Star Citizen

Mulla sujui eilen varsin hyvin laatikon toimitukset. Keräsin Crusaderin alueelta viis boxia mitkä piti toimittaa Hurstonin ympäristöön. Jotakuinkin tunnin homma Freelancerilla ja hieman reilu 40k oli palkkio.
 
^Suurimmat ropleemat olivat oikeastaan nuo ArcCorpin CTD:t + muutama muu CTD. Sen lisäksi tuo 300i:n lastiruuman luukun epävakaa toiminta. Muuten kyllä toimi kiitettävän sukkelasti ja vakaasti. Jos nyt muutaman CTD:n jälkeen voi noin sanoa :)

Sen feilanneen mission aikana kannoin toisiaan kaksi muuta boksia (malmi ja joku liekki boksi) lastiruuman luukulle. Sijoitin molemmat, mutta se sijoitushan on vapaa, eli ne kamat eivät napsahda mihinkään gridiin tai slotiin kiinni. Silti ne tippuivat luukun läpi pariinkin kertaan kun nostin luukun ylös. Itse asiassa kun lopuksi sijoitin boksit ruuman luukulle, en nostanut luukkua ulkoa. Menin ohjaamoon ja suljin kaikki ovet ja lensin vain seuraavaan missioon. Vasta sen mission aikana huomasin, että jossain myyntipäätteellä ruumasta näkyi 0/6 normaalin 0/8 sijaan ja SELL kohdassa näkyi jotain mineraaleja. Launchpadilla kun avasin ruuman, niin siellä ne boksit olivat.

Ihan nakuna kannoin niitä laatikoita, eli ei ollut muuta kuin aluspuku ja kypärä. Hiiren rullan tiesin kyllä, mutta ei tullut tuossa mieleen, hyvä tipsi. Armorit ostin vasta mission lopuksi kun tänään lopettelin. Armoreista ostin heavy kypärän ja kropan sekä light kädet ja jalat. Ideana se, että ei paina niin paljon ja damage todennäköisesti tulee juuri päähän tai kroppaan.

Kävin QT:n aikana "nukkumassa" ja istunnolla, sekä lueskelin ja tutkin Mobiglassia, mutta eipä tuossa 300i:ssä paljon ole tekemistä. Kännit olisin vetänyt, mutta en saanut viinilaseja käpälään :)

Missiossa tuli vastaan kuolleita kroppia, joissa luki search. Tuota ei ole taidettu vielä implementoida tai ainakaan mitää ilmoa etsimisen tuloksista ei saanut. Vähän hukassa tuon aluksen säätelyn kanssa. Mm. X-Wingejä, Freespace2, X-sarjaa ja Elitejä tullut väännettyä, joten sinänsä tuo säätäminen ei ole uutta, mutta aina se hetki menee ihmetellessä. Varsinkin kun on vähän epäselvää mikä vaikuttaa mihinkin ja vipuja näyttää olevan pirusti. Uusien versioiden myötä luottokeppi Sidewinder 2 ei pelaa enää niin järkevästi kuin ennen. Hatussa kaasun suunnat (haluaisin sinne X ja Y akselit, nyt siellä on X ja Z akselit), mutta itse throttle keppi ei tee mitään.
 
Toi throttlen toimimattomuus johtunee uusista näppisassignmenteistä?
Siis siitä että enää perinteistä throttlea ei ole, vaan kaasun voimakkuuteen annetaan "esivalinta" jota vasten laitetaan kaasu auki tai cruise päälle.
Cruise vaikuttaa myös lateraalithrustereihin, joten varsinaisesta cruisesta ei linen kysymys, vaan automaattikaasusta.

Mun mielestä tää on vaan niin typerä linjaus aluksen ohjaamiseen ku olla ja voi. Oon tästä paasannut ennenkin ja kerron mielipiteeni vielä kerran:

Aluksen pääthrustereihin pitäisi voida vaikuttaa vain hiiren rullalla ja lateraalithrusterit (strafe, up/down, eteen/taakse) olisi on/off, kuten oli aikaisemmin ja on Elitessä. Tällä kombolla pääsee kivoihin liikehdintöihin maan pinnan lähellä yms hienomotorisessa lennossa.

Ja mitä SC:n mielekkyyteen tulee, niin eihän tollaisessa laatikoiden roudaamisissa tällein oo kovin kummoisesti järkeä. Siis oikeasti viedä laatikko paikasta 1 paikkaan 2, repeat. Pelissä ei oo ku avaruuskuriirin hommia ja sit jotain epämääräistä settiä ja pelin kaatumista.

MUTTA

Silti jaksan aina kerran pariin viikkoon avata SC:n ja lentää Port Olisarista jonkin lähikuun pinnalle ihmettelemään kauniita maisemia ja toivoa että sieltä tulisi vaikka jotain paikallista faunaa jota voisi vaikka ampua tai muuten vuorovaikuttaa :)
 
Viimeksi muokattu:
[3.5 Feedback] Feedback Survey and Overview

"...
Now that 3.5 is live we once again want to assess the content to get a clearer picture of how things are functioning, what bugs are most frustrating, and what designs may be hindering enjoyment of the game. Open development during content creation means things are buggy, but it also means you will have a chance to give feedback on the content as we make it. Feedback and iteration is part of the Star Citizen experience and we have been taking the time to assess player feedback and general feeling towards the gameplay experience in quarterly intervals. We recognize that some of the issues raised may end up not being the focus of that particular quarter or may not of changed since the last time you gave us your input, but it doesn't mean the feedback is wasted. Due to resources and prioritization, it's very possible old issues may not of been addressed and some feedback ends up carried over to a future quarter for focus. Please do not hesitate to bring up egregious issues that have carried over from prior patches.

These types of threads still help us dial in on unintended effects or new issues that may of appeared with a new patch. Your comments and survey answers also help us update old issues as we began working toward solutions, providing new findings and up-to-date information as you all dive deeper into both the weakest and strongest parts of gameplay. You are an integral part of the game development process for Star Citizen.

We have updated the separate surveys into a single master survey where you can select which element of gameplay you want to review. You can also edit your responses to fill in other areas of the game you want to assess at anytime you like, as well as edit prior selections. We look forward to hearing from you and appreciate you taking the time to improve Star Citizen!
..."


3.5 Gameplay Survey

GSP35sample.png


"...
Feedback Threads


Most Irritating Bug: [3.5 Feedback] Most Irritating Bug - Star Citizen Spectrum
Most Frustrating Gameplay Mechanic: [3.5 Feedback] Most Frustrating Gameplay Mechanic - Star Citizen Spectrum
Ship Combat: [3.5 Feedback] Ship Combat - Star Citizen Spectrum
FPS Combat: [3.5 Feedback] FPS Combat - Star Citizen Spectrum
Mining: [3.5 Feedback] Mining - Star Citizen Spectrum
Commodity Trading: [3.5 Feedback] Commodity Trading - Star Citizen Spectrum
Racing: [3.5 Feedback] Racing - Star Citizen Spectrum
Game Economy: [3.5 Feedback] Economy - Star Citizen Spectrum
Mission System: [3.5 Feedback] Mission System - Star Citizen Spectrum
Arena Commander and Star Marine: [3.5 Feedback] Arena Commander and Star Marine - Star Citizen Spectrum
..."

Toi throttlen toimimattomuus johtunee uusista näppisassignmenteistä?
Siis siitä että enää perinteistä throttlea ei ole, vaan kaasun voimakkuuteen annetaan "esivalinta" jota vasten laitetaan kaasu auki tai cruise päälle.
Cruise vaikuttaa myös lateraalithrustereihin, joten varsinaisesta cruisesta ei linen kysymys, vaan automaattikaasusta.

Mun mielestä tää on vaan niin typerä linjaus aluksen ohjaamiseen ku olla ja voi. Oon tästä paasannut ennenkin ja kerron mielipiteeni vielä kerran:

...

Niin että siitä pääsee antamaan palautetta 3.5 aiheista (ja muustakin) oikeaan paikaan
niin että se myös vaikuttaa pelinkehitykseen jatkossa (koskee kaikkia ei vain jugih:a) :tup:



PS
Sen lisäksi tuo 300i:n lastiruuman luukun epävakaa toiminta.
CIG:llä on joku ihme tauti noiden lastiruuman luukujen kanssa, yhdessäkään aluksessa ei ikinä se lastiruuman luuku ole toiminut täysin heti sen aluksen peliin julkaisunjälkeen, kuvittelisi että kun ne on jokaikisen aluksen kohdalla joutunut korjaamaan sen erikseen ne olisi oppineet jotain :D

CatVsGreycat.gif


Oma kokemukseni aiheesta lastiruuman luuku kun Caterpillar tuli ensikertaa peliin o_O
 
Viimeksi muokattu:
Ite käytän näppistä ja hiirtä, aattelin että tikkuja voi kokeilla myöhemmin kun peli on valmiimpi ja lentomalli ja kontrollit suht valmiit ja lukossa. Mutta Legacyllä on video jota oon nähny suositeltavan ptu chatissä siitä kuinka saada hotas toimimaan kuten ennen. Videon alkuun se olis voinu lisätä että game settingsistä kannattaa ottaa 'speed limiter defaults' on pois päältä, tosin selittää sen aiemmassa videossa.

Tehtäviäkin saa lisää auki kun ensin tekee vähän noita paskahommia. Jopa jännitystä jos hankkii itselleen rikollisstatusta vaikkapa kuunteluvehkeitä tuhoamalla ja sen jälkeen kokeilemaan sen statuksen pyyhkimistä Kareahilla paikallisia wannabe lainvalvojia pelaavia pelaajia vältellen. En tiiä joko tuo player bounty systeemi toimii että voi saada bounty tehtäviksi myös muiden pelaajien metsästystä, ainakin piti tulla, mutta on niin monet muutkin asiat nyt purkalla kasassa niin epäilenpä hieman..
 
Viimeksi muokattu:
Onko sitten syynä oma ATK (i7-2600K + 16GB + GTX1070), mutta tämä kippailee kyllä todella usein. 3h sisään ainakin 10 kertaa CTD, niin avaruudessa kuin planeetoillakin. Pari kertaa vei mm. Discordinkin mukanaan :) Jokaisella kerralla pääsin takaisin samaan instaan Å näppäimellä alkuvalikosta. Joskus se ei toiminut heti, mutta kun kävin Star Marinen valikossa ja tulin takaisin, "haluatko takaisin samaan instaan" kysymys ilmestyi uudelleen. Välillä piti käydä kymmenenkin kertaa Star Marinen valikossa ja palautuminen instaan tiputti välillä keskelle planeettaa ja kuoleman kautta sänkyyn.

@-is2- Legacy linkin avulla sain Sidewinder2 joikkarin konfit haluamikseni ja kaasun pelaamaan järkevästi, kiitos.

Onhan nuo planeetat, kaupungit ja asemat todella komeita, mutta jatkuva CTD alkaa puuduttaa nopeasti. Lisäksi missio markkerit katoavat mystisesti yms, mikä sekään ei oikein kannusta jatkamaan. Mm. mistä lähdet etsimään jotain NPC:a, jota et ole koskaan nähnytkään? Löytyihän se Recco Battaglia Youtuben avulla, mutta aika turhauttavaa. Varsinkin, kun tehtävän hyväksymisen jälkeen pari minuuttia ja CTD :p
 
Mulla ei oo CTD vaivannu kertaakaan tämän 3.5 liven aikana, 20k ja 30k disconnecteja on pari tullut, täytyy koputtaa puuta. Enemmän turhauttaa just kaikenlaiset pienet ongelmat kun niitä alkaa samaan pelisessioon kasautumaan kuten toimimaton tai bugaava ai ja tehtävät mitkä ei suostu etenemään tai ees antamaan markkereita ymv. Jotkut overlayt on ilmeisesti myrkkyä tälle pelille ja joku aika sitten oli joku nVidian ajurikin mikä kippas peliä koko ajan.

Mission giverit löytyy aina markkerin avulla kun niiltä saa ekan kerran kutsun tulla tapaamaan, eipä taida niistä yksikään edes antaa tehtäviä jos vaan harhailee paikalle, ei ainakaan ennen antaneet.
 
Pitää odotella pätsejä, josko alkaisi toimia vakaammin minullakin.

Mission giverit löytyy aina markkerin avulla kun niiltä saa ekan kerran kutsun tulla tapaamaan, eipä taida niistä yksikään edes antaa tehtäviä jos vaan harhailee paikalle, ei ainakaan ennen antaneet.
Ongelma tosiaan tuon mission giverin kanssa oli, että se startti questi sinne itse mission giverin luokse bugasi niin, ettei mission giverin lokaatiota nähnyt millään. Questin kuvaus kyllä kertoo Recco Battaglian oleilevan Borehole stationilla, mutta kun tuonne asemalle käy ensimmäistä kertaa, niin on vähän vaikeuksia tietää missä mikäkin paikka on. Toivottavasti lisäävät station / city mapit joskus ja star mappiinkin enemmän infoa. Mm. oma alus objektina ja vaikka muitakin omassa tutkassa näkyviä objekteja sinne.
 
Eka ISC - Inside Star Citizen



Welcome to Inside Star Citizen, the triumphant return of our weekly development update show. In this episode we learn about a new particle lighting system, public telemetry, Crusader’s city in the clouds, and upcoming improvements to a classic ship.
 
Minkähänlainen tulee olemaan pelaamisessa tarvittava kontrollien määrä lopullisessa SQ42 -peliversiossa, onko siitä valunut tietoja? Olen vilkuillut SC:n julkaisua välillä pintapuolisesti, ja siellä näyttäisi riittävän määriteltävää nappia enemmän kuin riittävästi.

Tahkoan nykyään ED:tä, ja siinä kontrollien määrä on suunnilleen vielä hanskassa, mutta yhtään enempää en juuri kaipaisi.
 
Minkähänlainen tulee olemaan pelaamisessa tarvittava kontrollien määrä lopullisessa SQ42 -peliversiossa, onko siitä valunut tietoja? Olen vilkuillut SC:n julkaisua välillä pintapuolisesti, ja siellä näyttäisi riittävän määriteltävää nappia enemmän kuin riittävästi.

Tahkoan nykyään ED:tä, ja siinä kontrollien määrä on suunnilleen vielä hanskassa, mutta yhtään enempää en juuri kaipaisi.
SC/SQ42:ssa on vängällä kontrolleja enempi kuin ED:ssä koska siinä liikutaan myös jalan ja kannetaan kaikeinlaista ja käytetään kaikenlaista.

Mutta eiköhän niille kontrolleille löydetä lopuksi järkevä kokonaisuus (sitten kun lopulliseen version päästään).

Runsas SC:n kontrolleista puhuminenhan johtuu siitä että vielä kokeillaan joka Alpha peliversiossa erilaisia kontrolli kokonaisuuksia ts niitä joutuu opettelemaan jatkuvasti uusiksi.
 
Voi olla että elitessä kävellään ennen star citizen betaa.
Juu ED:n kehittäjä on mainostanut että seuraava päivitys on iso ja maksullinen ... mutta on kiusallisen tuppisuinen sen suhteen mitä se sisältää.

Mitä tulee minun ED:n pelaamiseen niin en varsinaisesti kaipaa kävelymahdollisuutta siihen enempi kaipaisin animoituja ja interaktiivisia NPC hahmoja tuomaan elämää ja "todentuntua" tehtäviin, viestinään ja mailmaan yleensä.

Kävelyn ED:hen lisäämisessä kun on se mutta että se kävelymahdollisuus itsessään ei tuo juurikaan uutta pelisisältöä vaan sen yhteydessä pitäisi tehdä paljon uutta pelisisältöä jotta se antaisi kunnon vastineen, nuo interaktiiviset NPC hahmot voisi toimia esim. comlinkin kauta joten ne ei itsessään vaadi pelaajan kävelykykyä.

Star Citizen Dev Tracker

Lead network programmer Clive Johnsonilta on tullut useampi viesti server meshingiin liittyen. Ehti verrata ranskalaisen joukkorahoitetun Dual Universen toteutukseenkin tätä askartelua. Mikä on varmaan ihan varteenotettava peliprojekti pitää mielessä, jos Star Citizenin MMO-puoli maittaa. Dual Universeähän on kehitetty aikalailla suljettujen ovien takana, joten vertailua Star Citizeniin ei pahemmin ole noussut ainakaan vielä internetissä.


Dual Universen suhteen on turha kehittää nokittelua.

NOTE FROM THE CHAIRMAN: DUAL UNIVERSE

Senpuoleen itse todennäköisesti hommaan Dual Universen sitten kun se tulee ulos tuosta suljetusta Alphasta
(saa nähdä kumpi tapahtuu ensi SQ42 julkaisu vai Dual Universen avoin Alpha/Beta).

Mulla on ollut pitkään Planet Nomads ja olen etsinyt vastaavaa mutta laajempaa rakentelu moninpeliä ja tuo Dual Universe vaikutta olevan parasvaihtoehto.

Star Citizen ja Dual Universehan on merkittävästi toisistaan poikkeavia kun SC on paljon yksityiskohtaisenpi ja DU antaa pelaajan rakennella vapaasti.


Se on mahtavaa kun on kolme (Star Citizen, Elite Dangerous ja Dual Universe) hyvää "avaruuspeliä"
jotka tarjoaa hyvää pelatavaa omasta uniikista katsantokannastaan.


PS Itse huolestuin vähän siitä mitä uudet isoista pelitaloista Dual Universeen palkatut pomopään henkilöt puhui kun ne oli sitämieltä että DU pitää tyhmentää ja se olisi mielestäni hirveävirhe.
 
Viimeksi muokattu:
WEDNESDAY, MAY 1ST, 2019

Star Citizen Alpha 3.5 Free Fly !


PS se Free Fly alkaa Los Anglesin ajan mukaan ts vielä n. 7h täytyy odottaaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiintoinen artikkeli, vaikka selkeästi onkin kirjoitettu negatiiviseen sävyyn. Silti eihän noita asioita voi sivuuttaakaan että Robertsilla on aiemminkin ollut taipumuksia feature creeppiin ja ei meinaa pysyä budjetissa.

Jaksan silti uskoa että hyvä siitä tulee ja toisaalta olen nauttinut tästä matkastakin jo koko rahan edestä!
 
Näkeeköhän mistään, että mille portille alus jäi Lorvillessa? Ei jaksais koluta kaikkia läpi :sdarra:
 
Näkeeköhän mistään, että mille portille alus jäi Lorvillessa? Ei jaksais koluta kaikkia läpi :sdarra:
Kyllä useallakin tavalla.

1. kirjaudu uudelleen siihen alusen tilaus terminaaliin ja mene aluksesi kohdalle se kertoo jos se on jo Hangarissa ja kertoo myös Hangarin numeron.

2. Hudissasi näkyy kohdistin joka kertoo suoranlinjan alukseen (tämä ei ole niin kätevä Lorevillessä jonka Hangar hissit on vielä teleporttaavaa mallia).

3. Tästä en ole varma että onko vielä implementoitu 3.5 versiosssa vai ei mutta jos on niin Mobiglasissi alusvälilehti kertoo aluksesi sijainnin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo juttu pysyi kohtuullisen hyvin totuudessa mutta mistä ne repi otsikkoon tuon 300 miljoona dollaria kun jutussa ei tuota lukua mitenkään selitetä ja vaikka laskisi kaikki mahdolliset rahoituslähteet yhteen aukko 300m$ ja todellisen summan välillä on useita kymmeniä miljoonia.


Ite en vaan tykkää, että Freelancerista esimerkiksi puhutaan suunnattomana epäonnistumisena, kun Metacritic silläkin hankkeella oli 85. Freelancerilla on kuitenkin 15 vuotta myöhemminkin väkevä modiskene ...
No kun omistajat arvio hyvyyttä vain panos vs tuotos akselilla niille ei pätkääkään merkkaa oliko se tuote/peli hyvä vai ei ainostaan sillä on väliä kuinka halvalla se tehtiin ja kuinka kalliilla ja paljonko sitä myytiin.

Freelancer myi huonosti pääasissa siksi kun sen markkinointi ryssittiin täysin, se markkinoitiin aivan eri genren pelinä ts sitä osti väärän genren pelaaajat joten arvostelu oli huono ja myynti toppasi.

Kun oikean genren plaajat löysi Freelancerin se oli myähäistä kun sitä ei enää löytynyt kaupoista (fyysinen tuote näes) joten myynti ei koskaan tavoittanut todellista kysyntää.
 
Viimeksi muokattu:


Käykääs sellaset pelaajat jotka ei ole aikasemmin pelanneet SC kokeilemassa tätä. Odotan mielenkiinnolla fiiliksiä uudesta combat experiencestä. Mielenkiintoista nähdä kokeeko täysin uusi pelaaja avaruustaistelun hauskaksi joka on melko suuri osa ellei jopa suurinosa tätä peliä.


PvP-scenessä lähes kaikki ovat lopettaneet tämän pelin pelaamisen. Myös PvP -streamaajat ovat lähes kaikki lopettaneet pelin pelaamisen. Uusi lentomalli, muutokset aseisiin ja suojiin sekä muutokset pelimaailmaan on aika pitkälti ajanut kaikki PvP pelaajat pois. AI:n täysin toimimattomuus tekee myös PvE combatista hiukan turhan kokemuksen.

Sinällään huolestuttavaa kun SQ42 keskittyy nimenomaan avaruustaisteluun ja ne jotka tuosta osasta tässä pelissä eniten pitävät eivät edes vaivaudu enää pelaamaan. AI tullaan toki korjaamaan jossain välissä, mutta eipä se hirveästi auta jos combat ei ole hauskaa. Moni sanoo että jopa ensimmäinen combat experience 0.8:ssa oli hauskempi kuin tämä nykyinen.

Non-combat PvE -puolella 3.5 on kuitenkin ollut erinomainen päivitys. Rekkakuskeille ja muille jotka pelkäävät taistella tämä on ollut melko hyvä päivitys. Tekemistä riittää ja palkinnot tehtävistä on kohtuulliset joten se on senkin puolesta mielekästä.
 
...

PvP-scenessä lähes kaikki ovat lopettaneet tämän pelin pelaamisen. Myös PvP -streamaajat ovat lähes kaikki lopettaneet pelin pelaamisen. Uusi lentomalli, muutokset aseisiin ja suojiin sekä muutokset pelimaailmaan on aika pitkälti ajanut kaikki PvP pelaajat pois. ...
Alkushokki kun homma ei olekkaan enää FPS räiskintää mitä sen ei koskaan ollut tarkoitus olla.

Homma on mennyt oikeaan suuntaan kun tarkoitus on pelata aluksilla joissa asutaan vuosia niin kyllä niiden alusten pitää olla sellaisia että niillä selviää yhdestä pienestä "keskustelusta" lähinnä pintanaarmuin.

Aikaisemman PvP-scenen FPS lentomallin aikana käytännössä kaikki tappelut päättyi siihen että suurinosa aluksista tuhoutui joka ei ole tarkoitus kun pelin on tarkoitus olla simu yhteiskunnasta joka elää avaruudessa, ts tarkoitus on että suurimmassa osassa taisteluista kaikki alukset on taistelun lopussa sellaisessa kunnossa että ne pystyy korjaamaan täysin taistelukuntoisiksi.

... Sinällään huolestuttavaa kun SQ42 keskittyy nimenomaan avaruustaisteluun ja ne jotka tuosta osasta tässä pelissä eniten pitävät eivät edes vaivaudu enää pelaamaan. ...
Minä haluan nimeomana pelin joka keskittyy avaruusTaisteluun ei avaruusRäiskintään ts kehitys meni 3.5 versiossa oikeaan suuntaan (sitä tarvii tosin vielä jatkaa paljon) kun räiskinnän tilalle tuli taistelua.

... Moni sanoo että jopa ensimmäinen combat experience 0.8:ssa oli hauskempi kuin tämä nykyinen. ...
Ja sillä ei ollut mitään tekemistä sen kanssa minkälainen peli Star Citizenin /SQ42 oli tarkoliitus olla (aluksista puuttui esim. suojat ja panssarit kokonaan ja lentomalli oli suoraan purkista reväisty ja aluksissa oli täysi automaatitähtäys (sinällään huvittavaa kun PvP porukka sivuuttaa tuon totuuden täysin)) ja CIG painotti sitä paljon mutta pahvit ei halua uskoa totuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Omalla kohdalla kaatumisia ei ole tullut varmaan sitten 3.3:n tai ainakin 3.0:n. Itseä kiusaa lähinnä kaikki kosmeettiset bugit kuten sininen laatikko jumissa jaloissa (peittää joskus näkyvyyden EVA:ssa), alus herjaa jatkuvasti minun olevan kielletyn alueen lähellä tai puku "vuotaa" ilmaa missä tahansa.
 
Oliks nyt jotai alusksia ilmaseks koitettavis, ku on toi free fly? Toisin on ostettu peli jo et et
 
ei ole siis pariin päivään missään kaupassa ollut varusteita tai aseita eikä myöskään missään varikolla ole pystynyt huoltamaan alusta taikka tankkaamaan ja + vielä noi samat mitä pasuri tuossa mainitsi
 
ei ole siis pariin päivään missään kaupassa ollut varusteita tai aseita eikä myöskään missään varikolla ole pystynyt huoltamaan alusta taikka tankkaamaan ja + vielä noi samat mitä pasuri tuossa mainitsi
Sitä se Free Fly:n alku teettää tavaraa ei generoida (ennenkorjaavaa server päivitystä) kaupoihin tarpeeksi nopeasti (kokemattoamt testaajat tuhoaa sitä vauhdilla) tuo tasapaino vaati nyt enempi säätöä kun on enenpi persistensiä automagiikaa.
 
noitten pukujen kans on ollut ongelmia koko tän 3.5 ajan


1.jpg
2.jpg
.

vain tietyssä kuvakulmassa näyttää normaalilta
 
Sitä se Free Fly:n alku teettää tavaraa ei generoida (ennenkorjaavaa server päivitystä) kaupoihin tarpeeksi nopeasti (kokemattoamt testaajat tuhoaa sitä vauhdilla) tuo tasapaino vaati nyt enempi säätöä kun on enenpi persistensiä automagiikaa.

Eipäs nyt ylimyydä SC:n bugeja ominaisuuksina. Ei liity mitenkään siihen että tavara loppuu. Kaupoista voi ostaa loputtomasti tavaraa. Jos ostat 100 kappaletta kerralla saat "out of stock" ilmoituksen, mutta kun menet pois kaupasta ja "lataat" sen uudestaan voit taas ostaa 100 kappaletta. Myös trading consoleista voi ostaa loputtomasti tavaraa, se on toki rajoitettu "per tick". Yksi tick on yleensä 1 minuutin jos serverit toimivat hyvin, mutta se on mitä tahansa 20 sekunnista viiteen minuuttiin käytännössä. Joskus jos serverit ovat oikein jumissa niin trading consoleista ei voi ostaa mitään ennenkuin serveri kaatuu tai käynnistetään uusiksi.

Se miksi tavaraa ei saa kaupoista tai landing servicet ei toimi on ihan puhtaasti sitä että serverit on free flyn takia aivan jumissa. Kun serverit on pahasti jumissa kauppojen konsolit eivät lataudu ollenkaan ja kauppojen mannekiinitkin ovat tyhjät. Tuo aiheittaa muitakin ongelmia kuten tehtäviin ei generoidu objectiveja ja kaikkea muuta pikkuvikaa.

SC on muutenkin todella herkkä käyttäjän netin kunnolle. Jos SC pelaa niin että kaistaa on käytössä, netti on laginen tai huono se voi aiheuttaa kaikenlaisia pikkuongelmia kuten assettien erittäin hidasta latautumista, vehicle loadout tai personal loadout manager ei avaudu, kartta ei lataudu, landing servicet ja konsolit eivät toimi sekä muuta pientä.


Edit: Tässä linkki tuohon tyhjät kaupat bugiin. Käykää reproducamassa jos törmäätte tuohon.
 
Viimeksi muokattu:
Jälleen uusi katsaus pelin tilaan, Chris Robertsiin ja Cloud Imperium Gamesiin, jossa käydään läpi Forbesin tekemä juttu koko sirkuksesta (linkki videon kuvauksessa).

 
...
Tuosta voi muistella millainen Star Citizenin piti esimerkiksi planeetoiltaan (laskeutumisalustoiltaan taustakuvilla) olla aina vuoteen 2015 ja latausikkunattoman planeettateknologian mahdollistumiseen asti, mutta toisin kävi kiitos Frankfurtin vasta-avatun studion.
...
Juu kun katsoo nykyistä peliä 3.4-3.5 ja paikkoja mihin voi laskeutua ja niiden taosa niinkun sitä vertaan tuohon alkuperäiseen tavoitteeseen niin jo nykyisesssä 3.5 versiossa on vähintään yhtäpaljon laskeutumis mahdollisuuksia (planeetat ja asemat yhteensä) kuin mitä oli suuniteltu koko 20-100 aurinkokunnan julkaisuversioon kaikenkaikkiaan alunperin.

Ts peli on osittain laajuudeltaa (laskeutumispaikkojen määrä) jo sen kokoinen kuin mitä täyden julkaisuversioon piti alunperin olla
(ota huomioon että yksi Outpost planeetalla vastaan yhtä Avaruusasemaa alkuperäisen pelin suunnittelun tasolla
ja noita Outposteja on jo todella paljon eikä alkuperäisen suunnitelmanmukaan pitänyt olla ollenkaan Outposteja).

Eli juu se on tavallaan featurecreep mutta se myös tarjoa todellisuudessa jo tällähetkellä saman pelttavuuden määrällisesti kuin mitä koko julkaistuun peliin alunperin luvatttiin.
 
Sneak Peak

SP1.jpg


PS Alle 40€ kpl joten pitäis toimia hyvin LTI Tokenina (ellei päivityksiin ole tullut uusia rajoituksia).
 
Viimeksi muokattu:
CITIZENCON 2949

Manchester Central Convention Complex
Manchester, England
Details coming Soon!(TM).

------------------------------------------------

Live GameDev



Lead Animator Bryan Brewer takes us through his process solving animation data for some of the backer-directed emotes captured at last year’s CitizenCon.



------------------------------------------------

Join us In-Studio for Star Citizen Live


190502_RTVSet.jpg



LIVE AUDIENCE MEMBERS WANTED: Will you answer the call?

As mentioned in April’s newsletter, we’re looking for subscribers to join us at our Los Angeles studio to make up the audience of a special broadcast of Star Citizen Live. This is your chance to meet the developers in person, submit questions directly during the show, and see everything that goes into the creation of our subscriber-focused broadcast firsthand.


Ticket Details

This event is on Friday, May 17th at our Los Angeles studio: 12322 Exposition Blvd, Los Angeles CA 90064. Doors open at 11am PST.

Everyone attending will watch the broadcast of Star Citizen Live (formerly Reverse the Verse LIVE) and take a tour of the studio afterward. This event is EXCLUSIVELY limited to 40 Imperator and Centurion subscribers. There is no cost for tickets. To attend, you need to RSVP to the event HERE. Tickets are available on Friday, May 3rd at 12pm Pacific while supplies last.

You can learn more about becoming a Subscriber HERE.
 
Viimeksi muokattu:
tilasin avaimenperä, ja olin täysin yllättynyt pakkauksesta. ajattelin saavani jonkun nätin avaimenperän, mutta ehei sieltä tulee laatikko mukana ja avaimenperä on muovipussiin pakattu
 
tilasin avaimenperä, ja olin täysin yllättynyt pakkauksesta. ajattelin saavani jonkun nätin avaimenperän, mutta ehei sieltä tulee laatikko mukana ja avaimenperä on muovipussiin pakattu
Ja painava, tippu laatikon vahingossa väärinpäinavatessa varpaille :beye:
 
Viimeksi muokattu:
Originin pikku reen lastiruumahan oli toteutettu varsin nätisti, siis se hydraalisesti liukuva laskujärjestelmä. Ainakin allekirjoittaneen mielestä :)

Toteuttaavatkohan tuon alusten moduloinnin rekivalmistaja riippuvaisesti? Eli siis esim. Originilla on korkea määrä eri variaatioita ja toisesta päästä löytyvällä Drakella saa vaihtaa korkeintaan vaihdekepin nupin...

Viite: Inside Star Citizen - Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42

PS. Tuo kasvien geenimuuntelun pinnacle == Jättiläisihmisyöjäkasvien kapina!
Oikein otollista missiomateriaalia :rofl:
-> missio -> reward: pelin ainoa liekinheitin "Reever" :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Originin pikku reen lastiruumahan oli toteutettu varsin nätisti. Ainakin allekirjoittaneen mielestä :)
Toteuttaavatkohan tuon alusten moduloinnin rekivalmistaja riippuvaisesti? ...
Saatoit ymmärtää tuo muokattavan modulaarisuuden Origin 300 sarjassa vähän väärin.

Nimittäin se lastiruuman koko ei ole muokattavissa se määräyty sen mukaan onko kysessä 300i, 315p, 325 vai 350 malli.

Se mikä on muokattavissa on aluksen väritys ulkoa ja sisältä ja sisältä voi vaihtaa myös materiaaleja (metalli/puu/nahka/kangas).

Tuon lisäksi aluksen sisällä on valittavissa myös ohjaajan istuin ja ohjaussauva/ratti useista vaihtoehdoista.

PS. Tuo kasvien geenimuuntelun pinnacle == Jättiläisihmisyöjäkasvien kapina!
Oikein otollista missiomateriaalia :rofl:
Mielenkiinnolla odotan onko tuossa Vaduul Mutanttikasvissa RGB valaistus :D

(Vanduuleilla kun on valoavaihtavia kohtia ihoissaan)
 
Niin, kun oletin että tuo koko paska olis jo ollu ohi aikapäivää sitten. :confused:
 
Niin, kun oletin että tuo koko paska olis jo ollu ohi aikapäivää sitten. :confused:
Crytek:in asianajajat näyttää haluavasn että juttu pysyy käsittelyssä mahdollisimman kaun niitä ei tunnu kiinnostavan lopputulos kovinkaan paljon vain se että juttu kestää mahdollisimman pitkään.
 
...
Osa on rahalla ostettavia.
...
Minä pikkasen epäilen että CIG uusi suunnitelma pitkällätähtäimellä on se että itse aluksia ei myytäisi RL rahalla mutta osa kosmeettisista kustomoinneista olisi ostettavissa vain RL rahalla
(ts sama systeemi kuin on Elite Dangerousissa).
 
Making Shi* Up! https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/17099-Star-Citizen-Live

Upea jakso. Jätti paljon kysymyksiä. Jätti paljon toivomisen varaa. Mutta silti onnistui vastaamaan moneen kysymykseen. Toteutettu niin että melkein luulisi käsikirjoitetuksi ja ohjatuksi.

Harmi ettei vieläkään selvitetty miksi useimmassa aluksessa on lastauksen kannalta epäkäytännöllinen kalteva ramppi...


Kävivät läpi paljon yleismaallistakin tietoa tuomatta paljoakaan lisää infromaatiota. Mutta aiheet olivat niin tavanomaisia että paneelienpitäjien haasteisiin oli helppo samaistua.

HH-aiheeseen olisi voinut kyllä lisätä että vaikka HH ei ole kovinkaan liukas kaveri ilmakehässä mutta sen ohjaamon rakenne on aika funktionaalinen olemaan isoimpia lekoja mitä tällä hetkellä voi "tehokkaasti" tuoda ilmakehään toimimaan maanpinnan agressiivisimmissa diplomaattitehtävissä.


Lisäys:
Tulipas HH:sta mieleen kysyä taikka herättää keskusteluakin...
Jos/Kun alukset pystyvät dockailemaan toisiensa ja asemojen kanssa. Niin pystyykö tai pitäisikö aluksen pystyä tai ei kuljettamaan toinen esim. vahingoittunut alus Quanttumiin? Tietenkin jollain kokosuhteella rajoitettuna.
Vähän samaan tapaan kuin oli se aikasemmin konseptimyynnissä ollut luotsivene mutta telakoituneena toiseen alukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Lisäys:
Tulipas HH:sta mieleen kysyä taikka herättää keskusteluakin...
Jos/Kun alukset pystyvät dockailemaan toisiensa ja asemojen kanssa. Niin pystyykö tai pitäisikö aluksen pystyä tai ei kuljettamaan toinen esim. vahingoittunut alus Quanttumiin? Tietenkin jollain kokosuhteella rajoitettuna.
Vähän samaan tapaan kuin oli se aikasemmin konseptimyynnissä ollut luotsivene mutta telakoituneena toiseen alukseen.

Tuskin, se Argo SRV olis muuten ihan turha kapistus. Tosin mistäpä näitä ikinä tietää, vois kuvitella että ainakin dockingin tullessa tier 0 toteutuksena peliin se vois toimia tai sitten molemmat räjähtää palasiksi heti jos toinen liikahtaa.

Mistä tuli mieleen että jos yhden SRV:n yläraja on Constellationin kokoiset alukset niin minkälainen armada niitä tarvitaan jonkun Krakenin tai Idriksen hinaamiseen?

EDIT: Itse itselleni vastaten, Q&A postauksen mukaan hinauskyky perustuu lähinnä massaan ja ship matrixin erittäin epätarkkojen tietojen mukaan painavin Constellation on ~500 000kg ja Idris ~37 500 000kg. Tuosta laskien tarvitaan 75 SRV:tä hinaamaan Idristä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän sitä nyt voi ohjata melkein mitä tahansa VR-peliä kb+mousella.
Ja koska VorpX niin ei taida pahemmin muita vaihtoehtoja ollakaan.
 
Kyllähän sitä nyt voi ohjata melkein mitä tahansa VR-peliä kb+mousella.
Ja koska VorpX niin ei taida pahemmin muita vaihtoehtoja ollakaan.
Voi toki mutta jos ei edes päätä pysty kääntämään, niin eihän tuosta ole kuin haittaa.
 
VorpX on vähän sellanen köyhän miehen VR, aika kaukana oikeasta VR-kokemuksesta imo.
 
VorpX on vähän sellanen köyhän miehen VR, aika kaukana oikeasta VR-kokemuksesta imo.
Toimikohan tuon SC VorpX tosiasiassa vain HMD:nä ts normi kuva ilman 3D VR efektiä.

Ei senpuoleen HMD katseenseurannallla olisi ihan kiva omianisuus SC:nissä.



PS SC Alpha 3.5.1 on ihan lähipäivinä avoimessa betassa niin että kannattaa seurata kun silloin pääsee räpeltämään ilmaiseksi noiden Origin 300 sarjan mallien tuunaamisen kansssa.



PPS Origin 300 sarjan malleja voi kustomoida myös jälkikäteen pelin sisällä ilmaiseksi
(sulla on käytettävissä senverran rahaa kuin mitä alus aluperin maksoin ja sen puitteissa kustomointia voi muuttaa vapaasti),
pelin sisäinen kustomointi onnistuu MyHangarin kautta.

---------------------------

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom