• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Paahdetut hinnat näyttää 0 tuotetta. Onko uudet tarjoukset tulossa? 1tb m.2 olisi kiva saada tarjoukseen.
Paahdettuihin hintoihin ei tässä kuussa tule kuin muutamia tuotteita, koska käynnissä on myös Back to School - kampanja josta löytyy reilusti enemmän tuotteita: Back To School - Jimms.fi
Tätä kampanjaa päivitellään myös viikottain, eli valikoimaa tulee vielä lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä tulikin mieleen, että mitenköhän paljon eri tukkureiden/maahantuojien väleillä on hintaeroa samoissa tuotteissa? Pystyisiköhän @Jimm's heittämään jonkin "ei liian detailin" kommentin tämmöiseen, kiinnostus lähinnä akateeminen.
On eroa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Saatavuudet vaikuttavat hinnoitteluun myös.
 
Paahdettuihin hintoihin ei tässä kuussa tule kuin muutamia tuotteita, koska käynnissä on myös Back to School - kampanja josta löytyy reilusti enemmän tuotteita: Back To School - Jimms.fi
Tätä kampanjaa päivitellään myös viikottain, eli valikoimaa tulee vielä lisää.
Voisko bannerin ottaa pois jos ette meinaa laittaa sinne mitään järkevää? Nyt se tulee Back to School bannerin jälkeen etusivulla ja antaa 0 tuloksen. Ihan turhaa että on esillä :rolleyes:
 
Kauanko sähköpostin vastausta pitää odotella? Nyt mennyt 48 tuntia.

RMA-keissi on kestänyt kolme viikkoa. Virheen korjauksessa kahta viikkoa pidetään kohtuullisena aikana.

Lisäksi on itse pitänyt kysellä RMA:n edistymistä, kun teiltä ei kuulunut mitään kahteen viikkoon.

On mennyt Jimm's toiminta huonompaan suuntaan vuosi vuodelta.

Yli kymmenen vuotta asiakkaana melkee kymppitonnilla kamaa tilanneena niin samat fiilikset, jatkossa kiikuttaa raha muihin liikkeisiin. Ei nykypäivänä tahdo paketit lähteä vaikka varastot pullollaan. Sain saksasta nopeammin tuotteen mitä suomalaisesta verkkokaupasta. Ei viikko riitä edes reagoimaan että lähettää tuotteen.
 
Yli kymmenen vuotta asiakkaana melkee kymppitonnilla kamaa tilanneena niin samat fiilikset, jatkossa kiikuttaa raha muihin liikkeisiin. Ei nykypäivänä tahdo paketit lähteä vaikka varastot pullollaan. Sain saksasta nopeammin tuotteen mitä suomalaisesta verkkokaupasta. Ei viikko riitä edes reagoimaan että lähettää tuotteen.
Jep, teen samat toimenpiteet. Vaihtoehtoja löytyy ja varsinkin sellaisia vaihtoehtoja, jotka ymmärtävät asiakkaiden merkityksen ja mitä asiakaspalvelu on.

Kuluttajaviranomainen on ottanut oman RMA-keissini hoidettavaksi.
 
Yli kymmenen vuotta asiakkaana melkee kymppitonnilla kamaa tilanneena niin samat fiilikset, jatkossa kiikuttaa raha muihin liikkeisiin. Ei nykypäivänä tahdo paketit lähteä vaikka varastot pullollaan. Sain saksasta nopeammin tuotteen mitä suomalaisesta verkkokaupasta. Ei viikko riitä edes reagoimaan että lähettää tuotteen.
Itselle tuli tavara perille viime viikolla 37 tunnissa tilauksen tekemisestä. Tein tilauksen yöllä ja se lähetettiin heti klo8 aamulla kun ilmeisesti Jimmsillä tultiin töihin. Perillä oli lähetystä seuraavana päivänä puoli kolmelta iltapäivästä.
 
Itselle tuli tavara perille viime viikolla 37 tunnissa tilauksen tekemisestä. Tein tilauksen yöllä ja se lähetettiin heti klo8 aamulla kun ilmeisesti Jimmsillä tultiin töihin. Perillä oli lähetystä seuraavana päivänä puoli kolmelta iltapäivästä.

Jaa poikkeuksiakin näköjään on, viimeiset 5 tilausta mennyt yli viikko että on lähetetty edes, täytynee jatkossa omat osat ja muiden tilata muista liikkeistä jos viikossa ei lähde edes liikkeelle. Nyt veljellä hajosi kovalevy ja koneen käyttö ei onnistu. Joku pieni tietokonekauppa.fi lähetti lähes samantien kun tilasi, harmiko en muistanut kyseistä sivua silloinkun kovalevyä tilattiin.
 
Kyllä itellekki on tullu lähiaikoina muutamas päivässä tilauksen sisää laittamisesta paketti kotia, jos illalla tehny tilauksen niin kestän 2-3 pv, välillä tullu seuraavaks päiväks mikäli aamulla tilannu.
(viimesestä 3 tilauksesta, 2 on tullu 2-3pv:ssä ja yks seuraavaks päiväks).
Samaten takuuhommat toiminu moitteetta, viimeks viime viikolla hoitu reilu viikossa vaikka joutu tilaamaa maahantuojalta tuotteen.

Ei o 15v aikana kertaakaa tainnu tilaukset itellä viikkoa kestää.. muutamaa tapausta lukuun ottamatta, mut sillo vika ollu maahantuojan päässä.

Useimmiten jos joku kestän enemmän ku ton 2-3pv niin on ollu kyl Postin vika ihan suoraa.

EDIT: yhdestä toisesta isohkosta Suomalaisesta tietotekniikka liikkeestä kun tilasin vähä aika sitten niin toimitus kesti 3 viikkoa, vaikka tavaraa oli hyllyssä.
 
Viimeksi muokattu:
Joku pieni tietokonekauppa.fi lähetti lähes samantien kun tilasi, harmiko en muistanut kyseistä sivua silloinkun kovalevyä tilattiin.
Hassu homma, itsellä tietokonekauppa.fi pannassa, koska joskus 2005-7 tienoilla lähetin hajoamassa olevan n. viidenkympin samsung spinpoint f1 kovalevyn viallisena, sanoivat että ei tässä mitää vikaa ole ja että jos haluat takas sun pitää maksaa rahaa, ja kun kovo palauitui niin se oli edelleen hajoamassa.
 
Moro, onko Jimmssin kanta tosiaan se, että kyseiset naarmut emolevyssä eväävät takuun? Kyselen vielä täällä mikäli on mahdollisuutta lisäselvityksille ennenkuin harkitsen muita toimia.

Kyllä.
Luonnollisesti kuluttajasuojaan yhteyttä tai vaihtoehtoisesti RMA suoraan valmistajalle.
 
Mikä on käytäntö huonosti saatavilla olevien RTX 3xxx -korttien takuuhommissa? Onko odotettava ikuisuus juuri vastaavaa näyttistä (jossa saldo näytti olevan reilusti miinuksella) vai voiko saada toisen vastaavan? Tarjouksesta ostetun Asus Dual RTX 3060 Ti:n toinen tuuletin rämisee ja tikittää miehekkäästi. Päivän ehti olla koneessa kiinni...

EDIT: Asialle saatu selvyys
 
Viimeksi muokattu:
Jaa, on näköjään taas ilmestynyt cashback tarjouksia. Siihen liittyen pari markkinointivinkkiä:

Yhtäältä cashback tarjous viestittää, että hinnoissa on laskun varaa.

Toisaalta cashback tarjouksen hyödyntäminen edellyttää henkilö- ja pankkitietojen luovuttamista ulkomaille. Moisten tietojen väärinkäytöllä voi olla niin ikäviä seurauksia, että ajatus niiden myymisestä ties minne, ja todennäköisesti EU:nkin ulkopuolelle, muutamalla kympillä tai ehkä jollain saturaisella on lähinnä naurettava.

Eli ei tule kauppoja. Päinvastoin, tulkitsen tilanteen niin, että hintataso on vähintään tarjousajan "ilmava", eikä maksa vaivaa edes käydä sivustolla tilannetta tarkastelemassa. Parin PC:n kasaaminen olisi kesken/kiikarissa, mutta asiaan voinee ilmeisestikin palata ehkä vasta joskus hamassa tulevaisuudessa.
 
Jimmssin arvio näytönohjaimen saapumisesta (3080TUF 17.9 tilattu):

16.11.2020: 1-2 kk
8.12.2020: 2-3 kk
7.1.2021: 1-2 kk
3.2.2021: 2-3 kk
5.3.2021: 2-3 kk
2.4.2021: 2-3 kk
6.5.2021: 2-3 kk
4.6.2021: 2-3 kk
2.7.2021: 2-4 kk
6.8.2021: 2-4 kk

1628248456834.png
 
Jimmssin arvio näytönohjaimen saapumisesta (3080TUF 17.9 tilattu):

16.11.2020: 1-2 kk
8.12.2020: 2-3 kk
7.1.2021: 1-2 kk
3.2.2021: 2-3 kk
5.3.2021: 2-3 kk
2.4.2021: 2-3 kk
6.5.2021: 2-3 kk
4.6.2021: 2-3 kk
2.7.2021: 2-4 kk
6.8.2021: 2-4 kk

1628248456834.png
Onneksi huhujen mukaan Nvidia julkaisee 2022 vuoden lopulla 4000-sarjalaiset. #Hymiö
 
Eihän tässä RTX-kortin jonottajalla ole mitään järkeä (vieläkään). Eagle oc 3080:n tilanneena (viiden joukossa) vaihtoehto on perua tilaus, tai ottaa joku muu kortti tilalle.
Tilausta en kuitenkaan peru, koska tarvitsen vähintään 3080-kortin. Toisaalta sanotaan että voi ottaa muun mallin tilalle, mutta hinnat on niin älyttömiä että 3080 ti-malleihin pitäisi laittaa tonni lisää, ja jos peruuttaisin 3070-malliin, maksaisin siitäkin about 400 euroa.

Vaihtoehtona on siis omassa tilanteessa vain odottaa, kohta täysi vuosi edessä.

Onko Gigabyten RTX-korteista tukkurilta mitään tuloennusteita?
EDIT: Olihan se lista meilissä eli jatketaan ihmettelyä :)
 
Viimeksi muokattu:
Vaihtoehtona on siis omassa tilanteessa vain odottaa, kohta täysi vuosi edessä.
Onhan siihen vielä yli 1kk kun synttärikahvit juodaan. Itselläkin syyskuussa (22.09.2021) tilattu 3080 Tuf kortti jonossa (jonosija 180-200) ja uusi toive olisi että sen saisi joulupukilta, Asuksen/Jensenin sijaan.
 
Onhan siihen vielä yli 1kk kun synttärikahvit juodaan. Itselläkin syyskuussa (22.09.2021) tilattu 3080 Tuf kortti jonossa (jonosija 180-200) ja uusi toive olisi että sen saisi joulupukilta, Asuksen/Jensenin sijaan.
Jep. Pukilta on suurempi mahdollisuus, kuin Jenseniltä... Paitti tietty, jos et pistä paria tonttua lisää pätäkkää tiskiin...
 
cashback tarjous viestittää, että hinnoissa on laskun varaa.

Näinhän tuo on. Cashbackit ovat valmistajan tapa ratkoa ongelmia kun tukkurien ja jälleemyyjien varastoon on jumittunut tavaraa jonka tukkuhinta on laskussa tai malli on muutoin "poistumassa". Sen sijaan että ylihintainen tuote vähitellen "mätänee" hyllyyn ja lopuksi jää myymättä (ja menee lopulta täysin alta torihintojen jollekkin ihmeraudan trokaamiseen erikoistuneelle myyjälle tai jopa suoraan SER-kierrätykseen), tarjotaan valmistajan puolelta aleporkkanaa. Tässä on se hyöty ettei tarvitse pulata rahan kanssa tukkuri-jälleenmyyjä -välikäsien kanssa lainkaan eikä tule draamaa siitä kuinka jo toteutuneet ostot ja myynnit pitäisi oikaista uuteen halvempaan hintaan. Lisäksi se pitää jälleenmyyjiä pois konkasta kun ei jää sitä myymätöntä tavaraa hyllyyn josta tulee takkiin ja näin jälleenmyyjät edelleen viitsii pitää varastoja.

Ja kyllä, omat ongelmansa siinä on - tietojen luovutuksen lisäksi joutuu odottamaan yleensä pitkään että rahat ilmaantuu ja joutuu hyppimään melkoisen määrän temppuja läpi jotka on suoraan sanoen suunniteltu niin että osa porukasta luovaroi kun ei viitsi kymppien vuoksi nähdä vaivaa. Vähän niinkuin olisi myynyt tarjoustavaran mutta täyteen hintaan :D
 
Näinhän tuo on. Cashbackit ovat valmistajan tapa ratkoa ongelmia kun tukkurien ja jälleemyyjien varastoon on jumittunut tavaraa jonka tukkuhinta on laskussa tai malli on muutoin "poistumassa". Sen sijaan että ylihintainen tuote vähitellen "mätänee" hyllyyn ja lopuksi jää myymättä (ja menee lopulta täysin alta torihintojen jollekkin ihmeraudan trokaamiseen erikoistuneelle myyjälle tai jopa suoraan SER-kierrätykseen), tarjotaan valmistajan puolelta aleporkkanaa. Tässä on se hyöty ettei tarvitse pulata rahan kanssa tukkuri-jälleenmyyjä -välikäsien kanssa lainkaan eikä tule draamaa siitä kuinka jo toteutuneet ostot ja myynnit pitäisi oikaista uuteen halvempaan hintaan. Lisäksi se pitää jälleenmyyjiä pois konkasta kun ei jää sitä myymätöntä tavaraa hyllyyn josta tulee takkiin ja näin jälleenmyyjät edelleen viitsii pitää varastoja.

Ja kyllä, omat ongelmansa siinä on - tietojen luovutuksen lisäksi joutuu odottamaan yleensä pitkään että rahat ilmaantuu ja joutuu hyppimään melkoisen määrän temppuja läpi jotka on suoraan sanoen suunniteltu niin että osa porukasta luovaroi kun ei viitsi kymppien vuoksi nähdä vaivaa. Vähän niinkuin olisi myynyt tarjoustavaran mutta täyteen hintaan :D
IMO, minua ei vituta näissä chasbakeissa mikään muu, kuin niiden mainostaminen ja yleisesti paskat ja epämääriset ehdot.

Ostin keittiön, myyjä lupas 200-300€ chasbackkia. Ei oikeastaan vaikuttanut "todellisesti" kaupan hintaan, mutta en saannut tuota palautusta monestakin syystä. Ensim mainostettiin kyllä, että tuote kuuluu kampanjaan jne, mutta sitten jaettiin tilaus kahteen toimitukseen ja pienellä präntillä oli, että "pitää olla yhdellä kuitilla". Taisi olla muutama muukin ehto, joka ei "täyttynyt". Sanoisin, että tuo kusetus noiden chasbackkien kanssa on jokseenkin räikeää, eikä myyjä varmaan vedä nimeään alle jos sanoo, et kaupanpurku on vissiin mahdollinen, jos summaa ei saa.

Jostain asuksen lankusta tais käydä vastaava. Oli joku syy, miksi ei kelvannut kampanjaan vaikka piti kelvata - en jaksanut parista kympistä tapella.
 
Painaako kesälomat päälle vai pukkaako koronaa kun tilaus odottaa käsittelyä päivätolkulla? Vähän alkaa jo naurattaa tämä touhu, kun pitkin Eurooppaa samaan aikaan tilatut paketit tulee perille ennen kun täällä on edes otettu käsittelyyn.
 
Hassu homma, itsellä tietokonekauppa.fi pannassa, koska joskus 2005-7 tienoilla lähetin hajoamassa olevan n. viidenkympin samsung spinpoint f1 kovalevyn viallisena, sanoivat että ei tässä mitää vikaa ole ja että jos haluat takas sun pitää maksaa rahaa, ja kun kovo palauitui niin se oli edelleen hajoamassa.

16 vuotta podettu vitutusta?
 
Painaako kesälomat päälle vai pukkaako koronaa kun tilaus odottaa käsittelyä päivätolkulla? Vähän alkaa jo naurattaa tämä touhu, kun pitkin Eurooppaa samaan aikaan tilatut paketit tulee perille ennen kun täällä on edes otettu käsittelyyn.
Olethan kysellyt aspasta tarkennusta tilanteeseen? Varasto on kyllä ollut jo pitkään ihan ajan tasalla, eli toimitusaika-arvioiden puitteissa on pysytty.
 
Päivitetäänkö näitä näyttisten sivuja enää ollenkaan?


Tuossa on ollut nyt "saapumispäivä vielä vahvistamatta 20kpl" jo kuukauden, vaikka seurantalangan mukaan nuo saapuivat jo viime kuun alkupuolella. Näiden kappalemäärien seuraaminen antaa paljon enemmän tietoa kuin ne aivan naurettavat tilannekatsausviestit.
 
Päivitetäänkö näitä näyttisten sivuja enää ollenkaan?


Tuossa on ollut nyt "saapumispäivä vielä vahvistamatta 20kpl" jo kuukauden, vaikka seurantalangan mukaan nuo saapuivat jo viime kuun alkupuolella. Näiden kappalemäärien seuraaminen antaa paljon enemmän tietoa kuin ne aivan naurettavat tilannekatsausviestit.
Kyllä näitä päivitetään, mutta valitettavasti kesälomat ovat hieman viivästyttäneet tuota päivitystahtia. Palaute välitetty eteenpäin!
 
Saisikos Teille listoille uuden RPI PoE hatun aka PoE+ hattu?

Nyt löytyy listalta Raspberry Pi PoE+ HAT -lisäosa Raspberry Pi 4 Model B/Pi 3 Model B+ -alustoille - 32,90€
Saatavuus tosin näyttäisi tällä hetkellä venyvän pidemmälle syksyyn.
 
Jimmssin arvio näytönohjaimen saapumisesta (3080TUF 17.9 tilattu):

16.11.2020: 1-2 kk
8.12.2020: 2-3 kk
7.1.2021: 1-2 kk
3.2.2021: 2-3 kk
5.3.2021: 2-3 kk
2.4.2021: 2-3 kk
6.5.2021: 2-3 kk
4.6.2021: 2-3 kk
2.7.2021: 2-4 kk
6.8.2021: 2-4 kk

Hetkinen. Onko sinulla tilattuna 3080TUF OC editioni? Itse tilasin aikanaan 18.9.20 kyseisen kortin ja sain sen jouluna.
 
Kun kerta täällä sai pyytää, niin kehtaan pyytää vielä sen verran, että jos tämä vielä painettaisiin paahtimeen, niin sitten voisin rehellisesti sanoa että maanantai oli kerrankin hyvä päivä! :D

Noctua NH-D15 Chromax black
 
Hetkinen. Onko sinulla tilattuna 3080TUF OC editioni? Itse tilasin aikanaan 18.9.20 kyseisen kortin ja sain sen jouluna.

Valitettavasti erehdyin tilaamaan non-OC mallin, olisi tosiaan ollut kiva jos Jimm's olisi tietänyt ilmoittaa jo siinä vaiheessa, että kyseistä mallia saa odotella ilmeisesti yli vuoden päivät.
 
Paljonkohan RMA-käsittelyssä mahtaa olla jonoja tällä hetkellä?
 
Kiitoksia jälleen pikaisesta toimituksesta, tarvitut piuhat pelastivat päivän :tup:
Valitettavasti erehdyin tilaamaan non-OC mallin, olisi tosiaan ollut kiva jos Jimm's olisi tietänyt ilmoittaa jo siinä vaiheessa, että kyseistä mallia saa odotella ilmeisesti yli vuoden päivät.
Minustakin olisi kiva ollut tietää viime viikolla lottonumerot. Aiotko jatkuvasti oksentaa pahaa oloasi tähän ketjuun vai voisitko harkita tekeväsi sen vaikka tuolla näyttisten saatavuus ja seurantaketjussa?
 
Kyllä näitä päivitetään, mutta valitettavasti kesälomat ovat hieman viivästyttäneet tuota päivitystahtia. Palaute välitetty eteenpäin!

Hyvä, nuo tilannekatsausviestit on nimittäin ihan mitä sattuu ja siltä väliltä.. onko teille Nvidian partnerina tulossa noita TUF 3080 V2 non oc -kortteja (LHR) ollenkaan lähitulevaisuudessa? Kysyn koska Proshopille näitä on seurantaketjussa esitettyjen tietojen mukaan tulossa huomenna ainakin 10 kpl.
 
Minustakin olisi kiva ollut tietää viime viikolla lottonumerot. Aiotko jatkuvasti oksentaa pahaa oloasi tähän ketjuun vai voisitko harkita tekeväsi sen vaikka tuolla näyttisten saatavuus ja seurantaketjussa?

Yleensä on kohteliasta vastata kun kysytään.
 
Miten ajattelit Jimm'sin pystyneen silloin ennustamaan mikä tulee olemaan tulevaisuudessa valmistajien valmistusprioriteetti?

En olisi odottanutkaan Jimm'sin tuota julkaisussa osanneen sanoa. Olisi varmaan näyttisten hinnat olleet kaikkialla vähän eri luokkaa jos olisi ollut kauppojen tiedossa. Kyseessä olikin toive ajattelua ja yleistä harmittelua siitä, että vieläkin odotellaan.

Miksi te luette viestejäni kuin piru raamattua? Eikö teillä ole muuta tekemistä kuin kiusata täällä muita asiakkaita?
 
En olisi odottanutkaan Jimm'sin tuota julkaisussa osanneen sanoa. Olisi varmaan näyttisten hinnat olleet kaikkialla vähän eri luokkaa jos olisi ollut kauppojen tiedossa. Kyseessä olikin toive ajattelua ja yleistä harmittelua siitä, että vieläkin odotellaan.

Miksi te luette viestejäni kuin piru raamattua? Eikö teillä ole muuta tekemistä kuin kiusata täällä muita asiakkaita?
Mutta sulla pitää olla oikeus kiusata muita tolla samalla jatkuvalla paasaamisella?

Tuo sun hetki sitten laittama listaus päivämääristä ei muuten sisältänyt Jimmsin arvioita, vaan Jimmsin välittämiä tukkurin arvioita. Vissi ero.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 542
Viestejä
4 569 766
Jäsenet
75 217
Uusin jäsen
coolflat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom