Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston Alennusilmaisut markkinoinnissa -sivulla on kohtia, joihin Jimm'sin olisi hyvä kiinnittää enemmän huomiota.
Tarjousindikaattori ei esimerkiksi saa unohtua päälle hintojen noustessa: "Jos tarjouksessa oleva tuote on ollut aikaisemmin myyjän valikoimassa, tarjoushinnan pitää olla edullisempi kuin myyjän samasta tuotteesta aikaisemmin perimä hinta." Tällaista ikävää unohtumista näyttää tapahtuneen toistuvasti.
On harmillista joutua nostamaan moista esille.
Ajattelin tilata teiltä koneen osista ja ottaa siihen kokonamispalvelun. Mikä prossujäähdytin uusille lga1700-kannan prossuille sopii?
Voisi ihminen kaivata robotin apua joka hintamuutoksen kohdalla soittaisi kelloa "tästä on tarjous päällä!" jotta muutoksen tekevä epätäydellinen ei-robotti ymmärtäisi katsoa että onko aihetta ottaa tarjoustarra pois.
Tähän ois kiva saada vastaus ihan mielenkiinnosta. @Jimm's Ite tilasin juurikin näytön pikselitakuulla jota ei ollut suoraan varastossa.Miten jos teiltä ottaa näyttöön pikselitakuun sellaiseen tuotteeseen jota ei ole teillä varastossa, tilaatteko niin kauan näyttöjä että tulee se yksilö missä ei ole vikoja?
Miten jos teiltä ottaa näyttöön pikselitakuun sellaiseen tuotteeseen jota ei ole teillä varastossa, tilaatteko niin kauan näyttöjä että tulee se yksilö missä ei ole vikoja?
Tähän ois kiva saada vastaus ihan mielenkiinnosta. @Jimm's Ite tilasin juurikin näytön pikselitakuulla jota ei ollut suoraan varastossa.
Mites, kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta niin uutta ei vaan voi hyllystä napata, sitten kai rahojen palautus tai muu hyvitys?
Jos sitä ei siis pystytä korjaamaan niin sitten rahoista ainakin osa takasin?
Näykkäri sit lähti teillepäin takuuseen, asiallisesti pakattuna.
Mites, kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta niin uutta ei vaan voi hyllystä napata, sitten kai rahojen palautus tai muu hyvitys?
Jos sitä ei siis pystytä korjaamaan niin sitten rahoista ainakin osa takasin?
Historiallisesti nämä ovat ns. korttivalmistajan ongelmia. Heillä on usein vanhastakin mallistosta kappaleita mihin vaihtaa, joskus uusia, joskus tehdaskorjattuja. Heidän mielestään viallista korttia vastaavia. Jos ei ole, yleensä vaihtavat tuoreempaan malliin joka on lähinnä viallista vastaava. Rahoja harvemmin lähdetään palauttelemaan vaan joku kortti sieltä kyllä tulee tilalle.
Oukei asia selkee.Työn alla, ne tuli MSI:ltä vähän jälkijunassa!
Moikka! Meillä on ennakkomyynnissä valmiitakin paketteja:
Jimm's Gamer Orb 3070, pelitietokone - 2 139,00€
Jimm's Gamer -sarjan tietokoneet suunnitellaan äärimmäisellä huolella ja rakkaudella - juuri pelaajien tarpeita huomioiden! Sarjan pelitietowww.jimms.fiJimm's Gamer Elemence 3060 Ti, pelitietokone - 1 869,00€
Jimm's Gamer -sarjan tietokoneet suunnitellaan äärimmäisellä huolella ja rakkaudella - juuri pelaajien tarpeita huomioiden! Sarjan pelitietowww.jimms.fiJimm's Gamer Pearl 3080 Ti, pelitietokone - 3 199,00€
Jimm's Gamer -sarjan tietokoneet suunnitellaan äärimmäisellä huolella ja rakkaudella - juuri pelaajien tarpeita huomioiden! Sarjan pelitietowww.jimms.fi
Näissä on käytetty ASUS Z690 -emoja joissa on sekä LGA2100 että LGA1700 -kiinnikkeet, sellainen lienee siis tässä vaiheessa turvallisin vaihtoehto niin voi vapaammin valkkailla jäähyä.
Kaikkiin jäähyihin ei valitettavasti sisälly tai ole vielä LGA2100 -kiinnikkeitä tilattavissa mutta valikoimaa laajennetaan koko ajan.
Noctuan kiinnikkeet on jo listoilla: Tuotehaku - Jimms.fi
Arctic lähettää ostajalle kiinnikkeet kuittia vastaan: LGA1700-MOUNTING KITS FOR ALDER LAKE | ARCTIC
Mutta, varsinaiseen kyssäriin: ainakin MSI:n Core Liquid C ja P -sarjan AIOt ovat suoraan boksista LGA 1700 -yhteensopivia.
Olenkohan ainoa, joka taistelee Jimssin takuiden kanssa? Kaksi palautusta saman mallisesta emosta, josta aina palauttaessa löydetään makrokuvilla ongelmia, jotka eväävät takuun.
Ensimmäisellä kerralla jopa naaivisti ajatellen käytin express takuupalvelua
Eip o ollu ongelmia, just meni prossu takuusee.. En tiiä sitte millä saat jälkiä emoihin
Olenkohan ainoa, joka taistelee Jimssin takuiden kanssa? Kaksi palautusta saman mallisesta emosta, josta aina palauttaessa löydetään makrokuvilla naarmuja / ongelmia, jotka eväävät takuun.
Ensimmäisellä kerralla jopa naaivisti ajatellen käytin Jimssin Express takuupalvelua (joka ilmeisesti nyt jo kadonnut), jotta sain uuden emon pikaisesti tilalle. Tällöin palauttaessa omat kuvat jäi ottamatta, niin en sitten lähtenyt tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Tällä kertaa kuvia kuitenkin otettu, enkä esim. Heidän taipunutta pinniä näistä löytänyt. Ja vaikuttaa, ettei emoa ollut Jimssillä muuten testattu kuin etsitty nämä kohdat toimimattomuuden / takuun eväämisen pohjaksi.
Vuosikymmenen varmaan Jimssiltä tavaraa tilaillut, eikä ennen takuiden kanssa ole tarvinnut pelata, ja muutenkin vähäiset asiakaspalvelu keissit hoituneet hyvin, joten toimintatapa tuntuu vieraalta. Jotenkin vaikea kuvitella, että joutuisi esim. nimeltä mainitsemattoman globaalin verkkokaupan kanssa väittelemään vastaavista ja yrittää kaivella syyllistä kissojen ja hiirien kanssa.
Pitäisikö varalta tehdä editoimaton ja katkokseton unboxing -video, jossa näytetään pakkauksen purkamisesta alkaen hyvin tarkkaan koko emolevy ja CPU ennen asennusta, myös pinnit? Jos ei huomattu ongelmia, niin jatketaan videointia asennusvaiheella: CPU, muistit, emolevy koteloon, piuhat, näytönohjain, virta päälle, kuva näytölle ja BIOS.Itellä oli kans valmiina emossa pinni cpu kannas mutkalla, mutta ei menny takuisiin oli muka oma vika. No kyseinen pulju ollu boikotissa siitä lähtien saa niitä osia muualtaki ihan sama vaikka maksas enempi.
Olenkohan ainoa, joka taistelee Jimssin takuiden kanssa? Kaksi palautusta saman mallisesta emosta, josta aina palauttaessa löydetään makrokuvilla naarmuja / ongelmia, jotka eväävät takuun.
Ensimmäisellä kerralla jopa naaivisti ajatellen käytin Jimssin Express takuupalvelua (joka ilmeisesti nyt jo kadonnut), jotta sain uuden emon pikaisesti tilalle. Tällöin palauttaessa omat kuvat jäi ottamatta, niin en sitten lähtenyt tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Tällä kertaa kuvia kuitenkin otettu, enkä esim. Heidän taipunutta pinniä näistä löytänyt. Ja vaikuttaa, ettei emoa ollut Jimssillä muuten testattu kuin etsitty nämä kohdat toimimattomuuden / takuun eväämisen pohjaksi.
Vuosikymmenen varmaan Jimssiltä tavaraa tilaillut, eikä ennen takuiden kanssa ole tarvinnut pelata, ja muutenkin vähäiset asiakaspalvelu keissit hoituneet hyvin, joten toimintatapa tuntuu vieraalta. Jotenkin vaikea kuvitella, että joutuisi esim. nimeltä mainitsemattoman globaalin verkkokaupan kanssa väittelemään vastaavista ja yrittää kaivella syyllistä kissojen ja hiirien kanssa.
Pcie-väylän vierestä oli ilmeisesti toinen kuva, jossa näytti olevan yhteen johtimeen tullut kupari esiin (kuvan perusteella ei katkennut). Ja alkuperäinen ongelma oli emolla CPU:n punaisen ledin palaminen ajoittain, mikä ei sinällään vaikuttanut koneen toimintaan muuten.
Pitäisi kai jatkossa testata kaikki emot ennen koppaan laittoa ulkopuolella. Ei kyllä vastaavia kolhuja ole muilla valmistajilla tullut kuin tuolla ASUS lankulla, vaikka historiassa on ollut MSI:tä, Asrockkia, Gigabyteä yms. alla.
Et ole ainut.
Aina kannattaa "taistella", eikä alistua firmojen mielivaltaan. Jos hyväksyy tilanteen, niin se on firmalle signaali, että voivat jatkaa samaa toimintaa jatkossa.
Oma keissi kesti pari kuukautta, kymmeniä sähköposteja ja tunteja omaa aikaa kului siihen että kuluttajana pidin omista oikeuksistani kiinni.
Jimms pesi kätensä asiasta, eikä vastannut tarkempiin kysymyksiini miksi takuu oli evätty. Perivät vielä sen 50eur sakkomaksun "aiheettomasta takuupalautuksesta".
Jimms antoi huoltofirman yhteystiedot ja olin suoraan yhteydessä sinne, kun Jimmsiltä ei vastauksia saanut. Huoltofirmassa oltiin erittäin ystävällisiä ja lähetin tuotteen sinne uudestaan. Lopulta sain uuden tuotteen huoltofirman kautta. Silti Jimms ei suostunut palauttamaan 50eur sakkomaksua takaisin, vaikka olivat perineet sen aiheettomasti. Siitäkin piti vääntää. Lopulta palauttivat rahani. Eikä näkynyt minkäänlaisia pahoitteluja siitä että olivat aiheettomasti perineet minulta 50 euroa.
Kuluttajaviranomaisesta oli suuri apu prosessin edetessä ja suosittelen kaikille viranomaisen käyttöä vastaavassa tilanteessa.
Kiitos palautteesta! Mikäli nyt on puhe tuosta tämänkesäisestä kuuloketapauksesta, niin hylkäämisen syy oli yksinkertaisesti se, että ilmoitettua vikaa ei saatu toistumaan meillä tai valtuutetussa huollossa useista yrityksistä huolimatta. Sinulle kuitenkin vaihdettiin korvaavat kuulokkeet hyvän tahdon eleenä. Kuulokkeitasi testasi kaikkiaan kuusi henkilöä ja ne ovat nyt demokäytössä.
Pitäisikö varalta tehdä editoimaton ja katkokseton unboxing -video, jossa näytetään pakkauksen purkamisesta alkaen hyvin tarkkaan koko emolevy ja CPU ennen asennusta, myös pinnit? Jos ei huomattu ongelmia, niin jatketaan videointia asennusvaiheella: CPU, muistit, emolevy koteloon, piuhat, näytönohjain, virta päälle, kuva näytölle ja BIOS.
Itse olen ottanut valokuvia asennuksen eri vaiheista. Ehkä seuraavalla kerralla teen videon (en ole vielä koskaan tarvinnut takuuta uusien komponenttien kanssa mutta kerta se olisi ensimmäinenkin).
Te ja huolto mokasitte. Siitä johtui tämä "hyvän tahdon ele". Huolto myönsi mokauksen, te ette myöntäneet, ettekä näköjään vieläkään myönnä.
Meillä kuulokkeet testattiin meille toimitetun viankuvauksen sekä siihen tehtyjen täydennysten pohjalta - tuloksetta. Takuutapauksissa onkin ensiarvoisen tärkeää laatia vikakuvaus huolellisesti jotta ilmoitettu vika saadaan toistumaan.
Huoltoliikkeen toimintaan emme luonnollisesti voi ottaa kantaa, mutta meille ilmoittivat että vika ei ollut heilläkään toistunut.
Vikakuvaus oli huolellisesti laadittu. Ja myöhemmin vielä vika dokumentointu ääniklipillä.
Eli te kuitenkin testasitte itse kuulokkeet, ettekä lähettäneet niitä suoraan valmistajan omaan huoltoon? Sain toisen käsityksen sähköpostivastauksestanne:
Minä: "Jos tuotteessa ei ole vikaa, niin miksi lähetitte sen valmistajan huoltoon? Tehän siellä ne käsittelette ensiksi. Jos tuotteessa ei ole vikaa, niin sehän on helppo huomata teidän toimesta ja lähettää tuote heti minulle takaisin. Eikä pitää tuotetta sitä siellä yli kohtuulliseksi pidettävän rajan. Tuote oli teillä 1/12 takuuajastaan."
Jimms:
"Hei,
on joitain tuotteita, joiden takuukäsittely tapahtuu valmistajan omassa huollossa. Tämä kyseinen tuote kuuluu tällaisen menettelyn piiriin. Pahoittelut kuitenkin että palautuksen käsittely oli näin pitkä.
Saisiko Gigabyten Z690-emoja tuotelistaan?
Olenkohan ainoa, joka taistelee Jimssin takuiden kanssa? Kaksi palautusta saman mallisesta emosta, josta aina palauttaessa löydetään makrokuvilla naarmuja / ongelmia, jotka eväävät takuun.
Ensimmäisellä kerralla jopa naaivisti ajatellen käytin Jimssin Express takuupalvelua (joka ilmeisesti nyt jo kadonnut), jotta sain uuden emon pikaisesti tilalle. Tällöin palauttaessa omat kuvat jäi ottamatta, niin en sitten lähtenyt tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Tällä kertaa kuvia kuitenkin otettu, enkä esim. Heidän taipunutta pinniä näistä löytänyt. Ja vaikuttaa, ettei emoa ollut Jimssillä muuten testattu kuin etsitty nämä kohdat toimimattomuuden / takuun eväämisen pohjaksi.
Vuosikymmenen varmaan Jimssiltä tavaraa tilaillut, eikä ennen takuiden kanssa ole tarvinnut pelata, ja muutenkin vähäiset asiakaspalvelu keissit hoituneet hyvin, joten toimintatapa tuntuu vieraalta. Jotenkin vaikea kuvitella, että joutuisi esim. nimeltä mainitsemattoman globaalin verkkokaupan kanssa väittelemään vastaavista ja yrittää kaivella syyllistä kissojen ja hiirien kanssa.
Itsellä kanssa tuossa taannoin, n. pari vuotta sitten oli aikamoinen ruljanssi Jimm'sin kanssa takuuhuolosta, lopulta asia hoitui vasta, kun tuotteen valmistaja totesi, että tuoteessa on vika ja että itse olen toiminut oikein ja Jimm's tässä tapauksessa väärin. Toki useasti olen sitä ennen viallisia tuotteita palauttanut ja nämä on mennyt ihan ok ja kohtis nopeasti, toki silloinkin kommunikaatiossa ollut aikamoista ongelmaa, esim. asiakaspalvelu sanonut toista ja huolto toista ja jostain ihmeen syystä en ole kyllä kovin montaa kertaa saanut vastausta sovitussa ajassa, vaan itse on pitänyt lähteä kyselemään perään.
Itsellä kanssa tuossa taannoin, n. pari vuotta sitten oli aikamoinen ruljanssi Jimm'sin kanssa takuuhuolosta, lopulta asia hoitui vasta, kun tuotteen valmistaja totesi, että tuoteessa on vika ja että itse olen toiminut oikein ja Jimm's tässä tapauksessa väärin. Toki useasti olen sitä ennen viallisia tuotteita palauttanut ja nämä on mennyt ihan ok ja kohtis nopeasti, toki silloinkin kommunikaatiossa ollut aikamoista ongelmaa, esim. asiakaspalvelu sanonut toista ja huolto toista ja jostain ihmeen syystä en ole kyllä kovin montaa kertaa saanut vastausta sovitussa ajassa, vaan itse on pitänyt lähteä kyselemään perään.
Kiitos palautteesta! Suhtaudumme aina annettuihin palautteisiin vakavasti ja prosessejamme on kehitetty ja pyritään edelleen kehittämään niiden pohjalta.
Kommunikaatio näyttää olevan edelleen joissain tapauksissa kehityksen paikka.
Näissä kahdessa kommentissa on myös yksi yhteinen tekijä. Foorumille raportoidut takuuongelmat ovat jatkuneet jo vuosia, samoin kuin Jimm'sin ilmoitukset "prosessiensa kehittämisestä/kehittymisestä".Näissä useissa tapauksissa yhteisenä tekijänä näyttää olevan se, että Jimm's ei myönnä olevansa väärässä. Enemminkin vierittävät syyn asiakkaalle. Lisäksi kommunikaatio on huonoa ja itse pitää kysellä huollettavan tuotteen perään.
Näissä kahdessa kommentissa on myös yksi yhteinen tekijä. Foorumille raportoidut takuuongelmat ovat jatkuneet jo vuosia, samoin kuin Jimm'sin ilmoitukset "prosessiensa kehittämisestä/kehittymisestä".
Poislukien ilmiselvät takuupalautusten väärinkäytökset (joita jokaiselle firmalle valitettavasti tulee), takuiden palautusprosessien toimivuudessa on ketjuviestien pohjalta selvä ristiriita. Miksi osa Jimm'sin asiakkaista joutuu takuuasioissa kääntymään edelleen foorumin puoleen vaikka liike on toistuvasti parantanut takuupalautusprosessejaan? Joku tässä yhtälössä mättää.
Haasteet kommunikaatiossa etenkin takuuasioiden ympärillä näkyy olevan molempien osapuolten yksi yhteisesti tunnistama ja tunnustama ongelma. Tähän kannattaisi mielestäni Jimm'sin isommin pureutua, vaikka resurssien rajallisuus onkin tiedossa. Muutoin takuuasioiden käsittelyä jatketaan jatkossakin enemmän tällä foorumilla kuin liikkeen omien takuuprosessien kautta. Tämä tuskin on kummankaan osapuolen etu.
Kiitos palautteesta! Mikäli nyt on puhe tuosta tämänkesäisestä kuuloketapauksesta, niin hylkäämisen syy oli yksinkertaisesti se, että ilmoitettua vikaa ei saatu toistumaan meillä tai valtuutetussa huollossa useista yrityksistä huolimatta. Sinulle kuitenkin vaihdettiin korvaavat kuulokkeet hyvän tahdon eleenä. Kuulokkeitasi testasi kaikkiaan kuusi henkilöä ja ne ovat nyt demokäytössä.
Eli aika sekavaa kommunikointia mielestäni kaiken kaikkiaan. Myöskään esittämiini kysymyksiin ei sinällään ole vastattu vaan lopputulema on ollut, että takuu ei ole voimassa näiden vahinkojen vuoksi.
Kyseessä lienee tilastoharha, eli täällä puidaan vain ne pahimmat tapaukset tai muuten vain närkästyneimmät tapaukset.Poislukien ilmiselvät takuupalautusten väärinkäytökset (joita jokaiselle firmalle valitettavasti tulee), takuiden palautusprosessien toimivuudessa on ketjuviestien pohjalta selvä ristiriita. Miksi osa Jimm'sin asiakkaista joutuu takuuasioissa kääntymään edelleen foorumin puoleen vaikka liike on toistuvasti parantanut takuupalautusprosessejaan? Joku tässä yhtälössä mättää.
Kyseessä lienee tilastoharha, eli täällä puidaan vain ne pahimmat tapaukset tai muuten vain närkästyneimmät tapaukset.
Samaan aikaan mennee varmaan 10-100x määrä enemmän tai vähemmän onnistuneesti hoidettuja tapauksia, jotka ei päädy tänne.
Ihan sama ilmiö on hyvinkin monessa muussakin tilanteessa, että yleensä vain ne, joiden kokemus on huono pitää meteliä ja moninkerta tyytyväisyyksiä ei kommentoi, tai ei paina sitä vihreätä hymiötä.