Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Eikai siinä sit muuta kun tilaatte saman tarjoustuotteen ja palautatte sen sillä kalliimmalla tilauksella, mikäli palautusaika vielä voimassa. Tarpeeks moni kun tota alkaa harrastamaan niin alkaa sieltä aspastakin varmaan aika nopeasti löytymään kykyä hyvittää ilman tätä puljaamista, sillä eihän tossa oo mitään järkeä tilailla tuotteita vaan palautettavaks. Mut vaihtoehtoa ei näemmä tarjota.

Mut realistisesti mietittynä tossa voi olla saldoista kyse. Jos tarjoustuotteita on 25kpl ja ne ei poista niistä yhtä sen hyvityksen tehtyään, niin sithän niitä menee ylimääräsiä tarjoushinnalla.
Joo kannattaisihan se varmaan lähettää takaisin, mutten viitsi käyttää aikaa tuohon. Reilun kympin häviän, mutta ehkä säästän luontoa hieman. Ja säästyypähän Jimmsin rahat, kun ei tarvitse posteja maksella moneen kertaan ja työntekijöiden aikaa ei kulu.. :/
 
Ehkä limppijani perui oman tilauksensa.

1602895163755.png
peruin tilauksen
 
Oho, olitko niin nopea, että jopa kerkesit laittaa MSI:n emolevyn koriin prossun lisäksi ? Ku nehän pitää olla samalla kuitilla eli samassa tilauksessa, että MSI:n cashback toimisi.

Tai sitten se emolevy oli korissa jo valmiina? Mullakin oli kolme viikkoa yksi emolevy ostoskorissa ennen kuin sen eilen poistin.

Toinen vaihtoehto on laittaa aspaan viestiä "lisäättekö tilaukseen tuotteen X".
 
Oho, olitko niin nopea, että jopa kerkesit laittaa MSI:n emolevyn koriin prossun lisäksi ? Ku nehän pitää olla samalla kuitilla eli samassa tilauksessa, että MSI:n cashback toimisi.
Postiennakkotilauksille on lisätty "muokkaa tilausta" painike jolla pystyy helposti ilman aspaa häiritsemättä lisäämään tuotteita, niin sain sen siihen samaan jälkikäteen heitettyä :tup:
 
Luulisi että Jimm'sinkin kannalta parempi tuo että käyvät manuaalisesti yhden sieltä ottamassa pois kuin maksellaan useaan kertaan postikulut asiakkaalle? 24€ kuitenkin sen verran iso raha että helppo jättää se paketti kaupassa käydessä Postille asiakaspalautuksena.

Sää nyt olet yksittäinen henkilö jota jaksaa tuommoinen kiinnostaa. Jos toi otetaan yleiseksi politiikaksi niin sittenhän se tarkoittaa laskennallisesti että tarjouserät ovat todellisuudessa yhtä suuria kuin mitä kyseistä tuotetta on tarjousaikaa edeltävänä kahtena viikkona myyty. Voi loppua tarjouserät aika lyhyeen tai sitten menevät entistä huonommiksi tarjouksiksi hinnan puolesta. Isompien puljujen isommissa kamppiksissa ymmärrän mutta jos nämä erät ovat muutenkin 10-20kpl joissa tarvitsee olla nopea niin en nyt näe hirveästi positiivisia vaikutuksia sillä että toi otettaisiin yleiseksi käytännöksi jos edes taloudellisesti mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös yksi onnekas, joka onnistui nappaamaan valvojaisista sekä prossun että ssd:n ihan ilman koneellista avustusta. Liekö syynä tappiinsa treenattu F5-lihas, vuosien varrella supertarkaksi kehittynyt lihasmuisti tilauksen tekoa varten vaiko kaupunginsisäisen verkkoyhteyden tarjoama pieni viive :hmm:
Ihan käyttöön ja tarpeeseen menevät nämä osat. Suuret kiitokset Jimm's:lle loistavasta streamista ja mahtavista tarjouksista sekä aina yhtä nopeasti toimivasta tilausten käsittelystä :tup:
Mulla oli tuoretta ninjaklikkaus treeniä tehtynä RTX 30-sarjan julkaisun alta. Silloin ei natsannut, mutta se treeni palkittiinkin oikein kivasti nyt myöhemmin.

MSI Gaming Edge Wifin sain lisättyä kylkeen. Asukseen olin jo taipumassa kun on tutut ja turvalliset tuuletinkontrollit, mutta eihän tätä valueta voinut jättää hyödyntämättä. :interested:
 
Sää nyt olet yksittäinen henkilö jota jaksaa tuommoinen kiinnostaa. Jos toi otetaan yleiseksi politiikaksi niin sittenhän se tarkoittaa laskennallisesti että tarjouserät ovat todellisuudessa yhtä suuria kuin mitä kyseistä tuotetta on tarjousaikaa edeltävänä kahtena viikkona myyty. Voi loppua tarjouserät aika lyhyeen tai sitten menevät entistä huonommiksi tarjouksiksi hinnan puolesta. Isompien puljujen isommissa kamppiksissa ymmärrän mutta jos nämä erät ovat muutenkin 10-20kpl joissa tarvitsee olla nopea niin en nyt näe hirveästi positiivisia vaikutuksia sillä että toi otettaisiin yleiseksi käytännöksi jos edes taloudellisesti mahdollista.
Jos kyseessä olisikin tarjous jonka kanssa tarvitsee olla nopea niin ymmärtäisin että ei sitä tarjota takaisin ostajille vaan se on vain niille jotka tuosta erästä kerkeää tilaamaan, tämä on fine. Tarjous joka kestää tietyn ajan tai jota on tietty isompi määrä niin odottaisin kyllä että kaikki jotka tuotteen on hankkinut palautusajan sisällä on oikeutettuja osallistumaan tuohon alennettuun hintaan jos vain asian huomaavat, vaikka ei Jimm'skään enää mikään pieni liike ole, toki puhutaan isommista liikkeistä mutta Gigantti ja Amazon ainakin hyvittää hinnan tarjouksista jos vain kysyy kiltisti.
Niin kauan kuin tarjoustuotetta on tarjolla alennettuun hintaan, olisi kiva jos tuotteen lähiaikoina ostaneet pystyisi vaihtamaan normaalihintaisen tuotteen tuohon tarjoushintaan ilman uudelleen postitteluja, vannon etten ole ainoa (ja ketjussakin jo 2 muuta) joka näitä hintaerotuksia jää harmittelemaan, harvoin näin onneksi käy ja suurin osa putiikeista hoitaa homman hyvin. Se että hintaerotus hyvitetään asiakkaalle on hyvä ele ja lahjakortilla varmistetaan että se valuutta pysyy oman putiikin sisällä vaikka takkiin otettaisiinkin.
 
Tämä ketju täyttää huomenna 4 vuotta, joten onnittelut ja kiitos siitä @Jimm's väelle!

Keräilin tästä huvikseni pientä numeerista historiikkia sisältäen myös alkuperäisen ketjun lukemia.

Murobbs-ketju, luotu 19.4.2011: viestejä kirjoitushetkellä: 54 796 kpl
TechBBS-ketju, luotu 18.10.2016: viestejä kirjoitushetkellä: 19 201 kpl

Yhteensä 73 997 viestiä!


MuroBBS:
Ensimmäisen puolen vuoden aikana eli 18.10.2011 mennessä: 3421 viestiä ja ensimmäisen kokonaisen vuoden aikana 7685 viestiä.

18.10.2012: 12 829 viestiä (+9408/v)
18.10.2013: 18 732 viestiä (+5903/v)
18.10.2014: 27 529 viestiä (+8797/v) 1000. sivu 14.6.2014
18.10.2015: 37 567 viestiä (+10038/v)
Viimeiset "murovalvojaiset" 14.10.2016: 2279 viestiä yhden päivän aikana! eli enemmän kuin esim. 13.4.2017-17.10.2020 välisenä aikana yhteensä.
18.10.2016: 49 205 viestiä (+11638/v) 2000. sivu 25.11.2016
18.10.2017: 53 624 viestiä (+4419/v)
18.10.2018: 54 336 viestiä (+712/v)
18.10.2019: 54 661 viestiä (+325/v)
18.10.2020: 54 796 viestiä (+135/v, joista enää alle puolet muita kuin Jimmsin omia)

IO-TechBBS
Ensimmäisen vuoden aikana eli 18.10.2017 mennessä: 6967 viestiä
18.10.2018: 11 917 viestiä (+4950/v)
18.10.2019: 15 904 viestiä (+3987/v)
18.10.2020: 19 201 viestiä (+3297/v)
 
Onko tosiaan näin että hintaeroja erikoistarjouksiin ei hyvitetä vaikka tuote on tilattu parin viikon sisällä ja vielä palautusoikeus löytyy? Ei edes lahjakortteina?
Tarjoustuotetta vielä löytyy niin pitää tilata se erikseen ja palautella muoveissa oleva normaalihintainen tuote kun odottaa muita osia.
Minulla sama tilanne. Noin 10-15€ erosta kyse, joten en tuon takia rupea palauttamaan. Muissa kaupoissa kyllä onnistuu erotuksen hyvitys.
Jep, itse pistin jo asiakaspalautus lomakkeen sisään kun ero 20€, saa tuonkin käytettyä muissa osissa kyllä niin olisi kiva jos onnistuisi ilman palautteluja tuo erotuksen hyvitys edes lahjakorttina.
Kysyin eilen chätissä koskien omaa tilaustani ja sanoivat vain ettei hyvityksiä tehdä jälkikäteen. Eli ei pisteitä minulta ainakaan tuota palvelua koskien.

Edit:
Tarkalleen ottaen näin: ”Valitettavasti toimitetuihin tilauksiin en saa noita tarjouksia muokattua tai hyvitettyä jälkikäteen”.
Tilanne näyttää sitten muuttuneen huonompaan suuntaan :(
Luulisi tosiaan, että tulee hyvin äkkiä kalliimmaksi lähettä tuote asiakkaalle, palautus ja vastaavan tuotteen lähettäminen uudestaan. Ainakin, jos puhutaan muutamien kymppien tuotteista.
Luulisi että Jimm'sinkin kannalta parempi tuo että käyvät manuaalisesti yhden sieltä ottamassa pois kuin maksellaan useaan kertaan postikulut asiakkaalle? 24€ kuitenkin sen verran iso raha että helppo jättää se paketti kaupassa käydessä Postille asiakaspalautuksena.
Niinhän se olisi.. Ei mahda mitään jos heidän systeeminsä eivät mukamas taivu järkevästi tehtäväksi.

Ainaki itse en enään Jimmsiä oikein välitä pitää ykköspaikkana.
 
Joko on nallekarkit tullu takasin?
Emäntä kyselee, kun on tilaamassa uutta ulkosta kovoa, mutta ei arvosta vegaanitikkareita. :D
 
Joko on nallekarkit tullu takasin?
Emäntä kyselee, kun on tilaamassa uutta ulkosta kovoa, mutta ei arvosta vegaanitikkareita. :D

Täytyy kyl sanoa, että en kyl oikee mäkään noista tikkareista oikee välitä mut onhan se tyhjää parempi.
~2 tilausta, molemmissa tikkareita.
 
Funny, you cannot use a +41 phone number when creating an account at Jimms.fi. That sounds odd. It errors saying "Uuden asiakkaan luonti epäonnistui, virhe tietojen tallennuksessa".

The phone number was in the format +41<space><rest of numbers>.
 
Funny, you cannot use a +41 phone number when creating an account at Jimms.fi. That sounds odd. It errors saying "Uuden asiakkaan luonti epäonnistui, virhe tietojen tallennuksessa".

The phone number was in the format +41<space><rest of numbers>.
Try "041rest of numbers" if that number is finnish. And no space between.

Edit. Äh näköjään osaatkin suomea niin miksi tuollaista kyselet?
 
Voi olla että Jimms ei hyväksy Sveitsin puhelinnumeroita. +41 on sveitsistä, +358 (0) 41 on Dna:n alunperin myöntämä suomalainen numero
 
Voi olla että Jimms ei hyväksy Sveitsin puhelinnumeroita. +41 on sveitsistä, +358 (0) 41 on Dna:n alunperin myöntämä suomalainen numero

Moikka! On luultavasti juurikin siitä kyse, että maatunnus on muu kuin suomi. Aspan kautta yhteyttä niin kyllä se saadaan sinne vaihdettua :)
 
On kyllä pakko kirjoittaa tännekin kun tulee niin hyvä mieli hyvistä toimitusajoista! Pistin n. puolisen tuntia sitten pikatoimituspyynnön prossu-emo tilauksesta niin että kerkeäisin huomenna räpeltelemään niin kas kummaa nyt no toimitettu! :tup: Harmi vain kun jimssin nopeus ei siirry tukkureille/valmistajille :sori: heidän takia toista tilautta toista kuukautta odotettu
 
"Keksi blogille nimi" - kilpailu on päättynyt ja palkinnot arvotaan tänään. Voittajille ilmoitetaan sähköpostilla.
Kiitokset kaikille osallistuneille mainioista nimiehdotuksista, sekä hurjasta määrästä postaustoiveita ja -ideoita! :comp:
 
Joko on nallekarkit tullu takasin?
Emäntä kyselee, kun on tilaamassa uutta ulkosta kovoa, mutta ei arvosta vegaanitikkareita. :D

Vielä on tikkareita "laarissa" mutta toivottavasti nallekarkkien tiimoilta kuuluisi lähiaikoina jotain :)
 
Try "041rest of numbers" if that number is finnish. And no space between.

Edit. Äh näköjään osaatkin suomea niin miksi tuollaista kyselet?

Pointti tossa oli, että kaverilla ongelmia luoda edes asiakastiliä juuri Sveitsin puhelin numerosta johtuen ja vaikka osaan Suomea niin kaveri ei osaa jonka vuoksi viesti oli Englanniksi. Aspa myös ei oikein osannut sanoa miten se tulee tehdä, että sinne tietoihin saa oikean numeron mutta itse tilaus pitäisi mennä läpi myös Sveitsiläisen numeron kanssa.
 
Minkälainen jono takuuhuolloissa on?
Mun RMA GPU saapui Teille tänään ja odottaa käsittelyä.
 
Onko tosiaan näin että hintaeroja erikoistarjouksiin ei hyvitetä vaikka tuote on tilattu parin viikon sisällä ja vielä palautusoikeus löytyy? Ei edes lahjakortteina?
Tarjoustuotetta vielä löytyy niin pitää tilata se erikseen ja palautella muoveissa oleva normaalihintainen tuote kun odottaa muita osia.

Tapahtumien tarjoustuotteet ovat aiemmin olleet ostettavissa vain paikan päältä tapahtumista, esimerkiksi Assemblyilla olleesta myyntipisteestä. Nyt toimintamallien muuttuessa ja tapahtuman ollessa ensimmäistä kertaa verkossa, omaksuimme uudenlaisia toimintatapoja ja toimme ensimmäistä kertaa tarjoukset verkkoon kaikkien saataville. Tuotteissa on kuitenkin ilmaistu, että kyseessä on rajallinen tarjouserä, ja niihin sovelletaan samoja käytäntöjä kuin messutarjouksiinkin. Näin ollen tapahtumien tarjouksiin ei ole valitettavasti mahdollista soveltaa tuota hintahyvitystä aiemmin toimitettuun tilaukseen. Tarjoustuotteet ovat rajattuja eriä, ja ostettavissa tarjoushinnalla vain tapahtuman aikana.

Foorumitarjouksissa käytäntömme on kuitenkin ollut se, että tapauskohtaisesti hntahyvityksiä on tehty, ja tähän käytäntöön ei ole tullut muutoksia.

Toimittamattomaan tilaukseen pystymme toki vaihtamaan tuotteen tarjoushintaiseen, mikäli tuotetta on sillä hetkellä vapaana tilattavissa.
 
Pointti tossa oli, että kaverilla ongelmia luoda edes asiakastiliä juuri Sveitsin puhelin numerosta johtuen ja vaikka osaan Suomea niin kaveri ei osaa jonka vuoksi viesti oli Englanniksi. Aspa myös ei oikein osannut sanoa miten se tulee tehdä, että sinne tietoihin saa oikean numeron mutta itse tilaus pitäisi mennä läpi myös Sveitsiläisen numeron kanssa.

Moikka! Tämä hoituu sillä että kaverisi laittaa rekkarointivaiheessa jonkun placeholder-numeron (esimerkiksi sinun numerosi?) ja ilmoittaa sitten vaikka chatissa aspalle sen oikean numeronsa :)
 
Miten tämä parikin kertaa mainittu "pikatoimitusnappi" toimii tai mistä sellaisen löytää? Koskeeko se vain jotain tiettyjä tilaustyyppejä?
 
Miten tämä parikin kertaa mainittu "pikatoimitusnappi" toimii tai mistä sellaisen löytää? Koskeeko se vain jotain tiettyjä tilaustyyppejä?
Pitää olla kirjautuneena Jimm'sin sivuille, tilaussivua tarkastellessa pitäisi näkyä oranssi pikatoimitus -nappi, ja tarkoitushan tätä olisi käyttää vain ja kun on oikeasti kiire.
 
Tapahtumien tarjoustuotteet ovat aiemmin olleet ostettavissa vain paikan päältä tapahtumista, esimerkiksi Assemblyilla olleesta myyntipisteestä. Nyt toimintamallien muuttuessa ja tapahtuman ollessa ensimmäistä kertaa verkossa, omaksuimme uudenlaisia toimintatapoja ja toimme ensimmäistä kertaa tarjoukset verkkoon kaikkien saataville. Tuotteissa on kuitenkin ilmaistu, että kyseessä on rajallinen tarjouserä, ja niihin sovelletaan samoja käytäntöjä kuin messutarjouksiinkin. Näin ollen tapahtumien tarjouksiin ei ole valitettavasti mahdollista soveltaa tuota hintahyvitystä aiemmin toimitettuun tilaukseen. Tarjoustuotteet ovat rajattuja eriä, ja ostettavissa tarjoushinnalla vain tapahtuman aikana.

Foorumitarjouksissa käytäntömme on kuitenkin ollut se, että tapauskohtaisesti hntahyvityksiä on tehty, ja tähän käytäntöön ei ole tullut muutoksia.

Toimittamattomaan tilaukseen pystymme toki vaihtamaan tuotteen tarjoushintaiseen, mikäli tuotetta on sillä hetkellä vapaana tilattavissa.
Elikkä ainut keino oikeasti on vain tilata uudestaan ja palauttaa? Noh, kyllä se näinkin toimii, en aio kertoa teille miten tehdä asioita mutta juurikin streamissa kun mietittiin miten tulevaa Amazonia vastaan aiotaan varustautua niin odotin ainakin että Jimm'sin suunnalla asiakastyytyväisyys olisi listan numero 1, kun teillä muuten asiat sillä saralla pelaa niin hyvin.
 
Jaa niin! Konepaikkakisan osallistujat käydään läpi tässä ihan lähiaikoina ja julkistetaan sitten vielä tämän viikon aikana :)
 
Elikkä ainut keino oikeasti on vain tilata uudestaan ja palauttaa? Noh, kyllä se näinkin toimii, en aio kertoa teille miten tehdä asioita mutta juurikin streamissa kun mietittiin miten tulevaa Amazonia vastaan aiotaan varustautua niin odotin ainakin että Jimm'sin suunnalla asiakastyytyväisyys olisi listan numero 1, kun teillä muuten asiat sillä saralla pelaa niin hyvin.

Hei! Siis eikö ollutkaan kyse foorumitarjouksesta? :o
Laitatko vaikka sen tilausnumerosi yksärillä niin päästään paremmin kärryille tästä.
 
Hei! Siis eikö ollutkaan kyse foorumitarjouksesta? :o
Foorumitarjous/Valvojaistarjous, en tiedä miksi nuo luokitellaan :hmm: Assemblyjen kanssa yhteistyössähän tuo taisi olla niin voisi olla myös että tapahtumatarjoukseksi luokiteltu.
 
Foorumitarjous/Valvojaistarjous, en tiedä miksi nuo luokitellaan :hmm: Assemblyjen kanssa yhteistyössähän tuo taisi olla niin voisi olla myös että tapahtumatarjoukseksi luokiteltu.

Jos saldoa on kyselyhetkellä niin tosiaan foorumitarjousten kohdalla voidaan erotus hyvittää, kuten yllä mielestämme ilmaisimme :)
Laita se tilausnumero yksärillä niin voidaan ottaa tsekkailla!
 
Jos saldoa on kyselyhetkellä niin tosiaan foorumitarjousten kohdalla voidaan erotus hyvittää, kuten yllä mielestämme ilmaisimme :)
Laita se tilausnumero yksärillä niin voidaan ottaa tsekkailla!
Oli kuin olikin niin vähän oudolta tuntui.
Nopeaa toimintaa teidän suunnalta niin uusi paketti on jo kerennyt lähteä tulemaan ja palautus nykyiselle kanssa menossa postiin pikimmiten niin ei varmaan sen kummemmin tarvitse asiaa osaltani selvitellä, mutta hyvä tietää tulevaisuuden tilauksia varten että pitäisi toimia ihan chatinkin kautta :tup:
 
Moikka! Tämä hoituu sillä että kaverisi laittaa rekkarointivaiheessa jonkun placeholder-numeron (esimerkiksi sinun numerosi?) ja ilmoittaa sitten vaikka chatissa aspalle sen oikean numeronsa :)

Mutta miksei rekkausvaihde hyväksy kuin Suomlaisia numeroita? Mikä idea sen takana on?
 
Oli kuin olikin niin vähän oudolta tuntui.
Nopeaa toimintaa teidän suunnalta niin uusi paketti on jo kerennyt lähteä tulemaan ja palautus nykyiselle kanssa menossa postiin pikimmiten niin ei varmaan sen kummemmin tarvitse asiaa osaltani selvitellä, mutta hyvä tietää tulevaisuuden tilauksia varten että pitäisi toimia ihan chatinkin kautta :tup:

Chattiaspalle laitettu muikkaria että miten homma toimii :)
 
Mutta miksei rekkausvaihde hyväksy kuin Suomlaisia numeroita? Mikä idea sen takana on?

Meidän nettikaupan kautta ei pysty tekemään tilauksia kuin suomeen, siksi varmaan oletuksena myös suomen maatunnus puhelinnumeroissa. Ahvenanmaan ja ulkomaan tilaukset pitää tehdä manuaalisesti asiakaspalvelun kautta. Kehitysehdotus puhelinnumeroita koskien on välitetty eteenpäin!
 
Viimeksi muokattu:

@Jimm's Saisko tuohon hintatarkistuksen?
@Jimm's jäikö kyseinen viesti huomaamatta valvojaisten jälkeisin viikonloppuhälinän jalkoihin? :D Kyselen vaan, kun mielellään ostaisin teiltä samalla kun muunkin koneen osat. Virtalähde on hinta.fi mukaan yksi kalleimmista, 30€ kalliimpi kuin halvin.
 
Ei tässä hoppua ole, kun jimmssilläkin oli kaapeli maininnalla että ensi viikolla tulee lisää (ehkä). Verkkokauppa.comilta kun on odotettu jo kolme kuukautta ilman edistymistä.
Kyllä nyt ropisi pisteet Jimmykaupan laariin. Paketti tuli perille päivää ennen ennustetta ja sillävälin Verkkiksen vastaava kaapeli möllöttää jälkitoimituksessa ilman mitään ennustetta. Jätän sen kyllä piruuttani sinne kun on postiennakko. Jos toimittavat niin eipä se hukkaan mene, mutta Jimmyllä homma pelas :thumbsup:
 
Kuinkas yleinen ongelma on AsRock Taichi X570 emolevyssä, että chipsetin (SouthBridge) tuuletin kuolee ja mistäs repäsen uuden siihen ilman koko emolevyn lähetystä?
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
254 736
Viestejä
4 428 830
Jäsenet
73 413
Uusin jäsen
Wabbitt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom