Soundbar

Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
17
Moi!

Tarveisin vähän jeesiä soundbarin ostoon. Elikäs projektorissa ei äänet ole tarpeeksi hyvät niin soundbarille olisi käyttöä.

Kriteereinä on hintaluokka n. 150-300€ ja eipä oikeastaan muuta kriteeriä ole, käyttötarkoitus on leffojen/sarjojen katsomiseen melkopienessä tilassa (10-15m²)


Olen katsellut noita Samsung halvempia malleja jotka hintansa puolesta ainakin vetää puoleensa.

Esimerkkinä:





Viimeisin ja kallein HW-Q700A/ EN kotiteatteri - 279.93 €
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Ai sinä väität että lg n telkkarin omat kajarit soi yhtä hyvin kuin samsungin lippulaiva baarit : D

Itsellä tosin vanhempi q950t (9.1.4) setti ja löytyi samaan aikaan cx ( samat kajarit noin kuin c1).

Kyllähän noi lgn omat kajarit ihan ok soi telkkarin kajareiksi, mutta ei kyllä mitään jakoa hyvälle soundbaarille.

Joko aloitus trolli tai sitten samsung pilannut nää uusimmat baarit tai sulla perseelleen säädetty tai viallinen yksilö;)
cx olen kuunellut myös ja taitaa olla samat tai ainakin vastaavat kaiuttimet. Ei ole trolli. subin kun ottaa pois mölyämästä niin kuulee että ei sen soundbarin ääni nyt kummoinen ole kun vertaa telkkarin kaiuttimiin. olen varma et parempaa tilaääntä saa samalla rahalla muilta valmistajilta, vaikka sit ilman takakaiuttimia.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
cx olen kuunellut myös ja taitaa olla samat tai ainakin vastaavat kaiuttimet. Ei ole trolli. subin kun ottaa pois mölyämästä niin kuulee että ei sen soundbarin ääni nyt kummoinen ole kun vertaa telkkarin kaiuttimiin. olen varma et parempaa tilaääntä saa samalla rahalla muilta valmistajilta, vaikka sit ilman takakaiuttimia.
Okei.... Ei kun tilaamaan toista merkkiä vaan. Itse noita testaillessano oli ekana se lg n oma lippulaiva baari ja ero tuohon samsungin omaan oli aivan järkyttävä...etenkin musiikkia toistettaessa. Tais kyllä olla toi q950t rtingssin arvosteluissa paras soundbar sinä vuonna ja siltä se on kyllä kuullostanutkin. Miksi ihmeessä sä arvostelet soundbaaria ilman subbaria joka tuo matalat taajuudet siihen??? Ja takaskobeilla toimii surround tuossa paremmin kuin mun 6.1 kotiteatterissa ja se on paljon sanottu se. Ihmettelen kyllä miten on niin eriäviä mielipiteitä suht samoista laitteista? Tietty jos ei tykkää niin kandee kyllä palauttaa samantien....

Subbari ei kyllä mölyä tippaakaan ainakaan tuossa mun setissä vaan tosi pehmeästi tuo alataajuudet tuohon ettei oikeastaa erota subin sijoitteluakaan. Subbari mulla edessä tv tason sivulla vasemmalla.

Mutta tuo että joku väittää että tuollainen tonnin baari ei eroa telkkarin skobeiata yhtään niin on kyllä jo surkuhupaisaa tai sama äänimaailma kuin jbl n bluetooth kannettavissa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Tilasinpas itsekin tuon "halvan ja hyvän" creative stage v2 soundbarin. Rätisi jotain ihan ihmeellistä, google sanoo että firmispäivitystä niin ehkä auttaa. Firmispäivitys sisään ja laite aloitti mykkäkoulun :D Aikani taistelin ja ajoin uusiksi firmistä sisään kun bootloader modessa tuli usb-väylälle ja sain kun sainkin henkiin. No nyt ei enää rätise parinkymmenen sekunnin välein, mutta koska tämä tuli aateekoo käyttöön niin voipissa "poksahtelee" aina kun audiokanava aukeaa

Eli pitäisi keksiä joku comfort noise win10 koneelle. Koitin tuossa jonkun aikaa etsiä pystyykö sellaisen enabloimaan jostain win10, mutta en löytänyt mitään. Olisiko jollain ideaa miten tuo kannattaisi toteuttaa ettei tuota "poksahtelua" tulisi aina kun audio aktivoituu?
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Okei.... Ei kun tilaamaan toista merkkiä vaan. Itse noita testaillessano oli ekana se lg n oma lippulaiva baari ja ero tuohon samsungin omaan oli aivan järkyttävä...etenkin musiikkia toistettaessa. Tais kyllä olla toi q950t rtingssin arvosteluissa paras soundbar sinä vuonna ja siltä se on kyllä kuullostanutkin. Miksi ihmeessä sä arvostelet soundbaaria ilman subbaria joka tuo matalat taajuudet siihen??? Ja takaskobeilla toimii surround tuossa paremmin kuin mun 6.1 kotiteatterissa ja se on paljon sanottu se. Ihmettelen kyllä miten on niin eriäviä mielipiteitä suht samoista laitteista? Tietty jos ei tykkää niin kandee kyllä palauttaa samantien....

Subbari ei kyllä mölyä tippaakaan ainakaan tuossa mun setissä vaan tosi pehmeästi tuo alataajuudet tuohon ettei oikeastaa erota subin sijoitteluakaan. Subbari mulla edessä tv tason sivulla vasemmalla.

Mutta tuo että joku väittää että tuollainen tonnin baari ei eroa telkkarin skobeiata yhtään niin on kyllä jo surkuhupaisaa tai sama äänimaailma kuin jbl n bluetooth kannettavissa :)
okei lg:tä sit tuskin kannattaa edes miettiä. Pitää tutkailla onko harman kardonin, sonoksen tai devialetin bareista mihinkään. jo se samsungin soundbarin pituus huonontaa ääntä kun se ei ole tarpeeksi pitkä hyvän stereokuvan luomiseksi kun etäisyyttä laitteeseen on yli 4metriä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 387
okei lg:tä sit tuskin kannattaa edes miettiä. Pitää tutkailla onko harman kardonin, sonoksen tai devialetin bareista mihinkään. jo se samsungin soundbarin pituus huonontaa ääntä kun se ei ole tarpeeksi pitkä hyvän stereokuvan luomiseksi kun etäisyyttä laitteeseen on yli 4metriä
Samsunghan osti Harmanin jo 2017 ja siitä lähtien heidän ainakin high-end soundbarit ovat olleet tämän Samsung-Harmanin yhteistyön tuotoksia:

Mutta jotain tosiaan vialla jos LG:n kaiuttimet tuolle pärjää, itsellä olohuoneessa C1 + Q96R ja melkoisilta matopurkeilta television kaiuttimet kuulostaa jos tuon patukan kytkee pois päältä.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Moi!

Tarveisin vähän jeesiä soundbarin ostoon. Elikäs projektorissa ei äänet ole tarpeeksi hyvät niin soundbarille olisi käyttöä.

Kriteereinä on hintaluokka n. 150-300€ ja eipä oikeastaan muuta kriteeriä ole, käyttötarkoitus on leffojen/sarjojen katsomiseen melkopienessä tilassa (10-15m²)


Olen katsellut noita Samsung halvempia malleja jotka hintansa puolesta ainakin vetää puoleensa.

Esimerkkinä:





Viimeisin ja kallein HW-Q700A/ EN kotiteatteri - 279.93 €
Mites jbl bar 2.1? 199e
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
43
Harmanista puheen niin tuli citation multibeam 1100 hommattua ja kyllä tällä barilla pärjää ilman subbaria hyvinkin. Jopa vähän takapuolessa tuntuu alataajuudet kun elokuvaa katselee. Surround ja atmos effectit on vähän pettymys, todella paljon kiinni katsottavan materiaalin äänimaailman laadukkuudesta kiinni. Joskus kuulee selkeästi kun esim. lentokoneet menee ruudun poikki miten ääni jatkaa matkaa vaikka kuvassa ei kyseisiä lentokoneita enää näy, mutta enemmän tuntuu että ääni jää kapeaksi / ohueksi.

Oma olohuone on toisaalta hyvin haastava tuollaisille heijastaville virtuaalisurtound äänille (normaalia korkeampi huonekorkeus sekä suuri avoin tila + keittiö)

Vaikka barista lähtee hyvin bassoa niin ajattelin ostaa subbarin ja surround kajarit tähän kaveriksi, vanha laitteisto oli harmanin 5.1 setti + pioneerin vahvistin niin tottunut laajempaa äänimaailmaan.

Kannattaa harmanin sivuilta koittaa bongata tehdaskorjattua jos citation 1100 on kiikarissa, sieltä 599€ hintaan on hinta/laatusuhde todella hyvä.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
528
Harmanista puheen niin tuli citation multibeam 1100 hommattua ja kyllä tällä barilla pärjää ilman subbaria hyvinkin. Jopa vähän takapuolessa tuntuu alataajuudet kun elokuvaa katselee. Surround ja atmos effectit on vähän pettymys, todella paljon kiinni katsottavan materiaalin äänimaailman laadukkuudesta kiinni. Joskus kuulee selkeästi kun esim. lentokoneet menee ruudun poikki miten ääni jatkaa matkaa vaikka kuvassa ei kyseisiä lentokoneita enää näy, mutta enemmän tuntuu että ääni jää kapeaksi / ohueksi.

Oma olohuone on toisaalta hyvin haastava tuollaisille heijastaville virtuaalisurtound äänille (normaalia korkeampi huonekorkeus sekä suuri avoin tila + keittiö)

Vaikka barista lähtee hyvin bassoa niin ajattelin ostaa subbarin ja surround kajarit tähän kaveriksi, vanha laitteisto oli harmanin 5.1 setti + pioneerin vahvistin niin tottunut laajempaa äänimaailmaan.

Kannattaa harmanin sivuilta koittaa bongata tehdaskorjattua jos citation 1100 on kiikarissa, sieltä 599€ hintaan on hinta/laatusuhde todella hyvä.
Tehdaskorjattu 599 ja uusi maksaa 709€

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 361
Tuli hommattua käytettynä Samsung HW-S60A soundbar kun kerran halvalla sai. En ole vielä päässyt kokeilemaan mutta kiinnostaisi hankkia tämän kylkeen Samsungin subbari, SWA-W500 maksaisi 115€. Onko jollain kertoa kokemuksia tästä subbari+soundbar kombosta?
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
107
115eur 6,5" subi ei paperilla lupaa ihmeitä, mutta voisin lyödä vetoa että tekee valtavan eron pelkkään soundbariin :)
Tilaa ihmeessä jos et katso pelkkiä teksti-tv:tä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 822
Arcci on yllättävän hyvä ilman subbaria, mutta kyllähän se ihan uusiin sfääreihin nousee kun semmoisen laittaa. Sen voi toki hommata myöhemminkin kun on taas vähän sotakassaa keräilty.
Mulla oli Arc pari kuukautta ilman subia ja kyllähän se menettelee. Nyt on Arc + Sonos Sub + 2kpl vanhaa play:3 takana. Ei paljon parempaa makkariäänetoistoa voi toivoa :)
Multa ääni ehdottomasti siis Subille myös.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
Itselläni ollut nyt JBL bar 2.1 deep bass tossa parisen kuukautta pelkästään musan kuuntelussa yhdessä huoneessa satunnaisesti....subbarihan tossa on kyllä asiallinen ja menee riittävän alas eikä ihme kyllä humissu tai kumissu vaikka seinän viereen sen sijoitin.
Otin sitten vertailun vuoksi pykälää halvemman Creative stage v2:n joka kyllä muuten soi asiallisesti mutta ton oma passiivisubbari ei kyllä säväytä joten löin jatkoks tohon vähän paremman basson niin nyt sekin alkaa jo kuulostamaan hyvältä....itse bar osa on ihan asiallinen ja täysillä tehoilla soitettunakaan en huomannu yläpäässä tms sen kummempaa säröä tai muuta häiritsevää.
JBL kokonaisuutena soi paremmin mutta keskialue jää selvästi vaimeeks verrattuna creativeen, tosin subbari on kyllä ihan eri sarjaa kun creativessa, creativem keskialue ja diskantti varsinkin kovemmalla luukuttaessa tuntuu olevan paremmin hallussa mutta basso tossa on kyllä ihan lelu, sen jo melkein arvasinkin kun otin ton subilootan käsiin mutta pienellä modaamisella kun valjastaa paremman passiivisubin ton jatkoks niin ihan asiallisen systeemin saa sitten.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Hakusessa olis laadukas ”soundbar” joka toimii hyvin musiikilla. Hintaluokassa 1500-2000e. Tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa eli sonos arc+sub tai naim muso2.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 822
Hakusessa olis laadukas ”soundbar” joka toimii hyvin musiikilla. Hintaluokassa 1500-2000e. Tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa eli sonos arc+sub tai naim muso2.
Multa ääni ainakin Sonokselle. Reilun vuoden ollut Arc+Sub (ja takana Play:3 x 2) ja toimii.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Mä luulen kans, et on ihan ok lajissaan. Mulla tosin käyttö painottuu enempi musiikkiin ja satunnaisesti leffoihin. Nyt joutuu pakonsanelemana downgradeta alaspäin, mutta se ei tässä tilanteessa haittaa. Spotissa kuuntelu on jäänyt nykyään muutenkin niin vähälle. Sonos vahvoilla mutta tuo Naim Muso2 vaikuttaa musiikilla vahvimmalta, mutta siihen ei saa mitenkään liitettyä subia joka on mulla ollut aika ehdoton.


Multa ääni ainakin Sonokselle. Reilun vuoden ollut Arc+Sub (ja takana Play:3 x 2) ja toimii.
[/QUOTE
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
224
Hakusessa olis laadukas ”soundbar” joka toimii hyvin musiikilla. Hintaluokassa 1500-2000e. Tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa eli sonos arc+sub tai naim muso2.
Mitäs mieltä olisit Ht a9, sitä on jatkuvasti siinä 2199 tarjouksessa (isommalla subbarilla) ja jos on vielä sonyn televisio (vain tietyt) niin sitä voi käyttää centerinä. (Toi a9:sin kupla on ollu toimiva mitä itse koin aikoinani) Jos valinta vaan sono tai naim niin kyllä sonokseen menisin itsekkin. Helpompi liittää lisää kaiuttimia jos siihen on tarvetta.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Itseasiassa mä en tarvitse kuin stereona mahdollisimman hyvin soivan ja silloin tällöin elokuvia eli jotain ”lisäefektiä atmos yms.” voi olla, mutta ei ole pakollista. Siksi tuo muso2 on erittäin mielenkiintoinen, mutta kun siihen ei sitä subia saa edes rahalla. Tosin aika paljon hyvää lukenut tuosta sonoksesta ja se laajennettavuus kiva lisä. Sonus faber omnia varmasti myös hyvä, mutta sen design ei oikein iske muhun.

Mitäs mieltä olisit Ht a9, sitä on jatkuvasti siinä 2199 tarjouksessa (isommalla subbarilla) ja jos on vielä sonyn televisio (vain tietyt) niin sitä voi käyttää centerinä. (Toi a9:sin kupla on ollu toimiva mitä itse koin aikoinani) Jos valinta vaan sono tai naim niin kyllä sonokseen menisin itsekkin. Helpompi liittää lisää kaiuttimia jos siihen on tarvetta.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 221
Itseasiassa mä en tarvitse kuin stereona mahdollisimman hyvin soivan ja silloin tällöin elokuvia eli jotain ”lisäefektiä atmos yms.” voi olla, mutta ei ole pakollista. Siksi tuo muso2 on erittäin mielenkiintoinen, mutta kun siihen ei sitä subia saa edes rahalla. Tosin aika paljon hyvää lukenut tuosta sonoksesta ja se laajennettavuus kiva lisä. Sonus faber omnia varmasti myös hyvä, mutta sen design ei oikein iske muhun.
Eikö silloin olisi paras hommata ihan vain stereokaiuttimet eikä soundbaria? Tuohon 2k€ saa aika kovan setin stereona ja varmasti leffakäytössäkin oikein passeli.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
[
Just myin pois kovan setin genelec 8040B, bluesound streameri ja vielä olis huippuluokan subi myymättä ja pointti tässä olikin downgradeta sekä samalla laittaa laitteisto älyttömän yksinkertaiseksi eli tällä kertaa soundbar. Aiemmin tuossa jo kirjoitinkin, että en tässä elämäntilanteessa enää juurikaan spotissa pysty kuuntelemaan, lähinnä taustamusiikkina eli meni hyvät laitteet mielestäni turhaan hukkaan. Nyt vaan siistiä ja simppeliä, aina sitä kerkiää taas tulevaisuudessa hankkia genelecit takaisin.

QUOTE="Dark82, post: 11581800, member: 6910"]
Eikö silloin olisi paras hommata ihan vain stereokaiuttimet eikä soundbaria? Tuohon 2k€ saa aika kovan setin stereona ja varmasti leffakäytössäkin oikein passeli.
[/QUOTE]
 
Liittynyt
21.10.2022
Viestejä
1
Itsellä ollut käytössä Samsung HW-A650 3.1 soundbar. Tuossa on keskikaiutin jonka pitäisi parantaa puheen kuulumista. Kuitenkin taustaäänet kuuluvat kovaa ja puhe todella hiljaa joten ääntä saa aina nostaa ja laskea kuulakseen puheen hyvin. Osaisiko joku sanoa miten tuota saisi parannettua tai säädettyä? Googlesta ei löytynyt mitään järkevää ohjetta. TV on Samsung 55MU 6000 sarjalainen. Jokaisessa soundbarin äänitilassa on samaa ongelmaa.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
528
Hakusessa olis laadukas ”soundbar” joka toimii hyvin musiikilla. Hintaluokassa 1500-2000e. Tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa eli sonos arc+sub tai naim muso2.
Jos rahaa on noin paljon käytettävissä, niin sinuna kävisin jossakin liikkeessä kuuntelemassa tätä -- > Sennheiser AMBEO Soundbar 2 499,00

Toki tuolla on myös pikkuveli --> Sennheiser AMBEO Plus Soundbar 1 499,00

Olisi hienoa kuulla Genelec harrastajan mielipide noinkin isosta soundbarista.

Ja itse ainakin ymmärrän siirtymisen huippuvehkeistä soudnbariin, itsekkin olen suunnitellut soundbaria jo vuoden :lol:
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
hyvä et joku ymmärtää mun aivopierun. Noh, eilen lähti sonokselta tilaukseen arc+sub gen3 ja seinäteline. Saas nähdä onko hyvä, odotus ihan positiivinen.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Eikö silloin olisi paras hommata ihan vain stereokaiuttimet eikä soundbaria? Tuohon 2k€ saa aika kovan setin stereona ja varmasti leffakäytössäkin oikein passeli.
Saa sillä kovan 5.1 jne. setinki. Ite mietin käytettynä soundbaria 500e hujakoille sais klipsch cinema 600 takakaiuttimilla mikä mua eniten kiinnostaa. Sillä en saa hyvää 2.1 settiä kun vahvistinkin pitäis ostaa. 1000e jos ois rahaa ni ostaisin uutena/käytettynä 2.1 setin tai käytettynä voi saada hyvän 5.1 setin. Monet haluaa sisustuksellisista syistä barin ja jää se piuhojen vetäminenki sinne sun tänne pois. Kuten joku sanoi jossai et esim. Polk audion s15e+klipsch r112sw tai polkin hts tms. vie äänenlaadussa jokaista baria eli ei tarvi kalliit olla.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
371
Uskaltaisikohan tuon, Rtingsin mukaan "Best Upper Mid-Range Soundbar" Samsungin HW-Q930B:n ostaa LG C7:n kaveriksi? Saatavilla hintaan 799€ (svh.1199€). En usko, että välimatka suorituskyvyssä tuohon lippulaivaan Q990B on ihan tuplahinnan arvoinen (svh. 1590€). Etenkään suhteellisen vaatimattoman kokoisessa kerrostalo-olkkarissa omilla kuuntelutottumuksilla. Aiempaa kokemusta näistä laitteista ei ole. Leffat, pelit, tubevideot ja musiikkihan tuossa pyörivät lähinnä yhteisissä illanvietoissa. Luulisi noissa nyt riittävän tarpeisiin ja ylikin. Elokuvateatterimaisempi soundi ja ennenkaikkea selkeä hyvän kuuloinen rapsakka mutta lämmin dialogi joka ei huku taustaräimeeseen toiveissa.

Toimiiko tämä nyt varmasti siten, että Soundbar kytketään television HDMI ARC porttiin kiinni. Jonka jälkeen soundbar (+kaiuttimet) heräävät ja sammuvat automaattisesti töllön kaken virtakytkimen mukana ja volumekin säätyy TV:n kaukosäätimestä saumattomasti? Enkä tietysti millään haluaisi tietysti todeta käytännössä sellaista, että subi tai takakajarit tippuvat linjoilta ja virtapiuhoja saa olla nyppimässä tämän tuosta. Haluaisin olohuoneessa laitteiden olevan sellaiset, että riittää kerta-asennus ja kovaa käyttöä. Set & forget. Netin kauhutarinoita lukiessa tulee aina pelko, että tuleeko tästä projektista nyt kumminkin enemmän harmaita hiuksia kuin iloa lopulta.

Ja osaltaan sitä vahvistaa, kun omat aiemmat erikoiset kokemukset HDMI CEC-laitteista. Laitteiden käynnistykset ja sammumiset aiheuttaa herkästi sekoilua. Ainakin Apple TV jotenkin toisinaan onnistui jotenkin lähettämään signaalin käynnistyessään Klipsch The Fiveseille, että ne puolestaan sammuivat, ja toisto vaihtui yhtäkkiä TV:n kaiuttimiin kun molemmat olivat HDMI:ssä kiinni (Klipsch HDMI ARC ja Apple perusportissa). Sitten Klipschin kakea etsimään jostain nurkasta ja TV:n asetuksista äänilähdön-vaihtoa asetuksista jne. Itsellä ainakin loppuu huumori tuollaisessa sekoilussa hyvin nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
88
Soundbari aina välillä itselläkin käynyt mielessä mutta kerrostaloasunnossa hankala saada tilaa sellaiseksi että nuo atmos-kuplat toimisivat. 106”-valkokankaan ja 4k-tykin kaverina on ollut nyt pari kef ls50 wirelessejä. Toiminut todella hyvin niin leffoissa kuin musiikin kuuntelussa. nyt kun olen vaihtamassa 86”televisioon aion jatkaa näillä keffeillä. Aktiivikajarit ja kaikki teknologia sisäänrakennettuna eli vähän piuhoja. Tuo uusi kakkosmalli ilmeisesti vielä parempi.

jos tila olisi helpompi ja monikanava tärkeä niin ostaisin Sony HT A9:n. Tuo muso on myös loistava laite mutta en kyllä käyttäisi leffoihin - siinä ei tuo stereokuva ole niin hyvä kuin leffat mielestäni vaativat. HT A9 aina välillä Verkkokauppa.comin outletissa, kerran oli vielä outlet -20% kampanja - ei onneksi ollut tuolloin rahaa (hinta olisi ollut noin 1300€)
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
371
Vastatakseni itselleni aiempaan, tuli eilen hankittua Samsung HW-Q930B. Oli helppo kyllä yhdistää ja aloittaa käyttäminen. Kaikki laitteet toiminut ja jutellut keskenään toistaiseksi kuin ajatus. Ihan hieno ja laadukas yleisvaikutelma laitteista lähtökohtaisesti.

Äänenlaatu alustavasti hyvä. Suurin harmitus TV:n sisäisiin kaiuttimiin verrattuna - eli liian hiljainen ja kaikkeen muuhun soundiin hukkuva puheääni tuntuisi olevan ratkaistu. En tiedä onko säädöistä kiinni (koska niitähän tässä riittää) mutta ehkä vähän silti V-käyrämäiseltä kuulostaisivat. Etenkin monen kehumassa Adaptive/mukautuva tilassa. Subbari kyllä murahtelee todella vakuuttavasti (vähän liiankin kerrostaloon) kun sille on tarvetta, mutta muuten tuntuu pysyttelevän melko hiljaa. Ehkä tietynlaista läskiä ja lämpöä olisin kaivannut enemmän keskialueelle, ja tässä ehkä odotin subbarin tarjoavan suurempaaa kontribuutiota sointiin. Fyysisesti pienet elementit kun taitavat yhä vuonna 2022 olla fyysisesti pieniä elementtejä. Mutta silti, all in all, luonnehtisin sointia miellyttäväksi. Käytössä nyt Standard-tila, subwooferin äänenvoimakkuutta laskettu -4, keskikaiuttimen äänenvoimakkuutta nostettu +2: ei taajuuskorjausta. Autofit/mikrofonisäätö on päällä.

Koska ääneen oleellisesti vaikuttavia asetusyhdistelmiä on enemmän kuin kukaan voi ikinä jaksaa testailla. Kysynkin teiltä joilla on ollut Samsung Q9XX-sarjalaisia viime vuosilta, millaisiin "set & forget" asetuksiin olette lopulta päätyneet järjestelmänne kanssa?
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
No niin, nyt on ensisavut otettu sonos arc + sub paketista. Ensimmäinen reaktio oli…oho. En olisi kuvitellut, että tälläinen soundbar systeemi pystyy näin isoon ja puhtaaseen soundiin. Tuttuja biisejä kun selaili läpi niin ei voi olla kuin tyytyväinen, noh eihän tämä mikään halvin paketti tietysti olekkaan mutta sen minkä toistaa niin toistaa yllättävän hienosti. Sub gen3 on kyllä kaiken tuon rahan arvoinen, yllättävän paljon auktoriteettia ja sävykästä iskevää bassoa tarjoilee. Aika vaikea näitä on lähteä vertailemaan aiempiin genelec + paradigm seismic komboon, onhan niissä se oma tarkkuus, basson puhtaus ja kaikki hienot nyanssit, mutta en odottanutkaan että pystyy samaan toistoon. Iso plussa sonokselle laitteiston erinomaisen helposta ja järkevästä asennuksesta sekä hienosti toimivasta kalibroinnista.
Eli kaikkinensa sain sitä mitä lähdin hakemaan.
 

Liitteet

Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
107
Sonoksen setit nyt näköjään alessa mm. Mareksillakin, että FYI vaan

ARCia himoitsin taannoin itsekin, mutta oli hiukan liian paksu pötkö mahtuakseen TV:n ja tason väliin, joten Bosella mentiin.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
No just, eipä yllätä et juuri kuin oon hankkinut

Sonoksen setit nyt näköjään alessa mm. Mareksillakin, että FYI vaan

ARCia himoitsin taannoin itsekin, mutta oli hiukan liian paksu pötkö mahtuakseen TV:n ja tason väliin, joten Bosella mentiin.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Kattelin vielä mareksiltakin, mutta siellä oli vain mustia ja ei mitään alea. Tilasin suoraan sonokselta ja siellä oli joku kamppanja et sain periaatteessa telineen ilmaiseksi. En millään jaksa alkaa lähettelemään sonokselle ja juuri sain paukutettua kaikki kiinni ja valmiiksi. Mutta joo, näinhän se aina menee.

Joo, noinhan se aina menee :thumbsdown: Näköjään monen sadan erotus tuossakin setissä että kannattanee käydä palautusrumba läpi, ellet saa muuten kynytettyä noita roposia..
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
132
Onko kellään kokemuksia Sonos ARCin varaan rakennetusta 5.1-systeemistä, jossa äänilähteenä olisi PC (tai oikeastaan pelit PC:ltä ja leffat Apple TV 4K:sta)?

Telkkarina LG CX, jossa eARC.

Tekisi mieli korvata nykyinen iso AV-vahvarillinen 5.1-systeemi tällä. Äänenlaadussa mennään varmaan aika paljon alas nykyisestä Genelec-setistä mutta vaimon mielestä järjestelmän tulisi olla paljon nykyistä huomaamattomampi uudessa kodissamme.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 822
Onko kellään kokemuksia Sonos ARCin varaan rakennetusta 5.1-systeemistä, jossa äänilähteenä olisi PC (tai oikeastaan pelit PC:ltä ja leffat Apple TV 4K:sta)?

Telkkarina LG CX, jossa eARC.

Tekisi mieli korvata nykyinen iso AV-vahvarillinen 5.1-systeemi tällä. Äänenlaadussa mennään varmaan aika paljon alas nykyisestä Genelec-setistä mutta vaimon mielestä järjestelmän tulisi olla paljon nykyistä huomaamattomampi uudessa kodissamme.
Mitäs se PC tuossa vaikuttaa?

Mulla LG CX eARCin kautta yhdistettynä Sonos ARC+Sub+2xPlay3. Toimii.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Itse siirryin myöskin geneleceistä tähän sonokseen ja pelko oli kova, et mennäänkö ihan metsään mutta täytyy sanoa että yllätyin positiivisesti. Vaimon ensimmäinen kommentti kun sain kaikki kohdilleen oli ”tää on paras setti mitä meillä on ollut”. Vastasin vaan, että kelpaa


Onko kellään kokemuksia Sonos ARCin varaan rakennetusta 5.1-systeemistä, jossa äänilähteenä olisi PC (tai oikeastaan pelit PC:ltä ja leffat Apple TV 4K:sta)?

Telkkarina LG CX, jossa eARC.

Tekisi mieli korvata nykyinen iso AV-vahvarillinen 5.1-systeemi tällä. Äänenlaadussa mennään varmaan aika paljon alas nykyisestä Genelec-setistä mutta vaimon mielestä järjestelmän tulisi olla paljon nykyistä huomaamattomampi uudessa kodissamme.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 822
Meilläkin on erikseen 30m2 akustoitu ikkunaton ja tummaksi maalatu teatteri 104" screenillä ja 4k tykillä (Optoma UHD65) + 7.1 systeemi Elacilta (3x305, 4x301 + Sub 2070).

Ennenkuin hommattiin makkariin toi LG + Sonokset, ei tullut mieleenkään katsoa uutisia tai urheilua kummempaa makuuhuoneessa (Siellä siis toi setti). Nyt aika usein tulee katsottua sarjoja makkarissakin (toki samoihin aikoihin hommattu moottorisänkykin vaikuttaa :))
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
132
Mitäs se PC tuossa vaikuttaa?

Mulla LG CX eARCin kautta yhdistettynä Sonos ARC+Sub+2xPlay3. Toimii.
Ainakin tämän ketjun perusteella tuo 5.1 pelaaminen ei olisi ihan niin yksinkertainen juttu vai mitä en nyt ymmärrä? Vai onko vanhentunutta tietoa kun ei ole ihan tuore ketju. Mielestäni löysin jonkun toisen vähän vastaavan ketjun aiemmin mutta nyt en enää saanut sitä googlattua.

 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Helkkari tuo Sonos ARC ympärille rakennettu 5.1 alkanut kiinnostamaan itseäkin kun täällä kehutaan, Klipsch RP-sarja + SPL-150 subi Atmos-setti on melko raju setti ulkonäöllisesti. Kehukaa lisää niin saan enemmän innostusta vaihtoon.:geek: Isoin kysymys on pärjäisinkö ilman Atmosta?
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
134
Kyllä minä ainakin voin lämpimästi suositella, hienot ja laadukkaat vehkeet on. Todennäköisesti yllätyt vaikka onkin vaan ”soundbar”. Sekin kertoo jo paljon, kun vaimo harvemmin kuuntelemalla kuuntelee musiikkia mutta nyt laittoi mulle töihin viestin, et hän on puolipäivää vaan kuunnellut musiikkia….se kertoo jo ainakin jotain mulle
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Helkkari tuo Sonos ARC ympärille rakennettu 5.1 alkanut kiinnostamaan itseäkin kun täällä kehutaan, Klipsch RP-sarja + SPL-150 subi Atmos-setti on melko raju setti ulkonäöllisesti. Kehukaa lisää niin saan enemmän innostusta vaihtoon.:geek: Isoin kysymys on pärjäisinkö ilman Atmosta?
Kyllä ainakin minä pärjään hyvin ilman atmosta. Jostain syystä mua eniten kiinostaa se klipsch cinema 600+takakajarit vaikka varmasti hyvin pärjäisin esim. jbl bar 5.1 tms.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Kyllä ainakin minä pärjään hyvin ilman atmosta. Jostain syystä mua eniten kiinostaa se klipsch cinema 600+takakajarit vaikka varmasti hyvin pärjäisin esim. jbl bar 5.1 tms.
Tosin eikös tuo Sonos ARC tarjoa myös Atmoksen, joka vain lisäsi kiinnostusta. Tuosta Klipsch RP-6000F, RP-400C, RP-400M, RP-500SA, SPL-150 + Denon X3500H setistä saisi varmasti sen verran että Sonos-setupin oston jälkeen jäisi hieman rahaakin. :hmm:
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
Tosin eikös tuo Sonos ARC tarjoa myös Atmoksen, joka vain lisäsi kiinnostusta. Tuosta Klipsch RP-6000F, RP-400C, RP-400M, RP-500SA, SPL-150 + Denon X3500H setistä saisi varmasti sen verran että Sonos-setupin oston jälkeen jäisi hieman rahaakin. :hmm:
Joo niin se taitaa olla.
Itse en oikein tiedä että mikä olisi mulle ns. riittävä soundbar. Huone joku 15m2. Yksi ikkuna. Huoneen saa suljetuksi laittamalla oven kii ja on suht symmetrinen. Tv:n voin siirtää ikkunan eteen missä muutenkin pimennysverhot on kiinni 24/7 365 :D

Tosin se ikkunaseinä voi olla hyvin takanakin 5.1 barissa takakajareilla kun ääni ei silloin heijastu takaseinästä. Silloin sillä vain tietääkseni on merkitystä jos on sellainen 5.1 bar missä takakareita ei ole

Varmasti joku jbl bar 5.1 ajaisi mulla asiansa hyvin mutta tuo cinema 600 tutkimusten petusteella hieman parempi. Toki paljon kallimpikin ja 600:sen ulkonäkö on mun silmiin paras soundbareista mikä saattaa ihan vähän vaikuttaa asiaan :D Ainahan voin testata jbl:n eka että kelpaako.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
84
Eikö teitä vaivaa tuossa Sonos ARC:ssa, kun siinä ei ole näyttöä ja ei näe volumen tasoa mistään (poislukien erilliset tabletit ja puhelimet)? Tai miten olette tämän ongelman ratkaissut, meidän perheessä jäi sen takia ostamatta koko laite ja googlailukin tuotti vain valituksia samasta aiheesta, ei muuta. Kieltämättä hyvä ale oli Mareksissa Sonos paketeista.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 822
Eikö teitä vaivaa tuossa Sonos ARC:ssa, kun siinä ei ole näyttöä ja ei näe volumen tasoa mistään (poislukien erilliset tabletit ja puhelimet)? Tai miten olette tämän ongelman ratkaissut, meidän perheessä jäi sen takia ostamatta koko laite ja googlailukin tuotti vain valituksia samasta aiheesta, ei muuta. Kieltämättä hyvä ale oli Mareksissa Sonos paketeista.
Ei ole kyllä yhtään haitannut. Eipä sitä volumea näe mistään muistakaan Sonoksen tuotteista, joita on mulla ollut yli 10v ajan käytössä. Sonos:Amp joka ohjaa kaiuttimia olkkarissa, aiemmin oli 2 kpl Play:3 eri tiloissa kämppää ja nyt Arc -setti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 248
Viestejä
4 192 509
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom