Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Moi! Minkälaista vettä looppiin kuuluu laittaa esim tämän kanssa? Mistä sellaista oikeanlaista vettä saisi myöskin ostettua? EK-Waterblocks EK-CryoFuel Clear Premix -jäähdytysneste, 900mL, kirkas - 9,30€
Tuohon ei tarvitse lisätä mitään muuta nestettä (valmis mix), riittää normaaliin looppiin ihan yksi puteli. Tiivisteisiin puolestaan lisätään vaikka apteekista saatavaa tislattua vettä tai ionipuhdistettua akkuvettä jota löytyy vaikka motonet/biltema/prisma/huoltoasemilta.

Akkuvettä on hyvä ostaa samantien iso tonkka ja käyttää vaikka ensin loopin huuhtelussa.
 
Pakko antaa hieman palautetta liittyen käynnissä olevaan RMA-caseen. Taustoista sen verran, että G900 hiiressäni alkoi ilmenemään ilmeisesti mallille melko yleistä DPI-näppäinten jumiintumista. Kyseisen hiiren ostin kesällä 2017 tähän viestiketjuun julkaistujen Logitechin kesätarjousten kautta. Hiiren tarjoushinta oli 79€ ja hinta.fi mukaan hiiren normaalihinta oli tuolloin 150€. Jimmssin kehoituksesta päätin laittaa hiiren heidän takuuhuoltoon. Positiivista tässä se, että vastaus RMA-hakemukseen tuli saman päivän aikana ja takuupuolen ensimmäinen vastauskin tuli seuraavana päivänä hiiren saapumisesta Jimmssille.

Mutta sitten negatiivisiin.. Kyseistä hiirtä ei kuulemma pystytä korjaamaan ja kyseistä malliakaan (G900) ei ole enää tarjolla. Tämän seurauksena ratkaisuna tähän tarjotaan hiiren ostohinnan palauttamista lahjakorttina tai vaihtamista uuteen tuotteeseen välirahaa vastaan. Toin esiin oman näkemykseni siitä, että heillä tarjolla oleva G903 on käytännössä sama tuote kuin palauttamani G900 pl. muutamat hyvin minimaaliset parannukset. Takuuvaihto tähän tuotteeseen ei kuitenkaan onnistu vaan minun pitäisi pistää tähän vaihtoon välirahaa ~80€ verran (eli G903 hinta uutena miinus maksamani G900 hinta). Perusteena se, että Jimmssin mukaan "Vaikka G900 ja G903 ovat samannäköisiä niin kyseessä on eri tuote ja eri hintainen tuote.".

Mielestäni kyseinen kommentti on hieman erikoinen sillä siinä verrataan ostamani tuotteen tarjoushintaa tähän uuden tuotteen normaalihintaan. Molempien tuotteiden perushinta on kuitenkin hyvin samanlaista tasoa. Muutenkin kun G903 on päivitetty ja korvaava versio G900:lle niin tuntuisi loogiselta, että tämä viallinen hiiri vaihdettaisiin suoraan siihen. Hintatasohan tuotteissa elää muutenkin jatkuvasti, joten yleensä takuuvaihdoissa on tapana katsoa spekseiltään vastaava eikä hinnaltaan vastaava. Eihän tällainen tyyli toimi toiseenkaan suuntaan, eli jos kuluttaja olisi ostanut vaikka jonkun 600€ näyttiksen (esim. GTX780) ja se hajoaa 2 vuoden käytön jälkeen niin tilallehan tarjotaan ominaisuuksiltaan (suoritusteholta) liki vastaava tuote (esim. GTX970) eikä hinnaltaan vastaavaa eli uutta 600€ näyttistä (esim. GTX980).

En tiedä mitä mieltä muut ovat mutta mielestäni tuollainen 80€ välirahan maksu G900 --> G903 vaihdosta on aika kohtuuttoman oloinen. Näillä ehdoilla jopa G900 --> G403 vaihdosta minun pitäisi maksaa 25€ vaikka kyseessä on selkeä downgrade. Voiko tämä oikeasti mennä näin, että tarkastellaan tuotteestani maksamaa tarjoushintaa eikä tuotteen tasoa? Ymmärtäisin jos mitään viallista tuotetta vastaavaa ei oikeasti olisi tarjolla mutta ainakin omasta mielestä tässä tilanteessa suora vaihto G900 -> G903 vaikuttaisi melko selkeältä ratkaisulta ilman 80€ välirahoja, kun tuotteet ovat tasoltaan lähes identtiset...

Tässä vielä nuo hintahistoriat G900:lle ja G903:lle. Näiden mukaan G900 on maksanut vielä 2/2018 tuon saman 160€ kuin mitä G903 maksaa nyt.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä aika suolainen lisähinta. Jos EVGA tarjoaa takuussa 1080 TI tilalle jotain muuta kun vastaavan tasoista korttia niin johan niille naurettaisiin partasesti. esim RTX sarjan tilalle ei tulevaisuudessa voi varmaan tarjota GTX sarjaa, koska vaikka vastaisi tehoiltaan ei vastaa ominaisuuksiltaan. Käsittääkseni EVGA tarjoaa myös "upgrade mahdollisuutta, kuten tässäkin", mutta tarjoukset on ollut kyllä parempia. Nyt peukut pystyssä, että oma hiiri ei hajoa (G900, G400, G403). IMO, tuota tuotetta vastaa parhaiten G903 jos G900 edes korjattuna ei ole saatavilla ja 80€ on varmaan sisäänostohinta.
 
Pakko antaa hieman palautetta liittyen käynnissä olevaan RMA-caseen. Taustoista sen verran, että G900 hiiressäni alkoi ilmenemään ilmeisesti mallille melko yleistä DPI-näppäinten jumiintumista. Kyseisen hiiren ostin kesällä 2017 tähän viestiketjuun julkaistujen Logitechin kesätarjousten kautta. Hiiren tarjoushinta oli 79€ ja hinta.fi mukaan hiiren normaalihinta oli tuolloin 150€. Jimmssin kehoituksesta päätin laittaa hiiren heidän takuuhuoltoon. Positiivista tässä se, että vastaus RMA-hakemukseen tuli saman päivän aikana ja takuupuolen ensimmäinen vastauskin tuli seuraavana päivänä hiiren saapumisesta Jimmssille.

Mutta sitten negatiivisiin.. Kyseistä hiirtä ei kuulemma pystytä korjaamaan ja kyseistä malliakaan (G900) ei ole enää tarjolla. Tämän seurauksena ratkaisuna tähän tarjotaan hiiren ostohinnan palauttamista lahjakorttina tai vaihtamista uuteen tuotteeseen välirahaa vastaan. Toin esiin oman näkemykseni siitä, että heillä tarjolla oleva G903 on käytännössä sama tuote kuin palauttamani G900 pl. muutamat hyvin minimaaliset parannukset. Takuuvaihto tähän tuotteeseen ei kuitenkaan onnistu vaan minun pitäisi pistää tähän vaihtoon välirahaa ~80€ verran (eli G903 hinta uutena miinus maksamani G900 hinta). Perusteena se, että Jimmssin mukaan "Vaikka G900 ja G903 ovat samannäköisiä niin kyseessä on eri tuote ja eri hintainen tuote.".

Mielestäni kyseinen kommentti on hieman erikoinen sillä siinä verrataan ostamani tuotteen tarjoushintaa tähän uuden tuotteen normaalihintaan. Molempien tuotteiden perushinta on kuitenkin hyvin samanlaista tasoa. Muutenkin kun G903 on päivitetty ja korvaava versio G900:lle niin tuntuisi loogiselta, että tämä viallinen hiiri vaihdettaisiin suoraan siihen. Hintatasohan tuotteissa elää muutenkin jatkuvasti, joten yleensä takuuvaihdoissa on tapana katsoa spekseiltään vastaava eikä hinnaltaan vastaava. Eihän tällainen tyyli toimi toiseenkaan suuntaan, eli jos kuluttaja olisi ostanut vaikka jonkun 600€ näyttiksen (esim. GTX780) ja se hajoaa 2 vuoden käytön jälkeen niin tilallehan tarjotaan ominaisuuksiltaan (suoritusteholta) liki vastaava tuote (esim. GTX970) eikä hinnaltaan vastaavaa eli uutta 600€ näyttistä (esim. GTX980).

En tiedä mitä mieltä muut ovat mutta mielestäni tuollainen 80€ välirahan maksu G900 --> G903 vaihdosta on aika kohtuuttoman oloinen. Näillä ehdoilla jopa G900 --> G403 vaihdosta minun pitäisi maksaa 25€ vaikka kyseessä on selkeä downgrade. Voiko tämä oikeasti mennä näin, että tarkastellaan tuotteestani maksamaa tarjoushintaa eikä tuotteen tasoa? Ymmärtäisin jos mitään viallista tuotetta vastaavaa ei oikeasti olisi tarjolla mutta ainakin omasta mielestä tässä tilanteessa suora vaihto G900 -> G903 vaikuttaisi melko selkeältä ratkaisulta ilman 80€ välirahoja, kun tuotteet ovat tasoltaan lähes identtiset...

Tässä vielä nuo hintahistoriat G900:lle ja G903:lle. Näiden mukaan G900 on maksanut vielä 2/2018 tuon saman 160€ kuin mitä G903 maksaa nyt.
Onhan tuo kyllä aika perseilyä. Laillista kyllä, mutta ei hyvää asiakaspalvelua nähnytkään: takuun piikkiin pitäisi saada joko tuote korjattuna takaisin, uusi vastaava tuote, tai rahojen palautus. Yleensä vieläpä juuri tuossa järjestyksessä.

Kannattaa kysyä/tarkistaa saako tuon takaisin ja lähetettyä Logitechille suoraan. Voit joutua maksamaan postimaksut sinne mutta lähettävät sitten melko varmasti tilalle uuden G900/G903 tilalle.


Edit: Muutenkin tuntuu että näissä takuukeisseissä haetaan sitä firmalle halvinta vaihtoehtoa: tuskin hajonneen GTX780 kohdalla saisi rahojaan takaisin vaikka haluaisi koska sillä summallahan voisi ostaa jo uuden paljon tehokkaamman kortin.

Edit: Jos tuo Logitechin kautta asiointi ei onnistu niin varmaan kannattaa pyytää rahat takaisin ja ostaa G903 jostain toisesta liikeestä tarjouksesta. Kaupan päälle saatat saada paremmin toimivan takuunkin.
 
Kannattaa kysyä/tarkistaa saako tuon takaisin ja lähetettyä Logitechille suoraan. Voit joutua maksamaan postimaksut sinne mutta lähettävät sittenmelko varmasti tilalle uuden G900/G903 tilalle.

Laitoin vastauksena, että haluan tuotteen takaisin koska otan tuon jopa huonosti toimivilla DPI-napeilla ennemmin kuin maksan downgradesta johonkin G403/G703 tai maksan 80€ vaihdosta omassa käytössäni tismalleen samanlaiseen. Sama ajatus taustalla eli uskoisin Logitechin sentään hoitavan homman mallikkaasti.

Edit: Muutenkin tuntuu että näissä takuukeisseissä haetaan sitä firmalle halvinta vaihtoehtoa: tuskin hajonneen GTX780 kohdalla saisi rahojaan takaisin vaikka haluaisi koska sillä summallahan voisi ostaa jo uuden paljon tehokkaamman kortin.

Ei varmasti annettaisikaan rahoja takaisin tuossa. Vähän samaa hain tuolla omalla esimerkilläni. Nyt taas todennäköisesti vaihto G900 -> G903 sujuisi jos olisin ostanut tuotteen normaalihinnalla (tai tottakai sujuisi, kun hinta sama) mutta asia mättää nyt selkeästi tuon maksamani tarjoushinnan vuoksi.. Etenkin jos olisin ostanut G900 199€ julkaisuhinnalla niin ei varmasti tarjottaisi 199€ lahjakorttia vaan nimenomaan tuo 160€ G903 tilalle (koska firmalle 40€ halvempaa ja samalla joutuisi antamaan täysin uuden takuun). Mielestäni hinnan ei pitäisi vaikuttaa menettelyyn vaan nimenomaan sen tuotteen teknisen tason.
 
Viimeksi muokattu:
Logitechin tuki oli ainakin muutamia vuosia takaperin hyvin toimivaa, ei tarvinnut edes lähettää rikkinäistä tuotetta sinne mutta toki toimintatapa on saattanut muuttua.
 
Ei varmasti annettaisikaan rahoja takaisin tuossa. Vähän samaa hain tuolla omalla esimerkilläni. Nyt taas todennäköisesti vaihto G900 -> G903 sujuisi jos olisin ostanut tuotteen normaalihinnalla (tai tottakai sujuisi, kun hinta sama) mutta asia mättää nyt selkeästi tuon maksamani tarjoushinnan vuoksi.. Etenkin jos olisin ostanut G900 199€ julkaisuhinnalla niin ei varmasti tarjottaisi 199€ lahjakorttia vaan nimenomaan tuo 160€ G903 tilalle (koska firmalle 40€ halvempaa ja samalla joutuisi antamaan täysin uuden takuun). Mielestäni hinnan ei pitäisi vaikuttaa menettelyyn vaan nimenomaan sen tuotteen teknisen tason.

Samanlainen tarina oli itsellä saman hiiren kanssa mutta myyjänä gigantti. Kun olin maksanut 99e hiirestä, niin ei haluttu antaa 199e tjsp hintaista G903 hiirtä tilalle, vedottiin etteivät tuotteet ole samanhintaisia. Onneksi muutamassa gigantissa oli vielä G900 hiiriä hyllyssä, niin tilasivat yhdestä myymälästä ja pistivät postin kautta tulemaan. Jokatapauksessa tuommoisesta jää kuluttajalle huono maku, kun ostanut tuotteen tarjoushintaan ja sitten takuuasioissa myyjäliike heittäytyy hankalaksi.
 
Samanlainen tarina oli itsellä saman hiiren kanssa mutta myyjänä gigantti. Kun olin maksanut 99e hiirestä, niin ei haluttu antaa 199e tjsp hintaista G903 hiirtä tilalle, vedottiin etteivät tuotteet ole samanhintaisia. Onneksi muutamassa gigantissa oli vielä G900 hiiriä hyllyssä, niin tilasivat yhdestä myymälästä ja pistivät postin kautta tulemaan. Jokatapauksessa tuommoisesta jää kuluttajalle huono maku, kun ostanut tuotteen tarjoushintaan ja sitten takuuasioissa myyjäliike heittäytyy hankalaksi.
Itse yhden valmistajan kanssa asiaa kävin läpi kun silloin cdon ei päässyt kuukaudessa edes takuukäsittelyn alkuun ja sain samasta hintaryhmästä korvaavan jonka myin käytettynä käyttämättömänä murossa ja ostin toiselta valmistajalta vastaavan eri hintaryhmästä tilalle. Ja juurikin ei ollut kuitin hinta vaan mun hiiren normihinta silloin kun sitä vielä oli kaupoissa.

Karrikoituna: ovh 100€, ostin alesta 50€, hiiren viimeinen myyntihinta kaupoissa 70-80€, sain ovh 70€ hiiren. Takuu jatkui eli sen vaihtorotan takuu oli jotain 2kk kun sen sain käsiini.
 
Pakko antaa hieman palautetta liittyen käynnissä olevaan RMA-caseen. Taustoista sen verran, että G900 hiiressäni alkoi ilmenemään ilmeisesti mallille melko yleistä DPI-näppäinten jumiintumista. Kyseisen hiiren ostin kesällä 2017 tähän viestiketjuun julkaistujen Logitechin kesätarjousten kautta. Hiiren tarjoushinta oli 79€ ja hinta.fi mukaan hiiren normaalihinta oli tuolloin 150€. Jimmssin kehoituksesta päätin laittaa hiiren heidän takuuhuoltoon. Positiivista tässä se, että vastaus RMA-hakemukseen tuli saman päivän aikana ja takuupuolen ensimmäinen vastauskin tuli seuraavana päivänä hiiren saapumisesta Jimmssille.

Mutta sitten negatiivisiin.. Kyseistä hiirtä ei kuulemma pystytä korjaamaan ja kyseistä malliakaan (G900) ei ole enää tarjolla. Tämän seurauksena ratkaisuna tähän tarjotaan hiiren ostohinnan palauttamista lahjakorttina tai vaihtamista uuteen tuotteeseen välirahaa vastaan. Toin esiin oman näkemykseni siitä, että heillä tarjolla oleva G903 on käytännössä sama tuote kuin palauttamani G900 pl. muutamat hyvin minimaaliset parannukset. Takuuvaihto tähän tuotteeseen ei kuitenkaan onnistu vaan minun pitäisi pistää tähän vaihtoon välirahaa ~80€ verran (eli G903 hinta uutena miinus maksamani G900 hinta). Perusteena se, että Jimmssin mukaan "Vaikka G900 ja G903 ovat samannäköisiä niin kyseessä on eri tuote ja eri hintainen tuote.".

Mielestäni kyseinen kommentti on hieman erikoinen sillä siinä verrataan ostamani tuotteen tarjoushintaa tähän uuden tuotteen normaalihintaan. Molempien tuotteiden perushinta on kuitenkin hyvin samanlaista tasoa. Muutenkin kun G903 on päivitetty ja korvaava versio G900:lle niin tuntuisi loogiselta, että tämä viallinen hiiri vaihdettaisiin suoraan siihen. Hintatasohan tuotteissa elää muutenkin jatkuvasti, joten yleensä takuuvaihdoissa on tapana katsoa spekseiltään vastaava eikä hinnaltaan vastaava. Eihän tällainen tyyli toimi toiseenkaan suuntaan, eli jos kuluttaja olisi ostanut vaikka jonkun 600€ näyttiksen (esim. GTX780) ja se hajoaa 2 vuoden käytön jälkeen niin tilallehan tarjotaan ominaisuuksiltaan (suoritusteholta) liki vastaava tuote (esim. GTX970) eikä hinnaltaan vastaavaa eli uutta 600€ näyttistä (esim. GTX980).

En tiedä mitä mieltä muut ovat mutta mielestäni tuollainen 80€ välirahan maksu G900 --> G903 vaihdosta on aika kohtuuttoman oloinen. Näillä ehdoilla jopa G900 --> G403 vaihdosta minun pitäisi maksaa 25€ vaikka kyseessä on selkeä downgrade. Voiko tämä oikeasti mennä näin, että tarkastellaan tuotteestani maksamaa tarjoushintaa eikä tuotteen tasoa? Ymmärtäisin jos mitään viallista tuotetta vastaavaa ei oikeasti olisi tarjolla mutta ainakin omasta mielestä tässä tilanteessa suora vaihto G900 -> G903 vaikuttaisi melko selkeältä ratkaisulta ilman 80€ välirahoja, kun tuotteet ovat tasoltaan lähes identtiset...

Tässä vielä nuo hintahistoriat G900:lle ja G903:lle. Näiden mukaan G900 on maksanut vielä 2/2018 tuon saman 160€ kuin mitä G903 maksaa nyt.

Moi ja kiitos palautteesta!
Tässä tosiaan yllä olevan mukaisesti väliraha on määräytynyt tuon hankintahinnan mukaan, koska G903 on valmistajan ja myöskin meidän silmissä eri tuote. Käsittääkseni tämä on vielä käsittelyssä viimeisimmän sähköpostiviestisi tiimoilta, en valitettavasti ole tavoittanut asiaa käsitellyttä henkilöä asian varmistamiseksi. Palaamme asiaan huomenna, jos ja kun jotain selviää!
 
Mutta sitten negatiivisiin.. Kyseistä hiirtä ei kuulemma pystytä korjaamaan ja kyseistä malliakaan (G900) ei ole enää tarjolla. Tämän seurauksena ratkaisuna tähän tarjotaan hiiren ostohinnan palauttamista lahjakorttina tai vaihtamista uuteen tuotteeseen välirahaa vastaan. Toin esiin oman näkemykseni siitä, että heillä tarjolla oleva G903 on käytännössä sama tuote kuin palauttamani G900 pl. muutamat hyvin minimaaliset parannukset. Takuuvaihto tähän tuotteeseen ei kuitenkaan onnistu vaan minun pitäisi pistää tähän vaihtoon välirahaa ~80€ verran (eli G903 hinta uutena miinus maksamani G900 hinta). Perusteena se, että Jimmssin mukaan "Vaikka G900 ja G903 ovat samannäköisiä niin kyseessä on eri tuote ja eri hintainen tuote.".

Kyllä se harmittaisi, jos tarjouksesta ostettu tuote hajoaa ja saa huonomman tilalle. Toivottavasti Jimms muuttaa kantaa tähän.

Mikäli takuuvaihto ei kuitenkaan mene odotetulla tavalla, niin lähetä Logitechille?
Sivuilla olevan tekstin perusteella takuuvaihdot toimii heillä toivotulla tavalla.
https://support.logitech.com/fi_fi/article/warranty-emea

Korvataanko viallinen tuote samalla tuotteella?

Logitech vaihtaa virheellisen tuotteen oman harkintansa mukaan uuteen tai kunnostettuun tuotteeseen, joka on samantyylinen ja jossa on vastaavat toiminnot.

Vanhat tai valmistuksesta poistuneet tuotteet, jotka ovat viallisia ja joiden takuu on voimassa, korvataan mahdollisuuksien mukaan samalla tuotteella tai tuotteella, jossa on vastaavat toiminnot.
 
RMA-hakemus on hyväksytty mutta kuittiahan ei tietekään mistään löydy, pitääkös se pyytää asiakaspalvelusta vai riittääkkö pelkkä tilausnumero?
Ja tiedän että ne kannattaisi pitää tallessa mutta tulipahan löydettyä pari muuta kuittia niin ainakin ne ovat nyt tallessa :D
 
RMA-hakemus on hyväksytty mutta kuittiahan ei tietekään mistään löydy, pitääkös se pyytää asiakaspalvelusta vai riittääkkö pelkkä tilausnumero?
Ja tiedän että ne kannattaisi pitää tallessa mutta tulipahan löydettyä pari muuta kuittia niin ainakin ne ovat nyt tallessa :D
Koskaan en ole tainnut kuittia tarvita, tilausnumerolla aina hoitunut omat keissit. :tup:
 
Osaakos joku fiksumpi tekkiläinen valottaa millä logiikalla G900 on niin erilainen tuote ettei sitä voi G903:lla korvata kun aiemmin Jimssillä on Gigabyten näytönohjaimia korvattu MSI:n näytönohjaimilla tms. Molempia hiirä saa ostettua uutenakin vielä, jopa samaan hintaan:

Logitech G900 Chaos Spectrum Wired or Wireless Gaming Mouse

Logitech G903 Wireless Gaming Mouse


Tässä tosiaan yllä olevan mukaisesti väliraha on määräytynyt tuon hankintahinnan mukaan, koska G903 on valmistajan ja myöskin meidän silmissä eri tuote.
 
Tässä tosiaan yllä olevan mukaisesti väliraha on määräytynyt tuon hankintahinnan mukaan,

Eli jos sattuisin Jimmsin arvonnassa voittamaan jonkun tuotteen ilmaiseksi, niin pitää vaan toivoa, ettei se hajoa tuoteen takuuaikana, koska hankintahinta :-) C'mon - eihän se näin voi mennä, eihän? Aivan kuten jo maalaisjärkin sanoo, niin ei rikkinäistä G900 hiirtä vaihdeta takuun puitteissa G403 hiireen ja pyydetä tästä ilosta asiakkaalta 25 euroa.
 
Pakko antaa hieman palautetta liittyen käynnissä olevaan RMA-caseen. ...

Niinkun tossa jo useampi aikaisemmin mainitsi, kannattaa ottaa suoraan Logitechiin yhteyttä.

Omassa G500s hiiressä alkoi klikki takkuilemaan (tai enemmänkin ei pitänyt klikkiä enää pohjassa kun raahasi). Kirjoitin Logitechille viestiä ja sieltä lähetettiin seuraavana päivänä uusi hiiri tulemaan (ilmaiseksi sekä vielä uudempi malli G502 Proteus Core). Bonuksena jäi vielä vanha hiiri itselle, joten pääsi sille tekemään ruumiinavauksen.
 
Tuo hiiri-jupakka on kyllä mielenkiintoinen case alennus-tuotteiden osalta. Jos ostan valvojaisista jotain ja tuote hajoaa niin käytännössä joutuu kaivamaan kuvetta lisää että saa vastaavan tuotteen...? Tarjous ostohinnan hyvittämisestä on tietty se minimi, mutta ei tuo kyllä parhaalta asiakaslähtöisyydeltä kuulosta.
 
Tuo hiiri-jupakka on kyllä mielenkiintoinen case alennus-tuotteiden osalta. Jos ostan valvojaisista jotain ja tuote hajoaa niin käytännössä joutuu kaivamaan kuvetta lisää että saa vastaavan tuotteen...? Tarjous ostohinnan hyvittämisestä on tietty se minimi, mutta ei tuo kyllä parhaalta asiakaslähtöisyydeltä kuulosta.
Kysehän oli siitä, ettei vastaavaa tuotetta ollut saatavilla. Se, että onko 900 ja 903 vastaavia en ota kantaa.
 
Noniin, nyt tuli sähköpostiin seuraava viesti:

"Hei

RMA-tapauksenne XXX on nyt käsitelty. Saatte ilmoituksen kun tuote on postitettu tai noudettavissa Turun myymälästämme.

Saimme valmistajan kanssa asian ratkaistua. Toimitamme teille samanlaisen hiiren kuin palauttamanne.".


Asia siis kunnossa ja kaikki päättyi onneksi lopulta hyvin. Kiitokset siitä. :tup:
 
Minun mielestäni 900 ja 903 ovat kyllä ihan toisiaan vastaavia.

Edit: Hyvä että asia selvisi. Myöskin hyvä että et suostunut sokkona tarjottuun, vaan valitit asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Jezme ehtikin itse tulla tänne päivittämään kuulumiset. Asia eskaloitiin siis tässä välissä valmistajalle ja hommalle saatiin ratkaisu. :)
 
Onhan 900 ja 903 eroa kumminkin jo siinä, et 900 ei tue langatonta latausta ja 903 tukee? Vaikka ne ulkokuoret ja nappulat näyttäis samalta, eri ominaisuuksia niissä silti voipi olla. [emoji14] mut hyvä juttu, et uusi hiiri tulossa!
 
Jezme ehtikin itse tulla tänne päivittämään kuulumiset. Asia eskaloitiin siis tässä välissä valmistajalle ja hommalle saatiin ratkaisu. :)

Hienoa että saitte Jezmen tapauksen hoidettua kuntoon näin nopeasti! Mutta olisi oikeasti kiva tietää, että miten homma toimii siinä tilanteessa, että voitan Jimmsin arvonnassa esim. 160 euroa maksavan Logitech G903 hiiren, jolla on kahden vuoden takuu ja joka sitten hajoaa vuoden päästä ja vastaavaa tuotetta ei enää ole tarjolla. Jos perusteena käytetään tuota aikaisemmin mainittua hankintahintaan, niin aika rajoitettua on tarjonta siinä kohtaa :-)

Tai vastaavasti tilanne, jos joku onnistuu foorumivalvojaisista nappaamaan 500 euron prosun 50 eurolla ja myy sen sitten myöhemmin foorumilla käytettynä 400 eurolla. Uskoisin että kyllä se aika yllätyksenä tulee ostajalle (ja tod. näk. myös myyjälle), että sen 500 euron prosun "todellinen" arvo voikin mahdollisen takuuvaihdon yhteydessä olla vain muutama kymppi.

Varmaan allekirjoitatte näkemyksen, että esim. edellisissä esimerkeissä asiakkaan näkökulmasta takuuvaihto perustuen pelkästään hankintahintaan on - hmmm - vähintäänkin mielenkiintoinen, sanoisin jopa haastava :-)

Mutta sitten taas toisaalta. Jos minun pitäisi valita, että minkä liikkeen kanssa haluaisin hoitaa mahdollisen takuurumban, niin siitä ei olisi pienintäkään epäilystä - joten kyllä te jotain olette tehneet oikein ja 2080Ti on jo tilattu Jimmsistä :-)
 
Tai vastaavasti tilanne, jos joku onnistuu foorumivalvojaisista nappaamaan 500 euron prosun 50 eurolla ja myy sen sitten myöhemmin foorumilla käytettynä 400 eurolla. Uskoisin että kyllä se aika yllätyksenä tulee ostajalle (ja tod. näk. myös myyjälle), että sen 500 euron prosun "todellinen" arvo voikin mahdollisen takuuvaihdon yhteydessä olla vain muutama kymppi.

Ottamatta mihinkään muuhun kantaa: tämä olisi todellista oikeutta.

Todellisuudessa/käytännössä se on myynnissä Torissa jo ennenkuin saapuu postilaatikkoon. Sitten myyjä toivottavasti joutuisi vastuuseen trokauksistaan.

Ei nuo valvojaisten tuotteet ole tarkoitettu jälleenmyyntiin.

--

Hiirtä tämä mielipiteeni ei koske. Vähän ikävää, että kuluttaja saisi tod.näk. paremman lopputuloksen asioimalla suoraan valmistajan kanssa.
 
Mielestäni tuossa mentiin nyt juuri (tai itse asiassa melkein) sillä kaavalla, joka olisi kuluttajan kannalta parempi.

Noinhan sen pitäisi mennäkin, että jos Jimmsillä ei ole tarjota järkevällä tavalla takuuvaihtoa, niin lähdetään juttelemaan valmistajan (tai muun takuunehdot määrittelevän tahon) kanssa, jos vain tällä on minkäänlaiset takuukäytänteet olemassa. Ja hyvänä asiakaspalveluna vielä lähdetään tekemään se Jimmsin puolelta kuluttajan sijaan jos ehdot sen vain sallivat, tai vähintäänkin, että miten sen valmistajan tavoittaa ja autetaan hommassa, jos Jimm's ei sitä voi tehdä.

Vähän enemmän työtä per tapaus, mutta merkittävä parannus asiakastyytyväisyyteen, kun käyttäjän ei tarvitse missään vaiheessa lähteä miettimään miten takuu ei toimi ja huijareita kaikki. Toki tuo on hitaampi tapa hoitaa takuu, mutta veikkaan että aika moni tämän option ottaisi sen sijaan, että käytännössä ostaisivat uuden tuotteen tilalle, jos sitä tarjottaisiin.
 
Ottamatta mihinkään muuhun kantaa: tämä olisi todellista oikeutta.

Todellisuudessa/käytännössä se on myynnissä Torissa jo ennenkuin saapuu postilaatikkoon. Sitten myyjä toivottavasti joutuisi vastuuseen trokauksistaan.

Ei nuo valvojaisten tuotteet ole tarkoitettu jälleenmyyntiin.

En nyt ihan ymmärrä, miten se olisi sille käytetyn tavaran ostajalle ihan oikein. Hän on kuitenkin se, joka joutuu tämän tilanteen kanssa elämään. Hankala hänen olisi siitä enää myöhemmin alkaa myyjälle valittamaan, jos vuoden päästä takuuvaihdossa kävisi ilmi, että ostettu tuote onkin muutaman kympin arvoinen.

Näiden valvojaisista ostettujen tuotteiden myyminen uutena parin päivän päästä on tietenkin moraalisesti väärin, mutta mitään laitonta siinä ei ole. Mutta kai niitäkin voi myydä hyvällä omallatunnolla käytettynä vaikka vuoden päästä, kun tulee tehokkaampaa prosua tarjolle. Silloin se myydään tietenkin siihen hintaan, missä käytettyjen tuotteiden hinnat yleisesti liikkuu, ei suhteutettuna siihen mahdolliseen hankintahintaan, jota Jimms tässä nyt käyttää. Näin kai kaikki toimii.

Jos Jimmsin näkemys asiasta todellakin on se, että tuotteen hankintahinta ratkaisee, niin pitäisikö käytettyjen tavaroiden myymisessä olla myös sellainen sääntö, että mikäli myydään Jimmsistä ostettua tuotetta, jossa on takuu edelleen voimassa ja tuotteen hankintahinta on poikennut oleellisesti yleisestä hintatasosta, se pitää myös kertoa ilmoituksessa. @Sampsa

Ylläoleva teksti on toki kirjoitettu hieman kieliposkessa, mutta miettikää oikeasti tilannetta omalle kohdalle. Ostat täältä käytettynä 400 eurolla vuoden vanhan prosun (takuu 3 vuotta), jota myydään vielä sillä hetkellä uutena 500 eurolla. Harvalla tulee mieleen kysyä tuossa kohtaa tuotteen hankintahintaa, koska se on täysin epäoleellista. Vuoden päästä prosu hajoaa. Valitettavasti samaa tuotetta ei enää ole myynnissä, mutta sinulle tarjotaan Jimmsin toimesta toki mahdollisuutta päivittää se hieman uudempaan & marginaalisesti nopeampaan malliin.

Harmi vain, että vanhasta rikkoutuneesta prosusta ei tosin hyvitetä kuin 30 euroa, koska alkuperäinen hankintahinta on ollut 50 euroa (foorumivalvojaisten 2 kappaleen megahypersuperjytky, normihinta 500 euroa) ja siitä tehdään vielä parin vuoden & parin kympin ikävähennys.

Väittäisin että tuossa kohtaa aika harvalla käytäjällä löytyy enää huumoria asian suhteen :)
 
Viimeksi muokattu:
Haluan vain varmistaa, että tarvitseeko Seasonic SSR-650GD2 virtalähdettä rekisteröidä erikseen valmistajan sivuilla? Perustuuko takuu vain sarjanumeroon?
 
En nyt ihan ymmärrä, miten se olisi sille käytetyn tavaran ostajalle ihan oikein. Hän on kuitenkin se, joka joutuu tämän tilanteen kanssa elämään. Hankala hänen olisi siitä enää myöhemmin alkaa myyjälle valittamaan, jos vuoden päästä takuuvaihdossa kävisi ilmi, että ostettu tuote onkin muutaman kympin arvoinen.

Näiden valvojaisista ostettujen tuotteiden myyminen uutena parin päivän päästä on tietenkin moraalisesti väärin, mutta mitään laitonta siinä ei ole. Mutta kai niitäkin voi myydä hyvällä omallatunnolla käytettynä vaikka vuoden päästä, kun tulee tehokkaampaa prosua tarjolle. Silloin se myydään tietenkin siihen hintaan, missä käytettyjen tuotteiden hinnat yleisesti liikkuu, ei suhteutettuna siihen mahdolliseen hankintahintaan, jota Jimms tässä nyt käyttää. Näin kai kaikki toimii.

Jos Jimmsin näkemys asiasta todellakin on se, että tuotteen hankintahinta ratkaisee, niin pitäisikö käytettyjen tavaroiden myymisessä olla myös sellainen sääntö, että mikäli myydään Jimmsistä ostettua tuotetta, jossa on takuu edelleen voimassa ja tuotteen hankintahinta on poikennut oleellisesti yleisestä hintatasosta, se pitää myös kertoa ilmoituksessa. @Sampsa

Ylläoleva teksti on toki kirjoitettu hieman kieliposkessa, mutta miettikää oikeasti tilannetta omalle kohdalle. Ostat täältä käytettynä 400 eurolla vuoden vanhan prosun (takuu 3 vuotta), jota myydään vielä sillä hetkellä uutena 500 eurolla. Harvalla tulee mieleen kysyä tuossa kohtaa tuotteen hankintahintaa, koska se on täysin epäoleellista. Vuoden päästä prosu hajoaa. Valitettavasti samaa tuotetta ei enää ole myynnissä, mutta sinulle tarjotaan Jimmsin toimesta toki mahdollisuutta päivittää se hieman uudempaan & marginaalisesti nopeampaan malliin.

Harmi vain, että vanhasta rikkoutuneesta prosusta ei tosin hyvitetä kuin 30 euroa, koska alkuperäinen hankintahinta on ollut 50 euroa (foorumivalvojaisten 2 kappaleen megahypersuperjytky, normihinta 500 euroa) ja siitä tehdään vielä parin vuoden & parin kympin ikävähennys.

Väittäisin että tuossa kohtaa aika harvalla käytäjällä löytyy enää huumoria asian suhteen :)

Sinun versiossasi Jimm's on tarinan konna, koska hyvittää valvojaisprosessorista vain ostohinnan, jos sitäkään. "Käytettynä" kovaan hintaan ostaja jää siis satasia tappiolle ja tulee paha mieli. Voi itku.

Minun versiossani konna on se trokari, joka ostaa puhtaasti jälleenmyyntiin ja pyytää moninkertaisen hinnan. Tuo "Torissa myynnissä ennenkuin tavarat on Jimm'siltä edes saapuneet" skenaario ei ollut päästä keksitty, vaan ihan oikeasti tapahtunut. Useammin kyllä odottavat saapumista ja myyvät muualla, kuin foorumeilla, esim. huuto.netissä.

Ja ilmoituksessa on se kohta "Kuitti löytyy", siitä voi itse tarkistaa. Jos tästä on selkeä linjaus, että ei korvata kuin ostohinta, niin jää monet kaupat tekemättä tuon jälkeen. Ja se on oikein.
 
Sinun versiossasi Jimm's on tarinan konna, koska hyvittää valvojaisprosessorista vain ostohinnan, jos sitäkään. "Käytettynä" kovaan hintaan ostaja jää siis satasia tappiolle ja tulee paha mieli. Voi itku.

Ei Jimms tässä mikään tarinan konna ole - ihan huippu palvelua sieltä saa ja kuten sanottua, itselläni on pari takuuvaihtoa heidän kanssa takana ja aivan 10+ toimintaa on ollut.

Mutta ei se silti estä minua kritisoimasta tätä hankintahintaa takuuvaihdon yhteydessä, enkä varmasti ole ainoa, joka kokee sen epäoikeudenmukaiseksi. Unohda ne foorumivalvojaisista jälleenmyyntiin hommatut tuotteet, kun ne eivät isossa kuvassa ole tässä se varsinainen asian pihvi. Aivan kuten tuon Jezmen tapaus osoitti ja siitähän tämä koko homma lähi liikenteeseen.

Todella hienoa, että hänelle saatiin lopulta hommattu täysin sama hiiri tilalle, mutta tätä vaihtoehtoa hänelle tarjottiin vasta sen jälkeen, kun asiasta oli ensin ns. avauduttu foorumilla. Jos hän olisi tyytynyt siihen vaihtoehtoon mitä Jimms hänelle ensin tarjosi, niin nyt hänellä olisi käytännössä aivan vastaava G903 hiiri (ei aleta enää saivartelemaan, että onko ne käytönnössä sama tuote vai ei) ja vastaavasti lompakossa 80 euroa vähemmän rahaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan 900 ja 903 eroa kumminkin jo siinä, et 900 ei tue langatonta latausta ja 903 tukee? Vaikka ne ulkokuoret ja nappulat näyttäis samalta, eri ominaisuuksia niissä silti voipi olla.
emoji14.png
mut hyvä juttu, et uusi hiiri tulossa!

Eihän ne täysin sama tuote olekaan. Hyvin liki toisiaan kuitenkin jo sen osalta, että molempien normaali jälleenmyyntihinta on sama ja G903 tuli G900 tilalle pieni parannuksin. Se langaton lataushan kuitenkin vaatii sen 100-150€ maksavan hiirimaton, joten ei ihan suoriltaan toimi. Suurin ero kuitenkin tuo ja loput hieman pienempiä, esim. vähän pitkäkestoisemmat napit. G903 on kuitenkin lähin vastine G900:lle. Kyllähän tuo rahojen palautus kattaa takuun vaatimukset mutta missään määrin hyvänä asiakaspalveluna sitä ei tässä olisi voinut nähdä. Sillä palautushinnalla kun ei olisi saanut mitään vastaavaa ja Logitechin omassa mallistosta jopa selkeästi huonommasta (esim. se G403 Wireless) olisi saanut maksaa lisää "päivityksessä".

Mielikuvituksellisena esimerkkinä voisi ottaa esimerkiksi alkuperäisen Playstation 4 -pelikonsolin. Ostat kaupasta tarjouksesta kyseisen konsolin 200€. Kun konsoli hajoaakin takuuajan loppumetreillä niin kyseistä ei ole enää tarjolla vaan malli on korvattu 300€ PS4 Slim- ja 400€ Pro-versioilla. Tässäkin kohtaa kauppa voisi periaatteessa vedota siihen, että PS4 Slim ei ole sama kuin OG PS4 ja palauttaa kauppasumman. Onhan se Slim kuitenkin pienempi, sirompi, virtapihimpi, hiljaisempi ja siinä on päivitetty vielä verkkopiirikin nykyaikaan 5Ghz WLAN-verkolla. Kuluttajan mielestä taas vaikuttaa melko käsittämättömältä, että hän sattui saamaan kestämättömän maanantai-kappaleen ja sitten joutuu sen vuoksi maksamaan 100€ "päivityksestä".

Ylläoleva teksti on toki kirjoitettu hieman kieliposkessa, mutta miettikää oikeasti tilannetta omalle kohdalle. Ostat täältä käytettynä 400 eurolla vuoden vanhan prosun (takuu 3 vuotta), jota myydään vielä sillä hetkellä uutena 500 eurolla. Harvalla tulee mieleen kysyä tuossa kohtaa tuotteen hankintahintaa, koska se on täysin epäoleellista. Vuoden päästä prosu hajoaa. Valitettavasti samaa tuotetta ei enää ole myynnissä, mutta sinulle tarjotaan Jimmsin toimesta toki mahdollisuutta päivittää se hieman uudempaan & marginaalisesti nopeampaan malliin.

Harmi vain, että vanhasta rikkoutuneesta prosusta ei tosin hyvitetä kuin 30 euroa, koska alkuperäinen hankintahinta on ollut 50 euroa (foorumivalvojaisten 2 kappaleen megahypersuperjytky, normihinta 500 euroa) ja siitä tehdään vielä parin vuoden & parin kympin ikävähennys.

Ongelmahan tulee tosissaan vasta siinä kohtaa, kun tismalleen samaa tuotetta ei ole enää tarjolla. Aika nihkeää olisi kuitenkin, jos olisi esim. ostanut silloin aikanaan sen 99€(?) i7 6700K:n foorumitarjouksesta ja sitten hajotessa pitäisi maksaa erotus tuosta ja vaikka i7 7700K:sta vaikka tuotteet ovat melko lähellä. Ainakin oma mielipiteeni on, että takuussa tuote pitäisi korvata lähimmällä vastaavalla ja monesti näin tehdäänkin. Itse olen kuitenkin tyytyväinen, että homma päättyi lopulta hyvin.

Todella hienoa, että hänelle saatiin lopulta hommattu täysin sama hiiri tilalle, mutta tätä vaihtoehtoa hänelle tarjottiin vasta sen jälkeen, kun asiasta oli ensin ns. avauduttu foorumilla. Jos hän olisi tyytynyt siihen vaihtoehtoon mitä Jimms hänelle ensin tarjosi, niin nyt hänellä olisi käytännössä aivan vastaava G903 hiiri (ei aleta enää saivartelemaan, että onko ne käytönnössä sama tuote vai ei) ja vastaavasti lompakossa 80 euroa vähemmän rahaa. Olisiko tämä sinusta reilua?

Tosissaan Jimmssin ensimmäisessä viestissä todettiin "Palauttamanne tuote on todettu vialliseksi. Palauttamaanne tuotetta ei ole saatavilla enää uutena eikä sitä ole todennäköisesti mahdollista korjata. Mahdollinen korjaus saattaisi myös kestää useita viikkoja." ja selitettiin tuota mahdollisuutta päivittää välirahalla (uuden hinta - G900 79€ ostohinta)/vaihtaa palautetun muuhun tai ottaa ostosumman lahjakorttina. Tähän vastasin, että olen valmis odottamaan korjausta vaikka siinä kestäisi ja lisäksi ilmaisin kantani siihen, että G903 olisi vastaava tuote jolla tämä pitäisi mielestäni korvata, jos korjaus ei onnistu.

Jimmssin vastauksessa viestiini ilmoitettiin "Valitettavasti tuota hiirtä ei ole mahdollista saada huollettua/korjattua. Samaa G900 hiirtä ei myöskään ole enää saatavilla, koska sen valmistus on lopetettu. Aiemmassa viestissä mainitulla välirahalla voimme vaihtaa hiiren tuohon G903 versioon. Vaikka G900 ja G903 ovat samannäköisiä niin kyseessä on eri tuote ja eri hintainen tuote. Haluaisitko siis vaihtaa hiiren johonkin toiseen tuotteeseen?" eli edelleen jatkettiin tuota kantaa, että saan rahat takaisin ja voin sitten ostaa uuden. Tämän jälkeen laitoin vastauksena tuohon pitkän palautteen, ilmaisin tyytymättömyyteni ehdotettuun ratkaisuun ja totesin haluavani tuotteeni takaisin, jotta voin hoitaa asian suoraan valmistajan kanssa. Laitoin tuon viestin jälkeen vielä myöhemmin tänne tuon palautteen, jonka jälkeen alkoi sitten tapahtumaan. Tärkeintä tietysti, että homma hoitui lopulta hyvin mutta tylsää että piti itsekin alkaa hankalaksi, jotta asiaan sai järkevän ratkaisun. Monet olisivat varmaan tyytyneet tuohon rahan palautukseen tuon tokan viestin jälkeen.

Tuo korvaava G900 on muuten jo oman paikkakuntani lajittelukeskuksessa, joten saapuu lähipostiin maanantaina. Nopeasti tapahtui ainakin toimitus tuolle, korvaava lähti heti perjantaina aamusta postiin. Muutenkin ajallisesti koko prosessi sujui monista välivaiheista huolimatta kiitettävän nopeasti. :tup:
 
Ja ilmoituksessa on se kohta "Kuitti löytyy", siitä voi itse tarkistaa. Jos tästä on selkeä linjaus, että ei korvata kuin ostohinta, niin jää monet kaupat tekemättä tuon jälkeen. Ja se on oikein.
Moniko myyjä mahtaa tuon kuitin toimittaa ennen ostamista? Tässä jälleenmyyntitarinassa kärsivä on melko todennäköisesti ostaja ja konna pääsee kuin koira veräjästä (oli se sitten Jimm's tai trokari).


Se langaton lataushan kuitenkin vaatii sen 100-150€ maksavan hiirimaton, joten ei ihan suoriltaan toimi.
Niin se langattoman latauksen "tuki" on toteutettu niin, ettei itse hiiressä ole mitään langatonta lataustekniikkaa sisällä, vaan hiirimaton mukana toimitetaan langaton latausmokkula mikä sitten asennetaan hiireen. Samalla logiikalla voisi sanoa auton tukevan hifijärjestelmää koska hattuhyllyllä on tehtaalla poratut reiät kaiuttimia varten...


Ainakin oma mielipiteeni on, että takuussa tuote pitäisi korvata lähimmällä vastaavalla ja monesti näin tehdäänkin. Itse olen kuitenkin tyytyväinen, että homma päättyi lopulta hyvin.

Laitoin tuon viestin jälkeen vielä myöhemmin tänne tuon palautteen, jonka jälkeen alkoi sitten tapahtumaan. Tärkeintä tietysti, että homma hoitui lopulta hyvin mutta tylsää että piti itsekin alkaa hankalaksi, jotta asiaan sai järkevän ratkaisun. Monet olisivat varmaan tyytyneet tuohon rahan palautukseen tuon tokan viestin jälkeen.

Tuo tässä eniten ehkä mietityttää. Tarpeeksi meteliä pitämällä saa asiakaspalvelun toimimaan, mutta ilman saa jäädä nuolemaan näppejään. Pikanttina yksityiskohtana vieläpä Jimm's kertoi ensin konsultoineensa Logitechia mutta yllättäen sitten myöhemmin saikin Logitechin kanssa tuon sovittua niin, että uusi hiiri saadaankin toimitettua.
 
Haluan vain varmistaa, että tarvitseeko Seasonic SSR-650GD2 virtalähdettä rekisteröidä erikseen valmistajan sivuilla? Perustuuko takuu vain sarjanumeroon?
Moikka, tuon Seasonicin virtalähteen osalta takuun ensimmäiset kolme vuotta takuuvaihto meidän kautta ja tuosta eteenpäin takuuvaihto Seasonicin kautta. Eli tuo kannattaa
rekisteröidä valmistajalle, niin saat käyttöösi tuon yht 12 vuoden takuun. :)
 
Laitoin tuon viestin jälkeen vielä myöhemmin tänne tuon palautteen, jonka jälkeen alkoi sitten tapahtumaan. Tärkeintä tietysti, että homma hoitui lopulta hyvin mutta tylsää että piti itsekin alkaa hankalaksi, jotta asiaan sai järkevän ratkaisun. Monet olisivat varmaan tyytyneet tuohon rahan palautukseen tuon tokan viestin jälkeen.

Tämä asia on sinällään valitettavaa, että Jimmsilla alkaa vasta siinä vaiheessa tapahtumaan näissä asioissa, kun avaudut asiasta julkisesti. Itselläni oli aikanaan samanlainen hiiren takuuvaihto juttu, mutta omassa tapauksessa kävi siten, että nöyränä otin heidän tarjouksen vastaan. Se miksi hyväksyin tuon hyvityksen, niin en osaa syytä sille sanoa. Tyhmyyksissään suostuin asiaan. Enää en tekisi sitä virhettä, vaan toisin asian julkiseksi esim. tänne. Murosta ja täältä, kun seuraa näitä reklamaatiotapauksia jossa Jimmsin päätökset tuodaan julkiseksi ja ihmetellään niitä, niin jostain syystä yleensä kääntyvät kuitenkin kuluttajan eduksi ja löytyy sellainen ratkaisu joka olisi pitänyt tarjota heti, eikä sen jälkeen kun asiaa täällä puidaan.
 
Tuotekyselyä taas.

Monsoon Cooling

Tuolla ilmoitetaan caseking jälleenmyyjäksi. Aika heikolta vain näyttää kokonaisuudessaan monsoonin saanti koko euroopassa. Onko tähän joku isompikin syy, tilaatteko, saatteko jos tilaa tms em merkin tuotteita. Tilannehan on silleen kiusallinen, että liittimet ovat edelleen valideja, mutta ilman uusia collareita ei niitä enää niin vain liimaillakaan uuteen buildiin :(
 
Tuotekyselyä taas.

Monsoon Cooling

Tuolla ilmoitetaan caseking jälleenmyyjäksi. Aika heikolta vain näyttää kokonaisuudessaan monsoonin saanti koko euroopassa. Onko tähän joku isompikin syy, tilaatteko, saatteko jos tilaa tms em merkin tuotteita. Tilannehan on silleen kiusallinen, että liittimet ovat edelleen valideja, mutta ilman uusia collareita ei niitä enää niin vain liimaillakaan uuteen buildiin :(

Kysellään saanko kyseisen valmistajan vesijäähdytyskamppeita meille :)
 
Eli jos sattuisin Jimmsin arvonnassa voittamaan jonkun tuotteen ilmaiseksi, niin pitää vaan toivoa, ettei se hajoa tuoteen takuuaikana, koska hankintahinta :) C'mon - eihän se näin voi mennä, eihän? Aivan kuten jo maalaisjärkin sanoo, niin ei rikkinäistä G900 hiirtä vaihdeta takuun puitteissa G403 hiireen ja pyydetä tästä ilosta asiakkaalta 25 euroa.

Tää oli vissiin mennyt viikonloppuvuorolaisten silmien ohi! Arvontapalkinnot eivät ole myyntituotteita eli niiden korvaamiseksi on luonnollisesti ihan omat prosessit ja kanavat :)
 
Moikka, tuon Seasonicin virtalähteen osalta takuun ensimmäiset kolme vuotta takuuvaihto meidän kautta ja tuosta eteenpäin takuuvaihto Seasonicin kautta. Eli tuo kannattaa
rekisteröidä valmistajalle, niin saat käyttöösi tuon yht 12 vuoden takuun. :)

Kysyin asiaa Seasonicilta viime vuonna ja heidän mukaansa ei tarvitse rekisteröidä, riittää kunhan on ostotodistus tallessa.

Seasonic sanoi:
Hello XXXXXX,


Thank you for your email and purchase of our PRIME 650 Titanium.

Your reseller is right, our PRIME Series come, it's a first in the PSU market, with a 12 years warranty. After the 3 first years of warranty handle by your reseller, you will just need to contact us if you have any issue with your power supply.

You do not need to register your PSU to fully avail your 12 years warranty. You just need to keep your proof of purchase and make sure that the PSU is in good shapes to claim RMA. For more information about warranty and RMA, you can check here.

I hope I could answer your question. If you have any other question or concern, please contact me anytime.

Thank you for trusting our products. Have a pleasant weekend.
---

Best Regards / Cordialement,

----------------------------------

M.Dee

RMA / Support Team Seasonic
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 490
Viestejä
4 497 987
Jäsenet
74 214
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom