Hei
Olin tässä kirjoittelemassa kysymystä, että mitä ihmettä tehdä kun Spotifyn Windows desktop-versio (ei modernkikkare) antaa virheen, ettei nettiyhteyttä löydy (error code 4). En ole kokeillut googlaamalla löytämääni ja ehdotettua DNS asetusten vaihtoa Googlen vastaaviin, koska Windows koneissa se ei näyttänyt auttavan asiaa (jossain Mäkkärissä auttoi).
Mutta sitten satuin kokeileman Spotifyn käynnistämistä suoraan Spotifyn kansiosta, joka ei minun järjestelmässä oikeasti olekaan oletuksena oleva
%appdata%/Spotify -kansiossa koska olen halunnut siirtää oletuskansiosta muualle, eikä se onnistu itse Spotifyn asetuksilla. Olen siis siirtänut Spotifyn asennuksen "huijaamalla"
mklink-komennolla (mklink /J) tarvittavat roinat kokonaan toiselle fyysiselle asemalle (sekä
%appdata%/Spotify että
%localappdata%/Spotify), koska välillä (varsinkin perhanan pakkopäivitykset) aiheuttivat sellaisen rumban levyllä, ettei järjestelmä enää vastannut mihinkään vaan oli sammutettava virtanapista. Samanlaisia kokemuksia tuntuu olevan muillakin mitä olen googlannut.
No, niin jos joku olisi sattunut tekemään vastaavaan Spotifyn siirto-operation Windowsissa ja toimivan alun jälkeen päivänä erää alkaa herjaamaan ettei nettiyhteyttä ole (error 4), niin kokeile yksinkertaisesta mennä resurssienhallinnalla sinne missä Spotify on oikeasti asennettu ja käynnistä Spotify.exe sieltä. Itselläni tämä auttoi, ja sitten asiaa helpottaakseen voi tehdä jonkun spotify.batin jossa siirrytään ensin ko. kansioon ja käynnistetään Spotify sieltä. Hyvin tuntuu nyt toimivan.
Aika harvan juttuja, mutta laitoinpa ylös jos joku sattuu painivan saman ongelman (ja samasta Spotifyn siirrosta johtuvasta syystä), tästä voi olla apua jos löytää googlettamalla.