Spotify - Nyt ja tulevaisuudessa

Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
374
Auts! Missä ilmoitti tuosta? Mä olen ollut tyytyväinen Unlimited-asiakas vuosia ja oikeastaan ihmetellyt, että miksi tuo ei poistu. Mulle ei ole tullut mitään ilmoitusta vielä ja Account-sivulla näkyy Unlimited ja tuleva 4.99e veloitus 29.9.
Eilen tuli meiliä spotifylta siihen osoitteeseen joka mulla on account-sivulla.

"Tilisi ei muutu ennen seuraavaa oletettua laskutuspäivää. Sen jälkeen tilaustyypiksi vaihtuu ilmainen, mainoksin tuettu palvelu"

Mulla on seuraava veloitus 3.9. ja se näkyy edelleen 4,99e, mutta oletettavasti se on sitten viimeinen tuolla hintaa.

Voisi luulla että sulle ilmoittavat vähän ennen tuota seuraavaa veloitusta samaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Eilen tuli meiliä spotifylta siihen osoitteeseen joka mulla on account-sivulla.

"Tilisi ei muutu ennen seuraavaa oletettua laskutuspäivää. Sen jälkeen tilaustyypiksi vaihtuu ilmainen, mainoksin tuettu palvelu"

Mulla on seuraava veloitus 3.9. ja se näkyy edelleen 4,99e, mutta oletettavasti se on sitten viimeinen tuolla hintaa.

Voisi luulla että sulle ilmoittavat vähän ennen tuota seuraavaa veloitusta samaa.
Näköjään mobiilissa näkyy jo ilmainen tilaus, eikä yksittäisiä kipaleita voi valita. Höh.

No, aika pitkään tätä herkkua kestikin kun miettii milloin Unlimited poistui myynnistä.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
274
On kyllä harmi tuo Unlimitedin poistuminen. Mullakin näyttää seuraavaa veloitusta 10.9. vielä kuitenkin 4,99€ hintaan.
Pitkäänhän tuo on ollut itsellä yhtäjaksoisessa käytössä kun ekat soittolistani olen tehnyt syyskuussa 2010, eli 11 vuotta sitten. Niin se aika rientää.

Jos oikeen muistan, niin alkuun tuossa ilmaisversiossa ei ollut mainoksia vaan jokin määrätty aika minkä verran musiikkia sai kuunnella ilmaiseksi kuukaudessa. Kun aika täyttyi niin poppi loppui ja jatkui taas kun alkoi seuraava kuukausi.

Alkuun Unlimitedistä tosiaan puuttui mobiilituki ja otin sen kun itsellä oli käytössä vain työpöytäversio. Myöhemmin mobiilituki tuli myös Unlimitediin.

Kaipa se on jatkossa maksettava enempi. Viime vuonna tuli kuitenkin kuunneltua yhteensä yli 40000 minuuttia, eli kyllähän tuo jatkossakin on hintansa väärti.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
On kyllä harmi tuo Unlimitedin poistuminen. Mullakin näyttää seuraavaa veloitusta 10.9. vielä kuitenkin 4,99€ hintaan.
Pitkäänhän tuo on ollut itsellä yhtäjaksoisessa käytössä kun ekat soittolistani olen tehnyt syyskuussa 2010, eli 11 vuotta sitten. Niin se aika rientää.

Jos oikeen muistan, niin alkuun tuossa ilmaisversiossa ei ollut mainoksia vaan jokin määrätty aika minkä verran musiikkia sai kuunnella ilmaiseksi kuukaudessa. Kun aika täyttyi niin poppi loppui ja jatkui taas kun alkoi seuraava kuukausi.

Alkuun Unlimitedistä tosiaan puuttui mobiilituki ja otin sen kun itsellä oli käytössä vain työpöytäversio. Myöhemmin mobiilituki tuli myös Unlimitediin.

Kaipa se on jatkossa maksettava enempi. Viime vuonna tuli kuitenkin kuunneltua yhteensä yli 40000 minuuttia, eli kyllähän tuo jatkossakin on hintansa väärti.
Liityin juuri Deezeristä Spotyyn ja kyllä täytyy sanoa että 10,90 kk on pelkkää vastinetta rahalle.

5 000 biisiä KUUKAUSITTAIN toistoa.

Deezer maksaa vuositilauksena 99,90, mutta app on buginen ja paljon on sellaista mistä en pidä. Asiakkaat valittaa, mitään ei tehdä. Ei ole resursseja.

Ja se näkyy, edes crossfadea ei ole ole. Deezer on kuin jatkuva beta.

Ja se maksaa kuukausittain käytön mukaan sen 10,90 eli melkeinpä Spotify järkevämpi. Harmi kun Spotifystä ei ole vuositilausta, olisi esim. vaikka 1 kk ilmaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Joo, kyllä mä.maksam mielelläni tuon täyden hinnan Spotifystä, sen verran kovassa käytössä on. Vastinetta saa rahalla. Mutta niin sai kyllä tuolla 5e/kk hinnallakin...
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Joo, kyllä mä.maksam mielelläni tuon täyden hinnan Spotifystä, sen verran kovassa käytössä on. Vastinetta saa rahalla. Mutta niin sai kyllä tuolla 5e/kk hinnallakin...
Sai toki, harmi että loppui. No mutta minä liittyin tuohon korkeampaan hintaan.

Eikös sekin ollut tässä vähän aikaa sitten 9,99??? No, ei se sentään eurosta ole. Nautinnollisia kuunteluhetkiä sinulle.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
3kk ilmaiseksi uusille asiakkaille, jotka eivät ole koskaan kokeilleet premiumia Spotify Premium

Mulla loppuukin kohta toi 3kk Tidal-jakso ja joka tapauksessa palailemassa spotifyille varmaan. Kuinkahan tarkasti noi seuloo tiedot? Aiemmat velotukset meni paypalin kautta. Riittäisköhän suoraan kortilta maksutavaksi ja eri email-osoite? Uusi tili ois muutenkin kiva kokeilla. Sais nollattua ton mystisen algoritmin samalla.

e. Spotify näköjään itse vastannut q&a sivullaan "you won't be able to redeem the 3-month trial if you user the same credit card that you've used before ". Mitenhän toi paypal. Näkyyköhän siinä mitään korttiin yksilöivää tietoa maksun saajalle? Ei kai...
Homma pelasi ja tuli palattua nyt ihan maksavaksi asiakkaaksi. Kyllä on sekavaksi mennyt käyttis kuten täälläkin todettu. Sain kimmokkeen kuitenkin kirjottaa tänne nyt ja tässä, koska parhaillaan kuuntelen viikon "release radaria". Käsittämätöntä että artistisuositukset menevät mitä ilmeisemmin artistin nimen mukaan, eikä "artist id:n" tms yksilöivän tunnisteen mukaan. Koska tykkään Brightonilaisesta indie/shoegaze bändistä nimeltä Toy, niin Spotify tarjoilee tällä viikolla jotain japanilaista Toy-nimistä bändiä. Viimeviikolla kattauksessa oli Toy-niminen hiphop-suuruus.

e. huomasin että bändit ovan ilmeisesti sekaisin ihan artist-id tasolla ja kaikki johtavat samaan profiiliin. noh, yhtä ärsyttävää lopputuleman kannalta silti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Näköjään mobiilissa näkyy jo ilmainen tilaus, eikä yksittäisiä kipaleita voi valita. Höh.

No, aika pitkään tätä herkkua kestikin kun miettii milloin Unlimited poistui myynnistä.
Modifoidulla Android-appilla voi valita biisit, 0e/kk
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Modifoidulla Android-appilla voi valita biisit, 0e/kk
Nääh, mä haluan hoitaa tän ihan legitisti ja maksaa sen mitä maksaa. Mä maksan ihan periaatteesta mielelläni tekijöille (ja levy-yhtiöille) jotain. Aiemmin sain haluamani toiminnallisuuden Unlimitedillä, jatkossa sitten joku Premiumeista.

EDIT: Plus, toi kuulostaa laittomalta tai vähintään käyttöehtojen vastaiselta. Muttan en tunne asiaa tarkemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Minulla on rinnakaistestissä TIDAL ja Spotify Premium 320K molemmat.

Tidalin AAC on omaan korviin WH1000X-M3 parempi, mutta 3 kk kokeilujakson alkumetreillä huomasin, että Tidal ei ehkä noin muuten vastaa käyttötarpeitani. Vaikka softa on periaatteessa hyvä, painottuu se liikaa videoihin, lisäksu Tidal tuputtaa perustajiensa musiikkia rankasti. Radiot ovat melko heikkoja Spotifyyn verrattuna jos kuuntelee vähänkin valtavirrasta poikkeavampaa niin silloin TIDALissa ei saa radiota edes avattua. Tidalin mobiiliapp on hieman sekava, ja podcastien puuttuminen syö miestä. Spotifyssä on ok, että podcastit ja musat samassa, ja 10,99 tuosta ei ole paljoa. Vain vähän musaa puuttui vrt. Deezer/Tidal.

Ainoa mitä toivoisin, niin mahdollisesti Hifi-laatua samaan hintaan Spotifyltä joka voisi mahdollisesti parantaa äänenlaatua TIDALin tasolle.

Näyttää siltä, että kun 3 kk on paketissa, perun TIDALin ja jatkan Spotifyllä.

Onhan se toki vähän sellainen kuin Google tai facebook kokoluokassa esim. TIDALiin, mutta ainakin softat on käyttökelpoisia.

Olen joskus aiemminkin sitä käyttänyt, mutta siirryin Google Musiikkiin 5v, kunnes se lopetti ja kokeilin DEEZERiä. Deezerissä olen ollut 1,5 vuotta ja se jotenkin on kolkko.

Ei kehity tarpeeksi ja vikatilanteita on paljon. Podcastien käytettävyys huonoa.

Minusta jo se, että Spotifyssä voi jonottaa podcasteja musiikin sekaan on täydellistä jos haluaa esim. välillä puhetta, Deezerissä tuo ei ole ollut mahdollista.

Kuulin, että Spotify nosti hintojaan vasta vastikään, mutta minua ei tuollainen euron korotus paina.

Tidal Premium 320K AAC maksaa sen 9,99 kk, mutta onko euron säästö kuukaudessa ok, kun puhutaan niin suuresta downgradesta Spotifystä ?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
374
Hmm... Spotify unlimited 4,99e veloitus meni tänään. Mobiilissa näyttää että tilaus on Spotify Free. Tilisivulla näkyy kuitenkin edelleen unlimited ja seuraava veloitus 4,99e kuukauden päästä.

Planin tiedoissa lukee "Ad-free music listening, offline listening, and unlimited skips from your desktop."

Eli ilmeisesti muuttui nyt ainakin tolleen, että windowsissa edelleen unlimited versio, mutta mobiilissa free.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Spotify loistaa taas. Ovat lisänneet Spotify Connect -palveluun ominaisuuden, joka soittaa väkisin suositeltuja biisejä käyttäjän valitseman kappaleen/soittolistan päättymisen jälkeen. Kyse ei ole bugista vaikka siltä vaikuttaakin, vaan ominaisuudesta.

Spotify quietly updated its autoplay feature with a seriously frustrating quirk. When you play music on your Spotify Connect devices, autoplay is now enabled by default and there’s no way to turn it off. This means that after your album, playlist, or your song selection is done playing on any device other than your phone or computer, Spotify will continue playing recommended tracks indefinitely.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Spotify loistaa taas. Ovat lisänneet Spotify Connect -palveluun ominaisuuden, joka soittaa väkisin suositeltuja biisejä käyttäjän valitseman kappaleen/soittolistan päättymisen jälkeen. Kyse ei ole bugista vaikka siltä vaikuttaakin, vaan ominaisuudesta.

Eikö tuolle enää ole asetusta kun mielestäni aiemmin oli asetus että voi valita jatkaako samaa soittolistaa alusta vaiko just samantyylistä musaa soittelee satunnaisessa järjestyksessä? eli nyt ilmeisesti on pakotettu valitsemaan jälkimmäinen :sfacepalm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 092
Roganin podcastin takia on taas välillä pitänyt käyttää spotifya, niin ajattelin kokeilla siirtyä kokonaan spotifyn käyttäjäksi podcastien osalta.

Mutta tuo softa vaan bugittaa. Monta kertaa päivässä katoaa tuo "nyt soitetaan" banneri tuolta alhaalta, jolla pääsis kontrolleihin käsiksi. Samalla työpöydän widget ja ilmoitusalueen kontrollit lakkaa toimimasta. Ainut konsti lopettaa toisto on lopettaa koko ohjelma.
Puhelin käynnistetty uudelleen, spotify asennettu uudelleen, tarkastettu että spotifylla on kaikki oikeudet, akkuoptimoinnit poistettu spotifyn osalta, mutta sama bugitus jatkuu. Puhelimena Samsung S21FE.
Muilla samaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
224
Joo on alkanut jumittelemaan, ainakin Windows- versio. Juuri Roganin podcastia videon osalta pätkii ja lopulta kaatuu. Oisko joku oikeamielinen hakkeri päässyt tekemään hallaa Spotify:n infralle...

Spotify connect on kanssa mennyt huonommaksi, puhelimella pc:llä soiva Spotify toimi ennen oikein mallikkaasti. Nyt se pitää käynnistää puhelimessa uudelleen että pc näkyisi puhelimella. Onko Windows 11 sitten syynä, who knows. Ärsyttävää kun ennen toimi niinkuin pitää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
627
Spotify connect on kanssa mennyt huonommaksi, puhelimella pc:llä soiva Spotify toimi ennen oikein mallikkaasti. Nyt se pitää käynnistää puhelimessa uudelleen että pc näkyisi puhelimella. Onko Windows 11 sitten syynä, who knows. Ärsyttävää kun ennen toimi niinkuin pitää.
Mulla on kanssa alkanut nyt parin viikon ajan tökkiä tuo Connect ihan huomattavasti. Ei tosin PC:llä vaan iOS-sovelluksesta. Joutuu melkein joka kerta yhdistämään kaksi kertaa ennenkuin onnistuu. Mietin että onko vika vahvarissa vaiko Spotifyssa, mutta eiköhän se tämän myötä ole selvää että tämäkin yksi parhaista toiminnallisuuksista softassa on menty rikkomaan :facepalm:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Syytä laittaa kaikki yhteislistat privaateiksi, jos eivät ole jo:
Ei liene yllätys että Facessa muut sivut Badenstockin sivulla aukeaa mutta yllärinä arvostelut bugaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Nyt on taas Spotifylta laskettu melkoista paskaa tuulettimeen -->

Spotify on julkaissut jonkun $89 maksavan 90-luvun aprillipäivän tuotokselta vaikuttavan lisälaitteen (Car Thing), jonka voi kytkeä piuhalla autostereoihin. Ok, tämän voisi vielä ehkä jotenkin ymmärtää, mutta jotta tuo menisi kaupaksi, niin ovat ilmeisesti estäneet tai estämässä sovelluksen uusissa versioissa Spotify Connect -ominaisuuden toiminnan vanhemmista laitteista, joka tarkoittaa että autostereoiden kautta ei välttämättä voi enää jatkossa kuunnella ja ohjata musiikkia ilman tuota vain jenkeissä myytävää matopurkkia. Toiminta riippuu varmaan että minkä valmistajan autostereot autossa on, mutta en ihmettelisi jos pätkivät toiminnan laajemminkin.


Hello everyone,

Thank you for your reports so far. We can confirm that support for Pioneer and JVC-Kenwood car audio head units has been deprecated. This means it will no longer be possible to launch the built-in Spotify app from the interface, but you should still be able to play audio from your mobile devices via Bluetooth or through a USB cable.

Thanks for understanding.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Irtisanoin itse Spotifyn muutama päivä sitten.

Puhelimessa muutama rasittava bugi, esim. jonossa olevat tykätyt biisit eivät aina mene tykätyt listalle, joskus ainoastaan tykätyt-merkki jää Now play -ikkunassa syttymättä.

PC-sovellus Windows 10 -kaatuilee niin että menee esim. ajoittain 600+ biisin soittolistalta etusivulle.

PC-sovelluksen artistisivuilla kun klikkaat biisejä jonoon, niin jokainen biisi tulee samalla valituksi, mitä et valitse todellakaans siinä.

Vähän vaatisi kehitystä että noista vielä 10,99 maksaisi. Tällä hetkellä käytän mainoksilla, äänenlaadussa hieman laskua, mutta ei mikään huono elämys tuokaan.

Mainoksia on 30 sek max 10 minuutin välein, välillä vartin välein, eli ei kiusaksi.

Se, että vuodessa säästää sen 10,99x12 on tietysti plussa kun hinnatkin nousee. Miksi eivät palauta sitä Unlimited tilausta, ilman mainoksia "Ilmainen Premium".
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
224
Jostain syystä Spotify on mennyt huonommaksi viimeisen vuoden aikana, oisko tuloslaskelman viimeinen viiva syynä.... tänään yritin puhelimella kuunnella yhtä Steve Aioikin biisiä niin ilmoitti että ei ole kuunneltavissa laitteellasi. Pc:llä taas pystyy, onko tuo lisensiointi niin tarkkaa että samaa biisiä ei voi kuunnella eri laitteilla

Jos muut ei olisi vielä huonompia niin vaihtoon lähtisi, esim Apple music tarjoaa cd-tasoista soundia samaan hintaan, muttei connect tyyppistä ominaisuutta, kai
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Jostain syystä Spotify on mennyt huonommaksi viimeisen vuoden aikana, oisko tuloslaskelman viimeinen viiva syynä.... tänään yritin puhelimella kuunnella yhtä Steve Aioikin biisiä niin ilmoitti että ei ole kuunneltavissa laitteellasi. Pc:llä taas pystyy, onko tuo lisensiointi niin tarkkaa että samaa biisiä ei voi kuunnella eri laitteilla

Jos muut ei olisi vielä huonompia niin vaihtoon lähtisi, esim Apple music tarjoaa cd-tasoista soundia samaan hintaan, muttei connect tyyppistä ominaisuutta, kai
Alusta ei vaikuta toistettavuuteen.

Kysyin samasta ongelmasta, sanoivat tuessa että kokeile uudelleenasennusta, ja onko samalla tilillä kirjauduttu.

Oma ongelma onneksi hävisi itsestään. Olen kanssa kokeillut niitä kaikkia, palasin Spotifyyn ja nyt käytän sitä ilmaiseksi. Ei ainakaan Joe Roganille mene enää rahani.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Spotifyyn tulossa lisää bloatwarea. Jos ei Joe Rogan, niin nyt ainakin kannattaa cancel spotify.


Eihän tuossa ole mitään järkeä, laittavat kaiken maailman tuhansien roganeita, ja muita palveluita joita ei kukaan kaipaa. Mistä alkaen Spotifystä on tullut niin paljon musiikkia vastaan?

Sopimus peruttu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Eihän tuossa ole mitään järkeä, laittavat kaiken maailman tuhansien roganeita, ja muita palveluita joita ei kukaan kaipaa.
Hmm, mitä haittaa tuosta on? Pakottaako joku kuuntelemaan sisältöä jota ei halua kuunnella, ei kai? Musaa minäkin sieltä kuuntelen noin 99,99% ajasta, mutta ei tuhannet podcastit mua lainkaan haittaa. Niillekin on suuri yleisö.

En perunut sopimusta.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Hmm, mitä haittaa tuosta on? Pakottaako joku kuuntelemaan sisältöä jota ei halua kuunnella, ei kai? Musaa minäkin sieltä kuuntelen noin 99,99% ajasta, mutta ei tuhannet podcastit mua lainkaan haittaa. Niillekin on suuri yleisö.

En perunut sopimusta.
Nyt tulee siis podcastien lisäksi kolmas alusta Spotifyyn eli tuo Live discussion hub.


Eli tulossa lisää rihkamaa, sen lisäksi Spotify on aiemmin suunnitellut myös äänikirjojen tuomista.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Spotifyyn tulossa lisää bloatwarea. Jos ei Joe Rogan, niin nyt ainakin kannattaa cancel spotify.


Eihän tuossa ole mitään järkeä, laittavat kaiken maailman tuhansien roganeita, ja muita palveluita joita ei kukaan kaipaa. Mistä alkaen Spotifystä on tullut niin paljon musiikkia vastaan?

Sopimus peruttu.
Spotifyssa on maailman suurin podcast jota ei voi muualla kuunnella ja nyt sovellukseen tulee uusi vapaaehtoinen ominaisuus? Imo näiden keskusteluhuoneiden juna tuli ja meni eikä se ihmisiä kiinnosta, mutta en tätä perse edellä puuhun logiikkaa ymmärrä jossa saadessaan lisää vastinetta rahalle pitäisi valittaa.

Ei tulisi mieleenkään vaihtaa Spotifysta pois. Musiikkivalikoimalle ei yksinkertaisesti ole kilpailua markkinoilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 092
Meitä on moneksi. Ite en musiikkia kuuntele ollenkaan, vaan lähes pelkästään podcasteja. Äänikirjat otan myös ilolla vastaan.

Ja mitä tulee aiemmin manaamiini spotify apin bugeihin, niin ongelmat korjaantui vaihtamalla puhelinta iOS laitteeseen. Android version kehitys ilmeisesti ei ole niin hyvällä tolalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Nyt tulee siis podcastien lisäksi kolmas alusta Spotifyyn eli tuo Live discussion hub.
Pakko toistaa: mitä haittaa tuosta on? Miten tuo saa aikaan sen että perut tilauksen kun tuo ei ilmeisesti vaikuta millään tavalla sinun käyttökokemukseesi? Avaa vähän.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
651
Pakko toistaa: mitä haittaa tuosta on? Miten tuo saa aikaan sen että perut tilauksen kun tuo ei ilmeisesti vaikuta millään tavalla sinun käyttökokemukseesi? Avaa vähän.
Spotify on unohtamassa tärkeimmän väylänsä ja tuotteensa (tai siis nehän unohtivat sen jo aikoja sitten), ei kehitä eteenpäin haluttuja ja kysyttyjä toimintoja (joita maksavat asiakkaat ovat vuosia pyytäneet) vaan satsaa podcasteihin ym. asioihin.
Tämä kuvio on ihan selvä kun vuosien ajan seurannut tätä tilanteen kehittymistä. Muutoin olen itse tyytyväinen Spotify:n käyttäjä (suositukset ym. pelaavat todella hyvin) mutta nyt viimein pitäisi saada parempi äänenlaatu sekä paremmat korvaukset artisteille/bändeille.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Spotify on unohtamassa tärkeimmän väylänsä ja tuotteensa (tai siis nehän unohtivat sen jo aikoja sitten), ei kehitä eteenpäin haluttuja ja kysyttyjä toimintoja (joita maksavat asiakkaat ovat vuosia pyytäneet) vaan satsaa podcasteihin ym. asioihin.
Tämä kuvio on ihan selvä kun vuosien ajan seurannut tätä tilanteen kehittymistä. Muutoin olen itse tyytyväinen Spotify:n käyttäjä (suositukset ym. pelaavat todella hyvin) mutta nyt viimein pitäisi saada parempi äänenlaatu sekä paremmat korvaukset artisteille/bändeille.
Juuri tämä.

Spotify piti olla musiikille, nyt kaiken maalman muuta ominaisuutta tuodaan, vaikka asiakkaat haluaa muuta.

Itse lopetin vähän aikaa sitten lypsylehmänä olemisen Spotifylle ja peruin tilaukseni. Kuulin moneltakin artistilta, että saavat sieltä aika vähän tuloa. Nyt kuuntelen sieltä maksutta biisejä.

En oikein näe Spotifylle tulevaisuutta, jos eivät korjaa menojansa takaisin musiikkiin. Podcastit on ok, mutta jotain rajaa, maksaako siitä että Rogan saa £200 000.

Samaan aikaan musiikkiartistit saavat £2 kuukaudessa jos sitäkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Muutoin olen itse tyytyväinen Spotify:n käyttäjä (suositukset ym. pelaavat todella hyvin) mutta nyt viimein pitäisi saada parempi äänenlaatu sekä paremmat korvaukset artisteille/bändeille.
Ok, mä en ihan ymmärrä tätä kytköstä uuden sisällön tuomiseen kun se ei vaikuta vanhan käyttöön. Se on ehdottomasti kiva ja toivottavaa, jos Spotifyn appiksia kehitetään eteenpäin. Mutta ne ovat yhä joiltain osin parempia kuin kilpailijat. Samoin tarjonta. Eikä tuo käyttö mitenkään muutu vaikka sinne tuotaisi mitä uutta paskaa sisältöä mukaan.

Äänikirjojen tuominen olisi aivan loistavaa ja lisäisi varmuudella tilauksia, jos hintaa ei liikaa nostettaisi.

Mutta jaloillaan kannattaa äänestää ja jos @kntkvtknt löytää muualta paremman vaihtoehdon, niin aina vaan parempi :+1:
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
651
Podcastien ym. tuotannon lisäys palveluun ei haittaa, mutta tuo että entinen pääasiallinen markkinoitu palvelu, tuote vaan jätetään olemaan tiettyyn tilaan eikä siis ole edes tuotu samalla tasolle kuin muilla samalla alalla toimivien kilpailijoiden palvelut ovat. Eipä tämä kovin hankala ole kenenkään hahmottaa joka on edes vähän lukenut markkinoinnin perusteita.
Totuuttahan ei tiedä kukaan ulkopuolinen miksi Spotify niinkin myöhään kuin viime vuoden helmikuussa mainitsi Hifi:n mutta sitten ovat olleet kovin vaitonaisia asiasta. En usko että on mistään lisenssien tai niiden hankinnan vaikeudesta, sillä muillakin pienemmillä toimijoilla on jo nyt palveluissaan vähintää lossless eli cd-laatu tarjolla.
Miksi kilpailutilanteessa markkinajohtaja on niin sokaistunut eikä tajunnut satsata asioihin oikealla tavalla ja asettanut prioriteettilistan kärkeen esim. paremman äänenlaadun? Tuo on kuitenkin yksi valttikortti vaikka suoranainen hifi ja sen harrastajat ovatkin suhteellisen pieni vähemmistö (ilmeisesti) koko Spotify:n asiakaskunnasta. Äänenlaatu nykyisellään Spottarissa on ihan ok, mutta jos on kuunnellut ihan oikeita fyysisiä äänitteitä ja hires/lossless-tasoisena tiedostoja vielä tarpeeksi hyvällä musajärjestelmällä tuntuu hassulta että muutoin sovelluksen toiminnot ovat ihan toimivia, mutta se kaikken tärkein, musiikki siis toimii puitteissaan mutta miksi jättää unohduksiin ja toteutukseltaan puolitiehen. Ehkä Daniel Ek mieluummin satsaa Roganiin, asejuttuihin, jalkapallojoukkueisiin ym eikä näe tarpeellisena parantaa äänenlaatua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
tuo että entinen pääasiallinen markkinoitu palvelu, tuote vaan jätetään olemaan tiettyyn tilaan eikä siis ole edes tuotu samalla tasolle kuin muilla samalla alalla toimivien kilpailijoiden palvelut ovat. Eipä tämä kovin hankala ole kenenkään hahmottaa joka on edes vähän lukenut markkinoinnin perusteita.
Ja ei ole kenenkään hankala hahmottaa, että kehitystyöhön ei kannata kaataa rahaa liikaa jos suurin osa asiakkaista on tyytyväisiä. Mä esim. en kaipaa korkeampaa laatua (joo, on kahden tonnin kajarit, eikä 20k, eli en kaipaa 40 kHz:n taajuuksia). En siis itse haluaisi maksaa tuosta lisähintaa. Tuskin erottaisin pakkaamatonta Spotify Premiumin laadusta missään tilanteessa. Ja vaikka erottaisin, en osaisi laittaa niitä paremmuusjärjestykseen. Eli täysin turha ominaisuus, joka maksaa rahaa (erityisesti siirto- ja tallennus kapasiteetin takia)

Korvaukset artisteille on sitten ihan oma asiansa. Eikä ne liity oikein mitenkään uuden sisällön tuomiseen. Siitä olen samaa mieltä, että artisteille tilanne ei ole paras mahdollinen ja ymmärrän täysin jos joku haluaa tuon takia vaihtaa palvelua (jos voidaan varmistaa että toisen palvelun kohdalla korvaukset ovat paremmat).
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Ja ei ole kenenkään hankala hahmottaa, että kehitystyöhön ei kannata kaataa rahaa liikaa jos suurin osa asiakkaista on tyytyväisiä. Mä esim. en kaipaa korkeampaa laatua (joo, on kahden tonnin kajarit, eikä 20k, eli en kaipaa 40 kHz:n taajuuksia). En siis itse haluaisi maksaa tuosta lisähintaa. Tuskin erottaisin pakkaamatonta Spotify Premiumin laadusta missään tilanteessa. Ja vaikka erottaisin, en osaisi laittaa niitä paremmuusjärjestykseen. Eli täysin turha ominaisuus, joka maksaa rahaa (erityisesti siirto- ja tallennus kapasiteetin takia)

Korvaukset artisteille on sitten ihan oma asiansa. Eikä ne liity oikein mitenkään uuden sisällön tuomiseen. Siitä olen samaa mieltä, että artisteille tilanne ei ole paras mahdollinen ja ymmärrän täysin jos joku haluaa tuon takia vaihtaa palvelua (jos voidaan varmistaa että toisen palvelun kohdalla korvaukset ovat paremmat).
Oikein. Minä en kaipaa enää edes sitä extreme 320K laatua.

Peruin Spotifyn ja se on ollut muutaman viikon nyt mainoksilla ja 160K-laadulla. En oikeastaan kuule eroa, että jotakin olisin menettänyt äänessä. En tiedä mistä johtuu, mutta varmasti jotakin osuutta asiaan on sillä että minulla on käytössä satasen tarjousluuri ja 50 tarjouskuulokkeet bt in ear. Kotona läppäri ja 199 tarjouskuulokkeet, langalla. Eroa on, mutta se ei ole niin suurta, että maksaisin Spotifysta tai muusta.

Ainoa haitta on mainos, mutta skeään ei haittaa, kun tietää mitä sillä saa. Yli 130 euron säästön vuodessa.

Desktopissa hieman ottaa pannuun bannerimainokset jotka tulevat kaiken muun päälle.

Olisin valmis maksamaan Spotifylle jos tulisi 160K-tasoinen palvelu, jossa ei äännelaatu ja offline Premium-ominaisuuksia, mutta olisi skippausraja pois ja puhelimessa tai koneessa ei mainoksia.

Eli riisuttu Premium, puoleen hintaan 5,49 eurolla, ilman mainoksia. Kun sitä ei ole, kuuntelen sitä kokonaan maksutta.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Spotify Inc. heikentää selkeästi ilmaispalveluiden ominaisuuksia.

Jatkossa myös Desktop-kuuntelussa palvelussa on pakotettu satunnaistoisto eikä mitään voi jonottaa tai uudelleenjärjestellä kesken kaiken toistojonossa.

Näin palvelu uskoo saavansa lisää maksavia asiakkaita, koska ilmaispalvelu on ollut monelle ihan hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Onko muuten muilla esiintynyt seuraavaa? Maksettu Spotify ja se ei anna toistaa isoa osaa "ei omilla listoilla" jo olevista biiseistä. Eli jos etsin jonkin artistin levyn haulla jos yritän toistaa niin eipä toista. Luurilla onnistuu normaalisti. Ja AdGuardinkin otin pois desktopilta päältä eikä vaikutusta. Mikä hitto tuota riivaa?
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
224
Samaa kirosin itsekin, hirveästi on biisejä soittolistalta mennyt "tummaksi" eli ei pysty toistamaan. Karkeasti joka neljäs biisi on semmoinen mitä ei pysty kuuntelemaan, maksettu Spotify. Joku copywright juttu tässä taitaa olla takana, suurin osa hävinneistä biiseistä on sample-pohjaisia niin ehkä omistajat eivät oo saanu korvausta niistä.

En ois uskonut tätä sanovani mutta olihan siinä mp3 latailussa omat hyvät puolensa
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Samaa kirosin itsekin, hirveästi on biisejä soittolistalta mennyt "tummaksi" eli ei pysty toistamaan. Karkeasti joka neljäs biisi on semmoinen mitä ei pysty kuuntelemaan, maksettu Spotify. Joku copywright juttu tässä taitaa olla takana, suurin osa hävinneistä biiseistä on sample-pohjaisia niin ehkä omistajat eivät oo saanu korvausta niistä.

En ois uskonut tätä sanovani mutta olihan siinä mp3 latailussa omat hyvät puolensa
MP3 ei vaan tahdo saada enää läheskään joka biisistä hankittua mistään kun Google Play Music MP3 kauppa suljettiin. Korvaavaa ei oo oikein löytynyt.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 364
MP3 ei vaan tahdo saada enää läheskään joka biisistä hankittua mistään kun Google Play Music MP3 kauppa suljettiin. Korvaavaa ei oo oikein löytynyt.
HDTracks ja Bandcamp nyt ainakin ensimmäisenä tulee mieleen. Jälkimmäisestä on tullut ostettua monesti.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Kaatuuko kellään muulla Spotifyn soittolista sisäisesti kun avaa sen, sitten tulee joku latausympyrä ja softa palaa etusivulle.

Hieman rasittava bugi tuo, mutta onneksi esiintyy harvoin. Samoin joskus softaan tulee valkoisia neliöitä tai palkkeja koko soittimen laajuisesti vilkkuen.

Ei ole sitäkään ongelmaa onneksi ihan joka päivä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Samaa kirosin itsekin, hirveästi on biisejä soittolistalta mennyt "tummaksi" eli ei pysty toistamaan. Karkeasti joka neljäs biisi on semmoinen mitä ei pysty kuuntelemaan, maksettu Spotify. Joku copywright juttu tässä taitaa olla takana, suurin osa hävinneistä biiseistä on sample-pohjaisia niin ehkä omistajat eivät oo saanu korvausta niistä.

En ois uskonut tätä sanovani mutta olihan siinä mp3 latailussa omat hyvät puolensa
Jahas. Nyt alkoi soimaan Mokoma joka aiemmin oli harmaana eikä suostunut lähteä soittamaan. Löytyi syykin. Freedomen ollessa päällä biisit ei pelaa. Laitoin vittuillessani viestin Spotifylle että korjaavat tuon, Freedomesta en maininnut sanaakaan kun huomasin tuon vasta jälkeenpäin. Pyysin Spotifya myös jatkamaan 3kk / 10e tarjoustani sillä ajalla mitä homman korjaamiseen menee aikaa. :D Saa nähdä vastaavatko edes.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Spotifyyn tuli Androidiin uusi toiminto. Etusivua voi filtteröidä näyttämään vain musiikin tai podcastit.

Se on toimintona vähän huono, koska palkki vie tilaa näytöltä, ja ennen muuta se on liian hankala käyttää kun yksi asia kerrallaan esim. musiikkisuositukset näkyvät aivan liian isoina.

Ei ole ihan loppuun asti mietitty tämä, mutta kaipa tähän tottuu.


Myös Now Playing -näkymistä on ollut liikkeellä uusia versioita, eli ilmeisesti sekin muuttuu mobiilissa uuteen.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Pöh, ihan sysipaska toi uusi jaottelu. Olisin toivonut käyttöliittymän pysyvän samana mutta osaisi vain näyttää musiikki tai podcasteja. Nyt toi on vaan helkkarin isokokoinen suositussivu, josta ei ole mitään hyötyä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Pöh, ihan sysipaska toi uusi jaottelu. Olisin toivonut käyttöliittymän pysyvän samana mutta osaisi vain näyttää musiikki tai podcasteja. Nyt toi on vaan helkkarin isokokoinen suositussivu, josta ei ole mitään hyötyä.
Ei tule kyllä hirveästi käytettyä sitä jaottelua, luulisi että vähän pienempää laatikkoa olisi niissä segmenteissä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Spotifyn Nyt soi puhelimessa uudistuu parhaillaan.



Onko mielipiteitä? minusta näyttää aika sekavalta...
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
488
Ja miksi suunnilleen joka toisessa päivityksessä aktivoidaan se mahdollisuus että voi painaa biisin nimeä pitkään avatakseen context menun, ja joka toisessa se disabloidaan jotta täytyy osua niihin minimaalisen pieniin kolmeen pisteeseen näytön oikeassa reunassa, ja jos klikkaat huti niin sotket toistojonosi.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Ja miksi suunnilleen joka toisessa päivityksessä aktivoidaan se mahdollisuus että voi painaa biisin nimeä pitkään avatakseen context menun, ja joka toisessa se disabloidaan jotta täytyy osua niihin minimaalisen pieniin kolmeen pisteeseen näytön oikeassa reunassa, ja jos klikkaat huti niin sotket toistojonosi.
Myös desktopista liikkuu uutta versiota tyylissä, mutta en muista missä näin sen kuvan.

Sekin muuttuisi aikanaan siis erilaiseksi, lähinnä elementtisijoittelun kanssa.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Spotifyn desktop ui muuttumassa hieman lähiaikoina, mahdollisesti. Mitä olet mieltä muutoksesta?

Minusta ihan ok, tosin liian pelkistetty.

p0wpmnlwb8o91.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Tuo on hyvä että haku näkyy aina ylhäällä. Cover artin suurennus huolestuttaa, miten sen tuosta skaalaa isoksi rikkomatta layouttia? Ehkäpä tuo vasen alue joustaa ja antaa tilaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 110
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom