Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Erikoisen hankala case jimssin kanssa. Takuuaikana hajosi corsairin nestejäähy ja tasan samaa mallia ei ole tarjolla enää. Koitin kysellä aspasta, että selviäisikö korvaava malli, jotta voisin ostaa sen ennakkoon omalla riskillä ja vaihtaa vanhaa poispurkaessa suoraan uuden tilalle ja sit takuutsekin jälkeen tuo ostettu tuote vaan hyvitettäis takuuvaihdettuna tuotteena, mutta kuulema tuo on täysin mahdotonta vaikka soitin aspaankin. Noh mennään sitten perus rma prosessin kautta ja pistetään täysin käyttökelvottomaksi toi oma pc, nyt siis pumppuvikaa niin voinut sentään akuutit nettiselainasiat edes hoitamaan.
No toi toki toimisi, mutta sit alkaa jo olemaan sen verran vaivalloista, että voin elää sit ehkä samalla vaivalla ton viikon ilman konetta.Ostat uuden jäähyn ja myyt RMA prosessista saatavan takuuvaihdetun tuotteen eteenpäin?
No toi toki toimisi, mutta sit alkaa jo olemaan sen verran vaivalloista, että voin elää sit ehkä samalla vaivalla ton viikon ilman konetta.
Missäpäin asustelet? Olis parikin ryzen jäähyä tarpeettomana.On mulla mediapc onneks, jos menee hankalaksi ja sit on toki läppärikin, mut ei jaksais alkaa hirveästi uudelleenorganisoimaan noita vermeitä, et mennään patenttiratkasulla loppuaika. Prossuna on 3700x ja taisin heittää vakiocoolerin suoraan roskiin jos siinä sellaista edes tuli
Mä vedän ton läppärin esiin niin pärjään sillä nää muutamat päivät, ei jaksa alkaa säätää noiden kanssa edestakas, kun saa sit taas asennella tota uutta vesijäähyä, kunhan ihmettelin, että miks firma haluaa heittäytyä hankalaksi tollasessa asiassa. Hajotin edelliset kuulokkeet niin verkkokauppa.com ihan tyytyväisenä pisti uutta tulemaan luottokorttimaksulla, jonka peruivat sitten kun saivat risat takaisin.Missäpäin asustelet? Olis parikin ryzen jäähyä tarpeettomana.
Näköjään, kelasin vaan jotenkin automaattisesti, että nykypäivänä tällaset lopulta suht pienen asiakaskunnan tarpeita palvelevat erikoisliikkeet olis just niitä, missä siihen asiakaspalveluun nimenomaan panostettais.Jimmsissä on todella huono asiakaspalvelu.
Mie ennenvanhaan sain tehtyä rma:n siten että sain toisen tuotteen tilalle ja sitten kun se saapui, niin lähetin rikkinäisen takaisin. Mutta se oli silloin kun oli eri toimitusjohtaja ja liekkö myös eri henkilökuntakin. Paljon on maailma muuttunut vuosien saatossa.Näköjään, kelasin vaan jotenkin automaattisesti, että nykypäivänä tällaset lopulta suht pienen asiakaskunnan tarpeita palvelevat erikoisliikkeet olis just niitä, missä siihen asiakaspalveluun nimenomaan panostettais.
Näköjään, kelasin vaan jotenkin automaattisesti, että nykypäivänä tällaset lopulta suht pienen asiakaskunnan tarpeita palvelevat erikoisliikkeet olis just niitä, missä siihen asiakaspalveluun nimenomaan panostettais.
Samaa täällä jännitetään4090 arvonta ilmeisesti suoritettu, ja voittaneille ilmoitettu?
Ei sentään, arpajaisvoitosta saa maksaa 2000€.Arpoko jimms ilmaiseksi rtx 4090:n jollekkin onnekkaalle?
Ai.. sekö on tässäkin julkaisussa ongelmia tuotteiden saanneissa, että pitää osto-oikeudet arpoa. En kyllä olisi uskonut.. en ole yhtään seurannut 40-sarjan aiheita. Luulen että saan ostettua jimmsin Black Friday-tarjouksena Rtx 3080/Ti:n alle mrsp:n.Ei sentään, arpajaisvoitosta saa maksaa 2000€.
Kyse on enemmän siitä, että muut 4090 kortit maksaa jotain älyttömiä 2300 euron hintoja ja tämä oli "vain" 2000 euroa. Eiköhän näistäkin ajan kanssa ilmat saada pois ja muidenkin hinta varmaan lähemmäs tuota paria tonnia.Ai.. sekö on tässäkin julkaisussa ongelmia tuotteiden saanneissa, että pitää osto-oikeudet arpoa. En kyllä olisi uskonut.. en ole yhtään seurannut 40-sarjan aiheita. Luulen että saan ostettua jimmsin Black Friday-tarjouksena Rtx 3080/Ti:n alle mrsp:n.
Kuka sen voitti?Siis puhutaanko nyt striimivalvojaisten arvonnasta (jonka voittajat ilmoitettiin jo lähetyksessä) vai joko tämäkin ehdittiin suorittaa: "Tuote tulee myyntiin osto-oikeusarvonnan kautta. Arvonnasta ilmoitetaan erikseen tuotekortilla viikolla 42." Jos jälkimmäinen niin meni sit vissiin koko ilmottautumislomake ohi eikä täälläkään tainnut olla puhetta?
Kuka sen voitti?
Siis puhutaanko nyt striimivalvojaisten arvonnasta (jonka voittajat ilmoitettiin jo lähetyksessä) vai joko tämäkin ehdittiin suorittaa: "Tuote tulee myyntiin osto-oikeusarvonnan kautta. Arvonnasta ilmoitetaan erikseen tuotekortilla viikolla 42." Jos jälkimmäinen niin meni sit vissiin koko ilmottautumislomake ohi eikä täälläkään tainnut olla puhetta?
Siis puhutaanko nyt striimivalvojaisten arvonnasta (jonka voittajat ilmoitettiin jo lähetyksessä) vai joko tämäkin ehdittiin suorittaa: "Tuote tulee myyntiin osto-oikeusarvonnan kautta. Arvonnasta ilmoitetaan erikseen tuotekortilla viikolla 42." Jos jälkimmäinen niin meni sit vissiin koko ilmottautumislomake ohi eikä täälläkään tainnut olla puhetta?
Linkki lomakkeeseen oli täällä ja myös kys. TUFin myyntisivulla ainakin toissapäivänä ja vielä klo 11.
Mutta varmaan ei moneen kertaan viitsitty asiaa toitottaa, sillä mitä vähemmän arvontaan osallistui, sen suurempi todennäköisyys oli voittaa omansa kyseisestä 15kpl erästä.
Ei tainnut olla tässä ketjussa (vaikka raapustinkin aiemmin että "täällä") Todennäkösesti tuolla 4090 & 4080 saatavuusseurannan ketjussa, jota tulee seurattua asian tiimoilta. Sieltäkään en nyt löytänyt kys. linkkiä.Oliks se siis vain hetkellisesti päivitettynä aloituspostaukseen kun en vieläkään tästä ketjusta mainintaa löytänyt mutta ehkä olen puusilmä.
Käsittääkseni jälleenmyyjällä voi olla X vuotta takuu ja sitten sen jälkeen näissä lifetime warrantyissä menee suoraan valmistajan kautta. Corsairille olin ainakin itse yhteydessä suoraan yhden Vengeance muistikitin rma-tapauksessa ja kaikki sujui ongelmitta, uusi kitti oli itsellä reilussa viikossa siitä kun lähetin rikkinäisen sinne valmistajan maksamilla postikuluilla. Mitä sitä turhaan jälleenmyyjää käyttämään siinä välissäJimms tyrmäsi Kingston HyperX Fury muistikitin RMA:n, sillä kuitissa luki takuuajaksi "5 vuotta" (nyt on kulunut 8 vuotta ostoksesta), vaikka kyseisellä muistikitillä on "lifetime warranty":
https://media.kingston.com/pdfs/HyperX_FURY_EN.pdf
Kingstonin nykypolitiikankin mukaan HyperX ja Fury -muistien takuuaika on "Product Lifetime Warranty", mikä merkitsee EU:ssa ainakin 12 vuotta: Warranty - Kingston Technology
Otin sitten yhteyttä suoraan eureturns@kingston.eu, josta tuli myöntävä takuupäätös joten asioin tällä kertaa suoraan heidän kanssaan.
Jimms, jatkossa olkaa tarkempia näissä, käsittääkseni valmistaja päättää takuuajan eikä teidän kuitti sillä valmistajan piikkiinhän korvaava tuote toki menee.
Kingstonin ehdoissa lukee että asiointi myyjäliikkeen kanssa. Samoin kuluttajansuojalaki kertoo:Käsittääkseni jälleenmyyjällä voi olla X vuotta takuu ja sitten sen jälkeen näissä lifetime warrantyissä menee suoraan valmistajan kautta. Corsairille olin ainakin itse yhteydessä suoraan yhden Vengeance muistikitin rma-tapauksessa ja kaikki sujui ongelmitta, uusi kitti oli itsellä reilussa viikossa siitä kun lähetin rikkinäisen sinne valmistajan maksamilla postikuluilla. Mitä sitä turhaan jälleenmyyjää käyttämään siinä välissä
Etkö aiemmassa viestissä maininnut, että Jimm'sillä oli 5 vuotta se takuu? Eli on infottu asiakasta selkeästi tuosta ennen ostoa.Kingstonin ehdoissa lukee että asiointi myyjäliikkeen kanssa. Samoin kuluttajansuojalaki kertoo:
"Myyjä voi irtautua aiemman myyntiportaan antamasta takuusta vain ilmoittamalla siitä ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa. Jos myyjä ei ole tätä tehnyt, ostaja voi valita, mille myyntiportaalle hän vaatimuksensa kohdistaa. "
sekä
"Takuuehdoissa on yleensä mainittu, miten ongelmatilanteissa pitää toimia. Jos takuuehdoissa ilmoitetaan huoltoliikkeet, jotka tekevät takuukorjauksia, kuluttajan on luontevaa asioida niiden kanssa.
Kuluttaja voi kuitenkin viedä tavaran myös myyjälle,
- jos tavaran muualle toimittaminen on kuluttajalle hankalaa. Tämä perustuu siihen, että ostajalla on oikeus virhe- ja takuuasioissa asioida aina myyjän kanssa.
- jos ongelmatilanteiden varalta takuuehdoissa ei ole toimintaohjetta. Tällöin kuluttajan kannattaa ottaa yhteys myyjään. Myyjän on selvitettävä asia takuunantajan kanssa, eikä se voi automaattisesti käännyttää kuluttajaa asioimaan maahantuojan tai valmistajan kanssa."
Niin, onko jälleenmyyjällä oikeutta lyhentää valmistajan myöntämä takuuta?Etkö aiemmassa viestissä maininnut, että Jimm'sillä oli 5 vuotta se takuu? Eli on infottu asiakasta selkeästi tuosta ennen ostoa.
Ja siihen perään tuoNiin, onko jälleenmyyjällä oikeutta lyhentää valmistajan myöntämä takuuta?
"Takuun voi antaa tavaran myyjä, valmistaja tai maahantuoja. Myyjä vastaa aiemman myyntiportaan, kuten valmistajan tai maahantuojan, antamasta takuusta aivan samoin kuin omastaankin. "
Ei herranjumala. Onko se noin vaikeaa olla valmistajaan yhteydessä? Tulee ihan Nipa22 mieleen kun pienistä asioista saadaan tehtyä vaikeita...Voiko siis myyjä irtautua takuusta osittain lyhentämällä takuuaikaa kirjaamalla lyhemmän takuuajan kuittiin?
Nimenomaisesta ja selkeästä ilmoituksesta ei voida puhua vaan lähinnä harhaanjohtamisesta kun asiakas joutuu itse selvittämään valmistajan myöntämän todellisen takuun pituuden.
Tähän tarvittaisiin lakimiestä.
Oma tilanne selvisi, joten kyse ei ole nyt siitä.Onko se noin vaikeaa olla valmistajaan yhteydessä?
Oma tilanne selvisi, joten kyse ei ole nyt siitä.
Varmasti Jimmsin intresseissä on kehittää toimintaansa ja välttää epäselvät tilanteet, nythän asiakkaalle ei viestitty ollenkaan takuun todellista kestoa tai kehoitettu olemaan yhteydessä valmistajaan.
Jimmsin kannattaisi muokata vanhoja sähköisiä kuittejaan niin, että niissä lukisi Fury/HyperX-muistien kohdalla "5v takuu meille, jonka jälkeen yhteys valmistajaan", mikäli haluavat säästää RMA-työaikaa (lain puitteissa toki).
Positiivista on se, että tällä hetkellä myytävissä Fury-muisteissa lukee Jimmsin sivulla aivan oikein "Rajoitettu elinikäinen".
kuitissa luki takuuajaksi "5 vuotta" (nyt on kulunut 8 vuotta ostoksesta)
(Rajoitettu) elinikäinen takuu näissä on ollut koko ajan. Jimmsin kuiteissa vaan ennen lukenut virheellisesti "5 vuotta".Sinun viestisi on nyt jotenkin ristiriidassa toistensa kanssa. Ensin oli 5v, sitten ei ollut ja nyt pitäisi viestiä paremmin??
(Rajoitettu) elinikäinen takuu näissä on ollut koko ajan. Jimmsin kuiteissa vaan ennen lukenut virheellisesti "5 vuotta".
Ja nyt sitten eväsivät takuukäsittelyn koska kuitissa lukee 5 vuotta, vaikka osoitin heille että valmistajan takuu on ollut myös ostohetkellä elinikäinen ja heillä on ollut kuitissa väärä tieto.
Tässä ei ole kyse Jimmsin takuusta, sillä Jimms ei myönnä komponenteille takuuta (se olisi aika huonoa bisnestä kun menisi korvaava tuote omasta pussista, he voivat antaa takuun esim. konepakettien kasaustyölle). Ongelmana on se, että asiakkaalle on viestitty että valmistajan takuu olisi lyhyempi kuin se todellisuudessa on.
Kuitti kertoo sen takuun pituuden, jonka myyjä tarjoaa. Valmistajan takuulla ei ole mitään tekemistä myyjän myöntämän takuun kanssa. Se voi olla lyhyempi, pidempi tai sama.
Eli onko sulla nyt jotain lähdettä että jimms oli tarkoittanut tuohon elinikäisen takuun tai oli myyneet elinikäisellä takuulla.