Hyvä kaikkien tietää, että tavallaan vaativat asiakkaalta, että pakkaavat tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne.. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti. Kyllä muilla liikkeille riittänyt kuplamuovi kirjekuori ja se on silloin asiallisesti pakattu jos muistit lähettää omassa kotelossaan. Asiakas joutuu itse ostamaan sellasen paketin joka vastaa heidän vaatimuksia.
Pakkaa tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne.. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti.
Esimerkiksi kiintolevylle EI riitä pelkkä kuplamuovipussi, vaan se vaatii erityisen hyvin pehmustetun laatikon. Älä pakkaa tuotetta pelkästään myyntipakkaukseen ja lähetä sitä siinä, vaan pakkaa tuote myyntipakkauksen lisäksi erilliseen tuotteelle sopivaan postituslaatikkoon. Älä siis myöskään pakkaa tuotetta liian isoon laatikkoon, 5cm pehmustetta joka suuntaan on riittävä. Tuote tulee siis pakata tavalla, että se kestää kuljetuksen ja siinä mahdollisesti aiheutuvat pienet kolhut pakettiin.
Hyvä kaikkien tietää, että tavallaan vaativat asiakkaalta, että pakkaavat tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne.. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti.
Tuohon on ihan hyvä selityskin: tuotteen lähettänyt taho on vastuussa matkalla hajoamisesta.
Jos saat postissa matkan varrella hajonneen tuotteen saat myyjältä uuden tuotteen tai rahat takaisin. Jos taas lähetät takuuseen tuotteen joka puutteellisen pakkaamisen takia menee mureniksi matkalla, et luonnollisestikkaan saa korvaavaa tuotetta tilalle. Käytännössä siis yritykset pelaavat arpapeliä tuon kanssa miten pienellä määrällä pehmustetta pärjätään: hajonneiden korvaushinnat vs kalliimmat pakkauskustannukset.
Toki voit itse pihistellä tuon pakkaamisen kanssa ja toivoa parasta, mutta Jimm's ei tietenkään halua ottaa vastuuta jos tavara hajoaa matkalla. Mikä takia siis tuo kehotus pakata huolellisesti.
Tuohon on ihan hyvä selityskin: tuotteen lähettänyt taho on vastuussa matkalla hajoamisesta.
Jos saat postissa matkan varrella hajonneen tuotteen saat myyjältä uuden tuotteen tai rahat takaisin. Jos taas lähetät takuuseen tuotteen joka puutteellisen pakkaamisen takia menee mureniksi matkalla, et luonnollisestikkaan saa korvaavaa tuotetta tilalle. Käytännössä siis yritykset pelaavat arpapeliä tuon kanssa miten pienellä määrällä pehmustetta pärjätään: hajonneiden korvaushinnat vs kalliimmat pakkauskustannukset.
Toki voit itse pihistellä tuon pakkaamisen kanssa ja toivoa parasta, mutta Jimm's ei tietenkään halua ottaa vastuuta jos tavara hajoaa matkalla. Mikä takia siis tuo kehotus pakata huolellisesti.
En mä ainakaan asioi sellasen liikkeen kanssa enää, joka vaatii ylisuuria pakkauksia tuotteilleen, joka tekee asiakkaalle hankalaksi tuotteen lähettämisen. Kyllähän tuotetta voidaan vahingoittaa, jos silleen haluavat, mutta kyllä se normaalin postijakelun kestää aina tuote, kun lähettää asiallisesti pakatun tuotteen. Se ei ole pihistämistä vaan se normaalia paketin lähettämistä ja enkä olisi asioinnut liikkeen kanssa jos olisin tiennyt vaatimukset ovat noin suuria pakettien kohdalla, jos haluat lähettää paketin.
En mä ainakaan asioi sellasen liikkeen kanssa enää, joka vaatii ylisuuria pakkauksia tuotteilleen, joka tekee asiakkaalle hankalaksi tuotteen lähettämisen. Kyllähän tuotetta voidaan vahingoittaa, jos silleen haluavat, mutta kyllä se normaalin postijakelun kestää aina tuote, kun lähettää asiallisesti pakatun tuotteen. Se ei ole pihistämistä vaan se normaalia paketin lähettämistä ja enkä olisi asioinnut liikkeen kanssa jos olisin tiennyt vaatimukset ovat noin suuria pakettien kohdalla, jos haluat lähettää paketin.
Eivät he vaadi. Se on ohjeistusta. Voit sinä lähettää heille vaikka normaalissa kirjekuoressa koneen osia mutta lähettäjä kantaa vastuun. Noilla ohjeilla vaan pyritään ehkäisemään pettymyksiä sen suhteen kun posti paskoo laitteet.
@Jimm's Oletteko tilanneet RTX 2080TI kortteja kuinka paljon ennakkoon, että jos nyt tilaisi niin kuinka todennäköisesti ehtisi 20.9 lähetykseen?
Vai meneekö pakosti lokakuun puolelle toimitukset nyt ennakkotilaaville?
@Jimm's Oletteko tilanneet RTX 2080TI kortteja kuinka paljon ennakkoon, että jos nyt tilaisi niin kuinka todennäköisesti ehtisi 20.9 lähetykseen?
Vai meneekö pakosti lokakuun puolelle toimitukset nyt ennakkotilaaville?
@Jimm's Oletteko tilanneet RTX 2080TI kortteja kuinka paljon ennakkoon, että jos nyt tilaisi niin kuinka todennäköisesti ehtisi 20.9 lähetykseen?
Vai meneekö pakosti lokakuun puolelle toimitukset nyt ennakkotilaaville?
Hyvä kaikkien tietää, että tavallaan vaativat asiakkaalta, että pakkaavat tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne.. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti. Kyllä muilla liikkeille riittänyt kuplamuovi kirjekuori ja se on silloin asiallisesti pakattu jos muistit lähettää omassa kotelossaan. Asiakas joutuu itse ostamaan sellasen paketin joka vastaa heidän vaatimuksia.
Pakkaa tuotteet hyvin pehmustettuun laatikkoon, jossa on pehmustetta vähintään 5 cm joka puolella. Pehmusteeksi kelpaa esim. kuplamuovi, sanomalehtipaperi, voimapaperi, jne.. Tuotteiden tulee olla pakattu antistaattisesti.
Esimerkiksi kiintolevylle EI riitä pelkkä kuplamuovipussi, vaan se vaatii erityisen hyvin pehmustetun laatikon. Älä pakkaa tuotetta pelkästään myyntipakkaukseen ja lähetä sitä siinä, vaan pakkaa tuote myyntipakkauksen lisäksi erilliseen tuotteelle sopivaan postituslaatikkoon. Älä siis myöskään pakkaa tuotetta liian isoon laatikkoon, 5cm pehmustetta joka suuntaan on riittävä. Tuote tulee siis pakata tavalla, että se kestää kuljetuksen ja siinä mahdollisesti aiheutuvat pienet kolhut pakettiin.
Nämä siis tosiaan ovat suosituksia. Jokaisen tuotteen osalta voi tietenkin vähän maalaisjärkeä käyttää. Tarkoitus kuitenkin on saada tuote meille siinä kunnossa, missä se on teille saapunut.
Perjantaina tilasin itsekkin PSUn jota oli varastossa, hyvissä ajoin ennen klo 13.00 tilasin ja... poweri on vielä vain varattuna... Otin vielä kalliimman mallin koska sitä oli eniten varastossa. Tossa se kone odottais että pääsis leikkiin sli leikkejä maanantaina mut mahtaako leikit alkaa maanantaina
Perjantaina tilasin itsekkin PSUn jota oli varastossa, hyvissä ajoin ennen klo 13.00 tilasin ja... poweri on vielä vain varattuna... Otin vielä kalliimman mallin koska sitä oli eniten varastossa. Tossa se kone odottais että pääsis leikkiin sli leikkejä maanantaina mut mahtaako leikit alkaa maanantaina
Ei ihan vielä olla tilanteessa, että saadaan tilaus matkaan muutamassa tunnissa. Keräämme tilauksen tilasuhetken mukaan vanhimmasta uusimpaan. Toimitusaika-arviomme varastotuotteille 1-4 työpäivää. Eli kannattaa aina varautua tuohon 1 päivään. Huomenna saadaan paketti matkaan!
En mä ainakaan asioi sellasen liikkeen kanssa enää, joka vaatii ylisuuria pakkauksia tuotteilleen, joka tekee asiakkaalle hankalaksi tuotteen lähettämisen. Kyllähän tuotetta voidaan vahingoittaa, jos silleen haluavat, mutta kyllä se normaalin postijakelun kestää aina tuote, kun lähettää asiallisesti pakatun tuotteen. Se ei ole pihistämistä vaan se normaalia paketin lähettämistä ja enkä olisi asioinnut liikkeen kanssa jos olisin tiennyt vaatimukset ovat noin suuria pakettien kohdalla, jos haluat lähettää paketin.
Onhan se vähän persiistä jos itsellä ei ole pakkausmateriaalia nurkissa ylimääräisenä, mutta en usko että esim. verkkokauppacom kauhean lämpimästi suhtautuu jos palautat sinne tuotteen samassa paperipusissa missä lähettivät sen sinulle ja se paluumatkan varrella hajoaa...
Yövuoro on näemmä nohevana päivittänyt ongelmasta Facebookkiin, mutta ei muualle - pahoittelut! Chattipalvelu on valitettavasti edelleen alhaalla, ongelma on selvityksessä palveluntarjoajalla.
Huomasin, että olette päivittäneet tilausten sivua.. (nyt näkyy tilausten lukumäärät, tai sitten aiemmin en ole vain noteerannut?). Vielä kun saisi hakutoiminnon. (My inner me: Sekä toiminnon joka kertoo yhteissumman paljollako sitä serriä on tilattu)
Tämä vähän kiinnostaisi, minua ennen taitaa olla joku nelisenkymmentä tuossa MSI TRIO 2080ti jonossa ja tuossa näyttäis samoja hintoja olevan gigabyten vastaava, onkoha jotaki mallia tulossa sitte enemmä ja jotaki vähemmä jos sen tilauksen vaihtas toisee mallii?
Tämä vähän kiinnostaisi, minua ennen taitaa olla joku nelisenkymmentä tuossa MSI TRIO 2080ti jonossa ja tuossa näyttäis samoja hintoja olevan gigabyten vastaava, onkoha jotaki mallia tulossa sitte enemmä ja jotaki vähemmä jos sen tilauksen vaihtas toisee mallii?
Tämä vähän kiinnostaisi, minua ennen taitaa olla joku nelisenkymmentä tuossa MSI TRIO 2080ti jonossa ja tuossa näyttäis samoja hintoja olevan gigabyten vastaava, onkoha jotaki mallia tulossa sitte enemmä ja jotaki vähemmä jos sen tilauksen vaihtas toisee mallii?
Tuohon ei tarvitse lisätä mitään muuta nestettä (valmis mix), riittää normaaliin looppiin ihan yksi puteli. Tiivisteisiin puolestaan lisätään vaikka apteekista saatavaa tislattua vettä tai ionipuhdistettua akkuvettä jota löytyy vaikka motonet/biltema/prisma/huoltoasemilta.
Akkuvettä on hyvä ostaa samantien iso tonkka ja käyttää vaikka ensin loopin huuhtelussa.
Pakko antaa hieman palautetta liittyen käynnissä olevaan RMA-caseen. Taustoista sen verran, että G900 hiiressäni alkoi ilmenemään ilmeisesti mallille melko yleistä DPI-näppäinten jumiintumista. Kyseisen hiiren ostin kesällä 2017 tähän viestiketjuun julkaistujen Logitechin kesätarjousten kautta. Hiiren tarjoushinta oli 79€ ja hinta.fi mukaan hiiren normaalihinta oli tuolloin 150€. Jimmssin kehoituksesta päätin laittaa hiiren heidän takuuhuoltoon. Positiivista tässä se, että vastaus RMA-hakemukseen tuli saman päivän aikana ja takuupuolen ensimmäinen vastauskin tuli seuraavana päivänä hiiren saapumisesta Jimmssille.
Mutta sitten negatiivisiin.. Kyseistä hiirtä ei kuulemma pystytä korjaamaan ja kyseistä malliakaan (G900) ei ole enää tarjolla. Tämän seurauksena ratkaisuna tähän tarjotaan hiiren ostohinnan palauttamista lahjakorttina tai vaihtamista uuteen tuotteeseen välirahaa vastaan. Toin esiin oman näkemykseni siitä, että heillä tarjolla oleva G903 on käytännössä sama tuote kuin palauttamani G900 pl. muutamat hyvin minimaaliset parannukset. Takuuvaihto tähän tuotteeseen ei kuitenkaan onnistu vaan minun pitäisi pistää tähän vaihtoon välirahaa ~80€ verran (eli G903 hinta uutena miinus maksamani G900 hinta). Perusteena se, että Jimmssin mukaan "Vaikka G900 ja G903 ovat samannäköisiä niin kyseessä on eri tuote ja eri hintainen tuote.".
Mielestäni kyseinen kommentti on hieman erikoinen sillä siinä verrataan ostamani tuotteen tarjoushintaa tähän uuden tuotteen normaalihintaan. Molempien tuotteiden perushinta on kuitenkin hyvin samanlaista tasoa. Muutenkin kun G903 on päivitetty ja korvaava versio G900:lle niin tuntuisi loogiselta, että tämä viallinen hiiri vaihdettaisiin suoraan siihen. Hintatasohan tuotteissa elää muutenkin jatkuvasti, joten yleensä takuuvaihdoissa on tapana katsoa spekseiltään vastaava eikä hinnaltaan vastaava. Eihän tällainen tyyli toimi toiseenkaan suuntaan, eli jos kuluttaja olisi ostanut vaikka jonkun 600€ näyttiksen (esim. GTX780) ja se hajoaa 2 vuoden käytön jälkeen niin tilallehan tarjotaan ominaisuuksiltaan (suoritusteholta) liki vastaava tuote (esim. GTX970) eikä hinnaltaan vastaavaa eli uutta 600€ näyttistä (esim. GTX980).
En tiedä mitä mieltä muut ovat mutta mielestäni tuollainen 80€ välirahan maksu G900 --> G903 vaihdosta on aika kohtuuttoman oloinen. Näillä ehdoilla jopa G900 --> G403 vaihdosta minun pitäisi maksaa 25€ vaikka kyseessä on selkeä downgrade. Voiko tämä oikeasti mennä näin, että tarkastellaan tuotteestani maksamaa tarjoushintaa eikä tuotteen tasoa? Ymmärtäisin jos mitään viallista tuotetta vastaavaa ei oikeasti olisi tarjolla mutta ainakin omasta mielestä tässä tilanteessa suora vaihto G900 -> G903 vaikuttaisi melko selkeältä ratkaisulta ilman 80€ välirahoja, kun tuotteet ovat tasoltaan lähes identtiset...
Tässä vielä nuo hintahistoriat G900:lle ja G903:lle. Näiden mukaan G900 on maksanut vielä 2/2018 tuon saman 160€ kuin mitä G903 maksaa nyt.