Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Onko luvassa myös jonkin sortin valvojaistarjouksia, kun on kätevästi onnistunut missaamaan aikaisemmat? :smoke:

Juu kyllä, höpötellään enimmäkseen striimissä mutta tarjoukset lyödään tänne ja tottakai huudellaan tännekin sitten juttuja väliin :)
 
Hei tyypit!
Nyt alkaa muuten sitten olla viimeiset hetket käsillä arvostella tuotteita, mikäli mielii tuohon ensi viikon arvontaan mukaan!
 
"Arvostele tuote" -nappia kun painaa niin tulee:
Unexpected Error
Well, this is embarrassing. An error occurred while processing your request. Rest assured, this problem has been logged and hamsters have been released to fix the problem.
 
Tuon hinta on hieman korkea jos vertaa uutta käyttämätöntä saa halvemmalla teidän sivujen mukaan ellei nissä ole sitten jotain eroja.

Ainakin itsellä Arvostele nappi toimi.
 
Tuon hinta on hieman korkea jos vertaa uutta käyttämätöntä saa halvemmalla teidän sivujen mukaan ellei nissä ole sitten jotain eroja.

Ainakin itsellä Arvostele nappi toimi.
Myöskään siinä ei ole 60€ arvoista raise the game pakettia mukana. Eli 329€-60€ = 269€:n alle olisi oikea hinta tuolle.
 
Näyttää olevan aika laittaa omat kokemukset tänne Jimmsin asiakaspalvelusta.

RX 570 ja satunnaisia ongelmia, musta ruutu ja näytönohjain sekoaa täysin jolloin kortissa olevat ledit välkkyvät, tuulettimet nostavat ja laskevat kierroksia sekä hiiren ja näppämistön ledit sammuvat, resettiä painamalla tokeentuu ainoastaan. Jossain vaiheessa viime vuonna alkoivat ongelmat ja koitin niitä itse selvitellä, odottelin päivityksiä ja vaihtelin osia.

Tämän vuoden alussa (tammikuu) oli aika laittaa RMA-hakemus vetämään kun omat keinot oli käytetty ja näytönohjain sekoilee myös toisessa koneessani. Muutaman päivän kerkeää näytönohjain olla takuukäsittelyssä kun pitää toimittaa heille lisäselvitystä, kun eivät saa ongelmia toistettua. Tästä viestittelystä muutama päivä ja näytönohjain laitetaan takaisin postiennakolla, koska aiheeton takuupalautus ja maksa 50 euroa. Ei muuta kuin kortti takaisin omaan koneeseen ja eihän se tietenkään toimi. Tässä välissähän on AMD itse ajureissa sanonut "korjanneensa" tämän ongelman. Taas samaa sähköpostin vaihtoa Jimmsin kanssa ja heillä tuntuu olevan sama copy-paste vastaus aina valmiina "on se kumma ongelma kun meillä toimi". Voin sanoa, että useamman kerran tuon vastaavan lukeneena se alkaa hieman ärsyttämään.

Pyysin Jimmsiltä neuvoja, asenna Windows uusiksi. Pitkin hampain teen sen ja tämä ei tietenkään ongelmaa korjaa. Pyydän uudestaan neuvoja ja sitten pitäisi taas toimittaa kortti heille uudestaan takuukäsittelyyn ja tässä vaiheessa on pakko tehdä päätös, että pyydän apua Kuluttajaneuvonnasta. En todellakaan ollut aikeissa maksaa taas 50 euroa turhasta käsittelystä. Mainittakoot tässä välissä, että aloin aina kuvaamaan videota kun kone alkoi temppuilemaan tuon ensimmäisen takuukäsittelyn jälkeen. Tätä ennen olin ottanut vain yhden kuvan, jossa näkyy ettei näytönohjain anna kuvaa toisessa koneessani.

Ollaan tosiaan helmikuussa ja saan Kuluttajaneuvonnasta soiton, jossa erittäin asiallinen henkilö kertoo ettei takuuaikana asiakkaan tarvitse maksella mitään ja olen lisäksi omalta osaltani todistanut, että vika ilmenee. Ja ohjeistaa minua olemaan uudelleen Jimmsiin yhteydessä. 20.2. laitan Jimmsille vaatimukseni jossa vaadin nuo aiemmin mainitut 50 euroa takaisin sekä pyydän kaupan purkua tästä näytönohjaimesta. Samana päivänä asiakaspalvelu kuittaa viestin vastaanotetuksi ja laittaneensa sen takuupuolelle. 27.2. kyselen tilannepäivitystä, johon ei vieläkään ole vastausta tullut.

En olisi arvannut, että joudun Jimmsin kanssa vielä Kuluttajaneuvojalle asti menemään näissä takuuasioissa. Ja odotin, että tämäkin tapaus olisi jo saatu hoidettua, mutta tässä sitä yhä odotellaan.
 
Näyttää olevan aika laittaa omat kokemukset tänne Jimmsin asiakaspalvelusta.

RX 570 ja satunnaisia ongelmia, musta ruutu ja näytönohjain sekoaa täysin jolloin kortissa olevat ledit välkkyvät, tuulettimet nostavat ja laskevat kierroksia sekä hiiren ja näppämistön ledit sammuvat, resettiä painamalla tokeentuu ainoastaan. Jossain vaiheessa viime vuonna alkoivat ongelmat ja koitin niitä itse selvitellä, odottelin päivityksiä ja vaihtelin osia.

Tämän vuoden alussa (tammikuu) oli aika laittaa RMA-hakemus vetämään kun omat keinot oli käytetty ja näytönohjain sekoilee myös toisessa koneessani. Muutaman päivän kerkeää näytönohjain olla takuukäsittelyssä kun pitää toimittaa heille lisäselvitystä, kun eivät saa ongelmia toistettua. Tästä viestittelystä muutama päivä ja näytönohjain laitetaan takaisin postiennakolla, koska aiheeton takuupalautus ja maksa 50 euroa. Ei muuta kuin kortti takaisin omaan koneeseen ja eihän se tietenkään toimi. Tässä välissähän on AMD itse ajureissa sanonut "korjanneensa" tämän ongelman. Taas samaa sähköpostin vaihtoa Jimmsin kanssa ja heillä tuntuu olevan sama copy-paste vastaus aina valmiina "on se kumma ongelma kun meillä toimi". Voin sanoa, että useamman kerran tuon vastaavan lukeneena se alkaa hieman ärsyttämään.

Pyysin Jimmsiltä neuvoja, asenna Windows uusiksi. Pitkin hampain teen sen ja tämä ei tietenkään ongelmaa korjaa. Pyydän uudestaan neuvoja ja sitten pitäisi taas toimittaa kortti heille uudestaan takuukäsittelyyn ja tässä vaiheessa on pakko tehdä päätös, että pyydän apua Kuluttajaneuvonnasta. En todellakaan ollut aikeissa maksaa taas 50 euroa turhasta käsittelystä. Mainittakoot tässä välissä, että aloin aina kuvaamaan videota kun kone alkoi temppuilemaan tuon ensimmäisen takuukäsittelyn jälkeen. Tätä ennen olin ottanut vain yhden kuvan, jossa näkyy ettei näytönohjain anna kuvaa toisessa koneessani.

Ollaan tosiaan helmikuussa ja saan Kuluttajaneuvonnasta soiton, jossa erittäin asiallinen henkilö kertoo ettei takuuaikana asiakkaan tarvitse maksella mitään ja olen lisäksi omalta osaltani todistanut, että vika ilmenee. Ja ohjeistaa minua olemaan uudelleen Jimmsiin yhteydessä. 20.2. laitan Jimmsille vaatimukseni jossa vaadin nuo aiemmin mainitut 50 euroa takaisin sekä pyydän kaupan purkua tästä näytönohjaimesta. Samana päivänä asiakaspalvelu kuittaa viestin vastaanotetuksi ja laittaneensa sen takuupuolelle. 27.2. kyselen tilannepäivitystä, johon ei vieläkään ole vastausta tullut.

En olisi arvannut, että joudun Jimmsin kanssa vielä Kuluttajaneuvojalle asti menemään näissä takuuasioissa. Ja odotin, että tämäkin tapaus olisi jo saatu hoidettua, mutta tässä sitä yhä odotellaan.

Ei nyt varsinaisesti koske Jimmsiä, mutta kahden vuoden aikana on tullut satunnaisesti vastaan AMD:n näytönohjaimien kanssa (lähinnä läppäreissä) ongelmaa, missä Win10 ei herää lepotilasta lainkaan (Musta ruutu, näppäimistön taustavalot palaa jos sellaiset omistaa, tuuletin huutaa, capslock ym ei vastaa)... Kannattaa koittaa Win10:n virranhallinnan lisäasetuksista ottaa PCI Express joko kokonaan pois päältä tai keskimmäiselle asetukselle. Joissain tapauksissa tämä auttanut ongelmaan.

Toki jos kesken käytön on ilmennyt ongelmia niin vaikeampi sanoa.
 
Näyttää olevan aika laittaa omat kokemukset tänne Jimmsin asiakaspalvelusta.

RX 570 ja satunnaisia ongelmia, musta ruutu ja näytönohjain sekoaa täysin jolloin kortissa olevat ledit välkkyvät, tuulettimet nostavat ja laskevat kierroksia sekä hiiren ja näppämistön ledit sammuvat, resettiä painamalla tokeentuu ainoastaan. Jossain vaiheessa viime vuonna alkoivat ongelmat ja koitin niitä itse selvitellä, odottelin päivityksiä ja vaihtelin osia.

Tämän vuoden alussa (tammikuu) oli aika laittaa RMA-hakemus vetämään kun omat keinot oli käytetty ja näytönohjain sekoilee myös toisessa koneessani. Muutaman päivän kerkeää näytönohjain olla takuukäsittelyssä kun pitää toimittaa heille lisäselvitystä, kun eivät saa ongelmia toistettua. Tästä viestittelystä muutama päivä ja näytönohjain laitetaan takaisin postiennakolla, koska aiheeton takuupalautus ja maksa 50 euroa. Ei muuta kuin kortti takaisin omaan koneeseen ja eihän se tietenkään toimi. Tässä välissähän on AMD itse ajureissa sanonut "korjanneensa" tämän ongelman. Taas samaa sähköpostin vaihtoa Jimmsin kanssa ja heillä tuntuu olevan sama copy-paste vastaus aina valmiina "on se kumma ongelma kun meillä toimi". Voin sanoa, että useamman kerran tuon vastaavan lukeneena se alkaa hieman ärsyttämään.

Pyysin Jimmsiltä neuvoja, asenna Windows uusiksi. Pitkin hampain teen sen ja tämä ei tietenkään ongelmaa korjaa. Pyydän uudestaan neuvoja ja sitten pitäisi taas toimittaa kortti heille uudestaan takuukäsittelyyn ja tässä vaiheessa on pakko tehdä päätös, että pyydän apua Kuluttajaneuvonnasta. En todellakaan ollut aikeissa maksaa taas 50 euroa turhasta käsittelystä. Mainittakoot tässä välissä, että aloin aina kuvaamaan videota kun kone alkoi temppuilemaan tuon ensimmäisen takuukäsittelyn jälkeen. Tätä ennen olin ottanut vain yhden kuvan, jossa näkyy ettei näytönohjain anna kuvaa toisessa koneessani.

Ollaan tosiaan helmikuussa ja saan Kuluttajaneuvonnasta soiton, jossa erittäin asiallinen henkilö kertoo ettei takuuaikana asiakkaan tarvitse maksella mitään ja olen lisäksi omalta osaltani todistanut, että vika ilmenee. Ja ohjeistaa minua olemaan uudelleen Jimmsiin yhteydessä. 20.2. laitan Jimmsille vaatimukseni jossa vaadin nuo aiemmin mainitut 50 euroa takaisin sekä pyydän kaupan purkua tästä näytönohjaimesta. Samana päivänä asiakaspalvelu kuittaa viestin vastaanotetuksi ja laittaneensa sen takuupuolelle. 27.2. kyselen tilannepäivitystä, johon ei vieläkään ole vastausta tullut.

En olisi arvannut, että joudun Jimmsin kanssa vielä Kuluttajaneuvojalle asti menemään näissä takuuasioissa. Ja odotin, että tämäkin tapaus olisi jo saatu hoidettua, mutta tässä sitä yhä odotellaan.
Hei, kiitos palautteesta! Tapauksen tuntomerkkien perusteella olemme olleet yhteyksissä tapauksesta teihin päin yhteyksissä tänään. Mikäli tuote todetaan testeissä vialliseksi, korvaa takuu korvaavan tuotteen tilalle ja aiheettomat takuukulut palautetaan. Mikäli tapaukseen liittyy vielä epäselvyyttä tai erimielisyyttä, pyytäisimme olemaan yhteyksissä meihin yksityisviestillä/chat-palvelussa/sähköpostilla tai puhelimitse.
 
Valitettavasti viime aikojen AMD-ajurit ovat olleet luokattomia ja on mahdollista että ongelmasi ovat ajureissa eikä raudassa. Tällöin ainoa "korjaus" on vaihtaa näytönohjaimen tarjoajaa... Tosin tuollainen "grafiikat sekoaa ja kone jumiin" on kyllä yleensä rautavian merkki - mutta siinäkin on se ikävä puoli että se ei 100% varmuudella ole näyttis. Ainoa varma tapa varmistaa on testata ristiin (toinen kortti tässä koneesa, tämä kortti jossain muussa koneessa) ja se on tietty ongelma jos ei näyttiksiä pyöri nurkissa ylimääräisenä.
 
Valitettavasti viime aikojen AMD-ajurit ovat olleet luokattomia ja on mahdollista että ongelmasi ovat ajureissa eikä raudassa. Tällöin ainoa "korjaus" on vaihtaa näytönohjaimen tarjoajaa... Tosin tuollainen "grafiikat sekoaa ja kone jumiin" on kyllä yleensä rautavian merkki - mutta siinäkin on se ikävä puoli että se ei 100% varmuudella ole näyttis. Ainoa varma tapa varmistaa on testata ristiin (toinen kortti tässä koneesa, tämä kortti jossain muussa koneessa) ja se on tietty ongelma jos ei näyttiksiä pyöri nurkissa ylimääräisenä.
En ole asianosainen, mutta tuossa vikakuvauksessahan oli mainittu, että oli kokeiltu toisessakin koneessa.
 
Ei nyt varsinaisesti koske Jimmsiä, mutta kahden vuoden aikana on tullut satunnaisesti vastaan AMD:n näytönohjaimien kanssa (lähinnä läppäreissä) ongelmaa, missä Win10 ei herää lepotilasta lainkaan (Musta ruutu, näppäimistön taustavalot palaa jos sellaiset omistaa, tuuletin huutaa, capslock ym ei vastaa)... Kannattaa koittaa Win10:n virranhallinnan lisäasetuksista ottaa PCI Express joko kokonaan pois päältä tai keskimmäiselle asetukselle. Joissain tapauksissa tämä auttanut ongelmaan.

Toki jos kesken käytön on ilmennyt ongelmia niin vaikeampi sanoa.
Valitettavasti viime aikojen AMD-ajurit ovat olleet luokattomia ja on mahdollista että ongelmasi ovat ajureissa eikä raudassa. Tällöin ainoa "korjaus" on vaihtaa näytönohjaimen tarjoajaa... Tosin tuollainen "grafiikat sekoaa ja kone jumiin" on kyllä yleensä rautavian merkki - mutta siinäkin on se ikävä puoli että se ei 100% varmuudella ole näyttis. Ainoa varma tapa varmistaa on testata ristiin (toinen kortti tässä koneesa, tämä kortti jossain muussa koneessa) ja se on tietty ongelma jos ei näyttiksiä pyöri nurkissa ylimääräisenä.
En jaksa tämän näytönohjaimen kanssa säätää enää yhtään ylimääräisiä kun on ihan riittävästi tullut käytettyä aikaa (muutama kuukausi), se vaihtuu lähiaikoina eri valmistajaan. Ja tämä vaihdos ei ole Jimmsin kanssa sovittu asia, ettei tule väärinymmärryksiä, vaan hankin uuden näytönohjaimen muualta.
 
Moi Jimm'sin väki. Toivoisin seuraaviin valvojaisiin Ryzen 3900X-bundlea kera NVidian näyttiksen (2070/2080). Olisi aika ostaa uudet komponentit. Onko toivomukseni turha? :hmm:
 
Viikko sitten tilattu osat uuteen tietokoneeseen ja nyt alkoi näytönohjaimesta (Asus GeForce RTX 2060 Super Dual OC EVO V2) toinen tuuletin pitämään todella rasittavaa rohinaa kun pyörii noin 60% teholla, kuuluu kuulokkeiden läpi. Meneekö tällainen takuun piikkiin?
 
En tiedä Jimmsin käytännöistä tämän osalta mutta yleisellä tasolla risa tuuletin on takuuasia. Itse ottaisin tilanteesta videota jossa äänet kuuluvat selvästi ja mukaan takuuhakemukseen niin homman pitäisi olla yksinkertaisempaa. Ja esim. sormella pysäyttää tuulettimen keskiöstä pyörintä että näkee selvästi tämän potkurin olevan se äänen lähde.
 
Viikko sitten tilattu osat uuteen tietokoneeseen ja nyt alkoi näytönohjaimesta (Asus GeForce RTX 2060 Super Dual OC EVO V2) toinen tuuletin pitämään todella rasittavaa rohinaa kun pyörii noin 60% teholla, kuuluu kuulokkeiden läpi. Meneekö tällainen takuun piikkiin?
Kannattaa kysellä suoraan Jimmsin chatista, niin saa nopeemmin ja varmemman vastauksen.
 

Onko näin, että ei tule mukana DP- tai edes hdmi-kaapelia?
Morjesta - selvitellään mitä kyseisen näytön mukana mahtaa tulla. Eiköhän tuolta joku liitäntävaihtoehto kylkijäisenä tule, tarkennetaan vielä että mikä ja vastaillaan tänne :)
 
Moi Jimm'sin väki. Toivoisin seuraaviin valvojaisiin Ryzen 3900X-bundlea kera NVidian näyttiksen (2070/2080). Olisi aika ostaa uudet komponentit. Onko toivomukseni turha? :hmm:
Mikään toivomus ei ole turha, varsinkaan kun kyse on Valvojaisista :) Saatamme tuon toiveen norsunluutornin suuntaan!
 
Viikko sitten tilattu osat uuteen tietokoneeseen ja nyt alkoi näytönohjaimesta (Asus GeForce RTX 2060 Super Dual OC EVO V2) toinen tuuletin pitämään todella rasittavaa rohinaa kun pyörii noin 60% teholla, kuuluu kuulokkeiden läpi. Meneekö tällainen takuun piikkiin?
Terve. Kuten tuolla kanssafoorumilainenkin jo mainitsi, niin universaalisti viallinen tuuletin on takuunalainen asia. Tilanteet ovat kuitenkin aina tapauskohtaisia, mutta hyvä aloitus on juuri tarkistaa tuo tuuletin silmämääräisesti ettei möhnää ilmene ja sitten tallentaa pieni nauhoite tuosta rohinasta ja laittaa vaikka se meille spostilla jotta voidaan arvioida paremmin!
 
Terve. Kuten tuolla kanssafoorumilainenkin jo mainitsi, niin universaalisti viallinen tuuletin on takuunalainen asia. Tilanteet ovat kuitenkin aina tapauskohtaisia, mutta hyvä aloitus on juuri tarkistaa tuo tuuletin silmämääräisesti ettei möhnää ilmene ja sitten tallentaa pieni nauhoite tuosta rohinasta ja laittaa vaikka se meille spostilla jotta voidaan arvioida paremmin!

Moro! Laitoin sähköpostilla viestiä ja liikkuvaa kuvaa.
 
Tuotteistajalle ehdotusta, Deltaco Gaming GAM-091 -kiintolevykotelo: GAM-091

Olisi piakkoin tarve ja jos löytyisi teiltäkin kilpailukykyiseen hintaan niin tietäisi mistä tilata. :smile:
 
Joko pian julkaisette maaliskuun tarjoukset?
On kolmen tonnin komponentit ostoskorissa tarjouksia odottamassa.
 
Morjesta - selvitellään mitä kyseisen näytön mukana mahtaa tulla. Eiköhän tuolta joku liitäntävaihtoehto kylkijäisenä tule, tarkennetaan vielä että mikä ja vastaillaan tänne :)

Selvityksen jälkeen paketista paljastui HDMI-piuha. :)
 
Ei itselleni, mutta olisi hyvä, jos olisi aina joku kiva virtalähde peruskokoonpanoihin tarjouksessa. Ei ole pakko olla Seasonic.
 
Huippua, että olette saaneet toimitusajat vuosien varrella tutuksi tulleeseen lähes-välittömään! :cigar:
 
@Jimm's Mitäs tapahtui Thermaltaken Core P1 mini-itx kotelolle, kun hävisi valikoimasta?
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs tilanne 3950x:n kanssa, eli onkohan niitä tulossa lähiaikoina lisää?

Tuotesivun viimeisin päivitys näyttää olevan helmikuulta:
 
Onhan se listoilla, maksaa vaan niin paljon, että köyhät (=minä) tippuu pois.

Katos vain, miten en eilen sitä haulla löytänyt...


Tosin toisesta "kotimaisesta" liikkeestä yli satkun halvemmalla, taitaa mennä tilaus sinne.

Hintaahan tuolla on, itse revin tuosta AIOn ja PSUn pois. Ulkoinen radi hoitelee jäähdytyksen, kotelo vain ulkonäön takia.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom