Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
@Jimm's Onko tätä vielä ilmestynyt tukkureille? Nyt viimeistään marraskuussa pitäisi tulla myyntiin Euroopassa, ottaakahan listoille heti kun mahdollista.

Olettaisin, että tämän perusteella että ilmestyy tukkureillekin sitten marraskuun puolella :) Ei siis saada vielä.
 
Viimeksi muokattu:
MSI RTX 3080 Ti Ventus -osto-oikeusarvonta on suoritettu ja voittajille laitettu mailia :)
 
@Jimm's Hoi, mulla tulossa teillepäin näyttis takuuseen, huoelttaa vaan pari asiaa.

1: Miten tarkkaa se pakkaaminen on, mulla on tuo alkuperäinen boksi tallessa ja siinä on kyllä mukana sisällä ihan tanakat vaahtomuovit että uskaltaako sen laitta vaan siinä tulemaan? Mistään en saa käsiini sopivaa ylimääräistä paffilaatikkoa johon sen sitten pakata.

2: Jos (kun) sitä korttia ei saada korjattua niin mitäs sitten tehdään, rahojen palautus vai.....? Kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta.
 
@Jimm's Hoi, mulla tulossa teillepäin näyttis takuuseen, huoelttaa vaan pari asiaa.

1: Miten tarkkaa se pakkaaminen on, mulla on tuo alkuperäinen boksi tallessa ja siinä on kyllä mukana sisällä ihan tanakat vaahtomuovit että uskaltaako sen laitta vaan siinä tulemaan? Mistään en saa käsiini sopivaa ylimääräistä paffilaatikkoa johon sen sitten pakata.

2: Jos (kun) sitä korttia ei saada korjattua niin mitäs sitten tehdään, rahojen palautus vai.....? Kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta.

Hei! Oletko täyttänyt RMA-lomakkeen? Sinun olisi pitänyt saada siihen vastauksena ohjeet, myös pakkaamiseen :)
 
Juu lomake täytetty ja pakkausohjeet saatu mutta ongelmana on just se isompi paffiloota että mistä sellaisen saat. Siks just kysyn että onko se tuplapakkaaminen ihan 100% välttämätöntä?
 
Juu lomake täytetty ja pakkausohjeet saatu mutta ongelmana on just se isompi paffiloota että mistä sellaisen saat. Siks just kysyn että onko se tuplapakkaaminen ihan 100% välttämätöntä?
En laittaisi missään nimessä vain näyttiksen omassa "virallisessa" laatikossaan, liian riskialtista. Esimerkiksi lähikaupasta voi kysäistä saako jonkun käytetyn laatikon mukaansa, jollei halua sellaista postilta ostaa. Sellainen että mahtuu pehmuketta näyttislaatikon ja pahvilaatikon väliin 5-10cm, kullekin sivulle. Olen esim. sanomalehdistä tehnyt pehmusteet, semmoisia möykkyjä lehtisistä laatikkojen väliin suht tiiviisti. Sen verran ettei liiku näyttislaatikko heilutellessa siellä sisällä.

Joskus 10v sitten lähetin uudelle omistajalle käytetyn näyttiksen, pakattuna vielä isompaan laatikkoon. Siitä huolimatta tuli laatikko pahasti vääntyneenä perille, onneksi näyttis toimi kuitenkin sillä päällimmäinen laatikko otti pahimmat iskut.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tuolta saa ihan paketinkin, jos pistää rahaa menemään:

Itse olisin enemmän huolissani postimiehestä, joka näkee "paljaan" tonnin näyttiksen ja se lähetys voi hukkua matkalla.. Eli jollain ainakin peittäisin sisällön.
 
Juu lomake täytetty ja pakkausohjeet saatu mutta ongelmana on just se isompi paffiloota että mistä sellaisen saat. Siks just kysyn että onko se tuplapakkaaminen ihan 100% välttämätöntä?

Itse aikoinaan palautin näytönohjaimen takuuvaihtoon käyttäen alkuperäistä laatikkoa + sellaista paksua paperipussia mitä käytettään postilähetyksissä. Ostin muistaakseni Postin myymälästä ja taisin laittaa jotain sanomalehteä alkuperäisen laatikon ympärille pehmustukseeksi kun pussissa oli tilaa. Meni ainakin silloin perille ehjänä ja ongelmitta. Tämä oli joskus 2015 tai 2016 tms. Korvaava näytönohjain tuli samalla tavalla pakattuna (miinus sanomalehdet).

Kuten muut sanoivat niin en itsekkään lähettäisi sitä pelkässä alkuperäisessa laatikossa. Pahvilaatikoita voi ostaa suurimmasta osasta Postin toimipaikkoja tai sitten ihan kirjakaupasta tms. joka myy paperitarvikkeita.
 
Juu lomake täytetty ja pakkausohjeet saatu mutta ongelmana on just se isompi paffiloota että mistä sellaisen saat. Siks just kysyn että onko se tuplapakkaaminen ihan 100% välttämätöntä?
En laittaisi missään nimessä vain näyttiksen omassa "virallisessa" laatikossaan, liian riskialtista. Esimerkiksi lähikaupasta voi kysäistä saako jonkun käytetyn laatikon mukaansa, jollei halua sellaista postilta ostaa. Sellainen että mahtuu pehmuketta näyttislaatikon ja pahvilaatikon väliin 5-10cm, kullekin sivulle. Olen esim. sanomalehdistä tehnyt pehmusteet, semmoisia möykkyjä lehtisistä laatikkojen väliin suht tiiviisti. Sen verran ettei liiku näyttislaatikko heilutellessa siellä sisällä.

Joskus 10v sitten lähetin uudelle omistajalle käytetyn näyttiksen, pakattuna vielä isompaan laatikkoon. Siitä huolimatta tuli laatikko pahasti vääntyneenä perille, onneksi näyttis toimi kuitenkin sillä päällimmäinen laatikko otti pahimmat iskut.
Kyllä tuolta saa ihan paketinkin, jos pistää rahaa menemään:

Itse olisin enemmän huolissani postimiehestä, joka näkee "paljaan" tonnin näyttiksen ja se lähetys voi hukkua matkalla.. Eli jollain ainakin peittäisin sisällön.
Itse aikoinaan palautin näytönohjaimen takuuvaihtoon käyttäen alkuperäistä laatikkoa + sellaista paksua paperipussia mitä käytettään postilähetyksissä. Ostin muistaakseni Postin myymälästä ja taisin laittaa jotain sanomalehteä alkuperäisen laatikon ympärille pehmustukseeksi kun pussissa oli tilaa. Meni ainakin silloin perille ehjänä ja ongelmitta. Tämä oli joskus 2015 tai 2016 tms. Korvaava näytönohjain tuli samalla tavalla pakattuna (miinus sanomalehdet).

Kuten muut sanoivat niin en itsekkään lähettäisi sitä pelkässä alkuperäisessa laatikossa. Pahvilaatikoita voi ostaa suurimmasta osasta Postin toimipaikkoja tai sitten ihan kirjakaupasta tms. joka myy paperitarvikkeita.

Takuutapauksissa pakkaamisen tyyli on vapaa, kunhan RMA-vastauksessa esitetyt ehdot täyttyvät. Käytännössä alkuperäistä laatikkoa ei välttämättä tarvita kunhan tuote on pakattu niin, että se kestää kuljetuksen vahingoittumatta. Herkät komponentit pitäisi lisäksi pakata antistaattisesti.
Käytännössä tämä siis tarkoittaa, että pelkässä alkuperäisessä laatikossa lähettäminen ei ole suotavaa.
 
En ole jimms, mutta eiköhän ne tule samaan aikaan listoille alder lakeprossujen kanssa. Samaan aikaan tulee varmaankin myös alder lake emolevyt.
Menee offtopicin puolelle mutta:

Näitä on listattu ja julkaistu jo... Yhtään Z690 emoa ei taida olla "virallisesti" vielä julkaistu. DDR5-muisteissa eri juttu.
 
Ehkä väärä ketju kysyä mutta kysympä kuitenkin: Onko joku saanut jo rahoja takaisin tuosta Asus x Corsair kamppiksesta? Mulla näyttää tilaksi Approved, mutta ei ole rahoja vielä näkynyt (syyskuussa ostettu).
 
Ehkä väärä ketju kysyä mutta kysympä kuitenkin: Onko joku saanut jo rahoja takaisin tuosta Asus x Corsair kamppiksesta? Mulla näyttää tilaksi Approved, mutta ei ole rahoja vielä näkynyt (syyskuussa ostettu).
Ostin itse kesällä Asus cashback kampanjasta aikalailla roipetta. Edelleen käsittelyssä myös itsellä.

Ilmeisesti noissa on ideana että asiakkaat kerkeävät unohtamaan koko homman niin ei tarvitse maksaa. Kannattaa lyödä sähköpostia perään Asuksen supportiin jos rahoja kaipailee.
 
Ostin itse kesällä Asus cashback kampanjasta aikalailla roipetta. Edelleen käsittelyssä myös itsellä.

Ilmeisesti noissa on ideana että asiakkaat kerkeävät unohtamaan koko homman niin ei tarvitse maksaa. Kannattaa lyödä sähköpostia perään Asuksen supportiin jos rahoja kaipailee.

Meikäläisen kesän Asus Cashback hakemus käsiteltiin ja hyväksyttiin n. viikon sisällä hakemuksen jättämisestä. Sen jälkeen on tullut muutama muistutusposti että "hakemus on hyväksytty, rahat tilillä 90 päivän kuluessa hyväksymisestä, kiitos kärsivällisyydestä".
 
Ehkä väärä ketju kysyä mutta kysympä kuitenkin: Onko joku saanut jo rahoja takaisin tuosta Asus x Corsair kamppiksesta? Mulla näyttää tilaksi Approved, mutta ei ole rahoja vielä näkynyt (syyskuussa ostettu).
Ostin itse kesällä Asus cashback kampanjasta aikalailla roipetta. Edelleen käsittelyssä myös itsellä.

Ilmeisesti noissa on ideana että asiakkaat kerkeävät unohtamaan koko homman niin ei tarvitse maksaa. Kannattaa lyödä sähköpostia perään Asuksen supportiin jos rahoja kaipailee.
Meikäläisen kesän Asus Cashback hakemus käsiteltiin ja hyväksyttiin n. viikon sisällä hakemuksen jättämisestä. Sen jälkeen on tullut muutama muistutusposti että "hakemus on hyväksytty, rahat tilillä 90 päivän kuluessa hyväksymisestä, kiitos kärsivällisyydestä".

@Ucco sen tuossa tiesikin eli kantsii ehdottomasti kysellä ASUSin tuesta näiden perään!
 
Ostin itse kesällä Asus cashback kampanjasta aikalailla roipetta. Edelleen käsittelyssä myös itsellä.

Ilmeisesti noissa on ideana että asiakkaat kerkeävät unohtamaan koko homman niin ei tarvitse maksaa. Kannattaa lyödä sähköpostia perään Asuksen supportiin jos rahoja kaipailee.
Noissa on oikeasti se 90 "työpäivää" eli 3kk siihen menee.
Omalla kohdalla niin hakemus sisään 30.6, hyväksytty 13.7 ja rahat tilillä 11.10
 
Ehkä väärä ketju kysyä mutta kysympä kuitenkin: Onko joku saanut jo rahoja takaisin tuosta Asus x Corsair kamppiksesta? Mulla näyttää tilaksi Approved, mutta ei ole rahoja vielä näkynyt (syyskuussa ostettu).
Yli kolme kuukautta meni kerran omassa keississä, joten noissa kyllä menee oman aikansa.
 
Mulla ei Asuksen cashbackin suhteen tapahtunut kuuteen kuukauteen mitään, mutta sitten kun laitoin Asukselle postia, niin rahat tuli tilille noin viikon kuluttua. Kannattaa ihan oikeasti olla yhteydessä Asukselle, jos rahoja ei meinaa kuulua.
 
Kilpailu- ja kuluttajaviraston Alennusilmaisut markkinoinnissa -sivulla on kohtia, joihin Jimm'sin olisi hyvä kiinnittää enemmän huomiota.

Tarjousindikaattori ei esimerkiksi saa unohtua päälle hintojen noustessa: "Jos tarjouksessa oleva tuote on ollut aikaisemmin myyjän valikoimassa, tarjoushinnan pitää olla edullisempi kuin myyjän samasta tuotteesta aikaisemmin perimä hinta." Tällaista ikävää unohtumista näyttää tapahtuneen toistuvasti.

On harmillista joutua nostamaan moista esille.
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin tilata teiltä koneen osista ja ottaa siihen kokonamispalvelun. Mikä prossujäähdytin uusille lga1700-kannan prossuille sopii?
 
Kilpailu- ja kuluttajaviraston Alennusilmaisut markkinoinnissa -sivulla on kohtia, joihin Jimm'sin olisi hyvä kiinnittää enemmän huomiota.

Tarjousindikaattori ei esimerkiksi saa unohtua päälle hintojen noustessa: "Jos tarjouksessa oleva tuote on ollut aikaisemmin myyjän valikoimassa, tarjoushinnan pitää olla edullisempi kuin myyjän samasta tuotteesta aikaisemmin perimä hinta." Tällaista ikävää unohtumista näyttää tapahtuneen toistuvasti.

On harmillista joutua nostamaan moista esille.

Moikka! Kiitos huomautuksesta ja palautteesta!
Meillä tuotteet hinnoittelee aina ihmiset robotin sijaan, joten joskus näitä harmillisia virheitä sattuu. Onneksi asiakkaamme ovat valppaina ja näitä lipsahduksia tosiaan korjaillaan kyllä hetimiten. Laitan muistutuksen eteenpäin.
 
Voisi ihminen kaivata robotin apua joka hintamuutoksen kohdalla soittaisi kelloa "tästä on tarjous päällä!" jotta muutoksen tekevä epätäydellinen ei-robotti ymmärtäisi katsoa että onko aihetta ottaa tarjoustarra pois.
 
Ajattelin tilata teiltä koneen osista ja ottaa siihen kokonamispalvelun. Mikä prossujäähdytin uusille lga1700-kannan prossuille sopii?

Moikka! Meillä on ennakkomyynnissä valmiitakin paketteja:

Näissä on käytetty ASUS Z690 -emoja joissa on sekä LGA2100 että LGA1700 -kiinnikkeet, sellainen lienee siis tässä vaiheessa turvallisin vaihtoehto niin voi vapaammin valkkailla jäähyä.
Kaikkiin jäähyihin ei valitettavasti sisälly tai ole vielä LGA2100 -kiinnikkeitä tilattavissa mutta valikoimaa laajennetaan koko ajan.

Noctuan kiinnikkeet on jo listoilla: Tuotehaku - Jimms.fi
Arctic lähettää ostajalle kiinnikkeet kuittia vastaan: LGA1700-MOUNTING KITS FOR ALDER LAKE | ARCTIC

Mutta, varsinaiseen kyssäriin: ainakin MSI:n Core Liquid C ja P -sarjan AIOt ovat suoraan boksista LGA 1700 -yhteensopivia.
 
Voisi ihminen kaivata robotin apua joka hintamuutoksen kohdalla soittaisi kelloa "tästä on tarjous päällä!" jotta muutoksen tekevä epätäydellinen ei-robotti ymmärtäisi katsoa että onko aihetta ottaa tarjoustarra pois.

Pitäisihän sen kyllä ymmärtää ilman robottiakin katsoa :)
Tosiaan, muistuteltu - näitä onneksi sattuu aika harvoin. Muistuttelin samalla b-stockin hinnoittelusta.
 
Miten jos teiltä ottaa näyttöön pikselitakuun sellaiseen tuotteeseen jota ei ole teillä varastossa, tilaatteko niin kauan näyttöjä että tulee se yksilö missä ei ole vikoja?
Tähän ois kiva saada vastaus ihan mielenkiinnosta. @Jimm's Ite tilasin juurikin näytön pikselitakuulla jota ei ollut suoraan varastossa.
 
Miten jos teiltä ottaa näyttöön pikselitakuun sellaiseen tuotteeseen jota ei ole teillä varastossa, tilaatteko niin kauan näyttöjä että tulee se yksilö missä ei ole vikoja?
Tähän ois kiva saada vastaus ihan mielenkiinnosta. @Jimm's Ite tilasin juurikin näytön pikselitakuulla jota ei ollut suoraan varastossa.

Moi! Jos tukkurilta saapunut kappale ei läpäise pikselitakuutarkistusta niin tilataan uusi.
 
Näykkäri sit lähti teillepäin takuuseen, asiallisesti pakattuna.

Mites, kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta niin uutta ei vaan voi hyllystä napata, sitten kai rahojen palautus tai muu hyvitys?

Jos sitä ei siis pystytä korjaamaan niin sitten rahoista ainakin osa takasin?
 
Viimeksi muokattu:
@Jimm's Mikä on tilanne DDR5 muistien suhteen? Koska ETA näille?

Kilpailija (Multitronic) saa oman arvion mukaan DDR5 Kingston Furyt 11.11 varastoon. (11.11 ilmeisesti aika yleinen päivä sillä Proshop saa osan Z690 emolevyistä 11.11 varastoon) Saksassa Alternatella on jo jotain Corsairin DDR5 muisteja suoraan hyllyssä. Verkkokauppa.com myy jo Kingstonin Fury DDR5 muisteja "ennakkotilauksena". Proshopista saa G.Skillin DDR5 muisteja tilattua, tosin näillekki "tilauksessa"-status.

Mutta teidän sivuilla vain tiedote huonosta saatavuudesta eikä mitään arviota milloin tulee varastoon/avataan myyntiin? :confused:

Jos ette vielä tiedä, niin voitteko kertoa milloin tiedätte enemmän? Lähipäivinä, tänään/huomenna/viikonloppuna? Uskon että osa hätäisimmistä Alder Lake ostajista jotka DDR5:en haluaa, niin tekevät tilauksena näillä näppäimillä (allekirjoittanut mukaan lukien). Sillä saatavuus on tosiaan rajattua.

Traumatisoituneet RTX 3000 sarjan ostajat (allekirjoittanut mukaan lukien) haluavat niistä viisastuneena laittaa heti kuin vain mahdollista niin tilaukseen nämä DDR5 muistit.
 
Viimeksi muokattu:
Mites, kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta niin uutta ei vaan voi hyllystä napata, sitten kai rahojen palautus tai muu hyvitys?

Jos sitä ei siis pystytä korjaamaan niin sitten rahoista ainakin osa takasin?

Historiallisesti nämä ovat ns. korttivalmistajan ongelmia. Heillä on usein vanhastakin mallistosta kappaleita mihin vaihtaa, joskus uusia, joskus tehdaskorjattuja. Heidän mielestään viallista korttia vastaavia. Jos ei ole, yleensä vaihtavat tuoreempaan malliin joka on lähinnä viallista vastaava. Rahoja harvemmin lähdetään palauttelemaan vaan joku kortti sieltä kyllä tulee tilalle.
 
Näykkäri sit lähti teillepäin takuuseen, asiallisesti pakattuna.

Mites, kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta niin uutta ei vaan voi hyllystä napata, sitten kai rahojen palautus tai muu hyvitys?

Jos sitä ei siis pystytä korjaamaan niin sitten rahoista ainakin osa takasin?
Historiallisesti nämä ovat ns. korttivalmistajan ongelmia. Heillä on usein vanhastakin mallistosta kappaleita mihin vaihtaa, joskus uusia, joskus tehdaskorjattuja. Heidän mielestään viallista korttia vastaavia. Jos ei ole, yleensä vaihtavat tuoreempaan malliin joka on lähinnä viallista vastaava. Rahoja harvemmin lähdetään palauttelemaan vaan joku kortti sieltä kyllä tulee tilalle.

Hei! Niissä tapauksissa missä alkuperäinen tuote ei ole saatavilla niin pyritään mahdollisuuksien mukaan tarjoamaan tilalle jotain vastaavaa. Ilmoitamme tästä asiakkaalle erikseen. Näissä tapauksissa asiakas voi myös itse ehdottaa korvaavaa tuotetta, mutta siitä voi tapauksesta riippuen joutua maksamaan välirahaa. Asiakaspalvelusta voit kysyä tarkemmin juuri sinun tapaukseesi liittyen lisätietoja, jos jokin on jäänyt epäselväksi. :)
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 696
Viestejä
4 563 009
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom