Star Wars Jedi: Fallen Order (PC/PS4/X1 15.11.2019)

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Sinä kun olet niin pitkälle peliä pelanut niin oletan kun tässä saa taitoja avattua niin ne respawn vihut ei paljoa hidastale.
Ei, mutta tuo lause itsessään mitätöi koko respawn vihollisten ärsytyksen. Silti kyllä, tietyissä kohtaa ne respawn vihollisetkin antaa kyllä selkään jos ei ole skarppina. Monesti kuollut niihin tarinaa edetessä kun ollut matkalla jonnekin, planeetoilla kun mennään edestakas. Taaksepäin planeettoja visitoimassa tietenkin vähemmän kun pelitaidot sekä hahmo kehittyy. Myös forcea voi käyttää sen verran paljon pidemmällä, et perusvihut nyt puhaltaa joltain kielekkeeltä alas.
 

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
380
No et kyllä kauhean pitkälle peliä pelannut :D Tuossa mä kannan kahdeksaa stim canisteria mukanani.

Tämän genren peleissä se tärkein osa on jokainen taistelu ja siitä selviytyminen, eikä lore tai muu. Kauhean vaikea kuvitella et joku pelaisi Dark Soulsia tai vaikka Nioh, pääpainonaan lore.
Hyvin mahdollista että olen jotakin ymmärtänyt väärin. Stimpackeja on, kyllä, mutta näitä saa lisää vain meditoimalla ja/tai level upista?
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
45h siihen meni, Jedi Masterilla. Ihan kaikkia arkkuja en hakenut, mutta pääosin kolusin pelin läpi. Oli 15€ Origin Accessin arvoinen ehdottomasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.12.2017
Viestejä
165
Mulla meni 32h, kaikki arkut ja kentät 100%. Vaikeustaso tosin oli vain Jedi Knight, vai mikä se oli se "normaali". Jokunen tunti tuli viimeisiä scanneja ja echoja metsästettyä kun ei vielä voinut ihan jokaisen vähän veemäisempien paikkoja googlettamallakaan huijata.

Tykkäsin kyllä kokonaisuudesta ja varmaan tulee uusiksikin joskus vedettyä läpi (ehkä sillä Masterillä sitten). Eihän tällä mekaniikkojen suhteen ole yhtään originaalia ajatusta, mutta minusta ihan toimivan sopan saivat kuitenkin muilta kopioimalla sekoitettua. Soulsimaisuus tosin joitakin ajaa pois, kuten täältäkin huomaa. Toivottavasti menestyy nyt edes sen verran että ei tarvitse seuraavaa kunnon SW-yksinpeliä odotella taas sitä yli kymmentä vuotta.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
735
Minäkin annoin eilen tälle uuden mahdollisuuden ja otin vähän rennommin pelin kanssa.
Pistin vaikeutta yhden naksun alaspäin ja pelasin nyt peliä "seikkailupelinä". Kyllähän tämä varsin pätevä Star Wars - seikkailu on.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Ei nyt suoranaisesti tähän liity mutta nyt on joillekkin ruvennu tulemaan noita kuukauden EA access kokeiluja jos on 2FA käytössä, itselle ei ole tosin vielä tullu mutta katsellaan nyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Edelleen häiritsee boxilla ohjainten liiallinen herkkyys. Paha moka kyllä ettei voi pelissä säätää tattien senssiä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
158
Mites tuota isoa mölliästä vastaa pääsee tappeleen boganolla, en tarkoita ogdo bogdoa vaan sitä paljon isompaa.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Mites tuota isoa mölliästä vastaa pääsee tappeleen boganolla, en tarkoita ogdo bogdoa vaan sitä paljon isompaa.
Meinaat tuota haukotteleva ja puoliksi nukuksissa oleva BAM:ia?

starwarsjedifallenorder 2019-11-22 13-00-12-127.png


Ajattelin alkuun että taitaa ihan vain kuulua tuohon rekvisiittaan? Mutta nyt kun otit puheeksi, tiedä häntä pääseekö sitä sittenkin myöhemmin mättämään kun mun ruudulla pari kulkuväylää on vielä lukittuna ts. punaisena ja tarvii muilta planeetoilta kerätä skillejä. Itselläni ei vielä tällä hetkellä ole mitään kovaa hinkua tuonlaisten monstereitten kanssa lähteä mittelemään, kun tarvii ensin kehittää ukkoa paremmaksi. Vasta muutama tunti takana :D
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
158
Juuri tuota meinaan, aluksi luulin että on vain taustakuva mutta eräässä kohdassa huomasin että katseli aukosta alaispäin menoani niin ajattelin että ui saakeli ku pääsee tota vastaa tappeeleen ja ei ollukaan vaan taustamaisema.

Sen jälkeen tosin en mitään reittiä löytäny ja lähdin eteenpäin toiselle planeetalle, nyt vain jälkeenpäin ei ole tullut mitään superhyppyä, vielä ainakaan, jolla olis tuon luokse päässy.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
321
Juuri tuota meinaan, aluksi luulin että on vain taustakuva mutta eräässä kohdassa huomasin että katseli aukosta alaispäin menoani niin ajattelin että ui saakeli ku pääsee tota vastaa tappeeleen ja ei ollukaan vaan taustamaisema.

Sen jälkeen tosin en mitään reittiä löytäny ja lähdin eteenpäin toiselle planeetalle, nyt vain jälkeenpäin ei ole tullut mitään superhyppyä, vielä ainakaan, jolla olis tuon luokse päässy.
Ei pääse. Ei sen luokse mene mitään reittiä saati pääse jedi hypyllä.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Sanokaapa, onko tämä peli minulle. Olen intohimoinen star wars fani, mutta pelien suhteen kärsivällisyyteni on aika heikko. Olen vääntänyt uusimmat tomb raiderit läpi melko helpolla vaikeustasolla ja välillä katsellut youtubesta walkthroug videoita. Battlefront 2:ssa hyppelin ja sohin vaan lasermiekalla (Luke) minkä kerkesin. Käytössä tosiaan PC ja tarvittaessa xbox ohjain. Voisiko tässä helpoin taso olla itselle yrittämisen arvoinen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Sanokaapa, onko tämä peli minulle. Olen intohimoinen star wars fani, mutta pelien suhteen kärsivällisyyteni on aika heikko. Olen vääntänyt uusimmat tomb raiderit läpi melko helpolla vaikeustasolla ja välillä katsellut youtubesta walkthroug videoita. Battlefront 2:ssa hyppelin ja sohin vaan lasermiekalla (Luke) minkä kerkesin. Käytössä tosiaan PC ja tarvittaessa xbox ohjain. Voisiko tässä helpoin taso olla itselle yrittämisen arvoinen?
Jos Tomb Raiderit menee, niin menee tämäkin. Keskimmäine vaikeustaso on jo aika helppo ja helpoimmalla tuskin tarvitsee paljon yrittää. Tuota "souls like" -termiä on viljelty aika paljon tämän pelin yhteydessä, mutta ei nyt ainakaan vaikeustasosta kerro mitään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Sanokaapa, onko tämä peli minulle. Olen intohimoinen star wars fani, mutta pelien suhteen kärsivällisyyteni on aika heikko. Olen vääntänyt uusimmat tomb raiderit läpi melko helpolla vaikeustasolla ja välillä katsellut youtubesta walkthroug videoita. Battlefront 2:ssa hyppelin ja sohin vaan lasermiekalla (Luke) minkä kerkesin. Käytössä tosiaan PC ja tarvittaessa xbox ohjain. Voisiko tässä helpoin taso olla itselle yrittämisen arvoinen?
Jos Tomb Raiderit menee, niin menee tämäkin.
Tästä olen erimieltä koska tomb raidereissa on cover/health regen ominaisuudet tarpeen vaatiessa mitkä tästä puuttuu... Toki tässä ei cover toimiskaan koska ei pumpum mutta et pääse turpaan saamisen jälkeen kerää helaa minnekkään turvaan.

Itseasiassa pitäs itsekin kokeilla tuota helpointa jossain välissä koska taisteluissa pitää olla hereillä ja tietääkseni helpoin vaikeusaste ei vaikuita kuin reagointi nopeuteen ja vihollisten aggressivisuuteen(?)

Tomb Raidereissa helpoimalla Laralla on aikamoiset tissiliivit suojana ja itse pelanut kaksi ekaa toiseksi vaikeamalla läpi(koska vaikeamlla se tallentaa ainostaan nuotiolla) mutta siinäkin paljon pelastaa health regen ominaisuus ja cover.

Edit: Jokatapauksessa suosittelen peliä kokeilemaan tuolla 15€ hinnalla ja jos ei nappaa niin onhan siellä EA palvelussa sitten paljon pelejä pelattavaksi kuukaudeksi.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Sanokaapa, onko tämä peli minulle. Olen intohimoinen star wars fani, mutta pelien suhteen kärsivällisyyteni on aika heikko. Olen vääntänyt uusimmat tomb raiderit läpi melko helpolla vaikeustasolla ja välillä katsellut youtubesta walkthroug videoita. Battlefront 2:ssa hyppelin ja sohin vaan lasermiekalla (Luke) minkä kerkesin. Käytössä tosiaan PC ja tarvittaessa xbox ohjain. Voisiko tässä helpoin taso olla itselle yrittämisen arvoinen?
Mitä tarkoitat että kärsivällisyytesi on heikko? Haluatko siis että peli on tarpeeksi helppo, jotta pääset etenemään?

Kyllä tämä helpoimmalla pitäisi olla suhteellisen helppo, mutta kannattenee varautua muutamiin kuolemiin. Tässä on kuitenkin enemmän kuin lyöntinappi jota joutuu painamaan
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Kiipeilyt ja hypyt ovat huonoiten tehtyjä tässä pelissä, vasta kun saat Pull -taidon, niin hypyt köysiin ovat kohtuuvarmoja.

Myös nuo jääradat yms ovat kyllä apinakeksintöjä. Respawn sekin vie vähän turhan pitkälle joskus siitä missä oli.

Huomasin valinneeni vaikeimman tason vaikka piti olla se Jedi Knight eli keskitaso, oli vähän turhan haastavaa välillä. :D Ei mikään ihme että meni alussa hermot. :hungry:

En tiedä missä kohtaa peliä olen tarinan puolesta, pakenin jostain gladiaattoriareenalta juuri. :think:
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Mitä tarkoitat että kärsivällisyytesi on heikko? Haluatko siis että peli on tarpeeksi helppo, jotta pääset etenemään?

Kyllä tämä helpoimmalla pitäisi olla suhteellisen helppo, mutta kannattenee varautua muutamiin kuolemiin. Tässä on kuitenkin enemmän kuin lyöntinappi jota joutuu painamaan
Just se, että jos jumitan johonkin päävihuun kun en osaa noita väistöliilkeitä riittävän hyvin jne. Esim jumitin battlefront 2:ssa yhteen kenttään, puolen tunnin ja viiden yrityksen jälkeen luovutin enkä ole kokeillut kenttää sen jälkeen. Annan tälle mahdollisuuden 15e huokeaan hintaan, kun lapsetkin on nykyään puoli ysi nukkumassa.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Nyt hurahti peli läpi ajassa 25h!

Näin SW + Souls -fanaatikkona tämä maistui itselle todella hyvin! Visuaallisesti (varsinkin äänimaailma) oli huippuluokkaa, ja vaikeustaso oli juuri kohdallaan. Mikä parhainta, niin kasuaalimpikin pelaaja pääsee peliin mukaan vääntämällä lennosta vaikeutta pienemmälle. Star Warsin henki ja lore oli hienosti saatu tuotua peliin.

Pelin isoin miinus tulee siitä, että pelissä oli liikaa Tomb Raiderin hyppy-loikka-tasohyppelyä. Mieluummin olisi kaivannut lisää sitä loistavaa valomiekalla taistelua, kuin liukumista ja seinillä hyppimistä (varsinkin lopussa).

Kaiken kaikkiaan peli yllätti todella positiivisesti, ja annan pelille 4/5!
PS. Pelin loppu oli todella loistava! Yksi parhaimmista viimeisistä tasoista mitä on tullut 25v peliuran aikana nähtyä. :kippis:
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
^ hah, tuo seinillä juokseminen...meinasi lähteä peli helvattuun pleikalta kun piti ison puun latvaan päästä :mad::D

Lievä pettymys myös tuo valomiekan kustomointi joka ei tehoon vaikuta, pelkkää visuaalista höttöä, jota ei pelin tiimellyksessä kerkiä edes näkemään, pl. valomiekan väri.

Joo, tuli toinen ’terä’, mutta se kuului tarinaan, ei varsinainen kustomointi.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Sanokaapa, onko tämä peli minulle. Olen intohimoinen star wars fani, mutta pelien suhteen kärsivällisyyteni on aika heikko. Olen vääntänyt uusimmat tomb raiderit läpi melko helpolla vaikeustasolla ja välillä katsellut youtubesta walkthroug videoita. Battlefront 2:ssa hyppelin ja sohin vaan lasermiekalla (Luke) minkä kerkesin. Käytössä tosiaan PC ja tarvittaessa xbox ohjain. Voisiko tässä helpoin taso olla itselle yrittämisen arvoinen?
Joo kyllä se helpoin taitaa oikeasti olla helppo.

Pelaan Jedi Masterilla (3/4 vaikeustaso) ja se tuntuisi olevan normaali. Taistelu yksittäisiä ukkoja vastaan on erittäin helppoa, mutta toisaalta porukkaa vastaan kaikki voi mennä yht'äkkiä vituilleen ja kuolema tulee vain huonon tuurin takia, kun kaikki vihut hyökkäävät yhtä aikaa.

Kannattaa viettää ainakin se 5 minuuttia pelin alussa siinä junanvaunussa mihin spawnaa vihuja. Opettelee siellä painamaan parryn oikeaan kohtaan ja pelikin alkaa sujua vaikka tälläisistä peleistä ei olisi kokemusta.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
^ hah, tuo seinillä juokseminen...meinasi lähteä peli helvattuun pleikalta kun piti ison puun latvaan päästä :mad::D

Lievä pettymys myös tuo valomiekan kustomointi joka ei tehoon vaikuta, pelkkää visuaalista höttöä, jota ei pelin tiimellyksessä kerkiä edes näkemään, pl. valomiekan väri.

Joo, tuli toinen ’terä’, mutta se kuului tarinaan, ei varsinainen kustomointi.
Onko Pleikalla joku erikoisjuttu kiipeilyssä? Escapist Magasinen arvostelija oli joutunut jopa laskemaan vaikeustasoa sen takia kun oli tippunut aina alas kielekkeiltä ja siitä lähtee energiaa kun spawnaa takaisin. En ole tippunut kun 1-4 kertaa 20h aikana ja aina oma oli vika?! Ukkelihan ottaa kiinni automaattisesti joka jutusta mistä voi, tippuminen on melkeinpä mahdotonta!??
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
158
En tiedä, jotenkin loppui into pelaamiseen. Alkuun oli hauskaa mutta jotenkin en zeffon jälkeen ole jaksanut pelata. En tiedä olisko pitänyt mennä darthmir eikä kashyyk ennemmin. Whitaker yllätys nähdä pelissä mutta jotekin ei tähän asti kashyyk oikein iske.

Isot ja bonus pomot on ok, vaikkakin typerän pitkää mättöä vaikeimmalla mutta pikkupaskat yms. rupee käymään hermoille ja edelleen olen sitä mieltä että kameralla on jotain itseä vastaan. Jotenkin tuntuu oudon hitaalta tuo parrykin, en siis tarkoita että mobit tekee sen liian nopeasti vaan yksinkertaisesti välillä tuntuu että pitää itse himmata että se menee oikein. Tai ehkä ongelmana on että koitan souls-maisia dodgea joka on tässä täysin erilainen.

Kaikki from softwaren pelit pcllä pelattu läpi bonari-pomoja myöten mutta jotenkin vaan kyllästyin tässä tappeluun, ehkä kun ei aseita voi vaihtaa tai ole kehitystä. (Sekirokin turhautti tämän vuoksi) Ainoastaan yksi "päivityskin" tuli ja sekin on damagelta paskempi.
Tai sitten se on tuo kiipeily, välillä ei tarvi lt ja välillä tulee quicktime lt. Päättäisivät jo mitenpäin.

Kaipa se jossain välissä tulee läpi tahkottua kun tuo premium on joulukuulle asti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Vihdoin 25 tunnin jälkeen sain tämän piinan päätökseen!

Alku oli hyvä, mutta jo parin tunnin jälkeen iski tylsyys. Jatkoin sinnillä ja pelin rytmitys parani hieman. Nautin kyllä pelistä silloin tällöin mutta en pystynyt pelaamaan kuin 1-2 tuntia kerrallaan. Jokaikinen kerta kun suljin pelin olin turhautunut ja samalla helpottunut kun pääsin siitä eroon. :D Silti seuraavana päivänä avasin sen myös mielelläni taas pariksi tunniksi. :D

Loppupelissä tapahtui ihan kiinnostavia juttuja ja harmi ettei koko peliä saatu yhtä kiinnostavaksi. Jos juoni olisi kiinnostanut läpi pelin niin varmaan umpi tylsä kiipeily ei olisi haitannut.

Spoilerissa juttua pelin loppuvaiheilta. Lue vain jos olet pelannut läpi.
Taron Malicos oli kiinnostava hahmo ja näyttelijäkin oli ainoa hyvä koko pelissä. Harmi että se oli niin pienessä osassa. Hahmo pisti mielikuvituksen liikkeelle ja toivoin että päähenkilö Cal Kestisestä tulisi Darth Maul pelin lopussa. Joojoo ne on eri rotua, mutta olisi kai siihen jotain keksitty että Nightbrotheriksi ei synnytä, vaan muututaan jonkun rituaalin kautta kun niiden rituaaleista/haasteradasta oli paljon lorea, ei kumminkaan tuota ehdottamaani "uudelleen syntymistä".

Vihjailuja joiden takia odotin Darth Maul loppua:
1. Calin tuplavalomiekka
2. Nykyinen mentori Cere Junda oli jo käynyt pimeällä puolella mutta tuli takaisin, olisi ollut niin sopivaa että oppipoika olisi varoitteluista huolimatta vahingossa kääntynyt pimeälle puolelle
3. Cal läpäisi huomaamattaan Nightbrothereiden "haasteradan"
4. Taron Malicos olisi voi olla uusi mentori
5. Loppupuolella tuleva Calin inquisitor näky

Darth Maul loppu olisi ollut myös oikea Star Wars loppu!! Nooh, ehkä Calin ja sen Nightsister eukon lapsesta tulee Darth Maul jatko-osassa. :D
EDIT: Eiku niin onhan sille hahmolle jo lore tehty... En ole niin fani että tietäisin mitään elokuvien ulkopuolelta.
En tiedä, jotenkin loppui into pelaamiseen. Alkuun oli hauskaa mutta jotenkin en zeffon jälkeen ole jaksanut pelata. En tiedä olisko pitänyt mennä darthmir eikä kashyyk ennemmin.
Oikein pelasit. Taisit mennä juuri ne pitkät kiipeily ja puzzle kohdat, tai ainakin minulla loppui mielenkiinto niillä main. Ei kannata mennä Darthmiriin kun vasta sitten kun juoni ehdottaa. Tässä pitää edetä järjestyksessä, muuten tulee seinä vastaan ja pitää lähteä tyhjin käsin sinne minne olisi pitänyt mennä alunperin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Ei saatana jaksa tätä jatkuvaa kiipeilyä ja hyppimistä. Meno kuin 90-luvun alussa Commander Keenissä.

:sdarra:
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Vuosien takaisessa Jedi Academyssa sai laitettu Dismemberment modin joka kohensi tunnelmaa taistelussa, saisipa tähänkin sen:think:
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Hyvä setti oli. Vaikeimmalla läpi. Muutama taistelu oli kyllä todella vittumainen näin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
115
Vuosien takaisessa Jedi Academyssa sai laitettu Dismemberment modin joka kohensi tunnelmaa taistelussa, saisipa tähänkin sen:think:
Saa nähdä onko minkäänlaisia modaus mahdollisuuksia tuon suhteen jätetty. Jedi outcastissahan sen sai cheat koodilla enabloitua, en muista oliko academyssä sama homma vai ottivatko siihen tuon cheatin pois. Joka tapauksessa sama engine noissa niin varmaan oli helppo modata academyyn sama ominaisuus.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
460
Zeffo ja se loputon & puuduttava tasohyppely. Niistä jääradoista nyt puhumattakaan. Hoh ja hoijaa. Onneksi trainerit on keksitty, "Super Jump" ominaisuus teki paikasta, todella paljon vähemmän rasittavan.

Varsinkin, kun sinne on pakko mennä vielä takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
24
Ihan ok peli oli, kiipeily ja taistelu muistutti Assassins creed kakkosta, ennenkuin ne ihan hiffas miten se tehdään.
Tarina oli aika pettymys, tuntui olevan liiankin elokuvista ja teeveestä tuttu, sama tarina kuin kaikissa muissakin jedi aiheisissa leffoissa ja sarjoissa.
Toisaalta peli pyöri ihan hyvin ja näytti ihan hyvältä ja yhtäkään bugia en nähnyt.
Pelin budjetistä en osaa sanoa kun olen liian laiska googlaamaan mutta laatutaso muistutti hyvin tehtyä indiepeliä.
 

mehari

Mehumies
Ylläpidon jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
On kyllä maistunut tännekin kyseinen peli. SW fanina on tullut törsättyä älyttömiä määriä rahaa paskoihin julkaisuihin ihan vaan siksi, että ne on SW-pelejä. Tämä on onneksi virkistävä poikkeus.

Kovin pitkälle en ole vielä päässy, mutta toistaiseksi pelissä hyvä fiilis ja toiseks vaikeimmalla tasolla se on välillä myös rasittavan vaikea, mitä pidän hyvänä asiana. Eilen oli pakko pistää peli poikki kun kuolin samaan kohtaan toistakymmentä kertaa. Mulla on dark soulsit aikoinaan jääny pitkälti väliin, joten ihan kiva kun joku peli pitkästä aikaa rikkoo kasetin aivan totaalisesti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
347
Läpi nyt täälläkin. Ei pahemmin ole tämän luokan pelejä tullut pelailtua ja ilmeisesti pitää olla oikeassa elämässäkin jonkin sortin jedi että pelaa pelin läpi joko toiseksi tai vaikeimmalla tasolla. Itselle Jedi Master oli liian vaikea noissa pääpomoissa ja osassa kohtia missä vihuja spawnasi enemmän putkeen. Pakko oli vaan sitten luovuttaa ja tiputtaa Story Modelle että pääsi eteenpäin. Story mode olikin sitten vähän liian helppo. Jotenkin hirveä käppi noiden kahden helpoimman tason välillä. Aika guru pitää olla jos vaikeimmalla tämän läpäisee. Tiedä sitten olisiko pitänyt valita jotain muita kykyjä. Jäi sinne useampikin siihen kykypuuhun. Forcet tuntui olevan koko ajan loppu ja meni aika pelkän X:n hakkaamiseksi.

Tarina oli ihan ok ja muutamia aika eeppisiä kohtia pelissä joissa tuli "No olipa pikkasen siisti kohtaus" fiilikset. Tuollaiset kohdat kantaa peliä eteenpäin ja rikkoo sen perus puurtamisen hienosti. Loppu oli aika hyytävä ja lisää olisin vielä kaivannut.

Muutamia turhauttavia kohtia missä piti yrittää aika monesti että keksi oikean tavan edetä. Puzzlet sopivan kinkkisiä ettei tarvinnut koko päivää päätä raapia, mutta kuitenkin piti sitä harmaata massaa edes vähän käyttää. Vihuissa oli riittävästi variaatioita. Peli oli näyttävän näköinen vaikka joissain paikoin ehkä hieman sarjakuvamainen ja hyvin pyöri 5700XT:llä ihan 3840x1600 nupit kaakossa. Toivottavasti tulee pelille jatkoa. Menee kyllä ostoon ilman muuta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Tuli mentyä läpi viime viikolla ja pidin kyllä pelistä. Muutama juttu jäi hampaan koloon kyllä. Aloitin pelin Jedi Masterilla, mutta tiputin vaikeustasoa Jedi Knightille ensimmäisen planeetan jälkeen ja lopulta kolmannen planeetan jälkeen pistin Story Modeen. Suurinpana syyllisenä loputtoman pikkuvihulaumojen määrän jauhaminen sekä hypipompi-kohtaukset. Ohjaus ei ollut kovin sulavaa kun taisteli useita vihollisia vastaan yhtäaikaa ja lopullinen ärsytys tuli pomppimispaikoista missä helat tippui aina kun tipuit jostain alas. Varsinkin seinien välillä hyppiminen oli hämmentävää kun hahmo lähti välillä juoksemaan takaperin vaikka suunta oli eteenpäin. BAM vihut olivat ok vaikeimmallakin mutteipa sitä jaksanut niitä varten säädellä asetuksia.

Puzzlet oli ok, mutta kiipeilyt tylsiä. Aivan liikaa seinillä ylös-alas menoa ja kontrollit ei olleet kovin sulavia. Lisäksi peli jähmettyi paikalleen 10-20 sekunniksi silloin tällöin. Erityisen hyvää oli pelimaailma sekä kohtaukset omasta mielestä, ja sen takia tämä oli yksi parhaimpia SW pelejä mitä olen pelannut. Oikeastaan ensimmäinen omasta mielestä hyvä peli Dark Forcesien jälkeen, mutta noh ne on mielipideasioita.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Viimein maaliin. Aikamoista tykitystä loppu ja iloinen yllätys hahmojen osalta. Tunnelma vaihteli mukavasti eri paikkojen kesken, viimeisin lokaatio pelissä oli juuri niin imperiumimainen kuin vain olla ja osasi.

Ihan kiva tarina lopulta, tarina olisi voinut olla pidempi ja haastavampikin. Samalla olisi voinut vähentää typeriä kiipeily/hyppy -osuuksia jotka olivat ainakin PS4:lla hemmetin huonosti tehty.

Taistelutapa sekin varmana jakaa porukkaa, minusta taistelut olivat näin kasuaalipelaajana ylihaastavia vaikeimmalla tasolla, ei vanhan sormet enää taivu torjunta, sivulle, mätki -napeille semmoisena combona mitä vaaditaan. Lopussa homma oli kuitenkin sopivan agressiivista kun voimaa oli enemmän, hyökkäyscomboja enemmän ja miekassa kaksi ’terää’. Stormojen lasereita voisi torjua ikuisesti.

Osassa ärsyttävimpiä kiipeilypomppimisia joutui laittamaan tarinamoodiin ettei terveys vallan petä pelihahmolta eikä pelaajalta itseltään.

Kertakäyttöpeli kyllä varmaan, ei innosta lähteä enää kahlaamaan eri paikkoja läpi pelkästä riemusta. Antaa jollekin kaverille pelattavaksi PS4 -kiekko ja unohtaa kenelle sen antoi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22
Ainakin mulle maistunut näin Dark Souls ja Star Wars -fanina. Vaikeimmallakin tasolla tämä tuntuu merkittävästi helpommalta kuin Sekiro, jonka pomomatseissa suli aivot. Nyt maksimissaan pari-kolme yritystä ottanut nuo tähänastiset pomomatsit ja ainakin PC:llä ohjaus ollut täysin riittävää noihin hyppypomppusetteihin. Toki tuo 60 fps jonkin verran sitä helpottanee. Tarina ainakin toistaiseksi ollut ihan riittävän mielenkiintoinen. Hyvä peli, diggaan!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
158
Pomo+vaihtoehtoset pomot ainakin kashyyk asti tuntui itseltä helpolta verrattuna fromin peleihin, eniten vitutusta aiheuttaa pikkupaskat jotka tulee kameran ulkopuolelta. Jotka sai itsellä erittäin suurta vitutusta aikaiseksi.

Saisi olla asetus että trashi olis helpoimmalla ja pomot olis vaikeimmalla.
 
Liittynyt
27.02.2018
Viestejä
67
Menihän se läpi Jedi Masterilla. Antoisa peli! Ei ihan samanlaista saavutusta aiheuttanut kuin dark souls blindina aikoinaan mutta erinomainen peli! Harmi ku kännykkä suositteli youtube videoita jonka otsikossa spoilattiin loppu.. :rage:
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
257
Takana 40 tuntia ja nyt on peli läpi Jedi Masterilla ja Grand Masterilla (pitihän se nyt kokea kun vauhtiin pääsi). Parasta Star Warsia pitkään aikaan, nätti peli ja combat on pelin ehdottomasti vahvin puoli. Uudelleen läpijuoksuun meni jotain 16 tuntia kun mestat ja puzzlet oli vielä hyvin muistissa. Muutama pomo Grand Masterilla meinas päästä ihon alle, mutta niistä selvisi kun tarpeeksi hakkasi päätä seinään.

Zeffo on silti ihan järjetön sokkelo.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
966
Upea peli. 10/10
Kaikki kolusin mitä oli löydettävissä ja muutaman kerran piti lopulta Youtubesta vilkasta, että pääsi kärryille.
Uudelleen peluuta ei oikein ole, kun mitään ei jäänyt jälkeen.
Sanaton...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Ei kyllä herättänyt kovin kummoisia fiiliksiä tämä suuntaan tai toiseen. Planeetat tuntuivat lähinnä saman scheissen toistolta eri teemalla ja koskaan ei ole Voiman käyttö ollut yhtä munattoman tuntuista suhisemista kuin tässä. Läpi meni vaikeimmalla mutta kaikkea en kolunnut eikä kyllä ole tarvettakaan. Ja juoni oli taas vaihteeksi sellaista plörinää.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
Läpi meni. Origin näyttää 39h, enkä etsinyt läheskään kaikkea. Kaippa olen aika huono pelaan kun porukka täällä vetänyt 20h läpi :D
Kyllä siinä jonkin verran on AFK

Suurimmaksi osaksi Masterilla, välillä loppua kohden pistin Knightille että voin juosta nopeemmin läpi. Alkoi vähän puuduttamaan kun peliä venytettiin ainakin 5h liian pitkäksi (backtracking, liikaa hyppelyä, liikaa turhan kosmeettisen romun keräilyä).

Hyvät graffat, näyttely, tappelu ja level design (sans backtracking).
OK pomot, musat ja juoni.

9/10 ja Game of the Year -kunniamaininta! (Disco Elysium vielä pelaamatta ja voi viedä)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
On tämä kyllä kaunis peli. Itseasiassa kaunein mitä olen koskaan pelannut, tähän päälle vielä loistavat musiikit, äänitehosteet ja elokuvamainen tunnelma on taattu! Hienosti myös optimoitu ja kaiken voi pistää huoletta tappiin. Voi kumpa muutkin osaisivat optimoida yhtä hienosti.
Aika alussa vielä mennään, joten tarinasta ei vielä ole paljoa kokemusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
On tämä kyllä kaunis peli. Itseasiassa kaunein mitä olen koskaan pelannut, tähän päälle vielä loistavat musiikit, äänitehosteet ja elokuvamainen tunnelma on taattu! Hienosti myös optimoitu ja kaiken voi pistää huoletta tappiin. Voi kumpa muutkin osaisivat optimoida yhtä hienosti.
Aika alussa vielä mennään, joten tarinasta ei vielä ole paljoa kokemusta.
Hmm, aika eri mietteet. Itse olin paikoitellen aika pettynyt graafiseen ulosantiin. Osa ympäristöistä toimi paremmin kuin toiset. Sentään pyöri ihan mukavasti vielä 1440p-resolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 362
Viestejä
4 158 459
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom