Tuo "jakaa..." Ei ole pätkääkään lähettäjän käsissä. Tai siis on. Jos ostaja maksaa extrakuljetuksesta niin silloin sille on tiukempi toimituslupaus. Postihan juuri hidasti kirjeidenkin kulkua ja voit rahalla saada sen nopeammaksi kuten se oli aiemmin ilmaiseksi.
Kaupunkialueilla se on lähettäjän käsissä miten lähetys viedään postitoimipaikkaan, smarttiin tai suoraan kuluttajalle. Ihan perus 16-lähetys kulkee jopa samana päivänä, piti ihan testata tämä kun mainostettiin -> tilasin lauantaiaamuna Verkkokauppa.comista yhden lähetyksen (vaikka voisin noutaa sen Jätkäsaarestakin, 10min matka), noudin sen saman lauantain aikana noin klo 15-16 tuosta lähikaupan asiamiespostista. Tässä tapauksessa siis Vantaan Pakkalan palveluvarastosta tehtiin keräys (tuhansien muiden lähetysten ohella), kamat vietiin Vantaan logistiikkakeskukseen, siellä lajittelu ja sitten iltapäivällä lähti kuljetukseen ja minä noudin lähetyksen tosiaan ennen iltaa siinä neljän maissa.
Toinen esimerkki Telialta tilatusta tuotteesta, tilaus sisään sunnuntaina noin klo 23, maanantaina aamulla se on käsitelty Toijalan palveluvarastossa, minä noudin sen läheisen Prisman smartboksista noin 15:30.
Kirjeet ovat merkityksettömiä ja kuolevat pikkuhiljaa. Niitä voi vallan hyvin hidastaa jotta ihmiset oppivat sähköiset asioimistavat.
***
Kiitos Jimmylle vastauksesta, kyllä kehitystä tarvitaankin, että homma on tehokkaampaa. Kuten todettu, kulutustottumukset ovat muuttuneet ja logistiikan nopeus on avainasemassa sen suhteen miten kuluttaja valintansa tekee tai ei tee. Jää monta euroa ottamatta kuluttajilta jos jää maine pidempään päälle, että kamat eivät liiku kunnolla.
Itsellä pari tilausta sisällä, toinen on nyt mielestäni ke-to asti ollut tilassa, että tuote on varattu, odottaa lähetystä. Toiseen vasta odotetaan tuotetta. Mutta ei mikään paniikki sinällään, laitteiston muu kokoonpano ei vielä ole tullut eikä osaa ole edes vielä tilattu (cpu + gpu).