Jimmsiltä soittivat. Nyt saatiin asia kuntoon ja pääsee hyvin mielin viikonlopun viettoon
Vähän oli vaikeuksia mutta oli tää nyt kuitenkin aika monimutkanen keissi niin itsekkin ehkä vähän tuli liikaa otettua lämpöä. Propsit kuitenkin jimmsille kun loppujen lopulta saatiin hoidettua
(En saanut mitään lahjuksia
)
Itselläni oli keissi, jossa huomasin että emosta jumiutui BIOS:ssa täysin kaikki tuulettimien nopeuden näytöt jne.
Arvot näyttivät täysin mitä sattuu, esim. 65-tuhatta, miinusarvoja jne.
Windows ei löytänyt koko piiriä (siis sitä joka kertoo jännitteet, tuularien nopeudet jne).
Kokeilin kaikki mahdolliset, virtalähteestä näyttikseen jne.
En löytänyt vikaa. Joten pistin emon Jimmsille takuuseen. Ei vikaa.
No, maksoin sen maksun mukisematta. Jatkoin sitten tutkimuksia ja syylliseksi paljastui viallinen NVME-asema (ei ostettu Jimmsiltä btw)...
Käyttis asentui normaalisti ja toimikin ihan normaalisti, siksi en osannut edes ajatella sitä. En ole koskaan vuosikymmenien tietokoneurani aikana kuullut vastaavaa ongelmaa.
Se nyt ei tietenkään merkitse mitään, aina löytää uusia juttuja.
Jouduin tappelemaan siitä NV2:sen takuusta sen kanssa, mistä sen ostin. Koska he eivät löytäneet vikaa...
Kuten sanoin, asema toimi enemmän tai vähemmän normaalisti. Vei enemmän virtaa, enkä saanut ulkoisella NVME-telakalla formatoitua asemaa.
Se kuitenkin onnistui, kun laitoin aseman kiinni koneeseen suoraan emolle.
Anyway, he sanoivat, että haluanko että lähettävät aseman maahantuojalle. Sanoin kyllä ja pyysin liittämään mukaan tekemäni täydellisen selvityksen, miksi olin sitä mieltä että asemassa on vikaa.
No, sieltä vika havaittiin nopeasti ja tilalle tuli uusi...
Tästä voidaan mielestäni myös huomata, että nämä asiat eivät ole aina niin helppoja ja yksinkertaisia.
Minä nyt kuitenkin maksoin "oppirahani", enkä ole alkanut sitä ottamaan sen kummemmin esille.
Tosiasia on, että vika ei ollut emossa. Miten helposti minun sitten olisi pitänyt se huomata....
Mutta joo, halusin vain heittää oman kokemukseni muidenkin nähtäväksi...
Toivottavasti siitä on jollekin apua/hyötyä...