Star Citizen



Onhan tuo SQ42 näyttänyt ja kuulostanut "shut up and take my money" peliltä jo vuosia, eikä feature complete & polishing vaihe ole ollut uutta tuossa kehityksessä.

Eikä tuo kehitys edelleenkään ihan terveelle kuulosta:

Ilmeisesti tulisi vielä vaiheittain ja olisi ollut taas kerran feature complete äsken, vaikka se oli sitä 2023 kun viimeksi tiedotettiin:

"The report closes with some information about Squadron 42 as well: According to insiders, Microsoft has seen a brief presentation about the game that confirmed it will feature 20 “chapters” – aka levels – and that CIG reportedly plans to release the game over the course of “several different episodes.” Timing for the game’s release hasn’t been confirmed here either, but devs report that the game has only just gotten to a feature complete state despite CIG’s announcement that it hit that mark last year. The episodic rollout of SQ42 is presumed to be a way to inject new cash into the studio alongside reported plans to release higher priced ships and the rumored third game."

Sinällään oikein mutta se on 24 chapters ,episode1 . Joten sinällään oikeassa ei tiedetä mitä featureita episode 2 ja 3 sisältää. Lähinää raflaafasti kirjoitettu ja toimittaja tietää sen itsekkin. Mutta toi micromangremointi ei ole uutta, ja sinällään pahasta kun teknologia kehityy, niin lisätään tää kanssa tänne. Joka vie aikaa. Tosin artikkeli on sen verta rönsyilevä. Niin ei tiedä pohutaanko SC vai SQ 42 aina välillä.
 
Eihän se nyt ole mikään salaisuus, että SC/SQ42 kehitys on ollut kivikkoista ja haasteita on riittänyt. Virheitä on tehty.

Ei ole kovin helppo lähtökohta, kun CIG on kasvanut tässä vuosien varrella 2-3 henkilöstä yli 1000 henkilöä työllistäväksi. Kasvukipuja tulee ihan takuulla, kun kasvua tapahtuu noin paljon.

Mutta kaikesta huolimatta paljon ovat saaneet aikaiseksikin. Aletaan olemaan isojen asioiden äärellä, kun palaset alkavat asettua kohdilleen.
 
Sanoisin että aika vähän saaneet aikaiseksi jos suhteutetaan kuluneeseen aikaan ja raha määrään.
Osittain totta. Kyllä rahaa on kulunut paljon ylimääräistä ihan senkin vuoksi, että on vuosikausien ajan pidetty pelattavaa versiota pystyssä, vaikka peli on ollut kehitysvaiheessa.

Silti, pelissä on niin paljon teknologiaa, mitä ei ole missään muissa peleissä, että paljon on saatu aikaiseksi. Kukaan ei ole koskaan edes yrittänyt tehdä näin isoa peliä ja tässä lähdettiin matkaan käytännössä tyhjästä, niin onhan tämä hyvin poikkeuksellinen projekti.
 
Onko muilla muuten nykyisen live version kanssa samanlaisia ongelmia kun mitä itsellä oli tossa pari päivää sitten. Ajattelin pitkästä aikaa testailla peliä rahtitehtävien parissa, mutta iski 30k erroria varmaan 20 minuutin välein. Jäi sitten pelailut pelaamatta. Yritin vähän lueskella aiheesta ja rupesin miettimään, että auttaako tohon hahmon resetti yms kikat. Vai onko vaan sen verran epävakaa tällä hetkellä, että kannattaa vaan suosiolla odotella.
 
Onko muilla muuten nykyisen live version kanssa samanlaisia ongelmia kun mitä itsellä oli tossa pari päivää sitten. Ajattelin pitkästä aikaa testailla peliä rahtitehtävien parissa, mutta iski 30k erroria varmaan 20 minuutin välein. Jäi sitten pelailut pelaamatta. Yritin vähän lueskella aiheesta ja rupesin miettimään, että auttaako tohon hahmon resetti yms kikat. Vai onko vaan sen verran epävakaa tällä hetkellä, että kannattaa vaan suosiolla odotella.
Citizen Conin takia viimeisin iso pätsi työnnettiin pihalle liian aikaisin ja serverit ovat olleet sen takia paljon normaalia huonommassa jamassa. Voi toki olla pelitilissäkin jotain, mutta tällä hetkellä on suositeltavaa odotella ehkä viikon verran, että saavat pahimmat ongelmat korjattua.
 
Citizen Conin takia viimeisin iso pätsi työnnettiin pihalle liian aikaisin ja serverit ovat olleet sen takia paljon normaalia huonommassa jamassa. Voi toki olla pelitilissäkin jotain, mutta tällä hetkellä on suositeltavaa odotella ehkä viikon verran, että saavat pahimmat ongelmat korjattua.

Juu, rupesin tosiaan ihmettelemään hieman kun koskaan ei ole aiemmin ollut pelin kanssa noin paljon ongelmia serverillä pysymisen kanssa. Katsoin että jotkut kuitenkin pystyi ihan striimaanaan ilman jatkuvaa 30k tykitystä, vaikka rikki toki vaikutti muutenkin olevan. 3.17 oli itellä eka pätchi tän pelin parissa.

Täytynee siis kuulostella tilannetta. Näytti tuolla issue counsilissa olevan kans samantapaista ongelmaa listattuna.
 
Onko muilla muuten nykyisen live version kanssa samanlaisia ongelmia kun mitä itsellä oli tossa pari päivää sitten. Ajattelin pitkästä aikaa testailla peliä rahtitehtävien parissa, mutta iski 30k erroria varmaan 20 minuutin välein. Jäi sitten pelailut pelaamatta. Yritin vähän lueskella aiheesta ja rupesin miettimään, että auttaako tohon hahmon resetti yms kikat. Vai onko vaan sen verran epävakaa tällä hetkellä, että kannattaa vaan suosiolla odotella.
Huomaa SC laturissa tuo ilmoitus "Degraded Perfiormances" se kertoo että pelin toiminnassa on tällähetkellä vikaa palvelinpuolen toiminnan vajauksesta johtuen.

Tämä vika on ollut EU palvelimilla päällä CitizenCon:ista alkaen.

Sieppaa.PNG
 
Huomaa SC laturissa tuo ilmoitus "Degraded Perfiormances" se kertoo että pelin toiminnassa on tällähetkellä vikaa palvelinpuolen toiminnan vajauksesta johtuen.

Tämä vika on ollut EU palvelimilla päällä CitizenCon:ista alkaen.

Testasin itse asiassa eilen sitten US-servulla ja ei ainakaan 30k heittänyt samalla lailla. Jotain sais siis tehtyäkin kun muutaman tunnin pelasi. Ja vasta sen jälkeen tuli 30k. Mutta silloin olin jo muutenkin lopettelemassa. :)
 
Jatkoa aikaisemmalle keskustelulle sen verran, että ajattelin yhden todella basic rahtivideon tehdä Zeus Mk II CL ja Argo ATLS kanssa. Tässä ollaan siis aivan perusasioiden äärellä ja peliä viime aikoina enemmän pelanneet eivät varmasti löydä tästä mitään ihmeellistä. Mutta hotfix oli nyt ladattuna ja toka serveri jopa toimi hienosti. Eka oli todella hidas. Linkitän videon tähän mukaan.

 

Inside Star Citizen: Alpha 4.0 - Meshing Forward (17minuuttia täyttä asiaa)


 
Viimeksi muokattu:
Koko Citizencon 2954 tiivistettynä niin tiukkaan kuin voi (2 päivää 60 minuutisssa)

 
Tuon Genesiksen luontosimu kun pistettäisi avoimeksi koodiksi Unreal5-moottorin kaveriksi...
 
Tuossa kerrottiin että resetit loppuvat 1.0 -versiossa. Meinaako tuo että omaisuudetkin resetoituvat siihen asti?
 
Tuossa kerrottiin että resetit loppuvat 1.0 -versiossa. Meinaako tuo että omaisuudetkin resetoituvat siihen asti?
Peliä tehdään vielä kaikilla tasoilla joten muutokset jatkuu 1.0:aan saakka.
Jos ymmärsin oikein mitä tarkoitit "ominaisuuksilla".
Esim. vaikka mainaus ja romutus on olleet pelissä jo jonkinaikaa ne eivät vieläkään ole lopullisessa toteutus versiossaan.
Myös nykyiset pelissä olevat planeetat ja kuut voivat mennä uusiksi jos ne siirtyvät tuohon Genesis toteutukseen.

Mutta tuossa mainittu reset tarkoittaa pelaajien pelin edistymistä (reputaatio ym), pelaajien pelissä tienaamia rahoja ja pelaajien pelisssä ostamia varusteita ja aluksia, ts kyse ei ollut itse pelin osista.
 
Peliä tehdään vielä kaikilla tasoilla joten muutokset jatkuu 1.0:aan saakka.
Jos ymmärsin oikein mitä tarkoitit "ominaisuuksilla".
Esim. vaikka mainaus ja romutus on olleet pelissä jo jonkinaikaa ne eivät vieläkään ole lopullisessa toteutus versiossaan.
Myös nykyiset pelissä olevat planeetat ja kuut voivat mennä uusiksi jos ne siirtyvät tuohon Genesis toteutukseen.

Mutta tuossa mainittu reset tarkoittaa pelaajien pelin edistymistä (reputaatio ym), pelaajien pelissä tienaamia rahoja ja pelaajien pelisssä ostamia varusteita ja aluksia, ts kyse ei ollut itse pelin osista.
Omaisuuksista oli puhe ja siihen vastasitkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 279
Viestejä
4 503 457
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Juhkelix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom