Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Järjestään ennen klo 14-15 tilattu tavara pitäisi saada liikkeelle samana päivänä ja jakaa seuraavana päivänä pl. haja-asutusalueet.
Tuo "jakaa..." Ei ole pätkääkään lähettäjän käsissä. Tai siis on. Jos ostaja maksaa extrakuljetuksesta niin silloin sille on tiukempi toimituslupaus. Postihan juuri hidasti kirjeidenkin kulkua ja voit rahalla saada sen nopeammaksi kuten se oli aiemmin ilmaiseksi.
 
Tai sitten jättää logistiikan muille tahoille jos ei itse saa sitä toimimaan? Jää aikaa keskittyä siihen omaan ydinosaamiseen.

Miksiköhän Elisan, Telian ja Verkkokaupan kamat ovat joskus samana päivänä, yleensä viimeistään seuraavana päivänä perillä? Ne lähtevät liikkeelle suoraan Postin palveluvarastoista jolloin ne ovat lähes välittömästi jo pakettivirrassa.

3-5 päivän toimitusaika oli ok joskus kolme, ehkä viisi vuotta sitten. Järjestään ennen klo 14-15 tilattu tavara pitäisi saada liikkeelle samana päivänä ja jakaa seuraavana päivänä pl. haja-asutusalueet.

Hei! Asiaa on avattu aikaisemmin syvällisemminkin, mutta lyhykäisyydessään meillä on menossa logistiikkapuolen kokonaisvaltaisempi kehitysprojekti lisärekryineen ja uusine systeemeineen, joiden opettelussa menee vanhoillakin tekijöillä aikansa. Tämän kokoisessa operaatiossa muutos näkyy asiakkaiden näkökulmasta turhan hitaasti, mutta uskomme vahvasti että pahin on takanapäin!
 
@Jimm's Kysymys koskien takuuta. Ostin tämän paketin jouluna siskolleni, mutta hiiren rulla ei toimi oikein. Kysymys kuuluu tarviiko koko paketti lähettää takuisiin vai voiko lähettää pelkän hiiren?
 
Tuo "jakaa..." Ei ole pätkääkään lähettäjän käsissä. Tai siis on. Jos ostaja maksaa extrakuljetuksesta niin silloin sille on tiukempi toimituslupaus. Postihan juuri hidasti kirjeidenkin kulkua ja voit rahalla saada sen nopeammaksi kuten se oli aiemmin ilmaiseksi.

Kaupunkialueilla se on lähettäjän käsissä miten lähetys viedään postitoimipaikkaan, smarttiin tai suoraan kuluttajalle. Ihan perus 16-lähetys kulkee jopa samana päivänä, piti ihan testata tämä kun mainostettiin -> tilasin lauantaiaamuna Verkkokauppa.comista yhden lähetyksen (vaikka voisin noutaa sen Jätkäsaarestakin, 10min matka), noudin sen saman lauantain aikana noin klo 15-16 tuosta lähikaupan asiamiespostista. Tässä tapauksessa siis Vantaan Pakkalan palveluvarastosta tehtiin keräys (tuhansien muiden lähetysten ohella), kamat vietiin Vantaan logistiikkakeskukseen, siellä lajittelu ja sitten iltapäivällä lähti kuljetukseen ja minä noudin lähetyksen tosiaan ennen iltaa siinä neljän maissa.

Toinen esimerkki Telialta tilatusta tuotteesta, tilaus sisään sunnuntaina noin klo 23, maanantaina aamulla se on käsitelty Toijalan palveluvarastossa, minä noudin sen läheisen Prisman smartboksista noin 15:30.

Kirjeet ovat merkityksettömiä ja kuolevat pikkuhiljaa. Niitä voi vallan hyvin hidastaa jotta ihmiset oppivat sähköiset asioimistavat.

***

Kiitos Jimmylle vastauksesta, kyllä kehitystä tarvitaankin, että homma on tehokkaampaa. Kuten todettu, kulutustottumukset ovat muuttuneet ja logistiikan nopeus on avainasemassa sen suhteen miten kuluttaja valintansa tekee tai ei tee. Jää monta euroa ottamatta kuluttajilta jos jää maine pidempään päälle, että kamat eivät liiku kunnolla.

Itsellä pari tilausta sisällä, toinen on nyt mielestäni ke-to asti ollut tilassa, että tuote on varattu, odottaa lähetystä. Toiseen vasta odotetaan tuotetta. Mutta ei mikään paniikki sinällään, laitteiston muu kokoonpano ei vielä ole tullut eikä osaa ole edes vielä tilattu (cpu + gpu).
 
@Jimm's Kysymys koskien takuuta. Ostin tämän paketin jouluna siskolleni, mutta hiiren rulla ei toimi oikein. Kysymys kuuluu tarviiko koko paketti lähettää takuisiin vai voiko lähettää pelkän hiiren?

Usein bundlet ovat valmistajan näkökulmasta kokonaisuus, jolloin koko setti pitää takuuvaihtaa ongelmien ilmetessä. Asian voit kuitenkin varmistella takuupuoleltamme, kun täytät takuulomakkeen!
 
Eilen luin toisaalla et oli mennyt 7 viikkoa ja palautettu rahat kun ei pystytty toimittamaan.

Onkohan sitten ollut joku eksoottinen komponentti tilauksella, jota ei olla saatu enää ollenkaan? Silloin kun korvaavaa tuotetta ei löydy, on tilauksen peruutus yksi vaihtoehto.
Kasaamossammekin on runsaasti tilauksia sisällä, mutta omissa kokoonpanoissamme käytämme siis komponentteja, joiden saatavuus on yleisesti ottaen hyvä.
 
Olisiko Asrockin uusi AM4-kannan X470D4U-palvelinemolevy tulossa joskus valikoimaan?

Sellainen olisi juuri omaan käyttöön täydellinen, varsinkin jos Ryzen 3700 tulee olemaan hyvä tuote korvaamaan nykyisen Ryzen 1700:sen, 1700 taas korvaisi vanhan LGA 1366-palvelimen jos sille löytyisi hyvä palvelinemolevy jossa on IPMI.

Tuotelinkki: ASRock Rack > X470D4U

Ei ainakaan toistaiseksi näyttänyt olevan saatavilla :(
 
Nonni, siitä huolimatta että on väki ollut vähän nyrpeänä logistiikan tahmean toiminnan vuoksi tuli pistettyä hyllyssä oleva näytönohjain juuri äsken tilaukseen. Jännityksellä odottelemaan miten käy. :nb:
 
Nonni, siitä huolimatta että on väki ollut vähän nyrpeänä logistiikan tahmean toiminnan vuoksi tuli pistettyä hyllyssä oleva näytönohjain juuri äsken tilaukseen. Jännityksellä odottelemaan miten käy. :nb:

Oman edellisviikon setin perusteella jos et aspaa pingaa että on Suuri ATK-Hätä niin voit odottaa että 4-5 työpäivää että on perillä.

Tietty jos tilasit kotiinkannettuna niin sitten kai tulee nopeammin. Ylläoleva siis postiin / pakettimaattiin tilattuihin.
 
Mikähän tilanne RMA-jonojen suhteen? Huomenna tulee kaks viikkoa siitä kun näyttö saapui Jimmsille takaisin.

10.2 tilasin näytön kotiinkuljetuksella, tuli todella nopeasti mutta tulikin väärä malli. Samana päivänä kyselin koirien ja kissojen avustuksella kyytiä kavereista ja lähipiiristä ja lähdettiin lopulta isoveljen avustuksella kuskaamaan väärää näyttöä liikkeeseen ja sain oikean mallin tiskiltä tilalle. Niin ja siinä välissä tuli odoteltua asiakaspalvelusta vastausta 2h sitä koskaan saamatta. Oikean näyttöpaketin liikkeestä haettua ja kotiinpäästyä sitten paljastui että näytössä oli yläreunassa naarmu, ja takaosan liitinpaneelin suojaluukku puuttui kokonaan.

Posti haki paketin 18.2 ja seuraavana aamuna se oli vastaanotettu Jimmsiin takaisin. 22.2 tuli sähköpostia että se on otettu takuukäsittelyyn. Sen jälkeen homma ei ole edennyt mihinkään suuntaan ilmeisesti? Lähtikö näyttö maailmalle (Samsungille) tarkempaan syyniin vai mistä kiikastaa?

Kiitos tosin asiakaspalvelupäällikölle joka on pitänyt minua edes jotenkin ajantasalla asian suhteen.

PS. näyttö oli käytössä muutaman päivän ja takuuajasta kohta mennyt jo kuukausi :'D
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tilanne RMA-jonojen suhteen? Huomenna tulee kaks viikkoa siitä kun näyttö saapui Jimmsille takaisin.

10.2 tilasin näytön kotiinkuljetuksella, tuli todella nopeasti mutta tulikin väärä malli. Samana päivänä kyselin koirien ja kissojen avustuksella kyytiä kavereista ja lähipiiristä ja lähdettiin lopulta isoveljen avustuksella kuskaamaan väärää näyttöä liikkeeseen ja sain oikean mallin tiskiltä tilalle. Niin ja siinä välissä tuli odoteltua asiakaspalvelusta vastausta 2h sitä koskaan saamatta. Oikean näyttöpaketin liikkeestä haettua ja kotiinpäästyä sitten paljastui että näytössä oli yläreunassa naarmu, ja takaosan liitinpaneelin suojaluukku puuttui kokonaan.

Posti haki paketin 18.2 ja seuraavana aamuna se oli vastaanotettu Jimmsiin takaisin. 22.2 tuli sähköpostia että se on otettu takuukäsittelyyn. Sen jälkeen homma ei ole edennyt mihinkään suuntaan ilmeisesti? Lähtikö näyttö maailmalle (Samsungille) tarkempaan syyniin vai mistä kiikastaa?

Kiitos tosin asiakaspalvelupäällikölle joka on pitänyt minua edes jotenkin ajantasalla asian suhteen.

PS. näyttö oli käytössä muutaman päivän ja takuuajasta kohta mennyt jo kuukausi :'D

Moikka! Tästä on tosiaan logien mukaan mennyt tiedot ja kuvat helmikuun viimeisellä viikolla eteenpäin, koska näytön pakkaus on ollut puutteellinen. Kyselen, missä mennään tällä hetkellä, näyttäisi olevan edelleen käsittelyssä -tilassa!
 
Kuinkas kauan mahtaa mennä tällä hetkellä rma-takuutapausten käsittelyissä? Sain tänä aamuna ilmoituksen että rma- hakemus on hyväksytty näytönohjaimesta joten voisin sen laittaa sen puoleen tulemaan. Harmittaa hiukan kun on vielä ryzen kokoonpano ilman integroitua näytönohjainta joten kone on sitten täysin pimeänä niin kauan ennenkuin saa uuden kortin, ellei uutta ole mahdollisuuksia saada jo samantien tilalle? Näytönohjain pelittää siis alikellotettuna mutta jo vakiona se kaatuilee joten vielä tällä hetkellä alikellotettuna käytössä kiinni koneessa.
 
Kuinkas kauan mahtaa mennä tällä hetkellä rma-takuutapausten käsittelyissä? Sain tänä aamuna ilmoituksen että rma- hakemus on hyväksytty näytönohjaimesta joten voisin sen laittaa sen puoleen tulemaan. Harmittaa hiukan kun on vielä ryzen kokoonpano ilman integroitua näytönohjainta joten kone on sitten täysin pimeänä niin kauan ennenkuin saa uuden kortin, ellei uutta ole mahdollisuuksia saada jo samantien tilalle? Näytönohjain pelittää siis alikellotettuna mutta jo vakiona se kaatuilee joten vielä tällä hetkellä alikellotettuna käytössä kiinni koneessa.

Moikka! Jono elää koko ajan, mutta sinun kannattaa kyllä lähettää tuote meille hetimiten niin ehtii sitten nopeammin myös käsittelyyn. Kirjoitushetkellä alle viikko käsittelyjonoa, torstaissa taidetaan mennä.
 
Moikka! Tästä on tosiaan logien mukaan mennyt tiedot ja kuvat helmikuun viimeisellä viikolla eteenpäin, koska näytön pakkaus on ollut puutteellinen. Kyselen, missä mennään tällä hetkellä, näyttäisi olevan edelleen käsittelyssä -tilassa!

Teiltä tupsahtikin viestiä täällä foorumilla tuossa iltapäivällä ja sovittiinkin jo että korvaava yksilö tulee kotiinkuljetuksella kun en saa kyytiä hommattua liikkeeseenne :) fillarilla toki pääsee, mutta meikäläisen takatarakka on vähän turhan pieni noin isolle paketille :D

Paketti lähti näemmä heti Postin matkaan ja on lajiteltu jo Liedossa. Eiköhän se huomenna ole perillä täällä Raision keskustassa ellei posti ala hidastelemaan. Nyt vaan peukut pystyyn että ei tuu jotain muita vikoja tilalle kun edellisistä päästiin eroon. Kiitos kuitenkin suuresti että tuon jättikokoisen paketin lähettely edestakaisin hoituu näin kätevästi "ovelta ovelle".
 
Onko mahdollista saada valikoimiin Nvidia Shield TV:tä, koska jostain kumman syystä kyseistä boxii myy suomessa vaan yksi ainut putiikki?
 
Hieman on tosiaan hidastunut käsittelyajat, ja ei niin nopeaa asiakaspalvelua ole mitä ennen. Mutta kuitenkin homma toimii kohtuullisesti, toivotaan että palaa siihen mitä se ennen oli.

Aina pitänyt plussana jimmsillä tätä ilmaista postia, toivottavasti pysyykin niin. Ja aina välillä piristää tuollainen pieni asia, kuin mini karkkipussi paketissa :) ( joku tietty summa pitää olla että laitetaan, varmaan )?

Toivotaan että nämä tuotteiden saapumisajat jimmsillekin normalisoituisi.
 
Tänne ainakin lähti paketti toimitusajan puitteissa (1-4 päivää), lauantaina laitoin tilauksen ja tänään ilmestyi seurantakoodia sähköpostiin :tup: pääsee viimeistelemään atk:ta viikonlopuksi jos posti ei sössi matkalla :lol:
 
Positiivista palautetta täytyy antaa muutamien negatiivisten joukkoon. :kahvi:
Eilen illalla tilattu tuotteet ja nyt seurantakoodi mailissa. :cigar2:

Kiiitooossshhhh!!! :kippis:
 
On nyt kestänyt sen verta pitkää tuossa Sapphire Radeon VII kortissa, niin rupesin miettimään että saako kaikki omansa sitten kun se 25kpl erä tulee, kun varasto näyttää -24kpl?
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 161
Viestejä
4 434 389
Jäsenet
73 505
Uusin jäsen
Jesse123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom