Star Wars Jedi: Fallen Order (PC/PS4/X1 15.11.2019)

Peli läpi, 19h meni mättäessä pc:llä ja xbone-ohjaimella. Kiva peli, joka tuskin kestää useampaa läpipeluukertaa. Peli mielestäni parani loppua kohden, ja loppu oli oikeinkin onnistunut.

Jotkut asiat jäi hampaankoloon: loikkimisten epätarkkuus ja combat, varsinkin kun hahmo on vielä toistaitoinen tunari.

Alkuun pelasin jedi knight:lla, mutta lopulta meni hermot parryjen ainaiseen epäonnistumiseen (#eivainosaa) ja puotin vaikeusasteen helpoimmalle. Sitten onnistu blokit jo huomattavasti isommalla prosentilla, mutta vihuista tulikin sitten helppoja.
Jedi knightin tasoiset (tai lämän puolesta jopa kovemmat) vihut ja story moden parry-asetus niin olisi ollut optimaalinen kokemus itselle.
 
Peli läpi, 19h meni mättäessä pc:llä ja xbone-ohjaimella. Kiva peli, joka tuskin kestää useampaa läpipeluukertaa. Peli mielestäni parani loppua kohden, ja loppu oli oikeinkin onnistunut.

Jotkut asiat jäi hampaankoloon: loikkimisten epätarkkuus ja combat, varsinkin kun hahmo on vielä toistaitoinen tunari.

Alkuun pelasin jedi knight:lla, mutta lopulta meni hermot parryjen ainaiseen epäonnistumiseen (#eivainosaa) ja puotin vaikeusasteen helpoimmalle. Sitten onnistu blokit jo huomattavasti isommalla prosentilla, mutta vihuista tulikin sitten helppoja.
Jedi knightin tasoiset (tai lämän puolesta jopa kovemmat) vihut ja story moden parry-asetus niin olisi ollut optimaalinen kokemus itselle.

Onko tämä peli missä vain tietyllä näppäin kombolla saat oikean puolustuksen tai lyönnin kuten Tombraiderissa tai batmanissa!?
 
Onko tämä peli missä vain tietyllä näppäin kombolla saat oikean puolustuksen tai lyönnin kuten Tombraiderissa tai batmanissa!?
Ainakaan alussa ei ole komboja mutta sinulla on counter nappula jota oikein ajottamalla voit saada asiden säteet kimpoamaan takaisin ampujaansa kuten elokuvissa, myös lähi kombatissa toimii sama ja silloin pääsee iskuetäisyydelle paremmin ja tekemään isompaa vahinkoa.

Kykypuussa tulee lienee myös enemmän noita mahdolisuuksia.
Edit: Ite pelasin jotain tunteja alkua vain.
 
Tuli tämäkin peli ostettua steamin joulualennuksista vailla minkäänlaisia ennakko-odotuksia. Peli yllätti todella positiivisesti ja pelkästään tarinalta oli onnistuneempi kuin kaikki nämä uudet Disneyn Star Wars elokuvat yhteensä. Visuaalisesti peli oli näyttävä ja pyöri kiitettävästi 2k + max grafiikoilla. Gameplaykin oli mieluisaa ja Jedi Masterilla taistelut eivät olleet liian hankalia, mutta kuitenkin palkitsevia. Suosittelen vahvasti tätä peliä kaikille :tup:
 
Onko tämä peli missä vain tietyllä näppäin kombolla saat oikean puolustuksen tai lyönnin kuten Tombraiderissa tai batmanissa!?
Näppäinkombolla ei ole väliä, vaan blokin ajoituksella (joka siis meni itsellä siihen tahtii pieleen että käämit kärysi, enkä jaksanut miljoonaa kertaa treenata yritys/erehdys-mentaliteetilla).

Löynneille on näppäinkomboja, kun saa hommattua skillejä.
 
Tässä nyt vasta aloittanut tätä pelaamista PS4:lla ja aika järkyttävät latausajat jos menee kuolemaan. Ja sitähän tässä on koko ajan, kuolemista. Ei voi ymmärtää että pelin lataaminen kestää minuutin kuolemisen jälkeen. Itsellä käytössä Pro versio, tosin normi HDD ja peli myös levyllä. Mahtaako näillä olla vaikutusta? Mitä lueskellut muualta niin tämä on todellinen ongelma vieläkin vaikka joku patchi tästä aiheesta on ollutkin jo!?
 
En tajua että mitä se kuoleminen on erilaista tuon pelin kannalta kuin se että käy lepäämässä ja vastustajat resetoituu jolloin tuo on melkein instant operaatio!?
 
Pelasin juuri pelin loppuun melkein jo jätettyäni sen kesken.

Taistelu ei oikein napannut minulle. Valomiekka tuntui enimmäkseen yhtä tehokkaalta kuin jollain dildolla hutkisi ja varsinkin pomotaistelut perustuivat tylsään kaavan toistamiseen. Pelin loppupuolella kykypuupäivitysten myötä perusvihujen kurmottaminen alkoi olla välillä ihan nautinnollistakin. Vaikeustaso oli helpoimmalla täysi vitsi, mutta jo seuraavalla tasolla en enää pärjännyt pomoille. Dark Souls 3 turhautti siltä osin vähemmän. En vaan tykkää taistelusta, jonka vaikeus perustuu kaavojen opetteluun.

Puuduttavaa toistoa oli paljon myös taistelun ulkopuolella. Kentät olivat tupaten täynnä liukumäkiä, seinäjuoksua ja ahtaista väleistä kävelyä. Ennen kaikkien taitojen avaamista myös yhtenään vastaan tulevat läpipääsemättömät esteet olivat ärsyttäviä. Pikamatkustuksen puuttuessa ei tehnyt yhtään mieli palata labyrinttimäisiin kenttiin. Eipä siellä paljon etsittävääkään ollut, sillä avattavista laatikoista sai lähes pelkästään rumia ponchoja ja muita värivaihtoehtoja.

Tarinakaan ei alkuun napannut, mutta meno parani loppua kohden.

En varmasti pelaa tätä enää uudestaan. Sen sijaan alkoi tehdä mieli pelata Jedi Academy läpi varmaan kymmenennen kerran.
 
Star Wars Jedi: Fallen Order Patch Notes 1.07 – Update on January 15

jedi-fallen-order-trailer.jpg



EA and Respawn Entertainment today released a new update for Star Wars Jedi Fallen Order. Below are the full patch notes for this update on January 15th.

The Star Wars Jedi Fallen Order Update 1.07 can now be downloaded for PS4, Xbox One and PC. All in all you need to download and install 148 MB on the PS4.



Star Wars Jedi: Fallen Order Update 1.07 Patch Notes
Fixes & Improvements
  • We’ve fixed an issue where Bounty Hunters would sometimes get stuck in Zeffo.



  • Not only was the Photomode camera able to explode rockets, it could interact with trigger volumes within the levels that could potentially break the game. We’ve fixed this to ensure that you can continue playing the game after using Photomode. Unfortunately, this also means that rockets will be unaffected by the camera moving forward.

  • There was a bug that was causing one of the elevators in the last level to have a tendency of disappearing. It should now be present at all times.

  • We’ve improved collision on Ilum.

  • Our language translations have been updated.

  • There was an issue where some text was overlapping in Photomode for specific screen ratios. That has been fixed.

  • The Albino Wyyyschokk tactical guide entry wasn’t appearing for all users, this should now be fixed.

  • We’ve fixed Gorgara having a tendency to disappear at specific times on Dathomir.


Content
  • Pre-order content has now been unlocked for all players. This content includes:
    • Orange Lightsaber Blade Color

    • Mygeeto Campaign Lightsaber Hilt

    • Umbaran Campaign Lightsaber Hilt

    • Bee-D-1 Skin

    • Gold Squadron Stinger Mantis Skin
 
Tulipa aloiteltua tätä ja vaikuttaa oikein mukavalta peliltä, mutta mitä voi tehdä toistuville nykimisille? Pitäisi olla tarpeeksi tehokas kone ihan kevyesti, mutta silti vaan pätkii siellä täällä, turhan usein kyllä. Näyttää liittyvän siihen kun liikkuu uudelle alueelle tai uuteen tilaan kuten ihan vain huoneeseen. Löysin netistä jo viitteitä ettei pystyisi mitenkään korjaamaan ja ongelma kirjattu ylös jo viime vuoden puolella. Onko niin ettei pysty ja onko peli jätetty oman onnensa nojaan, että jos ei pyöri niin ei vain pyöri, päivityksiä turha odotella. Oma koneeni on:

RX 5700 XT
Ryzen 1700 3,85 GHz
16 Gt 3200 Mhz RAM
Peli asennettu NVME-asemalle

 
Ei tolle mitää voi optimointi on mitä on. Kannattaa kokeilla laittaa lowille joitain asetuksia.

 
Viimeksi muokattu:
Taitaa kaikissa versioissa olla tuo.
Joku konsoli versio jopa jäätyi 2-3sek kun alue vaihtui tai sitten on vain yksinkertaisesti pelimoottorin rajoituksia.
 
Kiitos vahvistuksesta teille! Todella harmi kun on lupaavalta vaikuttava peli ja tekniset jumit hieman vesittävät tunnelmaa. Aion silti toki pelata, mutta todella yllättävää että juuri Respawnin peli tällä lailla nykii, kun heidän filosofiansa on että pelin pitää toimia jouheasti jotta se olisi nautinnollinen pelata. Tätä periaatetta ovat soveltaneet niin Call of Duty 4:ssä kuin Titanfalleissa ja nyt sitten näin. Voi olla että aika on loppunut kesken ja EA suostutellut saman tien jatko-osan pariin, vähän sellaista tuo touhu EA:n alaisuudessa, vaikka rahoittavatkin monesti mahtavia pelejä eivätkä liiemmin puutu itse kehitykseen.
Mutulla vielä heitän ettei ole moottorista kiinni, on pelejä jo tehty kyseisellä moottorilla mitkä lataavat nopeammin isompia alueita ihan sulavasti ja eikös UE4 kehitetty juuri sillä silmällä että isot pelimaailmat rullaisi sulavasti? Luulen että väärää puuta taas haukutaan.

MUOK. täsmennys
 
Viimeksi muokattu:
Voi olla että aika on loppunut kesken ja EA suostutellut saman tien jatko-osan pariin,
Itseasiassa tästä oli juttua tekijöiden suunnalta että niiden piti julkaista peli "keskeneräisenä" ulos ennnen Star Wars IX elokuvaa että EA pumpattua kaikki mahd rahat IX elokuvan vanavedessä.

Edit: Ennen joulusesonkia taisi olla virallinen juttu mutta varmasti myös SW IX elokuvan ajankohta saattoi vaikuttaa asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itseasiassa tästä oli juttua tekijöiden suunnalta että niiden piti julkaista peli "keskeneräisenä" ulos ennnen Star Wars IX elokuvaa että EA pumpattua kaikki mahd rahat IX elokuvan vanavedessä.

Edit: Ennen joulusesonkia taisi olla virallinen juttu mutta varmasti myös SW IX elokuvan ajankohta saattoi vaikuttaa asiaan.

Aivan, juuri kuten uumoilin, mutta tuohan on päivän selvää siinä vaiheessa kun lähdet jotain Star Wars -peliä kehittämään elokuvan kylkiäisiksi. Siinä tietää jo ennakkoon että aikaraja on tiukka ja julkaisija tuskin joustaa. Fallen Order piti kait muutenkin olla ihan muuhun maailmaan sijoittuva peli, silti kait saman tyylinen pelillisesti, mutta EA sai suostuteltua Respawnin muuntamaan keskeneräisen työnsä Star Wars -peliksi ja ihan hyvä näin.

PS. Varmaan on Respawn itsekin pumpannut tämän diilin kautta ihan hyvät bonukset.

PS2. Se ongelma tässä on ettei EA massissa uivana rahasäiliönä näytä ainakaan vielä tekevän mitään pelillensä, kun ihan hyvin voisi ulkoistaa jollekin koodipajalle pelin päivittämisen, aivan kuten PC-käännöksiä on ulkoistettu jollekin erikoistuneelle porukalle, joka optimoi ja viilaa pelin teknisesti huippukuntoon. Näin Respawn voisi jatkaa omaa suunnittelutyötään ja asiakkaille ei myytäisi mitään nykivää kakkaa, koska näitä pelejähän myydään pitkään julkaisun jälkeen, vielä ensi vuonna ja kauan sen jälkeenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Jospa respawn sais jatko-osassa optimoida pelin paremmin. Se on ainut miinus tässä pelissä tuo randomi tökkiminen. Kahesti menny jo läpi ja tulee asennettua taas joskus uudestaan on se kuitenki niin hyvä SW peli pitkästä aikaa
 
Tuli ostettua tämä kun tuli stiimiin alennukseen. Ihan ekat fiilikset oli että onko peli liian lapsellinen. Eteneminen on suoraviivaista, ihan kivalta vaikuttaa, toivottavasti tulee imua lisää kun peli etenee. Panin merkille että äänimaailma kuulosti hyvältä kun luurit päässä pelasin.
Pääsin tovi sitten toiselle planeetalle ja peli on yllättävän vaikea, mikä on hyvä juttu. Pelaan kolmannella vaikeustasolla (jedi master?), combatin masterointi vaatii harjoittelua, tai ehkä olen vain hidas oppimaan. Jotenkin on hankala saada selkärankaan että parryä ei voi pitää koko ajan pohjassa, vaan se pitää löysätä kun haluaa hyökätä. Monta kertaa on kuolo korjannut, mutta jospa tuon tanssin saisi pikkuhiljaa haltuun, nyt kun ei sitä oikein osaa, niin vihujen niittaaminen ei ole kovin tyydyttävääkään.
Peli pyörii yllättäen jopa 4K resolla 1070:llä kunhan laskee grafiikka-asetuksia. Pelasin aluksi 1440p:llä, siinä saakin olla asetukset tapissa. 4K:lla kuva on tietenkin terävämpi, mutta en ole varma kumpi nyt sitten on parempi.

edit: eipäs se oikein pyörikään 4K-resolla. Siinä kohdassa jossa testailin asetuksia niin tuntui pyörivän, myöhemmin alkoi framerate laskemaan turhan alas
 
Viimeksi muokattu:
Miksi tämän pelin lataaminen kestää niin hemmetin kauan? On nopeat levyt ja prossut ja no-introt, mutta silti kestää iäisyyden. Onko tässä joku denuvo-paske?
 
Miksi tämän pelin lataaminen kestää niin hemmetin kauan? On nopeat levyt ja prossut ja no-introt, mutta silti kestää iäisyyden. Onko tässä joku denuvo-paske?

No denuvon paskahan se siellä :rage:
Siis voi helvetin helvetti, mikä on pointti kiusata MAKSAVAA asiakasta!?! Peli on murrettu neljä päivää julkaisusta, eli marraskuussa, ja EDELLEEN laitetaan MAKSAVA asiakas kärsimään, samalla kun piraattiversiota käyttävät nauttinevat nopeista latausajoista :darra:

Eihän tässä ole mitään järkeä, kertokaa mulle miten tämä voi mennä näin. Olisi pitänyt tarkistaa onko tässä tämä denuvo ja ehkä sitten tyytyä T-kaupan versioon, niin ei tarvisi odotella niin hemmetin kauan että peli latautuu.


edit: unohtui tässä ragen keskellä sanoa että peli maistuu paremmalta ja paremmalta. Ei tämä mikään huippu ole, mutta etenee mukavasti, haastetta on sopivasti ja taistelu on aika hauskaa kun on vähän oppinut väistelemään ja saanut skillejä
 
Viimeksi muokattu:
MAKSAVA asiakas kärsimään, samalla kun piraattiversiota käyttävät nauttinevat nopeista latausajoista :darra:

Eihän tässä ole mitään järkeä, kertokaa mulle miten tämä voi mennä näin. Olisi pitänyt tarkistaa onko tässä tämä denuvo ja ehkä sitten tyytyä T-kaupan versioon, niin ei tarvisi odotella niin hemmetin kauan että peli latautuu.
Itseasiassa denuvo on läsnä myös murrettu versiossa, sitä vain huijataan.

Ja toiseksi, piraatti kaverit saaneet vain sen version toistaiseksi missä mahdollista saada itsensä jumiin peliin ja sekä eivät uudempia päivityksiä.
Tuosta syystä se siellä on.

Lataus ongelmat koskevat konsoleitakin ja taitaa myös jopa niin paljon että pätkäisee 1-2sek että pelimoottorissa tai koodauksessa jotain hämminkiä, en sillä sano etteikö Denovo negatiivisesti vaikuta latausaikoihin, jossain jopa 30sek-1min denuvoton ja denuvo versio.
 
Itseasiassa denuvo on läsnä myös murrettu versiossa, sitä vain huijataan.

Ja toiseksi, piraatti kaverit saaneet vain sen version toistaiseksi missä mahdollista saada itsensä jumiin peliin ja sekä eivät uudempia päivityksiä.
Tuosta syystä se siellä on.

Lataus ongelmat koskevat konsoleitakin ja taitaa myös jopa niin paljon että pätkäisee 1-2sek että pelimoottorissa tai koodauksessa jotain hämminkiä, en sillä sano etteikö Denovo negatiivisesti vaikuta latausaikoihin, jossain jopa 30sek-1min denuvoton ja denuvo versio.
Sain tästä balsamia ärsytykseen :tup:
 
No nyt tuli eka bossi jota vastaan yritin jonkun kuusi kertaa, mutta pataan tuli. Kelossa 23 tuntia, peli taitaa olla aika lopussa.
Turhauttavaa kuolla uudelleen ja uudelleen, tästä huomaa että Souls-pelit ei selvästikään ole minulle :asif:
Onneksi tässä on tehty fiksusti noiden cinematicien kanssa että ei tarvi niitä aina katsoa uudestaan, vaan näihin pahoihin tilanteisiin on lyhyt juoksu.
Nyt kun vielä keksisi oikean taktiikan.

edit: pelin combat on aika jännästi rakentunut. Selvästi usein toimivin keino on rushia lujaa päälle. Esim nightsistersien kanssa voi helposti olla helisemässä mutta tuplamiekalla kun vaan huitoo niin saatanasti niin kaikki lakoaa, eivät ehdi iskeä. Muutenkin isossa joukossa on syytä äkkiä yrittää rushia vihuja hengiltä
 
Peli meni läpi, pelikelloon kertyi 27 tuntia. Loppu-bossi teetti vaikeuksia, eilen sitä vähän testasin, mutta pataan tuli reippaasti, vaikeustasona toiseksi vaikein. Tänään sitten uusi yritys, ja reilun tunnin vääntämisen jälkeen se vihdoin kaatui. Viimeinen "kenttä" oli hyvä ja pelin loppu oli myös hieno.

että entä jos olisi kuollut sen jälkeen kun oli jo päihittänyt Trillan, niin olisiko joutunut matsaamaan sitä vastaan uudestaan :think:

Nyt kun loppua kohden sai paljon skillejä auki ja myös oppi tuota miekkahommaa, niin olisihan tuota voinut jatkaa pidemmällekin. Vaikeustaso oli kyllä sopiva, peli oli paikoin vaikea, mutta aika harvoin joutui lähtemään uuteen yrityksen kovin paljoa takaa. Turhaumaa tuli muutamia kertoja, ehkä eniten jäin ihmettelmään niitä nightsistereitä, kun välillä niitä lakosi isokin porukka tuosta nuin vain, mutta välillä taas ne pisti jedin hengiltä monta kertaa samaan kohtaan. Monista kiperistä tilanteista selvisi kun huomasi pukata vihut rotkoon. Mikähän on ennätys pelin läpäisyssä mahdollisimman vähillä kuolemilla? Olisikohan tätä mahdollista läpäistä ironmanina...meneehän se Witcher2:nkin joillakin.

Peli kaatui yhden kerran, ja pari kertaa taisi glitsata lattiaan, mutta muutoin aika bugivapaa.
 
Mä olen nyt kaksi planeettaa käynyt läpi, juoni vaikuttaa hyvältä, mutta... vähän tää tökkii kyllä itselle. Vähän kaipaisi pientä pistoolia tuohon vyölle. Tomb Raider pelit pelanneenna nämä questit ja tasohyppelyt tulee selkärangasta. Katsotaan jos tässä alkais kohta tapahtumaan oikein kunnolla, tuo stormtroopereiden tökkiminen ei oikein pitemmän päälle enää nappaa.
 
Mä olen nyt kaksi planeettaa käynyt läpi, juoni vaikuttaa hyvältä, mutta... vähän tää tökkii kyllä itselle. Vähän kaipaisi pientä pistoolia tuohon vyölle. Tomb Raider pelit pelanneenna nämä questit ja tasohyppelyt tulee selkärangasta. Katsotaan jos tässä alkais kohta tapahtumaan oikein kunnolla, tuo stormtroopereiden tökkiminen ei oikein pitemmän päälle enää nappaa.
Minusta tämän pelin idea on combat. Ja peli alkoi innostaa enemmän sitä mukaa kun combatissa oppi paremmaksi ja sitä kautta vastustajien hoiteleminen muuttui hauskemmaksi.
 
Minusta tämän pelin idea on combat. Ja peli alkoi innostaa enemmän sitä mukaa kun combatissa oppi paremmaksi ja sitä kautta vastustajien hoiteleminen muuttui hauskemmaksi.
No tulihan se aika kiimassa sit loppujen lopuksi läpi vedettyä. Itse taistelut ei niin sytyttänyt mitä olisi voinut, enemmän olen fiiliksissä pelin hyvästä tunnelmasta jne. Ja toki loppu oli mitä mainioin.
 
Tulipahan täälläkin päässä pelattua läpi ja oli nautinnollinen peli, viime vuoden parhaimmistoa sanoisin. Grafiikat oikein nätit ja äänet aitoa Star Warsia. Tarina on ohuehko, mutta pelin pääpaino onkin toiminta varsin Soulsimaiseen tapaan, mikä on hyvä juttu. Taistelu on toki monipuolisempi mitä Soulseissa ja niin ollen selvästi hauskempaa, kun voi yhdistellä liikkeitä ja voimataitoja. Peli on aavistuksen viimeistelemätön, mutta se ei haittaa pelaamista paljoa. Kentät ovat mukavan avoimia ja tuli keräiltyä lähes kaikki keräiltävät setit, mihin ei jokaisen pelin kohdalla todellakaan innostu. Tärkeintä on toki löytää "salaisuudet" mitkä muuttavat hahmoa vahvemmaksi. Hahmokehitys taas levutuksen puolesta toimii siinä mielessä hyvin, että kehityksiä voi avata haluamassaan järjestyksessä, mutta mitään ropemaisuutta ei ole, enkä sellaista odottanutkaan, eli hahmo on kaikilla pelajilla lopulta samanlainen.

Suosittelen tätä peliä todella kaikille toimintapelien ystäville ja saattaa napata myös niitä ketkä tykkäävät keveästä sekoituksesta ongelmanratkontaa, tasoloikkailua ja tarinankerrontaa. Vaikeustason voi laskea todella helpoksi halutessaan ja vain ihailla maisemia tai sitten niinkin ylös että ainakin pomotaisteluja saa yrittää monta kertaa uudestaan. Itse pelasin toisiksi vaikeimmalla Jedi Master tasolla sanotaanko puolisentoista planeettaa ja sitten nostin vaikeimmalle Jedi Grand Masterille, koska peli kävi omaan makuun liian helpoksi tuossa vaiheessa. Jos on pelannut läpi Sekiro: Shadows Die Twicen tai minkä tahansa Dark Soulsin niin tulee pärjäämään tuolla vaikeimmalla kyllä. Ei kannata hämääntyä heti pelin alusta löytyvän sammakkoörkin vaikeudesta uutena pelaajana, sen kuuluu olla yllättävän vaikea kun ei ole vielä tutustunut peliin kunnolla.
Arvosanaksi kouluarvosana-asteikolla muodostan huomioon ottaen tarinan vivahteettomuuden, tietynlaisen kekseliäisyyden puutteen ja viimeistelemättömyyden takia jämäkän kasin: 8
 
Täytyy sanoa että vuoden ristiriitaisin peli meikän kohdalla. Aluksi kaikki oli hienoa, mutta aika nopeasti iski totaalinen kyllästyminen. Jaksoin pelata pelin läpi lopulta tunnin sessioissa.

Ostin ja pelasin pelin heti julkaisussa joten en enää muista kaikkea, mutta valituksen aiheet olivat ainakin taistelu ja kerättävät jutut. Joka nurkan koluamiseen kannustavat kerättävät jutut olivat surkeinta mitä olen peleissä nähnyt, juuri kun luulin löytäneeni supersalaisen paikan niin sieltä paljastui vain uusi väri avaruusalukseen, poncho tai jotain muuta yhden tekevää. Salapaikkoja ei oikein haluttanut jättää väliinkään kun 1/10 sieltä löytyi oikeasti hyvää tavaraa. Pettymys pettymyksen perään söi peli-iloa ihan tosissaan.

Taistelu oli alussa Sekiromaisen hauskaa, mutta samanlaista tiukkaa tuntumaan siinä ei koskaan ollut. Vihollisten tekoälyä olen nähnyt kehuttavan useammassa paikassa, mutta väitän sitä surkeimmaksi mitä tämän tyylisissä peleissä on nähty. Niiltä puuttui kokonaan "ryhmä-äly" jossa vihut ottavat huomioon mitä muut vihut tekevät ja tietyissä tilanteissa antavat pelaajalle uuden mahdollisuuden. Tässä pelissä vihut tulee päälle randomisti ja jokainen tappelu on nopan heittoa ylihelpoin tai ylivaikean välillä. Mitä tekee parannusjuomilla tai korkealla hp:n määrällä kun tappeluissa kuolee "yhteen" takaa tai edestä tulevaan osumaan koska sen jälkeen jokainen vihu käy lyömässä eikä välissä kerkeä hiilata tai päästä karkuun. Varmaan tuon takia moni jossain välissä peliä vaihtoi vaikeustasoa helpommalle, vaikka taistelu oli "helppoa" vielä 3/4 vaikeustasolla. Loppua kohti mentäessä jääplaneetalla kun vihollisporukoita alkoi olemaan joka nurkan takana en enää jaksanut edes taistella vaan juoksin vain kaikkien vihujen ohi.

6/10, ymmärrän että monikin voi pitää tästä erittäin paljon, mutta minulle se oli keskinkertainen kokemus isoilla ärsyttävyyksillä. En ostais DLC:tä.
 
Voisin melkeinpä yhtyä @Jumi sanoihin.
Pelin ensimmäiset minuutit ovat timanttia ja olen toiveikas, että peli palvelee tälläistä "fania", mutta kun peli on nyt vaikeimmalla vaikeustasolla läpi on ristiriitainen olo.

Pelissä on minun mielestä liikaa kaikkea. Varsinkin lopussa eräs hahmo on aivan täysin turha ja oikeastaan turhautusin, että miksi tämä piti hahmo piti tähän tunkea.

Graafisesti peli on kaunis ja myöskin pidän äänimaailmasta erityinen paljon.

Squadrons - trailerin katsoin ja trailerin perusteella menee sekin ostoon, koska Star Wars, mutta nyt tämän pelin jälkeen pitää harkita maksonko 30€.
 
Alkuun musiikki ja tunnelma oli rautaa, mutta nyt kolmannella planeetalla peli kieltämättä alkaa jo vähän tökkiä, eniten rassaa se että taistelumekaanikat nyt ei vain ole esim. sekiron tasolla. Joku Fps nyt menee vaikka ei ole parhaimmat mekaniikat, mutta tälläisissä hakkaus peleissä, kokonaisuus kärsii aika tavalla. No eiköhän tätä vielä jaksa ainakin jonkin matkaa kokeilla, ettei mene ihan rahat hukkaan.
 
EA Play kautta pelattavissa:
Star Wars Jedi: Fallen Order™ | Xbox (konsoli atm myöhemmin pc)
 
Jaksoin lopulta vääntää loppuun. Keskimmäisellä vaikeustasolla aika siedettävä mutta vikaan bossiin laitoin helpoimmalle koska EVVK-kerroin katossa ja se olis just sellaista paskaa, että omat lyönnit häviää joka kerta pahiksen lyönnille eli itse on pakko vetää äärimmäisen varovaista parry-retaliate hommaa väsymiseen saakka kun bossi kieppuu komboa toisensa perään.

Muuten kyllä aika keskinkertainen tekele. Kentät just sitä sokkeloa, jonne ei huvita palata ja jossa ei ole mitään etsimisen arvoista. Kunnon avoimet avaruusasemat Tie-hävittäjähangaareineen Williamsin musiikin soidessa puuttui kokonaan. Star Wars -tunnelma pelastaa monesti tai jopa tekee koko pelin mutta tässä ei. Pelkkä valomiekka ja Vader ei riitä kun peli on sellaista zombien lahtausta suossa. Ulkoisesti hyvin keskinkertainen, humanoidit etenkin näyttää jonkun sarjakuvafiltterin läpi käyneiltä kuminaamoilta.

Ja sitten vielä se, että vaikka sankari onkin olevinaan kovin jedahtava niin voisi sitä harkita nappaavansa aseen käteen välillä kun siitä olisi selvästi hyötyä... :think:
 
Jaksoin lopulta vääntää loppuun. Keskimmäisellä vaikeustasolla aika siedettävä mutta vikaan bossiin laitoin helpoimmalle koska EVVK-kerroin katossa ja se olis just sellaista paskaa, että omat lyönnit häviää joka kerta pahiksen lyönnille eli itse on pakko vetää äärimmäisen varovaista parry-retaliate hommaa väsymiseen saakka kun bossi kieppuu komboa toisensa perään.

Itse pelasin koko pelin vaikeimmalla tasolla lävitse asti, eikä loppubosse itsellä tuottanut harmaita hiuksia hirveästi.
Pelasitko ohjaimella vai näppis&hiiri -combon kanssa?

Näitä DS-tyyppisiä pelejä en kyllä suosittele kenenkään pelaavan näppis&hiiri -combolla.
 
Itse pelasin koko pelin vaikeimmalla tasolla lävitse asti, eikä loppubosse itsellä tuottanut harmaita hiuksia hirveästi.
Pelasitko ohjaimella vai näppis&hiiri -combon kanssa?

Näitä DS-tyyppisiä pelejä en kyllä suosittele kenenkään pelaavan näppis&hiiri -combolla.
Padilla pelasin. Ei vaan enää jaksanut opetella patterneita kun halusi pelin olevan ohi. Se nyt vaan oli taas yksi esimerkki täysin epäsymmetrisistä taisteluista vastaavien hahmojen kesken.
 
Vähän ristiriitaiset fiilikset täälläkin. Tuli hakattua peli läpi ja ihan viihdyinkin sen parissa, mutta monilta osin aika keskinkertainen tekele. Näemmä läpipeluu kesti 24,2 tuntia, mutta tuosta lähtisi varmaan 5-10 tuntia jos pelissä olisi joku quicktravel-toiminto.. Tuo keinotekoinen pitkittäminen oli ehkä suurin ärsytyksen aihe, osa paikoista tuli aika tuskallisen tutuksi kun sai hinkata edes takaisin samoja reittejä.
 
Tuo keinotekoinen pitkittäminen oli ehkä suurin ärsytyksen aihe, osa paikoista tuli aika tuskallisen tutuksi kun sai hinkata edes takaisin samoja reittejä.

No joo, täytyy myöntää, että varsinkin muutama kohta vähä väkisin väännetty. Bogano -planeettana oli kyllä selkein, joskin eipä siellä sitten loppujen lopuksi hirveästi nähtävää ollutkaan.
Zeffosta en todellaan pitänyt, poislukien se alku.

Muutenkin tosiaan jos haluat kerätä paljon kilkkeitä, jotka aukeavat vasta myöhemmin joudut palamaan takaisin planeetalle ja miettimään, miten hitossa tuonnekkin päästiin, joten suosiolla jätin boxien keräilyt sivuun, jos piti takaisin mennä planeetalle.

Taas Tomb Raiderissa (fast travel), jaksoin hyvinkin hakea kaikki arkut, joten siinä suhteeessa Quicktravel olisi ollu tähänkin hyvä lisäys.
 
Itseltä jäi tuo laatikoiden keräily siitäkin syystä väliin lopulta, kun ainoa mitä sai oli jotain "tosi siistejä panchoja". Tunnin kun juoksee ympäri karttaa ettimässä laatikoita tarinan jälkeen ja palkintona siisti pancho, nousee nopeasti sellanen vautsiwau fiilis ja kone kiinni.

Toisaalta pelasin pelin läpi melkeen julkkarin aikaan, tiedä sitten mitä kaikkea päivitystä tullut tuohon suuntaan. Alkuun noita jakso kerätä, kun halusi tuunata miekan ja aluksen näyttämään tyylikkäältä, mutta mutta... Eipä siinä kauaa mennyt että se tarpeeksi siisti oli omasta mielestä kasattuna.

Tälleen jälkikäteen ajatellen peli oli kohtalainen. Vähän jäänyt säälittämään, miten paljon olisi ollut potenttiaalia enempäänkin. Noita kosmeettisia juttuja olisi voinut olla paljon enemmän ja mielyttävämmällä tasolla, erilaisia ja tehokkaampia taistelutyylejä jne. Nuo voimatkin jotenkin loppua kohden tuntui siltä että olisi kaivannut jotain enemmän. Tyyliin kun kaikki skillit tapissa niin se normi vihulainen lentää sillä force pushilla tyylisesti 12km ja hyvä ettei seinistä läpi. Jotenkin kun noita Jedi Knight pelejä ja Force unleasheda täynnä intoja pelanneena jäi jotenkin kaipaamaan sellasta fiilistä. Ymmärrän että pelit hyvin eri tyyppisiä, mutta jotain end contenttia vähän jäi kaipaamaan. Tuli pelin lopussa juostua vihulaisten ohi aina kun mahdollista, kun ei enää jaksanut mähistäkkään.

End gamessa kun olisi ollut sellanen fiilis, että voisi niitä stormtrooppereita paiskata vaikka vuoren yli, olisi ehkä riittänyt mielenkiintoa vääntääkkin vielä. Eikä jäisi näin jälkikäteen sellainen fiilis, että koko pelin olisi pelannut 12v pojalla ja vähän varovaisesti tökkinyt valotikulla pahoja poikia pellolla. Eihän tietenkään näin ollut, mutta tällänen fiilis pelistä vähän jäi.
 
Tuli tuossa syksyllä pelattua Jedi Fallen Order läpi.

Itse en ole oikein ikinä päässyt toteuttamaan valomiekkailua pelissä, kenties joku KotOR1 tai Lego Star Wars on ollut lähimpänä. Jedi Knightia vähän pelannut aikoinaan. Jedi Fallen Order vihdoin mahdollisti sen ja olihan se huikeata! Tykkäsin pelistä pirusti, vaikka tekniset seikat ei ihan kunnossa ollut PS4 Prolla.

Toivottavasti tulisi pelille jatko-osa, joka parantaisi laatua vähän jokaisella osa-alueella. Toki peliä voisi kehittää myös Dark Souls tyylistä enemmän seikkailun tai kevyen roolipelin suuntaan.
 
Peli on pilattu täysin noilla käsittämättömillä aloituspaikoilla kuoleman jälkee, samoja alueita ja vihuja saa hinkata niin et mielenkiinto aika vähissä. Seikkailua tässä ei ole silti nimeksikään kun alueet pieniä ja putkijuoksua näennäisestä avoimuudesta huolimatta. Ehkä tullut pelattua liikaa tän tyylisiä pelejä mutta vähän valjuksi jää kokonaisuus.
 
Tähän tullut näemmä X/S optimointi Bill Gatesin laitteen puolella. Latailee tuossa sen 50 ja risat gigaa.

Ja kuulemma myös(tai pystyisinhän minä sen tarkistamaan kun laite on..) PS5-versio ulkona myynnissä(?), kiinnostaisi tietää onko mitään dualsense-featureja siinä.
 
Tähän tullut näemmä X/S optimointi Bill Gatesin laitteen puolella. Latailee tuossa sen 50 ja risat gigaa.

Ja kuulemma myös(tai pystyisinhän minä sen tarkistamaan kun laite on..) PS5-versio ulkona myynnissä(?), kiinnostaisi tietää onko mitään dualsense-featureja siinä.
On molemmille ja tuossa ei ainakaan mainita mitään DualSensen jutuista. Tuskin niitä on koska BC viritys kyseessä.

Star Wars™ Jedi: Fallen Order | Next-Gen Optimization Update
 
Yksi parhaista peleistä joita olen koskaan pelannut -> Xbox Series X versio.

Pohdin sellaista että olisiko minun sittenkin pitänyt mennä ekan planeetan jälkeen punaiselle planeetalle? Koska kuulin huhua että siellä olisi jotain joka helpottaisi taisteluissa. Mielestäni paikoin hyvinkin vaativa peli. Toivon hartaasti että tälle tehtäisiin vielä joskus jatkoa.
 
Yksi parhaista peleistä joita olen koskaan pelannut -> Xbox Series X versio.

Pohdin sellaista että olisiko minun sittenkin pitänyt mennä ekan planeetan jälkeen punaiselle planeetalle? Koska kuulin huhua että siellä olisi jotain joka helpottaisi taisteluissa. Mielestäni paikoin hyvinkin vaativa peli. Toivon hartaasti että tälle tehtäisiin vielä joskus jatkoa.
Punaisella planeetalla kannattaa ehdottomasti piipahtaa ekan planeetan jälkeen.
 
Punaisella planeetalla kannattaa ehdottomasti piipahtaa ekan planeetan jälkeen.

Kiitos, mutta nyt se on jo ihan liian myöhäistä. Olen jo aika pitkällä pelissä. Valomiekkataitoni ovat kehittyneet äärimmilleen. Tarkoitus kuitenkin suorittaa 100 % tästä pelistä. Niin toivon että tästä tehtäisiin oma Franchise.
 
Tuli pelattua tämä läpi pahojen ennakkoluulojen häivyttyä ja tykkäsin todella paljon. Sopivan haastava ja joitain kohtia piti hieroa muutamaan kertaan mutta Souls-tyylistä hampaiden kiristelyä ei ollut juuri ollenkaan. Olisin mieluusti jatkanut pääjuonta pitempään, mutta keräilen vielä kaikki arkut ja salaisuudet ennenkuin siirryn seuraaviin peleihin. Jatko-osa maistuisi :tup: 4/5, nykyään harvaa peliä pelaan loppuun asti.
 
Juu on veikkailtu että viimeistään kesällä kerrotaan vähän suunnitelmista, mutta se jedi 2 tulisi sitten mahdollisesti vasta 2023-24. Se mikä kiinnostaa itseäni vielä enemmän on että tuleeko tästä ihan kunnon sarja ja millainen?

Esim. tuollainen juonellinen, roolipelimäinen SW kiinnostaisi myös. Nyt jedissä liikaa tasohyppelyä / parkouria. Siihen tarvitaan vaihtelua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom