Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jimmyntai tuli tällä viikolla kahdesti! Hyvää perjantaita, ystävät!![]()

Päivititte saman WD:n nvme ssd:n listan alkuun joka on ollut jo pitempään siellä listan lopussa?![]()
Moikka! Mionixin saatavuuksia selviteltiin tänään ja valikoimaa pyritään lähiaikoina täydentämään mm. tällä harmaalla hainevämatolla![]()
Hyvä kaikkien tietää, että tavallaan vaativat asiakkaalta, että pakkaavat tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne.. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti.
Tuohon on ihan hyvä selityskin: tuotteen lähettänyt taho on vastuussa matkalla hajoamisesta.
Jos saat postissa matkan varrella hajonneen tuotteen saat myyjältä uuden tuotteen tai rahat takaisin. Jos taas lähetät takuuseen tuotteen joka puutteellisen pakkaamisen takia menee mureniksi matkalla, et luonnollisestikkaan saa korvaavaa tuotetta tilalle. Käytännössä siis yritykset pelaavat arpapeliä tuon kanssa miten pienellä määrällä pehmustetta pärjätään: hajonneiden korvaushinnat vs kalliimmat pakkauskustannukset.
Toki voit itse pihistellä tuon pakkaamisen kanssa ja toivoa parasta, mutta Jimm's ei tietenkään halua ottaa vastuuta jos tavara hajoaa matkalla. Mikä takia siis tuo kehotus pakata huolellisesti.
Eivät he vaadi. Se on ohjeistusta. Voit sinä lähettää heille vaikka normaalissa kirjekuoressa koneen osia mutta lähettäjä kantaa vastuun. Noilla ohjeilla vaan pyritään ehkäisemään pettymyksiä sen suhteen kun posti paskoo laitteet.En mä ainakaan asioi sellasen liikkeen kanssa enää, joka vaatii ylisuuria pakkauksia tuotteilleen, joka tekee asiakkaalle hankalaksi tuotteen lähettämisen. Kyllähän tuotetta voidaan vahingoittaa, jos silleen haluavat, mutta kyllä se normaalin postijakelun kestää aina tuote, kun lähettää asiallisesti pakatun tuotteen. Se ei ole pihistämistä vaan se normaalia paketin lähettämistä ja enkä olisi asioinnut liikkeen kanssa jos olisin tiennyt vaatimukset ovat noin suuria pakettien kohdalla, jos haluat lähettää paketin.
En ole Jimms mutta henkilökohtainen arvaukseni on ettei kaikille tule heti riittämään.@Jimm's Oletteko tilanneet RTX 2080TI kortteja kuinka paljon ennakkoon, että jos nyt tilaisi niin kuinka todennäköisesti ehtisi 20.9 lähetykseen?
Vai meneekö pakosti lokakuun puolelle toimitukset nyt ennakkotilaaville?![]()
Ei valitettavasti ihan ensimmäisetä kuormasta kaikille tulla kortteja saamaan@Jimm's Oletteko tilanneet RTX 2080TI kortteja kuinka paljon ennakkoon, että jos nyt tilaisi niin kuinka todennäköisesti ehtisi 20.9 lähetykseen?
Vai meneekö pakosti lokakuun puolelle toimitukset nyt ennakkotilaaville?![]()
Nämä siis tosiaan ovat suosituksia. Jokaisen tuotteen osalta voi tietenkin vähän maalaisjärkeä käyttää. Tarkoitus kuitenkin on saada tuote meille siinä kunnossa, missä se on teille saapunut.Hyvä kaikkien tietää, että tavallaan vaativat asiakkaalta, että pakkaavat tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne.. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti. Kyllä muilla liikkeille riittänyt kuplamuovi kirjekuori ja se on silloin asiallisesti pakattu jos muistit lähettää omassa kotelossaan. Asiakas joutuu itse ostamaan sellasen paketin joka vastaa heidän vaatimuksia.
Pakkaa tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne.. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti.
Esimerkiksi kiintolevylle EI riitä pelkkä kuplamuovipussi, vaan se vaatii erityisen hyvin pehmustetun laatikon. Älä pakkaa tuotetta pelkästään myyntipakkaukseen ja lähetä sitä siinä, vaan pakkaa tuote myyntipakkauksen lisäksi erilliseen tuotteelle sopivaan postituslaatikkoon. Älä siis myöskään pakkaa tuotetta liian isoon laatikkoon, 5cm pehmustetta joka suuntaan on riittävä. Tuote tulee siis pakata tavalla, että se kestää kuljetuksen ja siinä mahdollisesti aiheutuvat pienet kolhut pakettiin.
Perjantaina tilasin itsekkin PSUn jota oli varastossa, hyvissä ajoin ennen klo 13.00 tilasin ja... poweri on vielä vain varattuna... Otin vielä kalliimman mallin koska sitä oli eniten varastossa. Tossa se kone odottais että pääsis leikkiin sli leikkejä maanantaina mut mahtaako leikit alkaa maanantainaToimitusnopeutta ja nykyään myös postia voi kiittää, perjantaina lähetetty ja lauantaina posti (R-kirja) ilmoitti, että paketin voi noutaa!
Ei ihan vielä olla tilanteessa, että saadaan tilaus matkaan muutamassa tunnissa. Keräämme tilauksen tilasuhetken mukaan vanhimmasta uusimpaan. Toimitusaika-arviomme varastotuotteille 1-4 työpäivää. Eli kannattaa aina varautua tuohon 1 päivään. Huomenna saadaan paketti matkaan!Perjantaina tilasin itsekkin PSUn jota oli varastossa, hyvissä ajoin ennen klo 13.00 tilasin ja... poweri on vielä vain varattuna... Otin vielä kalliimman mallin koska sitä oli eniten varastossa. Tossa se kone odottais että pääsis leikkiin sli leikkejä maanantaina mut mahtaako leikit alkaa maanantaina![]()
Hei, yksittäisille tuotteille 1-3 työpäivää. Konepaketeille vähän enemmän.Minkäslainen on takuujono jimmsykällä juuri nyt?
Onhan se vähän persiistä jos itsellä ei ole pakkausmateriaalia nurkissa ylimääräisenä, mutta en usko että esim. verkkokauppacom kauhean lämpimästi suhtautuu jos palautat sinne tuotteen samassa paperipusissa missä lähettivät sen sinulle ja se paluumatkan varrella hajoaa...En mä ainakaan asioi sellasen liikkeen kanssa enää, joka vaatii ylisuuria pakkauksia tuotteilleen, joka tekee asiakkaalle hankalaksi tuotteen lähettämisen. Kyllähän tuotetta voidaan vahingoittaa, jos silleen haluavat, mutta kyllä se normaalin postijakelun kestää aina tuote, kun lähettää asiallisesti pakatun tuotteen. Se ei ole pihistämistä vaan se normaalia paketin lähettämistä ja enkä olisi asioinnut liikkeen kanssa jos olisin tiennyt vaatimukset ovat noin suuria pakettien kohdalla, jos haluat lähettää paketin.
Eikö Jimmsin chat pitänyt olla auki 24/7 kirjautuneille käyttäjille? Ei meinaa ole nyt auki ainakaan.
Onko Intel 660p m.2 toimitusajasta mitään arviota ja mikä ero retailin ja bulkin välillä kun kerran hinta on sama.
Intel 1TB 660p series M.2 NVMe SSD-levy, 1800/1800 MB/s, retail - 239,90€Moi! Mikä versio tarkalleen on kiikarissa, niin selvitellään?![]()
Uutta versiota tuosta on suunnitteilla valikoimiin, mutta valitettavasti sen osalta aikataulut edelleen täysin avoimia.Huomasin että lisäsitte alustavasti valikoimaan noita kintaron raspberry pi tuotteita, kenties voisitte myös alustavasti kysellä myös tästä?
KINTARO CUSTOM HEATSINK
Jäähysiili, ilman koteloa. Tuosta on myös 3B+ malli tulossa joskus heidän valikoimiin.
Ei valitettavasti ihan ensimmäisetä kuormasta kaikille tulla kortteja saamaan![]()
En ole Jimms mutta suosittelen kysymään suoraan esim heidän chatista.Tämä vähän kiinnostaisi, minua ennen taitaa olla joku nelisenkymmentä tuossa MSI TRIO 2080ti jonossa ja tuossa näyttäis samoja hintoja olevan gigabyten vastaava, onkoha jotaki mallia tulossa sitte enemmä ja jotaki vähemmä jos sen tilauksen vaihtas toisee mallii?
Tämä vähän kiinnostaisi, minua ennen taitaa olla joku nelisenkymmentä tuossa MSI TRIO 2080ti jonossa ja tuossa näyttäis samoja hintoja olevan gigabyten vastaava, onkoha jotaki mallia tulossa sitte enemmä ja jotaki vähemmä jos sen tilauksen vaihtas toisee mallii?
Nyt kun B450-lankkuja alkaa olemaan ulkona saisiko tälle jotain tarjousta tai bundlea esim. prossun ja/tai bios-päivityksen kanssa?
ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac, mITX-emolevy - 122,90€
Juu, kiitos vastauksestaVähän huonosti on itx -bundleja saatu järkättyy mut ehdotetaan tätäkin....
Tuohon ei tarvitse lisätä mitään muuta nestettä (valmis mix), riittää normaaliin looppiin ihan yksi puteli. Tiivisteisiin puolestaan lisätään vaikka apteekista saatavaa tislattua vettä tai ionipuhdistettua akkuvettä jota löytyy vaikka motonet/biltema/prisma/huoltoasemilta.Moi! Minkälaista vettä looppiin kuuluu laittaa esim tämän kanssa? Mistä sellaista oikeanlaista vettä saisi myöskin ostettua? EK-Waterblocks EK-CryoFuel Clear Premix -jäähdytysneste, 900mL, kirkas - 9,30€
Tuo on valmis neste. Menee ihan sellaisenaan. Tiivisteet sekoitetaan tislattuun veteen.Moi! Minkälaista vettä looppiin kuuluu laittaa esim tämän kanssa? Mistä sellaista oikeanlaista vettä saisi myöskin ostettua? EK-Waterblocks EK-CryoFuel Clear Premix -jäähdytysneste, 900mL, kirkas - 9,30€
Tuo on valmis neste. Menee ihan sellaisenaan. Tiivisteet sekoitetaan tislattuun veteen.
Selvä! Hämää vaan kun huomioissa sanotaan että laimentamisessa pitä käyttää puhdasta tislattua vettä.. Kiitos!Jeps. Noissa mainitaan erikseen jos tarvitsee akkuvettä tms., ja yleensä nuo isommat ~1l putelit ovat valmista litkua.
Onhan tuo kyllä aika perseilyä. Laillista kyllä, mutta ei hyvää asiakaspalvelua nähnytkään: takuun piikkiin pitäisi saada joko tuote korjattuna takaisin, uusi vastaava tuote, tai rahojen palautus. Yleensä vieläpä juuri tuossa järjestyksessä.Pakko antaa hieman palautetta liittyen käynnissä olevaan RMA-caseen. Taustoista sen verran, että G900 hiiressäni alkoi ilmenemään ilmeisesti mallille melko yleistä DPI-näppäinten jumiintumista. Kyseisen hiiren ostin kesällä 2017 tähän viestiketjuun julkaistujen Logitechin kesätarjousten kautta. Hiiren tarjoushinta oli 79€ ja hinta.fi mukaan hiiren normaalihinta oli tuolloin 150€. Jimmssin kehoituksesta päätin laittaa hiiren heidän takuuhuoltoon. Positiivista tässä se, että vastaus RMA-hakemukseen tuli saman päivän aikana ja takuupuolen ensimmäinen vastauskin tuli seuraavana päivänä hiiren saapumisesta Jimmssille.
Mutta sitten negatiivisiin.. Kyseistä hiirtä ei kuulemma pystytä korjaamaan ja kyseistä malliakaan (G900) ei ole enää tarjolla. Tämän seurauksena ratkaisuna tähän tarjotaan hiiren ostohinnan palauttamista lahjakorttina tai vaihtamista uuteen tuotteeseen välirahaa vastaan. Toin esiin oman näkemykseni siitä, että heillä tarjolla oleva G903 on käytännössä sama tuote kuin palauttamani G900 pl. muutamat hyvin minimaaliset parannukset. Takuuvaihto tähän tuotteeseen ei kuitenkaan onnistu vaan minun pitäisi pistää tähän vaihtoon välirahaa ~80€ verran (eli G903 hinta uutena miinus maksamani G900 hinta). Perusteena se, että Jimmssin mukaan "Vaikka G900 ja G903 ovat samannäköisiä niin kyseessä on eri tuote ja eri hintainen tuote.".
Mielestäni kyseinen kommentti on hieman erikoinen sillä siinä verrataan ostamani tuotteen tarjoushintaa tähän uuden tuotteen normaalihintaan. Molempien tuotteiden perushinta on kuitenkin hyvin samanlaista tasoa. Muutenkin kun G903 on päivitetty ja korvaava versio G900:lle niin tuntuisi loogiselta, että tämä viallinen hiiri vaihdettaisiin suoraan siihen. Hintatasohan tuotteissa elää muutenkin jatkuvasti, joten yleensä takuuvaihdoissa on tapana katsoa spekseiltään vastaava eikä hinnaltaan vastaava. Eihän tällainen tyyli toimi toiseenkaan suuntaan, eli jos kuluttaja olisi ostanut vaikka jonkun 600€ näyttiksen (esim. GTX780) ja se hajoaa 2 vuoden käytön jälkeen niin tilallehan tarjotaan ominaisuuksiltaan (suoritusteholta) liki vastaava tuote (esim. GTX970) eikä hinnaltaan vastaavaa eli uutta 600€ näyttistä (esim. GTX980).
En tiedä mitä mieltä muut ovat mutta mielestäni tuollainen 80€ välirahan maksu G900 --> G903 vaihdosta on aika kohtuuttoman oloinen. Näillä ehdoilla jopa G900 --> G403 vaihdosta minun pitäisi maksaa 25€ vaikka kyseessä on selkeä downgrade. Voiko tämä oikeasti mennä näin, että tarkastellaan tuotteestani maksamaa tarjoushintaa eikä tuotteen tasoa? Ymmärtäisin jos mitään viallista tuotetta vastaavaa ei oikeasti olisi tarjolla mutta ainakin omasta mielestä tässä tilanteessa suora vaihto G900 -> G903 vaikuttaisi melko selkeältä ratkaisulta ilman 80€ välirahoja, kun tuotteet ovat tasoltaan lähes identtiset...
Tässä vielä nuo hintahistoriat G900:lle ja G903:lle. Näiden mukaan G900 on maksanut vielä 2/2018 tuon saman 160€ kuin mitä G903 maksaa nyt.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.