Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Onnistuuko tuotteen palauttaminen niin, että tekee palautusilmoituksen ja ei nouda tuotetta postista? Vai pitääkö tuote noutaa ja palauttaa erikseen?
 
Mikähän näissä mahtaa olla pielessä? RTX:n julkaisu ajanut ihmiset deshroud hommiin ;)

Löytyiskö jotain vastaavaa tuotetta hyllystä tai saisko joltain muulta valmistajalta?
 
Onnistuuko tuotteen palauttaminen niin, että tekee palautusilmoituksen ja ei nouda tuotetta postista? Vai pitääkö tuote noutaa ja palauttaa erikseen?
Kyllä se riittää että jättää noutamatta eikä tarvitse ilmoittaa erikseen palautuksesta.
 
Onnistuuko tuotteen palauttaminen niin, että tekee palautusilmoituksen ja ei nouda tuotetta postista? Vai pitääkö tuote noutaa ja palauttaa erikseen?
Kyllä se riittää että jättää noutamatta eikä tarvitse ilmoittaa erikseen palautuksesta.

"Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä. "

Löytyy Jimmyn ehdoista. Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Lisäksi Postin tilat ovat kohtuullisen rajalliset monissa paikoissa, joten olisi kaikkien kannalta järkevämpää joko
A) Noutaa paketti ja palauttaa se välittömästi, jolloin lähtee todnäk seuraavassa kuormassa takaisin viemästä tilaa.
B) Ilmoittaa Jimmylle että haluaa palauttaa tuotteen eikä nouda pakettia. Tässä tapauksessa Jimms (oletettavasti) ottaa Postiin yhteyttä tuotteen palauttamisesta jolloin ei tarvitse odotella sen palautumista niin pitkään eikä vie tilaa Postista.
 
Tuotteen noutamatta jättäminen ja palauttaminen on vähän eri asioita. Kun sitä ei nouda, se palautetaan lähettäjälle aina ilman kustannusta tilaajalle. Paketin hyväksyminen ja palauttaminen voi aiheuttaa kustannuksia (jimssin tapauksessa luultavasti ei) ja tällöin palautuksesta täytyy kyllä ilmoittaa koska paketti on käynyt tilaajan käsissä -> tulostettava palautuslomake paketin mukaan.
 
Tuotteen noutamatta jättäminen ja palauttaminen on vähän eri asioita. Kun sitä ei nouda, se palautetaan lähettäjälle aina ilman kustannusta tilaajalle. Paketin hyväksyminen ja palauttaminen voi aiheuttaa kustannuksia (jimssin tapauksessa luultavasti ei) ja tällöin palautuksesta täytyy kyllä ilmoittaa koska paketti on käynyt tilaajan käsissä -> tulostettava palautuslomake paketin mukaan.

Teet miten teet, asiasta olisi ilmoitettava. "Tilauksen peruuttaminen pitää tehdä ilmoittamalla siitä yrityksen tarjoamalla peruuttamislomakkeella tai muulla selkeällä tavalla."
Monet verkkokaupat perivät noutamatta jättämisestä ilman erillistä ilmoitusta lisäkuluja. Jimmyn tapauksesta en tiedä.
 
Kyllä se riittää että jättää noutamatta eikä tarvitse ilmoittaa erikseen palautuksesta.
Tehdäänpä näissä aina siten kun palautusehdoissa lukee, niin pästään kaikki vähemmällä arvailulla :). Kuluja ei palautuksista normaalisti tule riippumatta onko pakettia noutanut vai ei. Kuitenkin ilmoitus poistaa aina sen mahdollisuuden, että paketti palautuisi jostain syystä vahingossa, jolloin meillä olisi tieto että tosiaan pitäisikin palautua. :)
 
Joo asiakaspalvelussa sovittu, että palautuu noutamattomana ja ilmoitus palautuksesta tehty. Eli sovittaessa ja ilmoitettaessa asiakaspalveluun voi näin ilmeisesti tehdä.
 
Mahtaako tuon jouluarvonnan palkintolistaa löytyä mistään? Tuli voitettua mukava palkinto, mutta olisi silti mukava tietää mitä muuta olisi ollut arvonnassa tarjolla. :)
 
Saimme tänään kuulla AMD Ryzen 5900X boxed -prosessorien toimitusvaikeuksista, joka valitettavasti vaikuttaa myös meille aiemmin vahvistettuihin tuote-eriin. AMD on peruuttanut ison osan meille tilatuista eristä, ja seuraavien erien saapumisaikataulua ei toistaiseksi ole vahvistettu.
Olemme tiedottaneet tuotteen tilaajia sähköpostitse heti tiedon saatuamme.
 
Kiitos AMD, eihän tässä muuta odotellakkaan kuin prosessoria.
 
Viimeksi muokattu:
Saimme tänään kuulla AMD Ryzen 5900X boxed -prosessorien toimitusvaikeuksista, joka valitettavasti vaikuttaa myös meille aiemmin vahvistettuihin tuote-eriin. AMD on peruuttanut ison osan meille tilatuista eristä, ja seuraavien erien saapumisaikataulua ei toistaiseksi ole vahvistettu.
Olemme tiedottaneet tuotteen tilaajia sähköpostitse heti tiedon saatuamme.

Miten mahtaa käydä Far Cry -pelikoodien? Tietysti koodiasia on täysin AMD:stä kiinni, mutta melko kohtuuttomalta tuntuu, jos prosessori on tilattu paria kuukautta aiemmin, mutta AMD ei saa toimitettua tavaraa, minkä seurauksena pelikoodeja ei myöskään pysty lunastamaan ennen määräajan umpeutumista.
 
Miten mahtaa käydä Far Cry -pelikoodien? Tietysti koodiasia on täysin AMD:stä kiinni, mutta melko kohtuuttomalta tuntuu, jos prosessori on tilattu paria kuukautta aiemmin, mutta AMD ei saa toimitettua tavaraa, minkä seurauksena pelikoodeja ei myöskään pysty lunastamaan ennen määräajan umpeutumista.
Pelikoodit ovat tosiaan ihan täysin AMD:n tarjoama lisäetu, joten tarkempaa tietoa asiasta saattaisi kenties saada heidän omasta tuestaan.
 
jimms1.png
jimms.png


Nyt alkaa mennä jo melko kummalliseksi tuo RTX3080 non-oc kortin toimitus omalta osaltani. Syyskuussa chatti kertoi, että edelläni on 53 tilausta, eli melko hyvä tilanne. No marraskuussa 16.päivä olisi tuon tiedon mukaan korttini pitänyt lähteä postiin, kuitenkin olin mystisesti tippunut 15. sijaa alaspäin jonossa. Nyt tuon tiedon perusteella minun pitäisi olla jonossa sijalla 7. ja viimeaikoina tilaussivulla onkin lukenut "jonosijoitus 5-10", kuitenkin tänään siihen on muuttunut "jonosijoitus 10-15". Yhden kerran olisin vielä ymmärtänyt että jossain olisi käynyt virhe jonosijoituksissa, mutta kun sama tapahtuu jo toisen kerran niin alkaa jo hiukan kyllästyttää. Mahtaako huomenna jonosijoitukseni olla 15-20.... Eipä tässä muuten mitään isompaa ongelmaa olisi, mutta kun nuo non-oc mallin toimitusmäärät on olleet niin pieniä, että saattaa mennä vielä muutama erä että saan oman korttini tällä menolla.
 
jimms1.png
jimms.png


Nyt alkaa mennä jo melko kummalliseksi tuo RTX3080 non-oc kortin toimitus omalta osaltani. Syyskuussa chatti kertoi, että edelläni on 53 tilausta, eli melko hyvä tilanne. No marraskuussa 16.päivä olisi tuon tiedon mukaan korttini pitänyt lähteä postiin, kuitenkin olin mystisesti tippunut 15. sijaa alaspäin jonossa. Nyt tuon tiedon perusteella minun pitäisi olla jonossa sijalla 7. ja viimeaikoina tilaussivulla onkin lukenut "jonosijoitus 5-10", kuitenkin tänään siihen on muuttunut "jonosijoitus 10-15". Yhden kerran olisin vielä ymmärtänyt että jossain olisi käynyt virhe jonosijoituksissa, mutta kun sama tapahtuu jo toisen kerran niin alkaa jo hiukan kyllästyttää. Mahtaako huomenna jonosijoitukseni olla 15-20.... Eipä tässä muuten mitään isompaa ongelmaa olisi, mutta kun nuo non-oc mallin toimitusmäärät on olleet niin pieniä, että saattaa mennä vielä muutama erä että saan oman korttini tällä menolla.
Mulla oli taas sellainen erikoisuus käynyt, että tuote oli jo varattu tilaukselle, mutta yhtenä päivänä tila oli muuttunut "Odottaa tuotetta". Tuotetta tuli tosin lisää vähän ajan päästä, ja ei tullut tosin lopulta otettua kyseistä tuotetta edes. Mutta perin erikoista, kuten myös jonosijoituksen muuttuminen väärään suuntaan.
 
jimms1.png
jimms.png


Nyt alkaa mennä jo melko kummalliseksi tuo RTX3080 non-oc kortin toimitus omalta osaltani. Syyskuussa chatti kertoi, että edelläni on 53 tilausta, eli melko hyvä tilanne. No marraskuussa 16.päivä olisi tuon tiedon mukaan korttini pitänyt lähteä postiin, kuitenkin olin mystisesti tippunut 15. sijaa alaspäin jonossa. Nyt tuon tiedon perusteella minun pitäisi olla jonossa sijalla 7. ja viimeaikoina tilaussivulla onkin lukenut "jonosijoitus 5-10", kuitenkin tänään siihen on muuttunut "jonosijoitus 10-15". Yhden kerran olisin vielä ymmärtänyt että jossain olisi käynyt virhe jonosijoituksissa, mutta kun sama tapahtuu jo toisen kerran niin alkaa jo hiukan kyllästyttää. Mahtaako huomenna jonosijoitukseni olla 15-20.... Eipä tässä muuten mitään isompaa ongelmaa olisi, mutta kun nuo non-oc mallin toimitusmäärät on olleet niin pieniä, että saattaa mennä vielä muutama erä että saan oman korttini tällä menolla.

Mulla oli taas sellainen erikoisuus käynyt, että tuote oli jo varattu tilaukselle, mutta yhtenä päivänä tila oli muuttunut "Odottaa tuotetta". Tuotetta tuli tosin lisää vähän ajan päästä, ja ei tullut tosin lopulta otettua kyseistä tuotetta edes. Mutta perin erikoista, kuten myös jonosijoituksen muuttuminen väärään suuntaan.

"Varattu tilaukselle" statuksen muuttuminen "odottaa tuotetta" tarkoittaa yleensä varastosaldoheittoa. Tällaisessa tapauksessa asiakaspalvelun pitäisi kuitenkin asiakasta asiasta informoida.
@MO1 :n kuvaaman kaltaista jonosijoituksen heittelyä ei kuitenkaan pitäisi tapahtua ellei itse jonotuksen kohteena olevaa tuotetta vaihdeta tilauksella. Kuulostaa siis meidänkin korviin perin erikoiselta eli suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun tilausnumeron kera.
 
"Varattu tilaukselle" statuksen muuttuminen "odottaa tuotetta" tarkoittaa yleensä varastosaldoheittoa. Tällaisessa tapauksessa asiakaspalvelun pitäisi kuitenkin asiakasta asiasta informoida.
@MO1 :n kuvaaman kaltaista jonosijoituksen heittelyä ei kuitenkaan pitäisi tapahtua ellei itse jonotuksen kohteena olevaa tuotetta vaihdeta tilauksella. Kuulostaa siis meidänkin korviin perin erikoiselta eli suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluun tilausnumeron kera.
Tästä olen ollut yhteydessä aspaan, mutta sieltä en ole mitään sen kummempaa syytä asialle saanut. Molemmilla kerroilla asiakaspalvelija sanoi, että ei löydy syytä tälle. Mitään en ole muuttanut tilauksessa sen tekemisen jälkeen.
 
Tästä olen ollut yhteydessä aspaan, mutta sieltä en ole mitään sen kummempaa syytä asialle saanut. Molemmilla kerroilla asiakaspalvelija sanoi, että ei löydy syytä tälle. Mitään en ole muuttanut tilauksessa sen tekemisen jälkeen.

Kuulostaa siis siltä, että jommalla kummalla kerralla jonosijoitus on kiireessä katsottu järjestelmästä yksinkertaisesti väärin. Vai onko siis jonosijoitus muuttunut senkin jälkeen kun jonosijoituksia alettiin asiakastilillä ilmoittaa?

Edt: niinhän sinä tuossa kirjoitat, että olisi ollut statuksena jossain kohtaa 5-10.... Olisiko sinun mahdollista laittaa vaikka yksärillä lisätietoja, niin voidaan järjestelmäkehityspuolen kanssa vielä katsoa (pyhien jälkeen) että löytyykö jotain kummallisuuksia!
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa siis siltä, että jommalla kummalla kerralla jonosijoitus on kiireessä katsottu järjestelmästä yksinkertaisesti väärin. Vai onko siis jonosijoitus muuttunut senkin jälkeen kun jonosijoituksia alettiin asiakastilillä ilmoittaa?

Edt: niinhän sinä tuossa kirjoitat, että olisi ollut statuksena jossain kohtaa 5-10.... Olisiko sinun mahdollista laittaa vaikka yksärillä lisätietoja, niin voidaan järjestelmäkehityspuolen kanssa vielä katsoa (pyhien jälkeen) että löytyykö jotain kummallisuuksia!
No nyt näkyy tilaussivulla jonosijoitukseksi 5-10 :hmm: Varmaan tänään päivällä sitten ollut joku bugi asiassa. Todennäköisesti tuo aiemmin marraskuussa käynyt "kämmi" on juuri aspan puolelta väärin katsottu jonotussija. Jospa tuo ei tästä enempää heittelisi...
 
@Jimm's


Endgame Gear on ilmeisesti päivittänyt MPC-450 mattoa ja tehnyt mm. logon pienemmäksi.

Teille on tulossa 18.01 isompaa erää tuosta, voitteko varmistaa (Esim ASIN ym.) numeroiden perusteella että onko tuo sitä vanhempaa vai uudempaa matto-mallia? (Amazonin kuvien perusteella uudempi malli tulee nyt putkituubissa. On tullut aikaisemmin flat-toimituksena)

Jos tuo mikä on tulossa on sitä vanhempaa (jossa myös oma tilaukseni on sisällä) voitteko listata tuon uuden maton sivuilenne jotta saisi tuon tilattua? Vähän kyllä perseestä että valmistajat "hiljaa" päivittävät näitä mallejaan.

Kiitos!

E: Amazon päätti sitten ottaa tuon pois publicista.
Mutta ASIN: B08P5Q3HMX (Listattu 26.11.2020)
81l22aIzxFL._AC_SL1500_.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Sivuillamme ilmoitettu toimitusaika-arvio on tosiaankin aina arvio, joten varsinkin näihin "ei vahvistettuihin" saattaa tulla muutoksia mikäli saatavuutta ei ole.
Mistä sivuillanne tietää, jos arvio on "vahvistettu". Gigabyten korteilla arvio siirtyi 30.12. -> 14.1. Onko tuo siis "vahvistettu" arvio, kun voidaan tarkka päivämäärä antaa (joka tosin nyt ei pitänyt paikkaansa)? Monissa muissa korteissa lukee erikseen "ei vahvistettu" eräkoon perässä.
 
Pikatoimituksen hinta on tippunut 10€ -> 3€. Pelkän johdon tarvis niin ei viitsi painaa vielä tuosta.
 
@Jimm's Onko tulossa myyntiin Lian li O11-Dynamic mini valkoinen niin sanottu "snow edition" ?
 

Liitteet

  • images (1).jpg
    images (1).jpg
    7,5 KB · Luettu: 132
HyperX Cloud II Wireless- kuulokkeet keränneet ennakkoon kehuja ja itseänikin kiinnostaisi nuo hommata. Suomessa ei juttua vielä oikein mutta ainakin muropaketissa pieni uutinen:
HyperX julkisti Cloud II Wireless -pelikuulokkeet - Luvassa 30 tunnin akkukesto ja uudistunut ulkoasu - Muropaketti.com

Pcgamerin valinta parhaana langattomana mallina:
The best wireless gaming headsets for 2021 | PC Gamer

Noihin tullessaan jos saisi tuotteistusta, mikrofoninkin osalta hyvää soundia langattomasti.
 
Koodi:
MARRASKUUN KUUKAUSITARJOUKSET (PÄIVITETTY 4.11. - JOULUKUULLE EI ERILLISIÄ TARJOUKSIA TULOSSA!)
Koska saamme tammikuun tarjoukset?

E: Enpä nähnyt edellisen sivun viestiä, vaikka katsoin oliko vastausta tällä tai edellisellä sivulla. :tdown:
 
Viimeksi muokattu:
Mistä sivuillanne tietää, jos arvio on "vahvistettu". Gigabyten korteilla arvio siirtyi 30.12. -> 14.1. Onko tuo siis "vahvistettu" arvio, kun voidaan tarkka päivämäärä antaa (joka tosin nyt ei pitänyt paikkaansa)? Monissa muissa korteissa lukee erikseen "ei vahvistettu" eräkoon perässä.

Hei! Mahdolliset päivämäärät ovat siis toimittajiemme meille antamia eli vahvistamia päivämääriä arvioidulle toimitukselle. Nämä arviot ovat normaalitilanteessa pitäneet hyvin paikkaansa, mutta meneillään olevassa maailmanlaajuisessa poikkeustilanteessa myös tuotteiden saapuminen on ollut vaikeammin ennustettavissa. Ei vahvistettu tarkoittaa siis sitä, että minkäänlaista arviotakaan ei olla vielä saatu.
 

Tilasin tuotteen 20.11.2020.Kauanko pitää vielä venailla?
Kannattaa vaihtaa sellaiseen, jota on varastossa.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 378
Viestejä
4 493 486
Jäsenet
74 122
Uusin jäsen
Elmeri Hannukainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom