Minulla on rinnakaistestissä TIDAL ja Spotify Premium 320K molemmat.
Tidalin AAC on omaan korviin WH1000X-M3 parempi, mutta 3 kk kokeilujakson alkumetreillä huomasin, että Tidal ei ehkä noin muuten vastaa käyttötarpeitani. Vaikka softa on periaatteessa hyvä, painottuu se liikaa videoihin, lisäksu Tidal tuputtaa perustajiensa musiikkia rankasti. Radiot ovat melko heikkoja Spotifyyn verrattuna jos kuuntelee vähänkin valtavirrasta poikkeavampaa niin silloin TIDALissa ei saa radiota edes avattua. Tidalin mobiiliapp on hieman sekava, ja podcastien puuttuminen syö miestä. Spotifyssä on ok, että podcastit ja musat samassa, ja 10,99 tuosta ei ole paljoa. Vain vähän musaa puuttui vrt. Deezer/Tidal.
Ainoa mitä toivoisin, niin mahdollisesti Hifi-laatua samaan hintaan Spotifyltä joka voisi mahdollisesti parantaa äänenlaatua TIDALin tasolle.
Näyttää siltä, että kun 3 kk on paketissa, perun TIDALin ja jatkan Spotifyllä.
Onhan se toki vähän sellainen kuin Google tai facebook kokoluokassa esim. TIDALiin, mutta ainakin softat on käyttökelpoisia.
Olen joskus aiemminkin sitä käyttänyt, mutta siirryin Google Musiikkiin 5v, kunnes se lopetti ja kokeilin DEEZERiä. Deezerissä olen ollut 1,5 vuotta ja se jotenkin on kolkko.
Ei kehity tarpeeksi ja vikatilanteita on paljon. Podcastien käytettävyys huonoa.
Minusta jo se, että Spotifyssä voi jonottaa podcasteja musiikin sekaan on täydellistä jos haluaa esim. välillä puhetta, Deezerissä tuo ei ole ollut mahdollista.
Kuulin, että Spotify nosti hintojaan vasta vastikään, mutta minua ei tuollainen euron korotus paina.
Tidal Premium 320K AAC maksaa sen 9,99 kk, mutta onko euron säästö kuukaudessa ok, kun puhutaan niin suuresta downgradesta Spotifystä ?