Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Tila
Keskustelu on suljettu.

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Uuteen päivään!
Tänään iltapäivällä klo 16:00 myyntiin tulee uudet RTX 4070 Super-näytönohjaimet ja MSRP-hintaisia malleja tulee löytymään starttiin suoraan hyllystä!
Joko tähtäimet on kohdistettu johonkin tiettyyn malliin, vai onko vielä harkinnassa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
852
Uuteen päivään!
Tänään iltapäivällä klo 16:00 myyntiin tulee uudet RTX 4070 Super-näytönohjaimet ja MSRP-hintaisia malleja tulee löytymään starttiin suoraan hyllystä!
Joko tähtäimet on kohdistettu johonkin tiettyyn malliin, vai onko vielä harkinnassa?
Odotellaan 4080 Supereita vielä :kahvi:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
115
Nyt on kyllä pakko kehua Jimm's:iä.
Eilen klo. 12:11 tilattu näytönohjain oli noudettavissa tänään klo. 10:42.
Pieni kiitos myös Matkahuollolle.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Nyt on kyllä pakko kehua Jimm's:iä.
Eilen klo. 12:11 tilattu näytönohjain oli noudettavissa tänään klo. 10:42.
Pieni kiitos myös Matkahuollolle.
Hei.
Kiitos palautteesta. Ollaan saatu purettua ruuhkapatti varastolta ja tilaukset lähtevät matkaan normaaliin tahtiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
361
Terve,

RTX 4080 Super ostohousut on jo jalassa, ja be quiet! näkyi julkistaneen 90 asteen 12V-2X6 virtaliittimen joka olisi kiva saada samassa paketissa. be quiet!

Vielä ei näy sivuilla tuotteistettuna, mikähän mahtaa olla tilanne, joutuuko odottelemaan kauankin?
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Terve,

RTX 4080 Super ostohousut on jo jalassa, ja be quiet! näkyi julkistaneen 90 asteen 12V-2X6 virtaliittimen joka olisi kiva saada samassa paketissa. be quiet!

Vielä ei näy sivuilla tuotteistettuna, mikähän mahtaa olla tilanne, joutuuko odottelemaan kauankin?
Olisiko mahdollista saada tarjoukseen myös ThunderX3 Coren Loft mallia?
Vinkataan näistä eteenpäin asianomaisille ;)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Tänään taas uutta julkkaria tarjolla raudannälkäisille kello 16:00 alkaen kun RTX 4070 Ti Super -näytönohjainten myynti starttaa! Mainittakoon taas myös että MSRP-hintaisia malleja löytyy suoraan hyllystä :drool:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
383
Kiitos Jimm's kun Endgame Gearin uusi näppäimistö ja hiiret tulivat/tulevat näin nopeasti varastoon. Ja nyt kun siellä on EM-C matot tarjouksessa, niin niiden tuotekuvaukset voisi korjata.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Oikein hyvää iltaa, mikäli juuri hankittu uutuuskortti kaipaa uutta "kotia" niin vinkkinä että laitoimme juuri uutuusbrändi APNX:n tuotteita talvialeen! :smile:
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Jimm'sin asiakaspalvelussa rekry auki - hakuaika 31.1. asti!
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Terve,

RTX 4080 Super ostohousut on jo jalassa, ja be quiet! näkyi julkistaneen 90 asteen 12V-2X6 virtaliittimen joka olisi kiva saada samassa paketissa. be quiet!

Vielä ei näy sivuilla tuotteistettuna, mikähän mahtaa olla tilanne, joutuuko odottelemaan kauankin?
Nämä nyt tilattavissa, saatavuuksia toki ei vielä toimittajilla toistaiseksi ollut tiedossa harmillisesti.

 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841

Herranjumala tää soijapoika on säälittävä tapaus :joy: voimia Jimssin poppoolle asian selvittelyyn kun kukamikälie striimeri heittää lokaa niskaan ja lapset tiktokissa uskoo "jumalaansa".

Spoilerissa liittyvät pätkät eriteltynä;

1.

2.

3.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 912
ite vast talvialesta nappasin Montech 750w G5 virtalähteen. Taiwanilaisia tekeleitä laatu osilla. Hyvin pärjänneet testipenkissä jopa paremmin ku monet yleisemmät merkit, mitäny netistä tutkiskelin. Ja ehjänä tuokin tuli niinkuin yleensäkkin muutkin tuotteet tähän mennessä =)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446

Herranjumala tää soijapoika on säälittävä tapaus :joy: voimia Jimssin poppoolle asian selvittelyyn kun kukamikälie striimeri heittää lokaa niskaan ja lapset tiktokissa uskoo "jumalaansa".

Spoilerissa liittyvät pätkät eriteltynä;

1.

2.

3.
Enpä tiedä, ihan objektiivisesti tarkasteltuna, niin Jimm's neuvoi tässä väärin ja tiktokkeri ajoi Vantaalta Turkuun turhaan. Tosin en tiedä, mitä sinne kerrottiin.

Tiktokkerin kertomus kuitenkin haisee. Ensinnäkin, 4000€ ei ole minkään emolevyn hinta, taitaa olla koko koneen hinta. Toisekseen, puhuu paskaa siitä, että ylin PCIe-slotti ei toiminut. Siinä sen "tämä todistaa, että kone toimi ja oli päällä" kohdassa tuo näytönohjain on siinä ylemmässä PCIe-slotissa, joka ei kuulemma toiminut! Lisäksi se ei ole kiinni näytössä tai näyttökaapeli on kytketty emolevyyn. Lisäksi palaako tuossa joku valkoinen virheledi muisteista oikealla?

1706263672041.png


(ja 4000€ koneeseen ostaisin valkoisen AIO:n , enkä Arcticin mustaa)
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841
Enpä tiedä, ihan objektiivisesti tarkasteltuna, niin Jimm's neuvoi tässä väärin ja tiktokkeri ajoi Vantaalta Turkuun turhaan. Tosin en tiedä, mitä sinne kerrottiin.

Tiktokkerin kertomus kuitenkin haisee. Ensinnäkin, 4000€ ei ole minkään emolevyn hinta, taitaa olla koko koneen hinta. Toisekseen, puhuu paskaa siitä, että ylin PCIe-slotti ei toiminut. Siinä sen "tämä todistaa, että kone toimi ja oli päällä" kohdassa tuo näytönohjain on siinä ylemmässä PCIe-slotissa, joka ei kuulemma toiminut! Lisäksi se ei ole kiinni näytössä tai näyttökaapeli on kytketty emolevyyn. Lisäksi palaako tuossa joku valkoinen virheledi muisteista oikealla?



(ja 4000€ koneeseen ostaisin valkoisen AIO:n , enkä Arcticin mustaa)
Tuskin on puhelimessa maininnut emolevyssä olevaa fyysistä vahinkoa, kysästy vaan onko mahdollista palauttaa :D
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 062
Tuskin on puhelimessa maininnut emolevyssä olevaa fyysistä vahinkoa, kysästy vaan onko mahdollista palauttaa :D
Oliko tässä nyt siis joku ruikutus, että Jimmsi eväsi takuun kun pinnit oli solmussa tsjp ja sitten tuo oman elämänsä sankari itki siitä tikitalkissa ja haukkui jämyn pystyyn tms. En siis käytä tiktokkia tai muutakaan tikitalkkia niin pitäis referoida tälläisille kalkkiksille kirjallisesti :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 111
Oliko tässä nyt siis joku ruikutus, että Jimmsi eväsi takuun kun pinnit oli solmussa tsjp ja sitten tuo oman elämänsä sankari itki siitä tikitalkissa ja haukkui jämyn pystyyn tms. En siis käytä tiktokkia tai muutakaan tikitalkkia niin pitäis referoida tälläisille kalkkiksille kirjallisesti :D
Aikalailla joo. Lisäksi oli ilkuttu myymälässä kun pinnit vinossa. Nämä tapaukset on aina vaikeita. Jos myymälässä kamerat niin sen näkee sieltä mutta onhan näitä tapauksia ollut että sieltä on tehtaalta tullut jos huono emo.
 

marko

Made in Italy
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Enpä tiedä, ihan objektiivisesti tarkasteltuna, niin Jimm's neuvoi tässä väärin ja tiktokkeri ajoi Vantaalta Turkuun turhaan. Tosin en tiedä, mitä sinne kerrottiin.

Tiktokkerin kertomus kuitenkin haisee. Ensinnäkin, 4000€ ei ole minkään emolevyn hinta, taitaa olla koko koneen hinta. Toisekseen, puhuu paskaa siitä, että ylin PCIe-slotti ei toiminut. Siinä sen "tämä todistaa, että kone toimi ja oli päällä" kohdassa tuo näytönohjain on siinä ylemmässä PCIe-slotissa, joka ei kuulemma toiminut! Lisäksi se ei ole kiinni näytössä tai näyttökaapeli on kytketty emolevyyn. Lisäksi palaako tuossa joku valkoinen virheledi muisteista oikealla?



(ja 4000€ koneeseen ostaisin valkoisen AIO:n , enkä Arcticin mustaa)
No ei sentään jätesäkissä palauttanut tuotetta :rolleyes:

Tuli itsellänikin vastaan tuo video ja fiilis oli voimakkaasti asennusvirheen puolella - mutta mistä näitä tietää.

Jimmsin kannattaisi kuitenkin olla viestinnässään vähän objektiivisempi/ammattimaisempi siellä TikTokin puolella.
 
Liittynyt
20.02.2022
Viestejä
136
Ottamatta kantaa kyseiseen Tiktok-videoon, niin ei olisi ensimmäinen kerta kun Jimms on hoitanut takuuasiat päin vittua koska komponenteista on löydetty vääntyneitä pinnejä ja naarmuisia pintaliitoskomponentteja. Tämä jo muropaketin ajoilta ja käyttäjiltä jotka varmasti tietää mitä tekee. Kannattaa ennen huoltoon toimittamista kuvata komponentit.

Toki tuollaisia tapauksia on hyvin vähän kun suhteutetaan takuutapauksiin ja yrityksen liikevaihtoon.
 

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
841
Ottamatta kantaa kyseiseen Tiktok-videoon, niin ei olisi ensimmäinen kerta kun Jimms on hoitanut takuuasiat päin vittua koska komponenteista on löydetty vääntyneitä pinnejä ja naarmuisia pintaliitoskomponentteja. Tämä jo muropaketin ajoilta ja käyttäjiltä jotka varmasti tietää mitä tekee. Kannattaa ennen huoltoon toimittamista kuvata komponentit.

Toki tuollaisia tapauksia on hyvin vähän kun suhteutetaan takuutapauksiin ja yrityksen liikevaihtoon.
Vai oisko ne kuitenkin käyttäjän rikkomia? Mikä motiivi jimssin väellä olisi moiseen, kuitenkin saavat korvaavan tuotteen/rahat takaisin, paskotusta heidänkään vaikea lähtä reklamoimaan.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 490
Vai oisko ne kuitenkin käyttäjän rikkomia? Mikä motiivi jimssin väellä olisi moiseen, kuitenkin saavat korvaavan tuotteen/rahat takaisin, paskotusta heidänkään vaikea lähtä reklamoimaan.
User erroreita on varmasti, mutta nämä ei poista jimsin kelvottomia takuutapausten hoitoja.

Alla näitä vähintään kyseenalaisia tapauksia.

Kuuluukohan tämä tänne..

Ostin Jimm'ssiltä A-data 8200 pro m.2 SSD:n tammikuussa 2021. Se hajosi maaliskuussa 2022. Tuotteella 5v takuu. Lähetin tuotteen takuuseen, ja tuli takuun epäävä päätös: Kyse on tuotteesta (A-Data M.2 SSD-levy, sarjanumero ei tiedossa), jonka palautitte meille takuukäsittelyä varten. Käsittelyssä huomattiin, että palautuneesta tuotteesta on irroitettu sarjanumero/tunnistetarra. Tämä aiheuttaa sen, että kyseistä tuotetta ei pystytä enää tunnistamaan eikä jäljittämään, jolloin sen todellinen ikä ja ostopaikka ovat mahdotonta todentaa. Tämä on sekä meidän, että valmistajan takuuehtojen vastaista.

Moista tarraa en muista edes nähneeni mutta mitäs nyt? 259e maksanut 5v takuun SSD on romurautaa? Tuotteesta löytyy netissä ensimmäiset arvostelut 2019/12 joten edes teoriassa tuo 5v takuuajan tuleminen täyteen ei ole edes perustelujen kannalta mitenkään mahdollista.

Auttaako kuluttajasuoja tässä mitenkään? Eikös noista piireistä ja niiden merkinnöistä pysty aika hyvin selvittämään tuotteen tunnistukseen tarvittavat tiedot. Lähetin myös mukana myyntipakkauksen jossa oli viivakoodi takana.
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:



    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.
Onko muilla ollut ongelmia Jimm'sin takuukäsittelyn kanssa? Kyseessä on AMD B450 emolevy, jonka kohdalla Jimm's väittää, että prosessorikannassa on vaurio, ja sen takia takuu ei olisi voimassa. Ohessa Jimm'sin lähettämä kuva. En itse näe kuvassa mitään vikaa. Emolevy on siis ollut ihan normaalissa käytössä eikä kantaa ole runnottu tms.

Seuraavaksi yhteys kuluttajariitalautakuntaan, että asia saadaan etenemään?
Oma kokemus tästä saksalaisomistukseen siirtyneestä Jimm's:tä takuuasioista on erittäin negatiivinen. Ostin alle kolmisen vuotta sitten todella kalliin EVGA RTX 2080 Ti Black Editionin näytönohjaimen heiltä. Ko. ohjain huusi kuin banshee tuulettimiltaan ja vouwasi (nosti ja laski kierroksia) edestakaisin. Otin yhteyttää myyjän tukeen ja lähetin jopa videoa äänellä ko. kortin toiminnasta.
Vastaus oli lähes pilkallisesti naureskellen, että tämä on ihan normaalia näytönohjaimelle. Noh, itse olen IT-alan ammattilainen ja kasanut PC-koneita ihan sieltä koneiden aamuhämärästä asti ja tiedän kyllä miten mikäkin komponentti pitäisi toimia.

Vihdoin googlailemalla myöhemmin löysin vinkin, että GPU:n tahnat olisi jossain orjamaassa jätetty levittämättä kunnolla. Avasin jäähyt ja toden totta, siellä ei ollut kuin ehkä 2/3-osaa jotain möhnää GPU:n ja jäähyn välissä. Putsasin mönjät pois ja levitin koko dien matkalle tasaisen ohuen kerroksen tahnaa ja ruuvailin paketin kasaan.
Sen koommin ei ole kortti vouvauillut edestakaisin jäähykierroksia ja ajaa lähes äänettömästi normikäytössä. Muutamilla peleillä saan sen puhaltamaan kunnolla, mutta onneksi sekin puhallus on sentäs tasaista ja jatkuvaa.

Sanoisin että kokemukseni mukaan tuo Jimm's on nykyomistuksessa paska firma. Kusettavat helposti missä pystyvät ja luistavat myyjänä velvollisuuksistaan. Pysykää erossa tuollaisesta epärehellisestä lafkasta!
Hei @Jimm's! Kävin juuri teidän RMA-prosessin läpi näytönohjaimen osalta, ja halusin antaa täällä palautetta siitä. Siinä oli onnistumisia ja lopulta kaikki meni hyvin, mutta kokonaisfiilis jäi sellaiseksi, että en ihan tiedä uskallanko enää ostaa teiltä kalliita osia. Olen ollut asiakkaanne jo vuosia ja ostanut teiltä paljon tavaraa, olen aina linkannut ja rakentanut kavereiden koneet teidän kautta.

Takuuseen tuli laakerivikainen 3080 Strix OC 11/21 ostettuna, eli 1v ja 2kk ikäisenä. Hyvin nopeasti kävitte kahdessa päivässä RMA-prosessin läpi ja hyväksyitte sen, mahtavaa! Sitten yhtäkkiä minulle tuli ilmoitus, että postiin saapuu lähetys. Huomasin mailista, että olette lähettäneet 3080 TUF-mallin tilalle. Siis huonomman mallin, ilman mitään keskustelua aiheesta. Se oli vähän pettymys. Olin teihin heti nopeasti yhteydessä, etten halua huonompaa korttia tilalle. Tilalle tarjottiin myös vähän kalliimpaa 3080 Trio Z mallia. Tiesin, että kummatkin mallit ovat huonompia, kuin oma 3080 Strix, eikä niissä ole samoja ominaisuuksia.

Ehdotin, että kerta tuota ei voi korjata tai vaihtaa samaan, haluaisin päivittää sitten parempaan Strix-malliin ja maksan välirahan reiluna halvemmasta 3080 TUF OC -mallista kalleimpaan 4070 TI Strix OC -malliin, joka oli seuraavana linjastossa ostettavana olevana Strixinä. Välirahaa olisi 300e.

Vaihtohan olisi käynyt, mutta vaihtohan ei käynyt tuosta 3080 TUF hinnasta, vaan minun kortista (kuitilla hinta 739e) tarjottiin vaihtohintana vähän alle 350 euroa. Aikamoinen käyttöhyödyn vähennys vähän yli vuodesta tuotteen osalta, jossa on 3v takuu. Eli väliraha olisi ollu 850 euron luokkaa. Jos en uskaltaisi/osaisi/jaksaisi väittää kauppaa vastaan, olisin varmaan sitten ottanut huonomman kortin vaihdossa, tai hyväksynyt tuollaisen järkyttävän huonon välirahatarjouksen uuteen korttiin.

Tässä vaiheessa kirjoitin, että kumpikin tarjotuista korteista on huonommilla jäähyillä, pienemmillä kelloilla ja virtarajoilla, ei ylimääräisiä tuuletinpaikkoja. MSI:ssä vain yksi bios. Lopussa ilmoitin, että asiasta täytynee keskustella kuluttajaviranomaisen kanssa.

Vastauksessa Jimmsiltä ilmoitettiin, että pyyntö on laitettu eteenpäin ja asiaa jatketaan viikonlopun jälkeen. Sittenpä Jimssin mieli muuttui ja sain päivitettyä kortin TUF 3080 mallin myyntihinnasta välirahalla 4070 TI:n hintaan.

Kysymyksenä on, että miksi tuo teidän mielipide muuttui noin radikaalisti kesken käsittelyn, eikö käsittelijä tiennyt miten RMA-tapaukset pitää hoitaa? Pitääkö aina mainita kuluttajaviranomainen, jos haluaa hyvää RMA-palvelua? Mitä jos ensi kerralla tämä käsittelijä ei vie asiaa oikealle henkilölle ja pysyy kannassaan? Jos teiltä ostaa huippuluokan näytönohjaimia, tuleeko takuussa jatkossa mahdollisesti hinnat alkaen malli tilalle oikean mallin puuttuessa, tai pari sataa euroa korvauksena? Vai mikä se teidän kanta näihin on?
Kirjoitellaanpa omistakin takuukokemuksista:
28.11.2022 minulta hyväksyttiin RMA powerille Seasonic Focus GX-850. Ja edelleen olen ilman poweria.

Palauttelin powerin joulukuun alussa ja yli kuukausi vierähti eikä mitään kuulunut. Aloin kyselemään perään ja selvisi siinä että on aika pitkä toimitusaika. Tässä jo pyyhkeet kun mitään ei ilmoitella kuukaudessa.

Tarjous oli alkuun rahat takaisin. Se on varmasti Jimssille hyvä, mutta minulle umpisurkea. Takuu ei ole olemassa sen takia että minä otan taloudellisesti takkiin. Takuu on olemassa juuri sen takia että kuluttaja EI ota takkiin jos vehkeet hajoilee. Kyseinen poweri on lähes tuplannut hintansa minun tarjousostoon nähden. En hyväksynyt rahojen palautusta.

Löysin itse kaksi sopivaa tilalle. Seasonic GX-1000 eli siis parempi malli minun powerista. Näitä pyöri myös varastoon asti. Mutta ei millään voi toimittaa tätä kuulemma.

Ehdotin sitten sfx-kokoista Cooler Master V850 poweria joka menisi tietysti koteloon myös. Tämäkään ei käynyt.

Selitin jokaisessa viestissä että korvaajan pitää olla Focuksen kokoinen tai pienempi poweri. Normaalimittainen atx-poweri ei sovi. Silti tilalle tarjottiin jotain roskatason normaalia atx-poweria.

Odottelu jatkuu ja mitään päivityksiä ei tule automaattisesti aiheeseen. Oma käsitys on että näin pitkissä viivästyksissä pitäisi saada korvauksia, mutta eipä sellaisiakaan ole tarjottu.

Tämän oman tarinan ja muiden, varsinkin näytönhojain takuutarinoiden, takia oli pakko palauttaa jo tilattu 4070ti. En kertakaikkiaan uskalla ostaa mitään kalliimpaa täältä.

Vaikka oikein hyviäkin kokemuksia on asiakaspalvelusta vaikka esim cpu-coolerin uusien kiinnikkeisen saamiseen uudelle kannalle ja sellaisiin, laajat asialliset valikoimat ja osittain hinnatkin, niin nämä takuuasiat on kyllä niin surkealla tolalla että ostaminen on pakko unohtaa. Tai ainakin mietittävä hyvin tarkasti.
Näin se vaan on että jimms ei suostu ottamaan takuuseen arcticin aioa. Vetoavat siihen että valmistajan myöhemmin pidentämä takuuaika (6v) ei koske tällä alkuperäisellä kahden vuoden takuulla ostettuja tuotteita.

Arctic kuitenkin sanoo tiedotteessaan näin:



 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
No päinvastaisena kokemuksena, minä asensin yhden Arctic Coolingin tuulettimen, pistin koneen päälle ja se koko tuuletin tippui pois lavastaan. Olen ostanut näitä tuulettimia kymmeniä ja asentanut vielä enemmän (kun asennan muidenkin merkkien tuulettimia). Pistin piruuttani RMA-lomakkeen ja sain uuden tuulettimen tilalle. Koko prosessi oli ohi viikossa ja tuossa olisi Jimm'sillä kanssa ollut mahdollisuudet vedota asennusvirheeseen, kun se oli jo asennettu ja samasta erästä ei ollut mitään ongelmia muiden tuulettimien kanssa (ts. muut kotelotuulettimet toimivat ok).

Näillä on 7 vuoden takuu, niin sen takia näitä on hankittuna, mutta ensimmäisen kerran koetin Jimm'sin takuuta tällä vuosikymmenellä. Tässä puhutaan kuitenkin 7.90€ tuotteesta, eli eipä kannata korjausosaston aikaa käyttää vianselvitykseen ja takuu oli ensimmäisessä vuodessa, toisin kuin käyttäjällä psymbiote.

--

Puoliksi tämän takia, puoliksi harjoitteluna RTX 4070 TiSU:n tilaamista varten, tilasin Talvialesta kaksi Arcticin tuuletinta lisää. Varsinkin halpakoteloissa ja vanhoissa koteloissa ne tuovat suuren parannuksen ilmanvaihtoon.
 

uffee

Tukijäsen
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
190
Täälläkin yksi "pinnit vääntyneet" emosta - tapauksen uhri, jolloin fyysisten vahinkojen peristeella evättiin emon takuu 2,5v sitten. Emon CPU-socketista kuvat napattu ennen emon lähetystä postilla takuukäsittelyyn, mutta jotenkin silti on löydetty vääntyneitä pinnejä käsittelyssä. Emo tosiaan oli toimivassa kokoonpanossa n. kuukauden päivät. Jostain Duron ajoilta on tullut räpelleltyä koneiden kanssa eikä vielä ole onnistunut saamaan pinnejä vinoon, vaikka niihin aikoihin se olikin paljon helpompaa.

Ja ei muuten ollut edes ainoa takuutapaus saman mallisen emon kohdalla, mutta ekalla kerralla sorruin käyttämään heidän Express-takuupalveluaan ja viemään asian kotivakuutuksen piiriin (Jimssin ehdotuksesta ja lisätodisteiden puuttuessa):

Asia ollut nyt yli vuoden päivät kuluttajariitalautakunnan käsittelyssä ja päätöstä odotellaan. Toivottavasti voisi toimia pohjana edes jollekin muutokselle takuukäsittelyn käytännöissä, kun tuntuu että homma on aika mielivaltaista.

Mielellään muuten tukisi (lähes) kotimaista puljua, kun vuosikaudet jo tullut täältä tilailtua. Ja toivotaan myös, että noudattavat lautakunnan tuomiota..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 369
Hetki sitten meni takuuseen läpi nvme-asema (Firecuda 530) mistä olin ottanut tarran piirien päältä pois. Tosin säästin tarran laittamalla sen myyntipaketin muovitaskuun talteen. Lähetin aseman Jimmsille tuossa alkuperäisessä myyntipaketissa.
Tuo Firecuda korvattiin WD sn850x asemalle joten täältä ainankin yksi positiivinen kokemus.
Myös Corsairin K100 air meni takuuseen, valmistajalta konsultoinnin jälkeen, ilman mukinoita.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Koska asia selvästi herättää paljon puhetta voimme tuota pinnalla ollutta tapausta hieman kommentoida. Vaurio havaittiin heti palautuksen yhteydessä myymälässä ja avataan vaurion kattavuutta sen verran, että prosessorikannassa on ollut selkeästi asennusvirheestä johtuva vaurio. Pinneistä huomattava määrä on saanut vahinkoa. Näissä tapauksissa, vaikka vika olisi mikä tahansa niin, alkuperäistä vikaa ei voida todentaa. Emolevyä ei voida vaurion johdosta enää testata. Ikävä kyllä takuu ei kata fyysisiä vaurioita.

Missään tapauksessa ei ole meidän eikä asiakkaan etu näitä hylätä ja teemme parhaamme asiakastyytyväisyyden eteen. Yhden tai muutaman pinnin vaurioita on takuuosaston toimesta myös korjattu ilman veloitusta tai takuun hylkäämistä. Tälläkin valitettavasti on rajansa ja mikäli vaurio on selkeästi käyttäjän toimista johtuvaa niin takuuna tai asiakaspalautuksena emme voi tuota käsitellä. Rajatapauksissa konsultoidaan valmistajaa kuvilla ja tarvittaessa tuota lähetetään valmistajalle tarkastukseen tai korjaukseen.

Kuluttajariitalautakunta on tietynlaisiin tapauksiin tehnyt jo päätöksiä aikaisemmin: Emolevyn prosessorikannan vauriot

Ja missään nimessä emme halua asiakkaita syyllistää, kuten tuolla lautakuntakin mainitsee voi vahinko sattua ilman, että sitä edes itse huomaa.

"Lautakunta toteaa prosessorikannan pinnien vääntymisen olevan yleinen asennus- tai purkuvirhe konetta kasattaessa ja purettaessa. Pinnien vääntyminen ei edellytä voimaa tai huomattavaa käsittelyvirhettä, eikä tietokoneen parissa työskentelevä henkilö sitä välttämättä itse huomaa lainkaan."

Juuri tästä syystä emolevyjä käsitellään takuuosastollamme tarkasti ennen testipenkkiin laittamista tai testiprosessorin asentamista.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
@Jimm's
Tälläistä teille saada? Hassun näköinen, mutta tekisi mieli tilata.
Tähänkin tuli nyt vastausta että arviolta maaliskuun aikana olisi tulossa meille. Mutta alustava arvio vasta. Eli arviolta helmikuun loppupuolella varmaan saadaan valikoimiin ja varastoon maaliskuun aikana, saattaa toki vielä muuttua kun hieman epävarmaa on.
 

uffee

Tukijäsen
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
190
Koska asia selvästi herättää paljon puhetta voimme tuota pinnalla ollutta tapausta hieman kommentoida. Vaurio havaittiin heti palautuksen yhteydessä myymälässä ja avataan vaurion kattavuutta sen verran, että prosessorikannassa on ollut selkeästi asennusvirheestä johtuva vaurio. Pinneistä huomattava määrä on saanut vahinkoa. Näissä tapauksissa, vaikka vika olisi mikä tahansa niin, alkuperäistä vikaa ei voida todentaa. Emolevyä ei voida vaurion johdosta enää testata. Ikävä kyllä takuu ei kata fyysisiä vaurioita.

Missään tapauksessa ei ole meidän eikä asiakkaan etu näitä hylätä ja teemme parhaamme asiakastyytyväisyyden eteen. Yhden tai muutaman pinnin vaurioita on takuuosaston toimesta myös korjattu ilman veloitusta tai takuun hylkäämistä. Tälläkin valitettavasti on rajansa ja mikäli vaurio on selkeästi käyttäjän toimista johtuvaa niin takuuna tai asiakaspalautuksena emme voi tuota käsitellä. Rajatapauksissa konsultoidaan valmistajaa kuvilla ja tarvittaessa tuota lähetetään valmistajalle tarkastukseen tai korjaukseen.

Kuluttajariitalautakunta on tietynlaisiin tapauksiin tehnyt jo päätöksiä aikaisemmin: Emolevyn prosessorikannan vauriot

Ja missään nimessä emme halua asiakkaita syyllistää, kuten tuolla lautakuntakin mainitsee voi vahinko sattua ilman, että sitä edes itse huomaa.

"Lautakunta toteaa prosessorikannan pinnien vääntymisen olevan yleinen asennus- tai purkuvirhe konetta kasattaessa ja purettaessa. Pinnien vääntyminen ei edellytä voimaa tai huomattavaa käsittelyvirhettä, eikä tietokoneen parissa työskentelevä henkilö sitä välttämättä itse huomaa lainkaan."

Juuri tästä syystä emolevyjä käsitellään takuuosastollamme tarkasti ennen testipenkkiin laittamista tai testiprosessorin asentamista.
Jos kaikki yleistetään tähän tapaan, niin silloin alkuperäinen syy voi jäädä tutkimatta, esim. miksi emolevy toimii kuukausia, ja yhtäkkiä lakkaa toimimasta.Tuo esimerkin pinnin taipuminen on voinut tapahtua myöhemminkin esim. penkissänne vai kuinka prosessori on kannasta irroitettu kannan tutkimista varten? Ainoa optio omalle oikeusturvalle on maksaa tuo maksu turhasta takuutapauksesta sekä emolevyn lähetyskustannukset, muuten levy päätyy parin kuukauden päästä SER-jätteeksi tai näin ainakin luvataan.

Ensimmäisen tuomion jälkeen kaikki yhteydenpito jumiutetaan tähän saman argumenttiin liittyen ja samaa mantraa jatketaan kuluttajaneuvonnan yhteydenoton jälkeen. Mutta ilmeisesti jos riittävästi viitsii tuoda negatiivista julkisuutta asian tiimoilta, niin ilmeisesti pyörtöjäkin on tapahtunut kuukausien sitkeän väännön jälkeen, kuten täällä ketjussa on nähty.

Varmasti makrokuvaamalla jokaisesta teidänkin asentamasta levystä löytyy naarmuja, mutta onko tämä alkuperäinen syy tuotteen toimilattomuudelle? Esim. Asus ei suoraan evää takuuta kaikenlaisista vahingoista levyllä: Motherboard Customer Induced Damage | Official Support | ASUS Global

Joten onko tämä joku Casekingin oma tulkinta aiheesta vai miten valmistajan ehtoja pelataan teille?
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
263
Varmasti makrokuvaamalla jokaisesta teidänkin asentamasta levystä löytyy naarmuja, mutta onko tämä alkuperäinen syy tuotteen toimilattomuudelle? Esim. Asus ei suoraan evää takuuta kaikenlaisista vahingoista levyllä: Motherboard Customer Induced Damage | Official Support | ASUS Global
Linkin mukaisesti tuosta ymmärtäisin kyllä että kaikki luetellut vauriot missä olivat tuon voineet sitten korjata, niin on silti sitten ollut maksullista vaikka takuuaika olisikin voimassa, eli eipä asuskaan tuollaisia vaurioita hyvää hyvyyttään korjaa takuuna, vaan maksua vastaan.
 
Liittynyt
04.11.2019
Viestejä
33
Tilasin teiltä perjantaina 12.1. töihin vähän vajaan viiden tuhannen euron kokonaispaketin alv 0. Haluamaani valkoista koppaa oli tulossa vasta 19. päivä, joten sovimme, että kone laitetaan tuolloin kasaan ja parhaassa tapauksessa samana iltapäivänä matkaan.

Eipä laitettu. Tämän viikon tiistaiaamuna soittelin ja kyselin, mikä on koneen tilanne. Kuulemma lopputesteissä oli tullut muistivirheitä, minkä takia piti vaihtaa uudet muistikammat. Painotin, että tilauksella on kiire, koska työt seisovat, ja kone luvattiin lähettää samana iltapäivänä, jos testit menevät läpi. Lupasitte myös ilmoittaa, jos matkaan tulee lisää mutkia, jotta tiedän hoitaa tilalle korvaavaa atk:ta.

No ei lähtenyt kone ettekä ilmoittaneet tästäkään viivästymisestä yhtään mitään. Torstaina soitin jälleen tiedustellakseni, mikä on homman nimi. Kaveri puhelimessa lupasi selvittää. Vähän ajan päästä tuli viesti, että koneeseen on nyt vaihdettu emolevy ja testaillaan lisää. Kone luvattiin postittaa perjantaina, jos ongelmia ei enää ilmene. Tähän laitoin vastauksena, että te olette nyt melkein viikon etsineet vikaa yksittäisistä komponenteista, kun olisitte voineet ottaa suoraan uudet osat hyllystä ja lähettää toimivan koneen asiakkaalle ja paikantaa viallisen osan myöhemmin. Ei vastausta.

Ei muuten kuulunut lähetysilmoitusta perjantainakaan. Kolmelta iltapäivällä laitoin viestin, jossa tiedustelin tilannetta. Kukaan ei vastannut. Nyt minulla ei ole mitään käsitystä siitä, kuinka kauan tässä pitää vielä odottaa, kun siellä raavitaan päätä ja vaihdetaan komponentteja yksi kerrallaan toisiin.

Olen hyvin lähellä, että peruutan koko tilauksen. Soitin jo Verkkokauppa.comiin ja kysyin, kuinka nopeasti heiltä saisi koneen kasattuna. Veikkaili, että ensi viikon aikana, muttei uskaltanut luvata varmaksi, niin taidan odottaa vielä huomisen, josko tähän tulisi joku järki.

Eniten ei harmita se, ettette saa yhtä tietokonetta laitettua kasaan, vaan se, että lupaatte pitää asiakkaan ajan tasalla, mutta ette sitä tee. Puhumattakaan siitä, että ette vastaa kun kysytään. Täysin ala-arvoista asiakaspalvelua. Skarpatkaa.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Tilasin teiltä perjantaina 12.1. töihin vähän vajaan viiden tuhannen euron kokonaispaketin alv 0. Haluamaani valkoista koppaa oli tulossa vasta 19. päivä, joten sovimme, että kone laitetaan tuolloin kasaan ja parhaassa tapauksessa samana iltapäivänä matkaan.

Eipä laitettu. Tämän viikon tiistaiaamuna soittelin ja kyselin, mikä on koneen tilanne. Kuulemma lopputesteissä oli tullut muistivirheitä, minkä takia piti vaihtaa uudet muistikammat. Painotin, että tilauksella on kiire, koska työt seisovat, ja kone luvattiin lähettää samana iltapäivänä, jos testit menevät läpi. Lupasitte myös ilmoittaa, jos matkaan tulee lisää mutkia, jotta tiedän hoitaa tilalle korvaavaa atk:ta.

No ei lähtenyt kone ettekä ilmoittaneet tästäkään viivästymisestä yhtään mitään. Torstaina soitin jälleen tiedustellakseni, mikä on homman nimi. Kaveri puhelimessa lupasi selvittää. Vähän ajan päästä tuli viesti, että koneeseen on nyt vaihdettu emolevy ja testaillaan lisää. Kone luvattiin postittaa perjantaina, jos ongelmia ei enää ilmene. Tähän laitoin vastauksena, että te olette nyt melkein viikon etsineet vikaa yksittäisistä komponenteista, kun olisitte voineet ottaa suoraan uudet osat hyllystä ja lähettää toimivan koneen asiakkaalle ja paikantaa viallisen osan myöhemmin. Ei vastausta.

Ei muuten kuulunut lähetysilmoitusta perjantainakaan. Kolmelta iltapäivällä laitoin viestin, jossa tiedustelin tilannetta. Kukaan ei vastannut. Nyt minulla ei ole mitään käsitystä siitä, kuinka kauan tässä pitää vielä odottaa, kun siellä raavitaan päätä ja vaihdetaan komponentteja yksi kerrallaan toisiin.

Olen hyvin lähellä, että peruutan koko tilauksen. Soitin jo Verkkokauppa.comiin ja kysyin, kuinka nopeasti heiltä saisi koneen kasattuna. Veikkaili, että ensi viikon aikana, muttei uskaltanut luvata varmaksi, niin taidan odottaa vielä huomisen, josko tähän tulisi joku järki.

Eniten ei harmita se, ettette saa yhtä tietokonetta laitettua kasaan, vaan se, että lupaatte pitää asiakkaan ajan tasalla, mutta ette sitä tee. Puhumattakaan siitä, että ette vastaa kun kysytään. Täysin ala-arvoista asiakaspalvelua. Skarpatkaa.
Hei,

Kiitos palautteesta.

Välittelen viestinne esimiestasolle, niin käydään tuo viestittely meidän osalta läpi, ja selvitetään miksi kone ei perjantaina ole lähtenyt matkaan.

Olemme heti maanantaina yhteydessä teidän suuntaan.

Pahoittelut tapahtuneesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Itellä kävi jimmsin kanssa niin että lähetin näppiksen takuuseen kun siinä oli WASD ja nuolet erivärisiä ja ne meinas joskus jumittaa, jäi pohjaan eikä noussu ku nypäyttämällä. Arvelin vian johtuvan tuosta eri materiaalista tehdystä hatusta, sisällä näky purseita jotka mielin viilaavani veks. Kuitenkin kun uusi tuote kyseessä niin aattelin että parempi laittaa takuuseen ja hoitaa homma kunnolla niin ei mahdollisesti tule ongelmia nuiden viilausten kanssa jos joskus tulee muuten takuu eteen. Takuu evättiin koska näppiksessä oli kosteusvaurio. ois pitäny maksaa 2 x postit ja se käsittelymaksu että ois saanu näppiksen takas.
Pyysin kuluttajaviranomaisen ohjeen mukaan jimmsiltä kuvaa minkälainen kosteusvaurio näppiksessä on (tiesin vas CTRL kohdalle roiskahtaneen pisaran kahvia, se ei ollu mielestäni syy kun kalvonäppis eikä se ollut kummankaan vika alueen kohdalla, ja kosteusvaurion täytyy olla syy tähän vikaan että sen perusteella voi virhevastuustaan luistella) Tähän kuvapyyntöön jimms vastasi ehdottamalla että palauttavat rikkinäisen näppikseni ilmaiseksi, se toki sopi minulle.
Näppiksen saavuttua vuolin näppäinhattujen purseet veks eikä enää vikaa. Näppis toimi vuosia senkin jälkeen, tiedä vaikka pelais edelleenkin, ei oo enää käsissäni.
Kyllähän se on vähän ohjannut mistä kalliimman raudan hankkii
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
231
Olet joutunut alunperin velvollinen ollut maksamaan 2x postit koska aiheeton takuupalautus ja jimms todennäköisesti on maksanut jo toiseen suuntaan ensin palauttamisesta ja toinen on palauttamisesta takaisin ja valmistajan takuu ei kata käyttäjänvahinkoa (neste, mikä syövyttänyt), käsittelymaksu on aiheettoman takuupalautuksen aiheuttamat kulut jälleenmyyjälle.
Käsittelymaksua ja postituskuluja ei luonnollisesti peritä jos, takuunpiirissä oleva vika. Jimms on tässä joustanut
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.
Siitä toki voi tapella, että olisiko "asiakkaan pitänyt ymmärtää", että kahviroiske voi vaikuttaa vikaan. Tuskimpa vaikutti, varsinkin kun Jimm's ystävällisesti myöntyi palauttamaan asiakkaan omaisuuden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Kyseessä ei ollu mikään nesteen aiheuttama vika, se neste oli siinä kalvon päällä eikä ollu mennyt sen kumin läpi mihinkään. kyse oli kupin kolahtamisesta johonkin josta lens pieni pisara. Näppäimet jotka takerteli oli muualla ja takertelu oli läsnä heti uudesta, ois kyllä ehkä aikaa myöten hiotunut pois mutta kiva kun kurkkaat pelissä ja ukko jääkin juoksemaan sivulle.
Jimms yritti täysin väärin perustein mekaanisen vian maksattaa asiakkaan aivan eri paikassa olevalla kahvitahralla, kuluttajaasiamiehen mukaan sen tahran täytyy olla vian aiheuttaja jotta sillä vois evätä takuun. Ja kun näppiksen takuu oli täten rauennut, korjasin vian itse vuolemalla purseet näppishattujen sisältä pois, siihen loppui vika. Logitechin näppis jossa oli pieni näyttö, oisko 510 tai jotain ollu se malli mikä oli kyseessä.
Kahviroiskeen kyllä tiesin kun itse olin sen siihen aikaan saanut. Kun se syntyi, otin siitä hattuja irti ja totesin ettei se neste pääse mihinkään tuhoa aiheuttamaan, kuivasin märät pois enkä alkanut pesemään sitä kahvijälkeä koska tiesin ettei se tule ongelma olemaan. Lopputulema oli ihan hyvä että sain omani pois, korjasin vian itse, käytin siihen asti että seuraavan hankin. Jimmsin asenteesta vaan että vika mieluusti laitetaan asiakkaan niskaan vaikkei heidän "syyllä" ole mitään tekoa varsinaisen vian kanssa tämä on esimerkki. Kuitenkaan en ota kantaa tähän tiktok emolevyyn, siitä ei mulla ole tietoa eikä mielipidettä

EDIT: selvennykseksi, minun kertoma case on reilusti ajalta ennen caseking
 
Viimeksi muokattu:

Toffee

IT-taikaministeri
Tukijäsen
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
166
Täytynee nyt puolustaa Jimmsiä hieman yleisellä tasolla ja omasta näkökulmasta. Itse olen kerran joutunut laittamaan Jimmsille näytönohjaimen takuuseen. Tämä tapahtui viime vuonna, eli Caseking oli jo Jimmsin omistajana. Vika ei edes ollut helpoin mahdollinen todennettava, kun se esiintyi satunnaisen säännöllisesti. Liitin mukaan kattavan vikaselostuksen, ja yrittämäni ongelmanratkaisuaskeleet. Asian käsittely sujui ongelmitta sekä nopeasti. Jimms rehdisti ja reilusti kertoi asiakkaalle päin, että huollossa saattaisi kestää kauan eikä vikaa välttämättä saataisi kuntoon, ja antoi mahdollisuuden valita useammasta jatkovaihtoehdosta itselleni mieleisimmän. Sain uuden kortin, maksoin pienen välirahan ja täten uudelle näytönohjaimelle uuden takuun. Kaikin puolin hyvä kokemus.

Ottamatta kantaa nyt keskustelussa olleeseen tapaukseen, totean seuraavaa. En sano, etteikö ihmisillä voisi sattua huonoja kokemuksia joukkoon, mutta on hyvä myös ymmärtää, että firma joka kymmenien miljoonien liikevaihtoa joka vuosi, mahtuu joukkoon monenmoista asiakaskokemusta; pakosti myös epäonnistumisia ja virheitä sattuu mukaan, puolin ja toisin. Lisäksi luulen, että monissa tapauksissa, joissa takuuasia ei ole mennyt asiakkaalle mieleisellä tavalla ja vika ei ole ollut helposti todennettavissa, on vika joko kuvattu puutteellisesti tai epähuomiossa jopa virheellisesti, jolloin takuukäsittelyssä ei ole ollut realististakaan mahdollisuutta havaita vikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Ei minullekaan mitään isompaa antipatiaa ole jimmsiä kohtaan jääny, just katoin asiakastiedoista niin oon tuonkin jälkeen useamman tonnin sinne kipannu rahaa. Erittäinkin kelvollinen paikka tilata ja viimeisin tilaus oli hämmentävä millä vauhdilla lähti matkaan. muutama tunti niin paketti oli jo tien päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 446
Itse olen joskus viime vuosikymmenellä lähettänyt Jimm'sille kyselyä, että "tuleeko ne turhan palautuksen maksut maksettavaksi, jos lähetän tämän" lisättynä tarkalla virhekuvauksella. Ja tässä tapauksessa olin itse (tai kaveri) rikkonut laitteen. En edes muista, mikä laite oli kyseessä. Mutta olin rehellinen vahingosta ja sen synnystä, niin sieltä tuli vastaus "ei kyllä tuota saada takuuseen ja joudut tod.näk. makselemaan nuo maksut".

Jäi lähettämättä sillä kertaa ja ei tästä nyt paha maku suuhun jäänyt, kun vika oli meidän päässä. Suosittelen olemaan rehellinen näissä, niin pääsee helpommalla. Tietenkin, minulla ei ole tullut tapausta vastaan, jossa takuu on evätty, vaikka sen kuuluisi olla voimassa.

Lisäksi: kannattaa kuvata kaikki. Ja jotenkin laittaa Jimm'sille ne kuvat siihen RMA-hakemukseen. Tai youtube-video. Nähtävästi emolevyn socket on paras paikka kuvata, ja täältä olen saanut painajaisia ja kuvaan sen aina uusissa emolevyissä (vaikka hankittu mistä, viimeeksi Datatronic).

--

Tosin voi argumentoida, että minut on "maksettu hiljaiseksi", kun takuu toimi erittäin hyvin 6,90€ tuulettimen kanssa, mutta se nyt toimi erittäin hyvin ja kyseinen tuuletin ei koskaan toiminut.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 912
mikä homma, yksittäisen tuotteen tilannu pikatoimitusta painamatta. Tilaus käsitelty samanapäivänä. Sittenku tilannu useamman tuotteen kerralla joita löytynee varastosta. Niin käsittely kestää sit useammanpäivän. Onko siellä jotain ruuhkaa ? ja nyt sit alkaa vielä sopivasti postin lakkokin
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 111
Menikö 4080 Superit oikeasti noin nopeasti vai bugaako sivu? Otin heti 16.00 koriin ja olin maksamassa niin lukee ei varastossa. Sitä ennen oli vielä hyvin vihreää.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 734
Viestejä
4 277 708
Jäsenet
71 522
Uusin jäsen
Simonopo

Hinta.fi

Ylös Bottom