• Huom! TechBBS-foorumi on päivitetty uusimpaan Xenforo 2.1-versioon. Kyseessä oli iso päivitys, jonka seurauksena ulkoasu täytyy työstää kokonaan uudelleen, lisäosat päivittää ja toiminallisuuksia säätää. Päivityksen jälkeinen työ ja viilailu jatkuu kulisseissa ja palautetta voi antaa palautealueella, kiitos.

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
464
Itseämme lainataksemme:

Pyytäisimme sesonkiruuhkaohjeistuksen mukaisesti nöyrimmin olemaan esim. yksärillä yhteydessä, mikäli oman tilauksen kohdalla on kriisi, varsinkin jos chatti tuntuu takkuilevan! Ongelmat on tehty ratkottaviksi ja ollaan täällä teitä varten! Kiitos rakentavista palautteista ja kärsivällisyydestänne! :)
Jimmy hoita vakavan asian taas omalla kohdalla :tup::tup: goodwork ja tilaus postitettu.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
338
Kaipa tässä vähän toivottaisi että parin kuukauden jälkeen Jimms olisi jo pystynyt ratkomaan ruuhkat ja tällaista säätöä ei tarvittaisi.

Ymmärrän täysin jos ruuhkaa pukkaa esim. Black Friday alessa tai joulun alla / joululomien aikaan. On helppo hieman aliarvioida ruuhka/joulu-lisäväen tarvetta ja jos piikki on tasoa viikon-pari, ei se ole mikään hirveä draaman aihe. Aina joulun alla pitää varata muutama päivä ekstraa jo pelkästään postin tahmailuun.

Sitä en ymmärrä jos sama krooninen ongelma jatkuu kohta kolmatta kuukautta. Sesonki venyy? Tai sitten ei työvoima ja sen tarve/palkka kohtaa? Ilmainen vinkki: Baronan palkkalistoille ei välttämättä ole tunkua, sen verran hieno pulju on kyseessä, joten jos ei tule tarpeeksi laadukkaita hakijoita, ehkä kannattaisi miettiä kuvioita uudestaan.

Mutta hei, teidän firma, teidän päätökset - varmaan on ei-julkisia syitä nykytilanteeseen. Ehkäpä myynti on todellakin noussut niin paljon ettei logistiikka pysy perässä? Verkkokurppa on sen verran urheasti ajanut alas komponenttivalikoimaa ja varastoja samalla kun panostaa pesukoneisiin ja vauvanruokiin että ehkä PC-rakentajat ovat todellakin äänestäneet jaloillaan? Heillä kyllä tavara liikkuu vauhdilla jos sitä on hyllyssä, mutta jos kaikki on "tilaa ja odota kaks viikkoa" ja puolet halutusta tavarasta puuttuu valikoimista, ei sieltä hirveästi viitsi tilailla.

No, omalla kohdallani tavara sentään vielä liikkuu inhimillisesti (2-3 pv normaalisti, ehkä päivän hitaampi kuin parhaimmillaan on nähty) mutta toisaalta käytän aina kotiin/ovelle-kuljetusta, joka ymmärtääkseni nostaa siellä päässä prioriteettia.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 033
Kaipa tässä vähän toivottaisi että parin kuukauden jälkeen Jimms olisi jo pystynyt ratkomaan ruuhkat ja tällaista säätöä ei tarvittaisi.

Ymmärrän täysin jos ruuhkaa pukkaa esim. Black Friday alessa tai joulun alla / joululomien aikaan. On helppo hieman aliarvioida ruuhka/joulu-lisäväen tarvetta ja jos piikki on tasoa viikon-pari, ei se ole mikään hirveä draaman aihe. Aina joulun alla pitää varata muutama päivä ekstraa jo pelkästään postin tahmailuun.

Sitä en ymmärrä jos sama krooninen ongelma jatkuu kohta kolmatta kuukautta. Sesonki venyy? Tai sitten ei työvoima ja sen tarve/palkka kohtaa? Ilmainen vinkki: Baronan palkkalistoille ei välttämättä ole tunkua, sen verran hieno pulju on kyseessä, joten jos ei tule tarpeeksi laadukkaita hakijoita, ehkä kannattaisi miettiä kuvioita uudestaan.

Mutta hei, teidän firma, teidän päätökset - varmaan on ei-julkisia syitä nykytilanteeseen. Ehkäpä myynti on todellakin noussut niin paljon ettei logistiikka pysy perässä? Verkkokurppa on sen verran urheasti ajanut alas komponenttivalikoimaa ja varastoja samalla kun panostaa pesukoneisiin ja vauvanruokiin että ehkä PC-rakentajat ovat todellakin äänestäneet jaloillaan? Heillä kyllä tavara liikkuu vauhdilla jos sitä on hyllyssä, mutta jos kaikki on "tilaa ja odota kaks viikkoa" ja puolet halutusta tavarasta puuttuu valikoimista, ei sieltä hirveästi viitsi tilailla.

No, omalla kohdallani tavara sentään vielä liikkuu inhimillisesti (2-3 pv normaalisti, ehkä päivän hitaampi kuin parhaimmillaan on nähty) mutta toisaalta käytän aina kotiin/ovelle-kuljetusta, joka ymmärtääkseni nostaa siellä päässä prioriteettia.
Kiitos perusteellisesta palautteesta ja kärsivällisyydestäsi! jimms_antti avasi tätä asiaa jo aikaisemmin omalta osaltaan, mutta voimme pikaisesti kerrata.

Suurimman haasteen ovat muodostaneet nuo talvikauden takkuilevat tukkurikuormat, jonka vuoksi ns. backlogia on alunperin päässyt syntymään. Käynnissä olevan haun lisäksi uusia rekryjä on jo talossa, mutta kestää oman aikansa ennen kuin oppivat yhtä tehokkaiksi kuin vanhat tekijät! Rekryjen lisäksi tänä keväänä on käynnissä perusteellisempi varastomme kehitysprojekti. Suunta on onneksi jo ylöspäin, mutta sovellamme siis edelleen sesonkiruuhkaohjeistusta!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
622
Mikä sitten lasketaan kiireeksi, mikä ei :D Että onko 40fps Apexissa hätätilanne, jos haluaa viikonlopuksi pelailemaan uudella näyttiksellä. Kun kyllähän sillä 40fps:lläkin päjäilee, kun varovasti pelaa :tup:
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
50
Itseämme lainataksemme:

Pyytäisimme sesonkiruuhkaohjeistuksen mukaisesti nöyrimmin olemaan esim. yksärillä yhteydessä, mikäli oman tilauksen kohdalla on kriisi, varsinkin jos chatti tuntuu takkuilevan! Ongelmat on tehty ratkottaviksi ja ollaan täällä teitä varten! Kiitos rakentavista palautteista ja kärsivällisyydestänne! :)
Eli toisinsanoen etuilijat päästetään jonon ohi? Ihmekös kun kestää
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
481
Eli toisinsanoen etuilijat päästetään jonon ohi? Ihmekös kun kestää
Moi! Avattiin tilannetta tuossa ylempänä! Kuten sesonkiaikanakin niin ATK-kriisin yllättäessä voi ottaa yhteyttä yksärillä (tai chatissa, mutta ruuhkavarauksella!). Kyseinen toimintatapa ei ole keneltäkään muulta pois, koska aspalaiset keräävät siis kykyjensä mukaisesti nämä hyvän asiakaspalvelun hengessä itse (logistiikkaa kuormittamatta). Pyytäisin siis laittamaan yksäriä jos on hätä!
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
181
Lukutaito unohtuu, kun lähdetään mielensäpahoittamisasenteella höyryämään foorumille...

EDIT: Toki olen samaa mieltä että Jimms on hoitanut tämän kehnosti.
Kerran ongelma ja siitä johtuva ruuhkautuminen on täällä tiedossa, niin miksi sitä ei näy sivuilla tai tilausta tehdessä? Asian "peittely" kaivaa mielensäpahoittajat koloistaan...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
10
joo pakko jättää negatiivista palautetta, viikko menee lähettää tavaraa mitä tilaat ja jota on varastossa. ja jos jaksat valittaa aspaan niin silloin lähetetään nopeammin?? hohhoijaa hienoa bisnestä.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 033
Eli toisinsanoen etuilijat päästetään jonon ohi? Ihmekös kun kestää
joo pakko jättää negatiivista palautetta, viikko menee lähettää tavaraa mitä tilaat ja jota on varastossa. ja jos jaksat valittaa aspaan niin silloin lähetetään nopeammin?? hohhoijaa hienoa bisnestä.
Moi! Kuten kanssakirjoittelija tuossa valaisi niin toimintatapa ei ole keneltäkään muulta pois, sillä aspalaiset keräävät siis resurssiensa ja kykyjensä mukaisesti nämä hyvän asiakaspalvelun hengessä itse (logistiikkaa kuormittamatta).
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 033
Mikä sitten lasketaan kiireeksi, mikä ei :D Että onko 40fps Apexissa hätätilanne, jos haluaa viikonlopuksi pelailemaan uudella näyttiksellä. Kun kyllähän sillä 40fps:lläkin päjäilee, kun varovasti pelaa :tup:
Toki ajatuksena on että harkintakykyä käytettäisiin, ettei sitten vaan toisten kiusaksi huudeltaisi että PAKKO SAADA HETINYT. Mutta tiedostamme, että henkilökohtainen ATK-kriisi voi olla hyvinkin vakava asia!
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
330
Onko noita Sapphiren Radeon VII kortteja millonka tulossa? Muuttunut nyt saapumisaika "ei tiedossa" tämän päivän sijaan, joka muuttui jo ennen sitä muutamaan otteeseen. Hienoja nämä nyky aikaiset julkaisut, kun kortteja ei ole edes saatavilla :D..
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 033
Onko noita Sapphiren Radeon VII kortteja millonka tulossa? Muuttunut nyt saapumisaika "ei tiedossa" tämän päivän sijaan, joka muuttui jo ennen sitä muutamaan otteeseen. Hienoja nämä nyky aikaiset julkaisut, kun kortteja ei ole edes saatavilla :D..
Useasta kyselystä huolimatta tukkurit eivät ole toistaiseksi pystyneet antaa näille minkäänlaista arviota saapumiselle - kiinnostaisi siis kovasti myös meitä! :/
 
Liittynyt
15.09.2017
Viestejä
20
Pakko jättää itsekkin palautetta, että on Jimssin toiminta hidastunut huomattavasti siitä se mitä joskus oli. Tilaukset tuli muutama vuosi sitten parissa päivässä perille, nykyisin menee se neljä päivää vähintään ennenkun edes lähetetään vaikka kaikkia tilattuja tuotteita olisi varastossa.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 033
Pakko jättää itsekkin palautetta, että on Jimssin toiminta hidastunut huomattavasti siitä se mitä joskus oli. Tilaukset tuli muutama vuosi sitten parissa päivässä perille, nykyisin menee se neljä päivää vähintään ennenkun edes lähetetään vaikka kaikkia tilattuja tuotteita olisi varastossa.
Kiitos palautteesta! Kuten yllä olevista viesteistä voi päätellä, niin ongelma on tiedostettu ja korjausliikkeet ovat käynnissä. Haluamme uskoa, että pahin on takana päin ja että tilanne on ohimenevä.
 
Liittynyt
20.02.2019
Viestejä
4
Miksi Jimmssin toimitukset ovat menneet kuralle lähivuosina. Vuosi muutama sitten tilaukset käsiteltiin erittäin nopeasti ja toimitettiinkin luvattuna aikamääreenä. Nykyään sivulla olevat toimitusajat eivät pidä paikkaansa. Olen perunut jo yhden tilauksen, kun sitä ei edes oltu käsitelty viikkoon vaikka luki että oli toimitettavissa. Nykyinen tilaus odottaa jälleen käsittelyä ja on toimitettavissa, mutta mitään ei tapahdu...
 

Juha Uotila

Mobiilimiäs vol.2
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 576
Miksi Jimmssin toimitukset ovat menneet kuralle lähivuosina. Vuosi muutama sitten tilaukset käsiteltiin erittäin nopeasti ja toimitettiinkin luvattuna aikamääreenä. Nykyään sivulla olevat toimitusajat eivät pidä paikkaansa. Olen perunut jo yhden tilauksen, kun sitä ei edes oltu käsitelty viikkoon vaikka luki että oli toimitettavissa. Nykyinen tilaus odottaa jälleen käsittelyä ja on toimitettavissa, mutta mitään ei tapahdu...
Kannattaa lukea edes muutama edellinen viesti.
 
Liittynyt
20.02.2019
Viestejä
4
Näköjään, luin aikaisempia sivuja sesonkiruuhkista, mutta jäi näköjään huomaamatta tuo uusien rekryjen osuus. Pitäisi tosiaan kärsivällisesti lukea ennenkuin turhautumiseltaan kirjoittelee.
 
Liittynyt
20.05.2017
Viestejä
8
Taijan peruuttaa tilauksen kun kestää ja kestää, oletuksena oli että kun maanantaina tilaa niin perjantaiksi olisi riseri jo postissa kotikunnalla...
Nyt pojat ryhdistäytymistä ja asenne takasin kohdalleen.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
80
Taijan peruuttaa tilauksen kun kestää ja kestää, oletuksena oli että kun maanantaina tilaa niin perjantaiksi olisi riseri jo postissa kotikunnalla...
Nyt pojat ryhdistäytymistä ja asenne takasin kohdalleen.
Noita viestejä saa kyllä ihan oikeasti lukea, tossa on tällä sivulla jo useampaan kertaan selitetty mistä johtuu ja miten tavaraa saa mikäli sillä on hätä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
622
Toivottavasti saatte homman pelaamaan pikkuhiljaa. Muistan kun joskus vuosia sitten tilasin ssd-kiintolevyn matkahuollon kautta. Se lähti heti samana aamuna matkahuollon kyytiin Jimmsiltä, ja iltapäivällä sai hakea paikallisesta toimipisteestä mukaansa. Hämmästelen edelleen tätä saman päivän aikana tapahtunutta toimitusta :)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 033
Toivottavasti saatte homman pelaamaan pikkuhiljaa. Muistan kun joskus vuosia sitten tilasin ssd-kiintolevyn matkahuollon kautta. Se lähti heti samana aamuna matkahuollon kyytiin Jimmsiltä, ja iltapäivällä sai hakea paikallisesta toimipisteestä mukaansa. Hämmästelen edelleen tätä saman päivän aikana tapahtunutta toimitusta :)
Pyrkimys on!
:smuscle:
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 033
Laittakaa joskus tarjoukseen vesijäähyliittimiä. Allekirjoittanut haluaisi parit 10/13 liittimet varalle :)
Taitaa olla aika haasteellinen tarjoustuote, kun on vähän marginaalikamaa. Jonkun mielestä kuitenki tarjouksessa just ne väärät :p
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
190
Rma-hakemus otettu tasan viikko sitten käsittelyyn, eikä tähän mennessä ole minkäänlaista päivitystä asiasta. Takuuasia tuon kyseisen tuotteen kohdalla kun on enemmän kun yleistä, ja selviää jo perusteellisesti alle kymmenessä minuutissa. Vähän on kieltämättä lipsuttu vanhoista hyvistä ajoista, vaikka verraten erääseen ruotsalaiseen puljuun jonka nimeä nyt en mainitse. Ei ehkä vielä vielä negatiivisen puolelle tämä palaute mene mutta neutraaliksi kuitenkin. Takuuasioissa olisi ennemmin hyvä ilmoittaa tuosta takuukäsittelyn alkamisesta silloin kun se tosissaan on eksynyt tutkinnan alle, eikä silloin kun paketti on vastaanotettu ja laitettu jemmaan.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 033
Rma-hakemus otettu tasan viikko sitten käsittelyyn, eikä tähän mennessä ole minkäänlaista päivitystä asiasta. Takuuasia tuon kyseisen tuotteen kohdalla kun on enemmän kun yleistä, ja selviää jo perusteellisesti alle kymmenessä minuutissa. Vähän on kieltämättä lipsuttu vanhoista hyvistä ajoista, vaikka verraten erääseen ruotsalaiseen puljuun jonka nimeä nyt en mainitse. Ei ehkä vielä vielä negatiivisen puolelle tämä palaute mene mutta neutraaliksi kuitenkin. Takuuasioissa olisi ennemmin hyvä ilmoittaa tuosta takuukäsittelyn alkamisesta silloin kun se tosissaan on eksynyt tutkinnan alle, eikä silloin kun paketti on vastaanotettu ja laitettu jemmaan.
Moi! Meiltä lähtee kuittaus sekä vastaanottovaiheessa että silloin, kun asia otetaan käsittelyyn. Laitatko lisätiedot yksärillä, niin tsekataan mikä meininki!

Edit: tämä siis vastaanotettu viikko sitten ja odotti eilen vielä käsittelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
166
Onko tietoa paljonko tätä on tulossa varastoon, kun tulevat? Mietein vain, että jos haluaa silloin saada, niin tarvitseekohan tuo ennakkotilata?
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 033
Onko tietoa paljonko tätä on tulossa varastoon, kun tulevat? Mietein vain, että jos haluaa silloin saada, niin tarvitseekohan tuo ennakkotilata?
Toistaiseksi riittää vielä kaikille tilanneille, kunhan tuo eräkoko toteutuu. Eihän toisaalta menetä mitään, jos lyö postiennakkotilauksen sisään nyt jo?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
398
Ehkä kannattais muuttaa varastossa olevien tuotteiden toimitusaika arviota 1-4 päivästä 6-10 päivään(tai mitä se ikinä kestääkään). Tai etusivulle joku viesti että toimituksessa saattaa kestää. Voisi välttyä pettyneiltä asiakkailta.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
909
Piti tilata 2080 Ti Jimmsiltä, mutta juuri toimitusaika käänti ostohousut toiseen kauppaan. Tilasin blokin tuolle kortille EKlta, näyttäisi sielläkin olevan lähetyspää tukossa, kolmas päivä eikä ole lähtenyt. Nyt Jimmsiltä sama blokki tilaukseen postiennakolla, saa nähdä kummasta lähtee eka liikkeelle.

Toivottavasti Jimms saa tilaukset pian ajantasalle! :tup:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
112
Ehkä kannattais muuttaa varastossa olevien tuotteiden toimitusaika arviota 1-4 päivästä 6-10 päivään(tai mitä se ikinä kestääkään). Tai etusivulle joku viesti että toimituksessa saattaa kestää. Voisi välttyä pettyneiltä asiakkailta.
Juuri näin! Moni on toivonut että Jimms kertoisi asiakkaille todenmukaisia toimitusaika-arvioita.
Oman tilauksen odotus päättyi vihdoin eilen. Tilaus oli yksinkertainen hyllytavara, jolle Jimms lupasi 1-4pv toimitusta. Tilaus tuli yhdeksässä päivässä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
23
Koteloa katselin ja omat kriteerit näytti täyttävän tämä
http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/132728/fd-ca-mesh-c-bko-tg/fractal-design-meshify-c-dark-tg-ikkunallinen-atx-miditornikotelo-musta

Googletuksella vaan Jimssin hinta ei ollutkaan sieltä ns. parhaasta päästä. Hinnan viilaus mahdollisuutta?
Itse en kyseistä tuotetta halvemmalla löytänyt pikaisella googletuksella ja hinta.fi kertoi jimmsillä olevan halvin toimitettuna. Ja kilpailevasta liikkeestä saa huimat 1€ halvemmalla :)
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1
Juuri näin! Moni on toivonut että Jimms kertoisi asiakkaille todenmukaisia toimitusaika-arvioita.
Oman tilauksen odotus päättyi vihdoin eilen. Tilaus oli yksinkertainen hyllytavara, jolle Jimms lupasi 1-4pv toimitusta. Tilaus tuli yhdeksässä päivässä.

Jep, kannatan! Tällä hetkellä käsittelyssä taitaa mennä vähintään se 1-4pv, joten asiakkaalle olisi reilua antaa vähän oikeampi kuva toimitusajasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 257
Mitä jos vaan laittaisitte pakettia tulemaan niin kuin ennen wanhaan? Lisää jengiä töihin tai sitten potkikaa ne luumut ylös sieltä jos se nyt on omissa käsissä edes se homma. :kahvi:
Kyllähän sinne on palkattu ja rekry on menossa kokoajan. Uusi väki vaan pitää kouluttaakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
83
Kevainen ATK kuume iski ja vanha syteemi alka jo olla melko vanha (i7-3770K/ 7970 crossfire) joten päätin nykyisen konen valjasta kotiteatterikäyttöön ja tilata kokonaan uuet osat pelikoneelle. Tilasin kaiken Jimmsist, koska aina ollut hyvät kokemukset, takuuasjat hoitunut hyvin ja muutenkin, mutta nyt hiemän tökkii. En jaksaa alkaa valittaa, koska en tietää mikä teillä siellä on tilanne, jos vaikka kiskotte hiuksia päästtänne ja juksette perse vaahhtossa yrittäessä tyytyttä kaikkia, mutta, oma tilaus näky seisovan tän takana Asus ROG Strix B450-F GAMING, ATX-emolevy + AMD Ryzen 5 2600 -prosessori (Bundle!) - 324,80€ alussa oli, että tulossa 22.02, se tuli ja meni, nyt on että toimitusaikaa ei vahvistettu emolle. Kyllä hiemän alkaa see kuuluisa ATK kriisi iskemä....Ja oikekirjapoliisit, juu tietään, se on päin persettä. Katos, ku olen see kuuluisa mamu....
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjuja
80 523
Viestejä
1 640 618
Jäsenet
36 221
Uusin jäsen
keskokavero

Hinta.fi

Ylös Bottom