Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Voisiko Am4 Apujen & x4 950 hintoja tarkistaa? Tällä hetkellä kaikki Am4 Apu-piirit ovat Jimmsissä hinta.fi mukaan kalleimmat (ilman toimituskuluja).

Lisäksi noissa Apuissa on merkattu ydinmääräksi 6, 8, 10 & 12, kun Gpu ytimet on laskettu samaan.

Am3+ sarjan Fx 8300 ja 8320 prossun tuotetiedoissa on mainintana: "AMD:n tehokkain CPU!"
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy kyllä kysyä, loppuiko bundle ja otettiinko se pois tunnin sisään tästä viestistä? Tai sitten en vaan bongaa, mitä bundlea tässä nyt tarkoitetaan.

Muoks: Ellei sitten kyseessä ole tämä etusivun bundletarjous? Siinä ei kyllä saldot näytä vähissä olevalta.. MSI Z370 GAMING M5, ATX-emolevy + Intel i5-8600K -prosessori + 250GB WD Blue SSD -levy (Bundletarjous!) - 499,90€

Se on juurikin tuo. Vähiin käyminen on toki vähän suhteellista mutta tää myy siihen tahtiin että koettiin aiheelliseksi nostaa. Edellisen bundlesetin kohdalla tuli paljon kommenttia et "just ku olin ostamassa niin loppui!" - siksi heads up :)
 
Voisiko Am4 Apujen & x4 950 hintoja tarkistaa? Tällä hetkellä kaikki Am4 Apu-piirit ovat Jimmsissä hinta.fi mukaan kalleimmat (ilman toimituskuluja).

Lisäksi noissa Apuissa on merkattu ydinmääräksi 6, 8, 10 & 12, kun Gpu ytimet on laskettu samaan.

Am3+ sarjan Fx 8300 ja 8320 prossun tuotetiedoissa on mainintana: "AMD:n tehokkain CPU!"

Kiitos huomautuksesta, tarkistellaan!
 
Pistäkää joku kaunis päivä laadukas ilmajäähy tarjoukseen, esim. Noctuan NH-U12S. ;)
 
Pistäkää joku kaunis päivä laadukas ilmajäähy tarjoukseen, esim. Noctuan NH-U12S. ;)
Ennemmin kun tulisi varastoon jotain Thermalrightin Macho 120:stä.
Huomattavasti paremmalla bang per buckilla kuin Noctuat ja todennäköisesti akustisesti paljon paremmalla tuulettimellakin.
NH-U12P:n ja tuon U12S:n mukana tulleet NF-P12 ja NF-F12 tuulettimet ovat olleet todella keskinkertaisia PR BS hökötyksiä.

Todennäköisesti toimisi myös nätisti passiivisenakin tai jollain ilmanohjaimella kotelon takatuulettimen ilmavirralla kun on harva ripaväli.
Tosiaan tuossa aika lähellä monia 140mm tuulettimellisia jäähyjä:
Thermalright Macho 120 SBM CPU Cooler Review


Vaikka tuntuukin nyt jääneen muodista niin Thermalright on yksi ensimmäisiä lämpöputkia käyttämään alkaneista jäähyvalmistajista ja edelleen kärkipäässä suorituskyvyssä ja vielä hyvällä hinnalla.
 
Toivottavasti joskus tulevaisuudessa bundleja olisi tarjolla myös mATX-koossa vaikka Ryzen 2nd genin kanssa (tai miksei aikanaan Intelinkin Coffee Laken seuraajan kanssa). ;)
 
@Jimm's Hei, ette sattumoisin löytäisi tätä valikoimaan CW-8960027 eli corsairin AiO H80i GT/H100i GTX/H110i GT malleille intel kiinikkeitä, amd kiinnikket teiltä vissiin löytyykin. nimittäin tuli ostettua käytettynä ilman kiinnikeitä gpu leikkeihin ja tulikin todettua että eihän se mene millään kraken g10...
 
Samaten tuotekuvauksessa typo: "Lisäksi saat Asus Cashbackin mukaan tästä ostoksesta yhteensä 35€ rahaa takasisin, kun käyt lunastamassa etusi alla olevan ohjeen mukaisesti"

Nimike korjattiin jo eilen, toinen typo nyt fiksattu myös. Kiitos huomautuksesta :)
 
@Jimm's Hei, ette sattumoisin löytäisi tätä valikoimaan CW-8960027 eli corsairin AiO H80i GT/H100i GTX/H110i GT malleille intel kiinikkeitä, amd kiinnikket teiltä vissiin löytyykin. nimittäin tuli ostettua käytettynä ilman kiinnikeitä gpu leikkeihin ja tulikin todettua että eihän se mene millään kraken g10...

Kysellään!
 
Onkos teillä vielä ongelmia varaston puolella? Meinaan laittaa tilausta sisään, mutta jos joudun odottelemaan kaksi-neljä päivää, että varastotuotteet edes lähtevät postin matkaan, niin tilaan kyllä muualta.
 
Onkos teillä vielä ongelmia varaston puolella? Meinaan laittaa tilausta sisään, mutta jos joudun odottelemaan kaksi-neljä päivää, että varastotuotteet edes lähtevät postin matkaan, niin tilaan kyllä muualta.

Eipä mitään suoranaisia ongelmia, ruuhkaa vaan. Pääsääntöisesti 1-4 työpäivän toimitusaika-arvio toteutuu, mutta samat ohjeet pätee edelleen, eli "pakko saada viikonlopuksi" -tyyppisissä skenaarioissa kannattaa ottaa yhteyttä chatissa, yksärillä tai puhelimella.
 
EVGA G2 750 virtalähteen laitoin takuuseen. Laite on 11.1.2018 vastaanotettu, 12.1.2018 ilmoitettu että korvaava tuote, EVGA G3 750 on tilattu.

Yhä odotellaan virtalähdettä, saatavuudet ilmeisesti todella huonot.

Kauankohan on kohtuullinen odotusaika näissä tapauksissa?

Vaihto eri valmistajan vastaaviin laitteisiin kaatunut liian suureen välirahaan. Viimemmäksi tähän malliin Seasonic Prime Ultra Gold, 138€ | Hinta.fi, joka muualla 30e halvempi. :(



Edit. Jimms pudotti seasonicin hintaa ja vaihto onnistui. :):tup:
 
Viimeksi muokattu:
EVGA G2 750 virtalähteen laitoin takuuseen. Laite on 11.1.2018 vastaanotettu, 12.1.2018 ilmoitettu että korvaava tuote, EVGA G3 750 on tilattu.

Yhä odotellaan virtalähdettä, saatavuudet ilmeisesti todella huonot.

Kauankohan on kohtuullinen odotusaika näissä tapauksissa?

Vaihto eri valmistajan vastaaviin laitteisiin kaatunut liian suureen välirahaan. Viimemmäksi tähän malliin Seasonic Prime Ultra Gold, 138€ | Hinta.fi, joka muualla 30e halvempi. :(

Moi! Laitatko RMA-numerosi yksärillä, niin tarkistellaan tuo tilanne! Näytönohjainten suuri kysyntä heijastuu valitettavasti myös varsinkin tehokkaiden virtalähteiden saatavuuteen tukkuri- ja valmistajatasolla.
 
Eipä mitään suoranaisia ongelmia, ruuhkaa vaan. Pääsääntöisesti 1-4 työpäivän toimitusaika-arvio toteutuu, mutta samat ohjeet pätee edelleen, eli "pakko saada viikonlopuksi" -tyyppisissä skenaarioissa kannattaa ottaa yhteyttä chatissa, yksärillä tai puhelimella.

Menee kauheaksi säädöksi. Mielestäni tässä ostajan ei tarvitsisi alkaa "taistella", että tuotteet saisi matkaan. Tuo 1-4 on aika moinen haarukka IMO. Eikös tuo pitäisi päivittää muotoon 3-5 päivää, kerta juuri mikään ei liiku 1-2 päivässä (omat viimeisimmät tilaukset, 5kpl)?

Mitä chattiin tulee, niin aika huonosti toimii. Kun kysyin, että mikäs tämä toimitus aika on, niin voivoteltiin, että on ruuhkaa ja asiakaspalvelija sulki chatin. Kohtuu tylyä toimintaa, aivan kuin luurin olisi löynyt korvaan. Että sellaista. Heikko esitys.

Ihan vakavasti harkitkaa nyt lisähenkilökunnan palkkaamista. Ei sovi unohtaa, että tämä foorumi on teille erinomainen alusta uusien työntekijöiden etsimiseen monestakin syystä.

Se, mikä tässä jutussa on eniten väärin on se, että asiakas joutuu tälläisen postauksen edes kirjoittamaan. Taidan tilata seuraavat pari vuotta Ruotsin puolelta, kerta alkaa kyllästyttämään tämä teidän selittely.
 
Menee kauheaksi säädöksi. Mielestäni tässä ostajan ei tarvitsisi alkaa "taistella", että tuotteet saisi matkaan. Tuo 1-4 on aika moinen haarukka IMO. Eikös tuo pitäisi päivittää muotoon 3-5 päivää, kerta juuri mikään ei liiku 1-2 päivässä (omat viimeisimmät tilaukset, 5kpl)?

Mitä chattiin tulee, niin aika huonosti toimii. Kun kysyin, että mikäs tämä toimitus aika on, niin voivoteltiin, että on ruuhkaa ja asiakaspalvelija sulki chatin. Kohtuu tylyä toimintaa, aivan kuin luurin olisi löynyt korvaan. Että sellaista. Heikko esitys.

Ihan vakavasti harkitkaa nyt lisähenkilökunnan palkkaamista. Ei sovi unohtaa, että tämä foorumi on teille erinomainen alusta uusien työntekijöiden etsimiseen monestakin syystä.

Se, mikä tässä jutussa on eniten väärin on se, että asiakas joutuu tälläisen postauksen edes kirjoittamaan. Taidan tilata seuraavat pari vuotta Ruotsin puolelta, kerta alkaa kyllästyttämään tämä teidän selittely.

Hei ja kiitos palautteesta! Tuo kuvaamasi chattikeskustelun kulku ei ole asiakaspalvelukäytäntömme mukainen. Ilmoitatko esim. yksärillä lisätiedot, niin saadaan palaute vietyä eteenpäin ja voimme samalla puuttua tarkemmin epäkohtiin.

1-4 työpäivää on "aina" ollut hyllytuotteiden toimitusaika-arviona, ja muulloin kun ruuhka-aikoina (Black Friday, Assyt, Joulu) olemmekin yleensä onnistuneet ylittämään asiakkaidemme odotukset kirkkaasti. Tavallista suurempien tilausmäärien vuoksi (näytönohjainten ja virtalähteiden suuri kysyntä vaikuttaa osaksi) emme tänä talvena ole entiseen malliin saaneet syntynyttä ruuhkaa purettua, kiireavusta huolimatta. Kirimme onneksi koko ajan, ja tulevana viikonloppuna onkin talkoomielessä tarkoitus purkaa tuota ruuhkaa entisestään.
 
Viimeksi muokattu:
Hei ja kiitos palautteesta! Tuo kuvaamasi chattikeskustelun kulku ei ole asiakaspalvelukäytäntömme mukainen. Ilmoitatko esim. yksärillä lisätiedot, niin saadaan palaute vietyä eteenpäin ja voimme samalla puuttua tarkemmin epäkohtiin.

1-4 työpäivää on "aina" ollut hyllytuotteiden toimitusaika-arviona, ja muulloin kun ruuhka-aikoina (Black Friday, Assyt, Joulu) olemmekin yleensä onnistuneet ylittämään asiakkaidemme odotukset kirkkaasti. Tavallista suurempien tilausmäärien vuoksi (näytönohjainten ja virtalähteiden suuri kysyntä vaikuttaa osaksi) emme tänä talvena ole entiseen malliin saaneet syntynyttä ruuhkaa purettua. Kirimme onneksi koko ajan, ja tulevana viikonloppuna onkin talkoomielessä tarkoitus purkaa tuota ruuhkaa entisestään.

pois
 
Viimeksi muokattu:
Haluaisin vain näin sivuhuomautuksena sanoa, että kiire avun saaminen ei ole niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella. Pitäisi saada oikeanlainen tyyppi tai useampi, kouluttaa ne hommaan, tämä koulutus myös sitoo työntekijän työpanoksen kun hän voisi olla purkamassa tilausjonoa. Sitten antaa monoa kun tilausjono purettu tai tilanne "normalisoituu". Ei monikaan lähde, eikä uutta tyyppiä voi ottaa noin vain jos on väliaikainen ruuhka.
En uskokaan että @Jimm's tahallisesti heikentää asiakaspalvelua, vaan tekevät parhaansa tiukassa tilanteessa nykyisin hyvin kilpailussa (ketjut, verkkokaupat, ulkomaan kilpailu jne) tuotesektorissa.

En ole sidoksissa Jimm'siin, tätä viestiä ei sponsoroitu, enkä ole koskaan edes (vielä) tilannut Jimm'siltä.
 
En jaksa, tässä ihan julkisesti. Teen jo nyt paljon enemmän kuin olisi tarvis.

Kiitos lisätiedoista ja -palautteesta! Kyseinen henkilö ei ole tällä hetkellä paikalla, mutta välitin palautteen asiakaspalvelun esimiehelle lisätoimenpiteitä varten. Tuo tilausnumero tai esim. asiakasnumerosi olisi sikäli ollut hyödyllinen tieto (yksärillä tietoturvasyistä) että oltaisiin saatu tarkempi chattihistoria esiin. Ilman sitä on mahdoton sanoa, onko Aleksi sulkenut chatti-ikkunan epähuomiossa.

Luonnollisesti tässä tapauksessa olisi pitänyt välittää tieto toimituspäivätoiveesta pakkaamoon, syvimmät pahoittelut että näin ei olla toimittu! Mikäli asia on vielä ajankohtainen, niin laita tilausnumero yksärillä, hoidan asian heti.

Sivuhuomiona mainittakoon, että vaikka chatti-ikkuna "sulkeutuu", niin keskustelua voi jatkaa suoraan lähettämällä uutta viestiä ketjun jatkoksi.
 
Kylläpä sitä osaa jotkut olla peppukipeitä. Kun tilauksia tulee hirveät määrät niin ei sille nyt vain voi mitään että niiden toimituksessa kestää pidempään kuin normaalisti. Kuten tarmo tuossa totesikin niin ei se ihmisten palkkaus ole ihan niin helppoa varsinkaan Suomessa.
 
Kylläpä sitä osaa jotkut olla peppukipeitä. Kun tilauksia tulee hirveät määrät niin ei sille nyt vain voi mitään että niiden toimituksessa kestää pidempään kuin normaalisti. Kuten tarmo tuossa totesikin niin ei se ihmisten palkkaus ole ihan niin helppoa varsinkaan Suomessa.

Meitä asiakkaita on moneen junaan ja joillekkin nopea toimitus on tärkeämpi kuin toisille. Henk. kohta tässä on ollut useampia tilauksia, joissa pitkittyneet ja aikaisemmasta poikkeavat toimitusaikataulut(ennen samana päivänä tai ihan viimeistään seuraavana) ovat aiheuttaneet harmia ja myös taloudellista tappiota. Semmoista peppukipeetä.
 
onko jimmssillä puhelinkuuloke -> pc adapteri eli trrs -> vihreä ja pinkki 3.5mm
 
Meitä asiakkaita on moneen junaan ja joillekkin nopea toimitus on tärkeämpi kuin toisille. Henk. kohta tässä on ollut useampia tilauksia, joissa pitkittyneet ja aikaisemmasta poikkeavat toimitusaikataulut(ennen samana päivänä tai ihan viimeistään seuraavana) ovat aiheuttaneet harmia ja myös taloudellista tappiota. Semmoista peppukipeetä.
No eipä tuohon voi sanoa muuta kuin että oma moka antaa noin iso luotto toimitusketjuun jossa on myös mukana Posti jolla on tapana hukata lähetyksiä ja kuljettaa niitä ympäri Suomea. Itse pidän oletuksen että nettikaupoista ei saa mitään alle viikossa. Jos heti haluaa niin paras hakea liikkeestä.
 
No eipä tuohon voi sanoa muuta kuin että oma moka antaa noin iso luotto toimitusketjuun jossa on myös mukana Posti jolla on tapana hukata lähetyksiä ja kuljettaa niitä ympäri Suomea. Itse pidän oletuksen että nettikaupoista ei saa mitään alle viikossa. Jos heti haluaa niin paras hakea liikkeestä.

Nyt joudun kyllä kommentoimaan omaa kokemustani koska omat tilaukseni Jimmsille pyörii nelinumeroisissa summissa eikä se ensimmäinen luku ole ykkönen eikä kakkonen ja kolmonenkaan ei enää riitä. Olen tilannut jo useamman vuoden, eri vuoden ajankohtina ja nyt poikkeuksellisesti näyttää olevan kiirusta Jimmsin porukalla. Itsekin odottelen tilaustani jonka tein eilen että jos lähtisi huomenna mahdollisesti matkaan. Aiemmin skenaariot on menneet niin että Tilaus |Yö| Matkaan |Yö| Tuote lähimmässä postissa. En tiedä mistä johtuu että Jimmsiltä lähteneet paketit ovat aina tulleet ajallaan. Ainoa täs parin vuoden sisään joutu odottelemaan kun Posti töppäili Helsingin seudulla jotain kun olin tilannut kilpailijalta. Hauskaahan tässä on se että olenpa vielä Postilla töissä. Kannattaisko io-techiläisten siirtyä Postille töihin kun minulla ainakin tullu hyvin paketit perille ja vielä ajallaan poislukien nykyinen tilanne joka sekään ei johdu Postista:).

PS:Mielikuvitus lähti täs yks päivä laukkaamaan ja tuli mieleen että onko Postilla joku "ykkösprioriteetin" linjasto jolle menee kaikkien työntekijöiden paketit ettei tarvi työnantajaa kohtaan olla äreä kun paketti ei tulekaan. :rofl:

PPS: Jos Jimms voisi varmistaa oman pakettini lähdön huomenna niin voin nakata tilausnumeron jos sopii? =)
 
No eipä tuohon voi sanoa muuta kuin että oma moka antaa noin iso luotto toimitusketjuun jossa on myös mukana Posti jolla on tapana hukata lähetyksiä ja kuljettaa niitä ympäri Suomea. Itse pidän oletuksen että nettikaupoista ei saa mitään alle viikossa. Jos heti haluaa niin paras hakea liikkeestä.

Rima on siellä, minne sen kukin asettaa. Tarpeita on monia, samoin odotuksia. Itse tilaan kymmeniä lähtetyksiä erillaisista nettikaupoista vuodessa ja pitää kyllä kokemukseni perusteella sanoa, että tavaran lähteminen varastolta samana päivänä on enemmänkin normi kuin poikkeus, oli sitten kyseessä sitten suomalainen tai eurooppalainen tai aasialainen nettikauppa.

Enköhän ole tässä tuonut jo turhautumiseni aivan riittävästi esille, mutta olet kyllä ihan oikeassa, että tein mokan, kun oletin jimmsin jo selvittäneen ruuhkat. Perustin oletukseni toimitusaikataulusta aikaisempaan asiakaskokemukseeni. Vuosia tilanneena olen tottunut siihen, että esim. keskiviikkoiltana tehty tilaus on perjantaina postissa odottamassa noutoa ja se on oikeastaan ollut suurin syy, miksi olen Jimmstä tilannut.


Jos heti haluaa niin paras hakea liikkeestä.
Joo, ihan totta. Mutta onko toimitus seuraavaksi päiväksi ylivoimainen vaatimus? Kysymyksen voi kääntää myös näin päin, että tilaisitko mielummin kaupasta, joka toimittaa seuraavaksi päiväksi vai kaupasta, joka toimittaa kun toimittaa? Onko täsmällisyys liikaa vaadittu? Annetaanko toimitusajasta "arvio" vai annetaanko toimitusaika?

Jimms puolelta korjausliikkeet käynnissä ja peukut siitä.

Eihän tuo edes estä vastaamista? Voit silti kirjoittaa viestisi ja joko aiempi tai seuraava asiakaspalvelija vastaa.

Kiitos tiedosta. Eipä tuo toimintalogiikka ollut selvillä, kerta aikaisemmin en ole sitä edes tarvinnut. Joissain chateissä koko viestiketju vain katoaa. Mistäpä sitä tietää.

Nyt joudun kyllä kommentoimaan omaa kokemustani koska omat tilaukseni Jimmsille pyörii nelinumeroisissa summissa eikä se ensimmäinen luku ole ykkönen eikä kakkonen ja kolmonenkaan ei enää riitä.

Niin, kyllähän näissä tilauksissa ja asiakkuuksista voi olla isoista summista kyse.
 
Niin, kyllähän näissä tilauksissa ja asiakkuuksista voi olla isoista summista kyse.

Hyvä että ymmärrät asiat tahalteen väärin. Pointti oli että en ole ihan yhtä tai kahta tilausta tehnyt tämän lafkan kanssa. :facepalm:

Mutta onnea vaa tulevaisuuteen kun tuolla asenteella oot liikenteessä :):):)
 
@Jimm's onko missä vaiheessa tulossa Ryzen 3 2200G ja Ryzen 5 2400G varastoon?
Huomenta! Tarkistellaan tätä asiaa tuotevastaavalta ja palataan asiaan kunhan saadaan jotain tietoa saatavuudesta. :)

Edit: julkaisu on tosiaan 12.2.
 
Viimeksi muokattu:
@Jimm's onko missä vaiheessa tulossa Ryzen 3 2200G ja Ryzen 5 2400G varastoon?
Huomenta! Tarkistellaan tätä asiaa tuotevastaavalta ja palataan asiaan kunhan saadaan jotain tietoa saatavuudesta. :)
Epäilen vahvasti että Jimmssi on NDA:n alainen firma ja vastaus tulee 12.2 samalla kun saa testit yms julkaista. Kuitenki niillä jo sinetöidyssä takahuoneessa lavallinen odottamassa mutta niistä ei saa puhua.
 
Anteeksi suorasukaisuuteni ja julkituontini, mutta mitä viime postauksia olen seurannut, saan kyllä kuvan että ihmiset ovat kyllä nykyään niin "minullekaikkihetinyt"-asenteella liikkeellä. Kaikki pitäisi saada heti ja samantien, ilman mitään selittelyä. Vaikka postiauto palaisi poroksi ja paketti siinä mukana, ei se taida sekään olla riittävä syy. Vaikka lisäpalkkaus on tehty, se mitä @tarmo2011 aiemmin sanoi tuosta perehdyttämisestä ja asiakaspalvelulaadun ylläpidosta on hyvin totta. Se että palkataan lisävoimaa, ei tarkoita sitä että uutta henkilöä kätellään ovella ja osoitetaan tämän jälkeen piste missä seisot ja teet työt. Siihen kuuluu pikkusen enemmän palikoita, mitkä tapahtuu ennen tuota. Ihmiset ovat näköjään päässeet liian hyvään makuun toimitusaikojen kanssa jos päivän tai kahden lisä aiheuttaa jo ongelmia. Jos myöskin jättää esimerkiksi tuottavuuteen vaikuttavien asioiden tilauksen aivan viime tinkaan ja syyttää firmaa josta tilaa...siinä ei voi kun syyttää itseään. Jos on niin akuutti tilanne, se haetaan kivijalasta. Tai pidetään varalla ylimääräistä.

Omakohtaisia kokemuksia viime ajoilta: Toki, pari päivää max on tullut lisätoimitusaikaa, mutta en valita. RMA palvelu toimii kuin junan vessa, hakemuksen jätöstä 8min myöhemmin tulee hyväksyntä. RMA-paketti kun saapui Jimmsille, 1,5h myöhemmin ilmoitus että tapaus käsitelty ja uusi korvaava tuote tilattu. En näe että tästä voitaisiin parantaa. Aivan järjettömän hyvä ja nopea RMA.

Jimms! Kyllä te ruuhkat selvitätte!
 
Anteeksi suorasukaisuuteni ja julkituontini, mutta mitä viime postauksia olen seurannut, saan kyllä kuvan että ihmiset ovat kyllä nykyään niin "minullekaikkihetinyt"-asenteella liikkeellä. Kaikki pitäisi saada heti ja samantien, ilman mitään selittelyä. Vaikka postiauto palaisi poroksi ja paketti siinä mukana, ei se taida sekään olla riittävä syy. Vaikka lisäpalkkaus on tehty, se mitä @tarmo2011 aiemmin sanoi tuosta perehdyttämisestä ja asiakaspalvelulaadun ylläpidosta on hyvin totta. Se että palkataan lisävoimaa, ei tarkoita sitä että uutta henkilöä kätellään ovella ja osoitetaan tämän jälkeen piste missä seisot ja teet työt. Siihen kuuluu pikkusen enemmän palikoita, mitkä tapahtuu ennen tuota. Ihmiset ovat näköjään päässeet liian hyvään makuun toimitusaikojen kanssa jos päivän tai kahden lisä aiheuttaa jo ongelmia. Jos myöskin jättää esimerkiksi tuottavuuteen vaikuttavien asioiden tilauksen aivan viime tinkaan ja syyttää firmaa josta tilaa...siinä ei voi kun syyttää itseään. Jos on niin akuutti tilanne, se haetaan kivijalasta. Tai pidetään varalla ylimääräistä.

Omakohtaisia kokemuksia viime ajoilta: Toki, pari päivää max on tullut lisätoimitusaikaa, mutta en valita. RMA palvelu toimii kuin junan vessa, hakemuksen jätöstä 8min myöhemmin tulee hyväksyntä. RMA-paketti kun saapui Jimmsille, 1,5h myöhemmin ilmoitus että tapaus käsitelty ja uusi korvaava tuote tilattu. En näe että tästä voitaisiin parantaa. Aivan järjettömän hyvä ja nopea RMA.

Jimms! Kyllä te ruuhkat selvitätte!

Nettikauppoja on tietysti monia, ja ihmiset ostavat yleensä aina jollain perusteella tietystä verkkokaupasta.
Oli se syy sitten hinta, nopeus, suomalaisuus, takuun toimivuus tai aspa.
Aikasemmin olen tilannut jimmsiltä, sittä maanantaina tekemäni tilaus on varmasti tullut samalla viikolla. Nykyään ei ole ollenkaan varmaa, ja olen nykyään tilannut myös muista nettikaupoista.

Ja on ihan selkeää, että Jimmsillä ei ole pienintäkään aikomusta saada toimitusaikataulua kuntoon. Ei tarvitse kuin katsoa yhtiön liikevaihdon kehitystä: siinä kun liikevaihto on 5 vuoden aikana kaksinkertaistunut, niin samaan aikaan on palkattu 4 henkilöä lisää.
On ihan selvä, että pakkaamolla on jatkuva kiire jos sinne ei juurikaan ole palkattu uutta väkeä mutta myynti on kasvanut.
Toi 4 mitä on uutta palkattu, on tainnut mennä aspaan, chättiin sun muuhun. Aspa ja chätti toki toimii hyvin, mutta itselle tuotteiden toimitusaika on myös tärkeä kriteeri kauppaa valittaessa. Eikä se tällä hetkellä ole Jimms.
Johtoa tuntuu enemmän kiinnostavan maksimaalinen tuloksen tekeminen, ja pakkaamon henkilökunnan venyttäminen maksimityösuorituksiin, kuin nopea palvelu. Siinä ei tietenkään mitään väärää osakeyhtiön kannalta ole, mutta asiakkaiden kannalta ei ehkä ihanteellisin tilanne.
 
Nettikauppoja on tietysti monia, ja ihmiset ostavat yleensä aina jollain perusteella tietystä verkkokaupasta.
Oli se syy sitten hinta, nopeus, suomalaisuus, takuun toimivuus tai aspa.
Aikasemmin olen tilannut jimmsiltä, sittä maanantaina tekemäni tilaus on varmasti tullut samalla viikolla. Nykyään ei ole ollenkaan varmaa, ja olen nykyään tilannut myös muista nettikaupoista.

Ja on ihan selkeää, että Jimmsillä ei ole pienintäkään aikomusta saada toimitusaikataulua kuntoon. Ei tarvitse kuin katsoa yhtiön liikevaihdon kehitystä: siinä kun liikevaihto on 5 vuoden aikana kaksinkertaistunut, niin samaan aikaan on palkattu 4 henkilöä lisää.
On ihan selvä, että pakkaamolla on jatkuva kiire jos sinne ei juurikaan ole palkattu uutta väkeä mutta myynti on kasvanut.
Toi 4 mitä on uutta palkattu, on tainnut mennä aspaan, chättiin sun muuhun. Aspa ja chätti toki toimii hyvin, mutta itselle tuotteiden toimitusaika on myös tärkeä kriteeri kauppaa valittaessa. Eikä se tällä hetkellä ole Jimms.
Johtoa tuntuu enemmän kiinnostavan maksimaalinen tuloksen tekeminen, ja pakkaamon henkilökunnan venyttäminen maksimityösuorituksiin, kuin nopea palvelu. Siinä ei tietenkään mitään väärää osakeyhtiön kannalta ole, mutta asiakkaiden kannalta ei ehkä ihanteellisin tilanne.
Ehkä asiakkaiden näkökulmasta on positiivista se, että yritys on toiminnassa vielä kahden tai vaikka viiden vuoden päästä. Erikoisosaamista ja oikeasti palvelevaa asiakaspalvelua kun ei kokemukseni mukaan saa niin hyvin megaketjuista ja ulkomailta kuin alan erikoisliikkeistä. Selviytyminen nykyisessä globaalissa maailmassa on melkoista tasapainottelua palkka-ja muiden kulujen kanssa ja liikevaihto ei ole suoraan verrannollinen liikevoiton kanssa. Kukinhan tilaa juuri sieltä mistä kokee saavansa itselleen sen palvelun mikä on itselleen tärkein ja siihen on kaikille täysi oikeus yhtään vähättelemättä mikä on tärkeintä. Veikkaan ihan perstuntumalta, että katteet on pienentyneet 5 vuoden takaisesta, koska kilpailu on vain lisääntynyt, kuten myöskin asiakkaiden mahdollisuudet vertailla hintoja ja muita kriteerejä. Itse mielelläni kannan rahani alan erikoisliikkeistä, jos vain pörssi antaa myöten.
 
Naputtelen sitten minäkin pätkän. Asiakkaana tulee kesäkuussa kymmenen vuotta täyteen ja sinnepäin laskentatavalla sijoittanut Jimmssin tuotevalikomaan lähes kaksikymmentätuhatta jeniä tässä vuosien varrella, joten jonkin verran pohjia keskustella palvelusta, toimitusajoista sekä hinnoista. Viimeaikoina on kieltämättä menty hiukan alaspäin toimitusajoissa ja vastaavasti hintojen osalta taas muihin toimijoihin verrattuna ylöspäin!

Maailma muuttuu, siitä ei pääse mihinkään. Kilpailu kiristyy ja hengissä täytyy pysyä melkeinpä konstilla millä hyvänsä ei siinä mitään, mutta toivottavasti tämä ed.mainittu suuntaus on vain väliaikaista johtuen syystä mistä hyvänsä! Chatti sekä tämä nettipalstahomma ovat hyviä lisäpalveluita jotka eivät tietenkään ole ilmaisia, tämän kait kaikki tiedostavat tai ainakin pitäisi tiedostaa? Kun isolla loopilla vertaa Jimmssiä muihin kotimaisiin vastaaviin ja miksei myös ulkomaisiin niin joissain tuoteryhmissä inasen korkeammat hinnat ovat ainakin omasta mielestäni hyväksyttäviä/ymmärrettäviä mutta tuota toimitusaikojen venymistä ja sivuilla ilmoitettujen toimitusaikojen välillä paikkansa pitämättömyyttä ei oikein voi mitenkään perustella tai edes selitellä sillä taikka tällä syyllä! Jimmssin asiakkaana aion pysyä tulevaisuudessakin! Omalla kohdalla näitä myöhästymisiä ym ei ole sattunut kuin muutaman kerran ja kaikki RMA tapaukset sekä muut palvelut ovat toimineet 5/5, parempaa ei suomessa ole tarjolla eikä tule keski-euroopassakaan ihan heti vastaavaa vastaan!

Se missä saksalainen vetää tällä hetkellä Jimmssiä pataan ja huolella on juurikin tämä asiakkaalle annettava informaatio sekä palvelualttius tai miksi sitä nyt kukin haluaa kutsua (kyselelyihin vastaamisen nopeus, vastausten paikkansa pitävyys yms). Totta kai pelaavat ihan eritason resursseilla mutta itse en sulata selittelyjä tai pahoitteluja kun se, tämä ja tuo oli sitä tätä taikka tuota...Joskus aikoinaan oli HIFK:n A-junnujen pukukopin seinällä kissankokoisilla kirjaimilla omasta mielestäni maailman paras slogan "ÄLÄ SELITÄ, ÄLÄ KOSKAAN SELITÄ". Tuo pitää niin paljon sisällään ja sitä voi soveltaa niin monessa paikassa ja moneen asiaan että ei olisi välttämättä kovinkaan huono idea teipata teidän henkilökunnan pukukopin/taukotilan seinälle...

Että tämmösiä lähti vajaan viiskymppisen setämiehen kynästä tänään ja vieläpä limpparilinjalla näin saunan jälkeen ;)
 
Viimeksi muokattu:
Selviytyminen nykyisessä globaalissa maailmassa on melkoista tasapainottelua palkka-ja muiden kulujen kanssa ja liikevaihto ei ole suoraan verrannollinen liikevoiton kanssa.

Ilmeisesti et osaa googlea käyttää. Kun pari sekuntia käyttää googletteluun, niin huomaa että siinä ajassa kun liikevaihto on kaksinkertaistunut niin tulos on kolminkertaistunut.
 
Ilmeisesti et osaa googlea käyttää. Kun pari sekuntia käyttää googletteluun, niin huomaa että siinä ajassa kun liikevaihto on kaksinkertaistunut niin tulos on kolminkertaistunut.
Piti ihan tarkistaa, 2016 pari tonnia takkiin, kaksi edellistä noin miltsi per vuosi ja 2013 2k voittoa, 2012 350k tulos. Aivan normaalia kirjanpidollista keinahtelua, en lähtis tuosta vielä kolminkertaista voittoa laskemaan... Mutta eiköhän offtopic riitä ainakin allekirjoittaneen osalta. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 833
Viestejä
4 879 751
Jäsenet
78 692
Uusin jäsen
josasim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom