Näytönohjaimen ikä riittää aika hyvin karkeaan arviointiin, että onko UEFI vai ei. Ja joo, ei kuulu vastuulle, mutta olisiko siinä mennyt kovin kauan aikaa ja rahaa? Parhaimmillaan emolevyä ei tarvitse lähettää takuuseen mikä olisi varmasti paras vaihtoehto ostajalle ja myyjälle.
Ainakin MSI:n GTX 760 kortissa erillinen UEFI-bios piti flashata itse: itse tein tämän koska olin silloin saanut päähäni käyttää Windows 8.1:n mukana tulevaa SSD:n oman salauksen käyttöä Bitlockerissa (joka myöhemmin paljastui olevan susi usean eri SSD-valmistajan levyillä).
Tokihan pikaisella Google haulla olisi selvinnyt että Nvidia näytönohjaimet saivat UEFI tuen vasta GTX 700 sarjasta lähtien, mutta ei sen selvittäminen minusta emolevyn myyjän vastuulle kuulu jos itse emolevy toimii oikein.
Ainakin MSI:n GTX 760 kortissa erillinen UEFI-bios piti flashata itse: itse tein tämän koska olin silloin saanut päähäni käyttää Windows 8.1:n mukana tulevaa SSD:n oman salauksen käyttöä Bitlockerissa (joka myöhemmin paljastui olevan susi usean eri SSD-valmistajan levyillä).