Silmien laserleikkaus

Miten tämä homma on edistynyt? Onko silmät alkaneet toimimaan?
Kuukausitarkastus oli jo jokunen aika sitten ja silmät jäivän miinukselle, ei oletettavasti muuta ongelmaa. Mutta kun tavoite oli olla ilman silmälaseja niin -1- -1,5 -lasit eivät innosta. Edetään hitaasti ja katsotaan normalisoituuko näönaistimus ajan myötä. -1 -lasit sai muutamalla eurolla Normalista, joten sain autoa ajaa ja näen television niiden avulla samantien. Taas kämnykkää ja näyttöä varten ne pitää ottaa pois.( Ja saisi sillä 0.9:lläkin ajaa, jopa huonommalla, mutta kyllä itseäni häiritsee ettei tunnista liikennemerkkejä ennenkuin ovat muutamankymmenen metrin päässä). Näkökyky oli kyllä parantunut parin viikon takaisesta jopa selkeästi, joten toiveita on.

Taas oli klassinen näöntarkastuskokemus kun en näe taulusta oikein mitään mutta silti tunnistan 1,2 -merkit linssien( ja jopa 1,5:ia) avulla ja 0,9 -merkit ilman kun oikein pinnistän. Laittamalla -1 -lasit nessulle on maailma ongelmattoman terävä ja VR-pelaamisessakin näkee taas vihollisen.
 
Lasiaisen irtauma

Itse olin vielä pari viikkoa sitten autuaan tietämätön että tuollainen silmän geelipussin irtoaminen verkkokalvosta tapahtuu miltei kaikille, yleisesti 45-65v välillä.
Kyse silmän ikääntymisestä ja sen rakenteen muutoksesta.

Mulla oireena oli ensin mustat pisteet joita luulin hyönteisiksi.
Seuraavan iltana alkoi silmän ulkokehällä kirkkaat puolipallon muotoiset välähdykset, jota kesti varmaan parisen tuntia.
Sitten silmään tuli sumentumaa ja sellaisia hentoja varjoja leijaili, joista kuitenkin näki läpi.

Menin päivystykseen julkiselle puolelle, josta lähete 2-7vrk silmäpolille.
Siitä meni 2vko:a ennen ku pääsin silmälääkärille ja siellä nyt tänään todettiin verkkokalvossa pieni reikä, joka laseroitiin samantien.
Viikko pitää ottaa rauhakseen ja jos oireita verkkokalvon repeämästä, ni sit kiiruulla silmäsairaalaan.

Voi kuulemma liittyä siihen että kyseisestä silmästä leikattiin kaihi vuosi sitten.
Toisestakin silmästä leikattiin kaihi pari vuotta sitten ja siihen on nyt hiljalleen kehittymässä jälkikaihia, joka laseroidaan sitten kun se alkaa haitata. Ei kuulemma vielä järkevää avata, oli sitten kyseessä julkinen tai yksityinen puoli.

Ekaa kertaa laseroitiin, onneksi olin vähän rauhoittavaa napannut siltä varalta että jos paniikkihäiriötä hiipii, ei tullut mitään.
Laserointi oli ihan ok, välillä vihlaisi, mutta ei mitenkään kauhean pahalla tavalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 763
Viestejä
4 460 402
Jäsenet
73 832
Uusin jäsen
aksu33

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom