Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Gigabyten emolevy ostettu ja arvosteltu melkein 2 viikkoa sitten ja vieläkin odotellaan että ilmestyis sivulle.
Kannattas varmaan jimmsin näihin kampanjatuotteisiin vähän nopeammin paneutua jos niihin osallistuminen vaatii arvostelun ja screenshotin ottamisen sivuilta. Tai sitten ette vaan osallistu noihin kampanjoihin firmallanne jos ei resursseja ole tarkastamiseen. Asiakkaan kiusaamista ja stressaamista vaan.

AORUS HYPE & REVIEW PARTY
Lahjakortin saaminen edellyttää tuotearvostelua emolevystä. Arvostelijoiden kesken arvotaan myös rahallinen hyvitys ostamalleen emolevylle!
Pahoittelut, että asiassa kestänyt. Kaikki tähän mennessä tehdyt tuotearvostelut on nyt käytyä läpi ja hyväksytty.
 
Olisi kyllä mielenkiintoista joskus päästä katselemaan kärpäsenä katosta kuinka järjettömällä volyymillä tavaraa lähtee pakkaamosta maailmalle näinä aikoina. Jotenkin se tuntuu aina niin käsittämättömälle operaation mittaluokkaa ymmärtämättömälle odotella päiväkaupalla, että joku lätkäisisi juuri siihen omaan laatikkoon postilapun kylkeen ja pistäisi kuljetusyhtiölle eteenpäin. Etenkin kun on tuote, mitä ei edes sen kummemmin valmistajan paketoinnin lisäksi paketoida. Hyvä toki, että suomalainen retail painii käytännössä näinkin positiivisissa ongelmissa näinä aikoina. Tsempit työporukalle, kyllä se joulu ja pyhät sieltä pian tulee!

Silti itselle asiakkaana se syy, miksi suomalaisesta kaupasta varastotavaraa tilaan, vaikkapa pienellä hintapreemiolla - on juuri se, että oletan näin toimiessani alkuviikosta tehdyn tilauksen ennättävän vähintään seuraavaksi viikonlopuksi hyppysiini. Jos se ei toteudu, niin harmittaahan se.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos tätä V2 kontrolleria tulossa valikoimiin tai Lian Li UNI FAN SL140 V2 + kontrolleri bundlea?
Kontrolleri tulee yksittäin valikoimiin heti kun saadaan toimittajakanavistamme tilattua. Tuo dualpack tulee Lian Lin toimesta varmasti myöhemmin, mutta aikataulu on täysin avoin vielä.
 
Voisikos noita RX-6000 sarjalaisten hintoja tarkastella? Muut ainakin lähteneet jyräämään esim. 6750- ja 6800-mallien hintoja.
 
Hei,

Onko teille tulossa myyntiin Sapphire tech:in Nitro+ ja Pulse -sarjan RX 7900 XT/XTX kortit?
 
Olisi kyllä mielenkiintoista joskus päästä katselemaan kärpäsenä katosta kuinka järjettömällä volyymillä tavaraa lähtee pakkaamosta maailmalle näinä aikoina. Jotenkin se tuntuu aina niin käsittämättömälle operaation mittaluokkaa ymmärtämättömälle odotella päiväkaupalla, että joku lätkäisisi juuri siihen omaan laatikkoon postilapun kylkeen ja pistäisi kuljetusyhtiölle eteenpäin. Etenkin kun on tuote, mitä ei edes sen kummemmin valmistajan paketoinnin lisäksi paketoida. Hyvä toki, että suomalainen retail painii käytännössä näinkin positiivisissa ongelmissa näinä aikoina. Tsempit työporukalle, kyllä se joulu ja pyhät sieltä pian tulee!

Silti itselle asiakkaana se syy, miksi suomalaisesta kaupasta varastotavaraa tilaan, vaikkapa pienellä hintapreemiolla - on juuri se, että oletan näin toimiessani alkuviikosta tehdyn tilauksen ennättävän vähintään seuraavaksi viikonlopuksi hyppysiini. Jos se ei toteudu, niin harmittaahan se.

Ihan varmasti henkilökunta Jimmsillä painaa niska limassa hommia, mutta on se kieltämättä globaalissa maailmassa haastavaa, kun Saksan Amazonista saa pikana paketin aina 1-2 arkipäivässä Suomeen. Kun tarkastelin omaa Jimm's tilaushistoriaani, niin huomasin etten ole kuuteen vuoteen saanut yhtään pakettia yhdessä päivässä, vaikka kärsimättömänä valitsen yleensä tuotteet 1-6 päivän saatavuudella.

Verkkokauppa.com satsasi tänä vuonna muistaakseni jonkinlaiseen automaatikan kehitykseen ja heiltä paketit usein lähtevät Postille yhden arkipäivän kuluessa tilauksesta. Itse asun Kanta-Hämeessä ja Verkkokaupan paketit kulkevat myös tänne Postin verkossa monesti yhden vuorokauden nopeammin, sillä Jimmssin paketit lajitellaan ensin Liedossa, kun taas Verkkiksen kerätään suoraan Postin Vantaan logistiikkakeskukseen.

Kuitenkin kilpailun kannalta aina kannattaa suosia pienempää yrittäjää, joten toivottavasti Jimm's pystyy näihin toimitusaikoihin saamaan parannusta. Hinnalla tuskin ikinä pystyy Saksan tai edes kotimaisessa markkinassa erottumaan.
 
Mulla yleensä menee n. viikko paketin toimituksessa amazonista tilatessa

Yleensä myyjillä on 2 toimitusvaihtoehtoa Amazon.dessä. Expedited tai Standard. Standardilla menee oman kokemukseni mukaan 4-8 arkipäivää. Expedited (joka yleensä maksaa yli 10 euroa) kestää tuon 1-2 arkipäivää, mikäli Suomen päässä kuriirina toimii UPS. Mikäli Posti hoitaa loppusuoran on 3 päivää oma keskiarvoni.

Valtaosa itselläni on ollut onneksi UPSin toimittamia.
 
Ihan varmasti henkilökunta Jimmsillä painaa niska limassa hommia, mutta on se kieltämättä globaalissa maailmassa haastavaa, kun Saksan Amazonista saa pikana paketin aina 1-2 arkipäivässä Suomeen. Kun tarkastelin omaa Jimm's tilaushistoriaani, niin huomasin etten ole kuuteen vuoteen saanut yhtään pakettia yhdessä päivässä, vaikka kärsimättömänä valitsen yleensä tuotteet 1-6 päivän saatavuudella.

Verkkokauppa.com satsasi tänä vuonna muistaakseni jonkinlaiseen automaatikan kehitykseen ja heiltä paketit usein lähtevät Postille yhden arkipäivän kuluessa tilauksesta. Itse asun Kanta-Hämeessä ja Verkkokaupan paketit kulkevat myös tänne Postin verkossa monesti yhden vuorokauden nopeammin, sillä Jimmssin paketit lajitellaan ensin Liedossa, kun taas Verkkiksen kerätään suoraan Postin Vantaan logistiikkakeskukseen.

Kuitenkin kilpailun kannalta aina kannattaa suosia pienempää yrittäjää, joten toivottavasti Jimm's pystyy näihin toimitusaikoihin saamaan parannusta. Hinnalla tuskin ikinä pystyy Saksan tai edes kotimaisessa markkinassa erottumaan.

Jep. Jotenkin se vaan näin heidän kuplan ulkopuolella elävälle kuluttajalle tuntuu niin uskomattomalta yhtälöltä, kun oma hyllyssä seisova tavara ei liikahda käytännössä mihinkään koko viikkoon. Mielestäni Jimms voisi pyrkiä toteuttamaan hyvää ja läpinäkyvää viestintää asian tiimoilta paremmin; mitä tehdään, miten tehdään ja mikä kestää. Tällä voisi voittaa säpissä elävän kuluttajan ymmärryksen ja sympatian puolelleen.

Omassa tapauksessa alkuviikosta syötetty tilaus ei ennättänyt viikonlopuksi perille, ja sinänsä mielenkiinnolla seuraan tässä vaiheessa viikkoa saavatko edes postitettua ennen viikonloppua vaikka oman "kiireen" kannalta se nyt alkaa sitten ollakin jo merkityksetöntä. Vaikka erikseen aspalta toivoin heti tilauksen yhteydessä pyysin josko mitenkään onnistaisi viikonlopuksi. Itse olin tietysti varmasti myöhässä tässä jo maanantaina. Lähdetään lanittelemaan kaapista kaivettu vanha 60Hz ruutu kainalossa tällä kertaa. Enkä minä vakitoimittajaani mihinkään ole vaihtamassa, aina ei vaan odotukset ja toteutuma kohtaa. Ja juu, hyvinkin ensimmäisen maailman ongelmien ytimessähän tässä ollaan.

Kuten totesit, se on melko uskomatonta kun Saksan Amazonista vauhdittaa lähetystä jokusella lisäeurolla, niin tavara löytyy suomen sisärajojen puolelta usein alle 24h sisällä tilauksen jättämisestä, toiset samat ja kotiin perillle kannettuna. Jätti tilauksen sitten aamuyöllä tai sunnuntai päivällä keskellä kovinta sesonkia.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni Jimms voisi pyrkiä toteuttamaan hyvää ja läpinäkyvää viestintää asian tiimoilta paremmin; mitä tehdään, miten tehdään ja mikä kestää.

Tämä olisi kuluttajan näkökulmasta varsin mielenkiintoinen nähdä!

Kuluttajallekkin jää helposti paha maku kaupoista jos yhden päivän toimitus ei koskaan
osu omalle kohdalle, mutta se aina mainitaan mahdollisuutena.

Tekniikkanörttien keskuudessa on muutenkin paljon kärsimättömiä yksilöita, joten voisi kuvitella esim. maksullisen ja nopeamman lähetysvaihtoehdon lisäämisen olevan potentiaalinen tulonlähde yrittäjälle. Omalla kohdallani Posti on yleensä pysynyt yhden vuorokauden tavoitteessa, mutta lähettäjän päässä syntyy enemmän viivettä.
 
Hei,

Onko teille tulossa myyntiin Sapphire tech:in Nitro+ ja Pulse -sarjan RX 7900 XT/XTX kortit?
Nyt on saatu webiin näytille, mutta vahvistettuja saatavuuksia ei vielä ole.
 
Yleensä myyjillä on 2 toimitusvaihtoehtoa Amazon.dessä. Expedited tai Standard. Standardilla menee oman kokemukseni mukaan 4-8 arkipäivää. Expedited (joka yleensä maksaa yli 10 euroa) kestää tuon 1-2 arkipäivää, mikäli Suomen päässä kuriirina toimii UPS. Mikäli Posti hoitaa loppusuoran on 3 päivää oma keskiarvoni.

Valtaosa itselläni on ollut onneksi UPSin toimittamia.

Itsellä Amazon.de 11.12 tilattu paketti lähti matkaan 14.12 (kaikkia tuotteita varastossa) ja perillä paketin luvataan olevan ensi keskiviikkona 21.12. Viisi viimeistä tilausta ovat tulleet noin viikossa tai hiukan yli. Näin siis normaalitoimituksella ilman lisämaksua.

Jos Jimmystä puhutaan, niin löytyyhän Jimmyltäkin pikatoimitus sitä tarvitseville. Liikevaihto kun on noin 70milj. €, niin jokainen voi miettiä sitä kuinka paljon tavaraa per päivä liikkuu. Puhutaan varmasti tuhansista lähetyksistä päivässä.

Itsekin olen samaa mieltä siitä, että avoimuus tässäkin asiassa olisi varmasti eduksi.
 
Jos Jimmystä puhutaan, niin löytyyhän Jimmyltäkin pikatoimitus sitä tarvitsevalle.

Onko tämä vain tietyissä tuotteissa? En äkkiseltään itse löydä moista vaihtoehtoa.
 

Liitteet

  • Screenshot_2022-12-15-16-59-12-968_com.microsoft.emmx.jpg
    Screenshot_2022-12-15-16-59-12-968_com.microsoft.emmx.jpg
    204,8 KB · Luettu: 209
Olikos noille AMD uusille näyttiksille jotain arviota milloin saattaisi alkaa valua kauppojen varastoihin? Pelit muuttuivat diashowksi ja pohdin tässä ostanko nyt vaan suosiolla vihreetä.
 
Tämän Gigabyten mallin saatavuus on tällä hetkellä heikkoa. Tiedustellaan tarkemmin tilannetta ja palataan tähän.
Onkohan tarkempi tiedustelu tuonut lisävalaistusta, tänään kun asiassa tulee kuluneeksi kaksi viikkoa?

Tuotteen saldolukujen pohjalta lienee perusteltua päätellä teidän olevan luottavaisia saatavuuden kohentumisen suhteen?
 
Viimeksi muokattu:
Olikos noille AMD uusille näyttiksille jotain arviota milloin saattaisi alkaa valua kauppojen varastoihin? Pelit muuttuivat diashowksi ja pohdin tässä ostanko nyt vaan suosiolla vihreetä.
Saatavuudet näille ovat tällä hetkellä vielä heikkoa, joten tästä ei ole ikävä kyllä tarkempaa tietoa :(
 
Onkohan tarkempi tiedustelu tuonut lisävalaistusta, tänään kun asiassa tulee kuluneeksi kaksi viikkoa?

Tuotteen saldolukujen pohjalta lienee perusteltua päätellä teidän olevan luottavaisia saatavuuden kohentumisen suhteen?
Saatavuutta on kyselty useampaan otteeseen valmistajalta. Tavarat ovat tulossa ja surullisen pitkä viive johtuu valmistajan logistiikassa tapahtuneista sekaannuksista.
 
Toistaiseksi pitää antaa Jimmsille +++++ kun tilaus lähti varastossa olevien tuotteiden osalta liikkeelle jo tänään kun yöllä tilasin. Kilpailijan osalta ei edes vielä löydy seurannassa :cautious:
 
Voisitteko tarkastella näiden hinnat:
1671338776991.png

Kilpailijoilta löytyy nämä tuotteet 30€ halvemmalla (eli non-RGB versio 230€ ja RGB 260€)
 
Viimeksi muokattu:
Voisikos noita RX-6000 sarjalaisten hintoja tarkastella? Muut ainakin lähteneet jyräämään esim. 6750- ja 6800-mallien hintoja.
Tällä hetkellä meillä ei omaa varastoa näistä malleista ole. Saatavuudet ovat lähes olemattomat 6800 sarjalla. Tästä alaspäin olevia malleja on jonkin verran, pyritään ottamaan varastoon kun saadaan hyvään hintaan ja täten saadaan hintojakin tarkasteltua mahdollisesti.
 
Olen palauttamassa yhden emolevyn asiakaspalautuksena. En avannut pakettia ollenkaan, koska ajattelin että näin vältän sen uudelleenteippaamisen (koska ei ole pakkausteippiä juuri nyt kotona). RMA-viestissä kuitenkin lukee näin: "Pyydämme liittämään mukaan saatteen, josta ilmenee palautuksen syy. Saatteessa tulee olla myös ostokuitin numero tai kopio sekä omat yhteys- ja tilitiedot (mahdollista rahallista hyvitystä varten)."

Johan minä nuo kaikki kirjoitin siihen sähköiseen lomakeeseen... Miksi samat tiedot pitää laittaa paketin mukana uudestaan? Varsinkin kun pakettiin pitää kirjoittaa kuitenkin se RMA-koodi, joka teillä varmaan vastaanottovaiheessa syötetään koneelle ja siellä olettaisin olevan samat tiedot mitä siinä sähköisessä lomakkeessa. No todennäköisestihän tällä vain yritetään välttää tilanteita, jossa joku on unohtanut kirjoittaa tuon RMA-koodin pakettiin jolloin mukana olevasta saatteesta voidaan sitten yhdistää se silti oikeaan tapaukseen.

Jos on 100 prosenttisen varma, että paketissa oleva RMA-koodi on oikein (ja paketissa on lähettäjän yhteystiedot kuten läheteyissä paketeissa aina) niin voiko saatteen jättää pois? Näin ei tarvitsisi mennä avaamaan tuota pakettia turhaan.
 
Jimms'n joulukalenterissa on huomenna myynnissä Asus Tuf 3080 näytönohjaimia 699e hinnalla. Siinä on otollinen tilaisuus monelle.

1671474581961.png


1671474601841.png



vitsi vitsi, sieltä tulee vaa joku kuppanen pelihiiri 4 euron alennuksella.
 
Onko vielä millaiset ruuhkat? Eli ehtiikö viime viikon puolella tehty tilaus jouluksi perille? Kaikkia tuotteita on varastossa, mutta on odottanut käsittelyä tilauksesta asti.
 
Onko vielä millaiset ruuhkat? Eli ehtiikö viime viikon puolella tehty tilaus jouluksi perille? Kaikkia tuotteita on varastossa, mutta on odottanut käsittelyä tilauksesta asti.

Mulle vastattiin aspasta, että 17.12 tilatut "pitäisi mennä käsittelyyn ti-ke ja jos Posti ei mokaa, niin pitäisi ehtiä"...

Uusien komponenttien ensituoksua odotellessa...

Eli semmosta
 
Moikka.

Heitänpä soppaan pyynnön hintojen tarkastuksesta.

Pelkkien mikkien hinnat on reilusti yläkantissa versus muutama muu joilla on tuotetta jopa varastossa.

1671523143742.png
 
Olen palauttamassa yhden emolevyn asiakaspalautuksena. En avannut pakettia ollenkaan, koska ajattelin että näin vältän sen uudelleenteippaamisen (koska ei ole pakkausteippiä juuri nyt kotona). RMA-viestissä kuitenkin lukee näin: "Pyydämme liittämään mukaan saatteen, josta ilmenee palautuksen syy. Saatteessa tulee olla myös ostokuitin numero tai kopio sekä omat yhteys- ja tilitiedot (mahdollista rahallista hyvitystä varten)."

Johan minä nuo kaikki kirjoitin siihen sähköiseen lomakeeseen... Miksi samat tiedot pitää laittaa paketin mukana uudestaan? Varsinkin kun pakettiin pitää kirjoittaa kuitenkin se RMA-koodi, joka teillä varmaan vastaanottovaiheessa syötetään koneelle ja siellä olettaisin olevan samat tiedot mitä siinä sähköisessä lomakkeessa. No todennäköisestihän tällä vain yritetään välttää tilanteita, jossa joku on unohtanut kirjoittaa tuon RMA-koodin pakettiin jolloin mukana olevasta saatteesta voidaan sitten yhdistää se silti oikeaan tapaukseen.

Jos on 100 prosenttisen varma, että paketissa oleva RMA-koodi on oikein (ja paketissa on lähettäjän yhteystiedot kuten läheteyissä paketeissa aina) niin voiko saatteen jättää pois? Näin ei tarvitsisi mennä avaamaan tuota pakettia turhaan.

Saateviesti lähetyspakkauksessa ei ole välttämätön jos RMA-hakemuksen tietoihin ei ole mitään muutettavaa tai lisättävää!

Se on kuitenkin hyvä olla olemassa, esim siltä varalta että RMA-numero laatikon päällä ei ole syystä tai toisesta luettavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko vielä millaiset ruuhkat? Eli ehtiikö viime viikon puolella tehty tilaus jouluksi perille? Kaikkia tuotteita on varastossa, mutta on odottanut käsittelyä tilauksesta asti.
Suoraan omasta varastosta toimitettavast tilauksen pääsee tällä hetkellä matkaan annetun 1-4 työpäivän arvion puitteissa. Jos tilaus on hyvissä ajoin luotuna ja kaikkea on toimitettavissa, on vielä mahdollisuudet saada jouluksi perille!
 
Tämän luukun tarjous joulukalenterissa on erittäin huono..

vaihdekeppiä on saanut hintaan 39,90e
ratti+polkimet hintaan 188e

Yhteensä: 227.90 euroa.

Jimmsin tarjoushinta kalenterissa: 279,90 €

Logitech G29 Driving Force (PS/PC) ohjauspyörä + Driving Force vaihdekeppi (Bundletarjous!) - Jimms.fi

Kiitos, voitteko korjata tuon tuotteen hinnan, ilmeisimmin täysin väärä alennushinta päässyt julkaisuun, ei tuota missään nimessä kannata lähteä ostamaan kenenkään

Uskon varmasti että teidän oli tarkoitus laittaa 222,22 € hintalappu tuohon, mutta jokin erehdys näköjään käynyt.
 
Tämän luukun tarjous joulukalenterissa on erittäin huono..

vaihdekeppiä on saanut hintaan 39,90e
ratti+polkimet hintaan 188e

Yhteensä: 227.90 euroa.

Jimmsin tarjoushinta kalenterissa: 279,90 €

Logitech G29 Driving Force (PS/PC) ohjauspyörä + Driving Force vaihdekeppi (Bundletarjous!) - Jimms.fi

Kiitos, voitteko korjata tuon tuotteen hinnan, ilmeisimmin täysin väärä alennushinta päässyt julkaisuun, ei tuota missään nimessä kannata lähteä ostamaan kenenkään

Uskon varmasti että teidän oli tarkoitus laittaa 222,22 € hintalappu tuohon, mutta jokin erehdys näköjään käynyt.
Tarjous näyttäisi olevan linjassa toimittajan tämänhetkisen hintatason kanssa!
 
Terve,
Tossa maanantain puolella tilasin (vähän turhan myöhään) 4-terasen kiintolevyn, toiveena oli että jospa vielä ehtis jouluksi, yleensä kun Jimm'sillä käsittely sujunut nopeasti.
Onko mitään mahollisuuksia että kyseinen tilaus ehtisi vielä jouluksi perille? Ymmärrän toki että on joulukiireitä, joten tämä saattaa jäädä vaan haaveeksi..
 
Maanantaina tilattu prossu sekä lämpötahna ja molempia löytyy varastosta. Odottaa edelleen käsittelyä.. Arvoin Jimmyn ja kilpailevan firman väliltä kummasta tilaisin ja päädyin Jimmyyn , koska aina ollut nopea toimitus ainakin omalla kohdalla. Nyt ei taida ehtiä enää paketti jouluksi. Itseäni ei niinkään harmita, mutta poikaani tulee varmasti harmittamaan , kun ei pukki tuokaan uutta prossua...
 
Maanantaina tilattu prossu sekä lämpötahna ja molempia löytyy varastosta. Odottaa edelleen käsittelyä.. Arvoin Jimmyn ja kilpailevan firman väliltä kummasta tilaisin ja päädyin Jimmyyn , koska aina ollut nopea toimitus ainakin omalla kohdalla. Nyt ei taida ehtiä enää paketti jouluksi. Itseäni ei niinkään harmita, mutta poikaani tulee varmasti harmittamaan , kun ei pukki tuokaan uutta prossua...
Sama tilanne täällä. Paketti taitaa harmiksi myöhästyä, mutta otanpahan opiksi ja tilaan ensi vuonna aiemmin.
 
Oho. Onpas ne nostaneet hintoja. Joulun aika pitäisi olla hyvän jakamista eikä muiden kiusaamista :poop::dead:
Tässä ei ole kyse siitä, että hinta olisi yhtäkkiä noussut joulun alla, vaan G29:n hinta on ollut nykyisellä tasolla jo tämän vuoden alkupuolelta saakka. Syynä kuulemma materiaalien nousseet hinnat ja toimitusketjun vaikeudet.
 
Terve,
Tossa maanantain puolella tilasin (vähän turhan myöhään) 4-terasen kiintolevyn, toiveena oli että jospa vielä ehtis jouluksi, yleensä kun Jimm'sillä käsittely sujunut nopeasti.
Onko mitään mahollisuuksia että kyseinen tilaus ehtisi vielä jouluksi perille? Ymmärrän toki että on joulukiireitä, joten tämä saattaa jäädä vaan haaveeksi..
Tähän aikaa vuodesta on ruuhkaa, pyrimme kuitenkin pysymään annetuissa toimitusaika-arviossa. Vaikea kuitenkin sanoa ehtiikö tilaus perille asti jouluun mennessä. :confused2:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom