muu vähän huonommin toteutettu.

Pari pv sitten katoin steam SF 3800 pelaajaa , skyrimissä noin 24k, joten modaaminenkin varmaan hiljasempaa SF:ssä kun peli ei niin kiinnosta. toki game pass vie osan pelaajista.
Latausruudut eivät oikeasti ole tätä päivää. Otetaan vaikka Enshrouded: pikkufirman koodaama mukava early access peli omalla enginelle. Pelissä taitaa olla suunnilleen 10km x 10km temmellyskenttää. Ainoat lataukset tulevat kun käynnistät pelin tai teleporttaat pelialueella jonnekin. Muuten koko alue on saumaton. Ja siellä muuten pystyy myös pistämään niin halutessaan paskaksi lähes mitä tahansa. Melkein kaikki on hajotettavissa tuossa pelissä. Rakennussysteemi hakkaa SF:n suunnilleen 100-0 yms. Ja nyt siis on pikkufirma pienillä resursseilla. Bethesdan pitäisi oikeasti pystyä paljon parempaan kuin SF:n tapainen haalea veto
 
Ei Bethesdalla ole mitään insentiiviä parantaa pelimoottoriaan tai tekemisen malliaan koska ihmiset ostaa joka tapauksessa heidän pelit vaikka ne on kerta toisensa jälkeen vanhentunutta ripulia rajatuissa ympäristössä ja äärimmäisen vähällä suunnittelutyöllä toteutettua paskaa. Tuohan on bisnes näkökulmasta ihan helvetin hyvin toteutettua toimintaa tuommoinen että vähällä sijoituksella paljon rahaa.
 
Latausruudut eivät oikeasti ole tätä päivää. Otetaan vaikka Enshrouded: pikkufirman koodaama mukava early access peli omalla enginelle. Pelissä taitaa olla suunnilleen 10km x 10km temmellyskenttää. Ainoat lataukset tulevat kun käynnistät pelin tai teleporttaat pelialueella jonnekin. Muuten koko alue on saumaton. Ja siellä muuten pystyy myös pistämään niin halutessaan paskaksi lähes mitä tahansa. Melkein kaikki on hajotettavissa tuossa pelissä. Rakennussysteemi hakkaa SF:n suunnilleen 100-0 yms. Ja nyt siis on pikkufirma pienillä resursseilla. Bethesdan pitäisi oikeasti pystyä paljon parempaan kuin SF:n tapainen haalea veto

Skyrim tyyppi väittää että SF latausruudut ovat pakollisia että he voivat tallentaa kaiken roskan sijainnin pelaajan tallennus tiedostoihin, ja että se on helpompaa rajoittaa huoneet latausruuduilla jotta peli ei stutteroi.
Itse vaan poistaisin kaikki roskat ja en tallentaisi niiden paikkaa pelaajan ikuisesti kasvavaan tallennuksiin jos sillä pääsisi eroon latausruuduista. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi etsiä hyödylliset tavarat huoneesta mikä on täynnä turhaa roskaa, melkoista ajanhaaskausta.
 
Et sitten vaivautunut linkkaamaan yhtään niistä videoista joissa esineet liikkuvat ja paukkuvat itsekseen kuin paikassa olisi räyhähenki kun fysiikkaengine ei osaa päättää missä asennossa niiden pitäisi olla. Ja oli muuten kieltämättä komean näköistä kun kerran losautin haulikolla yhtä bandiittia vierestä ja tyypin ruumis lensi komeassa kaaressa jonnekin horisontin toiselle puolelle. Toimiva fysiikka? Älä naurata...
Noh voisit itse linkata. En tiedä mitään tuollaista, muuta kuin jos ammut boost packing paskaksi, ja/tai matalassa painovoimassa, mitkä on by design. Itseasiassa tuo aikasempi video näytti ne kaikki kolme asiaa missä CE on vielä kunkku.

Tämä on sellainen mikä voi oikeasti jarruttaa pelin kehitystä,.

e61zvp56no2f1.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
278 130
Viestejä
4 789 832
Jäsenet
77 709
Uusin jäsen
immu62

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom