Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Viimeksi muokattu:
Voikohan yhtään vuotaa tietoja tai antaa vinkkiä kesäkuun paahtistarjouksista? Onko esimerkiksi 3070, tms. tulossa kutkuttavaan tarjoushintaan? Tällä viikolla olis luultavasti tarkoitus jostakin kortti hommata.
 
Voikohan yhtään vuotaa tietoja tai antaa vinkkiä kesäkuun paahtistarjouksista? Onko esimerkiksi 3070, tms. tulossa kutkuttavaan tarjoushintaan? Tällä viikolla olis luultavasti tarkoitus jostakin kortti hommata.

Etukäteen ei ikävä kyllä voida tarjoustuotteista antaa tarkempia tietoja. Asia selviää kuitenkin kesäkuun alussa, eli parin päivän päästä :)
 
Jos vielä löytyisi kesäkuullekin paahdettavaksi laadukas 850W virtalähde. Sen verran viivästelin, että toukokuun paahdettujen ROG 850W -erä ehti loppua.
 
Jos vielä löytyisi kesäkuullekin paahdettavaksi laadukas 850W virtalähde. Sen verran viivästelin, että toukokuun paahdettujen ROG 850W -erä ehti loppua.

Tätä Deepcoolin 10 vuoden takuulla varustettua virtalähdettä meillä on vielä tarjouksessa:

Koitetaan saada myös kesäkuulle paahdetut hinnat tarjoukseen 850W virtalähdettä.
 
Vaikka tuo Deepcool on, energiatehokas ja kokonaisuudessaan ihan ok virtalähde, on se kuitenkin äänekäs:

1653939237292.png


Lisäksi tuon ei välttämättä kestä tuota 10 vuotta, varsinkin, jos rasittaa paljon tuota virtalähdettä. Tämä johtuu heikompi laatuisista kytkentä MOSFETeista.

DeepCool utilized a mainstream platform from CWT, with code name GPX, and with some modifications, it managed to get good performance out of it along with a long hold-up time, since they also changed the bulk capacitor. This change costs a lot, since bulk caps are among the most expensive parts in a power supply, along with the cooling fan and the switching MOS(FETs).

With higher quality FETs and a stronger boost diode in the APFC converter, this power supply would be equally good, if not better, than its competitors. This is not the case, though, and despite the ten-year warranty that DeepCool provides, we are not sure if it will manage to outlive it, especially if you are not gentle with it.

 
Arctic a rgeepee tuulettimia tarjous jos ostaa 3 kpl?...
140mm 2kpl 1 120mm kpl??
paahtaako kesäkuussa?
 
Oispa parempia saatavuuksia Super Florwerin Leadex III. :itku:

Näitä ei tosiaan suoraan löydy meiltä varastosta, mutta 650W, 750W ja 850W versioita löytyy tukkureiltamme. Toimitusaika-arvio 10-20 työpäivää tilauksesta.
 
Voi persus-suti... ehti mennä Samsung Odyssey G7 näytön tarjous ohi kun tiliä odotteli :(
 
Voi jehna, uudet Paahdetut kamat ilmeisesti tulleet saataville: Intelin pojille kaksikin mimi-itx emoa mutta AMD leirille ei yhtäkään :(
 
Eipä tullut hirveesti näyttis tarjouksia paahtiksiin, mutta eipä se mitään... Kerrankin oma kärsimättömyys kannatti, kun kerkesin jo toissapäivänä tilata Asuksen TUF 3070ti:n hintaan 699 verkkikseltä.
 
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.
IMG_3162.jpeg
Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
 
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.
IMG_3162.jpeg
Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?

Lähettelimme tähän tapaukseen liittyen sinulle sähköpostia ja selvittelemme asiaa vielä sisäisesti. Palaamme tähän sähköpostin välityksellä kun olemme saaneet lisätietoja.
 
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.
IMG_3162.jpeg
Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
Kyllähän näitä on aina silloin tällöin ollut. Viimeksi n. 2kk sitten @Warra n ssd takuun saamisessa oli haasteita. Joku tarra kuulema puuttui, eikä tämän takia Jimm'sin takuukäsitteliä pystynyt tuotetta varmistamaan, vaikka sarjanumero oli ilmeisesti toisessa tarrassa ja näkyi kuvassa, jonka ostaja sai. Kaiken lisäksi ostaja tarkasti tuolla sarjanumerolla takuun valmistajan sivulta ja sen mukaan sitä oli vuoteen 2025 asti jäljellä.

@Jimm's te lupasitte viimeksi parantaa takuukäytäntöjä. Miten ihmeessä tuohon am4 kantaan saa vaurion varsinkin kun sitä ei näy edes kuvissa?
 
Lähettelimme tähän tapaukseen liittyen sinulle sähköpostia ja selvittelemme asiaa vielä sisäisesti. Palaamme tähän sähköpostin välityksellä kun olemme saaneet lisätietoja.

En tiedä mitä noi punaisella merkatut ovat kun en ymmärrä am4-kannasta mitään, mutta eikö nämä asiat pitäisi yleensä hoitaa toisin päin?

Ensin selvitellään asiaa sisäisesti ja vasta sitten ilmoitellaan asiakkaalle että takuu evätty?
 
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.
IMG_3162.jpeg
Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
Tuntuu että ihmisillä on vain ongelmia takuukäsittelyn kanssa. Matalalla kynnyksellä kuluttajariitalautakuntaan, vaikuttaa että Jimms ei puheistaan huolimatta ole parantanut ja selventänyt takuukäytäntöjä. Luulisi kuluttajamiehen kommenttien vauhdittavan sitä...
 
Tähän B450 RMA takuutapaukseen liittyen; AM4 -socketissa on ohuet leuat, jotka asettuvat lukittaessa prosessorin pinnien ympärille, jolloin muodostuu kontakti. Kuvassa näkyvät tummat reiät kertovat siitä että leuat eivät ole normaalilla paikallaan.
Koska leuat eivät eivät ole kunnolla kontaktissa, emolevy ei tunnista prosessoria eli kone ei postaa.
Takuuosastomme tiedustelee vielä erikseen valmistajalta emolevyn takuukelpoisuutta ja olemme RMA tapauksen tekijään yhteydessä sähköpostin välityksellä.
 
Tähän B450 RMA takuutapaukseen liittyen; AM4 -socketissa on ohuet leuat, jotka asettuvat lukittaessa prosessorin pinnien ympärille, jolloin muodostuu kontakti. Kuvassa näkyvät tummat reiät kertovat siitä että leuat eivät ole normaalilla paikallaan.
Koska leuat eivät eivät ole kunnolla kontaktissa, emolevy ei tunnista prosessoria eli kone ei postaa.
Takuuosastomme tiedustelee vielä erikseen valmistajalta emolevyn takuukelpoisuutta ja olemme RMA tapauksen tekijään yhteydessä sähköpostin välityksellä.
Miten tavallinen kuluttaja pystyy saamaan ne leuat pois paikaltaan, ilman että kannassa näkyy selkeitä fyysisiä vaurioita? Millä perusteella kuluttaja on tuon aiheuttanut ja millä perusteella tämä on aiheutunut emolevyn väärinkäytöllä?

Ja nämä kysymykset olisitte voineet heti kysyä itseltänne ja antaa ne vastaukset asiakkaalle.

Vaikuttaa että te ette osaa kysyä itseltänne oikeita kysymyksiä, jotka kertoo kenelle vastuu kuuluu.
 
Itseäkin kiinnostaa että millä Jimms näkisi tuollaisen leukojen vääntämisen saisi aikaan, koska tuo aukko on todella pieni? Luulisi jotain perusteita olevan...
 
Tätä Jimmsin ketjua ei tule enää seurattua kuin siinä toivossa, että olisi taas joku hieman vääntöä aiheuttava takuukeissi meneillään. Ja jälleen kerran ei tarvinnut kokea pettymystä, kun ketjun uusimpia viestejä luki. Tietää ainakin, jos omalle kohdalle sattuu jokin kysymyksiä herättävä takuutapaus Jimmsille, niin tänne ketjuun kannattaa asia tuoda julkiseksi.
 
Onko siellä revitty vähän liian terhakkaasti jäähdytystä irti ja prossa irronnut samalla lukitus päällä ja siitä ottanut sitten itse lukitusmekanismi vähän nokkiinsa...
Näistä tapauksista on saanut lukea aina välillä täälläkin, että irrottaessa jäänyt prossa kiinni jäähdyttimeen ku tahnat sopivasti kuivuneet, pitäisi esilämmittää vähän ennen irroitusta.
 
Ostin tuossa elämäni ensimmäisen IPS näytön, ja heräsi kysymys että mitäs jos siitä löytyy kuollut pikseli tai pikseleitä?. Olisi varmaan pitänyt ottaa se vakuutus kun siellä luki " Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ". Tuon perusteella käsitin että jos näytössä on kuollut pikseli tai useampia ja et rupea maksamaan jostain vakuutuksesta, niin englanniksi sanottuna "joke's on you"?.
 
Ostin tuossa elämäni ensimmäisen IPS näytön, ja heräsi kysymys että mitäs jos siitä löytyy kuollut pikseli tai pikseleitä?. Olisi varmaan pitänyt ottaa se vakuutus kun siellä luki " Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ". Tuon perusteella käsitin että jos näytössä on kuollut pikseli tai useampia, niin englanniksi sanottuna "joke's on you"?.
Jimms meni poistamaan pikselitakuun tossa jokin aika sitten ja korvasi sen kalliimmalla tuoteturvalla. Asiaks joutuu palauttelemaan näytöä, eikä saa takuuta että näyttö on sellainen jollaiseksi oli kuvitellut. Tästä annettiin palautetta ja vastaus oli muistaakseni tyypillistä markkinointi viestintää. Mitään ei ole sen jälkeen pikselitakuun eteen tehty.

Se 24/7 asiakaspalvelu on ihan kiva, mutta jos takuun käsittely on tätä tasoa ja palveluita huononnetaan niin tästä voi jokainen vetää johtopäätökset.
 
Ostin tuossa elämäni ensimmäisen IPS näytön, ja heräsi kysymys että mitäs jos siitä löytyy kuollut pikseli tai pikseleitä?. Olisi varmaan pitänyt ottaa se vakuutus kun siellä luki " Monitorien tuoteturva kattaa myös pikselivirheet ". Tuon perusteella käsitin että jos näytössä on kuollut pikseli tai useampia ja et rupea maksamaan jostain vakuutuksesta, niin englanniksi sanottuna "joke's on you"?.
Siinä tapauksessa eikun 30pv palautusoikeus ja b-stockiin.
 
Eräässä toisessa kaupassa oli tuommoinen teksti ja koskee kaikkia elektroniikkatuotteita "Kuluttajariitalautakunta katsoo, että lähtökohtaisesti riittävä aika tavanomaisen elektroniikkatuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi on noin kaksi tuntia." Liekö Jimm'sillä sama tuntimäärä?. Mikä sitten on tavanomainen elektroniikkatuote?.
 
Eräässä toisessa kaupassa oli tuommoinen teksti ja koskee kaikkia elektroniikkatuotteita "Kuluttajariitalautakunta katsoo, että lähtökohtaisesti riittävä aika tavanomaisen elektroniikkatuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi on noin kaksi tuntia." Liekö Jimm'sillä sama tuntimäärä?. Mikä sitten on tavanomainen elektroniikkatuote?.

Tuskin ne niitä tarkistaa että montako tuntia ollut päällä jos muutaman päivän sitä tarkastelet. Toki jos lähemmäs kuukauden päivät pidät sitä, niin voivat ehkä tarkistaakin.

Itsellä on ainakin kaikki pikseliviat ilmestyneet ekan tunnin käytön aikana, eikä vielä ole itselle tullut vastaan näyttöä missä olisi enää sen jälkeen niitä tupsahtanut. Mahdollista varmaan, mutta...
 
Tuskin ne niitä tarkistaa että montako tuntia ollut päällä jos muutaman päivän sitä tarkastelet. Toki jos lähemmäs kuukauden päivät pidät sitä, niin voivat ehkä tarkistaakin.

Itsellä on ainakin kaikki pikseliviat ilmestyneet ekan tunnin käytön aikana, eikä vielä ole itselle tullut vastaan näyttöä missä olisi enää sen jälkeen niitä tupsahtanut. Mahdollista varmaan, mutta...
Kyllä ne tarkistaa. Itsekin tappelin jokunen vuosi. Käytin näytön päällä ja toteakseni että oli kuolleita pikseleitä. Näyttö pakettiin ja takaisin. Menu sanoi että oli ollut päällä 14h.
 
Kyllä ne tarkistaa. Itsekin tappelin jokunen vuosi. Käytin näytön päällä ja toteakseni että oli kuolleita pikseleitä. Näyttö pakettiin ja takaisin. Menu sanoi että oli ollut päällä 14h.

Ei multa tarkistanut parisen vuotta sitten. En nyt muista enää tarkasti, mutta arvioisin että itsellä oli joku 10-12 tuntia ollut päällä.

Hys, hys, älkää vaan kertoko Jimmsille. ;)
 
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.
IMG_3162.jpeg
Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
Siis sulla oli ollut toi emolevy normaali käytössä ja sitten yht'äkkiä se ei enää toiminutkaan? Vai tuliko tuo vika esiin kun vaihdoit prosessoria tai vaikka jäähyä?
Missä kohtaa huomasit vian, olitko tehnyt jotain muutoksia jonka jälkeen emo ei enää toiminut? Jos vaihdoit prosessoria niin oliko siinä kaikki pinnit ihan suoria?
Mikä oli vikaseloste RMA hakemuksessa?
Olisi kiva tietää tästä tapauksesta lisää.
Jos noi lukitusleuat ovat menneet pois paikaltaan/siirtyneet jne niin ei se ihan itsestään tapahdu.
Mutta nätisti ne on rivissä sitten menneet, joka viittaisi ehkä valmistusvirheeseen.

Edit. Mutta tuollainen valmistusvirhe olisi varmaan tullut ilmi heti ensimmäisellä käynnistyksellä, tai pian sen jälkeen.
Noi vaurioituneet reiät/lukitusleuat ovat tuolla muistivetojen lähellä, eli yksi kysymys vielä, lisäsitkö muistia koneeseen?
Eli jos olet aiemmin ajanut vain yhdellä muistikammalla ja nyt lisännyt toisen niin sekin voisi jotenkin selittää tuota.
Jos nyt katsoin AM4 pin diagrammia oikein niin noi reunasta lähtevät kakkos rivin reiät/kontaktit olisivat memory channel B:tä varten ja keskellä olevista ainakin yksi on VDDIO_mem_S3.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Socket AM4 - AMD - WikiChip

aakuva2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Eihän jimssillä edes ole tuota emolevyä myynnissä enää?
Eli vanha emolevy josta prossukanta hajosi kesken pelaamisen vai käyttäjä rikkonut itse?
 
Jos noi lukitusleuat ovat menneet pois paikaltaan/siirtyneet jne niin ei se ihan itsestään tapahdu.
vai käyttäjä rikkonut itse?

Todistustaakka siitä, että käyttäjä on rikkonut itse, pitäisi olla myyjällä. Kyllä nyt näyttää siltä, että taas on katsottu suurennuslasin kanssa emolevy läpi ja etsitty syytä, josta voi syyttää käyttäjää.

Inteliltä osaan kuvata socketin , mutta AMD:n kannassa ei tullut mieleenkään, että tuo socketti voisi mennä rikki. Minulla on ollut n. 10 AM4-emolevyä. Onneksi myin sen Jimm'sille takuullisen B450:n prosessorin kanssa, niin ei ole mitään mahdollisuutta tällaiseen virhetilanteeseen. Täytyy kyllä ostajaa varoittaa, että takuusta voi tulla hylkäys minkä vaan kosmeettisen virheen takia ja siitä seuraa 50€ maksu.
 
Eräässä toisessa kaupassa oli tuommoinen teksti ja koskee kaikkia elektroniikkatuotteita "Kuluttajariitalautakunta katsoo, että lähtökohtaisesti riittävä aika tavanomaisen elektroniikkatuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi on noin kaksi tuntia." Liekö Jimm'sillä sama tuntimäärä?. Mikä sitten on tavanomainen elektroniikkatuote?.

Jos menee liikaa aikaa testaukseen, voit siitä huolimatta palauttaa näytön normaalin 14 vrk palautusajan puitteissa. Tiedä oikeutesi.

Tietenkin, Jimm'sillä on tällöin oikeus vähentää maksustasi käyttöönoton aiheuttama arvonalenema. Eli et saa rahojasi täysmääräisinä takaisin. Tilannetta koettamatta, uskoisin, että aina ja joka tapauksessa Jimm's laskuttaa sinulta enemmän kuin 29€ tuoteturva.
 
Ottamatta suoraan kantaa tähän kyseiseen caseen, välillä tuntuu että jos takuu evätään, on automaattisesti kyseessä "ongelma ko. yrityksen takuukäsittelyn kanssa". Vaikka olisikin oman toiminnan kautta hajonnut jotain, kokeillaan takuuseen, ja jos (kun) ei menekään, kerrotaan muillekin että ko. firman takuukäsittely on perseestä ja kehotetaan boikotoimaan.

En siis ole väittämässä, että nyt olisi näin toimittu. Omituista kyllä jos nuo lukitusleuat itsekseen lähtevät pois paikaltaan, varsinkin kesken käytön.
 
Ottamatta suoraan kantaa tähän kyseiseen caseen, välillä tuntuu että jos takuu evätään, on automaattisesti kyseessä "ongelma ko. yrityksen takuukäsittelyn kanssa". Vaikka olisikin oman toiminnan kautta hajonnut jotain, kokeillaan takuuseen, ja jos (kun) ei menekään, kerrotaan muillekin että ko. firman takuukäsittely on perseestä ja kehotetaan boikotoimaan.

En siis ole väittämässä, että nyt olisi näin toimittu. Omituista kyllä jos nuo lukitusleuat itsekseen lähtevät pois paikaltaan, varsinkin kesken käytön.

Komppaan. AP ei ole kertonut mikä emossa hajosi, ihan hyvin voi olla oma kämmi. Joku taisi jo mainita että prossu irtoaa helposti jäähyn kanssa vaikka socket olisi lukittu, ja tuolloin monesti nuo leuat hajoaa.
 
En käsitä, miksi emolevyn normaalista käytöstä johtuva vika olisi ostajan vika. Kyseisessä B450 emolevyssä on käytetty paria eri prosessoria, jotka on ohjeiden mukaan vaihdettu. Yhtenä päivänä vain lakkasi postaamasta. Jos prosessorin vaihdosta tuleva vääntö aiheuttaa kantaan ongelmia, niin kyseessä on selvästi valmistusvirhe.
 
En käsitä, miksi emolevyn normaalista käytöstä johtuva vika olisi ostajan vika. Kyseisessä B450 emolevyssä on käytetty paria eri prosessoria, jotka on ohjeiden mukaan vaihdettu. Yhtenä päivänä vain lakkasi postaamasta. Jos prosessorin vaihdosta tuleva vääntö aiheuttaa kantaan ongelmia, niin kyseessä on selvästi valmistusvirhe.

Tämä tapaus on meillä vielä selvityksessä valmistajan kanssa. Tämänkaltainen vaurio yleensä vaatii käytännössä sen, että lukittu prosessori väännetään voimalla pois. Samankaltaista jälkeä syntyy myös kun koko keskusyksikkö kolahtaa johokin (esim. tippuu kantaessa) ja jäähy pomppaa prosun kanssa paikoiltaan. Lähettelemme sinulle sähköpostilla viestiä heti kun olemme saaneet valmistajalta lisätietoa.
 
Olisi mukavaa saada jokin keskiluokan näytönohjain tarjoukseen esim. rx 6600 tai rtx 3060.
 
Poistatteko tilaushistoriasta yli 10 vuotta vanhat tilaukset? Mulla vanhin joka näkyy on just vähän alle 10 vuotta sitten tilattu.
 
Poistatteko tilaushistoriasta yli 10 vuotta vanhat tilaukset? Mulla vanhin joka näkyy on just vähän alle 10 vuotta sitten tilattu.
Nähtävästi poistetaan, kun omatkin yli 10v hävinnyt. Harmillisesti ei oo tullu otettua talteen, tuli käytyä välillä fiilistelemässä mitä rompetta sitä on tullutkin tilattua ja vanhan raudan hintoja :)
 
Pitänee ottaa omat talteeni. Saiskohan nuo CSV-muodossa? Aika nätisti nuo sivultakin pystyi kopioimaan, tosin itselläni oli vain kaksi sivua tilauksia, mutta jos jollakin on enemmän niin voi olla vähän työlästä kun joutuu tilausten sisällöt kopioimaan yksi kerrallaan...
 
monen valmistajan muisteissa on elinikäinen takuu mutta vaativat kuittia nähtäväksi kuitenkin, eli niiden olisi ainakin hyvä näkyä.

oma tuore kokemus Jimmssin RMA palvelusta on positiivinen, asia kirjattu käsitellyksi ja hyväksytyksi 26 tuntia siitä kun kannoin paketin postiin.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 272
Viestejä
4 503 280
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Mirle78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom