Star Wars Jedi: Fallen Order (PC/PS4/X1 15.11.2019)

Hoh hoijaa, alkoi hyvin, sitten jotain helvetin hypi-pompi skeidaa Boganossa. Kartta näyttää täysin kelvottomalta, isommat vihulaiset aika ärsyttäviä, 50e roskikseen. :D
 
Haukuin peliä aika pahasti aiemmin striimin perusteella jota katselin. Uteliaisuus vei voiton ja ostin pelin kuitenkin itse. Kaikki asetukset tapissa 1440p resolla pyörii erittäin hyvin. Peli on huomattavasti hienompi kuin mitä PS4 pro antoi näyttää. Yli minuutin kestävä latausruutu, jota kammoksin kestää n. 5 sekuntia PC:llä. Peliaikaa takana n. 2 tuntia. Ensimmäinen alue menty läpi.

Täytyy sanoa, että on kyllä kokemukset positiiviset. Se, että lasermiekka ei tuhoa kaikkia yhdellä iskulla on ainakin yritetty selittää pelissä (Jollain elikoilla erityiskestävä iho, joka vaatii, että valomiekka on kosketuksessa kauemmin, joten huitominen ei suoriltaan katkaise raajoja jne) on positiivista, vaikka en ihan purematta niele asiaa :D.

Pelistä on vaikka mitä meemejä viitaten sekiroon ja dark souliin ja onhan pelimekaniikka täysin identtinen. Miekkailu on suora kopio sekirosta, jossa oikealla hetkellä blokkaus vie viholliselta staminaa. Stamina kun loppuu voi tehdä tappoliikkeen. Jos pitää blokkia pohjassa, omalta tyypiltä menee staminaa ja lopulta ottaa kuonoon. Tämä on hyvä asia. Sekiron mekaniikka sopii tähän erittäin hyvin. Myös dark soulin bonfiret on suora kopio. Estus Flaskit, eikun siis Stim Pakit resetoituu kun lepää bon firellä.. Eikun meditaatiopaikoilla, mutta samalla myös viholliset resetoituu, koska jedi vain aavisti mitä tulee tapahtumaan eikä mitään oikeasti tapahtunut VIELÄ.

Positiiviset kokemukset tällä hetkellä. Harmi kun tässä olisi ollut mainio lisä Dark Souls tyyliset moninpeliominaisuudet. Olisi helposti selitetty esim. Voiman avulla, joka on yhdistänyt muita jedejä eri aikakausilta, samassa paikassa. Invadessa olisi voinut olla esim. joku random Sith.
 
Urgh, kuulemma tässä ei voikaan mennä sith-reittiä tai muutenkaan tehdä hauskaa voimatemppuilua sillä pakotettu hyvis :(

Enpä tiä jaksaako sittenkään jos ei ole force lightiningia.
 
Ekat tunnit takana ja loistavalta vaikuttaa.. Nyt jo voi sanoa, että EA on palannut loistavien yksinpelien tekijäksi
 
Ekat tunnit takana ja loistavalta vaikuttaa.. Nyt jo voi sanoa, että EA on palannut loistavien yksinpelien tekijäksi

Yhden pelin perusteella. :think: Mun asenne on se, että vaikka olisikin hyvä peli, niin EA on silti kussut muroihin liian monta kertaa, että haluaisin tukea niitä. Vaikka pelin onkin kehittänyt asiallinen kehitystiimi.

Ja kyllähän ne silti samalla julkaisee noita urheilupelejä, mitkä muuttuu koko ajan enemmän uhkapeleiksi.
 
Respawn Entertainment - Wikipedia

EA on firmaa kyllä rahoittanut ja julkassut tuotoksia mutta kyllä tuo silti ihan oma pelitalo taitaa olla, en ole tarkemmin tutustunut. Eiköhän tämä riitä offtopicin määräksi :)

Edit:
EA buys out a game studio after shutting another one down 3 weeks ago

Näköjään EA on ostanut tuon pelitalon aiemmin, tämä vaikuttaneen suoraan peleihin ja millaisia ne tulevat olemaan eli olit oikeassa :p

Aiemmin Respawn tosiaan oli tuon partner programmin kautta EA kanssa kimpassa mutta tämä siis muuttunut.. jatkakaa.
 
Respawn Entertainment - Wikipedia

EA on firmaa kyllä rahoittanut ja julkassut tuotoksia mutta kyllä tuo silti ihan oma pelitalo taitaa olla, en ole tarkemmin tutustunut. Eiköhän tämä riitä offtopicin määräksi :)


EA announced the acquisition of Respawn Entertainment on Thursday night. The purchase price was $455 million in total — a combination of cash, equity, and performance-based bonuses. More than just a development studio, Respawn is responsible for an upcoming "Star Wars" title.
 
Meni ja törkkäsi Resident Evil 2:n arvostetulta vuoden peli palkintopallilta alas

Edit: Mikähän tässä on kun välillä Dualshock 4 toimii moitteetta ja välillä taasen se toimii ikäänkuiin hiirenä ja buttom promptit ovat xboxille. En ole oikein havainnut kikkaa että miten toimii, miten ei. Rämppäilee peliä ja DS4Windows päälle ja pois kun se alkaa tuohon hiiri hommaan niin jossain vaiheessa taisi alkaa toimiin oikein. Tämä siis langattomana. Langallisena toimii hyvin ja oikein ps4 ikoneilla
 
Viimeksi muokattu:
Olenko ainut joka saa aika vahvat Jerome (aka Jokeri) vibat tuosta päähenkilöstä?
serveimage
Vs.
serveimage
 
Olenko ainut joka saa aika vahvat Jerome (aka Jokeri) vibat tuosta päähenkilöstä?

Siihen on hyvä syy.

Meni ja törkkäsi Resident Evil 2:n arvostetulta vuoden peli palkintopallilta alas

Edit: Mikähän tässä on kun välillä Dualshock 4 toimii moitteetta ja välillä taasen se toimii ikäänkuiin hiirenä ja buttom promptit ovat xboxille. En ole oikein havainnut kikkaa että miten toimii, miten ei. Rämppäilee peliä ja DS4Windows päälle ja pois kun se alkaa tuohon hiiri hommaan niin jossain vaiheessa taisi alkaa toimiin oikein. Tämä siis langattomana

Mulla ainakin toimii suoraan Dualshock 4 Pleikkarin prompteilla. Rupee vain sohlaamaan jos DS4Windows päällä. Ottaa komennot tavallaan kahtena, Xboxin ja Pleikkarin kapulan painalluksena. Esimerkiksi valikoissa ottaa film grain säädön togglen päälle pois kun näppäintä painetaan "kahdesti". Pistin itse sitten vain DS4Windowsista Stop, niin jäi vain PS4 kontrolleri elämään. Toki itse pelaan langallisena.
 
Viimeksi muokattu:
Loistava peli kyllä ollut, 10h lasissa.
Master-tasolla helmpompi kuin Dark Souls 3 vaikka oli 1 ja 2 takana.

No mitä tässä on tullut kateltua n.8 tuntia striimiä niin kyllä se sitä on, valitettavasti.

Sitten meillä on kovin erilainen käsitys putkesta. Kolmella eri planeetalla olen ollut ja mikään ei ole 100% explored, koska en ole löytänyt kaikkia paikkoja/arkkuja/salaisuuksia. Putki on sellainen että ei voi tehdä muuta kuin 100%, koska valintoja ei ole.

Olenko ainut joka saa aika vahvat Jerome (aka Jokeri) vibat tuosta päähenkilöstä?

Sama näyttelijä kyseessä

Hoh hoijaa, alkoi hyvin, sitten jotain helvetin hypi-pompi skeidaa Boganossa. Kartta näyttää täysin kelvottomalta, isommat vihulaiset aika ärsyttäviä, 50e roskikseen. :D

Harmi ettet pitänyt. Itselle ei ole 10h jälkeen tullut mitään ärsyttäviä kohtia vielä.

Kartta-toiminto on mielestäni parhaita mitä olen peleissä ikinä nähnyt. Se mallintaa kuljettavat ympäristöt sellaisena kuin ne ovat ja voit pyöritellä zoomailla ym. ja merkitsee minne nykyisillä kyvyillä voi tai ei voi mennä (vihreä/punainen).

Ärsyttäviä vihujakaan en ole kohdannut. Pari kertaa olen kuollut Master-tasolla omiin kämmäilyhin monen pienemmän vihun keskellä. Nuo isommat möllit ei ole hengiltä saaneet paitsi se Oggo Bodgo Boganossa, jota kokeilin pari kertaa heti pelin alussa ja 2-hit killas... Ajattelin mennä nyt pieksämään sen kun on levujä kertynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tuo Bogano ärsyttävä osuus ja harmi jos tuon takia jää loppupeli pelaamatta. Osan hommista mitä siellä on, voi tehdä voittoisasti, osaa varten pitää palata takaisin jossain vaiheessa. Myöskin se mitä ja missä pitää tehdä on vähän epäselvää ja tosiaan, voiko sen hetkisen tasoisella hahmolla sen edes suorittaa.

Pitää jossain vaiheessa katsoa joku video aiheesta minkälainen juoksu minimissään pitää tehdä että pääsee paskapaikasta eroon.
 
50e roskikseen. :D

Itse tässä pohdin ottaisiko tuon Origin Premier Accessin kuukaudeksi 15 eurolla, eiköhän tämän kuukaudessa paukuta läpi.. :think:
Ei kai tällasista peleistä täyttä hintaa makseta koska ilmeisesti uudelleenpeluuarvo on aika pieni..
 
Onhan tuo Bogano ärsyttävä osuus ja harmi jos tuon takia jää loppupeli pelaamatta. Osan hommista mitä siellä on, voi tehdä voittoisasti, osaa varten pitää palata takaisin jossain vaiheessa. Myöskin se mitä ja missä pitää tehdä on vähän epäselvää ja tosiaan, voiko sen hetkisen tasoisella hahmolla sen edes suorittaa.

Pitää jossain vaiheessa katsoa joku video aiheesta minkälainen juoksu minimissään pitää tehdä että pääsee paskapaikasta eroon.

Kaikkeahan ei tietenkään ole pakko tehdä. Voi vaan seurata pääjuonta jos haluaa ja jättää turhan krääsän metsästämisen poissa
 
Steamin keräilykorttirahoja oli siunautunut sen verran, että tuli spontaanisti hankittua tämä. Tunnin pelaamisen perusteella vaikuttaa oikein hyvältä teokselta! Hiiri+näppis -combo toimii tässä erinomaisesti, eli ei välttämättä vaadi pädiä.

RTX 2080 + i7 7700k setillä peli toimii 4K:lla 50-60 fps (kaikki epic paitsi AA ja varjot). :comp:
 
Itse nyt ostin keysistä One X:lle 2% pp-alen alen kanssa deluxen ~50€(vakion osto ei olisi ollut halvempi niin siksi tuon dx:n).
 
Tämä on saanut kyllä tosi monesta pelistä vaikutteita. Dark souls + Tomb raider + Persian prinssi + Force unleashed risteytettynä. :D
 
Xboxilla(X) ohjain tuntuma liian herkkä, sellaista säntäilyä ja käännähtelyä kun ei voi säätää tattien senssiä hitaammaksi. Aika ihme puute ettei ole säätöä.
 
Muistin Originin salasanan ja ostin! Mukavia tälläiset yllätys hyvät pelit kun iso pettymys The Surge 2 on vielä niin tuoreessa muistissa.

EDIT: Ensimmäistä kertaa ikinä kuso kulkee kaistan täydeltä 96Mb/s!
 
Viimeksi muokattu:
Onko muuten tuo valomiekka ainoa ase ?

On onneksi, tähän ei kyllä pyssyt sopisi. Miekkaan löytyy lisäosa, joka
antaa toisen terän, jolloin voi vaihdella yhden ja kahden välillä. Kaksi on parempi crowd controlliin, yksi single enemy damageen.
Miekkaan saa lisäliikkeitä Lightsaber taitopuuhun sijoittamalla. Taitopuu löytyy myös Force skilleille (Slow, Push, Pull) sekä Survivalille (Health, Block ym.)

Mitä muuveja porukka tykännyt käyttää? Tuo Burst Slow on kätevä ja lightsaber taidoissa tykkään Rush Attackista. Kaikelle ostamalleni on kyllä löytynyt käyttöä (evasive kick, delayed thrust, sprint strike, overhead/leap strike, repulse).

Paljon tulee käytettyä evadea ja rollia, mutta parryaminen on tehokasta ja olen alkanut nyt käyttämään sitä enemmän kuin aluksi. En uskaltanut käyttää kun se oli niin vaikeaa minulle Soulseissa, mutta huomasin että se onkin tässä paljon helpompaa (Master-taso). Sekiroa en ole pelannut niin en osaa siihen verrata
 
Viimeksi muokattu:
On onneksi, tähän ei kyllä pyssyt sopisi. Miekkaan löytyy lisäosa, joka
antaa toisen terän, jolloin voi vaihdella yhden ja kahden välillä. Kaksi on parempi crowd controlliin, yksi single enemy damageen.
Miekkaan saa lisäliikkeitä Lightsaber taitopuuhun sijoittamalla. Taitopuu löytyy myös Force skilleille (Slow, Push, Pull) sekä Survivalille (Health, Block ym.)

Mitä muuveja porukka tykännyt käyttää? Tuo Burst Slow on kätevä ja lightsaber taidoissa tykkään Rush Attackista. Kaikelle ostamalleni on kyllä löytynyt käyttöä (evasive kick, delayed thrust, sprint strike, overhead/leap strike, repulse).

Paljon tulee käytettyä evadea ja rollia, mutta parryaminen on tehokasta ja olen alkanut nyt käyttämään sitä enemmän kuin aluksi. En uskaltanut käyttää kun se oli niin vaikeaa minulle Soulseissa, mutta huomasin että se onkin tässä paljon helpompaa (Master-taso). Sekiroa en ole pelannut niin en osaa siihen verrata
Tulee vähän Kyle Katarn mieleen tästä hahmosta ja hyvin näihin peleihin sopi myös aseet

 
@The Nameless One Jedi Knight peleihin sopi aseet hyvin, mutta tähän ei sopisi. Kyseessä on puhtaasti melee-taistelu, jonka balanssiin ja kenttäsuunnitteluun etäaseet eivät sovi. Eli on siis alusta pitäen kaikki tehty silmällä pitäen melee-taistelua.

Samalta studiolta Mandalorian peli etäaseilla kyllä maistuisi!
 
Vähän taas totuttelua eri pelien jälkeen, pikku hiljaa ehkä alkaa pääsemään sisään mutta ekassa bossi matsissa varmaan kuuluu tarinan mukaan saada nokkaansa?
 
Tulihan tämä EA accessin kautta hommattua.
Tuo Bogano on kyllä varsin surkea kenttä ja harmi, että pistetty heti ensimmäiseksi varsinaiseksi tehtävä planeetaksi.
Antaa pelistä kyllä huonon kuva. Seuraavat kentät ja tapahtumat on paljon parempia.

Vähän ristiriitaiset fiilarit pelissä. Välillä maistuu, mutta välillä turhauttaa ihan huolella. En ole ihan varma olisinko halunnut juuri tämmöistä "soulsmaista" pelimekaniikka tähän peliin. Turhautumiset johtuu oikeastaan siitä kun ei jaksa välillä ihan täysiä keskittyä ja huitoo vaan menemään mikä ei johda yhtään mihinkään. Jedi Masterilla pelaan enkä haluaisi helpommalla vaan juosta tarinaa läpi. Pitää itse skarpata kun ei tuo nyt Jedi Masterilla mitenkään erityisen (soulsmaisen) vaikea peli ole.
 
Itse kanssa kironnut itseäni, että onko pakko Jedi Masterilla itseäni koko ajan kiduttaa. Huomaa kyllä: Heti kun on skarppi ja jaksaa keskittyä niin mitään ongelmaa ei ole, mutta heti jos pelaa väsyneenä vähän rennoin ottein niin pataan tulee ja armottomasti. :lol:

Boganossa itsekin vietin aika paljon aikaa, kun se holomappi ei tarjoa kuin pettymystä. Sinne palaaminen muuttaa sen kentän tietysti kokonaan, kun auki on kaikki skillit ja pääsee liikkumaan joka suuntaan suhkot rajattomasti.
 
Tuli tossa lauantai ja sunnuntai pelailtua aika reippaasti. Varmaan sellanen 10h give or take takana ja kyllä maistuu. Mukavaa vaihtelua tälläinen peli, kun en ole itse näitä tämmösiä "soul"tyyppisiä pelejä pelannutkaan aikasemmin. Vaikkakin kohtalaisen armotonta tuolla toisiksi vaikeimalla tasolla :D Noita "boss" battleja meinaan tuli hakattua ihan muutama kerta uudestaan. Pistän spoilereihin enempi. Mutta kuitenkin, on kyllä tullu katottua tota "respawn" ruutua kohtalaisen paljon. Sinällään kiva, ettei pysty vaan juoksemaan koko juttua läpi, vaan pakko keskittyä ja yrittää. Ja tarina tähän asti on ollut hyvä.

Jos jotain miinusta tähän mennessä niin vähän toi planeettojen välillä pomppiminen kun osa paikoista lukossa jne. silleen meh. Vääntää samoja ukkoja vastaan neljättä kertaan ihan vaan sen takia, kun nyt tarina meneekin tosta risteyksestä toiseen suuntaan. Ja ei nyt ihan tollast tilannetta tullut vastaan mutta ihan esimerkkinä tosta kartta systeemistä.

Se 9. siskon kanssa vääntö Cashew planeetalla... Herran jestas, väänsin sitä toista tuntia ja kävin kaikki vaikeusasteet läpi ennenkun vihdoin meni läpi...

Onkos jollain muuten tietoa (ilman spoilereita), koska niitä eri värisiä miekan teriä saa? Jostain videolta juutubesta näin, että niitä saa eri värejä, mutta laitoinkin nopeasti pois koska spoilereita. Että kuuluuko tarinaan vai onko vaan joku lootti jostain vai voiko sen hakea vaan jostain paikasta X ihan sama missä kohtaa tarinaa menossa tyylisesti. Huhhuh, en tiedä miten olikin niin hankala. Tuntu että kerran kun se osu niin aina meni ihan nollille healthit.
 
Grand masterilla peliä takana jotain 10+ tuntia. Hyvin on maistunut.
Vanhoja alueita nyt tullut kierreltyä keräten power uppeja ja laatikoita mitä on jäänyt hakematta, koska osaan paikkoja ei pääse ilman tiettyjä kykyjä.

Pukuja voisi olla erilaisia enemmän. Ponchot ei oikein muodissa
 
Onko tällä mitään uudelleenpeluuarvoa, esim voiko tehtävät suorittaa eri tavoilla ja jos voi, vaikuttaako ne mihinkään? Onko useampi loppuratkaisu, jne?
Periaatteesta en maksa 60e kertakäyttöisestä pelistä, oli sitten miten hyvä tahansa muutoin.
 
Onko tällä mitään uudelleenpeluuarvoa, esim voiko tehtävät suorittaa eri tavoilla ja jos voi, vaikuttaako ne mihinkään? Onko useampi loppuratkaisu, jne?
Periaatteesta en maksa 60e kertakäyttöisestä pelistä, oli sitten miten hyvä tahansa muutoin.

En ole peliä pelannut lävitse, mutta luulen ettei ole eri ratkaisuita. Kyseessä on hyvin samanlainen peli kuin God of war/Uncharted/Tomb raider etenemiseltään, eli ei paljoakaan valinnanvaraa. Tosin tässä pääsee vanhoille alueille uudestaan. Kyseessä ei ole roolipeli
 
Ainiin pelissä on muuten random pomo encounttereita, kun menee vanhoilla alueilla uudestaan. Törmännyt nyt ainakin kolmeen erilaiseen. Nämä ovat olleet bounty hunttereita ja erilaisia robotteja.
 
Täytyy sanoa, että en tykkää lainkaan tuosta systeemistä, missä pelin tallennuspaikkoja pitää löytää (ei ne aina ole selkeästi näkyvissä) ja että vihut resetoituu samalla sitten kun seivaat (tai lepäät)? Menee vähän moti ja immersio tuosta, kun tietää että siellä ne samat sitten odottelee taas. Tai kun olet edennyt pitkään ilman tallennusta, kun ei ole tallennuspaikkaa missään näkyny, ja satut kuolemaan ihan odottamatta, niin eiku uudestaan viimeisestä tallennuspaikasta ja samat vihut uudestaan. Tätä tuntuvat kaikki nää Soulsien, Sekiroiden ja Niohien tekijät ja fanit rakastavan, itselle se on myrkkyä.

Muuten peli on kyllä ihan viihdyttävä ollut, eikä vaikeustaso ole mitenkään liian haastava ja saahan sitäkin rukattua jos siltä tuntuu. Lisäksi voi käyttää eri taktiikoita ja voimia vihujen päihittämiseen, mikä lisää vaihtelevuutta (toisin kuin esim. Sekiro joka oli super-puuduttava).

Liikkua voi suht vapaasti mutta selkeästi joitain paikkoja ei ole tarkoitus ekalla kerralla tutkia tai tiettyjä vihuja ei pysty päihittämään. Se tavallaan hieman rajoittaa vapaata liikkumista kyllä ja olisi ollut hyvä tietää jo alkuun ettei jotain mörköä voi/kannata yrittää tappaa sillä kerralla ja että sinne palataan vielä myöhemmin, jolloin se onnistuu. Toiset pomot on muuten vaan hiukan hankalia, joten se epätietoisuus että pitääkö nytten yrittää se teilata vai ei, on hieman ikävä. Tuli ragettua muutaman kerran turhaan, ennen kuin tajusin katsoa googlettamalla, ettei jotain mötöä edes kannata yrittää siinä kohtaa. Nyt osaa jo huomioida tuonkin jossain määrin.

Onko tässä muuten se, että noi bossit ei spawnaa uudelleen vaikka henki menis, muistelin, että jossain Niohissa oli semmonen ominaisuus?
 
Uutta Star Warsia pukkaa huomenna ulos, mutta täällä ei ole puhuttu asiasta sanaakaan? EDIT: Olihan siellä yleisketju Star Wars -peleille, mutta ehkä tämä ansaitsee omansa.

En ole itse ollut koskaan mikään suurin Star Wars -fani, mutta scifi maistuu ja Star Wars on omalla tavallaan ihan laatuscifiä - olipa sitten kyse leffoista tai peleistä.

Huomasin Steamissä ja reaktio oli Star Wars!, eikun niin star wars. Jaa joku Jedi, no niin...

Kiitos Disney. Star Wars OLI ihan laatuscifiä...
 
Vanhoja alueita nyt tullut kierreltyä keräten power uppeja ja laatikoita mitä on jäänyt hakematta, koska osaan paikkoja ei pääse ilman tiettyjä kykyjä.

Mitäs power uppeja? Niitä "echoja" tms. mistä saa expaa jolla voi päivittää kykypuuta?
Pelissähän ei pysty muuta parantelemaan kuin kykypuuta ja nuo valomiekan muutokset on vain kosmeettisia, eikös juu?
 
Mitäs power uppeja? Niitä "echoja" tms. mistä saa expaa jolla voi päivittää kykypuuta?
Pelissähän ei pysty muuta parantelemaan kuin kykypuuta ja nuo valomiekan muutokset on vain kosmeettisia, eikös juu?

Tarkoitin "Secrettejä" eli niitä keräämällä tehostuu force/health pooli
 
Tarkoitin "Secrettejä" eli niitä keräämällä tehostuu force/health pooli


Okei, joo noitahan tuolla kentällä näytti myös löytyvän.
Oliko se niin, että jokaisessa kentässä on aina kolme salaisuutta ja ku ne kaikki löytyy niin voi tehostaa jompaa kumpaa?
 
Tuli tuhahdelta pari kertaa kun tutoriaalialue oli pelkkää kiipeilyä, mutta onneksi parissa kohdassa kuvakulmat ja maisemat olivat nättejä niin jäi positiivinen mielikuva. Ensimmäisistä taisteluista pidin kovasti ja parry on mukavan helppo. Blastereiden lasereiden parryaminen oli myös hauskaa.

Pääsin juuri Boganosta pois ja se oli kyllä aika ikävystyttävä. En nauti kiipeilystä yhtään ja kokoajan sai miettiä onko menossa oikeaan suuntaan. 3D-kartta on hyvä ja tutkimattomien alueiden merkkaaminen estää eksymistä, mutta ainakin Boganon kohdalla alueesta ei saanut minkäänlaista kokonaiskuvaa. Silti harmittaa melkeinpä jokaisesta metroidvaniasta tuttujuttu, eli on hankala tietää pitäisikö tietystä paikasta päästä eteenpäin vai pitääkö tulla takaisin myöhemmin.

Kaikesta valituksesta huolimatta fiilikset ovat positiivisen puolella.
EDIT: Minusta Sekiro ja vanhat God of Warit tuntuisivat olevan lähimpänä tätä peliä.

Mitäs power uppeja? Niitä "echoja" tms. mistä saa expaa jolla voi päivittää kykypuuta?
Pelissähän ei pysty muuta parantelemaan kuin kykypuuta ja nuo valomiekan muutokset on vain kosmeettisia, eikös juu?
Boganosta löytyy ainakin ensimmäisellä reissulla kolmas "Estus."
Seinäjuoksu-kyvyn jälkeen kun palaa avaruusalukselle, niin heti siinä vasemmalla on yksi reitti jonkin näköiselle areenalle/amfiteatterille. Siitä pääsee seinäjuoksulla toiselle puolelle.

Sunhilegend on tehnyt pari hienoa taistelugiffiä:

 
Viimeksi muokattu:
Voin antaa vinkkinä, että ei kannata turhautua aluksi planeetoilla jos johonkin paikkaan ei pääse. Alueelle pystyy/joutuu palaamaan myöhemmin, kun on enemmän kykyjä auki, niin käy sitten koluamassa nurkat.
 
Ai niin! Tuleeko SSD:llä sellaisia sekunnin jäätymisiä silloin tällöin? Mulla ei riitä tila niin peli on HDD:llä ja yllättävän monessa kohti peli jäätyy sekunniksi kun peli lataa alueita tai jotain.
 
Viikonloppu tuli tätä tahkottua ja menee minuun kyllä täydestä kuin väärä raha. En vielä ole läpi asti pelannut, mutta ilmeisesti loppupuolella menossa. Lisää, kiitos.

Ai niin! Tuleeko SSD:llä sellaisia sekunnin jäätymisiä silloin tällöin? Mulla ei riitä tila niin peli on HDD:llä ja yllättävän monessa kohti peli jäätyy sekunniksi kun peli lataa alueita tai jotain.

No ei ainakaan sekunniksi, mutta pieniä mikrotöksähdyksiä tulee tosiaan ajoittain. Jostain luin että asetuksista ottamalla share usage datan pois vähentäisi randomia tökkimistä, mutta ei se varmaan alueen lennosta latailuihin auta. Ite nappasin mokoman asetuksen pois heti jo ihan muutenkin.
 
Ai niin! Tuleeko SSD:llä sellaisia sekunnin jäätymisiä silloin tällöin? Mulla ei riitä tila niin peli on HDD:llä ja yllättävän monessa kohti peli jäätyy sekunniksi kun peli lataa alueita tai jotain.

Itsellä kans HDD:lle asennettu ja tulee ajoittaisia "droppeja" fpssään. Yleensä kylläkin kun on selkeästi menossa toiselle "alueelle" ja aika harvoin. Eikä nämäkään mitään sellaisia häiritseviä, joku 1-3 sekunttia kun on tyhjässä tilassa niin sellanen 100 fps - 60 fps - 100 fps takas. Eli ei kesken taistelun ole tullut ainakaan itsellä vastaan.

Itse jostain olin lukevinani että tämä olisi sellanen unreal enginen ominaisuus..

Mutta on kyllä muuten erittäin nopeita noi latausajat. Noita planeettojakin kun vaihtaa, niin hyvä että ehtii kuuntelemaan ne kuljettajan löpinät kun todetaankin jo että "vyöt kiinni poika nyt laskeudutaan". Eikä oikeastaan muita latauksia taida olla edes jos noita pieniä "droppeja" ei huomioida.

Vois kyl kans kokeilla tuota share usage data, jos se tosiaan siitä riippuu.

Ihan tälleen sivuseikkana niin on kyllä nätti peli. Alustana tosijjaan PC tällä kertaa.
 
Täytyy sanoa, että en tykkää lainkaan tuosta systeemistä, missä pelin tallennuspaikkoja pitää löytää (ei ne aina ole selkeästi näkyvissä) ja että vihut resetoituu samalla sitten kun seivaat (tai lepäät)? Menee vähän moti ja immersio tuosta, kun tietää että siellä ne samat sitten odottelee taas. Tai kun olet edennyt pitkään ilman tallennusta, kun ei ole tallennuspaikkaa missään näkyny, ja satut kuolemaan ihan odottamatta, niin eiku uudestaan viimeisestä tallennuspaikasta ja samat vihut uudestaan. Tätä tuntuvat kaikki nää Soulsien, Sekiroiden ja Niohien tekijät ja fanit rakastavan, itselle se on myrkkyä.

Muuten peli on kyllä ihan viihdyttävä ollut, eikä vaikeustaso ole mitenkään liian haastava ja saahan sitäkin rukattua jos siltä tuntuu. Lisäksi voi käyttää eri taktiikoita ja voimia vihujen päihittämiseen, mikä lisää vaihtelevuutta (toisin kuin esim. Sekiro joka oli super-puuduttava).

Liikkua voi suht vapaasti mutta selkeästi joitain paikkoja ei ole tarkoitus ekalla kerralla tutkia tai tiettyjä vihuja ei pysty päihittämään. Se tavallaan hieman rajoittaa vapaata liikkumista kyllä ja olisi ollut hyvä tietää jo alkuun ettei jotain mörköä voi/kannata yrittää tappaa sillä kerralla ja että sinne palataan vielä myöhemmin, jolloin se onnistuu. Toiset pomot on muuten vaan hiukan hankalia, joten se epätietoisuus että pitääkö nytten yrittää se teilata vai ei, on hieman ikävä. Tuli ragettua muutaman kerran turhaan, ennen kuin tajusin katsoa googlettamalla, ettei jotain mötöä edes kannata yrittää siinä kohtaa. Nyt osaa jo huomioida tuonkin jossain määrin.

Onko tässä muuten se, että noi bossit ei spawnaa uudelleen vaikka henki menis, muistelin, että jossain Niohissa oli semmonen ominaisuus?

Ketun ketun kettu! Miksi tämä Souls like pelien kaikkein vittumaisin ja ärsyttävin ominaisuus on pitänyt tuoda tähän...

Eniten Sekirossakin otti nimenomaan kupoliin tuo, että vaikeaa bossia ei pääse heti yrittämään uudelleen, vaan pitää aina rämpiä niiden samojen perusmosiem ohi. Ei kestä hermo tuota. En voj käsittää, miksi tuo ominaisuus on pitänyt tuoda star wars peliin. Kuitenkin suurin osa pelajista odottaa star wars peliltä vähän lepposampaa etenemistä. Olisivat pistäneet sen edes sitten sen vaikeimman vaikeustason taakse.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 495 582
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom